Mutants & Masterminds 2ed, Green Ronin firmasının süper kahramanlar üzerine kurduÄ?u bir sistem. D&D'ye göre bazı köklü deÄ?iÅ?iklikleri var, burada kısaca anlatacaÄ?ım.
Karakter yaratırken elimizde belirli bir puan oluyor (Her seviye için 15 puan). Bu puanları oyuncu statlara, güçlere, featlere, skillere, saving throwlara, saldırı ve savunmaya kendi daÄ?ıtıyor.
PUAN DAÄ?ITIMI Statlar
BaÅ?langıçta bütün statlar 10'dur. 1 puan karÅ?ılıÄ?ı 1 stat artar. Statların artıları ve eksileri D&D 3ed gibidir.
Saldırı ve Savunma
BaÅ?langıcı 0'dır. Her 2 puan karÅ?ılıÄ?ı 1 artar.
Saveler
BaÅ?langıcı 0'dır. Her 1 puan karÅ?ılıÄ?ı 1 artar. (Fort, Ref ve Will diye üç ayrı kısım mevcut.)
Ayrıca bir de Toughness save var, bu sadece feat alarak arttırılabiliyor.
Skills
En ucuz olan bölüm. Her 1 puan karÅ?ılıÄ?ı 4 skill puanı kazanılır.
Feats
Her feat 1 puan.
Güçler
Güçlerin seviyesi 1 puan vererek arttırılır.
Ekipmanlar
Karakterinizin aldıÄ?ı eÅ?yalar da parayla deÄ?il puanlar sayesinde oluyor. Ekipmanların kaybolması yada bitmesi diye bir sorun yok. Bunun kitapta ayrıntılı bir listesi var ama genel olarak:
Her +1 hasar veren silah için 1 puan
Her +1 savunmanızı yükselten zırh için 1 puan
Zayıflıklar
Seçilecek zayıflıklar sayesinde puan kazanmak mümkün.
SINIRLAR
Bunların bir sınırıda var, seviyenize göre bu sınırlar belirleniyor.
Saldırı en fazla seviyeniz kadar olabilir.
Savunma en fazla seviyeniz kadar olabilir.
Güç ya da büyüyle verilecek zarar en fazla seviyeniz kadar olabilir.
Tougness save en fazla seviyeniz kadar olabilir.
Fort, Ref, Will saving throwları en fazla seviyeniz kadar olabilir.
Skill en fazla seviyeniz+5 kadar olabilir.
Statların bonusları en fazla seviyeniz+5 kadar olabilir.
SAVAÅ? SÄ°STEMÄ°
Asıl köklü deÄ?iÅ?iklikler burada.
Hit Point yok.
Hasarlar sabit 1d6-1d8 gibi deÄ?iÅ?kenler yok.
Turda sadece 1 kere saldırı yapılabiliyor. (Ä°ki elle dövüÅ?mede dahil)
Büyü ya da güçler için kullanım sınırlaması yok. (Her tur alev püskürtebilirsiniz.)
Ã?rnek:
STR'si 20 (+5) elinde sopa (+2) olan mutant bir insana saldırıyor.
Mutant saldırı puanı+1d20 atıyor.
İnsan savunma puanı+1d20 atıyor.
Mutant baÅ?arılı olursa 7 hasar vermiÅ? sayılıyor.
Ä°nsan bundan nasıl etkilendiÄ?ini anlamak için Toughness Save atılıyor.
Toughness save zorluÄ?u 15+ (Hasar) 7= 22
BaÅ?arılı olursa hiçbir yara almıyor.
BaÅ?arısız olursa bereleniyor (Bruised)
5'den daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa bereleniyor ve afallıyor. (Bruised&Staggered)
10'dan daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa afallıyor ve sersemliyor. (Stunned&Staggered)
15'den daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa bayılıyor. (Unconscious)
Yaralanma durum listesi:
Berelenme (Bruised) -1 Toughness saving throwuna alır, bu cezalar her berelenmede toplanır.
