.
D&D 3,5'tan kopamayanlar için, sistemi biraz daha renklendiren, daha fantastik ve kullanıÅ?lı hâle getiren bir versiyon. Ben denedim gördüm; ufak tefek bugları, hataları olabilir (Beta zaten) ama bence D&D 3,5'u daha da zevkli hâle getiriyor. Tek bir kitap ile, prestij classlara ihtiyaç duymadan, temel classlar daha da güçlendirilmiÅ? ve yetenekli hâle getirilmiÅ?. Magic itemlerden büyülere, featlerden, skillere kadar, D&D 3,5 players handbook elden geçirilmiÅ? ve modifiye edilmiÅ? ve bence oldukça baÅ?arılı bir iÅ? çıkarılmıÅ?.
İncelemek ve denemek isteyenler sitesinden Pathfinder Roleplaying Game (OGL) Beta Release kitabının PDFini ücretsiz indirebilir:
Joined: Feb 21, 2008
Posts: 24
Location: Maladomini - Baator
Posted:
Thu May 07, 2009 6:24 am
Elimde mevcutlar zaten, bilmeyenler ya da kullanmayanlara tavsiye ediyorum. Her ne kadar, wizards 3.5 için bir çok ek kitap çıkarmıÅ? olmasına raÄ?men, Paizo'nun Pathfinder'ı incelenmeye deÄ?er...
Joined: Jan 07, 2004
Posts: 808
Location: istanbul
Posted:
Thu May 07, 2009 3:10 pm
dün beta versiyonunu kısaca göz attım. daha basitleÅ?tirildiÄ?ine dair herhangi bir bulguyla karÅ?ılaÅ?madım. fakat fighter, cleric, wizard ve sorcerer'ı geliÅ?tirip daha oynanması mantıklı hale getirmiÅ?ler. daha detaylı inceledikçe görüÅ?lerimi sunacaÄ?ım. (para vermeye deÄ?mez)
Zaten Pdf'i bedava ama grubuna oyun oynatacak bir DM mecburen kitabını alır tahminim. Para vermeye deÄ?mez mi onu tartıÅ?alım...
D&D3,5 klasik kurallarını basitleÅ?tirdiÄ?i bölümler de var; onları aÅ?aÄ?ıda (ve zamanla) örneklendirmeye çalıÅ?acaÄ?ım (üzerine tartıÅ?malar yapabiliriz) ama bence en güzel tarafı, -eski 3,5 kurallarına kıyasla- oyuncuya daha geniÅ? imkanlar sunması. Tabii bunu yaparken D&D3,5 konseptinden ayrılmadan, onun ruhunu koruyarak yapıyor.
Pathfinder yeni bir sistem deÄ?il; D&D3,5’un geliÃ…?tirilmiÃ…? hâli. Böylece isteyen Pathfinder’ın kısmen bazı bölümlerini uygulayarak, bazı bölümlerini uygulamayabilir. Ã?rneÄ?in benim oyuncu olduÄ?um bir grupta D&D3,5 klasik kurallarıyla oynuyoruz ama “skill”lerle ilgili kuralları Pathfinder’a göre kullanıyoruz.
BasitleÃ…?tirmeye örnek olarak Skill’erin sadeleÃ…?tirilmesi ve grapple, overrun, bullrush gibi bazı combat manevralarının kolay bir formüle baÄ?lanmasını sayabiliriz. Ben ilk olarak skillerin sadeleÃ…?tirilmesini çok yerinde bir karar olarak buldum; böylece eskiden yeterli skill puanı bulup da yatıramadıÄ?ımız skilleri de alabiliyoruz. Ã?rneÄ?in adam bir örnek vermiÃ…?: “rogue olanlar ‘Forgery’ skilli almıyorlardı!” diye, hâlbuki bunu baÃ…?ka hangi class alacak deÄ?il mi? Ã…?imdi bazı skiller uygun olan diÄ?erleriyle birleÃ…?tirilmiÃ…?; örneÄ?in Move Silently ve Hide yerine “Stealth” gelmiÃ…?, Spot, Listen ve Search yerine “Perception” gelmiÃ…?, Balance, Tumble, Jump yerine Acrobatics gelmiÃ…?, vs, vs. Böyle bir sadeleÃ…?tirmeye gidilmiÃ…?. Tabii bunlara, “move silently ile hide aynı Ã…?ey mi ki birleÃ…?tirilsin!” diye itiraz edecek olan da çıkabilir (4e oynayanlar deÄ?il tabii) bu fikre de saygı duyarım ve önce de belirttiÄ?im gibi Pathfinder’i tümüyle kullanmak zorunlu deÄ?il, kısmen de kullanabilirsiniz; çünkü belki de ırklar ve classlara getirdiÄ?i yenilikler çok hoÃ…?unuza gidebilir!
Skillere devam: Ayrıca cross-class olayı kaldırılmıÅ?, sadece class-skill’eri var. Yani skillere ½ puan daÄ?ıtmak gibi Ã…?eyler yok, onun yerine eÄ?er bir skill sizin class-skill’iniz ise onu “trained” olarak aldıÄ?ınızda, yani ilk rank puanını yatırdıÄ?ınızda, +3 puan class-skill bonusu alıyorsunuz. Ã?rneÄ?in bir rogue da wizard da acrobatics skille aynı oranda puan yatırabilir ama rogue kafadan +3 bedava bonus alır gibi.
Tabii her classın, her level atladıÄ?ında alacaÄ?ı skill puanlarını veren bir tablo var. Ã?rneÄ?in rogue her level atladıÄ?ında 8+Int modifieri kadar skill puanı alıyor ama bir cleric level atladıÄ?ında 2+Int modifieri kadar alıyor. Bu zaten eski sistemde de böyleydi ama Pathfinder sisteminde eÄ?er karakter “Favored Class”ında ilerliyorsa, (örneÄ?in dwarf’ların favored classları fighter ve cleric’tir!) level baÃ…?ına 1 puan bonus ya hit pointine ya da skill puanlarında ekleyebiliyor. Ayrıca Human ırkının da skillerde level baÃ…?ına +1 daha avantajı var.
Neyse bugünlük bu kadar yeter ama daha anlatılacak geliÅ?meler ve farklar var. Zamanla deÄ?ineceÄ?im bu konulara.
Joined: Jan 07, 2004
Posts: 808
Location: istanbul
Posted:
Thu May 07, 2009 6:59 pm
pdf bedava, ama beta olan pdf bedava. beta üzerine bir çok deÄ?iÅ?iklik yapıldıÄ?ı yazıyor sitede. son hali paralı yani.
DiÄ?er dediÄ?in konular mutlaka doÄ?rudur. dediÄ?im gibi fazla incelemedim. incelediÄ?im kadarıyla betasında gördüÄ?üm deÄ?iÅ?iklikler ise iyi yönde.
hala para vermeye deÄ?mez diyorum ama
bunda da tartıÅ?ılacak bir Å?ey yok bence. fayda maliyet meselesi bu. bana pathfinder'ın sunduÄ?u faydalar maliyetini karÅ?ılayacak seviyede gelmedi. baÅ?kasına gelebilir. tercih meselesi.
.
Pathfinder versiyonunun bir özelliÄ?i de ırklara fazladan +2 ability score vermesi.
Bu da kiÅ?inin dizayn ettiÄ?i karakteri, amaçladıÄ?ı class'a göre sivrileÅ?tirmesi için azıcık imkan saÄ?lıyor.
Normalde human ve half-elf ırklarının ability scorelarına herhangi bir bonus veya ceza gelmez ama Pathfinder de seçecekleri bir skora +2 yatırabiliyorlar. (Tabii abilityler daÄ?ıtıldıktan sonra, en son olarak bu bonusu ekliyoruz)
Ã?rneÄ?in elflerin normalde abilityleri +2 dex, -2 con diye deÄ?iÃ…?ir ama Pathfinder'da elfler +2 dex, +2 Int, -2 con diye deÄ?iÃ…?tiriyorlar abilitylerini. Elflerin favori class’ları ise wizard ve ranger! Evet, artık sadece wizard deÄ?il!
Artık her ırkın favori classları 1’er adet deÄ?il 2’Ã…?er adet. Human ve half-elfler zaten her classı favori seçebiliyorlar. Yalnız önemli bir nokta; favori class’ında ilerleyen bir kiÃ…?i her levelde 1 puan bonus alıyor ve bu bir puanı ister skill puanlarına, isterse de hit pointine ekliyor!
pdf bedava, ama beta olan pdf bedava. beta üzerine bir çok deÄ?iÅ?iklik yapıldıÄ?ı yazıyor sitede. son hali paralı yani.
YanlıÅ? hatırlamıyorsam Paizo, Pathfinder RPG'nin PDF'ini her daim ücretsiz tutacak. Pathfinder'ı geliÅ?tirmeye baÅ?larken böyle bir sözleri vardı, tutarlar, tutmazlar onu bilemem. Bir de oyun Å?u anda zaten beta sürümünde. Stabil sürümü henüz piyasaya çıkmadı. AÄ?ustos 2009'da, GenCon'da piyasaya sürülecek. O zaman göreceÄ?iz son sürümün PDF'i de paralı mı olacak yoksa ücretsiz mi?
Bu arada kitap 400 sayfalık bir canavar. Bunu da unutmamak lazım
_________________ M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Joined: May 20, 2003
Posts: 818
Location: Ä°stanbul
Posted:
Sun Jun 07, 2009 6:39 am
Ne yazık ki sürekli ücretsiz kalmayacak Pathfinder. Son hali ücretli olacak elbette. Hatta isterseniz Amazondan preorder verebilirsiniz Å?u an.
Bugün büyücülerle ilgili birkaç not yazayım.
D&D3,5'ta büyücülerin HD:4, yani çok zayıftılar, Pathfinder gerek wizard, gerek sorcererin HD deÄ?erlerini 6'ya çıkarmıÅ?. Bence iyi de etmiÅ?; Å?u sıralarda eski klasik yöntemle bir büyücü hazırlıyordum Å?ok oldum; Con deÄ?erin yoksa level-7 bile olsan bir sıkımlık canın var! Tamam büyücü fiziksel olarak zayıf olur ama çöp adam mı bu yani!
Klasik D&Dde level-0 arcana büyülerin uygulanmasında çok tuhaf bir hata var; örneÄ?in level-1 ve level-2 büyülerden günde 5 tane yapabiliyorum ama daha düÅ?ük seviye olan level-0 büyülerden ancak günde 4 tane yapabiliyorum. Bu nasıl bir iÅ?, nasıl bir mantık hatasıdır anlamıyorum doÄ?rusu. Pathfinder versiyonunda Level-0 büyüler artık at-will yapılabiliyor! Ã?oÄ?u sınıf için hâlâ günde 4 deÄ?iÅ?ik büyü sınırı var ama bu level-0 büyüleri istedikleri kadar yapabiliyorlar. Ã?rneÄ?in Light büyüsünü istediÄ?i kadar yapabiliyo9r; zindana filan girerken, vs oldukça iyi oluyor.
Ayrıca sorcerer ve wizardın seçtikleri konseplere uygun olarak deÄ?iÅ?ik güçleri geliÅ?iyor. Evet, her büyücü ayrıca kendine bir konsept çizebiliyor. Ã?rneÄ?in sorcererin (Bloodline denilen) aberrant, arcane, destined, draconic, celestial, elemental, fey, infernal, undead gibi kayda deÄ?er sayıda deÄ?iÅ?ik konseptleri var ve her birisi de kendine özgü çeÅ?itli supernatural güçler, bonus featler ve büyüler veriyor.
Ayrıca bütün büyücülerin basit birkaç supernatural gücü oluyor, örneÄ?in (dmg:1d6+1/2levels) Å?eklinde bir ray atabiliyor. Yani bütün büyülerini harcamıÅ? bile olsa, bir Å?eyler yapabiliyor, eli ko9lu baÄ?lı kalmıyorlar.
Yalnız Dwaxer bence büyücü için d6 çok fazla, adamların ömürlerinde geliÅ?tirdikleri tek kas kitap okurken geliÅ?tirdikleri göz kasları ve büyü okurken geliÅ?tirdikleri dil kasları.Arada parmaklarını kaldırıyorlar.Bence bir hırsızla aynı canda olmaları anlamsız?
Kas ile HD'yi baÄ?lantılamak tam doÄ?ru olmaz bence. HD ile Con baÄ?lantılanıyor. Kas Str ile ilgili. Bence pekala Å?iÅ?man, bünyeli ama kas oranı düÅ?ük olabilir büyücü. Zaten çoÄ?u (Gandalf gibi daÄ? bayır dolaÅ?anlar hariç) topludur, kiloludur yani.
Neyse konuyu daÄ?ıtmayayım;
Rogue classın HD'si de zaten d6'dan d8'e yükseltilmiÅ? Pathfinder'da.
Zaten büyücüler yine HD'si en düÅ?ük classlar.
klasik 3,5'ta 1.level bir büyücüye bir tokat atsan ölüyor hemen, adam 10 ft'ten düÅ?se hemen ölecek. Bu da -mantıklı mantıksız tartıÅ?masını bir kenara bırakalım- oyunun keyfini kaçırabilir. DüÅ?ünsene uÄ?raÅ?ıp didindiÄ?in, hazırladıÄ?ın karakter, kıçı kırık bir goblinin tek bir hançer darbesiyle mefta oluyor, üzücü. Ben d6'nın çok fazla olduÄ?unu düÅ?ünmüyorum büyücü için.
Ne yazık ki sürekli ücretsiz kalmayacak Pathfinder. Son hali ücretli olacak elbette. Hatta isterseniz Amazondan preorder verebilirsiniz Å?u an.
Evet, ne yazık ki PDF'i de 9.90'a satacaklarını açıkladılar. Bu beni üzdü. Ä°lk baÅ?ta "herkesin oynaması için her zaman beleÅ? olacak" filan diyorlardı halbuki. Ama sanıyorum yalnızca Beta halini kast etmiÅ?ler...
_________________ M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Büyücü hançer darbesiyle ölmüyor dwaxer. 0 HP demek bayılmak demek. -10 HP ölmek demek.
Sorcerer olması gerektiÄ?i gibi bence warlock'un yerini almaya gidiyor. Temel sınıflara daha zevkli bir hava geliyor. Umarım diÄ?er sınıflar için de kitaplar çıkartarak iÅ?in cılkını çıkartmazlar. Belki prestij sınıfları için bir iki kitap çıkartmaları kabul edilebilir.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Ancak bence (ve birkaç kiÅ?inin de hemfikir olduÄ?u gibi) Pathfinder'in klasik classlara getirdiÄ?i düzenlemeler zaten prestij klas ihtiyacını ortadan kaldırıryor. Bu prestijleri inceledim ama hiç de oynayasım gelmedi, seçmek için yeterli bir avantaj göremedim ben. Ã?rneÄ?in Dragon Disciple prestij klasını seçmektense Sorcerer'in "draconic bloodline" konseptini oynarsanız hemen hemen aynı konsepti tutturmuÅ? oluyorsunuz zaten.
Pathfinder'i yazan kiÅ?iler elbette ki bu iÅ?i tamamen D&D sevgisiyle yapmıyor, bu kitaplardan para kazanma peÅ?indeler. Hedef kitleleri de 4.edition yerine hâlâ 3,5 oynamayı tercih edenler. Beta, alfa bedava olur ama hard-core son sürüm PHB ücretli olur, ayrıca maceralarını da çıkarmıÅ?lar ve sırada monster manuallar var filan. Monster manuallarda da güya her sayfa bir monstera ayrılacak, sadece kaba gücü deÄ?il monsterin yaÅ?am biçimi, ortamı vs çeÅ?itli bilgiler de olacakmıÅ?, vs. Ben bu baÅ?lıÄ?ı açarken amacım Pathfinder reklamı yapıp, satmaya çalıÅ?mak deÄ?ildi. Kendim satın almadım ve almayacaÄ?ım da hiçbir kitabını. "Pathfinder D&D3,5'tan iyidir" diye bir Å?ey de söylemiyorum, çünkü saçma olur, ikisi de özünde aynı Å?ey. Bence en ideali; hâlâ D&D3,5 oynayan kiÅ?ilerin, bu ücretsiz sürümdeki bazı (hepsi olmak zorunda deÄ?il) hoÅ?larına giden, iÅ?lerine gelen detayları kendi oyunlarında da uygulamaları.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum