Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 2 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - SavaÅ?la Ä°lgili Temel Kurallar
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     SavaÃ…?la Ä°lgili Temel Kurallar View next topic
    View previous topic
    Post new topicThis topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
    Author Message
    Sylvos
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: Nov 21, 2004
    Posts: 1073
    Location: Darkon

    PostPosted: Thu Dec 29, 2005 3:00 am Reply with quoteBack to top

    SavaÅ? Statüleri
    BÃ?LÃ?M-1


    Attack Roll: Rakibine karÅ?ı yapacaÄ?ın herhangi bir hamlede karÅ?ıdakinin (varsa) zırhını geçebilmek, hasar verebilmek amacı ile yapılan saldırılardır.
    Saldırı zarı Å?u Å?ekilde hesaplanır:
    1d20 + base attack bonus + strenght modifier + size modifier (atıÅ? gerektiren silahlarda dexterity modifier)
    *Size modifier, normalden aÅ?aÄ?ı boyutlarda ardıÅ?ık bir Å?ekilde artar (1, 2, 4, 8 ) ve aynı Å?ekilde normalden yukarı boyutlar için ise azalır.

    Attack: EÄ?er rakibinize vurmayı baÅ?arırsanız (ki bunun için saldırı zarında baÅ?arılı olmanız gerekir) silahınızın hasar boyutu kadar rakibinize hasar verirsiniz. Hasar zarları Å?u Å?ekilde hesaplanır:
    Ã?rneÄ?in, uzun kılıç kullanan adamımız (1d8+ Strenght modifier + size modifier) kadar hasar verebilir.
    NOT: Hasar zarı, bazı marifetler sayesinde arttırılabilir.
    Tek elle tutulan bir silaha 1/2 strenght modifier eklenir.

    Critical Hit: Hedefsiz olan saldırıdır. Rakibin tehlikeli noktalarına isabet eder. Saldırı zarı üzerinde, silahın tehlikeli saldırı boyutuna gelecek bir zar atılır ise, rakibe fazladan hasar verilir. Kritik saldırı kesin vurulan bir saldırıdır. Rakibin armor class' ına bakılmaz.
    Ã?rneÄ?in, uzun kılıç kullanan bir savaÅ?çımız, 20'lik zar üzerinden 19 atar ise bir saldırı zarı atma hakkı daha kazanır. Ve ilk saldırısında rakibine kesinlikle hasar verir. EÄ?er 2. zar da baÅ?arılı olursa (bunun için rakibin AC' sini geçmesi gereklidir) bir kez daha hasar zarı atılır.

    Critical Miss: 20 lik zar üzerinden gelen '1' rakamı kesinlikle rakibi ıskalar. Bunun için saldırı bonusuna bakmaya gerek yoktur.

    Armor Class: Rakip veya rakiplerden gelebilecek herhangi hasar verici darbelerden korumasını saÄ?lar. Standart çevikliÄ?e sahip bir insanın armor class' ı 10' dur.Armor class; dodge, dexterity, armor, shield veya büyülü aletler etkenlerine baÄ?lıdır. Bu yöntemler ile AC yükseltilebilir.


    Saves: KarÅ?ıdan gelebilecek büyü bazlı saldırılara karÅ?ı karakterinizin bu etkiden kurtulmak için attıÄ?ı zardır. Hastalanmak, felç olmak, taÅ?laÅ?tırmak, zehirlenmek, enerji çekici ve ölüm büyülerine karÅ?ı atılır. Karakteriniz geliÅ?tikçe, bu korunma artacaktır.
    Fortitude Save: Karakterin bir etkiye karÅ?ı vereceÄ?i fiziki tepki olarak görülebilir. Genellikle ölüm veya hasar verici büyülü saldırılardan korunmak için atılır. Bu tür etkilerden kurtulmak için constitution modifier kullanılır.(1d20 + constitution modifier + base save bonus)
    Reflex Save: Reflekslerimiz. Bir tuzaktan aniden kurtulmak, size karÅ?ı niÅ?an alınarak kullanılan saldırı büyülerinden kurtulmak, ani gelen bir elektriksel ataktan sıyrılmak.. Bu tür etkilerden kurtulmak için reflex modifier kullanılır. (1d20 + dexterity +base save bonus)
    Will Save: Karakterin zihnine ve iradesine karÅ?ı yapılan etkilerden korunmayı saÄ?lar. Durdurucu, etkileyici ve illüzyon büyülerinden korunmakta iÅ?lev görür. Bu tür etkilerden kurtulmak için wisdom modifier kullanılır. (1d20 + wisdom modifier + base save bonus)

    Hit Point: Karakterin yorulma, ölme veya alınan bir hasarın etkisini belirlemek için kullanılır. Constitution modifier bu açıdan kullanılır. 10' dan yukarı olan her bir constitution modifier için karakter +1, her 10' dan aÅ?aÄ?ı constitution modifier için seviyede bir -1 hit point gider.

    Speed: Karakterin bir tur içinde alabileceÄ?i yolu belirtir.Ä°nsan ırkının roundda alabileceÄ?i maksimum mesafe 30 feettir.
    Not: Normal ve orta derece sınıfındaki zırh giyiminde hareket hızı azalır. Bu da karakterin ırkının verdiÄ?i hız ile üzerindeki yüklenmenin verdiÄ?i dezavantaj ile belirlenir. Hafif zırhlarda bu kural yoktur.

    Ä°nitiative: Bir savaÅ? anında rakip veya rakiplerden hızlı davranabilmek kabiliyetidir. SavaÅ? baÅ?ladıÄ?ında ortamdaki karakterler öncelik zarı atarlar. Dexterity modifier inisiyatifi öncelikli saÄ?layan bir etmendir. Yüksek atan kiÅ?i, insiyatif sahibidir ve ilk hamle hakkıkendisine aittir.

    Flat Footed: KiÅ?ilere yönelik yapılan ve rakibin dexterity bonusunu almadıÄ?ı zaman gelen saldırılardır. KiÅ?i bu saldırıyı fark etmez dolayısıyla, dodge, dexterity modifier bu iÅ? içine koruyucu bir etmen olarak katılmaz. Barbarlar, uncanny dodge sayesinde bu tür saldırılardan etkilenmezler.

    Suprise Attack: SavaÅ? baÅ?ladıÄ?ında kiÅ?iye yönelen, fark edilmeyen bir saldırıdır. Rakip saldıranı fark edemez.
    Süpriz saldırıdan korunmak için, Listen ve Spot yetenekleri kullanılır. Süpriz saldırıda insiyatif saldıranındır.
    Süpriz Saldırıda "Flat Footed" durumu olur. �ünkü beklenmedik bir anda gelen saldırılarda dexterity bonusu AC' ye uygulanmaz..

    _________________
    -I grow tired of shouting battle cries when fighting this mage. Boo will finish his eyeballs once and for all, so he does not rise again! Evil, meet my sword! SWORD, MEET EVÄ°L!!

    Last edited by Sylvos on Wed Apr 12, 2006 2:33 am; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
    Sylvos
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: Nov 21, 2004
    Posts: 1073
    Location: Darkon

    PostPosted: Wed Apr 12, 2006 2:25 am Reply with quoteBack to top

    BÃ?LÃ?M-2

    Attack of Opportunity:

    Bazen savaÅ?çı bir arbadede savunma pozisyonunu bırakır. Bu durumda rakip, ona karÅ?ı avantaj saÄ?lar ve saldırı hakkı kazanır. Bu tür durumlara 'ElveriÅ?li Saldırı' denir.

    EriÃ…?ebilen Silahlar
    Normal ya da küçük boyuttaki canlılar en fazla 5 feet yetiÅ?ebilirler. Bu durumda yakın dövüÅ?te sadece bu kadar mesafeye saldırabilirler. Bununla birlikte bazı uzanımı fazla olan silahlar kullanarak daha da uzaÄ?ı tehdit edebilirler. (Ã?rneÄ?in chain spikes, lance v.s..)
    Ä°lave olarak, normalden büyük boyuttaki canlılar daha fazla eriÅ?ebilme özelliÄ?indedirler. (Minimum 10 feet)

    ElveriÅ?li Saldırı Durumları

    Yürümek..
    Tehdit edilen bir alandan dıÅ?arı çıkmaya çalıÅ?ırken kiÅ?i bu duruma düÅ?ebilir. Bu durumda kurtuluÅ?un iki yolu vardır; 5-foot step ve Withdraw.

    BaÅ?ka bir yöne hareket etmek..
    Tehdit edilen bir alana sapmak ve ilerlemek ElveriÅ?li saldırıya açık verir.

    ElveriÅ?li Saldırının Kullanımı

    Raundda sadece bir kere yapılabilir ve tek saldırıdan oluÅ?ur. EÄ?er kiÅ?i istemezse bu saldırısını kullanmayabilir.

    EÄ?er Combat Reflexes becerisine sahipseniz, dexterity bonusunuz kadar saldırı yapabilisiniz. Ve tüm saldırılarınız normal saldırı bonusunuz olarak hesaplanır. (Ã?rneÄ?in dex 18, saldırıları +10 olan bir kiÅ?i +10 bonusla 4 saldırı hakkı daha kazanır.)

    SavaÅ? Sırasındaki Bazı Faaliyetler:

    Raund: Dnd de bir raund 6 saniye olarak hesaplanır.
    Bir savaÅ?ta 6 tür hareket tipi görülür; standard actions, move actions, full-round actions, free actions, swift actions, and immediate actions.

    Standart Action
    Genelde bazı büyüler ve saldırılar bu tipe örnektir.

    Move Action
    Hareket etmek, yürümek, ürkmüÅ? kaybetmiÅ? bir atın kontrolünü kazanmaya çalıÅ?mak bu tipten hareketlerdir.

    Full-round Action
    Bir raund içerisinde yapabileceÄ?in en fazla harekettir. Full-round Attack, Charge, Withdraw v.s hareketler..

    Free Action
    Ã?ok küçük bir zamanda yapılan hareketlerdir. Zamanın harcanmadıÄ?ı varsayılır. Bir oku yaya koymak, konuÅ?mak v.s hareketler..

    Swift Action
    Ã?ok az bir zaman parçasında gerçekleÅ?ir. Free action a benzemesine raÄ?men arada biraz fark vardır. Enerji harcanır ve raundda sadece 1 kere yapılır. Quicken Spell ile yapılan büyüler bu türe örnektir..

    Immediate Action
    Swift Action' a benzer. Yapılan hareket free action gibidir. Feather Fall büyüsünün yapılması bu hareket tipindedir..

    Miscellaneous Actions
    5-foot step, feat ve skill kullanma bu gruba girer. Görevlerine göre; standard, move, full-round ve free action gruplarındandır...

    _________________
    -I grow tired of shouting battle cries when fighting this mage. Boo will finish his eyeballs once and for all, so he does not rise again! Evil, meet my sword! SWORD, MEET EVÄ°L!!
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicThis topic is locked: you cannot edit posts or make replies.


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.16 Saniye