Afallama (Staggered) turda sadece bir move ya da standart hareket yapabilir.
Sersemleme (Stunned) Dodge bonusunu kullanamaz, -2 savunmaya alır, hareket edemez.
BaÅ?arılı olursa hiçbir yara almıyor.
BaÅ?arısız olursa bereleniyor (Bruised)
5'den daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa bereleniyor ve afallıyor. (Bruised&Staggered)
10'dan daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa afallıyor ve sersemliyor. (Stunned&Staggered)
15'den daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa bayılıyor. (Unconscious)
Yaralanma durum listesi:
Berelenme (Bruised) -1 Toughness saving throwuna alır, bu cezalar her berelenmede toplanır.
Afallama (Staggered) turda sadece bir move ya da standart hareket yapabilir.
Sersemleme (Stunned) Dodge bonusunu kullanamaz, -2 savunmaya alır, hareket edemez.
Bence bu sistemin en güzel yönü olmuÅ?. HP konusundaki o abartılmayı ortandan kaldırıyor. Ancak yüksek seviyelerde sanki bir hasar almama tarzı yaklaÅ?ım baÅ?latır bu. Süper güçlü yaratıklar söz konusu olunca mantıklı ama insalar arasında savaÅ?larda anormalliÄ?e kaçıyor.
BUrada + ve - leri olay sırasında sen ayarlıyorsun sanırım. Yani güçlü ama dengesiz bir yumrukla, rakibini tartan temkinli ama güçsüz yumruklar arasında gidiÅ? geliÅ?ler. Peki bu sistem bana SAGA sistemindeki bir olayı hatırlattı.
Bir elf düÅ?ünelim aÄ?acın tepesinde nöbet tutuyor. Sonra nöbeti devralmaya arkadaÅ?ı geliyor o da aÄ?açtan çevik hareketlerle yavaÅ?ça iniyor. Ancak aynı elf arkadaÅ?ı geldiÄ?inde deÄ?ilde ileriden hızla kamplarına uçan bir ejderha gördüÄ?ünde inmek istese acele etmesi gerekecek. Bunun içinde hızlı olması gerekecek. Ancak sadece hızlı inmenin yetersiz olacaÄ?ını düÅ?ündüÄ?ünden acele ile iniyor ve bu sefer risk alıyor. (SAGA da bunun için risk kartları vardı. Bu kart normalde diÄ?er kartların ile toplayacaÄ?ın puanların üstüne daha da puan eklemeni saÄ?lıyordu. Ancak bir baÅ?arısızlık sonucunda sonucu felaketle bitiyordu bu kart kullnıldıÄ?ında) AÄ?açtan paldır küldür düÅ?üyor ve kolu bacaÄ?ı kırılıyor.
Bu oyundaki bu + yada - lerde aynı Å?ekilde mi çalıÅ?ıyor? BilmediÄ?im için sallayacaÄ?ım
+2 saldırısı var ama yetmiyor
+1 daha atırıyor ve -1 zırhına alıyor
+2 daha artırıyor ve -2 zırhına alıyor ve +1 baÅ?ına bir Å?ansızlık gelme olasılıÄ?ı oluyor
+3 daha alıyor ve -4 zırhına alıyor ve +1 baÅ?ına bir Å?ansızlık gelme olasılıÄ?ı oluyor
+4 daha alıyor ve -6 zırhına ve +2 baÅ?ına bir Å?ansızlık gelme olasılıÄ?ı oluyor
gibi bir ilerleme ile bir yerden daha fazlasını alması engelleniyor mu yoksa böyle bir Å?ey yok mu?
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
BUrada + ve - leri olay sırasında sen ayarlıyorsun sanırım. Yani güçlü ama dengesiz bir yumrukla, rakibini tartan temkinli ama güçsüz yumruklar arasında gidiÅ? geliÅ?ler. Peki bu sistem bana SAGA sistemindeki bir olayı hatırlattı.
Bu deÄ?indiÄ?in tip ayarlamalar Power Attack (-saldırı/+ hasar), Defensive Attack (-saldırı/+savunma), Accurate Attack (-hasar/+saldırı), All-out Attack (-savunma/+saldırı) gibi featlerle yapılabiliyor. Bu deÄ?iÅ?iklikler sınırlamaların üzerine çıkılabilmesini saÄ?lıyor.
Kastedilmek istenilen Ã…?udur:
10 seviye bir karakterin saldırısı da hasarı da en fazla 10 olabilir.
Fakat iyi isabet ettiremeyen ama vurduÄ?u zaman çok hasar veren bir karakter yapmak istiyorsanız Å?öyle bir ayarlamaya gidebilirsiniz.
Saldırısını en fazla 6 olmayla kısıtlayıp, hasarı 14'e çıkartırsınız. Bu -4/+4 standart özelliÄ?i olur ve karakter kaÄ?ıdına bu Å?ekilde yazılır.
�rnek olması için kitapta bulunan iki karakteri buraya yazıyorum. İkiside 10. seviye ama bu denk oldukları manasına gelmiyor. Powerplay yapması çok kolay bir sistem o yüzden kuralları iyi bilen bir DM ve vicdanlı oyuncular gerekiyor.
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon May 26, 2008 12:51 am
Power play konusunda açıkları varsa kesinlikle tercih etmeyeceÄ?im bir sistem olacaktır. Aynısı bana Star Wars'da da olmuÅ?tu. D&D sisteminin aynısıydı vitality ve wound sistemi kullanılıyordu ama oyunda 20. level bir karakterin olabileceÄ?i en güçlü karakteri yapmıÅ?tım. DM karÅ?ıma EPÄ°K LAZER(!) çıkartmak zorunda kalmıÅ?tı emlak dükkanının tekinde. Bazen öyle sistemler cidden kötü oluyor, benim gibi oyuncular açık buldukları an çok hoÅ?larına gider ve üzerine gider o açıkların ama çoÄ?u öyle olan oyuncular benim gibi vicdanlı deÄ?ildir. Ben DM oyun üzerinde kontrolünü yitirdiÄ?i zaman çok üzülürüm. Sanırım bu sistem de öyle gözüküyor :/
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
Olabilecek en güÅ?lü karakter diye bir Å?eyin olmaması gerek zaten. Ã?yle bir karakter bir oyunda var ise o zaman Dm'nin oynatıÅ?ında bir sorun oluyor. Ancak olabilecekler
- En iyi yakın dövüÅ? karakteri
- En iyi menzilli dövüÅ? karakteri
- En kuvvetli vuran karakter
- En hızlı karakter
Temeli D&D olduÄ?u için elbetteki bir yerlerde falsosu olacaktır. HP'yi kaldırınca o statik dövüÅ?ler sırasında adamın canından gitmemesi onlarca yaratıkla dövüÅ?ebiÅ?lmesi için dayanıklılık koymak gerekiyor.
Yalnız Saconun tecrübe ile söylediÄ?i Å?eye kalkıpta çok bilmiÅ? cevap veremem herhalde. Benimde aradıÄ?ım sistemlerden güçlenmenin karÅ?ılıÄ?ında güçsüzleÅ?mek ve hatta normalin üstünde bir güce kavuÅ?mak için çok daha büyük güçsüzlüklere boyun eÄ?mek. Zaten ilk mesajımda verdiÄ?im örnektende bunu anlamıÅ?sınızdır.
Saco: Senin oyununda ne olduÄ?unu bilmiyorum ve ona göre konuÅ?amayacaÄ?ım, ama sana o en güçlü karakteri yarattırırken, DM istediÄ?in her özelliÄ?i almana izin mi verdi yoksa her özellik için senin hikayene bir Å?eyler daha ekledi mi? Daha açık Å?ekilde o kadar iyi savaÅ?an bir karakterin herhalde hayatı savaÅ? olmalı ve sosyal yönden tam bir beceriksiz olmalı. Mesela hayatı arenada geçmiÅ? bir gladyatör tarzı bir jedi felan mı oldun? (Hani nasıl oluyorsa) O zaman senin oyununda senin karakterini gayette güzel savaÅ?a dahi girmeden alt etmeleri gerekmezmiydi? Senin oyunculuÄ?unun ne kadar iyi ve ne kadar egodan uzak olduÄ?unu bildiÄ?im için ben burada DM'nin bir suçu olduÄ?u görüÅ?ündeyim.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon May 26, 2008 6:03 pm
Karakterim bir jedi dı evet. Bir grup serseri ve sonrasında karÅ?ılaÅ?tıÄ?ımz kuvvetli bir sith grubundan sonra olanlar oldu. Kuvvetli sithin üzerinden çıkan bir eÅ?ya beni yavaÅ? yavaÅ? ele geçirmeye baÅ?ladı. Bunun üzerine kötü tarafa doÄ?ru kaymaya baÅ?ladım. E tek baÅ?ıma olduÄ?um için de gayet kendimi geliÅ?tirme Å?ansım oldu, ha belki forceu yeterince iyi kullanamıyordum ama asıl force kullanıcılarından aÅ?aÄ?ı kalır bir yanım yoktu. Ama gel gör ki her hangi bir menzilli veya yakın dövüÅ? karakteri önümde duramıyordu. Ben de karakterimi nasıl daha güçlü hale getiririm diye araÅ?tırırken bir çok açıÄ?ını buldum sistemin. Å?öyle örnekleyeyim; kılıç kullanan bir jedi oyunda 5 kat melee 3 kat force kullanıcısı oluyorsa ben 7 kat melee 2 kat force kullanıcısı bir sithtim. Ve tüm bu olanlar dark side ı kullanmadan yani "rage" kullanmadan" oluyordu.
Haliyle böyle bir durum üzdü beni, yani karakterimin ancak epik bir lazerle veya hebele höbölö tanrısıyla falan durdurulabilmesi. Ä°sterdimki eski oyun arkadaÅ?larımdan biri olan bir jedi bana yetiÅ?ebilsin güzel bir düellodan sonra ben yenileyim ve iyilik kazansın. Ya da olmadı ben kazanim farketmez
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
Zaten filmlerden gördüÄ?üm kadarıyla ranged bir karakterin bir jedi yada bir sith'e karÅ?ı hiç bir Å?ansı olmuyordu. Anca ordan oraya savruluyorlardı.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon May 26, 2008 7:23 pm
Eh pek tabi orası öyle de, force kullanıcılarına karÅ?ı da iyiydim sorun orada. Hani bir denge yoktu karakterimde benim levelımdaki arkadaÅ?lar armor classları 25-26 civarındayken ben 33-34 olarak geziyordum. Hasar verme konusunu açmıyorum, her vuramadıÄ?ınız da bir saldırı Å?ansı kazanıyordum
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
E oha ama. Aslına böyle featler D&Dde de çok var. Yok karÅ?ındaki Å?unu yapınca Aoo kazan. Yok bir Aoo kazandınmı 3 tane yapabil. Yok her saldırın birde trip attack versin felan derken karÅ?ındakini aciz durumda bırakıyorsun. Bu güçleri DR magazine gibi bir dergiden bulduysan op dergiler zaten sistem bozucu Å?eyler çıkartmakta çok baÅ?arılılar.
Neyse iÃ…?te bence bu sistem bir denenmeyi hak ediyor.
Birde bunlar süper kahraman. Süper kahramanlarda denge olmaz. Bakınız Süpermen - Batman. Batman'in eline su bile dökemez süpermen
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon May 26, 2008 8:35 pm
aslında bütün oyuncular iyi niyetli olsa, biri diÄ?erinden üstün olsun ne olacakki. Ama çoÄ?u oyuncuda hırs olduÄ?u için ister istemez dengeli sisteme ihtiyaç oluyor.
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum