Joined: May 26, 2003
Posts: 5819
Location: Cehennem
Posted:
Tue Oct 16, 2007 2:22 am
Ben genelde CN-CE oynattim, daha dogrusu BAYA cok Chaotic karakter oynattim ve neredeyse hepsi sonunda evil oldu.
Chaotic Evil genelde dengesiz psikopata denk geldigi icin eger boyle bir karakter oynatacaksaniz kendinize bazi limitler veya kurallar koymak zorundasiniz. Ben grubumu hic bir zaman satmadim ve anlamsiz yere satanlardan da haz etmem
Kimse dungeon'in ortasinda grubu satip dusmana katilmak icin undead olan bir oyuncuyu sevmez. Diger oyuncularin ve DM'in oyununun icine etmekten baska bir zevki de yoktur.
Bazi Evil oyuncular diger oyunculari "nedensiz yere" oldurmenin super bir sey oldugunu filan zannediyor. Bence Evil oynadiginizda eger DM gizli bir sekilde sizin grubunuzun canina kastedmenizi istemedigi surece oyunun icine etmemelisiniz.
Bakiniz ornekler:
Gruptaki evil buyucu ezik kaldigini dusunup dungeonda ilerlerken dusmana teslim olup ghast olarak diriltilmek icin anlasma yapar, sonra kendi grubuna dalar (Bakiniz kendinin ustun oldugunu kanitlama ihtiyaci hissetme ezikligi)
Gruptaki bela yaratan psikopat halfling gittigi her yerde cinayetler isler. Artik seri katil olarak arandigindan gizlenerek bile insan icine cikamaz ve gruptan ayri takilmak zorunda kalir. Yuksek teknolojili bir yerde kendini klonlayarak butun kopyalarini grubu oldurmek icin yollar (Ben kendi oyunumun icine ettim, o zaman neden digerlerininkine de etmiyorum, hatta en iyisi oyunu mahvedeyim de sonunda ben "yenmis" olayim ezizkligi)
Ben, ben ve yine ben diyen evil templar, dungeonda rogue'un tuzaklari aramasini beklemek yerine gruptaki kolesi olan half-giant'i butun tuzaklara sokarak yaralar. Bir sonraki dovuste butun grup geberir (Anladik evil'sin ve patron sensin ama o half-giant hitpointi olsaydi sana dovuste zafer kazandiracakti. Evillar icin liderlik esit degildir gozu donmus sadist salakligi)
Ayni templar butun grubun kati lideri, elinde 5 tane magical item var ve buyulu sozu bilen herkes kullanabiliyor. Hic bir magical itemi gruba vermez, dungeon'da bulunan butun itemlari da kendine alir. Dovuste kendisi roundda bir item kullanabildigi icin diger itemlar bos yere cebinde bekler ve grubun hepsi heberir (Madem evil'im o zaman neden acgozlulugumle buldugum herseyi kendime almiyorum? ezikligi. Eger o itemlardan bazilari grubun kilit adamlarinda olsaydi butun grup olmeyebilirdi)
Kisacasi evil olsaniz bile grubunuza karsi biraz sorumluluk hissi tasimazsaniz bu is yurumuyor. Oyundaki en basit dovus bile guvensizlik veya umursamazlik nedeniyle rezaletle sonuclaniyor ve oyun yarida kaliyor. Bence Evil oynadiginizda grubunuzla aranizda eksi bir rekabet olmasi hos fakat sadistlik, sapikliklarinizi NPC'ler uzerinde uygulamalisiniz ve grubunuzdakilerin canini da kollamalisiniz. Grup icinde biraz entrika olmasi oyuna tad katsa da en ufak hirlasmada birbirinin bogazini kesecek bir grupta oynamak ne zevk veriyor ne de oyunda bir seyler basarmaniza olanak sagliyor.
_________________ That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
Joined: Dec 22, 2003
Posts: 435
Location: Ä°zmir
Posted:
Tue Oct 16, 2007 8:18 pm
Raistlin'in yazısını bir yere koydum. Muazzam, derin, etkileyici bir yaklaÅ?ım ve kelimelere döküm. Eyvallah üstat.
/Konudan uzaklaÅ?ırken/
FRP için; Evil olmanın kuul bir Å?ey olduÄ?u bir kültürel .... saçmalık döneminden geçiyoruz. Eskiden de insanlar -en az- Å?imdiki kadar pislikmiÅ? ancak hani en azından toplum tarafından bunlar övünülmez veya imrenilmezlermiÅ?. Yani hani hiç bir sümer yazıtında GılgamıÅ?'ın halka eziyeti ballandırılarak anlatılmaz, YeÅ?il Å?ovalye 15 yaÅ?ındaki çocuk askerlerle savaÅ?sa da buna üzülür, onbinlerce kölesi olan faroahlar onlara zulüm yaptıklarını vurgulamazlar veya bu yüzden saygı duyulmazlar.
Popüler kültürün -evil- 'a hoÅ? bakması, bana çok ironik ve .. biraz da acınası geliyor doÄ?rusu.
YaÅ?asın iÅ?kence eden, karÅ?ılarındakinin acı çekmesinden mest olan drowlar!!!
Tüm insanları inek gibi gören, onları parmaklarında oynatan kuul vampirler!
Heh..
_________________ (\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(='.'=) signature to help him gain world domination.
(")_(")
Evil oynayabilen herkese saygım sonsuzdur... Gerçekten çok zor birÅ?eymiÅ?, oynamaya çalıÅ?tıÄ?ımda anladım... Neutral Good bir Dm olarak, arkadaÅ?ım benden bir lawful evil wizard olmamı istediÄ?inde onu kıramadım... Asıl amacının, rp sine daha fazla saygı duymam gerektiÄ?ini bana anlatmak olduÄ?unu fark etmem çok uzun sürmedi. Ã?ldürdüÄ?üm ilk masumla dünyam baÅ?ıma yıkıldı. Ã?nce arkadaÅ?ın elini öptüm, sonra karakter kaÄ?ıdımı çöpe attım...
Evil dostlarım, sizi çok, ama çok kıskanıyorum...
Bana o kadar zor gelmiyor, sanırım biraz da o anlık halinle alakalı bir Å?ey ama ben sevmediÄ?imden oynamıyorum.Sanırım aÄ?lamak kanıma iÅ?lemiÅ?.Her daim Good olmuÅ?umdur, ancak Evil oynayabiliyorum
Her zaman dediÄ?im gibi FOREVER SADÄ°ZM
SADÄ°ST OZAN!FRP'DE DEVRÄ°M!
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
Joined: Oct 08, 2004
Posts: 1861
Location: aksaray-izmir
Posted:
Mon Dec 03, 2007 11:07 am
evil oynatmak birazda dm e baÄ?lı. oyuncuyu seçimlerde ne ustalıkta zorlayacaÄ?ı. Evil olmak baÅ?kadır, anarÅ?ist olmak baÅ?ka.
_________________ Bir tek seni bana çok gördü dünya
Ä°yiler bu savaÅ?ı kaybetmiÅ?
Peki ben nası büyük adam olucam
Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon Dec 03, 2007 8:29 pm
Evet evil olabilmek zordur, hele arkadaÅ?larınız good ise daha bir zordur. Tamamen çekilmez olmak ve aynı zamanda hala göz önünde olmak...
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
Joined: Feb 12, 2004
Posts: 2000
Location: Ä°zmir
Posted:
Tue Dec 04, 2007 1:22 am
uzun vadeli oyunlarda evil oynamak, oyunu tekdüzeliÄ?e sürükler. evil oyuncu(lar) içeren partileri birarada tutmak için onlara ortak bir amaç vermek gerekir; çünkü böyle bir amaç kalmadıÄ?ı anda, o karakterlerin de birarada bulunmasına gerek kalmayacaktır. Bu durumda DM de tüm enerjisini partiyi birarada tutmaya harcayacak ve birtakım zorlayıcı durumlar ortaya çıkacaktır. Bu da serbestlik hissiyatının azalmasına, yani tekdüzeliÄ?e yol açar.
Kısa vadeli oyunlarda ise canavarla carla curtla uÄ?raÅ?madan, grup içi sürtüÅ?me yolu ile challenge yaratmayı seven Dmler, evil oyuncuları hain emellerine her türlü alet edebilirler.
Joined: Oct 01, 2003
Posts: 4316
Location: istanbul
Posted:
Wed Dec 05, 2007 7:37 pm
Kötü karakter oynatmanın zor olduÄ?unu düÅ?ünmüyorum, daha çok tercih ve alıÅ?kanlık meselesi. Ä°yi ya da kötü karakterleri canlandırmakta sorun çekmiyorum ancak iyi karakterleri canlandırırken canım sıkıldıÄ?ı için pek tercih etmedim.
Kötü bir karakteri bir gurupta tutmanın en kolay yöntemi ise macera açlıÄ?ıdır. Ayrıca iyilerin arasında yaÅ?amak da oldukça konforludur. Biraz nefret edilip, sevilmeyebilirsiniz ama içsel dürtülerinizi saklamayı ve kendi planlarınızı gurubunuza uydurmayı baÅ?arırsanız gurupla yola devam etmek çok zor bir durum olmayacaktır. Ayrıca genel eÄ?ilim iyilikten yana olduÄ?u için iyi guruplarla hareket etmek oldukça faydalı bir alıÅ?kanlıktır, toplumdaki konumuzu güçlendirip amaçlarınıza eriÅ?menizde size yardımcı olur. Kötüleri öldürürken de fanatikçe bir acı da duymadıÄ?ınıza göre sorun yok demektir. Bunun yanında bunun sadece bir oyun olduÄ?u ve eÄ?lenceye devam etmek için bazen standartların dıÅ?ına çıkabilmek gerektiÄ?i de unutulmamalıdır. Tamam kötü bir karakterin kendini iyiliÄ?e adamıÅ? bir gurupta oyuna devam etmesi biraz temelsiz olup karakteri gerçekçilikten biraz uzaklaÅ?tırabilir ancak daha iyisi elimizden gelmiyorsa, senaryodan daha iyi nedenler çıkarılamıyorsa bu eksiÄ?i göz ardı edip eÄ?lenebilmek de kabul edilebilir bir durumdur. Daha iyi nedenler elimize verilene kadar biraz idare etmek kabul edilebilir bir feragattir. Ancak oyun yöneticisi varlıÄ?ınıza bir amaç katmakta zorlanırsa ve bu durum uzun sürerse siz de varlıÄ?ınızı ve yerinizi sorgulamaya baÅ?layabilirsiniz. Ancak bunun zevk almak için yapılan bir etkinlik olduÄ?u unutulmamalı ve bazı Å?eyler için zaman ve sabır gerektiÄ?i göz önünde bulundurulmalıdır. Oyun yöneticisi bu konuda teÅ?vik edilemeli ama sıkboÄ?az edilmemelidir.
Sonuçta kötünün en beter hali olan kaos taraftarı bir karakter bile illa her sadistlik ve kötülük yapmak zorunda deÄ?ildir. O da iÅ?ine geldiÄ?i sürece onurlu, anlayıÅ?lı ve gururlu olabilir. Kötülük iÅ?ine gelmediÄ?inde bu durumun deÄ?iÅ?mesinden kaynaklanır. Kötü = psikopat anlayıÅ?ının yanlıÅ? olduÄ?unu düÅ?ünüyorum.
Kötü olarak oynamanın zevkli yanı oyuna fazladan bir veya birden çok derinlik katmıÅ? olmasıdır. Yoksa bir paladin olarak zor durumda kalan bir kadına yardım etmek de babasına gıcık olduÄ?um masum bir çocuÄ?u öldürmek kadar tatmin edici bir roldür. (Ya da babasını tanımadıÄ?ım bir çocuÄ?u)
Sanırım düÅ?üncelerim budur. Bu mudur? Evet evet, budur!
_________________ her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediÄ?ini anlayamasın
güç amacın, k
Evil karakter canlandırmak, Good karakter canlandırmaktan çok daha kolaydır. Ã?ünkü Good karakterlerde rp'yi sınırlayan öÄ?eler daha fazladır. Bunlar nelerdir herÅ?eyden önce ahlak, ahlak kuralları ve belli düsturlar takip etmek zorundasınızdır. Ä°yiliÄ?i yolları çok daha zordur, fedakarlık, merhamet, yardımseverlik acıma duyguları her zaman karÅ?ınıza çıkar ve sizi kısıtlar. Fakat evil karakterde ahlak ortadan kalkar ve size hemen hemen sonsuz rp alternatifleri çıkar. Bu yüzden evil karakterlerle oynamanın çok daha kolay olduÄ?unu düÅ?ünüyorum.
Joined: Mar 13, 2006
Posts: 958
Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
Posted:
Mon Jan 07, 2008 9:01 pm
Ben de belirtmek isterim; kötülük, çıkarları doÄ?rultusunda hareket etmektir ve gerekirse de karÅ?ısına çıkanı planları gereÄ?i acımamaktır. Gerçek kötü adam zeki adamdır. Zevk olsun diye kafa kesen, akli dengesi bozuk bir zavallıdır.
Ä°ki yüzlülük, arkadan vurma, insanları kullanma, para veya güç için herkesi satma kötü adamın özellikleri arasındadır. Tek isteÄ?i para ve güçtür. Gerisi isteÄ?ine ulaÅ?mak için kullandıÄ?ı araçtır.
Kötülükten falan bahsedince aklıma Å?u anım geldi: Ben paladinleri severim, ama hiç oynatmamıÅ?tım. Bir gün denemek istedim. Ama bir saldırının ardından masumların cesetlerinin, yaralılarının üstüne basıp geçtiÄ?im ve yardım çıÄ?lıklarına kulak asmadıÄ?ım için DM beni oyundan atmıÅ?tı Ama DMin suçuydu! Korsanlar bir köye saldırıyorlar, ama sadece gemiden ok atıp gidiyorlar. Ben de aksiyona girecem diye ne heveslenmiÅ?tim. Adamlar caddelere oklar yaÄ?dırdıktan sonra çekip gidince çok sinirlendim. DM kötü oynattı
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Tue Jan 08, 2008 12:44 am
Phantom wrote:
Evil karakter canlandırmak, Good karakter canlandırmaktan çok daha kolaydır. Ã?ünkü Good karakterlerde rp'yi sınırlayan öÄ?eler daha fazladır. Bunlar nelerdir herÅ?eyden önce ahlak, ahlak kuralları ve belli düsturlar takip etmek zorundasınızdır. Ä°yiliÄ?i yolları çok daha zordur, fedakarlık, merhamet, yardımseverlik acıma duyguları her zaman karÅ?ınıza çıkar ve sizi kısıtlar. Fakat evil karakterde ahlak ortadan kalkar ve size hemen hemen sonsuz rp alternatifleri çıkar. Bu yüzden evil karakterlerle oynamanın çok daha kolay olduÄ?unu düÅ?ünüyorum.
Ã?ok isabetli bir yorum. Aynı Å?ekilde düÅ?ünüyoruz. :clap:
evil karakter oynatamayacaÄ?ımı düÅ?ünürdüm,tek bir kez oynattım hayatımda ama o da gerçekten senin bahsettiÄ?in normlara uygun bir evil konseptine dönüÅ?tü diyebilirim..
hakikaten özümsemiÅ?ti evil'liÄ?i,sarım keserim ayaklarında da deÄ?ildi üstelik..ama tabii parti üyelerinin nefretini üzerime çekmekte gecikmedim pislik bir Å?erefsiz olduÄ?um için..ve ne acıdır ki kendi kardeÅ?im tarafımdan öldürüldüm..
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum