Hayranı olduÄ?um iki oyundan ilham alarak yeni ve deÄ?iÅ?ik bir savaÅ? stratejisi oyunu dizayn ettim. Beta testini yapacak, her türlü yorum ve eleÅ?tirilerini eksik etmeyecek arkadaÅ?lara Å?imdiden teÅ?ekkür ederim. Fikrin arkasında ticari bir düÅ?üncem yok; aksine iyi haber: kolayca temin edebileceÄ?iniz, hatta bazılarınızın evinde hazır bulunan malzemeleri kullanarak bu oyunu çabucak oynamaya baÅ?layabileceksiniz.
Oyunu Oynamak için gerekli malzemeler:
1-Satranç Takımı
2-Birkaç 1d6’lık zar
3-Müsvette kaÄ?ıdı ve kalem
Oyunu satranç takımıyla oynayacaksınız ama satranç bilmek gerekmiyor. Oyunun kuralları göreceÄ?iniz üzere çok kolay! Sadece aÅ?aÄ?ıdaki açıklamaları okurken bazı D&D terimlerini bilseniz iyi olur; ama zaten bu satırları okuyorsanız, büyük ihtimalle; AC, HP, 1d6, 2d6, 3d6, Attack, Dmg, melee, ranged ne anlama gelir biliyorsunuzdur ve bu da yeterli zaten. (bilmeyen varsa bu sitedeki herkes yardımcı olacaktır)
Oyun Hakkında Gerekli Bilgiler:
Ä°ki kiÅ?i ya da iki takım arasında tur usülü oynanan bir oyundur. BaÅ?langıçta zar atılır ve büyük atan beyazla oynar. (daha sonra rövanÅ?larında renkleri sırayla deÄ?iÅ?tirirsiniz) Beyaz taÅ?lara sahip olan daima ilk önce oyuna baÅ?lar. Satranç taÅ?larının klasik diziliÅ?i kullanılır; bilmeyenler için aÅ?aÄ?ıda bu diziliÅ? gösterilmektedir. Her taÅ?ın özelliÄ?i ayrıca anlatılacak.
TaÅ?ların BaÅ?langıçtaki DiziliÅ?i:
Beyazlar oyuna önce baÅ?lar dedik; yani her tur önce beyaz hamlelerini tamamlayacak, ardından siyah oynayacak. Beyaz turuna baÅ?lamadan önce 1d6 zar atar; gelen sayı o turda kaç deÄ?iÅ?ik taÅ?ını oynayabileceÄ?ini gösterir (dikkat: üst üste kaç kere oynayacaÄ?ını deÄ?il; ard arda kaç deÄ?iÅ?ik taÅ?ını oynayabileceÄ?ini gösterir; yani bir taÅ? aynı turda birden fazla oynatılamaz!)
Ã?rneÄ?in beyaz oyuncu 1d6=3 attı; o turda 3 deÄ?iÅ?ik taÅ?ını oynayabilir, ardından siyah oyuncu da 3 deÄ?iÅ?ik taÅ?ını oynar ve diÄ?er tura geçilir. Beyaz her tur baÅ?langıcında 1d6 atarak kaç taÅ? oynayacaklarını belirler; örneÄ?in bu sefer 1d6=4 geldiyse 4 deÄ?iÅ?ik taÅ?ını oynar ve ardından siyah da aynen; böylece oyun devam eder. bu sayı 1-4 arası ise oynanacak taÅ?ı belirler, ancak bir turda, bir seferde oynanacak taÅ? miktarı 4 ile sınırlıdır. EÄ?er 1d6=5 gelirse o turda 2 taÅ?, 1d=6 gelirse 1 taÅ? oynanır! TaÅ?ların çok eksilmesi ya da stratejik sebeplerden dolayı taraflar mecburiyet ya da kendi tercihleriyle taÅ? oynama haklarını kullanmayabilirler.
Bu bir savaÅ? stratejisi oyunu; yani her taÅ? ordunuzun bir birimini temsil ediyor. (hepsi aÅ?aÄ?ıda tek tek açıklanacak)
Her taÅ?ın iki türlü hareketi vardır (ikisini de aynı turda gerçekleÅ?tirir, sırası oyuncunun tercihine baÄ?lıdır)
1-Yer deÄ?iÅ?tirme:
TaÅ?ın cinsine baÄ?lı olarak kaç kare ve nasıl gideceÄ?i deÄ?iÅ?ir.
2-Saldırı:
Oyundaki sadece iki taÅ? (wizard ve Kale) ranged, yani uzaktan menzilli saldırı yapabilir; geri kalan bütün taÅ?lar ancak ve ancak bitiÅ?ik karelerinde bulunan rakip taÅ?lara (melee) saldırı yapabilirler. (BitiÅ?ik kareden kastımıza çapraz kareler de dahildir; tahtanın ortasındaki bir karenin bitiÅ?iÄ?inde tam 8 adet kare vardır) Her taÅ?ın kendine özgü attack ve dmg zarı vardır.
Unutmayalım; bir taÃ…?ı oynatırken hem düÅ?mana saldırı yaptırıyorsunuz, hem de yer deÄ?iÃ…?tirme yaptırıyorsunuz; bunların hangi sırayla olacaÄ?ı sizin seçiminize baÄ?lıdır ama hareketler daha sonraki turlara ertelenemezler. Yer deÄ?iÃ…?tirme miktarı da “esnek”tir; yani örneÄ?in oynatacaÄ?ınız taÃ…? 3 kare gidebiliyor ama siz sadece 1 kare ilerletmek istiyorsunuz ya da hiç yerinden oynatmak istemiyorsunuz; yapabilirsiniz; illa ki tam kapasite hareket edecek diye bir mecburiyet yok.
TaÅ?lar dolu karelerden geçemez (ama eÄ?er çapraz ilerleme becerisi varsa, çaprazdaki boÅ? kareden ilerleyebilir) Ã?len birimler tahtadan hemen kaldırılır.
Saldırının Formülü:
Ã?rneÄ?in taÃ…?ınızın bitiÃ…?iÄ?inde bir düÅ?man taÃ…? var ve ona melee saldırı yapmak istiyorsunuz. Rakibinize, “sana saldırı yapıyorum!” diyerek 3d6 zarları atarsınız. Attack zarınız kaçtı; mesela 3d6+6 olsun; 3 adet altılık zarın sonucunu toplayıp bir de 6 ile topladıÄ?ınızda toplam sonuç eÄ?er rakip taÃ…?ın AC deÄ?erini tutturmuÃ…? ya da geçmiÃ…?se vurdunuz demektir. Ã…?imdi de Dmg zarınızı atarak hasarı belirleyiniz.
(oyundaki taÃ…?ların HP’lerini, daha doÄ?rusu aldıkları hasarları not etmeniz gerekir. Ã…?aÃ…?ırmamak için taÃ…?ları kalemle, boyayla ya da yapıÅ?kanlı kaÄ?ıt numaralarla numaralandırırsanız kolaylık olur. Veya dikkatli not alırsınız)
Oyunun Amacı:
DüÅ?man ordunun kralını öldürmek! DüÅ?manın kralını ilk öldüren oyunu kazanır!
(TaÃ…?ların kendine özgü HP’leri vardır; Ã?lmek; HP=0 ya da daha az olursa taÃ…? ölür!)
TaÅ?ların Tanıtılması:
Piyade:
Satrançtaki piyon; harcanabilen eleman Ancak sayıları fazladır; 8 adet piyonumuz, yani piyademiz var. BitiÅ?ik karedeki düÅ?mana melee saldırı yapabilir.
Hızı:1 kare; her turda ancak 1 kare ilerleyebilir ve üstelik çapraz hareket edemezler! Ancak istisnai olarak her piyade oyundaki ilk yer deÄ?iÅ?tirmesini (sadece oyundaki ilk yer deÄ?iÅ?tirmesini) istenirse 2 kare düz ilerleyerek yapabilir!
Sayısal DeÄ?erleri: AC:15, HP:10, Attack:3d6+6, Dmg:1d6+4
Kale:
Satrançtaki kale; bu taÅ? tekerlekleri olup hareket edebilen, içinde okçuların olduÄ?u seyyar savaÅ? kulelerini temsil ediyor. Oldukça uzaÄ?a ateÅ? edebilir ve çok dayanıklıdır.
Hızı:1 kare; ama aynı turda hem ateÅ? edip hem de ilerleyemez! Y ateÅ? etmeli ya da yer deÄ?iÅ?tirmelidir. Ayrıca çapraz ilerleyemez!
AteÃ…? Menzili: 3 kare! (ranged) yani 3 kare ötedeki düÅ?mana ranged attack yapabilir. (kaleden itibaren birbirine bitiÃ…?ik kareleri sayın; 3.karedeki düÅ?man menzil içinde demektir; örneÄ?in yukarıdaki tahtada verilen baÃ…?langıç pozisyonunda a1’deki kale, a4 karesini de, d4 karesini de görebilmektedir ve bu karelere gelmiÃ…? bir düÅ?mana rahatlıkla ateÃ…? açabilir!)
Sayısal DeÄ?erleri: AC:20, HP:30, Attack:3d6+8, Dmg:2d6
Å?övalye:
Satrançtaki At. “Knight” DüÅ?manın korkulu rüyası; atı üzerinde ful-zırhla donanmıÅ? yetenekli savaÃ…?çılar. Melee saldırı yapabilir.
Hızı:3 kare; gerek düz, gerek çapraz, karıÅ?ık bir Å?ekilde 3 bitiÅ?ik kare üzerinde ilerliyebilir.
Sayısal DeÄ?erleri: AC:18, HP:20, Attack:3d6+8, Dmg:2d6+6
Cleric:
Satrançtaki Fil. “Bishop” Hem savaÃ…?abilen ama hem de isterse kutsal Ã…?ifa yeteneÄ?ini kullanarak “iyileÃ…?tirebilen” eleman. Melee saldırı yapabilir. Cleric düÅ?mana saldırmak yerine bitiÃ…?ik karedeki bir takım arkadaÃ…?ını (ya da kendini) iyileÃ…?tirebilir!
Ä°yileÅ?tirme miktarı: 1d6+4
Hızı: 2 kare (her yöne)
Sayısal DeÄ?erleri: AC:15, HP:20, Attack:3d6+6, Dmg:1d6+4
Wizard:
Satrançtaki Vezir. “Queen” Ordudaki en yetenekli birim ama bünyesi dayanıksızdır.
Hızı: 4 kare teleport! Yani kendinden 4 kare uzaÄ?a kadar herhangi bir noktaya kendini ıÅ?ınlayabilir! Ã?nünü baÅ?ka taÅ?ların tıkaması gibi sorunları yoktur.
Saldırılarını 3 kare öteye kadar menzilli ranged olarak yapabilir; iki çeÅ?it saldırısı vardır:
1-Magic Ray: Büyülü ıÅ?ın; tek hedefe Dmg:3d6
2-Fireball: AteÅ? topu; (2x3=6) adet kareyi kapsayan bir alana (her hedef kare max=3 kare uzakta olabilir) Dmg=1d6 (her kare için ayrı ayrı)
Sayısal DeÄ?erleri: AC:15, HP:10, Attack:3d6+10
Kral:
Satrançtaki Ã…?ah. “King” En önemli taÃ…?; o ölürse her Ã…?ey biter.
Hızı: 1 kare (her yöne)
Sayısal DeÄ?erleri: AC:15, HP:30, Attack:3d6+6, Dmg:1d6+6
***************
Buraya kadar okudunuzsa, artık bu oyunu denememeniz yazık olur. “Hemen gidin bir satranç takımı ve tavla zarı alıp kafa dengi bir arkadaÃ…?ınızı davet edip bunu oynayın!” demek görgüsüzlük olurdu ama evinde halihazırda bu olanakları olan arkadaÃ…?lardan birkaç oyun çevirerek izlenimlerini buraya yazmalarını rica ediyorum. Açıkçası bu oyun iyi mi kötü mü (ve deÄ?iÃ…?mesi gereken noktaları var mı) bilemiyorum; ancak oyun oynanırsa bunlar çok güzel tespit edilir.
Forumdan arkadaÅ?larla da bu oyunu çevirelim; biraz aÄ?ır aksak olur, yavaÅ? ilerler ama benim çevremde deneme sürüÅ?ü yapacak kimsem yok maalesef. Edmond sen en azından katılırsın bana?
......
Sayısal deÄ?erleri Å?öyle derli toplu verelim:
Bu da oyun sırasında kullanabileceÄ?iniz bir hasar tablosu:
.
Last edited by dwaxer on Fri Aug 14, 2009 6:05 pm; edited 3 times in total
bahse bile girerim, her türlü iddia, kumar ne derseniz deyin edmond kesin buna katılmak isteyecektir, sadece satranç lafı geçince direk aklıma edmond geldi de belirtmek istedim...
.
Ä°nÅ?allah; oynamak isteyen arkadaÅ?ları bekliyorum. Ä°lla ki benimle deÄ?il, aranızda da olabilir ama grafiksel destek forum için bende hazır (edmond ses ver!)
Bir iki deneme yapalım.
Darkgnome sen de oynamaz mısın; seversin böyle taktiksel açılımları.
Hmm, satranç özellikle yeteneksiz olduÄ?um bir oyun; halbuki strateji oyunlarında da fena deÄ?ilimdir Ama bakalım, belki D&D'yle birleÅ?mesi daha eÄ?lenceli olur benim için. Bir de satrançtan inanılaz haz alan bir arkadaÅ?ım var; onu yanıma alıp denerim, rapor veririm.
Sitedekine yukarıdaki sebeten ötürü katılmayayım diyorum? Yani aÄ?ır bir maÄ?lubiyetle tüm siteye rezil olurum Å?imdi; ama istersen katılırım Hem belki rezil deÄ?il vezir olurum; ama bu espriyi satranç oyununda yapmalıydım... Å?imdi rezil de olurum wizard da deyince olmuyor
Ama ilk fırsatta satrancophil arkadaÅ?ımla deneyeceÄ?im, emin olabilirsin
Herkes tek tek hareket etse daha iyi olur gibime geliyor. Siyah daha hareket etmeden beyazın 6 taÅ?ını hareket ettirmesi çok fazla avantaj. Ayrıca iÅ?i stratejiden çok çıkartıyor.
Bende hep MtG ile satrancı karıÅ?tırmak isterdim ama cesaret edemiyorum. Satranç olduÄ?u haliylee çok güzel. Ama bir de MtG'deki gibi birden piyonunuza "giant growth" atabilseniz nasıl olurdu Ya da sizin savunmanızın en can damarına birden gelen büyüsel bir saldırı.
Her iki tarafında elinde bir kart açık ve 5-10 kartlık kapalı bir deste olur. Bir kartı kullanmadan diÄ?erine geçemezsiniz. Kartlar bitince de süprizleriniz biter.
Neyse iÅ?te. Bu oyunda strateji çok farklı bir boyut kazanmıÅ?. O küçük alana bu kadar strateji koyulabilecek mi? Daha büyük bir alan belki daha da iyi olabilirdi. Ama o zaman da warhammer'a doÄ?ru gitmeye baÅ?lardı deÄ?il mi?
Belki taktikselliÄ?i biraz daha geliÅ?tirmek adına kiÅ?ilerin taÅ?ların dizliÅ?lerini istedikleri gibi yapma hakkı da verilebilir. Sırayla herkes bir taÅ?ını koyar oyuna ve oradan baÅ?latır. Ancak krala 3 kareden fazla yaklaÅ?amaz hiç bir taÅ? denilebilir.
Kral'ın 3 kare çevresine belli bir artı vermesi de olabilir belki. Ya da onun olduÄ?u karede taÅ?lar bazı kralı savunma özel hamleleri kazanabilirler. Mesela krala gelen bir hasarı kendi üstüne bunun 2 katını alarak yok etmek olabilir. Ya da kralaın yakınında ne kadar adamı var ise savunmasına o kadar artı alabilir.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Hmm, satranç özellikle yeteneksiz olduÄ?um bir oyun; halbuki strateji oyunlarında da fena deÄ?ilimdir Ama bakalım, belki D&D'yle birleÅ?mesi daha eÄ?lenceli olur benim için. Bir de satrançtan inanılaz haz alan bir arkadaÅ?ım var; onu yanıma alıp denerim, rapor veririm.
Ama ilk fırsatta satrancophil arkadaÅ?ımla deneyeceÄ?im, emin olabilirsin
TeÅ?ekkürler. Oynayın bakalım birkaç kere; izlenimlerinizi, nasılıyla niçiniyle not alıp buradan paylaÅ?ırsanız çok memnun olurum. Umarım zevk alırsınız.
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon Aug 10, 2009 8:11 am
Böyle bir oyunu daha önceden denemiÅ?tim, gereÄ?inden fazla yavaÅ? oluyor. Zaten DnD'nin kendisi satranç gibi bir savaÅ? mekaniÄ?ine sahip olduÄ?u için pek bir Å?ey deÄ?iÅ?tiremiyorsun.
Darkgnome o MtG satranç karıÅ?ımı denenebilir. Belirli bir puana göre takım yaratılır ve satranç baÅ?lar.
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
Bir düzü test Playden sonra hoÅ? olaiblir gibi geliyor bana oldukça Ama iÅ?in stratejisinin bozulmasını engellemek için belki Å?u bir turda yapılacak hamle sayısı sabitlenebilir. 6 hamle olayı mesela çok suyunu çıakrtabilir iÅ?in.Herhangi bir durumda 6 hamlede Å?ahı duman etmek zor olmasa gerek. Bence yazı tura atarak belirlensin. Her tura 1 ya da 2 hamle koyulsun =)
Atack ve damagelar bi de birbirine yakın olmuÅ? gibi. Å?ah biraz daha güçlendirilebilir belki. Tamam satrançta da pek kuvvetli bir taÅ? deÄ?ildir ama piyondan yetenekli olduÄ?u bariz
Belki ünitelerin birlikte yapabildiÄ?i saldırılar icat edilebilir. EÄ?er aynı kareyi tehdit ediyorlarsa falan...
Aslında böyle ilginç Å?eylerin testini tamamlayıp PDF falan Å?eklinde yayımlasak ya... Tanıtımını deÄ?iÅ?ik kanallrdan yapabiliriz. Hem sitenin hem dwaxerın adını duyurur. Yetenekli arkadaÅ?ların yeteneÄ?ini deÄ?erlendirelim. Fikir epey orjinal...
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Haa bir de bir öneri daha geldi aklıma. Bu haliyle iÅ?ler çok kompleks olacak olursa (Deneyenlerin yorumları önemli burada) point buy tarzı bir sistemle insanların kendi ordusunu kurup yerleÅ?tirip savaÅ?ması olayı daha ilginç kılabilir.
Bu bulunması kolay malzemelerle yaratılan oyun konsepti hoÅ? bir Å?ey.
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon Aug 10, 2009 10:05 am
Eflacım öyle bir durumda da zaten oyun warhammerın 8x8 versiyonuna dönmüÅ? oluyor. Ã?ok marjinal bir oyun sistemi olması gerekli. Ben kendim uÄ?raÅ?tıÄ?ım zaman warhammer dnd karıÅ?ımına benzemiÅ?ti ve hoÅ?uma gitmemiÅ?ti. Ben daha marjinal Å?eyler bekliyorum.
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
.
Bir de arkadaÅ?lar bu oyunu D&D ya da Satranç ile kıyaslamamak lazım; (bazı detaylar onları hatırlatsa da) tamamen farklı konseptte bir oyun. Kızma birader ile filan kıyaslarsanız olur.
.........................
Bir turda max:6 hamle imkanı olması bazılarınızı tedirgin ediyor. Aslında önce birer birer hamle oynansın diye düÅ?ünmüÅ?tüm ama o zaman hiç olmaz, oyun çok sıkıcı kalır bana güvenin; birkaç hamle birden olmalı ve bir sonraki turda kaç hamle hakkı olabileceÄ?i biliÅ?nmemeli; iÅ?te o zaman D&D'deki o tırstıran heyecanı yakalayabiliriz. Ve stratejilerimizi de bunları göze alarak belirleriz. Ancak dediÄ?im gibi bir, hatta bir deÄ?il birkaç kere oynayıp denemeden saÄ?lıklı sonuçlar alamayız, sadece tahminler yapabiliriz.
Kralın ölmesini zorlaÅ?tırmak için aklıma geldi:
Kral etrafında yapıÅ?ık bulunan her üniteden korunma alır. (+2 AC)
Yani oyunun baÅ?ında kralın +10 ACsi olur.
Ayrıca 2-3 ünite 1 üniteye saldırırsa bunun için fazladan hasar puanı eklenebilir. Böylece biraz daha stratejik yönü aÄ?ır basar oyunun diye düÅ?ündüm.
Eflacım öyle bir durumda da zaten oyun warhammerın 8x8 versiyonuna dönmüÅ? oluyor. Ã?ok marjinal bir oyun sistemi olması gerekli. Ben kendim uÄ?raÅ?tıÄ?ım zaman warhammer dnd karıÅ?ımına benzemiÅ?ti ve hoÅ?uma gitmemiÅ?ti. Ben daha marjinal Å?eyler bekliyorum.
Bence bir Å?eye benzememesi için kural koymak ya da koymamak çok anlamlı deÄ?il. Yani özgün olması ayrı bir konu da bu Å?ekilde aynı olmaz bence. Yani daha oynanabilir olursa Å?ayet varsın benzesin bence.
Ã?ünkü satrancın standart dizilimi satranç taÅ?larının yapabileceÄ?i hareketlere göre. Vezir kale gibi taÅ?ların önünü piyonlar kapamasa muhtemelen bu kadar strateji geliÅ?tirilemezdi satranç için.
Ortaya alan etkili Å?eyler girince bence insanların kendi ünitesini seçmesi ve yerleÅ?tirmek istemesi mantıklı olabilir. Ã?ünkü bu haliyle savaÅ? alanı biraz fazla kalabalık gelebilir. Tabi önceden dediÄ?im gibi denenmesi gerek. Belki de hiç gerek kalmayacaktır bu haliyle eÄ?lenceli olursa...
Oynamadan bilemeyiz tabii ama 6 hamle sıra tabanlı oyunların geneli için biraz fazla geldiÄ?i için bu yorumu yaptım. Risk bile oynasanız.
Benim arkadÅ?ımın icat ettiÄ?i bir strateji oyunu vardı. Sadece çaÄ?ıt kalemle oynanıyordu farklı asker tipleri yoktu sadece asker sayıları vardı. Basit bir mantıkla bölgeler vardı bölgelerde askerler vardı belli zaman aralıklarında bu bölgelerde asker türüyordu. Bir bölge komÅ?u bölgeye saldırabiliyordu. Fazla ordusu olan kazanıyor. Kaybeden tarafın ordusunun yarısı kadar asker kaybediyordu. birkaç defa üst üste hareket yapmak mesela ölümcül sonuçlar doÄ?ruabilirdi.
Benzer Å?ekilde heroes oynasak... birkaç hamle üst üste yaptıÄ?ımızda adamın en güvendiÄ?i ünitelerini öldürebilir ya da çok ciddi kayıba uÄ?ratabiliriz.
Oyunda da adamın gelip veziri öldürüp geri gidebileceÄ?ini düÅ?ünüyorum ben bir sıkımlık canı var zaten :p
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
.
Strateji tartıÅ?ıyoruz.
Tabii gidip geri gelme diye bir Å?ey söz konusu deÄ?il. Her taÅ?ın bir hareket, bir de saldırısı var. Piyadelerin herketi sadece 1, saldırılar ise zara baÄ?lı yani garanti vuruÅ? diye bir Å?ey yok.
Bir turda 5-6 taÅ? oynamanın avantajı düÅ?man hatlarını yararak arkaya sarkmak olabilir ama bunu da ancak "Knigt"lar yapabilir 3 kare gidebildikleri için. Ben, oyunda en çok kullanılması gereken taktiÄ?in: gediksiz piyade duvarları oluÅ?turup, "Wizard"ın onların ardına teleport olup emniyetli yerden düÅ?mana fireball, magic ray saldırıları yapması olacaÄ?ını düÅ?ünüyorum. Clericleri Kralın 1-2 kare önüne koyarak iyileÅ?tirme gücünü verimli kullanmak vs
..................
Bu oyun sarar da popüler olursa herkes kendi house rulelarını koyabilir doÄ?al olarak ve iÅ?ine geldiÄ?i, hoÅ?una gittiÄ?i gibi oynar.
Å?imdi aklıma gelen bir kural:
Her turda beyaz 1d6 atarak kaç deÄ?iÅ?ik taÅ?ını oynatacaÄ?ını belirler dedik; bu sayı 1-5 arası olsun ama eÄ?er 6 gelirse tur baÅ?ı oynayacak "taÅ? belirleme hakkı" siyaha geçsin! Bu sefer artık her turda ilk hamleleri siyah yapar. Tekrar 6 geldiÄ?inde yine sıra belirleme hakkı rakibe geçer.
.
ArkadaÅ?lar biraz kendi kendime oynadım ( deli ) valla tavsiye ederim denemeye deÄ?er. Hele oyunun ortasında birden hamle sırasının deÄ?iÅ?mesi kuralı çok güzel oldu; beyazın avantajı ortadan kalktı. Saldırı zarları ve AC deÄ?erleri güzel oturmuÅ? gibi geldi bana; düÅ?mana vurma ve ıska geçme ihtimali tam olarak öngörülemiyor.
Yok mu bana karÅ?ı oynayacak biri koskoca forumda yahu! Beyazı vercem centilmenlik icabı.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum