Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - Hakmarun ...... Ã?alıÅ?malar, yorumlar, konuÅ?malar, v
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Hakmarun ...... Ã?alıÅ?malar, yorumlar, konuÃ…?malar, v View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Sep 19, 2008 5:14 am Reply with quoteBack to top

    .
    Hakmarun
    Image

    Hakmarun:
    DiÄ?er kıtalardan çok uzakta olan bu kıta-ada, çoÄ?u kayıt altına alınmamıÅ?, unutulmuÃ…?, efsanelerle karıÅ?mıÅ? binlerce yıllık tarihe sahiptir. Yıkık dökük, terk edilmiÃ…? sayısız kadim Ã…?ehir harabesi bunun ispatıdır adeta. Hakmarun diÄ?er diyarlardan oldukça ayrık olmasına raÄ?men muazzam yaÃ…?amsal çeÃ…?itliliÄ?i vardır. Bunun sebebi; kıtanın her tarafındaki binlerce görünmez boyut kapılarıdır. Kimi havada, kimi yer seviyesine yakın, hatta kimi de yerin altında olan bu sayısız boyut kapıları sadece tek yönde çalıÅ?ır. Sayısız bilinmedik diyardan emdikleri her Ã…?eyi Hakmarun’a doÄ?ru gönderirler. Bunlara boyut girdaplarının çıkıÅ?ları demek daha doÄ?ru olur. Yolda yürürken birden havadaki bir delikten su, taÃ…?, toprak döküldüÄ?ünü görerek hatta deÄ?iÃ…?ik bir boyuttan gelen mistik bir yaratıkla burun buruna gelerek Ã…?aÃ…?ırabilirsiniz. Eski bilgeler, “Hakmarun Evrenin çöplüÄ?üdür!” demiÃ…?ler. Bu boyut kapıları çıplak gözle görülemez, ancak bu konuda altıncı hissi ve büyüsel yetenekleri olanlar yerlerini farkedebilir. Gerçi yerleri tespit edilen kapıların hiçbirini aksi yöne çevirebilmek mümkün olmamıÅ?tır.

    Hakmarun normalde sıcak iklime sahip bir kıtadır ama kuzeyde “SoÄ?uk Vadi” denilen muazzam geniÃ…?likteki arazide, binlerce boyut kapısından, aralıksız Ã…?ekilde kar yaÄ?ar. Bu kapılardan kar, fırtına Ã…?eklinde adeta fıÅ?kırmaktadır. SoÄ?uk Vadi’de bu yüzden hiç durmadan devam eden bir kar fırtınası durumu vardır. SoÄ?uk ve sıcak havanın temas etmesi sonucu, SoÄ?uk vadinin etrafında daima geniÃ…? bir sis çemberi bulunur. Eriyen karların beslediÄ?i coÃ…?kun nehirler kıtanın batı tarafını çok verimli bir yapıya dönüÅ?türmüÅ?tür ancak nehirlerin uÄ?ramadıÄ?ı doÄ?uı tarafı çorak ve verimsiz topraklarla kaplıdır.

    Hakmarun’un bugünkü durumu:
    52 yıl süren doÄ?u-batı savaÅ?ı biteli henüz 2 sene olmuÅ?tur. Hadron Kralı Sebastian (level-30, human/paladin) ile Maruk Kralı Hector (level-30, human/fighter) yıllardan beri, zamanında dedelerinin baÅ?lattıkları savaÅ?ı devam ettiriyorlardı. Ancak savaÅ?tıracak doÄ?ru dürüst askerleri kalmadıÄ?ında barıÅ? yapmanın kaçınılmaz olduÄ?unu anladılar. Artık insan ırkında her erkek baÅ?ına üç kadın düÅ?mektedir, çünkü erkeklerin çoÄ?u savaÅ?larda can vermiÅ?tir. Ordular küçülmüÅ?, ancak Å?ehirleri koruyacak ve bazen de ana yollarda devriye gezecek mıhafız alaylarına dönüÅ?müÅ?lerdir.

    Hadron, batının baÅ?kentidir. Mandari ile Sandor Å?ehirleri ve aradaki kasabalar, Hadron krallıÄ?ına baÄ?lıdır. Her ırktan karıÅ?ık nüfusa sahip olsalar da bu yerleÅ?imlerde insanlar baskındır.

    Dwarflar, yani cüceler çoÄ?unlukla Burakin ve Runedar adındaki daÄ?ların içine oyulmuÅ? Å?ehirlerinde yaÅ?arlar. Demir ve gümüÅ? madenleri iÅ?letirler.

    Elfler ve Eladrinler ise çoÄ?unlukla batı tarafındaki tılsımlı ormanları mesken edinmiÅ?tir. Herenya, kader gölünün ortasında yükselen en büyük elf Å?ehridir.

    Adanın doÄ?u tarafında, çorak toprakların ötesinde, deniz kıyısında egzotik Å?ehir Maruk bulunur. Balıkçılık iÅ?leri baÅ?lıca geçim kaynaklarıdır. Ayrıca demir, kömür, altın, gümüÅ? ve deÄ?erli taÅ?lar bakımından zengin madenlerin iÅ?letilmesi de Maruk krallıÄ?ının kontrolü altındadır.

    DoÄ?u ile batının tam arasında fildiÃ…?i kuleleriyle Fluxo bulunur. Fluxo kralı Torinn (level 27 dragonborn/warlord) yıllarca doÄ?u-batı Ã…?avaÃ…?ında, iki tarafın ordularını Ã…?ehrinin önünden geçerken seyretti ama Ã…?avaÃ…?ta tarafsız kalmayı bildi. Elfler ve cüceler Hadron’u desteklemiÃ…?lerdi, Maruk’un ise orc Ã…?ehri Lagruum’dan kopup gelen gece çapulcularından baÃ…?ka müttefiki yoktu. Kral Torin iki tarafı barıÅ?tırmak için çok çaba sarfetmiÃ…?tir ve sonunda barıÅ? antlaÃ…?maları da Fluxo’da imzalanmıÅ?tır. Ã…?imdi iki taraftan gelen tüccarlar Fluxo pazarlarında ticaret yapıyor. Her ırktan karıÅ?ık bir yapıya sahip olan Fluxo, elinde bulundurduÄ?u ticaret kozlarıyla ve kendini Ã…?avaÃ…?larda hırpalamadıÄ?ı için, Ã…?imdi en zengin kent konumundadır. Fluxo sokaklarında Arcane ve Divine sihirlerini kullanmak yasaklanmıÅ?tır ve cezası aÄ?ırdır. Nüfus kayıtları dikkatli tutulur ve geçici olarak uÄ?rayanlara kapıları açık olduÄ?u hâlde, göçmenlere kolay kolay izin verilmez.

    Tam da bütün Hakmarun barıÅ? havasının zevkine varmaya baÃ…?lamıÅ?ken, son aylarda çıkan bazı karanlık dedikodular duyanların tüylerini ürpertmeye baÃ…?ladı. Sisli vadinin soÄ?uk bataklıÄ?ında garip Ã…?eyler döndüÄ?ünden bahsediliyordu. Geceleri, namevtlerin, yaÃ…?ayan ölülerin korkunç çıÄ?lıkları duyuluyordu. Kimine göre savaÃ…?ta ölen binlerce asker “undead” namevte dönüÅ?türülmüÅ?tü ve dönüÅ?türülmeye devam ediyordu. Hatta kadim zamanlardan kalma Necrotox Ã…?ehrinin harabelerinde uÄ?ursuz bir gücün palazlandıÄ?ı, Ghoul Kral Doresain’in (level-27 elite undead) ve namevtlerin iblis prensi Orcus’un (level-33 gargantuan elemantal demon) Hakmarun’a dehÃ…?etli kıyameti getirmek üzere hazırlandıÄ?ına dair korkunç hikâyeler kulaktan kulaÄ?a yayılıyordu.


    ****
    ****

    Evet, Hakmarun diyarının alt yapısı böyle. Haritayı sembolik yapmamın sebebi iklimsel koÃ…?ulları gözünüzde daha kolay canlandırmanız içindir. Tabii sembollerin boyutları abartılı gösteriliyor; yollar, Ã…?ehirler, vs kocaman gösterilmiÃ…?, buna aldanmayalım. Size bir iki örnek vereyim arazinin büyüklüÄ?ü hakkında fikir edinmeniz için: Güneydeki Sandor Ã…?ehrinden baÃ…?kent Hadron’a gelmek yürüme hızında yaklaÃ…?ık 10 gün sürer. (yaklaÃ…?ık 400 kilometre) Ã?rneÄ?in “Temple of Good”dan yine Hadron’a yürümek yaklaÃ…?ık 3 gün sürer. Ã?stelik bunlar pek az bulunan ana yollar, yani en iyi yollardan gidildiÄ?inde, azami süratle alınan yol. Nehirler de kayıkla, küçük gemilerle seyahat etmeye uygundur, akarsular fazla deli akmaz.

    Bu bilgilerin ıÅ?ıÄ?ı altında isteyen kiÃ…?ilerin Hakmarun’da geçen D&D konseptli oyunlar oynatabileceÄ?ini düÅ?ünüyorum. Tehlikeli bir ortamı var. İçinden her an bir Ã…?eylerin fırlayabileceÄ?i sayısız boyut kapılarıyla dolu ve iklimiçok deÄ?iÃ…?ken. Ayrıca yeraltı dünyası da çok geniÃ…?.

    ***

    Benim Hakmarun epik senaryom:
    Gerçekten de sislerin arasındaki Necrotox harabeleri artık bir yaÃ…?ayan ölüler Ã…?ehrine dönüÅ?müÅ?tür. Demon Prince Orcus ve Ghoul King Doresain Ã…?ehri ele geçirmiÃ…?lerdir. Günden güne yakaladıkları bütün canlıları undead yapmakta yani namevte dönüÅ?türmektedirler. Sıradan halkın bilemediÄ?i, emin olmadıÄ?ı bu korkunç gerçeÄ?i Kral Sebastian bilmektedir. Ancak elinden bir Ã…?ey gelmez; ordu surlar içindeki üç büyük Ã…?ehri korumaya, ancak yeterlidir. DıÅ?arıdaki kasabalar, köyler bile kendi baÃ…?ının çaresine bakmaktadır. Kral Sebastian’ın yakın destekçisi, Temple of Good baÃ…?rahibesi Naome (level-30 half-elf/cleric) bu kötülüÄ?ün büyümeden nasıl bastırılabileceÄ?i üzerine düÅ?ünmektedir. Belki hemen deÄ?il ama bir müddet sonra iÃ…?ler çıÄ?rından çıkacak ve bu karanlık güce karÃ…?ı bir savaÃ…? kaçınılmaz olacaktır. Bunun üzerine Naome güvendiÄ?i tanıdıklarına haber salarak, gönüllü yeni yetme kahramanları iyilik adına çarpıÅ?maya çaÄ?ırır. Gelenlere durumu izah eder; acemi kahramanlar bütün Hakmarun’u dolaÃ…?acaklar, yüzyıllar boyunca etrafa daÄ?ılmıÅ?, çok güçlü tılsımları olan, silah, zırh ve eÃ…?yaları arayıp bulacaklardır. Hem böylece tecrübe kazanıp kendilerini geliÃ…?tirecekler, hem de Necrotox’ta konuÃ…?lanmıÅ? olan kötü yaratıkların iÃ…?ini bitirebilmeleri için gereken büyülü eÃ…?yaları biriktireceklerdir. Naome hepsine birer tane tılsımlı kolye verir ve tılsımı harekete geçiren sözcüÄ?ü öÄ?retir. EÄ?er serüvencilerden herhangi biri kolyesini tutup tılsımlı sözcüÄ?ü söylerse, nerede olurlarsa olsunlar, gruptaki herkes derhâl iyilik tapınaÄ?ının özel bir odasına geri ıÅ?ınlanacaklardır. Naome serüvencilerin iyi yürekli olduklurını bildiÄ?i hâlde, sadece kötülere karÃ…?ı silah çekmelerini iyilerle savaÃ…?mamalarını öÄ?ütlemekten geri durmaz. Onlara elindeki bir iki haritayı ve ip ucu olacak belgeyi vererek Ã…?ans diler.
    -Ancak tam bu sırada Temple of Evil baÃ…?rahibi Barakas (level-30 Tiefling/warlock) da Naome ile aynı Ã…?eyleri düÅ?ünüyordu. Bütün Hakmarun’a daÄ?ılmıÅ? sihirli eÃ…?yalar amacı için çok faydalı olabilirdi. Barakas’ın amacı kaostu! Orcus’un destekleyicisiydi ve kötülük bütün benliÄ?ine hakim olmuÃ…?tu. O da Naome gibi etraftan bulabildiÄ?i yetenekli adayları, kimi gönüllü, kimisini tehditle ya da kaçırtarak topladı. Hepsinin boynuna birer kolye taktı ve sihirli bir sözcük öÄ?retti. Tıpkı diÄ?er grubun ki gibi bu gruptan da birisi kolyeyi tutup sihirli sözcüÄ?ü söylediÄ?inde kötülük tapınaÄ?ına ıÅ?ınlanacaklardı. Ayrıca bu sihirli kolyelerin çıkarılmasına ya da kesilmesine imkan yoktu ve eÄ?er gruptan biri ihanet ederse Barakas’ın emriyle kolye boynunu koparana kadar boÄ?azını sıkardı. Ã?te yandan serüvenciler eÄ?er görevlerini baÃ…?arıp yeterince sihirli eÃ…?ya toplarsa ve sonunda da Hakmarunda ki en az iki kralı öldürüp kaos ortamı yaratırlarsa zenginlik ve güç yolları tamamen açılacaktı.
    -Ä°ki grup da neredeyse aynı anda yola çıkmıÅ?lardı, iyilik ve kötülüÄ?ün yarıÅ?ı Hakmarun’un kaderini belirleyecekti.


    Ä°Å?te böyle... Yorumlarınızı beklerim. Bu aslında bir good, bir de evil takım arasında oynanacak bir epik oyun. Ä°ki grup birbirinden önce geliÅ?meye çalıÅ?ır. Bir grup diÄ?erinin tapınaÄ?ına saldırırsa diÄ?er grup da hemen teleport ile baÅ?rahibin yardımına yetiÅ?ir, gruplar birbiriyle çatıÅ?ır, vs. Tabii en az 8 kiÅ?i olması lazım bunun için. Ã?te yandan tek gruplu good senaryo oynanabilir.

    Haritanın aslı büyük olduÄ?undan forumdaki haliyle küçüç ayrıntıları seçmeniz bazı isimleri okumanız imkansız. Ancak resme saÄ? tıklayıp “farklı kaydet” seçeneÄ?i ile bilgisayarınıza aktarırsanız, zum filan yapma olanaÄ?ınız olur, böylece bütün ayrıntıları görebilirsiniz. Oyunculara isterlerse yüksek çözünürlüklü photoshop dosyalarını da yollayabilirim. Bu harita oyunculara rehberlik eden kiÃ…?inin vereceÄ?i, çeÃ…?itli rivayetlere göre hazırlanmıÅ? bir haritanın yerine geçecek. Haritada belirtilmemiÃ…? bir sürü ufak yerleÃ…?imler ve harabeler, vs olacaktır. Eski bazı maceracıların verdikleri bilgilere göre hazırlanmıÅ?tır Hakmarun haritası. Tehlikeli bir arazi olduÄ?u için çoÄ?u kimse yerleÃ…?im yerleÃ…?im bölgelerinden ve ana yollardan pek ayrılmaz. VahÃ…?i kısımlara gitmeye ancak serüvenciler cesaret edebilir.

    Batı Hakmarun:
    Temple of Good: Ä°yi takımın baÅ?langıç noktası. Good olan herkese açık bir tapınak.
    Hadron: BaÅ?kent. Etrafındaki kasabalar: (Bedorn, Zander, Torst, Hurnden)
    Mandari: Kuzeydeki insan Å?ehri. Etrafındaki kasabalar: (Lurmurk, Ultok, Daern)
    Sandor: güneydeki insan Å?ehri. Etrafındaki kasabalar: (Vud, Araglor, Jarg)
    Herenya: Büyük elf Å?ehri. (devasa aÄ?açlar üzerinde)
    Fortune Lake: Tılsımlı ormanların ortasındaki göller bölgesi.
    Pixie Waterfall: Ã?evresinde devasa heykel kabartmaları olan Å?elale.
    Giant Mushroom: ?
    Valasse: Elf kasabası aÄ?açlar üzerinde.
    Sundo: Elf liman kasabası
    Fey Obelisk: ?
    Fluxo: Ortadaki tarafsız Å?ehir
    Necrotox: Lanetli Ã…?ehir harabeleri
    Burakin: SaÄ?daki Dwarf kenti
    Runedar: Soldaki Dwarf kenti
    Badox’s Tomb: ?
    Wisdom Tree: ?
    Arcane Guild Tower: ?

    DoÄ?u Hakmarun:
    Temple of Evil: Evil grubun baÅ?langıç noktası. Kötülük tapınaÄ?ı.
    Maruk: DoÄ?udaki egzotik Å?ehir
    Lagruum: Orc Ã…?ehri
    Hokur: Madenlerin ordaki kasaba
    Norad: güneydeki kıyı kasabası
    Simbo: Ortadaki kıyı kasabası
    Alvin: kuzeydeki kıyı kasabası
    Orc Nest: ?
    Manticore Cave: ?
    Dark Gate: ?
    Minatour Kingdom: ?
    Tiefling Ruins: ?
    Ancient Pyramids: ?
    Brass Pyramid: ?
    North Mines: DoÄ?unun çok zengin ve çeÅ?itli madenlerinin çıkarıldıÄ?ı daÄ?lar.
    South Mines: DoÄ?unun çok zengin ve çeÅ?itli madenlerinin çıkarıldıÄ?ı daÄ?lar.
    Behemoth lair: ?
    Boiling Mud: ?
    Salamander Gate: ?
    Star Axis: ?
    Dragonborn Ruins: ?
    Oasis: �ölün ortasında su bulunabilecek tek nokta.

    Karlı bölgede:
    Fog Sea: Sis Denizi; adı gibi daima sislerle kaplıdır. Denizciler bu sisten geçmeye cesaret edemez, edenler de geri dönmemiÅ?lerdir.
    Fog Valley: SoÄ?uk Vadi’nin hemen doÄ?usunda, daÄ?ların arasına sıkıÅ?mıÅ? bir bataklık vadi. Daima sislidir. Kimse kolay kolay girmeye cesret edemez.
    Crystal Gate: ?
    Angel Gate: ?
    Titan Ruins: ?
    Ice Blue Cavern: ?
    Ice Obelisk: ?

    Bataklık Bölüm:
    Hydra’s Area: ?
    Odd Tree: ?
    Stirge nest: ?
    Wywern nest: ?
    Swamp Witch: ?

    Pirate Island:
    Vuras: Korsan Å?ehri; kanundan kaçanların sıÄ?ındıÄ?ı liman.
    Blue Obelisk: ?
    Redstone Totem: ?
    Wet Cave: ?
    Lighthouse: ?

    Ghash Island: (Faal bir yanardaÄ?ın bulunduÄ?u ada. Arada sırada volkan patlamaları olur)

    Demon Obelisk: ?
    Demon Gate: ?
    Pillar of Fire: ?
    Whirlpool: Denizin ortasındaki devasa bir girdap. Denizciler bu girdapa yaklaÅ?mazlar.

    Green Island:
    Skot: Balıkçı kasabası
    Altar of Thought: ?



    Hakmarun senaryosundaki bir kuraldan bahsedeyim Ã…?imdi:
    BildiÄ?iniz gibi senaryo magic itemler toplamak üzerine kurulu. D&D 4.Ed.a göre magic itemi satmak istediÄ?inizde ancak beÃ…?te biri kadar parayı geri alabilirsiniz. Bizim oyunumuzda da bulduÄ?unuz ama kullanmayacaÄ?ınız itemleri ister beÃ…?te biri fiyatla satabilirsiniz, ama isterseniz de Temple of Good’a geri geldiÄ?inizde baÃ…?rahibe Naome’ye verebilirsiniz. (zaten oyunun amacı buydu) BaÃ…?rahibe çok özel bir ritüelle tılsımın enerjisini kullanarak sizin yeteneklerinizi motive edecektir.
    GetirdiÄ?iniz eÅ?yalar karÅ?ılıÄ?ında beÅ?te biri fiyatı kadar exp kazanacaksınız. Yani eÄ?er diyelim ki 5000gp deÄ?erinde eÅ?ya geri getirdiniz beÅ?te biri 1000exp kazanırsınız; tabii bu exp kaç kiÅ?iyseniz adam baÅ?ı paylaÅ?ılır.
    EÄ?er “adam baÃ…?ı” 2000exp ya da fazlası gibi yüklü bir eÃ…?ya getirirseniz 2000exp yerine bir “trained” skill’inize +1 kalıcı bonus alabilirsiniz.
    Adam baÃ…?ı 5000exp ya da fazlası kadar çok yüklü eÃ…?yalar getirirseniz “uygun” 1 feat bonus olarak kazanabilirsiniz.


    Bir baÃ…?ka husus:
    BildiÄ?iniz gibi sizi tapınaÄ?a geri teleport eden kolyeleriniz olacak. Biriniz kolyeyi tutup tılsımı harekete geçiren kelimeleri söylerse bütün hepiniz birden geri dönersiniz. Aranızdan biri ya da birkaçı öldüÄ?ünde hemen geri dönmelisiniz ki tapınaktaki rahipler “raise dead” ritüeli ile ölüyü tekrar canlandırsın. Tabii ritüelin masrafları gruptan kesilir. Burada dikkatinizi çekerim ölen kiÃ…?iden deÄ?il bütün gruptan kesiliyor masraflar!


    .

    Hakmarun oyunu hakkında ayrıntı:
    ArkadaÅ?lar Hakmarun senaryolarında oldukça akıl almaz fantastik olaylarla karÅ?ılaÅ?manız mümkün olabilir ama oyunu basit bazı gerçekliklerden de arındırmaya niyetim yok.
    Ã?rnek verirsem daha iyi anlaÅ?ılır:
    DolaÅ?ırken bir Å?atoya rastladınız ve Å?ato havada duruyor, boÅ?lukta asılı, uçuyor yani! Bunda Å?aÅ?ılacak bir taraf var mı? Yok! Ã?ünkü koskoca Å?atoyu havada tutan bir büyü, sihir, tılsım, vs vardır da o yüzden havada duruyordur.
    Ama örneÄ?in aranızdan biri yakaladıÄ?ı av hayvanını piÃ…?irecek, diyor ki “mangal yapıyorum.”
    DM sorar: “Ä°yi de ateÃ…?i nasıl yaktın?”
    Oyuncu: “yaktım iÃ…?te... Kibrit çaktım ya da manyetolu çakmaÄ?ımla tutuÃ…?turdum.”
    DM: “Ama bakıyorum, eÃ…?yalarının arasında kibrit ya da manyetolu çakmak yok ki!?”
    Oyuncu: “Ya sevgili DM, sen de varmıÅ? gibi kabul ediver, yabancı mıyız!”
    Olmaz arkadaÅ?lar!! Bu, kural ya da prensiple alakalı deÄ?il, sadece sizin oyuna gerekli önemi vermenizle, ciddiye almanızla ilgili. Yani havada asılı duran büyülü Å?ato olur ama oyuncunun olmayan eÅ?yasını varmıÅ? gibi yapmak olmaz!

    Ben yukarıdaki olayı örnek olarak gösterdim, illa ki gruptan birinde ateÅ? yakmaya yarayan bir eÅ?ya bulunur; (ya da aranızda bir wizard vardır büyüyle tutuÅ?turur ateÅ?i) Demek istediÄ?im bu gibi ayrıntılara dikkat etmeniz. Yani gerçekten de kendinizi öykünün içinde hissederek oynamanız! Ã?rneÄ?in; hadi tehlikeli serüvenler yaÅ?amayı bir kenara bıraktım; desem ki hadi bu hafta sonu ormana gideceÄ?iz, daÄ?ları dolaÅ?acaÄ?ız, vs; ne yaparsın; yanına ne malzemeler alırsın? Dımdızlak gitmezsin herhâlde!

    Hakmarun’da Ã…?ehir-dıÅ?ı bölümler çok fazla; dıÅ?arda geçirdiÄ?iniz her gün için DM, oyunculara Endurance Check yapar, bakalım saÄ?lıklı kalabildin mi diye. BaÃ…?aramayan bir healing surge kaybeder. Ayrıca doÄ?ada yiyecek bulabildin mi bulamadın mı diye Nature Check yapılır (yeraltındaysa Dungeoneering Check) bazen kahramanlar bile hasta olabilir, zehirlenebilir, vs, vs...
    Yani yanınıza atıÅ?tırmak için erzaÄ?ınızı, suyunuzu alın, herkes taÅ?ıyabileceÄ?i malzeme miktarını bilsin, nasıl yolculuk edeceksiniz, bir at, katır hatta vagon filan olsa daha rahat etmez misiniz? Yeraltında zifiri karanlık bir zindana girdiÄ?inizde ıÅ?ık yapacak kaynaÄ?ınız var mı? Bir meÅ?ale ne kadar öteyi aydınlatır, bir sunrod ne kadar ıÅ?ık yapar, bilin bunları. Ã?zel yeteneklerinizi motive edecek bir takım eÅ?yaları unutmayın; örneÄ?in tırmanma aletleri, kimya setleri, çilingirlik maymuncuk seti, vs gibi.

    Ã?zetle sizden ricam hayalinizde bu serüvenlere gerçekten çıktıÄ?ınızı düÅ?ünerek, oyunu önemsemeniz. TeÅ?ekkürler.


    .
    Hakmarun haritasını incelediyseniz Batı tarafında bir sürü nehir kolları olduÄ?unu görürsünüz. Bu nehirler bildiÄ?iniz gibi kuzeydeki soÄ?uk vadideki karların erimesiyle besleniyor; yani akıntı yönleri güney, güney-batı. Bu görünen nehirlerde sandal, kano ve benzeri orta boya kadar (En fazla 12 kare yer kaplayacak kadarbüyüklükte) gemilerle bu nehirlerde seyahat edebilirsiniz. TaÅ?ıtın hızı akıntı yönünde giderken +1, akıntıya ters giderken -1 deÄ?iÅ?ecektir.

    Bu arada çeÅ?it çeÅ?it binek hayvanları ve taÅ?ıt olanakları mevcut. Aralarında uçanları da var.

    .


    .


    Last edited by dwaxer on Tue Apr 28, 2009 5:34 pm; edited 14 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Quarion
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 27, 2008
    Posts: 737
    Location: Izmir

    PostPosted: Fri Sep 19, 2008 5:55 am Reply with quoteBack to top

    Bence gayet güzel olmuÅ? oynaması çok zevkli olacak gibi duruyo Very Happy
    Back to top View user's profileSend private message
    Efla
    Site Admin
    Site Admin





    Joined: Apr 10, 2004
    Posts: 3913
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Sep 19, 2008 6:09 am Reply with quoteBack to top

    Heroes 3 ha...
    dwaxer yine beni Å?aÅ?ırtmayı baÅ?ardın bilgisayar oyunlarını bu kadar etkili dm malzemesi oalrak kullanan görmemiÅ?tim.

    Aslında uzun zamandan beri sitede oyun oynamıyorum bir karakter yapıp ben de mi katılsam oyuna zevkli görünüyor gerçekten =)

    _________________
    Chaos is the law of nature,
    Order is the dream of man.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Sep 19, 2008 6:12 am Reply with quoteBack to top

    .
    Daha baÅ?lamasına epeyce bir zaman var ama kalabalık olsa iyi olur; 4.Ed. oynayacaÄ?ız!
    Oynatan olursa ben de oynamak istiyorum. Very Happy

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Fri Sep 19, 2008 6:14 am Reply with quoteBack to top

    Ehueheuh, sence bensiz bir oyun olacak mı bu diyarda Very Happy HAYIR.Elbette ki ben de varım, gerçi hiçbir Å?ey bilmiyorum ya, oynarım Very Happy Gerçi ben Å?imdi anlamadım, bu 4. edition'da mı geçecek?

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Sep 19, 2008 6:27 am Reply with quoteBack to top

    Edmond wrote:
    Ehueheuh, sence bensiz bir oyun olacak mı bu diyarda Very Happy HAYIR.Elbette ki ben de varım, gerçi hiçbir Å?ey bilmiyorum ya, oynarım Very Happy Gerçi ben Å?imdi anlamadım, bu 4. edition'da mı geçecek?
    Evet, o kadar boÅ?una mı çalıÅ?tık 4.Editionu?

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Fri Sep 19, 2008 6:38 am Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    Edmond wrote:
    Ehueheuh, sence bensiz bir oyun olacak mı bu diyarda Very Happy HAYIR.Elbette ki ben de varım, gerçi hiçbir Å?ey bilmiyorum ya, oynarım Very Happy Gerçi ben Å?imdi anlamadım, bu 4. edition'da mı geçecek?
    Evet, o kadar boÅ?una mı çalıÅ?tık 4.Editionu?

    .


    Bir de ben iyi kalpli infernal Warlock mu oluyorum öyleyse Very Happy �ünkü iyi olmak istiyorum, İnfernal Human Warlock olmak istiyorum.Netcez gâli Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Sep 19, 2008 6:07 pm Reply with quoteBack to top

    Edmond wrote:
    Bir de ben iyi kalpli infernal Warlock mu oluyorum öyleyse Very Happy �ünkü iyi olmak istiyorum, İnfernal Human Warlock olmak istiyorum.Netcez gâli Very Happy
    Neden olmayasın Edmond? Ä°yi ya da kötü olmanın sınıflara, ırklara bir baÄ?layıcılıÄ?ı yok ki! Iinfernal iyi olamaz diye bir kural da yok. Aslında unalignment karakter bile katılabilir senaryoya, ancak tipler biraz da gönüllü olduÄ?u için, tuhaf kaçabilir. Ã?ünkü bildiÄ?iniz gibi unalignment karakterler bir çıkarı olmadan hayatını yardım amacıyla riske atmaz. Ancak ailesinin ya da köyünün baskısıyla bu maceraya itilmiÅ?, vs Å?eklinde bir geri plan senaryosu da mümkün.

    Ã?zetle karakter ırk ve sınıflarında kısıtlama yok. Belki bazıları kendi ırkdaÅ?larına kendini daha yakın hissedebilir, ancak Hakmarun'da ırksal düÅ?manlık yoktur.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Tersyuz
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 20, 2007
    Posts: 1426

    PostPosted: Mon Sep 22, 2008 5:42 pm Reply with quoteBack to top

    Hadron'un küçük bir kasabasında...

    Kızıl saçları ve sakalları uzun ayaÄ?ı aksayan adam köhne handan içeri girdi, bu küçük kasabada herkesin tanıdıÄ?ı bir savaÅ? gazisiydi. Etrafa hemen göz attı ve aradıÄ?ı kiÅ?iyi görerek hızlıca yanına gitti.
    Yanına gittiÄ?i adam baÅ?ını masanın üzerine koymuÅ? akÅ?am olmadıÄ?ı halde neredeyse sızmıÅ? kalmıÅ? bir adamdı. ArkadaÅ?ının bu durumu karÅ?ısında yüzünü buruÅ?turdu adam, hızlıca dürterek kaldırmaya çalıÅ?tı.
    "Alain, kalk! Kalk diyorum sana."
    Adam baÅ?ın yavaÅ?çaı kaldırıp kanlı gözleriyle baktı. ArkadaÅ?ı olduÄ?unu görünce gülümsedi.
    "Oooo, Bertrand hoÅ? geldin." hancıya doÄ?ru seslendi "Heyy! Buraya iki Å?iÅ?e daha getir."
    Yeni gelen adam sessizce yanına oturdu, gelir gelmez hır çıkartmak istemiyordu belli ki.
    Hancı Å?iÅ?eleri getirince söze baÅ?ladı.
    "Ne zaman kendini toplayacaksın? Seni böyle görmek istemiyorum artık."
    "Tedavi olmaya çalıÅ?ıyorum." dedi Alain Å?iÅ?eyi göstererek ve gelen Å?iÅ?eyi kafasına dikti, neredeyse yarısını boÅ?altmıÅ?tı.
    "Bu tedavi deÄ?il hastalıÄ?ın kendisi oldu artık." dedi sinirlenerek Bertrand.
    "Hepimiz bir Å?eyler kaybettik ama hayata tutunmayı bildik, seni diÄ?erlerinden farklı kılan ne?" daha fazla dayanamamıÅ?tı, arkadaÅ?ının bu tavırları onu delirtiyordu.
    "Oturup içeceksen iç adam gibi, nasihat dinleyecek halim yok!" bakıÅ?ları tehditkar bir havaya bürünmüÅ?tü Alain'in.
    Bertrand bu iÅ?i kolay yoldan halletmeyi istemiÅ?ti ama konuÅ?manın bir yararı yoktu. Elindeki Å?iÅ?eyi bütün gücüyle Alain'in kafasında patlattı.
    "Seni koca ayyaÅ?, bana böyle davranmaya nasıl cesaret ediyorsun." Adamı yaka paça sürükleyerek dıÅ?arıya çıkardı, kafasını yalaÄ?a soktu taa ki adam direnip boÄ?ulmamak için çırpınana kadar.
    "Demek yaÅ?amak istiyorsun ha! Ã?lümle burun buruna gelince yaÅ?am tatlı geldi deÄ?il mi?"
    "Git baÅ?ımdan Bertrand, defol git!"
    Adamın kafasını tekrar yalaÄ?a soktu, çırpınmaya baÅ?layınca çıkarttı tekrar.
    "Beni dinle dostum, kendini toplayacaksın, hem de hemen. Kral Sebastian önemli bir görev için adam topluyor, Å?u ayaÄ?ım sakat olmasaydı inan koÅ?a koÅ?a ben giderdim. Benim yerime sen gideceksin ve kendie acımayı bırakıp çocuk gibi zırlamayı bırakacaksın!"
    Bertrand öfkeden kıpkırmızı olmuÅ?tu. Yerde oturan arkadaÅ?ına bir yumruk patlattı.
    "Bu ne içindi peki?" ayılmaya baÅ?lamıÅ?tı Alain.
    "Babadan kalma kılıçlarını tefeciye verdiÄ?in için. Onların parasını da ödedim gidip alabilirsin." Ã?fkelenen adam aksayarak hızlı bir Å?ekilde uzaklaÅ?tı.
    YalaÄ?ın yanına çökmüÅ? olan Alain arkadaÅ?ının arkasından baktı. Ayılmak için yalaktan biraz daha su alarak yüzüne çarptı.

    _________________
    Wulfgar Snowtiger, Shifter, Barbarian 2/ Ranger 2 /Warshaper 2
    Str: 31
    Dex:14
    Con:26
    Pençe:
    Saldırı, +16/+16
    Hasar, 1d6+12
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Sep 22, 2008 6:10 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Very Happy
    Ã?ok güzel bir baÅ?langıç hikâyesi olmuÅ? Tersyuz eline saÄ?lık. Very Happy Bütün oyunculardan böyle kısa giriÅ?ler bekliyoruz!

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Tersyuz
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 20, 2007
    Posts: 1426

    PostPosted: Mon Sep 22, 2008 6:16 pm Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    .
    Very Happy
    Ã?ok güzel bir baÅ?langıç hikâyesi olmuÅ? Tersyuz eline saÄ?lık. Very Happy Bütün oyunculardan böyle kısa giriÅ?ler bekliyoruz!

    .

    Very Happy SaÄ?ol sormadan attım ama beÄ?endiÄ?ine sevindim.
    GördüÄ?ünüz gibi biraz gıcık bir tip ama iyi bir insan özünde. Smile

    _________________
    Wulfgar Snowtiger, Shifter, Barbarian 2/ Ranger 2 /Warshaper 2
    Str: 31
    Dex:14
    Con:26
    Pençe:
    Saldırı, +16/+16
    Hasar, 1d6+12
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Tue Sep 23, 2008 8:32 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Hakmarun haritasının JPEG halini buradan download edebilirsiniz: http://www.dosya.tc/00Hakmarun.jpg.html

    Oyuncu arkadaÅ?lar muhakkak bu haritayı indirsin böylece detayları daha kaliteli görebilirler, kendi bilgisayarlarında zum yapabilirler vs.

    Ekim ayında oyunlara kısmetse baÅ?layacaÄ?ımıza göre, bir takım ayrıntıları planlamaya baÅ?layabiliriz. Aranızda Å?ehir planlamak isteyen var mı? Ã?ok sayıda Å?ehirler ve kasabalar var bildiÄ?iniz gibi. Ben hepsinin krokilerini ayarlarım ama eÄ?er aranızda "ben de katkıda bulunmak istiyorum, Hakmarun yerleÅ?imlerinden birini ya da birkaçını kendi zevkime göre dizayn etmek istiyorum!" diyen varsa buraya adını yazdırsın. Tabii her Å?ehrin öne çıkan bazı olması gereken özellikleri var; gönüllü çıkarsa detayları konuÅ?uruz.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Quarion
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 27, 2008
    Posts: 737
    Location: Izmir

    PostPosted: Tue Sep 23, 2008 9:46 pm Reply with quoteBack to top

    Tersyüz senin dediÄ?in Å?eye göre yaptı dimi dwaxer senaryoya göre kral yardıma çaÄ?ırdı onu yani dimi?
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Tue Sep 23, 2008 10:06 pm Reply with quoteBack to top

    Quarion wrote:
    Tersyüz senin dediÄ?in Å?eye göre yaptı dimi dwaxer senaryoya göre kral yardıma çaÄ?ırdı onu yani dimi?

    Kral deÄ?il, "Temple of Good" yani iyilik tapınaÄ?ının kurucusu Cleric Naome çaÄ?ırıyor. Bu resmi bir hareket deÄ?il, tamamen Temple of Good (ToG) hareketidir. Ã?lkenin her yanında ToG sempatizanı insanlar vardır ama herkesten kendini adamıÅ?lık seviyesinde bir baÄ?lılık beklenemez. ToG birliÄ?inin amacı; bütün siyaset, politikada, vs bir tarafa, "Hakmarun da Evil yaratıklar olmasın!"dır. BaÅ?ka da bir ayrım gözetmez. Bu yüzden yönelimleri "evil" olan kiÅ?iler doÄ?al olarak ToG'dan nefret ederler ve fırsat buldukları anda zarar vermek için ellerinden geleni yaparlar.


    Senin giriÅ? senaryon deÄ?iÅ?ik olabilir ama illa ki ToG'un önemli bir görev için serüvenci ruhlu ve gönüllü adamlar topladıÄ?ını duymuÅ? olmak gerekiyor.

    .


    Last edited by dwaxer on Wed Sep 24, 2008 7:04 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Quarion
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 27, 2008
    Posts: 737
    Location: Izmir

    PostPosted: Tue Sep 23, 2008 10:07 pm Reply with quoteBack to top

    hmm tamam saÄ?olasın
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.20 Saniye