Earth Gnome:
Madenciler, gezginciler, numaracılar. 120 santim ve 40 kilo civarında küçük (small) yaratıklardır.
Irksal özellikleri:
Ability bonusları: +2 Con ve +2 Int
Size: Small
Speed: Hızı 5 kare
Vision: görüÅ?; “low-light”
Languages: BildiÄ?i diller; Common, Darwen
Skill bonusları: +2 Arcana ve +2 Stealth
Animal Affinity:
Earth Gnom’ları kendileri gibi kovuklarda yaÃ…?amayı seven minik hayvanlarla (örneÄ?in: tavÃ…?an, porsuk, gelincik) günde 1 defa konuÃ…?abilir! Ã…?öyle ki; “Commune With Animals” ritüelini component ihtiyacı duymadan, masrafsız (ritüel becerisi olmasa bile) yapabilir ve ritüelde belirtildiÄ?i Ã…?ekilde hayvana sorular sorabilir.
Bastion of Illusion:
Will defansına +1 ırksal bonus ve illüzyon etkilerine karÅ?ı +5 saving throw bonusu alır!
Hasty Stealth:
Initiative check atılırken cover ya da concealment durumu varsa Stealth Check yaparak kendisini gözlerden gizliyebilir!
Battlefield Trickery: (racial power)
At-will, minor action, personal
Bir sonraki ranged ya da area saldırın, Opp attack’a sebep olmaz!
Neden Earth Gnome Oynamak Ä°steriz?
Ä°yi kalpli ama Å?akacı, ciddiyetten biraz uzak, laubali bir karakteri canlandırmak için.
SavaÅ? alanında görünmeden uzaktan saldırı yapabilen bir okçu ya da büyücü oynamak için.
Evet, 3,5 edition’ın gözde ırklarından “Gnome”un ilk etapta gelmemesi olay olmuÃ…?, tepki çekmiÃ…?ti. Advanced Player book’da Gnome ırkı da ufak bir isim deÄ?iÃ…?ikliÄ?i ile ilave edilmiÃ…?.
Orc Blooded:
1,5-2 metre boyunda, 80-127 kilo, insan ve orc ırkının birleÅ?mesinden olan çocuklar. Orc kanı taÅ?ıyanlar! Genelde vahÅ?i savaÅ?çılardır ve hayvani bir asaletleri olur.
Irksal özellikleri:
Ability bonusları: +2 Str ve +2 Wis
Size: Medium
Speed: Hızı 6 kare
Vision: GörüÅ?ü “low-light”
Languages: BildiÄ?i diller: Common, Giant
Skill bonusları: +2 Athletics ve +2 Nature
Orc Weapon Training: Hand axe ve battleaxe silahlarında proficiency’leri vardır.
Savage Ferocity: (Racial Power)
Encounter, free action, personal
Bu power ile vurduÄ?unuz bir hasarı (dmg) beÄ?enmediyseniz tekrar zar sallama imkanınız vardır. 2. gelen sonuç geçerli olur.
Neden Orc-Blooded Oynamak Ä°steriz?
Güçlü ve vahÅ?et bir Å?avaÅ?çı olmak için.
Klanın ya da Tanrın adına düÅ?manlarını kesmek için!
Milletin alnını karıÅ?lamak için!
Savage Warrior, Fighter, Nature Priest ve Two-weapon Ranger olmaya müsait olduÄ?u için.
Savage Warrior:
Barbar savaÃ…?çı! En büyük özelliÄ?i, güçlü ve dayanıklı olmasıdır. Genelde human ve orc-blooded ırkları sawage warrior olurlar. Güç kaynakları tabii ki “martial”
Genelde 2 çeÃ…?it barbar, pardon Savage Warrior vardır; “Crushing Warrior” ve “Wilderness Warrior”
Crushing Warrior:
Genelde two-handed silahlar kullanarak düÅ?manlarını ezen veya dilim dilim doÄ?rayan güçlü savaÅ?çılardır. Str tabii ki ilk sıradadır, ardından Con ve 3. olarak Dex gelir.
Wilderness Warrior:
Evet, vahÃ…?i bir savaÃ…?çısın ama doÄ?ayı kendine bir müttefik olarak kullanıp, taktiksel anlamda da bir Ã…?eyler yapmak istersen bu yolu seçersin. Yine Str 1. ve Con 2. özelliklerin olsa da 3. sırada Wisdom’un yüksek olmalıdır; böylece Nature ve Perception skillerin yükselir! Tabii powerlarını da bu yönde seçersin.
Savage Warrior Class Features:
Sınıf özellikleri
Devastating Charge:
Savage warriorlar “charge” yapmakta uzmandırlar. Charge attack yaptıklarında (basic attack yerine) at-will powerlarını kullanabilirler! Ayrıca içinde “charge” kelimesi geçen baÃ…?ka powerlarda da kullanabilir bu ayrıcalıÄ?ı. Ayrıca charge yaparak saldırdıÄ?ı bir düÅ?man, vursun ya da vurmasın mimlenir. (marked)
Primal Resilence:
Bir encounterde ilk defa “second wind” kullandıÄ?ında 1 healing surge’e ek olarak ayrıca (levelin + Con modifierin) kadar geçici hit point kazanırsın! (her encounterde 1 defa)
Fury:
Ã?zellikle yaralandıÄ?ında iyice öfkelenip (rage) daha müthiÃ…? savaÃ…?ırsın! “Bloodied” olduÄ?unda (yani hit pointin yarıya düÅ?tüÄ?ünde aÃ…?aÄ?ıdakiler olur:
-Kritik vuruÅ?ların 20 yerine 19-20 de olur!
-Bütün attack roll’larına +1 bonus alırsın!
-Leveline göre AC bonusu alırsın! (yalnız “heavy armor giymek” gibi Dex ya da Int bonusunu kaybettiren durumlar bu Fury bonusunu da kaybettirir) Fury AC bonusu; 1-10 levellerde +2, 11-20 levellerde +3, 21-30 levellerde +4
Reselentless Attack:
Her raundda 1 defaya mahsus olmak üzere; bitiÅ?iÄ?indeki düÅ?man eÄ?er arkadaÅ?larından birine melee ya da ranged attack yapmaya kalkıÅ?ırsa, sen de anında bir Opp. basic melee attack yapabilirsin!
Savage Warrior Powers:
Level-1 At-will Exploits:
Distracting Blow:
At-will, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif dmg
Ayrıca hedef kendisine saldıracak bir sonraki kiÅ?iye combat advantage verir!
Ground-Eating Charge:
At-will, charge, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif dmg
Bu bir charge attacktır ve hızın kadar deÄ?il koÅ?arak hızın+2 kadar ilerleyebilirsin vurmadan önce.
Mighty Roundhouse:
At-will, martial, standart action, close burst 1
Hedefler: burst alanı içindeki, görebildiÄ?in bütün düÅ?manlar.
Attack: StrvsAC
Hit: Str modifierin kadar dmg
Staggering Blow:
At-will, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsFort
Hit:1[W]+Str modif dmg
Ayrıca hedefi 1 kare kaydırırsın!
Warding Strike:
At-will, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modifier dmg
Ayrıca eÄ?er hedef senin bir sonraki turunun baÃ…?langıcına kadar “Relentless Attack” class yeteneÄ?ini tetiklerse, yapacaÄ?ın Relentless Attack için Wisdom modifierin kadar (en az 1) attack ve dmg bonus kazanırsın!
Level-1 Encounter Exploits:
Interposing Stride:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Hedef: ArkadaÅ?larından birinin melee menzilindeki bir kiÅ?i (yani büyük ihtimalle yanında)
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif dmg
Ayrıca hedefi 1 kare kaydırırsın. Bu kaydırma düÅ?manı arkadaÅ?ından uzaklaÅ?tırır ve sen hemen düÅ?manın boÅ?alttıÄ?ı kareye geçiÅ? yaparsın. (mecbur)
Iron Lightning:
Encounter, martial, standart action, ranged weapon (sadece melee ya da thrown weapon)
Hedef: 3 kare yakınlıktaki bir düÅ?man.
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif
Anında 2 kare shift edip silahını yerden ya da saplanmıÅ?sa düÅ?manından çekip alırsın. Bu power elindeki melee silahı ranged olarak kullanmanı saÄ?lar. Ayrıca eÄ?er silahın zaten thrown weapon idiyse, Dex modifierini de attack bonus olarak ekleyebilirsin saldırına.
Kick’em When They’re Down:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif
EÄ?er düÅ?manın zaten “Prone” durumundaysa dmg’ına Wis modifin kadar (en az 1) bonus eklenir ve 15 ve yukarısı atılan zar kritik vuruÃ…? demektir!
Savage Intuition:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Attack: (Str+Wis modif)vsAC
Hit:1[W]+Str modif+Wis modif dmg
Level-1 Daily Exploits:
Hounding Strike:
Daily, martial, standart action, melee weapon.
Attack: StrvsAC
Bu poweri uyguladıÄ?ın hedef ne zaman hareket etse, hatta shift etse bile, sen hep onu hızın kadar takip edersin (free action) Tabii yürüyüÅ?ün onun bitiÅ?ik karesinde sona ermeli. Bu encounterin sonuna kadar sürer.
Inexorable Strike:
Daily, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:3[W]+Str modif
Miss: Iskalama durumunda yarı hasar.
Twin Hammers:
Daily, martial, standart action, melee weapon
Attack: 1 hedefe 2 tane StrvsAC saldırı yap!
Ä°ki isabet: Hit:2[W]+Str modif dmg ve 5 ongoing dmg (save ends)
Bir isabet: Hit:2[W]+Str modif dmg
Miss: ıskalama durumunda Str modif dmg
Level-2 Utility Exploits:
Blood Flows Swiftly:
Encounter, martial, stance, minor action, personal
Encounterin geri kalanında, bloodied olduÄ?un zamanlarda hızın +2 artar!
Not: bu poweri ve “Bloodied Resilience” powerini aynı zamanda aktive edebilirsin.
Boundless Endurance:
Bu power, aynı isimli fighter poweri gibi çalıÅ?ır! (bakınız: Fighter)
Victory Step:
At-will, martial, Immediate Reaction, personal
Trigger: Bu power düÅ?manını devirdiÄ?inde harekete geçer.
2 kare shift edebilirsin!
Level-3 Encounter Exploits:
Bite of the Hyena:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit: 1[W]+Str modif
Ayrıca hedef senin bir sonraki turunun baÅ?langıcına kadar, her saldırıya combat advantage verecektir!
Deadly Dodge:
Encounter, martial, Immediate Interrupt, Melee
Trigger: EÄ?er bitiÅ?iÄ?indeki bir düÅ?man sana melee saldırı yaparsa ve bitiÅ?iÄ?inde bir baÅ?ka düÅ?man daha varsa bu power harekete geçer.
Attack: (Wis+2)vsRef
Hit:DüÅ?manının vuruÅ?u sana deÄ?il de bitiÅ?iÄ?indeki senin seçeceÄ?in diÄ?er bir düÅ?mana yansıtılır.
Knockback:
Encounter, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:1[W]+Str modif
Ayrıca hedefi 2 kare geri iter ve üstelik yere yapıÅ?tırırsın (prone)
Leap of the Hunting Lion:
Encounter, charge, martial, standart action, melee weapon
Attack: StrvsAC
Hit:2[W]+Str modif
Bu sıçrayarak, düÅ?manın üzerine atlayarak yapılan bir charge attacktır; difficult terrainin yavaÅ?latıcılıÄ?ından etkilenmez!
Evet, böylece Savage Warrior sınıfını biraz tanıtmaya çalıÅ?tık. Conan tipli bir barbar savaÅ?çı olmak isteyenler için ideal.
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Thu Dec 04, 2008 12:14 am
]
Buraya yazmayı uygun buldum. Birçok kiÅ?i, charge'ı kullanırken At-Will gücünü de ekliyor. Charge zaten Standart Action'dır. SavageWarrior hariç baÅ?ka classlar, Charge yaparken At-Will kullanamaz. Haksızsam söyle, dwaxer. Kitaptaki metni de koydum.
_________________ Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
]
Buraya yazmayı uygun buldum. Birçok kiÅ?i, charge'ı kullanırken At-Will gücünü de ekliyor. Charge zaten Standart Action'dır. SavageWarrior hariç baÅ?ka classlar, Charge yaparken At-Will kullanamaz. Haksızsam söyle, dwaxer. Kitaptaki metni de koydum.
DoÄ?ru haklısın aslında. Ben savaÅ?çı arkadaÅ?ların hevesi kırılmasın diye ses çıkarmıyorum; +1 bonus veriyorum ama dediÄ?in gibi içinde "charge" kelimesi geçmeyen powerlar charge yaparken kullanılamaz (istisnalar hariç)
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Wed Dec 10, 2008 11:29 pm
Bir sonraki oyun için, martial artist yada shaman spirit'in 4th edition halini oynamak istiyorum, o varmı?
_________________ Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
Joined: Aug 31, 2006
Posts: 2004
Location: Midkemia, portal/istanbul
Posted:
Thu Dec 11, 2008 1:48 am
Edmond wrote:
Mark wrote:
Bir sonraki oyun için, martial artist yada shaman spirit'in 4th edition halini oynamak istiyorum, o varmı?
Martial Artist olmayı ben de düÅ?ünüyorum
_________________ Kendi doÄ?anı öÄ?ren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman baÅ?layabilir. Kendini reddetmek herÅ?eyi reddetmektir.
Dwaxer ellerine ve emeÄ?ine saÄ?lık. Küçük çaplı bir kütüphane oluÅ?turmuÅ?sun burada. Bir ricam eklentiler örneÄ?in "Earth Gnome" hangi kitapta açıklanıyor? Bu gibi asıl kaynaÄ?a yönlendiren notlar düÅ?ebilirsen (en azından Å?imdiden sonrası için) daha da güzel olur diye düÅ?ünüyorum.
4th. için oyuncu eksiÄ?i olan devam eden oyun var mı? Oyuncu olarak adım atalım yeni sisteme.
Dwaxer ellerine ve emeÄ?ine saÄ?lık. Küçük çaplı bir kütüphane oluÅ?turmuÅ?sun burada. Bir ricam eklentiler örneÄ?in "Earth Gnome" hangi kitapta açıklanıyor? Bu gibi asıl kaynaÄ?a yönlendiren notlar düÅ?ebilirsen (en azından Å?imdiden sonrası için) daha da güzel olur diye düÅ?ünüyorum.
4th. için oyuncu eksiÄ?i olan devam eden oyun var mı? Oyuncu olarak adım atalım yeni sisteme.
Bu baÅ?lıkta kullandıÄ?ım bilgileri 4e PHB'den baÅ?ka, 4e Advanced Player Guide ve 4e Forgotten Realms kitaplarından edindim.
Oyun istersen Combat aÄ?ırlıklı "Musibet Ã?etesi" diye kör topal devam eden bir oyunumuz var, istersen ona sokabiliriz seni. Forumda oyunlar pek ilerlemiyor ya da ben iyi DMlik yapamıyorum; 4e 3 tane oyun vardı biri ilgisizlikten kapandı diÄ?erleri de her an kapanabilir. Fazla ümitlenme yani.
Hem oldukça tecrübe ettikten sonra 3,5 edition daha karmaÅ?ık ama 4e'ye göre daha zevkli diyebilirim (bence)
Healing surge u biri anlatsın bana anlamadım ya
Healing Surge senin toplam hit pointinin dörtte birine eÅ?it! (dragonbornlarda daha fazla)
Ä°yileÅ?me durumlarında healing surge harcıyorsun.
Ã?rneÄ?in senin HP:30 olsun; 1 healing surge deÄ?erin de 7 demektir! Diyelim ki combat oldu ve yaralandın, canın 12 ye düÅ?tü. Encounter arasında dinlenirken kendini (ya da arkadaÅ?ların seni) iyileÅ?tiriyorsun 2 healing surge harcarsan 2x7=14 HP iyileÅ?irsin yani yaralı canın 12+14=28'e çıkar! Ä°stersen kalan 2 puan için bir healing surge daha harcayıp onu da iyileÅ?tirebilirsin ama unutma ki günlük healing surge sayısı bellidir! Ã?zellikle ölüm durumları için geride en az 1 tane yedek tutmanda fayda var. Hele de hiç healing surge kalmamıÅ?sa kesinlikle savaÅ?a girme!
Hiç ısınamadıÄ?ım 3.5 dan ötesine gidemediÄ?im öÄ?renmek isteyip belki geri kafalılık belkide isteksizlikten ya da elimde phb si dıÅ?ında hiç kitabı bulunmamasından dolayı uÄ?raÅ?madıÄ?ım sistem kendisi....
_________________ BeÅ? dakika süren savaÅ?lar binlerce yıl süren efsaneler yaratır. O yüzden savaÅ?ta korkuyla deÄ?il tatmin hissi duyarak ölmelisin. O zaman arkandan aÄ?layacak insan kalmıÅ? olur.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum