Dwaxer'in ortaya attıÄ?ı "D&D CHESS" fikrinden cesaret alarak (Ve adını da çalarak) uzun zamandır aklımda olan bir fikri sizinle paylaÅ?mak istedim.
MtG gibi bir kart oyunu ile satrancı birleÅ?tirerek br oyun çıkartalım.
OynanıÅ? Fikirleri:
Kartlar:
Her iki tarafta da 10-30 kartlık desteler olacak. Oyuncular bu desteleri, kurallar çerçevesinde, istedikleri gibi yaratabilirler ancak hiç bir karttan 2'den fazla olamaz.
Oyundan önce kartlar karÅ?ı oyuncu tarafından karılacak. Her iki tarafta ne olduÄ?unu bilemeyecek. Ardından kartlar oyuncunun yanına kapalı olarak koyulacak ve oyuncu 2 kart çekecek. Bu kartı oynayana kadar, baÅ?ka bir kart çekemez.
Kartların oynanaıÅ?ı:
Kartları oynamanın iki farklı yöntemi var. 1. yöntem kartı doÄ?rudan elden oynamak.
DoÄ?rudan elden oynana bir kart anında etkisini gösterir. Kullanılan bir karttan sonraki tur kiÅ?i bir kart daha çekebilir.
Tüm kartlar anlık kullanımlıdır. En son yapılan hareket ve büyü ilk ortaya çıkandır. Ã?rneÄ?in bir taÅ? bir diÄ?erine saldıracaÄ?ını söylediÄ?i zaman siz kendi taÅ?ınızı güölendirecek bir büyü yaptırırsanız o zaman önce taÅ? güçlenir, sonra saldırı meydana gelir. EÄ?er güçlendirmeye karÅ?ı sizin taÅ?ınıza bir saldırı büyüsü yapılmıÅ? olsaydı, önce saldırı büyüsü, sonra güçlendirme büyüsü, en son olarak da saldırı gerçekleÅ?ecekti.
2. yöntem ise, kiÅ?i bir taÅ?ına büyüleme koyabilir. Büyüleme yapıldıÄ?ında artık o kart taÅ?a baÄ?lanmıÅ?tır ve taÅ? ya da kart yok edilene kadar gitmez. TaÅ? yok edilir ise kartta yok edilir. Bu özellik kullanıldıktan sonra
Ã?rneÄ?in bir piyonunu güçlendirecek bir karttaki bir büyünün, belirli bir olayın gerçekleÅ?mesi durumunda etkin hale geçmesi. Büyüyü doÄ?rudan elinizden yaptıÄ?ınız sürece bu durumların oluÅ?masına gerek yoktur.
1) TaÅ?ın baÅ?ka bir taÅ?a saldırması.
2) TaÅ?ın, baÅ?ka bir taÅ?ın saldırısına maruz kalması
3) TaÅ?ın yok edilmesi.
4) TaÅ?ın tahtanın karÅ?ı tarafına kadar ilerlemesi.
5) TaÅ?ın avatar çekmesi.
NOT: Hareketler öncesinde bir kaÄ?ıda yazılmalıdır ve olayın gerçekleÅ?mesi durumunda kiÅ?iye bu yazı gösterilerek büyü açıÄ?a çıkarılmalıdır. Belirlenen olay gerçekleÅ?se dahi büyünün sahibi söyleyene kadar büyü açıÄ?a çıkmaz. Büyü etkisi önceki turlarda gerçekleÅ?tirilmiÅ? bir olay gösterilerek açıÄ?a çıkartılamaz.
Avatar ve Mat:
Avatar oyuncunun tahta üstündeki halidir. Avatarın kaçazak yerinin kalmaması kaybedildiÄ?ini gösterir yani Mat demektir.
Her avatar çekildiÄ?inden sonraki tur, avatar çekilen oyuncu elinde kart oynayamaz. Avatar çekmeye devam edilmesi durumunda avatar çeken kartları ile kendisini güçlendirirken, avatar çekilmeye devam eden kartlarını kullanamayacaktır. Ama taÅ?larına yaptıÄ?ı büyülemer hala aktiftir.
Can puanı (CP) ve Avatar:
Avatar hariç her taÅ?ın belli bir can puanı vardır. Bu can paunlarının tükenmesi sonucunda taÅ? oyundan düÅ?er. Her tur geçtiÄ?inde tüm taÅ?lar 1 can puanı iyileÅ?irler.
Avatarın can puanı yoktur. Bir avatara saldırılması, avatarın yok edilmesi anlamına gelir. Avatar oyunda taÅ?ı olduÄ?u sürece saldırıya maruz kalamaz, sahibi istemediÄ?i sürece saldırıya maruz bırakılamaz, ancak avatar çekilerek tehdit edilebilir. KarÅ?ı önlem alınmaz ise avatar yok edilir ve avatar çekilen oyuncu kaybetmiÅ? sayılır. Bir oyuncu avatarını saldırıya açık hale getirir ise Avatarına saldırılabilir. EÄ?er turun baÅ?ında avatar saldırılabilir durumda ise saldırarak öldürebilirsiniz.
Hareket:
Katil dıÅ?ında bir taÅ?, yolu üstünde baÅ?ka bir taÅ? var ise onu geçemez. Katil taÅ?ı ise, taÅ?ların arkasına sızabilir.
Bir taÅ? yok ettiÄ?i bir taÅ?ın yerine geçer. EÄ?er 1'den fazla taÅ?ı o tur yok ettiyse istediÄ?i taÅ?ın yerine geçer.
Bir taÅ? eÄ?er hareketi sonrasında yaptıÄ?ı saldırı ile birimi öldüremiyor ise, bi önceki karede kalır.
TaÃ…?lar:
Piyon:
CP: 7
Hareket: Düz ve tek kare
Saldırı: İleri çaprazlar ve önü. 3 hasar
Ã?zel: Bir piyon 4 hasar alarak 2 kare ilerleyebilir.
Ã?zel: Tahtanın karÅ?ısına varan bir piyon oynanmıÅ? bir kartı elinize geri getirir ve avatarınızın 2 kare ilerisine kadar istediÄ?iniz bir noktaya ıÅ?ınlanır.
Süvari (Fil):
CP:10
Hareket: Ã?apraz, 5 kare.
Saldırı: Herhangi bir çaprazına. 4 hasar
Ã?zel: Süvariler 4 hasar alarak çapraz yerine düz ilerleyebilirler. Ancak o zaman hızları 2 kareye düÅ?er.
Katil (At):
CP:8
Hareket: 2 kare ilerisinde herhangi bir nokta.
Saldırı: düz ve yanlara, 2 kare ilerisine. 5 hasar
Ã?zel: Katil, avatar dıÅ?ındaki bir taÅ?a arada taÅ? olsa dahi saldırabilir. Ancak bunu yapması arada kalan taÅ?ın kendine saldırması anlamına gelir.
Ã?zel: Katil arada taÅ? dahi olsa ilerleyebilir.
SavaÅ? arabası (Kale):
CP:15
Hareket: 3 kare, düz ve yanlara
Saldırı: düz ve yanlara. 3 hasar
Ã?zel: SavaÅ? arabası 4 hasar alarak çapraz olarak 2 kare ilerleyebilir.
General (Vezir):
CP: 10
Hareket: 4 kare, her yöne
Saldırı: Her yöne, 4 hasar
Ã?zel: General'in 4 kare ilerisindeki tüm taÅ?lar saldırılarına +1 alırlar.
Avatar (Avatar):
CP: -
Hareket: 1 kare, her yöne
Saldırı: Her yöne, 5 hasar
Ã?zel: Bu taÅ? kaybedilir ise sahibi oyunu kaybeder.
Ã?zel: Avatar üstüne yapılan bir ve sadece 1 büyüleme kıstaslardan ayrı olarak istediÄ?iniz zaman ortaya çıkar.
Ã?zel: Avatarın 1 kare çevresindeki dost birimler kendisi hareket ettiÄ?inde onunla yer deÄ?iÅ?tirirler.
Kart Fikirleri
IÅ?ınlanma: TaÅ? belirlenen noktaya ıÅ?ınlanır. EÄ?er belirlenen nokta dolu ise ona en yakın noktaya ıÅ?ınlanır ama 1 hasar alır.
Alet topu: Bir kare ve çevresinde karelerdeki taÅ?lar, 3 puan hasar alırlar.
Yıldırım fılatma: Bir taÅ? 7 hasar alır.
DevleÅ?me: Seçilen taÅ? bu tur boyunca +4 can ve +3 saldırı alır.
Kahramanlık: Bir taÅ? 3 tur boyunca +3 can ve +2 saldırı alır.
TaÅ? deri: Bir taÅ? 3 tur boyunca kalacak geçici +7 can alır. Ä°lk önce geçici canlar kaybedilir.
Ä°yileÅ?tirme: Bir taÅ? 5 can puanı iyileÅ?ir.
Büyüboz: Bir taÅ?ın üstündeki bir büyü yapılmadan bozulur.
Büyüdur: Yapılan bir büyü daha olmasan etkisini yitirir.
Küçült: Bir taÅ? bu tur boyunca -4 saldırı, -3 can alır.
Hasardur: Bir taÅ? seçilen bir kaynaktan hasar almaz.
Zihin kontrol: Seçilen düÅ?man taÅ?, sizin istediÄ?iniz hareketi yapar.
Büyüal: Bir taÅ?a baÄ?lanmıÅ? büyü ele geçirilir.
Moral boz: Bir taÅ? 3 tur boyunca -2 saldırı, -2 can alır.
Diriltme: Bir taÃ…? feda edilerek yerine yok edilmiÃ…? baÃ…?ka bir taÃ…? getirilir.
Koordinasyon: Sahibi olduÄ?unu bir taÅ? ikinci defa hareket ettirirlenede kadar tüm taÅ?larınız +2 saldırı ve +2 can alırlar.
PasifleÅ?tirme: Bir taÅ? 2 tur boyunca herhangi bir hareket yapamaz, kendisine de saldırılamaz. Bu büyüyü kendi taÅ?ınıza yapamazsınız.
Acele: Bir turda 2 taÅ?ı hareket ettirebilirsiniz. Sonraki tur hiç bir taÅ?ınızı hareket ettiremezsiniz. Ancak taÅ?larınız saldırabilir, büyülerini aktif edebilir.
CanSülüÄ?ü: Bir taÅ? -2 can alırken, bir dost taÅ? +2 can alır. Canlar normal sınırı geçerse 3 tur boyunca geçici can puanı olarak kalırlar.
GeçmiÅ?in ruhu: Bir kareye 3 tur boyunca geçici bir piyon koyulur. Piyon diÄ?er piyonlar ile aynı güçlere sahiptir.
Facia: Avatar dıÅ?ında, oyun sahasındaki tüm taÅ?lar 2 hasar alır. Bir taÅ?ınızı feda ederek bu hasara 1 daha ekleyebilirsiniz.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Ooo Darkgnome ne güzel oyun icad etmiÅ?sin; teprikler!
Ä°cadolunan oyunlar bu baÅ?lık altına mıydı; yetkililerden reca ediyorum benim icat oyunumu da bu baÅ?lık altına taÅ?ısınlar.
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Tue Aug 11, 2009 5:05 am
Darkgnome'cum bence karakterleri ve büyüleri MtG'ye göre düzenlemek daha iyi olur ne dersin? Yani MtG namına pek bir Å?ey gördüÄ?ümü söyleyemem. Olumsuz anlama dediklerimi lütfen.
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum