Author |
Message |
dfunk
Kullanıcı
Joined: Dec 21, 2004
Posts: 504
|
Posted:
Wed Apr 18, 2007 9:31 pm |
|
Büyücü arkadaÅ?lara soruyorum golem imalatı nasıl yapılır bilen varmı açıklamalı bir Å?ekilde yazarsanız memnuın kalacaÄ?ım Å?imdiden teÅ?ekkürler.(hangi tür olduÄ?u fark etmez) |
|
|
Back to top |
|
|
Mark
Kullanıcı
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
|
Posted:
Wed Apr 18, 2007 10:41 pm |
|
|
Back to top |
|
|
Lord Necros
BaÅ?büyücü
Joined: Apr 29, 2005
Posts: 1916
Location: Necropolis
|
Posted:
Wed Apr 18, 2007 11:14 pm |
|
Ã?ncelikle bu baÅ?lıÄ?a cevap vermesi gerekenin bir zamanlar golemlere kafayı takmıÅ? olan Darkgnome olduÄ?unu belirtmek isterim. Gnom, sahneye çık!
Golem yaratımı aslında hemen hemen büyülü eÅ?ya yaratımı gibidir. Her golem yapımının belli bir masrafı vardır, gerek maddi olarak, gerekse XP olarak. Her golem türünün en düÅ?ük hit dice sınırı bellidir. Bunu aÅ?an her fazladan hit dice için fazladan bir 5000 gp gözden çıkartılmalı, boyutun büyümesi durumunda ise her kategori için 50.000 gp'ye el sallanmalıdır. Toplam miktardan da her zamanki gibi 1/25 oranında XP kaybı gerçekleÅ?ir.
Bunun dıÅ?ında golem yapımı sırasında her golem türüne göre gereken bir skill check mevcuttur. Ã?rneÄ?in bir clay golem'in yapımında DC 15 Craft (Sculpting) ve Craft (Pottery) check gerekmektedir golemin bedeninin yaratılması için. Yanlız golemi yaratırken kullanılan büyülerin ve featlerin aksine, golemin bedenini oluÅ?turan bu skill checkler için bunu yapanın illa büyücü olmasına gerek yoktur. Bu konuda uzman bir kiÅ?i de golemlerin bedenlerini inÅ?a edip sonra bdeni büyücüye teslim edebilir. |
_________________ All power demands sacrifice...and pain. The universe rewards those willing to spill their life's blood for the promise of power.
Power demands sacrifice. |
|
Back to top |
|
|
dfunk
Kullanıcı
Joined: Dec 21, 2004
Posts: 504
|
Posted:
Wed Apr 18, 2007 11:19 pm |
|
Eyvallah necros birde bu büyülü ıvır zıvırı yaratırken niye exp. kaybeder büyücü adam onu merak ederim hep yani bundan exp. kazanması gerekmezmi sonuçta. |
|
|
Back to top |
|
|
Bogus
Site Yazarı
Joined: Nov 29, 2006
Posts: 864
Location: Istanbul
|
Posted:
Wed Apr 18, 2007 11:55 pm |
|
Lamı cimi yok... XP kaybının tek nedeni playerlar bir tek ondan anlıyorlar... Uçuk kaçık Å?eyler yapmasınlar, DM'leri çıldırtmasınlar diye...
Ama bu sorunun mantıklı bir açıklamasını bilen varsa bende öÄ?renmeyi çok isterim. Biz arkadaÅ?larla bir tek Å?u sonuca varabilmiÅ?tik...
"Büyülü bir alet yaratırken onun içine sana ait olan büyü gücünün bir kısmını koyman gerekir. Ã?ünkü aletin kazandıÄ?ı büyü gücünün o alete baÄ?lı kalarak üzerinde "linger" etmesi için baÅ?ka bir güce ihtiyacı vardır. Ä°Å?te o güç de senin xp yaparak verdiÄ?in büyü gücüdür.
Alete vermek istediÄ?in büyü gücünün sen büyüyü yaptıÄ?ın anda uçup gitmesini engelleyen, onu alete, goleme veya iksire baÄ?layan güç bu güçtür."
Daha mantıklı bir açıklama ile gelen olursa duymayı çok isterim zira kitaplarda güzel bir açıklama yoktu diye hatırlıyorum. |
_________________
ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir. |
|
Back to top |
|
|
dfunk
Kullanıcı
Joined: Dec 21, 2004
Posts: 504
|
Posted:
Thu Apr 19, 2007 12:13 am |
|
DediÄ?in doÄ?ru ama bogus sonuç olarak orada yapılan bir uÄ?raÅ? var yani bir deneyim kazanımı mevcut aslında Dm bu konuda belli bir ayar yapabilir benim Å?ahsi bifkrim büyücünün birsüre büyü yapabilme yeteneÄ?inin olmamasıdır sonuç olarak büyü enerjisi belli bir miktar yaratımına aktarmak zorunda. |
|
|
Back to top |
|
|
Yener
Kullanıcı
Joined: Jan 12, 2005
Posts: 1742
Location: Ä°stanbul
|
Posted:
Thu Apr 19, 2007 2:39 am |
|
Necros söylenecek söz bırakmamıÅ? aslında ama bende bir golem ile örneklendireyim olayı :
ALCHEMICAL GOLEM
Adından da anlaÅ?ıldıÄ?ı gibi deneysel simyasal, kimyasal malzemelerle oluÅ?turulmuÅ? olan bir golem türüdür. Bu golemin vucut malzelemerini oluÅ?turabilmek için öncelikle 2,000 GP yi gözden çıkarıyorsunuz sonrasında ise baÅ?arılı bir Craft (alchemy) denemesi yapmalısınız (DC 20 craft (alchemy)).
Sonrasında filmin koptuÄ?u andır iÅ?te bu Golemi hayata getirecek olan büyü yapıcının seviyesinin 14 olması gerekmektedir. Ayrıyetten (necros 'un tabirini kullanayım ) toplamda 36,000 gp deyerinde malzeme ve 2,720 xp ye bay bay demelisiniz. Tabi bu ritüel bir kaç gün sürüyor. Ve geas/quest, limited wish, poison, and polimorph and object büyüleri golem yapımı süresince ezberinizde olmalıdır.
Bogus wrote: |
"Büyülü bir alet yaratırken onun içine sana ait olan büyü gücünün bir kısmını koyman gerekir. Ã?ünkü aletin kazandıÄ?ı büyü gücünün o alete baÄ?lı kalarak üzerinde "linger" etmesi için baÅ?ka bir güce ihtiyacı vardır. Ä°Å?te o güç de senin xp yaparak verdiÄ?in büyü gücüdür.
Alete vermek istediÄ?in büyü gücünün sen büyüyü yaptıÄ?ın anda uçup gitmesini engelleyen, onu alete, goleme veya iksire baÄ?layan güç bu güçtür." |
Buna tamamen katılıyorum. Bence en mantıklı açıklama bu. |
_________________ [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495] |
|
Back to top |
|
|
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
|
Posted:
Thu Apr 19, 2007 2:43 am |
|
Evet ben de katılıyorum o açıklamaya. |
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!... |
|
Back to top |
|
|
Bogus
Site Yazarı
Joined: Nov 29, 2006
Posts: 864
Location: Istanbul
|
Posted:
Thu Apr 19, 2007 3:41 am |
|
dfunk wrote: |
DediÄ?in doÄ?ru ama bogus sonuç olarak orada yapılan bir uÄ?raÅ? var yani bir deneyim kazanımı mevcut aslında Dm bu konuda belli bir ayar yapabilir benim Å?ahsi bifkrim büyücünün birsüre büyü yapabilme yeteneÄ?inin olmamasıdır sonuç olarak büyü enerjisi belli bir miktar yaratımına aktarmak zorunda. |
Dfunk... Amaç üzüm yemek deÄ?il baÄ?cıyı dövmek zaten... Etrafda magical item spammerlar türemesin diye tecrübe ile sabitlenerek 2nd edition dan beri olan bir kural. Ayrıca etrafın magical item bürümesini de önlüyor... Bekletmekle çözülmez bu iÅ? adam DM'e 3 yıl bekleyip bir daha yapıyorum der icabında...
Emir demiri keser bir kural...
Ancak!
Eskiden second edition'da bir item'ı craft etsen dahi, %60 base chance'in üzerine
+%1 per caster level ve
-%1 per spell level ekleniyordu.
ve bir success chance zarı atman gerekiyordu. Senin uzmanlık alanına göre baÅ?ka bonuslar da eklenebiliyordu bu zara. Ben bir house rule olarak bu iÅ?te uzman olan karakterlere, daha önce bunu yapmalarına göre success eÅ?iklerini artttırıyordum. Daha önce yaptıÄ?ı her potion baÅ?ına + bilmem kaç eklemek gibi...
3rd edition da da DM skill check'e tecrübeye göre bonus verebilir...
Item creation tecrübesini bu Å?ekilde sisteme kanalize edebilirsin... Ama o XP yanacaaaaaak! |
_________________
ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir. |
|
Back to top |
|
|
Marveloth
Süresiz BanlanmıÅ?tır
Joined: Feb 24, 2007
Posts: 93
Location: Moongate
|
Posted:
Thu Apr 19, 2007 4:47 am |
|
D&D 3rd edition ve 3.5 için exp kazanmak pek de zor olmayan birÅ?ey. Yani yapacaÄ?ınız magical item için gereken experience puanını gidip kendi lvlınıza paralel yada ondan birkaç lvl daha yüksek yaratık keserek temin edebiliyorsunuz. Bu açıdan bakılırsa exp kaybı pek de önemli olmuyor.
Bogus'un dediÄ?ine tamamen katılıyorum. Zaten Kalıcılık büyüsünün açıklamaısnda da gördüÄ?ümüz gibi bir büyüyü kalıcı hale getirebilmek için gene kalıcı etmek istediÄ?imiz büyünün levelına baÄ?lı olarak belli miktarlarda experience heba ediyoruz. Bu harcanan exp bi nevi içimizden feda edilen güç, force, mana, artık siz ne demeyi uygun görürseniz.
Birde Å?u var. EÄ?er exp kaybı olmasaydı bir karakter kendini odasına kapatıp aylarca yıllarca magical itemlar üretir (staff ve ringleri kastetmiyorum daha düÅ?ük lvl gereksinimli itemlar.), sonra bunları satar malsemeleri alır ve üretmeye devam ederdi.. Aynı zamanda exp kaznaıp lvl atlamaya da devam ederdi. Bir de bakmıÅ?sınız ki henüz 1-2. lvl büyüleri bilen karakterler lvl 15-16 olmuÅ?lar. Sistem de bunu dengelemek için ''rp cilerin tabiriyle'' çıkın sosyalleÅ?in exp kazanın, ''ppcilerin tabiriyle'' gidin biraz yaratık kesin'' demiÅ? ve gayet de uymuÅ?.
Golemlere gelince, sadece D&D dekilere de baÄ?lı kalmak zorunda deÄ?ilsiniz. EÄ?er yaratım sistemini tam anlamıyla kavrarsanız pek çok çeÅ?itli ve kendi hayal gücünüze hitap eden golemler de yaratabilirsiniz. |
_________________ Size yardım etmiyorum. Sadece yollarımız aynı patikada ilerlemekte... |
|
Back to top |
|
|
Yener
Kullanıcı
Joined: Jan 12, 2005
Posts: 1742
Location: Ä°stanbul
|
Posted:
Fri Apr 20, 2007 2:00 am |
|
Marveloth wrote: |
Golemlere gelince, sadece D&D dekilere de baÄ?lı kalmak zorunda deÄ?ilsiniz. EÄ?er yaratım sistemini tam anlamıyla kavrarsanız pek çok çeÅ?itli ve kendi hayal gücünüze hitap eden golemler de yaratabilirsiniz. |
Evet kesinlikle. Craft Construct denen olay sayesinde yapamayacaÄ?ınız golem yok nerdeyse, hatta hatırlıyorumda second edition kitaplarının birinde makarna golem görmüÅ?tüm . Büyücü bir aÅ?çının mutfaÄ?ında yaptıÄ?ı bir golemdi .
Bu arada bir önceki post umda belirtmeyi unutmuÅ?um Alchemical Golem Monster Manual III de yer alıyor. |
_________________ [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495] |
|
Back to top |
|
|
burock
Kullanıcı
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
|
Posted:
Fri Apr 20, 2007 3:05 pm |
|
Yener wrote: |
Marveloth wrote: |
Golemlere gelince, sadece D&D dekilere de baÄ?lı kalmak zorunda deÄ?ilsiniz. EÄ?er yaratım sistemini tam anlamıyla kavrarsanız pek çok çeÅ?itli ve kendi hayal gücünüze hitap eden golemler de yaratabilirsiniz. |
Evet kesinlikle. Craft Construct denen olay sayesinde yapamayacaÄ?ınız golem yok nerdeyse, hatta hatırlıyorumda second edition kitaplarının birinde makarna golem görmüÅ?tüm . Büyücü bir aÅ?çının mutfaÄ?ında yaptıÄ?ı bir golemdi .
Bu arada bir önceki post umda belirtmeyi unutmuÅ?um Alchemical Golem Monster Manual III de yer alıyor. |
3rd edition adventurelerinden birinde de, bir kulede yaÅ?ayan karı-koca iki büyücüden kadın olanı, kurabiye golem yapmakla iÅ?tigal ettiÄ?inden kocası onu terk etmiÅ? ve tüm enerjisini onun yaratılarını yok etmeye harcıyordu. bunun için de kuleye bi tene lesser fire elemental yollamıÅ?tı. o da, kadının golemlerini "piÅ?irdiÄ?i" fırının içerisinde ikamet etmeye ve piÅ?en golemlere müdahale ederek bozulmasına neden oluyordu felan. ilginç biÅ?idi.
kadının craft(cooking) skilli de 12 felan gibi absürd biÅ?idi. kardeÅ?im, bıraksana golemi, sarıver 2 tencere sarma, yap bi patates oturma, nedir kurabiye golem?
ya bi de, kurabiye golem suya düÅ?se falan yalan olur, ne kadar iÅ?levsiz bi eylemdir bu. |
_________________ War, war never changes... |
|
Back to top |
|
|
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
|
Posted:
Fri Apr 20, 2007 5:36 pm |
|
Bir de karÅ?ısına aç bir adamın düÅ?tüÄ?ünü falan düÅ?ünün, yazık o goleme...Walla ben açsam her türlü yenerim... |
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!... |
|
Back to top |
|
|
Darkgnome
Kullanıcı
Joined: Jan 31, 2004
Posts: 3918
Location: Ankara
|
Posted:
Sat Apr 21, 2007 5:38 am |
|
Golemin bir olayı vardırki sorma. İçinde yaÅ?ayan bir canlı yaÅ?amla ölüm arasında. Kocaman bir kütleye can veren bir elementsel var. Büyücüler onca parayı bunu hapsetmeye harcar.
Ben yaratırım kendi çapımda golemler. Resmi olarak söylenmesede baÅ?lanmalı temelden iÅ?ler. Elementselcik vardır elementsellerin en küçük hali. Daha fazla bilgi için bakın planar handbook (117 - 2).
Bunları zaptetmek o kadar kolaymı. Ã?aÄ?ıracaksın bir elementsel ve baÅ?layacaksın konuÅ?maya. AteÅ? elementseli çok deÄ?iÅ?kendir, hava elementselini yakalaması zordur. Su elementseli fazla konuÅ?maz, toprak elementseli en kolayıdır. Bu sebeple ana golemlerde hep toprak elementseli vardır. Ana golemler TaÅ?, Demir, kil felan tarzı golemlerdir.
Tecrübe puanı konusuna gelirsek eÄ?er. Onun sebebide bin derde bedel. Farklı tecrübeye ihtiyaç duyar elementseller. Yoksa bir yerden sonra büyüyemezler.
Ä°ki tarafın çıkarı kesiÅ?ir burada. Elementsel ister tecrübe büyülü konuda. Tecrübe Å?iÅ?esive üflersin zihninden bir parça oda sana getirir bir elementselcik kavanozda. Sonra baÅ?larsın koca laboratuarda çalıÅ?maya. ElementselciÄ?i beslemeye ve vücudun içine sokmaya.
Hayal gücü ürünüdür ama bence güzeldir. Her türlü büyülü aletin açıklamasını da içermektedir. (Tabee bir yere kadar) |
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka |
|
Back to top |
|
|
Yener
Kullanıcı
Joined: Jan 12, 2005
Posts: 1742
Location: Ä°stanbul
|
Posted:
Sat Apr 21, 2007 7:29 pm |
|
Ã?ok Å?iirsel açıklamıÅ?sın Darkgnome . TeÅ?ekkür ederiz . |
_________________ [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495] |
|
Back to top |
|
|
|
|