Author |
Message |
haldor_goraxe
Kullanıcı
Joined: Oct 26, 2005
Posts: 275
Location: Ýstanbul, sen??
|
Posted:
Sun Nov 26, 2006 6:48 am |
|
Kaçıncı levelda bilmiyorum ama assasinler Poison Use abilitysini alıyorlardı...
Peki biz normal hırsızlar dartımızın ucuna uyku zehiri sürebiliyor muyuz öylece... Daha doÄ?rusu zehir sürebilmek için ne türlü bir deneme yapmak gerekli??? |
_________________ Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio |
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Mon Nov 27, 2006 5:16 pm |
|
assassin prestij sınıfını almaya hak kazanan bir karakter, hemen "poison use" yeteneÄ?ine sahip olur.
bu prestij sınıfına ya da "poison use" yeteneÄ?ini saÄ?layan baÅ?ka bir sınıfa ait olmayan karakterler de zehir kullanmak isteyebilir. Bu durumda iki risk vardır:
- Karakter, temin ettiÄ?i zehiri kullanıma hazırlarken (hançere sürme, içeceÄ?e karıÅ?tırma, vs...) %5 olasılıkla kullandıÄ?ı zehirden etkilenebilir.
- EÄ?er zehir bir silaha sürülerek kullanılıyorsa, karakter, bu silahı kullanırken yaptıÄ?ı saldırılarda attıÄ?ı her "natural 1 roll" için DC 15 Reflex save atmak durumundadır. EÄ?er save baÅ?arısız olursa, zehirli silahı kullanan karakter, kendi zehrinden etkilenir.
Yukarıdaki riskler, "poison use" yeteneÄ?ine sahip olmayan tüm sınıflar için geçerlidir, rogue için ayrı bir yöntem izlenmez. |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
haldor_goraxe
Kullanıcı
Joined: Oct 26, 2005
Posts: 275
Location: Ýstanbul, sen??
|
Posted:
Wed Nov 29, 2006 5:41 am |
|
Peki hırsız karaktere Poison Use adlı bir marifet alabilirmiyiz... Yada Rouge Special Abilities'e Poison Use ekleyebilir miyiz...
Zehiri özellikle uyku okları için kullanıyorumda... Sürekli uyumak pek iÅ?ime gelmiyor... |
_________________ Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio |
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Wed Nov 29, 2006 4:17 pm |
|
"poison use", benim bildiÄ?im resmi kurallar dahilinde herhangi bir skill ya da feat olarak alınabilecek biÅ?iy diil. tam olarak bir "class ability" olarak düÅ?ünmek lazım bunu. hani nasıl paladinin "lay on hands"i var "turn undead"i var ve diÄ?er sınıflar bunu ömürbillah alamıyo, iÅ?te o hesap.
ha, kuralları modifiye edicem, house rule yapacam diosan Å?unları önerebilirim.
- knowledge (poisons) diye bi skill ekleyebilirsin. rogue için class skill olur. zehirin etkisine göre DC belirleyip bu skill üzerinden zar atabilirsin. Mesela bi zehir, kurbanına DC 14e karÅ?ı save attırıyosa etkisini göstermek için Knowledge (poison) zarındaki DC
DC = 10 + 1/2 (save DC) = 10 + 14 /2 = 17
felan gibi biÅ?iy olabilir. tamamen kafamdan salladım, rakamlarla istediin gibi oynayabilirsin.
ayrıca bence, knowledge (poison) skilli bir tane deÄ?il, her bir zehir türü için bir adet olmalıdır. BildiÄ?iniz gibi 4 çeÅ?it zehir vardır:
* dokunma (contact)
* soluma (inhale)
* yutma (ingest)
* yaralama (injury)
bu zehir çeÅ?itlerinin her birinin hazırlaması ve kullanması birbirinden farklı olduÄ?u için, zehirler hakkında oluÅ?turacaÄ?ın knowledge skillinin 1 deÄ?il 4 tane olması daha mantıklı olacaktır. o kadar skill puanım yok diosan, e o da iÅ?in zorluÄ?u zaten. hem yankesicilik yap hem kilit aç hem adam zehirle olmaz.
- ikinci yol olarak, "poison use" bir feat olarak düÅ?ünebilirsin ve rogue olarak bir feat seçmen gerektiÄ?inde bu feati seçersin.
tabi DMin izin vermesi lazım bunnara, zira ben bunnarın hepsini Å?u anda kafamdan uydurdum. |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
haldor_goraxe
Kullanıcı
Joined: Oct 26, 2005
Posts: 275
Location: Ýstanbul, sen??
|
Posted:
Thu Nov 30, 2006 2:09 am |
|
Saol yardımların için... |
_________________ Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio |
|
Back to top |
|
|
paul sernine
Gölge Ustası
Joined: Apr 12, 2005
Posts: 134
|
Posted:
Thu Nov 30, 2006 8:31 am |
|
burock wrote: |
EÄ?er zehir bir silaha sürülerek kullanılıyorsa, karakter, bu silahı kullanırken yaptıÄ?ı saldırılarda attıÄ?ı her "natural 1 roll" için DC 15 Reflex save atmak durumundadır. EÄ?er save baÅ?arısız olursa, zehirli silahı kullanan karakter, kendi zehrinden etkilenir. |
Elimdeki zehir "yaralama" denilen çeÅ?itten olsun. Bunu hançerime sürdüm. Mantıken karÅ?ımdakini yaralarsam zehir kanına karıÅ?acak ve etkisini gösterecek. Bu durumda neden benim refleks save atmak gerekiyor? |
|
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Thu Nov 30, 2006 3:57 pm |
|
bu durumda, sistemin yaklaÅ?ımına göre, "natural 1" gelirse zarda, yani critical fail olması durumunda, o silahla kendini yaraladıÄ?ın manasına geliyor.
mesela hançerini salladın fakat parmaÄ?ını hafiften yonttun veya ok ise yayı gererken eline saplandı vs gibi.
yani bu benim yorumum deÄ?il, sistemin yorumu. sana uyan baÅ?ka critical miss senaryosu varsa onu da uygulayabilirsin. |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
Mark
Kullanıcı
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
|
Posted:
Sat Dec 16, 2006 6:48 am |
|
Zehir deyince aklıma Talona geldi, Onu Tanrı nız olarak seçerseniz çok iyi olur bence.
Bir de, Craft(poisonmaking) ile zehir hazirlayabilirsiniz.skill |
|
|
Back to top |
|
|
haldor_goraxe
Kullanıcı
Joined: Oct 26, 2005
Posts: 275
Location: Ýstanbul, sen??
|
Posted:
Wed Dec 20, 2006 11:43 pm |
|
Zehir yapmak Alchemiste' girmez mi??? |
_________________ Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio |
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Wed Dec 20, 2006 11:53 pm |
|
zehir yapmak baÃ…?ka, zehri kullanmak baÃ…?ka.
eÄ?er zehir yapmak konusuna gireceksek, yapılacak zehrin niteliÄ?ine göre bi skill kullanılır. kimyasal zehirse alchemy doÄ?ru; ama bitkileri kullanarak yapılan bir zehir için herbalism gibi bir skill kullanılmalıdır.
Ha, iÅ?i abartıp özel bir yaratıÄ?ın zehrini (kobra, vs...) kullanmak için knowledege (nature) ya da animalism gibi bi skill, extraplanar bi yaratıÄ?ın zehrini kullanmak için de (oha?) knowledge (planes) gibi bir skil kullanılabilir.
zehir zıkkım olsun.
bazı en güçlü zehirler, extraplanar yaratıklara ait zehirlerdir. bunların arasında faerunda en meÅ?hur olanı ve dolayısıyla hatırı sayılır bir bedel karÅ?ılÄ?ı elde edilebileni bebiltih zehridir.
ödenen bedel de çoÄ?unlukla para olmaz, bilmem annatabildim mi.
//Mesajınız SacoKhan tarafından 20/03/07 13:40 tarihinde birleÅ?tirilmiÅ?tir |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
sanguis
Kullanıcı
Joined: Dec 27, 2006
Posts: 45
|
Posted:
Mon Feb 05, 2007 6:21 am |
|
adamın yemeÄ?ine zehir dökerken kendini zehirleme olasılıÄ?ı çok saçma olmuÅ?. anca dokunarak etki eden zehirlerde olabilir bu. solunumla etki edenler tuzaklar dıÅ?ında kullanılmaz gibi geliyo ayrıca ama bi delilik yapıp adama zehir solutmaya çalıÅ?ırsan yine senin zehirlenme olasılıÄ?ın olur. |
|
|
Back to top |
|
|
darkflarer
Kullanıcı
Joined: Sep 06, 2006
Posts: 551
Location: heryerde olabilirim kafama baðlý
|
Posted:
Thu Feb 08, 2007 6:54 pm |
|
bence zehiri aynı star wars 2'deki gibi bir cam kavanozun içine 2 tane çok zehirli hayvan koyarak halledebiliriz daha kolay olur, sonuçta et görünce çıldıran hayvanlar bunlar, e bizde gerekli bilgiyi alırsak yakalamak çok zor olmaz gibi geliyor. |
_________________
artık lightflarer'ım
|
|
Back to top |
|
|
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
|
Posted:
Tue Mar 20, 2007 9:24 pm |
|
Star Wars 2'de bahsettiÄ?in yaratıklar özel assassin yaratıklar. Yani gizlice adam öldürme eÄ?itimini içgüdüsel olarak bilen hayvanlar onlar. BildiÄ?im kadarıyla o tür bir yaratık yok D&D settinglerinde. Ama olursa savaÅ?ta ne gibi bir Å?ekilde kullanılabilir o ayrı mesele, hatta bana kullanılamaz gibi geliyor. |
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!... |
|
Back to top |
|
|
Darkgnome
Kullanıcı
Joined: Jan 31, 2004
Posts: 3918
Location: Ankara
|
Posted:
Wed Mar 21, 2007 12:19 am |
|
Zehir kullanmada kendini zehirleme riskini en aza indiren simyacı yapıtı vardı. Bir tüp içine koyulan zehir ancak silah kullanıldıÄ?ında açılıyordu. Bu sadece zehirler için deÄ?il tüm simyasalların kullanımı içinde kullanılabiliyordu. Yani silaha sürerken kendini zehirlemek gibi bir riskin kalmıyordu.
Bunun yanında simyasal yada zehirin silah yada her neyseye koyulabilmesi daha kısa zaman alıyordu.
Yalnız bir savaÅ? sırasında zehiri kulanmak çok anlamsız çünkü silah kullanılmadan hemen önce 1 standart action tüple yada ve 1 round normal Å?ekilde uÄ?raÅ?mak gerekiyor. Ancak ilk saldırıda backstap yapılacaksa zehir kullanılmalıdır.
Å?imdi elimin altında kitaplar olmadıÄ?ı için aklımda kaldıÄ?ı Å?ekliyle yazdım, sadece daha iyi bilipte unutmuÅ? biri varsa hatırlasın doÄ?rusunu yazsın diye. Hata olduysa affola. |
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka |
|
Back to top |
|
|
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
|
Posted:
Wed Mar 21, 2007 12:37 am |
|
Aslında dediklerin doÄ?ru gnomcum fakat zehir kullanmak bir hazırlıÄ?ı gerektirir. SavaÅ? sırasında zehirle uÄ?raÅ?mak çok yanlıÅ? bir Å?ey bence. |
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!... |
|
Back to top |
|
|
|
|