Joined: Nov 29, 2006
Posts: 864
Location: Istanbul
Posted:
Fri Jun 13, 2008 5:37 pm
II. Dünya savaÅ?ı sırasında geçmesini düÅ?ünüyorum ama henüz kesin deÄ?il.
_________________
ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
�stteki mesajı arada kaynatmadan bir konuyu sormak isterim.
SilahÅ?ör deÄ?ilde mesela bu canavarları yakalamaya ve incelemeye çalıÅ?an bir birlikte olduÄ?umuzu düÅ?ünsek. Her görevimizde bunu gerçekleÅ?tirmek. Ã?lü yada tercihen diri bir yaratık le geçirip bunu incelemek neyin ne olduÄ?unu bilmek ve bu sayede sanity puanlarımızın daha da az düÅ?mesini saÄ?lamak, yada kaybedilmiÅ? akıl saÄ?lıÄ?ı puanlarının geri kazanıp ve hatta artık aklını bu sebeplerle kaybetmiÅ? kiÅ?ilerin tekrar kazandırılması gibi Å?eyler yapılabiliyor diye kitapta bir yerde bir ibare var mı? Ev kuralları ile bunun yapılabileceÄ?ini düÅ?ünüyorum ancak kurallarda çok büyük açıklara yol açabilir mi?
Daha açık olsun diye örnek ile vereyim.
Mesela bizim karakterlerinmiz bu gibi iÅ?lerle uÄ?raÅ?an bir gönüllü grup tarafından kandırılarakta olsa mutasyona uÄ?ramıÅ? yaratık adı altında böyle bir iÅ?e gönderiliyor. BaÅ?arılı oluyorlar ancak gördükleri onların akıl saÄ?lıklarını ciddi derecede zehirliyor. Sonrasında bu gönüllü grup kendi yakaladıkalrını, kendi öldürdüklerini gösteriyor ve bunlar hakkında topladıkalrı bilgilerin bir kısmınıda karÅ?ılarındakilere sunarak aslında bunların korkulduklarından daha az korkulması gereken her zaman yok edilmelerinin için bir yolu olan varlıklar olduklarını belirtiyor. Sonunda akıl saÄ?lıÄ?ı bozulmuÅ? olanlar artık daha az korkar ve gördükleri sonucunda daha az etkilenir duruma geliyorlar gibi.
Elbetteki bu sistemin chutulhu sisteminden çok fazla götürebilleceÄ?inin farkındayım. Ama dengeli kullanılırsa bence katkısı da olabilir.
Benim aklımda chutulhuda ki yaratıklar korku filimlerindeki löpreÅ?anlar, goblinler yada garezdeki ve halkadaki gibi ruhumsu varlıklar. Yada tükler için Mog ve Magoglar, gulyabaniler, kötü ruhlar. Yani Vampir, kurtadam, hayalet gibi tanımlanmıÅ? Å?eyler olmamalılar. Oyun sırasında "Aha kurt adam ayak izi! Hemen gümüÅ?leri çıkartın. Bunların yaÅ?adıÄ?ı habitatlarda ılıman iklidir, maki yetiÅ?ir!" gibi olaylar havasını bozar.
Son bir soru daha. Ã?utulhu mu, Kutulhu mu, Kutulu mu yoksa Ã?utulu mu?
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Joined: Nov 29, 2006
Posts: 864
Location: Istanbul
Posted:
Fri Jun 13, 2008 11:25 pm
Darkgnome dediÄ?in gibi bir Å?ey yapabilirsin (yakalama ve incelemeye çalıÅ?ma). Å?imdi ben sana bu neden pek doÄ?ru olmaz onu söyleyeyim, hem de bunun oyundaki delilik sistemine göre mümkün olup olmadıÄ?ını söyleyeyim. Ama tam anlamayabilirsin çünkü diÄ?er tarafta oyunun delilik dinamiÄ?ini uzun uzun anlatmam gerekiyor.
1- Cthulhu'da yapılamaz diye bir Å?ey yok. Ä°stediÄ?ini yaparsın ama oyunun bütün esansı insanın kozmik güçler karÅ?ısındaki acınası ezikliÄ?i üzerine. Cthulhu Miti öykülerinin tamamı bunu iÅ?liyor. Burada av insan. Ä°nsanın yine üstün duruma geçip yakalama ve inceleme statüsüne gelmesi oyunun havasını bozar.
2- Oyunda Tanrılar 3'e ayrılmıÅ?. Ne olduklarını sonra anlatırım. Bu tanrıları deÄ?il ekip kurup öldürmek, nükleer baÅ?lıklarla bile zaptetmek pek mümkün deÄ?il. Ã?ünkü silahların onlar üzerinde hiç bir etkisi olmadıÄ?ı var sayılıyor. Ã?lüp ölmedikleri bile bir muamma. Bir çok senaryonun amacı zaten uyanmalarını veya geri gelmelerini önlemek üzerine. Onlarla savaÅ?mak diye bir Å?ey yok. (Cthulhu dünyaya hapsedilebilen son derece güçsüz tanrılardan biri...)
3- Tanrılar dıÅ?ında bir de Sub-race'ler veya bu tanrıların spawnları olabiliyor. Onlar nispeten daha güçsüzler ve silahlar ile öldürülebiliyorlar. Onları avlayan ve inceleyen bir ekip kurulup oynatılabilir. Ancak bu bahsettiÄ?im yaratıklar da genelde uzun bir ipin ucu oluyor ve mutlaka daha büyük ve ölümcül bir Å?ey ile baÄ?lantıları oluyor. Yani bu yapılabilir ama fazla ilerleme vaadeden bir kariyer seçeneÄ?i olmaz.
Gelelim iÅ?in delilik kısmına.
Ä°Å?in matematiÄ?ini sonra anlatırım, ama mantık kısmını Å?imdi söyleyebilirim.
Ä°ster tanrı olsun, ister yaratık sizi delirten her Å?eyin maksimum delirtme kapasitesi var.
Ne demek bu?
Mesela bir adamın barbarca öldürüldüÄ?ünü gördünüz. Bu biraz Sanity Point kaybetmenize neden oluyor. Sonra bir kez daha görüyorsunuz. Biraz daha SP kaybediyorsunuz. Ta ki bu olayı kanıksayana kadar. Kanıksama denen olay karakterinizin barbarca ölü insan görmenin kaybettirebileceÄ?i maksimum SP sınırına ulaÅ?mıÅ? olması olarak açıklanıyor.
Yani aynı yaratık duvarın arkasından her ce- eee yaptıÄ?ında delirmiyorsunuz. Bir yerden sonra kanıksıyorsunuz ve daha fazla SP kaybetmiyorsunuz. Ama kaybettikleriniz temelli gitmiÅ? oluyor. Yani bir önceki halinizden biraz daha çatlak, ama kesinlikle daha tecrübeli oluyorsunuz.
Oyunda ayrıca bir seferde çok fazla SP kaybettiÄ?inizde mental disorder'lar yani akli rahatsızlıklar kazanıyorsunuz. Å?izofreni, panik atak, çift karakter vs... bir süre sonra bunlar da zaten az kalmıÅ? sanitynizi (akıl saÄ?lıÄ?ınızı) daha da hızlı tüketmenizi saÄ?lıyor.
Gelelim SP Recovery olayına. Oyunda SP recovery biraz yalan. Ã?yle yatıp kalktıÄ?ınızda geri dolmuyorlar. Giden SP çoÄ?u zaman temelli gidiyor.
Ancak yine de SP'leri geri kazanmanın bazı yolları var.
Gidip bir tımarhaneye yatıyorsunuz. Orada aylarca kaldıktan sonra akıl saÄ?lıÄ?ınızın bir kısmını geri kazanabilirsiniz. Tabi oyunda bunu yapacak kadar zamanın olduÄ?unu varsayıyorum.
Orada onlara diyorsunuz ki iÅ?te ben Pasifikte Cthulhu adında dev bir canavar gördüm ve aynı zamanda benden baÅ?ka kimseye gözükmeyen cultistler görüyorum.
Onlar da size deli olduÄ?unuzu ve böyle Å?eylerin olmadıÄ?ını söylüyor ve sizi buna inandırmaya çalıÅ?ıyorlar. EÄ?er inandırabilirlerse akıl saÄ?lıÄ?ınızın bir kısmını geri kazanıyorsunuz. Ama bunun çok büyük bir riski var. OlmadıÄ?ına inandırıldıÄ?ınız Å?eyleri tekrar görürseniz aklınızı büsbütün yitiriyorsunuz....
Tanrıları görmenin deliliÄ?ini oyun Å?öyle açıklıyor.
Biz bu güne kadar doÄ?duÄ?umuz günden beri etrafımızdaki gerçekliÄ?e alıÅ?ıyoruz. Bu gerçeklik sadece etrafımızdaki insanların sosyal ve kültürel adetlerinden ibaret deÄ?il. Dünyanın, doÄ?anın hatta bilincimizin bile bize olaÄ?an dediÄ?i Å?eyleri kapsıyor. DiÄ?er dünyalardan, hatta boyutlardan gelen tanrılar bizim bilincimizin çok ötesindeler. Bizim göremediÄ?imiz, kavrayamadıÄ?ımız, beynimizin Å?u anki haliyle asla muhakeme edemeyeceÄ?i güçleri ve kavramları kapsıyorlar. Bu yüzden onlarla yüzleÅ?mek delirmemize neden oluyor.
Ancak tüm bunlara raÄ?men insan beyni potansiyeli yüksek bir organ. Gördüklerini öÄ?reniyor ve bu ezici güce bile alıÅ?abiliyor. Bunu sembolize eden bir sayı da var. Cthulhu Mythos adında... Bu ilerde bir nevi sizin zihninizin zırhı haline geliyor.
Bütün Cthulhu gerçeÄ?ini kavrayıp da delirmeyecek bir insan zihni yok, ama onun bir kısmını öÄ?renip kabullenerek hayatta kalabilecek zihinler var ve bu sisteme yedirilmiÅ?. Onun nasıl olduÄ?unu diÄ?er tarafta yeri gelince anlatacaÄ?ım.
Bu arada Å?imdiye kadar hep oyunun orjinal d100 sisteminden bahsettim. Oyuna D&D mantıÄ?ında bir d20 sistem yapıp rezil ettiler (WoC'du sanırım.) ve oyunu Dungeon Crawl'a dönüÅ?türdüler. Neyse ki dünyada kimse ciddiye almadı.
_________________
ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
Son bir soru daha. Ã?utulhu mu, Kutulhu mu, Kutulu mu yoksa Ã?utulu mu?
Sanırım arada kaçmıÅ?!
NOT: Harbiden soruyorum. ArkadaÅ?ımla çok düÅ?ündükte karar veremedik. Sesli kaynak yada yakınımızda bilen biri de yoktu. BildiÄ?ini söylyen olsa dahi neyine güvenebilirdik?
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Joined: Nov 29, 2006
Posts: 864
Location: Istanbul
Posted:
Sat Jun 14, 2008 7:31 am
Bana güvenseydin...
Cthulhu'dan baÅ?ka bir Å?ey yazmadım hiç.
_________________
ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
Kısa mesajla cevapladı sonradan. Kuthulu diye okunuyormuÅ?.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Joined: Nov 29, 2006
Posts: 864
Location: Istanbul
Posted:
Thu Nov 19, 2009 7:56 pm
Call of Cthulhu'da karakter yaratma ile ilgili sorularınızı buradan sorabilirsiniz.
_________________
ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum