Sayı 34
(1 Haziran 2009)
Bu sayıda Gökçe Ozan “occultsearcher” ToptaÃ…?, Kötü Adamlar I adlı yazısında oyunlarınızdaki kötü adamları, gerçekten kötü adam gibi oynamak için çeÃ…?itli yöntemlere deÄ?iniyor.
Quote:
Bu sayıdaki önerilerin bir tek amacı var: Oyuncularınızın gerçekten nefret edeceÄ?i bir kötü adam yaratmak. Bunun için çok da hoÅ? sayılmayacak bir Å?ey yapacaksınız: Kötü adamınızı gerçekten kötü bir adam gibi oynayacaksınız. Tüm o pisliÄ?i, Å?erefsizliÄ?i ve yıkıcılıÄ?ıyla. EÄ?er yumruklarınızı çekerseniz, asla yeterince etkili bir kötü adama sahip olamazsınız.
Kötü adamlarımızı yaratmak için 33. sayıdaki OyuncudıÅ?ı Karakterler yazısında bahsettiÄ?im yöntemleri kullanın. Burada nasıl kötü adam yaratacaÄ?ınızı deÄ?il, kötü adamın nasıl kötü adam olacaÄ?ını anlatacaÄ?ım. O yüzden, o yazı, yaratım için daha isabetli olacaktır.
Uyarı: Bu haftaki sayı, oyuncularınızda nefret oluÅ?turmak için sıradıÅ?ı yöntemler içeriyor. Her grupta kullanılması önerilmez, lütfen aklınızdan çıkarmayın.
Bu sayıyı indirmek için lütfen tıklayınız.
_________________ M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Sayı 35
(8 Haziran 2009)
Bu sayıda Gökçe Ozan “occultsearcher” ToptaÃ…?, Kötü Adamlar II‘de, bir önceki hafta kaldıÄ?ı noktadan kötü adamlara yönelik önerilerine devam ediyor.
Quote:
Tekrardan merhabalar. Geçen haftaki yazım yer darlıÄ?ı sebebiyle yarım kalmıÅ?tı. Ä°lk baÃ…?tan itibaren bu yazıyı “iki parça” gibi tasarlamamıÅ?tım. O yüzden bir önceki hafta ortaya çıkan “ortadan bölünme ve sonraki hafta devam etme” durumundan dolayı kusuruma bakmayın. Sizi, “iyi” kötü adamınızın tamamlanmasından zaten bir hafta alıkoydum, o yüzden daha da uzatmayayım. Geçen hafta kaldıÄ?ımız yerden devam edelim…
Delilik: Fark edebileceÄ?iniz üzere bütün “iyi” kötü adamların temel bir kusuru vardır. O da hemen hepsinin “sıradıÅ?ı” düÅ?ünebilme yeteneÄ?i yani sıradan bir bakıÅ? açısıyla bakarsak, hepsinin deli oluÃ…?udur. Normal olsalardı esas kötüler olamazlardı zaten. Bu yüzden, kötü adamınızın, asla oyuncuların düÅ?ünemediÄ?i bir Ã…?ekilde düÅ?ünebildiÄ?ini varsayın. Onların beklentilerini öÄ?renin ve tersi Ã…?ekillerde planlar hazırlayın. Beklentileri ve hazırlıklarını boÃ…?a çıkarın.
Bir önceki haftanın uyarısı, bu hafta için de geçerli...
Bu sayıyı indirmek için lütfen tıklayınız.
_________________ M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Sayı 36
(15 Haziran 2009)
Bu sayıda Anıl “Akkam” Selvi, Hikaye Anlatıcısı için Ä°puçları ve Araçlar‘da oyun yöneticilerine World of Darkness oyunları özelinde oyun oynatma tavsiyeleri veriyor.
Quote:
AÅ?aÄ?ıda yazdıklarım kesin uyulması gereken kurallar deÄ?ildir. Takdir edersiniz ki her oyuncu grubu farklı olacaÄ?ı için herkese uygun kesin kuralların olması imkânsız. Bunları deneyin, eÄ?er size uyduÄ?unu düÅ?ünüyorsanız ve iyi sonuçlar alırsanız kullanın, iÅ?inize gelmiyorsa kullanmayın. Bunları denemeden önce grubunuzu tartmanız ve neye ne tepki vereceklerini önceden bilmeniz iÅ?inize yarayacaktır.
Sayı 37
(22 Haziran 2009)
Bu sayıda Erol Can “Jake Argent” Akbaba, Oyun İçinde Oyun adlı yazısında oyundaki çeÃ…?itli aktiviteleri zar atıÅ?larından çıkarmak için kullanılabilecek bir yöntem öneriyor.
Quote:
Bir oyun oynarken zar atmaktan sıkıldıÄ?ınız oldu mu hiç? KarÅ?ılıklı veya normal bir atıÅ?ı hiç yapmak istemediÄ?iniz veya o hareketi/olayı tek bir zara indirgemek istemediÄ?iniz durumlar?
Sayı 38
(29 Haziran 2009)
Bu sayıda Melih “Wuroldar” Yılmaz, Uçan Tekme adlı yazısında GösteriÃ…?li Hareketleri, diÄ?er adıyla stuntları ve oyunlarınıza bu tarz hareketleri nasıl sokabileceÄ?inizi anlatıyor.
Quote:
BildiÄ?iniz gibi kahramanlar hiçbir zaman bildiÄ?imiz gibi dövüÅ?mezler. Onların havada uçan tekmeleri, her attıÄ?ını vuran silahları, kılıçlarını saniyede 3 kere 360 derece döndürebilmeye yarayan saÄ?lam bilekleri vardır. Distopik ajanlar duvarlarda yürümeden ateÅ? etmezler. Kara elflerin dans edercesine kılıç dövüÅ?ü yapmadıkları görülmemiÅ?tir. Ya da 7 yaÅ?ındaki bir uzak doÄ?u dövüÅ?çüsü, onlarca metre havaya zıplayıp yumruklarıyla düÅ?manın tepesine bir kabus gibi çökmezse yeterince baÅ?arılı bir dövüÅ? gerçekleÅ?tirmiÅ? sayılamaz. Kabul edelim. Kimse hiçbir zaman önüne gelene rastgele yumruk sallarken langır lungur dayak yiyen kahramanlar görmek istemez. Kahramanları kahraman yapan en önemli etmenlerden biri onların dövüÅ?ürken yaptıÄ?ı GösteriÅ?li Hareketlerdir.
Sayı 39
(6 Temmuz 2009)
Bu sayıda Ä°brahim Muhammet “Türklider” Ã?elik, Campaign Arka Planı Hazırlamak konusunda tüm oyun yöneticilerinin iÃ…?ine yarayacak bazı tavsiyeler veriyor.
Quote:
RPG oyunlarının en iyi kurgulanması gereken kısımlarının baÅ?ında campaign diye tabir edilen uzun soluklu oyunlar gelir. Bu oyun tarzının en önemli özelliÄ?i, zamana yayılmıÅ? olduÄ?u için hikayenin arkaplanını oyuncuların keÅ?fetmesi için zaman bulmanın kolay olmasıdır. Yani ne kadar derin kurgularsanız kurgulayın uzun soluklu ve düzenli bir oyun oynuyorsanız, oyuncular bunu keÅ?fetme imkanına sahiptir.
Sayı 40
(13 Temmuz 2009)
Bu sayıda Gökçe Ozan “occultsearcher” ToptaÃ…?, Sahne IÃ…?ıÄ?ı adlı yazısında oyuncuları sahne ıÅ?ıÄ?ında tutmaya yönelik tavsiyeler veriyor.
Quote:
Yine bütün o oyun yöneticiliÄ?i görevlerimiz içinde bazen oyunculara daha büyük kötülükler de yaparız. Ã?rneÄ?in bazı oyuncuların özelliklerini diÄ?erlerinden daha fazla kullanmalarına izin veririz, hatta kendimizi kandırmayalım, sebep oluruz. Bu, belki de bir oyun yöneticisinin iÃ…?leyebileceÄ?i en büyük günahtır. Oyuncuların her biri, sizin yönettiÄ?iniz filmdeki “esas oÄ?lan/kız”lardır. Birinin, diÄ?erinden daha fazla parlamasına, sahne ıÅ?ıÄ?ı altında daha fazla kalmasına izin vermek, diÄ?erleri için çok can sıkıcı olacaktır. O sahne ıÅ?ıÄ?ı altında, alabildiÄ?ine karizmatik ve alabildiÄ?ine muktedir eleman, iyi yaptıÄ?ı Ã…?eyi yapacak ve yapacaktır.
Ve bunun engellenmesi gerekir. Hayır, oyuncunun iyi yaptıÄ?ı Å?eyi iyi yapmasının deÄ?il. Sadece birinin iyi yaptıÄ?ı Å?eyi sürekli yapmasının önüne geçmeliyiz. Bir hırsız, bir sihirbaz ve bir savaÅ?çının oynadıÄ?ı bir oyunda, büyülü bilmeceler ve tuzaklardan çok savaÅ? oynanılıyorsa, örneÄ?in, savaÅ?çı (büyük ihtimalle) sahne ıÅ?ıÄ?ının altında daha fazla kalıyor demektir. Veya benzer Å?ekilde bir dedektif, bir paralı asker ve bir dil bilimcinin olduÄ?u oyunda, oyuncuların karÅ?ısına sürekli olarak antik dillerle ilgili bilmeceler çıkarıyorsanız, yalnızca bir karakteri ödüllendiriyor, diÄ?erlerinin sahne zamanını, eÄ?lencesini çalıyorsunuz demektir.
Sen, oyun yöneticisi, masanda oturan herkesin eÅ?it Å?ekilde eÄ?lenmesinden sorumlusun. Bu görevini asla unutma.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum