Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - Call of Cthulhu (Oyunu Ã?Ä?renmek Ä°steyenlere Yazı D
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Call of Cthulhu (Oyunu Ã?Ä?renmek Ä°steyenlere Yazı D View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Wed Jun 11, 2008 6:31 am Reply with quoteBack to top

    Bölüm 1: Call of Cthulhu 101, İpucu 1: Lovecraft ve Mitolojisi

    Call of Cthulhu (Ter: Cthulhu'nun Ã?aÄ?rısı) Howard Phillips Lovecraft'ın ve onun takipçilerinin eserlerine dayanan bir korku rol yapma oyunudur. Lovecraft eserlerinin çoÄ?unu 1920 ve 30'ların baÅ?ında yazmıÅ? olmasına raÄ?men 1937 yılında ölümünden önce kült olmaya baÅ?lamıÅ? bir korku öyküleri yazarıdır. O zamandan bu güne yazar olarak prestiji sürekli olarak artmıÅ? ve günümüzde 20. yüz yılın en önemli Amerikan Korku Ã?yküleri yazarı olarak kabul görür olmuÅ?tur. Lovecraft'ın kurguları saf bilim kurgudan gotik korku hikayelerine kadar uzanır, kurgusuz yazıları ise "Edebiyat' da Korku" ve "DoÄ?aüstü Korkular" gibi konuları ve dostlarıyla yaptıÄ?ı eÅ?i benzeri olmayan yazıÅ?maları kapsamaktadır.

    Yazar-Yayımcı August Derleth "Cthulhu Miti" teriminin geliÅ?imine katılmıÅ? olan en önemli isim olsa da, bu kavramın yaratıcılık niÅ?anı Lovecraft'a aittir. Å?eytani içerikli antik bilgi kaynaÄ?ı kitaplar (Necronomicon), uyuyan ama bir gün uyanacak olan kozmik tanrılar (Cthulhu), insanlıÄ?ın bildiÄ?i bütün gerçekliÄ?in bir gün yıldızların doÄ?ru dizilimiyle yok olacaÄ?ı fikirleri ilk olarak hep Lovecraft'ın hikayelerinde yer almıÅ?tır.

    Bu hikayeler diÄ?er yazarların hayalgüçlerini ateÅ?lemiÅ?, ki çoÄ?u Lovacraft'ın yakın yazıÅ?ma arkadaÅ?larıdır, ve her birinin kendi hikayeleriyle Lovecraft'ın önderliÄ?ini yaptıÄ?ı miti zenginleÅ?tirmesini saÄ?lamıÅ?tır. Bu gün Cthulhu Miti halen yeni yazarlar tarafından Lovecraft'ın izini takip ederek zenginleÅ?tirilmektedir. (Ã?rn: Stephen King)

    Call of Cthulhu Oyunu bu geleneÄ?in bir devamıdır. Yeni yetme yazarların tıpkı Lovecraft gibi herhangi bir yayım evi tarafından hikayelerini bastıramadıkları halde onları hayata geçirme imkanı buldukları bir oyundur. Bu gün bile dünyanın dört köÅ?esinden, farklı dillerde, özellikle Fransa, Almanya, Japonya, Ä°talya, Polonya ve Ä°spanya'dan amatör yazarlar bu Mitolojiye katkılar yapmaya devam etmektedir.

    Kendi yarattıÄ?ı Mit'den baÄ?ımsız korku hikayeleri de yazabilen Lovecraft gibi Call of Cthulhu oyununa ait olan hiç bir senaryo Mit'in bir parçası olmak zorunda deÄ?ildir. Halen tam olarak açıklayamadıÄ?ımız dünyada, herhangi bir mitolojiye ait kılmadan da anlatmak zorunda olduÄ?umuz pek çok korku hikayesi vardır ne de olsa ve Call of Cthulhu bu hikayeleri bir korku oyununa dönüÅ?türebileceÄ?imiz en güzel ortamdır.

    Yarın: Oyunun Kökleri

    _________________
    ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Thu Jun 12, 2008 4:13 am Reply with quoteBack to top

    Bölüm 1: Call of Cthulhu 101, İpucu 2: Oyunun Kökleri

    Her Cthulhu oyununun iki tip oyuncuya ihtiyacı vardır. Oyunculardan çoÄ?u gizemleri ve içine düÅ?tükleri zor durumları bir çözüme ulaÅ?tırmaya çalıÅ?ırken (ki oyunun kuralları bu oyuncu grubunu "AraÅ?tırmacı" (Ä°ng: Ä°nvestigator) olarak adlandırır, profesyonel anlamda araÅ?tırmacılar olmadıkları halde oyunda karakterlerin yapması gereken olayları derinlemesine araÅ?tırmak olduÄ?u için bu Å?ekilde anılmaları doÄ?ru bulunmuÅ?tur. Player Character diye bir kavram yoktur.) bir oyuncu da bekçilik görevini üstlenir. (Ä°ng: Keeper) Oyunun kuralları bu oyuncuyu (Ä°ng: Keeper of the Arcane Lore) Kadim Ä°lmin Bekçisi olarak adlandırır.

    Oyuncular bir veya birden fazla AraÅ?tırmacı kiÅ?iler yaratabilirler. Ancak bu sayının kararını verecek kiÅ?i oyunun Bekçisidir. AlıÅ?agelmiÅ? adet her oyuncunun bir araÅ?tırmacı oynatmasıdır.

    Call of Cthulu oyununda unutulmaması gereken en önemli Å?ey oyuncuların rol yaparken yarattıkları AraÅ?tırmacı'nın karakter ve yetenek limitlerine sadık olmalarıdır. Yarattıkları araÅ?tırmacının bildiÄ?i kadar az veya çok Å?eyi bilmeleri gerektiÄ?ini unutmamaları gerekir.

    Bu oyun sürekli olarak karakterleri yaÅ?am ve ölüm arasındaki ince çizgilere soktuÄ?undan (HRP'nin olmazsa olmazı) oyuncuların rol yapma istekleri daha da büyük bir önem kazanır çünkü oyun doÄ?ası gereÄ?i bu tür durumlarda iyi rol yapmayı iyi zar atmaktan daha fazla ödüllendirir.

    Korku rol yapma oyunlarının en büyük amacı iyi vakit geçirmektir. Ancak Å?unu da unutmamak gerekir ki, hızla çarpan kalbin ve sırttan süzülen soÄ?uk bir ter damlasının yarattıÄ?ı tatmin edici tecrübe, insan doÄ?asının korkutulmaktan zevk alabileceÄ?ini göstermektedir. Tabi korku gerçek olmadıÄ?ı sürece...

    Bazıları için korkudan sonraki rahatlama, bazıları içinse korkunun ta kendisi tatmin edici olabilir. Bu yüzden bu oyunun kökleri oyuncuların içindeki küçük korku tohumlarına olduÄ?u kadar, köklerin geliÅ?mesini saÄ?layan rahatlama süreçlerine de muhtaçtır.

    Oyunun bir diÄ?er iÅ?levi de oyuncuları Lovecraft'ın kendisine özgü karanlık insanlık felsefesi ve anlatıÅ? tarzı ile tanıÅ?tırmaktır: Ä°nsanlar hayatta kalabilirler, ama asla üstün olamazlar.

    Onun fikirlerini yererken de, onları tartıÅ?masız gerçekler olarak kabul ederken de aynı zevki bulabiliriz, çünkü çoÄ?u zaman Lovecraft da kendisine gülmüÅ? ve kendisi ile benzer fikirleri üreten arkadaÅ?larını hicveden hikayeler yazmıÅ?tır. Ancak yine de sürekli artan bir baÄ?ımlılık ve hırsla yazmaya devam etmiÅ?tir.

    Bugün Necronomicon'un gerçekten de en azından bir sayfasının Ä°ngiltere National Museum'da saklandıÄ?ına inananların sayısı hiç de az deÄ?ildir. Lovecraft'ın baÅ?kalarından da esinlenerek yarattıÄ?ı kurgusu o kadar gerçekçi bir hal almıÅ?tır ki, aradan geçen yıllardan sonra kurgu gerçeÄ?e, gerçek mite ve mit korkuya dönüÅ?müÅ?tür.

    Belki de korkunun en güzel yanı budur. Gerçek olmadıÄ?ı zaman, sırtını bilinmezliÄ?e dayadıÄ?ında yenilmez olur, bu yüzden gerçekleri bilmek onu her zaman yok etmeyebilir... Cthulhu oyunu da köklerini insanın bu çeliÅ?kili doÄ?asını keyif veren bir tecrübeye dönüÅ?türmeye salmıÅ?tır.

    Yarın: Oyunun Kapsamı

    _________________
    ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Fri Jun 13, 2008 5:05 am Reply with quoteBack to top

    Bölüm 1: Call of Cthulhu 101, İpucu 3: Oyunun Kapsamı

    Oyunu en iyi tanımlayan Ã…?ey Lovecraft’ın yazdıÄ?ı hikayelerdir diyebiliriz. Bu yüzden de oyun Cthulhu Miti dahilinde yazılan bütün hikayeleri kapsar. Gerçekten de oyunda oynanan senaryolar Lovecraft’ın yazdıÄ?ı öykülere benzer ama bu bir zorunluluk deÄ?ildir. Cthulhu oyunları illa ki Cthulhu mitolojisinden tanrılar veya öÄ?eler olmasını gerektirmez. Oyunun sistemi herhangi bir korku oyununa ev sahipliÄ?i yapacak Ã…?ekilde tasarlanmıÅ?tır. Yani bu oyunla içinde hiçbir Cthulhu mitolojisi öÄ?esi olmadan bir vampir, kurt adam, hayalet öyküsü de oynatabilirsiniz.

    Cthulhu mitolojisinden bir oyun oynatmak isteyenler için ise oyun üç tane dönem sunmuÃ…?tur. 1890’lar, 1920’ler ve günümüz. Cthulhu mitolojisi bütün zamanları kapsıyor olsa da, bu mitoloji hakkında yazılan hikayeler (Günümüzde geçen oyunları da günümüz Cthulhu yazarlarının katkılarına borçluyuz.) yukarıda bahsi geçen tarihlerde geçtiÄ?i için oyun bu tarihleri öne çıkarmıÅ?tır.

    Esasen oyun herhangi bir tarihte oynanabilir ama oyunun gerçek tadını almak için hiçbir Å?eyden haberi olmayan cahil orta çaÄ? Avrupalısından çok her Å?eye hükmettiÄ?ini ve bildiÄ?ini sanan günümüz insanına veya teknoloji ve hurafe arasında kendisine bir yer seçmek durumuna gelmiÅ? yeni yetme 20.yy insanına ihtiyaç vardır. Ne de olsa hiçbir Å?ey bilmeyen bir ortaçaÄ? köylüsünün korkması çevresindeki her Å?eyi denklemlerle açıklayabilen bir fizik profesörünün korkması kadar korkunç deÄ?ildir.


    BURADAN SONRASINI DÄ°KKATLE OKUYUNUZ!!!!


    Cthulhu oyunu oyuncularda bıraktıÄ?ı his ve tecrübe olarak diÄ?er bütün rol yapma oyunlarından farklıdır. DiÄ?er rol yapma oyunlarının çoÄ?unda oyuncular karÅ?ılarına çıkan engel ve düÅ?manlarla doÄ?rudan yüzleÅ?ip onları yok etmeyi deneyebilirler. Bu strateji Cthulhu senaryolarında felaket demektir. DiÄ?er dünyalara ait canlılar ve tanrılar o kadar güçlüdürler ki onlarla doÄ?rudan çatıÅ?mak araÅ?tırmacıları kaçınılmaz bir sona götürür. Ã?ünkü onlara Å?öyle bir bakmak bile delirmek için yeterlidir.


    BÄ°LGÄ° EDÄ°NMEK

    Her Å?eyden önce araÅ?tırmacılar neyle karÅ?ı karÅ?ıya olduklarına karar vermelidirler. Bunun için kütüphaneye gidebilir, yerel sakinlerle konuÅ?abilir, olayla ilgisi olanların günlüklerini bulmaya çalıÅ?abilir (Lovecraft bütün gününü yazarak geçirdiÄ?i için hikayelerindeki çoÄ?u karakterin günlükleri vardır. Günlük oyunda çok önemli bir yer tutar. GünlüÄ?ün önemini daha sonra detaylı olarak anlatacaÄ?ım.), hatta kadim kitaplardaki gizli bilgileri öÄ?renmeye çalıÅ?abilirler. Oyunda araÅ?tırmak önemli bir yer tuttuÄ?u için güvenli olduÄ?u sürece oyuncular gruplar halinde daÄ?ılıp güvenli olduÄ?u sürece bir seferde daha çok bilgiye ulaÅ?mayı deneyebilirler.

    Gazete arÃ…?ivleri, yerel yönetim merkezlerindeki ölüm-doÄ?um kayıtları, mektuplar, hastane ve okul kayıtları, karakol kayıtları hatta ticaret odaları bile aradıÄ?ınız ip uçlarını bulmanızı saÄ?layabilir. Oyunun önemli bir özelliÄ?i bilgi ve ip ucu toplamaktır. Bu yüzden oyunculara “AraÃ…?tırmacı” denmektedir çünkü yüzleÃ…?tikleri güçler karÃ…?ısındaki en büyük silahları bilgidir. Silahlar pek bir iÃ…?e yaramazlar.

    Yerel sakinlerle dostane olmak da çok iÅ?e yarar, sonuçta yöreyi onlardan daha iyi bilen yoktur ve onlarla iyi iliÅ?kiler kurmak ilk baÅ?ta olmasa bile sonradan iÅ?e yarayabilir. Aklınızı yitirmeye baÅ?ladıÄ?ınızda size yardım edebilir, en azından sıcak bir çorba verip dünyada hala alıÅ?ageldiÄ?iniz gerçekliÄ?in devam ettiÄ?i hissini uyandırabilirler. Gördüklerini vc bildiklerini sizinle paylaÅ?ıp hatta belki sizin yanınızda bu savaÅ?a katılabilirler.

    OLAY MAHALÄ°NÄ° Ä°YÄ° Ä°NCELE

    Å?üpheli bir Å?eylerin olduÄ?u yerleri araÅ?tırırken etraftaki her Å?eyi didik didik aramayı sakın unutmayın. Cthulhu oyunu ipuçlarının eksiksiz toplanması ve doÄ?ru yorumlanması ile ilerler. Bu yüzden Keeper ipuçlarını her yere gizleyebilir.

    AraÅ?tırmacılar bir yeri incelerken bir Å?eyi unutmamalılardır. Tehlike her zaman geri dönebilir ve döndüÄ?ünde kaçmaktan tereddüt etmemek en doÄ?ru karardır. Bacakları AraÅ?tırmacıların en iyi dostlarıdır ve araÅ?tırmacılar dilerlerse her zaman geri dönebilirler. YaÅ?adıkları sürece.

    PLAN YAP

    Olayı çözdüÄ?ünde sorunla nasıl baÃ…?a çıkacaÄ?ının planını yap. Acemi oyuncular genelde bu tehlike bizi aÃ…?ar diyip pes ederler. Halbuki Cthulhu oyunu zaten insanın kendisinin çok ötesindeki tehlikelerle ve varlıklarla yüzleÃ…?tiÄ?inde hissettiÄ?i korku üzerinedir. Cthulhu senaryolarında tehlike daima oyuncuları aÃ…?ar ama yenilmeleri asla imkansız deÄ?ildir. Tehlike ile yüzleÃ…?ene kadar ip uçlarını doÄ?ru toplayan, onları doÄ?ru yorumlayan araÃ…?tırmacılar daima “Bu Ã…?eyi yenmenin sadece tek bir yolu var. Biraz Ã…?ansın da yardımı ile Ã…?unu yapabilirsek… Evet bir Ã…?ansımız olabilir.” diyebildikleri bir an yaÃ…?ayacaklardır.

    EÄ?er planınız çok fazla Å?ansa ve bilinmeyene dayanıyorsa, bilin ki bir Å?eyleri atladınız ve geri dönüp her Å?eyi gözden geçirmenizde fayda var.

    KAFANI KULLAN

    Zaferle ayrılmanın en ucuz ve güvenli yolu AraÅ?tırmacıların kafalarını kullanmasıdır. Cthulhu oyununun yayımlanmıÅ? pek çok senaryosunda araÅ?tırmacıların hiç zarar görmeden, hiç fiziksel güce baÅ?vurmadan ulaÅ?ılabilecekleri çözümler vardır.

    Altın kural olarak Å?unu sakın unutmayın. Size fiziksel anlamda saldırmayan hiçbir yaratıÄ?a saldırmayın. Bunun dıÅ?ında antik sözleri tekrarlamak, ayak izlerinin son bulduÄ?u aynayı kırmak, garip heykeli eritmek, taÅ?ları doÄ?ru sırada dizmek yaÅ?ama Å?ansınızı savaÅ?maktan daha çok arttıracaktır.

    Kitaptan alıntı:

    Cthulhu oyunu madenin dibinde kötü kalpli bir iblisin yaÅ?adıÄ?ını öÄ?renen oyuncuların sıraya girip bütün katları dolaÅ?arak en sonunda iblis tarafından yenmeleri veya onu öldürmeleri üzerine deÄ?ildir. Gerçek bir Cthulhu oyuncusu madende yangın baÅ?latır, daha önce taÅ?ıyıcı kiriÅ?lere yerleÅ?tirdiÄ?i bombaları eÅ? zamanlı patlatır ve madenin giriÅ?ini kalın beton bir duvarla kapatır. Böylece belki de tehlikeyi sonsuza kadar topraÄ?ın altına gömer.

    FARKLI ARAÅ?TIRMACILAR DAHA GÃ?Ã?LÃ?DÃ?R

    5 tane arkeoloji profesöründen oluÅ?an bir araÅ?tırmacı gurubu iyi bir seçim deÄ?ildir. Farklı yeteneklere sahip karakterler yaratmak gurubu daha güçlü kılar. Silahlar tanrılara karÅ?ı etkili olmasa da grupta en azından birisinin silahlar hakkında bir fikri olması her zaman iyi bir Å?eydir. Sonuçta gerçek dünyada silahların kozmik tanrılardan daha ölümcül olduÄ?unu unutmamak gerekir ve içinde korkunç tanrılar olmadan da dünya zaten hayatta kalması hiç de kolay olmayan bir yerdir. Sokakları iyi tanıyan, veya oyun bir yaÄ?mur ormanında geçiyorsa bu ormanı tanıyan bir yerli bile tek baÅ?ına bütün oyunculardan daha fazla katkı saÄ?layabilir. Oyunda antik dilleri bilen bir profesör bulmacaların çözümüne daha Å?anslı olabilir, ama o profesörü yeterince uzun süre hayatta tutabilecek bir grup yoksa bunun pek de bir önemi olmaz.

    BÄ°RDEN FAZLA ARAÅ?TIRMACI

    EÄ?er Keeper izin verirse oyuncular birden fazla araÅ?tırmacı yaratabilirler. DiÄ?er oyunların aksine Cthulhu oyununda AraÅ?tırmacıların yaÅ?am beklentisi çok düÅ?üktür. Bu yüzden oyuncuların birden fazla araÅ?tırmacı ile oynamalarında bir sakınca yoktur. AraÅ?tırmacılar kendilerine bir hazine toplayıp bölgenin en yüksek seviyeye sahip savaÅ?çısı olmaya çalıÅ?mazlar. Sadece hayatta kalmaları bile baÅ?arılı olduklarını gösterir.

    Bu oyunda oyuncular karakterlerinin her an ölebileceÄ?ini kabullenmek zorundadır. Cthulhu oyununda (burayı daha detaylı anlatacaÄ?ım) en tecrübeli ve en etkili karakter deliliÄ?e ve ölüme, tükeniÅ?e en yakın karakterdir. Ã?ünkü bu oyunda kazandıÄ?ınız her tecrübe sizi deliliÄ?e daha çok yaklaÅ?tırır. Bu bakımdan Cthulhu karakterlerini muma benzetebiliriz. Ä°Å?e yaradıkları sürece erirler ve en sonunda bitip sönerler.

    SÄ°LAH DÃ?VÃ?Å?LERÄ°NÄ° ENGELLEYÄ°N

    Her oyuncunun kendi zevki vardır ama bu oyun silahlarla oynamanın baÅ?arı getirdiÄ?i bir oyun deÄ?ildir. Cthulhu oyununda bir adet tabanca ve tek bir mermi yeterlidir. O da daha fazlasına dayanamadıÄ?ınızda kendi kafanızı uçurmak için gereklidir.

    Mermi salvoları polisin dikkatini çeker, kanunlara saygılı olan herkes için silah sesi kanun dıÅ?ı bir Å?eylerin olduÄ?unun göstergesidir. Oyuncular bir yandan kötücül tanrılarla ve onların inananları ile uÄ?raÅ?ırken bir yandan da polisi ikna etmek zorunda kalabilir, hapse düÅ?ebilir hatta idama bile mahkum olabilirler. Ayrıca silahlar zaten oyundaki pek çok Tanrıya ve yaratıÄ?a karÅ?ı etkisizdirler. Bu yüzden sadece onlara güvenmek faydadan çok zarar getirir.

    Cthulhu gerçek dünya gibidir. Silahlar ölümcüldür. (Oyunun sistemi tek bir mermiyi bile ölümcül hale getirecek Ã…?ekilde yaratılmıÅ? ve grupta sizi ölümden geri getiren bir rahip yok. EÄ?er varsa zaten ölümden çok daha büyük bir probleminiz var demektir  )

    _________________
    ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Thu Jul 31, 2008 12:12 am Reply with quoteBack to top

    çok güzel bir yazı yazmıÅ?sın, eline saÄ?lık.

    romanlar ve hikayeler dıÅ?ında konuyla ilgili olarak bize tavsiye edebileceÄ?in kitaplar nelerdir?
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Tue Nov 17, 2009 7:39 pm Reply with quoteBack to top

    Bölüm 2: Call of Cthulhu d100 Sistemi'ne GiriÅ?, Ä°pucu 1: Karakter KaÄ?ıdı

    Karakter KaÄ?ıdı:

    Å?imdi öncelikle aÅ?aÄ?ıda verdiÄ?im linki açıp kendinize bir karakter kaÄ?ıdı basın. Her bir boÅ?luÄ?u neye göre doldurmanız gerektiÄ?ini anlatacaÄ?ım.


    Ã?n: http://www.dragonsfoot.org/files/pdf/coc1920sheet1.pdf
    Arka: http://www.dragonsfoot.org/files/pdf/coc1920sheet2.pdf

    Sol üst tarafı öncelikle boÅ? bırakın, saÄ? üst taraftaki sayıları doldurarak baÅ?layalım.

    Characteristics & Rolls:

    - STR, CON, POW, DEX ve APP için 3d6 atıp sonucu yazıyoruz.
    - SIZ ve INT için 2d6+6 atıp sonucu yazıyoruz.
    - EDU için 3d6+3 atıp sonucu yazıyoruz.
    - SAN eÃ…?ittir POW x 5. (POW 12 ise SAN=60
    - Idea = INT x 5
    - Luck = POW x 5
    - Know = EDU x 5
    - STR + SIZ = Damage Bonus
    - Ve son olarak “99 – Cthulhu Mythos” kutusuna 99 yazıyoruz, çünkü karakterlerin genelde oyuna baÃ…?larken hiç Cthulhu Miti bilgisi olmuyor.

    Hit Points

    CON ve SIZ puanlarınızı toplayıp ikiye bölüyorsunuz. �ıkan sayı buçuklu ise üste yuvarlanıyor. �ıkan sayıyı yuvarlak içine alın.

    Magic Points

    Büyü puanı ve POW birbirine eÃ…?it. POW’ın deÄ?erini yuvarlak içine alın.

    Sanity Points

    Yukarıdaki kararakteristikler kutusunda yazan Sanity (akıl saÄ?lıÄ?ı) puanınızı burada yuvarlak içine alıyorsuuz. Cthulhu Mythos puanınız arttıkça bu kutudaki rakamları 99’dan geriye doÄ?ru siyaha boyuyorsunuz. Bir diÄ?er deÄ?iÃ…?le Sanity puanınızın üst limiti giderek düÅ?üyor.

    Ã?rnek: Cthulhu Mythos puanınız 5 ise henüz çok az olmakla birlikte Cthulhu Miti ile tanıÅ?maya baÃ…?lamıÅ?sınız demektir. Bu durumda oyunda POW’ınız ne kadar artarsa artsın, Sanity Pointiniz asla 94’den fazla olamaz. (Büyü ile POW’ınız 19’a çıkınca Sanity’nizin 95 olması gerekir, ama 5 CM puanınız olduÄ?u için bu sayı 94’de sınırlanıyor.)

    Diyelim ki karakterimizin POW puanı 12 ve Sanity’si 60. Okuldan döndüÄ?ünde evde tüm ailesini kanlar içinde görüyor ve Sanity puanı (atılan zarlardan sonra) 4 puan düÅ?üyor. Bu durumda oyuncunun bu kutuda 60, 59, 58 ve 57’nin üzerine bir slash koyması gerekir. Artık oyuncunun Akıl saÄ?lıÄ?ı puanı 56’dır. Ancak uzun süreli psikoterapilere bir cevap verebilirse bu skorunu tekrar 60’a (Baz skor) çıkartabilir.

    Occupation & Skills (Meslek ve Yetenekler)

    A. Gelirinizi ve elinizdeki nakit miktarını belirleyip kaÄ?ıdın arkasındaki (Income& Savings) bölümüne yazın. Bunun için bir Roll Chart var ama siz Keeper’ın da onayı ile kafanıza göre de yazabilirsiniz.
    B. Kendinize bir meslek seçin. (Meslekler hakkında daha sonra bilgi vereceÄ?im.) Her mesleÄ?in yaklaÃ…?ık 8-9 adet baz hüneri vardır. Mesela kitap bir polis dedektifinin baz hünerlerini Ã…?u Ã…?ekilde vermiÃ…?: Bargain, Fast Talk, Law, Listen, Persuade, Psychology, Spot Hidden ve bir adet de oyuncunun seçtiÄ?i, mesleÄ?e ve döneme uyan bir hüner. SeçtiÄ?iniz hünerlerin yanlarındaki minik kutuları siyaha boyayın. Bunlar sizin baz hünerleriniz. Bu güne kadar aldıÄ?ınız bütün mesleki eÄ?itim bu hünerlerinizi pekiÃ…?tirmek içindi. Bu yüzden EDU x 5’den elde ettiÄ?iniz puanı bu hünerlere daÄ?ıtıyorsunuz. Bir hüner 99’dan fazla olamaz. 0 puan, o hüner hakkında hiç tecrübeniz yok demektir. 99 ise dünyanın en iyisi olduÄ?unuz gösterir. (100’lük zar atıldıÄ?ında gelen zar sizin puanınızdan büyükse baÃ…?arısız oldunuz demektir. Misal 1 puan verdiyseniz baÃ…?arma ihtimaliniz yüzde 1 demektir.)
    C. KiÅ?isel ilgi alanlarınıza da bu oyunda yer var. INT x 10 kadar puanı karakter kaÄ?ıdında Cthulhu Mythos hariç her türlü hünerinize daÄ?ıtabilirsiniz. (Mesleki baz hünerleriniz de dahil, bu sizin biraz iÅ?kolik olduÄ?unuz gösterir.)
    D. DaÄ?ıtılmayan her puan yok sayılır, bu yüzden bütün puanlarınızı daÄ?ıtın. Unutmayın ki bazı hünerlere hiç puan vermeseniz de bunların kendilerine ait baz puanları vardır ve bunlar hünerin yanında parantez içinde verilir. (Ã?rnek: Listen 25%) Bu durumda verdiÄ?iniz puanlar bu baz puanın üstüne eklenir, hiç puan vermezseniz bile baz puan kadar Å?ansınız mutlaka vardır.

    Weapons (Silahlar)

    Listeden seçtiÄ?iniz ve DM’in de kabul ettiÄ?i silahları buraya yazıyoruz. Yukarıda bahsettiÄ?im hünerlere puan daÄ?ıtma iÃ…?leminde puanlarınızı silahlara da daÄ?ıtabilirsiniz. Silahlara puanlar silah tipine göre daÄ?ıtılıyor.

    Hand to Hand Weapons (Bıçak, kılıç, gürz)
    Handguns ( Desert Eagle)
    Rifles (Av silahları, SKS Carbine,M1, M2)
    Shot Guns (12-gauge Shotgun)
    Assault Rifles (AK-47, M-16)
    Submachine Guns (Thompson, Uzi)
    Machine Guns (Gatling Gun, MG-42)
    Explosives & Heavy Weapons (Dinamit, Lav Silahı vb.)

    Bitirici DokunuÃ…?lar

    Yüzünüzde veya vücudunuzda yara var mı? Akli bir dengesizliÄ?iniz var mı? Hobiler, Fobiler? Arkaya yazın.
    Karakteriniz en genç EDU+6 yaÃ…?ında olabilir. Yani 6 yaÃ…?ında bir karakter oynatıyorsanız henüz bir eÄ?itminiz yok demektir. Karakterinize belirlediÄ?iniz yaÃ…? EDU + 6’dan 10 yaÃ…? büyükse EDU puanınızı bir arttırın, yirmiyse 2, otuz büyükse 3 vb.

    Ã?rnek: Karakter 45 yaÅ?ında, EDU=10. EDU + 6=16. Aradaki fark 29. EDU puanını 2 arttırmamız gerekir.

    Karakterler yaÃ…?landıkça bazı puanları düÅ?er. 40’ın üzerindeki her 10 yaÃ…? için STR, CON, DEX veya APP’ın arasından seçtiÄ?iniz birini 1 düÅ?ürün.

    Oyun kaÄ?ıdının arka tarafı kendi kendisini açıklıyor aslında. Burayı kendi isteÄ?inize göre doldurabilirsiniz.

    Ben burada kitapta yazdıÄ?ı Å?ekliyle anlattım, elbette siz kafanıza göre deÄ?itirebilirsiniz. Ã?nce mesleÄ?inizi belirleyip sonra puanları daÄ?ıtmak vb.

    GeçmiÅ? olsun, ilk Cthulhu karakterinizi yarattınız. Sorularınızı lütfen soru cevap kısmında sorunuz.

    _________________
    ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Feladul
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Nov 16, 2008
    Posts: 9
    Location: Ýstanbul

    PostPosted: Sun Dec 26, 2010 1:08 am Reply with quoteBack to top

    eline saglık, benim bilgim daha çok hikaye kitaplarından geliyor hemen hemen hepsini okudum ama rp için hala yetersiz geliyor
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.28 Saniye