Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - Matrix RP Dwaxer System
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Matrix RP Dwaxer System View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Aug 14, 2009 12:00 am Reply with quoteBack to top

    .

    Matrix RP Dwaxer System

    Matrix filmlerinin hayranı olup, o konseptte RP oyunları oynamak/oynatmak isteyen oluyor mu? Eminim bu konuya uygun bir çok oyun sistemi vardır; GURPS, 1d20, vs...
    AÅ?aÄ?ıda anlatacaÄ?ım oyun sisteminin de, özellikle Matrix konsepti için çok uygun olduÄ?unu düÅ?ünüyorum.

    Matrix oyunlarında oyuncular genelde “uyandırılmıÅ?” bir kiÃ…?iyi oynarlar. Bir Neo, Trinity, Morpheus, vs olmak da isteyebilirsiniz ama baÃ…?ka bir geminin mürettebatındaki bir eleman, uyandırılalı fazla olmamıÅ? bir çaylak olarak oyuna baÃ…?lasanız ve Matrix’in kaderini direkt olarak deÄ?il de, -küçük iÃ…?lerden baÃ…?layarak- dolaylı olarak etkileseniz, senaryo açısından daha geniÃ…? seçeneÄ?e sahip olacaÄ?ınızı düÅ?ünüyorum.

    Uyandırıldınız ve dünyanın gerçek yüzünü gördünüz. Ä°lk Ã…?oku üzerinizden attıktan sonra, artık mürettebatın geri kalanıyla birlikte sık sık Matrix’e inip insanlıÄ?ın kaderini kurtarma yolunda bir takım tehlikeli görevlerde bulunmaya baÃ…?larsınız. Tehlikenin sebebi bir takım kötü niyetli düÅ?man programlar ve özellikle de ajanlar!

    Matrix’teki bütün program parçacıkları genelde programlandıkları gibi davranırlar ama siz Matrix’e indiÄ?inizde yapabileceklerinizin sınırı yoktur. Ã?ünkü siz çevrenizi tekrar programlayabilirsiniz, sizin farkındalıÄ?ınız var ve “gerçek” diye algıladıklarınızın aslında ikilik sistemle oluÃ…?turulmuÃ…? sayısal deÄ?erler olduÄ?unu ve bu deÄ?erlerin hemencecik tekrar yazılabileceÄ?ini biliyorsunuz. Ancak önemli olan zihninizi bu duruma açmanız, yani “inanmanız”dır! Yeterince inanırsanız her Ã…?eyi yapabilirsiniz. Sizi yere baÄ?layan yerçekimi gerçek mi? Hayır! Neo, Süperman gibi uçuyor ama baÃ…?langıçta bir binadan diÄ?erine zıplayamıyordu (ilk seferinde herkes düÅ?er) YapabileceÄ?inize inandıkça, yapabilirsiniz.

    Matrix oyun sistemi de bu inanma gücüne dayanıyor. Oyuncular ilk karakterlerini yaratırken karakter kaÄ?ıdı oluÃ…?turmak,vs gibi Ã…?eylerle uÄ?raÃ…?maz. Sadece rol play açısından önemli olan karakterin geçmiÃ…?i, nasıl göründüÄ?ü, Matrix’e ineceÄ?i zaman kuÃ…?anacaÄ?ı sanal deri kıyafeti ve güneÃ…? gözlüklerinin modeli, vs gibi detaylar üzerine kafa yorar. sayısal olarak hesaplayacaÄ?ınız tek bir sayı vardır: Ä°nanç Puanı! Aslında buna “Power Point Pool” desek daha kullanıÅ?lı olacak. Matrix’e her indiÄ?inizde, sanal ortamdaki gücünüzü, “varlıÄ?ınızın yoÄ?unluÄ?unu” belirleyen sayıdır bu. Ä°nanç puanlarınız Matrix’teyken güç puanlarına (Power Points= pp) dönüÅ?ür ve bu puanları harcayarak olaÄ?anüstü Ã…?eyler yapabilirsiniz.

    Yeni “uyandırılmıÅ?” çaylak bir karakterin baÃ…?langıçtaki pp havuzu 60’tır. (tercihe göre oyuncular daha yüksek puan birikimiyle baÃ…?latılabilir ama daha azı yetersiz kalacaktır) Matrix’te görevlere çıkarak bir takım iÃ…?ler baÃ…?ardıkça bu havuz büyüyecektir. Ã?rneÄ?in bir ajanı öldürebilmek havuzu 2 puan geniÃ…?letebilir. Havuzu büyüten puanlar daha çok oyun yöneticisi (GM) tarafından senaryo icabı verilen görevler baÃ…?arıldıÄ?ında, GM’in takdiri olarak verilen puanlardır. Ã?rneÄ?in kaçırılan birinin yerini bulup kurtarmanız gerekiyor ve bunu baÃ…?ardıÄ?ınızda GM der ki: “tebrikler pp havuzunuz 60’tan 70’e geniÃ…?ledi; çünkü artık Matrix’de kendinize daha fazla güveniyorsunuz, edindiÄ?iniz tecrübeler sizi daha güçlü kılıyor artık!”

    Bu oyun sisteminde aklınızda tutmanız ve zaman zaman elinizdeki not kaÄ?ıdına deÄ?iÃ…?ikliklerini karalayacaÄ?ınız tek sayı sizin “pp havuzu” deÄ?erinizdir! Sistemi kolaylaÃ…?tırıp basitleÃ…?tiren de iÃ…?te budur.


    Zar gereksinimi:
    Sistemde oyun yapmak için 6 yüzlü birkaç zara ihtiyaç var. BildiÄ?iniz tavla zarı; bulunması kolay ve çok da pahalı deÄ?il (6 adet veya fazla olsa kullanıÅ?lı olur ama biraz ızdıraplı olsa da 1 taneyle bile oynayabilirsiniz neticede) Ayrıca bir kalem ve kaÄ?ıt da bulundurmak gerekiyor pp deÄ?erlerini not almak için.

    Boost: (yükseltme, destekleme)
    Boost, farkındalıÄ?ınızın ürünü olaÄ?anüstü itici güçtür; sizi süperleÅ?tiren, binadan binaya zıplatan, duvarlarda tavanda yürüten güç, inanmıÅ?lıÄ?ınızdan kaynaklanan o sihirli dopingtir boost!
    Matrix’e indiÄ?inizde pp’lerinizi tek tek (ya da çoklu sayılarda) harcayarak hareketlerinize “Boost” kazandırabilirsiniz.
    Harcanan her pp size +1d6 boost verir
    Ã?rneÄ?in bir anda 3 pp harcarsanız +3d6 boost kazanırsınız
    --Bir karakterin bir eyleme boost yapmak için harcayabileceÄ?i max pp miktarı: pp havuzunun 1/10 (virgüllü sayı aÃ…?aÄ?ı yuvarlanır) deÄ?erine eÃ…?ittir. Ã?rneÄ?in pp havuzunda 66 puanı olan biri herhangi bir eylemini en fazla +6d6 boost edebilir, ama ileride tecrübesi artıp havuzunu 82 pp’ye geniÃ…?letirse eylem baÃ…?ına 8 pp harcayarak +8d6 boost yapma hakkı vardır. 109 pp varsa 10 pp harcayıp +10d6 boost yapabilir, vs.
    --Ã?zel bir durum: “Combat” esnasında “defans, attack ve dmg” deÄ?erlerine, ne oyuncu ne de NPC tarafından +6d6’dan fazla boost yapılamaz!
    Harcanan pp’in Geri kazanılması:
    Matrix’teyken olaÄ?anüstü bir iÃ…? baÃ…?ardıÄ?ınızda (buradaki “olaÄ?anüstü” kelimesine dikkatinizi çekerim) kendinize olan inancınız tazelenir ve pp kazanırsınız. (bunu pp havuzunun büyümesiyle karıÅ?tırmayın, ikisi farklı Ã…?eyler) Bu pp’in miktarı, bazı istisnalar hariç 1 pp olur. Ã?rneÄ?in bir binanın çatısından 50 metre ötedeki baÃ…?ka bir çatıya atlarsanız 1 pp kazanırsınız, eli silahlı bir polis memurunu bayıltırsanız 1 pp, bir ajana bir yumruk atabilirseniz 1 pp. Tabii bu eylemlerin hepsi de önceden pp harcayarak boost yapmanızı gerektiriyor; yani önce harcıyor ve baÃ…?arılı olursanız, harcadıÄ?ınızı ya da harcadıÄ?ınızın en azından bir kısmını geri alıyorsunuz.

    Combat:
    En önemli bölüm; çünkü karÅ?ılaÅ?tıÄ?ınız düÅ?man programlar ve ajanlar size karÅ?ı pek nazik olmayacaklardır! Combatlar tur bazlı yapılmakla beraber; hamle sıralaması her turda deÄ?iÅ?ebilir; o yüzden oyuncular yapmak istedikleri bütün hamleleri turun baÅ?ında zarlar henüz atılmadan söylerler.
    Defans:
    Karakterin temel defansını hesaplamak çok kolay; pp havuzu deÄ?erini 10’a böleceksiniz (virgüllü deÄ?erler aÃ…?aÄ?ıya yuvarlanır) Yani örneÄ?in çaylak karakterimizin max pp:60 olduÄ?una göre temel defansı da 60/10=6’dır. Max pp 68 olsaydı; 68/10=6,8 ama virgülden sonrası hesaba katılmadıÄ?ından yine 6 olacaktı. Ancak pp havuzunuz geniÃ…?ledikçe defans deÄ?eriniz de doÄ?al olarak her +10 pp için bir yükselecektir; mesela 70 olduÄ?unda temel defansınız da 7 olacak.
    --Defansı boost etmek:
    Dikkat ederseniz yukarıda hesaplarken “temel” defans dedim. Yani asıl defansınız bu sayı ile sınırlı deÄ?il; Matrix’teki bütün eylemlerinizde olduÄ?u gibi; bir combat sırasında defansınızı da boost edebilirsiniz. Ã?rneÄ?in duvarlardan tavandan yürüyüp, taklalar atarak, vs ya da kung-fu savunma hareketlerinizi daha hızlı yaparak defansınızı yükseltebilirsiniz.
    Kural hep aynı; harcadıÄ?ın her pp baÅ?ına +1d6 boost!
    Temel Defansım 6 idi, 2 pp harcayarak boost edersem (sadece o turda) defansım: 6+2d6 olur!
    --Dikkat edelim sadece bir tur için oluyor bütün bu boostlar. Bir tur da, yaklaÃ…?ık 1 saniyelik bir olaydır. (evet ama çok hızlısınız; Matrix’desiniz unutmayın)
    --Ã?zel bir durum: GM eÄ?er isterse oyuncuların karakterlerine siper alma, çelik yelek giyme vs gibi tedbirler için +1 defans deÄ?eri verebilir (ama sadece +1)
    Atak:
    Combatta önce attack yapılır; eÄ?er attack zarımız rakibin defans deÄ?erini tutturur veya geçerse vurmuÅ? oluruz; ve eÄ?er vurduysak hemen ardından dmg zarı atılarak verilen hasar belirlenir. (tıpkı pek çok diÄ?er oyundaki gibi)
    --Attack yaparken boost yapmaya elimiz mahkumdur; önemli olan ne kadar boost yapacaÄ?ız? DüÅ?manınız çok basit bir program ise (örneÄ?in sıradan bir polis) varlıÄ?ı 10 birim filandır, yani defansı 1’dir; buna vurmak için attack’ınıza sadece 1 pp harcarsanız yeterli; nasıl olsa 1d6=1 gelse bile vuruyorsunuz (hatta gelen sayıya göre birkaçına birden de vurabilirsiniz; örneÄ?in 1d6=4 gelirse yanyana duran 2 ‘basit’ düÅ?mana birden 1 saniyede vurmuÃ…? olabilirsin) Ama asıl sorun, tıpkı sizin gibi “özel” olan düÅ?manlara vurmaktadır. Ã?rneÄ?in en korkulu düÅ?manlar olan “ajanlar”dan bahsedersek; bunların “varlık”ları min 70 birim (oyuncuların pp havuzu deÄ?eri gibi, NPC’lerin de Varlık birim sayıları var; iÃ…?levler aynı) ve ajanlar her turda defanslarını ve attacklarını muhakkak +2d6 ila +6d6 arasında boost ederler. (ne oyuncu ne de NPC tarafından +6d6’dan fazla attack, dmg ve defans boost yapılamaz) Bu boost miktarları oyunda GM tarafından, oyuncuların gözleri önünde zar atılarak tamamen tesadüfi Ã…?ekilde belirlenir. Ã…?imdi gördüÄ?ünüz üzere bir ajanın min varlık deÄ?eri 70, yani temel defansı 7’dir ve min defans boost miktarı da +2d6 olduÄ?una göre, yani defansı minimum 7+2d6 olduÄ?una göre bu ajana vurabilmek için ataÄ?ınızı ne kadar boost etmeniz gerektiÄ?ini varın siz hesap edin.
    --Ã?zel bir durum: pp max 109'u geçtiÄ?i, daha doÄ?rusu 110 olduÄ?u andan itibaren oyuncular yüz üzerindeki her +10 pp havuz geniÅ?lemesi için attack ve dmg'larına +1 alır; yani attak ve dmg; pp 110'da +1, 120'de +2, 130'da +3 ve böyle devam eder.
    Dmg:
    VereceÄ?iniz hasar. EÄ?er attack’ınız baÃ…?arılı oldu ve vurduysanız, Ã…?imdi dmg zarı atacaksınız; kural aynı: 1 pp harcarsanız 1d6, 2 pp harcarsanız 2d6, vs hasar verirsiniz. Max. 6 kere boost edip dmg:6d6 hasar verebilirsiniz düÅ?mana.
    --Sizin boost miktarınızdan ayrı olarak, kullandıÄ?ınız silah da size ekstra dmg saÄ?lar;
    Bıçak, kılıç, balta, gürz, demir boru, vs gibi ilkel silahlar ve Tabanca, shotgun, vs tek tük atımlık ateÅ?li silahlar Dmg:+2d6 verir
    Otomatik silahlar ve el bombaları, patlayıcı vs Dmg:+4d6 verir!
    Tur bazlı Combat; Sıralama, öncelik:
    Matrix sisteminde her turda sıralama deÄ?iÅ?ebilir. Ã?ncelik sırası hangi oyuncunun Attack zarında daha yüksek boost kullandıÄ?ına baÄ?lıdır!
    Olaylar Å?öyle geliÅ?ir:
    --Ã?ncelikle oyuncular yapmak istedikleri eylemi, ayrıca saldırırken ve vururlarsa verecekleri dmg boostlarını söylerler. (eÄ?er vuramazlarsa dmg-boost için pp harcanmaz)
    --GM bunları not aldıktan sonra oyuncuların rakipleri olan NPC’lerin eylemlerini, ayrıca attack ve dmg boostlarını zar atarak “tamamen tesadüfi olarak” belirler. Ã?rneÄ?in oyuncuların karÃ…?ısında özel güçlere sahip bir mafya üyesi var; bunun VarlıÄ?ı: 40 birim olsun. Demek ki temel defansı 4’tür. Peki bu NPC kendini ne kadar boostlayacak; varlıÄ?ı:40 ve temel defansı 4 olduÄ?una göre göre kendini en fazla max: +4d6 boostlayabilir. GM bir iki zar atarak NPC’nin attack ve dmg deÄ?erlerini +1, +2, +3 veya +4d6 mı boostladıÄ?ını tesadüfi olarak tespit eder.
    --Ä°lk hamleyi yapacak kiÃ…?i attack zarına en yüksek boostu yapan kiÃ…?idir! Dikkat edin öncelik için zar atılmıyor; pp’yi bastıran önceliÄ?i kapabilir! (çünkü süper atak moduna geçiyor) NPC ile oyuncunun eÃ…?itliÄ?i durumunda GM tercihine göre zar atabilir ya da direkt olarak oyuncuya önceliÄ?i verebilir. (tabii ki buna oyun baÃ…?lamadan karar verilmeli) Oyuncuların eÃ…?itliÄ?i durumunda, oyuncular birbiriyle anlaÃ…?abilir, anlaÃ…?amıyorlarsa GM zar atarak oyuncu önceliÄ?ini belirler.
    --Ã?zetle: Bütün herkes tur baÃ…?ında eylemlerini, saldırı ve savunmalarını anlatır ve NPC’lerin de boostları (ve hatta gerekiyorsa kime saldıracakları) zarla “tesadüfi olarak” belirlendikten sonra, GM gelen sonuçlara göre filmatik bir Ã…?ekilde olayları tasvir eder.
    Hit Point:
    Peki Hit pointimiz kaç, bütün o dmg’lar hasarlar neremize vuruyor, hangi sayısal deÄ?erimizi düÅ?ürüyor? Ã?ok basit: o andaki pp deÄ?erimizi azaltıyor! Evet, Matrix’desin ve bir ajanla karÃ…?ılaÃ…?tın; (hele de az pp’in kalmıÅ?sa) hemen en yakındaki çıkıÅ? noktasına doÄ?ru koÃ…?maya baÃ…?la! Matrix’teyken ölürsek ne olur? Beden zihinden ayrılamaz; yani gemide baÄ?lantı koltuÄ?unda yatan bedenimiz de ölür. Bu Rol oyununun güzel tarafı sadece tek bir sayının bize ihtiyacımız olan bütün teknik verileri temin etmesidir; ama stratejik açıdan çok çok dikkat edilmesi gereken bir yönü de iÃ…?te bu sayının aniden sıfıra düÅ?mesinden kaçınmaktır! Matrix’e indiÄ?imizde pp’lerimizi harcarken çok dikkat etmeliyiz, çünkü pp miktarı aynı zamanda bizim Matrix’deki varlıÄ?ımızın yoÄ?unluÄ?unu gösteriyor; sıfıra düÅ?erse ölürüz. Ancak pp deÄ?eriniz sıfıra düÅ?meden Matrix’ten çıkabilirseniz, gemide birkaç saat dinlendikten sonra (çünkü yorucu bir zihinsel aktivitedir Matrix’e baÄ?lanmak) ertesi gün, vs daha sonra Matrix’e baÄ?lanırken bütün pp miktarınız fullenmiÃ…? olur.


    Skills:
    Matrix’desin ve acilen bir helikopter uçurman gerekiyor; ne yaparsın? Hemen cep telefonunla merkezi ararsın ve “Dwax, çabuk bana helikopter pilotluÄ?u programını yükle!” dersin. Hay hay, 1 dakika içinde artık helikopter pilotluÄ?unu öÄ?renmiÃ…?sindir. (gitti 1 pp)
    Matrix’de ihtiyacınız olduÄ?unda bu tip uzmanlık gerektiren bilgileri kendinize 1 dakika kadar bir sürede yüklettirebilirsiniz. Her yükleme 1 pp götürür ve 1 dakika kadar bir zaman gerektirir. Ancak bu yüklenen bilgiler hafızanızda kalıcı etki bırakmaz; Matrix’den ayrıldıÄ?ında silinirler. Derseniz ki, “ben bütün bilgileri önceden beynime kalıcı olarak yükletmek istiyorum!” istersen beynine önceden uzmanlık alanlarını yükletebilirsin ama her yüklettiÄ?in uzmanlık alanı, pp havuzunu 1 birim daraltır! Ã?rneÄ?in doktorluk bilgim olsun; doktor olayım dersen, mesela pp havuzun 68 ise 67’ye daralır; çünkü zihninden önemli bir bölümü yoÄ?un miktarda bilgilerin iÃ…?lenmesi, daha da önemlisi beynine “kazınması” için ayırmıÅ? oluyorsun.
    --DövüÅ? sporları, ileri sürücülük teknikleri ve bilimum silahların ustalıkla kullanılması gibi uzmanlıklar ise her oyuncuya oyun baÅ?ında karÅ?ılıksız bonus olarak verilir. Fakat bundan ötesi yukarda açıklanan Å?ekilde uygulanır.


    OlaÄ?anüstü Hareketler ve Zorluk Dereceleri:
    Matrix’de oyuncuların sıradan hareketlerde baÃ…?arısız olmaları imkansızdır. Ã?rneÄ?in yolda yürürken muz kabuÄ?una bassanız da kayıp düÅ?mezsiniz. Ancak olaÄ?anüstü hareketler vardır ki, iÃ…?te bir aksilik olacaÄ?ı varsa o zaman olur. Kafanızdan “ya baÃ…?aramazsam!” diye bir düÅ?ünce kırıntısı geçerse, bir saliselik bir inançsızlık, bir tereddüt sizin kaybetmenize sebep olabilir.
    OlaÄ?anüstü Aksiyonlar ikiye ayrılır:
    1-AbartılmıÅ? hareketler: 50 metre öteye zıplamak, duvarda koÅ?mak, gözün algılamasından daha hızlı dövüÅ?mek, duvarı kırıp geçmek, kurÅ?unlardan sıyrılmak, asansörün tel halatını keserek son sürat yukarı çekilmek, vs
    2-Süper hareketler: Uçmak, gökdelenden düÅ?üp ölmemek, kurÅ?unlardan kaçmadan onları havada durdurmak, eliyle ameliyat yaparak ve kalbini sıkıp pompalayarak ölüyü canlandırmak, düÅ?ünceyle kaÅ?ık bükmek (there is no spoon) vs...
    Zorluk Dereceleri:
    Ã?ncelikle Å?unu ayırmak lazım; hareketinizi yaparken bir dıÅ? faktörle etkileÅ?im halindeyseniz, sonuç da bu dıÅ? faktöre baÄ?ımlıdır; yani örneÄ?in kurÅ?unlardan sıyrılmak istiyorsunuz ama bunun zorluk derecesi size ateÅ? eden kiÅ?inin attack zarına da baÄ?lı oluyor. Ancak bazı durumlar var ki hareketi yaparken sizi etkileyen bir faktör yok; iÅ?te o zaman zorluk dereceleri (DC) kullanılır.
    --1.kısımdaki aksiyonların yani “AbartılmıÅ? Hareketler”in zorluk derecesi DC: 3’tür.
    Ã?rneÄ?in binadan binaya zıplıyorsunuz; normal bir insanın yapamayacaÄ?ı bir Ã…?ey! Ã?ncelikle boost yapmanız Ã…?art ama kaç boost yapmalısınız, yani kaç pp harcamalısınız. AbartılmıÅ? hareketin zorluk derecesi 3; yani bu hareketi baÃ…?arabilmek için zarda 3 tutturmanız gerekir. Ã…?imdi 1 pp harcayıp binadan atlarsanız ve eÄ?er zarınız 1d6=3 ya da üstü gelirse rahatça karÃ…?ıya geçersiniz ama ya 1d6=1 ya da 2 gelirse! Riske girmeye deÄ?er mi, hele de yüksek bir binadaysanız aÃ…?aÄ?ıdaki betona yapıÅ?ıp ölmek de var iÃ…?in ucunda. Ben olsam 2 pp boost ederim; iki altılık zarım 2d6=1.1=2 (hep yek) gelmediÄ?i müddetçe karÃ…?ıya geçiÃ…?im garanti. Peki ya 1-1 gelirse! 1/36 ihtimal; gelebilir mi acaba? Evet, bütün bunlar oyuncunun oyun içinde hızlı hızlı karar vermesi gereken Ã…?eyler. GörüldüÄ?ü gibi AbartılmıÅ? hareketleri 3 pp boost ile yaparsanız baÃ…?arı %100’dür. (baÃ…?arırsanız 1 pp geri kazanacaÄ?ınızı da unutmayın)
    --Süper hareketler ise bambaÃ…?ka bir olay. Süper Hareketlerin zorluk derecesi DC: 30’dur!
    Ã?rneÄ?in uçmak istediniz ve 8 pp harcayarak kendinize 8d6 boost yaptınız; (bunun için pp havuzunuzun en az 80 inanç puanı olması gerektiÄ?ini unutmayın) diyelim ki 8d6=30 tutturdunuz (tutmasaydı 8 pp boÃ…?a gidecekti) ve saniyede 1 km hızla süperman misali uçmaya baÃ…?ladınız. Birinci saniye geçince uçmaya devam etmek için tekrar DC:30 zar atmanıza gerek yoktur ama baÃ…?ta harcadıÄ?ınız 8 pp’yi her saniye için harcamaya devam etmelisiniz. (yani zorluk zarı bir kez baÃ…?arılınca, hareketi uzatmak için tekrar tekrar baÃ…?arı zarı atılmasına gerek kalmaz ama ilk saniyede yatırdıÄ?ınız pp miktarını geçen her saniyede tekrar tekrar harcarsınız)
    --Son olarak DC olayını Ã…?öyle toparlayalım: Oyuncu hayalgücünün üretebildiÄ?i her türlü olaÄ?anüstü olayı yapabilir. Bunlardan bazıları iki kategori arasında olabilir. Bu gibi durumlarda oyuncu GM’in hesabına ve kararına saygı duymalıdır. Ã?rneÄ?in oyuncunun karakteri binadan binaya zıplayacaktır ama 50 metre ötedeki deÄ?il de 250 metre ötedeki binaya zıplamak ister. Bu durumda GM kafasında göz kararı bir hesap yaparak, “senin yapacaÄ?ın hareketin zorluk derecesi DC:6’dır,” diyebilir; zarda tutturulması gereken sayı tespit edilmiÃ…? olur.

    “NPC”ler:
    Biraz NPC’lerden de bahsedelim. GM’in tasarlayacaÄ?ı oyuncu olmayan karakterler. Bunlar birkaç çeÃ…?it olabilir:
    --Basit karakterler: bunlar genelde varlıkları 10 birim olan (defans:1) etkisize yakın elemanlardır. 5 dmg alırlarsa baygın düÅ?erler, 3 dmg alsalar bile bir tur sersem olurlar. Bir combat sırasında eÄ?er defansınızı 1 pp boostladıysanız size vurmaları imkansızdır. Ancak eÄ?er defansınızı boostlamadaysanız sizi vurabilmeleri 1d6=6 gelmesine baÄ?lıdır. EÄ?er 1d6=6 gelir de sizi vurabilirlerse verecekleri dmg=1d6 olur. Ancak silah kullanıyorlarsa, silahın (+2d6 ya da +4d6) ekstra dmg’ını da unutmamak lazım!
    --Ajanlar: Varlıkları 70 birimden baÅ?layıp, senaryodaki pozisyonlarına göre epeyce yükselebilir. Combat sırasında attack, dmg ve defanslarına +2 ile +6 arasında random boost yaparlar.
    --Ã?zel Yetenekli NPC’ler: Matrix filmlerinde böyle pek çok karakter görmüÅ?sünüzdür (örneÄ?in “Fransız” ve adamları, Kahin, Anahtarcı, vs) Bunlar varlıkları 20 birimden baÃ…?layan senaryoya uygun olarak deÄ?iÃ…?ebilecek karakterlerdir. Combat sırasında attack, dmg ve defanslarına +1 ile yapabileceÄ?i max sayı arasında random boost yaparlar. GM böyle NPC’leri dizayn ederken her birine belirgin bir özellik verir, o özelliÄ?i sık sık kullandırırsa karakter daha canlı olacaktır. Yine filmden örnekler vereceÄ?im: “Anahtarcı” elindeki anahtarlarla her kapıyı açabiliyordu, hayalete dönüÅ?üp katı maddelerin içinden geçen ikiz mafya üyeleri vardı ve ancak gümüÅ? kurÃ…?unla ölen korumalar, vs gibi.
    --Ã?zel bir durum: Combatlarda eÄ?er bir NPC, bir turda, varlık deÄ?erinin yarısı kadar ve fazla dmg alırsa, bocalayarak sıradaki hareketini yapamaz; yani bir turunu kaybeder. Bu kural oyuncuların karakterleri için geçerli deÄ?ildir.


    Buraya kadar yaklaÃ…?ık 5 sayfalık bir yazıyla Matrix RP Dwaxer System’ini sizlere anlatmaya çalıÅ?tım. Sıkça kullandıÄ?ım ing. terimler için özür dilerim ama çoÄ?u RP sistemlerinde yerleÃ…?miÃ…? terimlerdi bunlar. Bu kadar yazı kalabalıÄ?ını okuduysanız, belki sistemin aslında çok basit bir yapısı olduÄ?unu ve oyun sırasında kural tartıÅ?ması bile çıkmayacaÄ?ını farketmiÃ…?sinizdir.

    Ã?zetle:
    -Power Point (pp) havuzunuz var ve tecrübe kazandıkça bu deÄ?er artıyor
    -Matrix’e her girdiÄ?inizde bütün pp’leriniz ful dolu oluyor
    -pp harcayarak, her pp baÃ…?ına +1d6 boost kazanabiliyorsunuz ve bu sayede olaÄ?anüstü hareketler yapıyorsunuz, ayrıca savaÃ…?ıyorsunuz (“combat” deÄ?erlerine max:+6d6 boost)
    -boostlar, yaklaÅ?ık 1 saniyelik güç kazanımlarıdır; (combattaki 1 tur) bu anlık güç kazanımlarını devam ettirmek için her saniye pp harcamaya devam etmek gerekir
    -Her baÃ…?arılı “olaÄ?anüstü” hareket size 1 pp geri kazandırır
    -Max boost yapma hakkınız ve Defansınız, pp havuz miktarınızın onda birine eÅ?it
    -1 pp harcayarak 1 geçici uzmanlık (skill) download edebilirsiniz
    -Abartılı hareketlerin zorluÄ?u DC:3, Süper Hareketlerin zorluÄ?u DC:30’dur.

    Artık gerisi iyi bir senaryo hazırlayacak (ya da bir yerden alıp adapte edecek) bir GM bulmaktan ibaret. Smile

    .


    Last edited by dwaxer on Sun Aug 16, 2009 7:01 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Aug 14, 2009 12:02 am Reply with quoteBack to top

    .

    Sistemin uygulanmasını, iÅ?leyiÅ?ini biraz göstermek için örnek bir encounter yazıyorum:


    Ã?rnek Encounter:


    KiÃ…?iler:
    GM: Oyunun yöneticisi, hakem ve senaryo sorumlusu.
    Spike: 1.oyuncu
    Lex: 2.oyuncu

    Senaryo gereÄ?i Spike ve Lex ortadan kaybolmuÅ? birini aramaktadırlar
    Spike pp:42, Lex pp:37 kalmıÅ? durumda.

    ...........
    --GM: Apartmanın yıkık dökük koridorları var. 8.kata çıktınız. Bu katta 4 daire kapısı var sizin aradıÄ?ınız adresteki kapının üzerinde çapraz Ã…?ekilde çekilmiÃ…? sarı polis bantları var ve bantların üzerinde siyah yazıyla, “geçmeyin!” yazıyor.
    --Spike: Kapı kilitli mi
    --GM: kilitli.
    --Spike: hemen cepten arıyorum; “Tank, (merkezdeki baÄ?lantı adamının adı) abicim çabuk bana kilit açma uzmanlıÄ?ı programını yükle!” diyorum.
    --GM: 1 pp sil kendinden
    --Spike: abicim Å?imdi kapıyı açınca geri alcam nasılsa
    --GM: Tank sana verileri gönderdi, Å?u anda çilingirlikte ustasın ama yanında gerekli maymuncuk filan malzemen olmadıÄ?ı için kapının kilidini açamayacaÄ?ını anlıyorsun.
    --Spike: yaa... (bozulur)
    --Lex: Ã?ekil ya, aÄ?aç ettin bizi burda! Boostluyorum abicim botlarımı; tekmeyi geçiriyorum kapıya (1d6 zar fırlatır; 1d6=2 geldi, hafifçe sinir olur)
    --GM: Kırılmadı
    --Lex: Farkındayım abi (tektrar zarı fırlatır 1d6=1)
    --GM: Demin vurduÄ?un tekmeyle kapı yerinden oynamıÅ?tı, Å?imdiki darbeyle de ardına kadar açıldı. 2 harcadın 1 pp geri kazandın. (kaÄ?ıdına eksilen pp miktarlarını not ediyor) Yalnız bu arada çok gürültü oldu; deminden beri uzaktan gelen müzik sesleri de kesildi artık.
    --Spike: BaÄ?ırıyorum abi koridora doÄ?ru: “kimse bir Ã…?ey duymadı anladınız mı! Sizi ilgilendiren bir Ã…?ey yok! KarıÅ?anı piÃ…?man ederim!”
    --Lex: İçeri giriyorum abicim var mı biÅ?ey?
    --GM: Bu apartmandaki bütün daireler gibi bir oda bir banyo; fakir insanların tercih ettiÄ?i döküntü bir yer. Yerdeki pis halıda azcık kan lekesi var. Bazı eÅ?yalar devrilmiÅ? ama çok deÄ?il. Pencerenin önünde bir masa ve masanın üzerinde bir bilgisayar var.
    --Spike: Bilgisayar açık mı?
    --GM: yok kapalı.
    --Spike: açıyorum bilgisayarı
    --Lex: banyoyu kontrol ediyorum, dolapları filan
    --GM: banyoda bi numara yok. Yalnız bilgisayarı açtıÄ?ınızda, araÃ…?tırınca “Mavi Gül” adında bir dosyaya rastlıyorsunuz.
    --Spike: Mavi Gül mü; Å?u Å?eydeki defterde yazan...
    --GM: Evet
    --Spike: Açıyorum abicim dosyayı; ne yazıyor?
    --GM: Dosya açılmıyor; Å?ifrelenmiÅ?
    --Spike: Hemen cepten arıyorum, Tank’a, bilgisayar Hackerlik uzmanı olmam için gerekli bilgileri yollamasını söylüyorum
    --GM: Tamam... (Spike’ın 1 pp’sini daha sildi) 1 dakika daha geçti ve Ã…?imdi zihninde bu dosyanın Ã…?ifresini nasıl kırabileceÄ?ini anladın; senin için çocuk oyuncaÄ?ı
    --Spike: Kırıyorum abicim Å?ifreyi!
    --GM: Tam bu sırada koridordan gürültüler geldi; 4 polis memuru kapıda belirdi. Silahlarını sizlere doÄ?rultarak içeri giriyorlar; “olduÄ?unuz yerde kalın, ellerinizi baÃ…?ınızın üstüne kaldırın!” diye baÄ?ırıyorlar.
    --Lex: Spike sen devam et, ben hallederim bunları! diyorum... (Spike’ın yüzüne bakıyor ne diyecek diye)
    --Spike: Tamam, ben hiç istifimi bozmadan bilgisayardaki Å?ifreyi kırmaya çalıÅ?ıyorum
    --GM: 15 saniye içinde kırarsın Å?ifreyi, sen Lex?..
    --Lex: Ben çift boost yapıyorum abicim, hem ataklara hem de hasarlara çift boostluyacam; dördünü de sercem bunların (2 adet zar atar masaya; 2d6=4.3=7 geldi)
    --GM: tamam, yıldırım hızıyla kung-fu yaptın, dördüne de geçirdin tekmeleri yumrukları; hasar zarlarını at sırasıyla
    --Lex: (sırayla 4 defa, 2d6 zar atar; 2d6=2.4=6, 2d6=1.5=6, 2d6=4.4=8 ve 2d6=1.3=4
    --GM: attack için 2, hasarlar için de 2’Ã…?erden 8 pp harcadın; 26’ya düÅ?tün... Havaya zıplayarak attıÄ?ın döner tekmelerle polislerden üçünü nakavt ettin. 1 pp geri kazandın. Sadece biri henüz yıkılmadı ama aldıÄ?ı darbelerin sarsıntısıyla sersemlemiÃ…? gibi
    --Lex: adamın elinden silahını alıyorum
    --Spike: Abi ben çözdüm mü Å?ifreyi?
    --GM: Dur kardeÅ?im daha 2 saniye geçti! Neyse birden kapıda birinin daha varlıÄ?ını hissediyorsunuz; siyah takım elbiseli, siyah güneÅ? gözlüklü, ayrıca kulaÄ?ında bir telsiz kablosu var.
    --Lex: Hadee yaa!
    --Spike: Buyur bakalım! Abi ben Å?ifreyi çözmüÅ? müydüm?
    --GM: (Spike’ a sırıtır) Evet tahmin ettiÄ?iniz gibi bu bir ajan ve ayrıca elinde Ã…?arjörlü bir tabanca taÃ…?ıyor. Sizi görünce pis bir Ã…?ekilde sırıtıyor. Evet, hadi bakalım boostlayalım beyler!
    --Lex: Abicim ben maximum boostluyorum; hem attack hem hasar. Tabancayla saydırıyorum. Ayrıca ayaktaki polisi önüme çekip kalkan olarak kullanacaÄ?ım defansa verirsin herhalde?
    --GM: +1 alırsın; sen defansını boostlamıyor musun?
    --Lex: Bana mı saldırır acaba? (Å?eytanca gülümser)
    --GM: Valla söyliim: %50 ihtimal
    --Lex: Defansı da maksimum boostluyorum; 18 pp gitti sadece 9 kalıyor (Spike’a dönerek), oÄ?lum indirdik indirdik; indiremezsek ben ayvayı yedim
    --GM: Spike sen ne yapıyorsun; Å?ifre çözmeye devam mı hahaha
    --Spike: Abicim monitorü koparıp ajana fırlatıyorum
    --Lex: Naaptın lan!
    --Spike: Ya ne yapsaydım!
    --GM: güzel güzel, vurursa hasar 2d6 artar; boostluyor musun peki
    --Spike: Hepsini ful abi
    --GM: atalım bakalım; (birkaç kere zar atarak, varlık:70 olan Ajan NPC için bonus katsayılarını belirliyor; d6’lık zar kullanarak 2 ila 6 arasında gelen sayıları ajanın boost miktarları olarak kabul ediyor)
    Defans için boost miktarı: 1d6=1; sayılmaz, en az 2 olmalıydı (ajanların her boost en az +2 olur) 1d6=3; yani ajanın ilk turdaki defansı 7+3d6=7+2.2.4=15
    Attack için 1d6=4; yani Attack=4d6=3.4.5.6=18
    Dmg için boost 1d6=6, yani +6d6 bir de elindeki tabancadan dolayı +2d6 var; toplam Dmg=6d6+2d6 (eÄ?er attack baÅ?arılı olursa hesaplanacak)
    --Lex: (ajanın dmg=8d6’yı görünce tırsar)(kendi attack, dmg ve defanslarını belirlemek için her seferinde 6d6 atıyor)
    Defans=6+6d6=6+5.4.4.5.5.5=34 “oley bea!” (suratına bir gülümseme yayılır ajanın attack deÄ?erinden yüksek tutturmuÃ…?tur defansı)
    Attack=6d6=6.4.5.2.2.1=20 “evvett!” (ataÄ?ı da ajanın defansını geçtiÄ?i için sevinir Ã…?imdi dmg zarı atacak vurduÄ?u için; tabancayla ateÃ…? ettiÄ?inden +2d6’sı da var)
    Dmg=6d6+2d6=3.2.3.5.1+5.6=26
    --Spike: Defans=6+6d6=6+6.2.4.5.3.2=28 “Heyyo!” (ajanın ataÄ?ından yırtmıÅ?tır)
    Attack=6d6=1.2.6.2.2.5=18 (ajanın defansını geçer)
    --GM: fırlattıÄ?ın monitör ajanın kafasına çarptı
    --Spike: (hasar zarlarını atar) Dmg=6d6+2d6=34
    --GM: Lex sen tabancandaki kurÅ?unları adamın üzerine boÅ?altırken, Spike sen de bilgisayarın monitörünü baÅ?arıyla kafasına attın. Ajan da size ateÅ? etti ama hedefi tutturmaktan uzak kaldı. Toplam hasar=26+34=60! Ajan henüz ölmediyse bile bir saniyede aldıÄ?ı bu büyük hasar sebebiyle Å?oka uÄ?rar. Elinden tabancası fırlar, gerisin geriye duvara çarparak, arızalı gibi oturur vaziyete geçer.
    --Lex: kafasını kesiyorum!
    --GM: neyle
    --Lex: �eviriyorum yani boynunu kırıyorum
    --GM: Tamam 4 pp karÃ…?ılıÄ?ında ajanı öldürdün. Moral motivasyonla 10’ar pp geri kazandınız bir anda!
    --Spike: Ben hemen bilgisayardaki Å?ifreli dosyayı çözüyorum
    --GM: monitörü kopardın ya!
    --Spike: hass...
    --Lex: Hadi kaçmamız lazım; Å?imdi baÅ?kasının bedenine girip gelecek buraya!
    --GM: zaman geçiyor bu arada
    --Lex: kaçalım! Cepten arıyorum: “Tank çıkar bizi burdan!”
    --Spike: Bilgisayarın harddiski söküyorum!
    --GM: Harddiski mi söküyosun!
    --Spike: Abicim harddiski sökmek için de uzmanlık lazım demiceksin herhalde?
    --GM: Uzmanlık deÄ?ilde, zaman alır biraz; yıldız tornavida varmıydı yanında?
    --Spike: Kasayı koparıyorum abicim, koltuÄ?umun altına alıp, pencereden dıÅ?arı uçuyorum; boost: 2 (masaya 2d6 zar atar)
    ...................


    Yorum:
    Bence oyuncular combatı çok riskli oynadılar. Ya hep ya hiç mantıÄ?ıyla bütün combat parametrelerini +6 boostlayınca dövüÅ? 1 roundda zaferle bitti; ancak Ã…?unu da gözönüne almak lazım ki, eÄ?er bu dövüÅ? bir iki tur daha uzasaydı oyuncuların iÃ…?i çok zordu; neredeyse bütün pp’lerini tükettiklerinden belki de öldürüleceklerdi. (kalan pp’lerin hit point olarak sayıldıklarını unutmamak lazım!) pp’leri idareli kullanmak, gereÄ?inde dövüÅ?mek yerine defansını ve hızını boostlayarak tabana kuvvet kaçmak gerekir.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Fri Aug 14, 2009 12:05 am Reply with quoteBack to top

    Mage sistemi Matrix'e çok uygun. Ä°nceleyebilirsin. HoÅ? Å?eyler bulacaÄ?ına eminim.

    Saygılarımla...

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Fri Aug 14, 2009 1:51 am Reply with quoteBack to top

    Mage The Aweking?
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Aug 16, 2009 6:59 pm Reply with quoteBack to top

    .

    İleri seviyeler için bir kural eklentisi:
    --Ã?zel bir durum: pp max 109'u geçtiÄ?i, daha doÄ?rusu 110 olduÄ?u andan itibaren oyuncular yüz üzerindeki her +10 pp havuz geniÅ?lemesi için attack ve dmg'larına +1 alır; yani attak ve dmg; pp 110'da +1, 120'de +2, 130'da +3 ve böyle devam eder.


    Yakında:
    Bazı tecrübeli GM ve oyuncuların yoÄ?un tavsiyeleri üzerine, karakterlere konsept kazandırmaya ve bu konseptlere uygun bazı "feat" tabir edilen avantajlar vermeye yönelik çalıÅ?malar yapıyorum. Bu yeni gelecek ek kurallar tamamen opsiyonel olacak ama oyuna renk katacaÄ?ına ve oyuncunun hazırladıÄ?ı karakteri daha da "özel" kılacaÄ?ına inanıyorum.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Aug 16, 2009 9:13 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Açıklayıcı notlar ve küçük eklentiler:

    Combat:
    Attack zarı rakibin defansını tutturursa vurur dedik; attack zarında aldıÄ?ınız sonuç aynı zamanda bir turda birden fazla kiÃ…?iye vurup vuramayacaÄ?ımızı da belirlemiÃ…? oluyor. DövüÅ?lerde düÅ?manlar birbirine yakın duruyorsa (aynı odada olmaları yeterli aslında) oyuncunun karakteri bir turda aynı anda birçok düÅ?mana birden vurabilir; önemli olan “toplam defans” sayısını tutturmaktır. Ã?rneÄ?in attack zarında toplam 5 attı; sıradan basit programların defansı 1 olduÄ?una göre bu demektir ki küçük bir odada birbirine yakın duruyorlarsa karakter 5 düÅ?mana birden vurabilir! Tabii dmg zarları ayrı ayrı atılır. Ancak bir turda 6 düÅ?mandan fazlasına vurmayı sınırlandırıyoruz (Neo bile zorlanırdı) yani aynı turda max:6 düÅ?mana vurabiliyoruz; bundan fazlası “süper hareketler”e girer.
    Tabii illa ki defansı 1 olan minion karakterlere deÄ?il, arzu ederseniz daha yüksek defanslı birden fazla karaktere de (ya da aynı karaktere birden fazla) vurmaya kalkabilirsiniz; önemli olan nokta, düÅ?manların toplam defansını tutturmak. Ancak vuruÅ? sıralamasını önceden belirtmek gerekir. Ya da aynı karaktere birden fazla vuruyorsak defansının katlarını tutturmamız lazım. Ã?rneÄ?in düÅ?manın defansı 12 ise ve biz attack zarını 24 tutturduysak bu kiÅ?iye 2 defa vurmuÅ?uz demektir. (36 ise 3 defa vs) Ekstra dmg zarlarını atıp atmamak oyuncunun keyfine kalmıÅ?.

    Defansı 1 olan minion karakterlerin sizi vurması için 1d6=6 atmaları gerekir dedik. Ã?stelik defansınızı boostlarsanız vurmaları imkansızdır dedik. Ancak bu tam doÄ?ru sayılmaz. Evet, bir minionun size vurabilmesi imkansızdır, çünkü aktif defansınızı ortaya koyuyorsunuz; zaten en az 6 olan sabit defansınızın üzerine bir de boostları ekleyip yükselttiyorsunuz. Ancak birden fazla minion olursa hep birlikte size ateÅ? ettiklerinde (ya da vurmaya kalkarlarsa) bütün hepsinin (1d6) zarlarının sonuçları toplanır ve eÄ?er bu toplam sizin defansınızı tutturursa vurulursunuz. Dmg deÄ?erleri üst üste eklenmez, defansınızı kaç defa tutturdularsa o kadar 1d6 dmg gelir ama silahların +2d6 ya da otomatik silahların +4d6 dmg deÄ?erlerini unutmayalım; can yakabilir.
    Ã?rnek verirsem daha iyi anlaÅ?ılır: Ã?rneÄ?in karÅ?ınızda 10 adet SAT komandosu var ve hepsi de makineli tüfekleriyle üzerinize ateÅ? açtı! Hepsinin attack zarları, 10 kiÅ?i olduklarından 10d6=2.1.5.1.4.5.1.4.3.6=32! Toplam 32 attackla size saldırdılar, sizin de diyelim ki temel defansınız 8 ve 2 pp defans boost yaptınız; Defans:8+2d6=8+4.3=15. Å?imdi bu duruma göre bu adamlar sizi tam 2 kere vurmuÅ?! Ã?ünkü defansın 15; 2x15=30, adamların attack:32 idi, yani defansını 2 defa geçmiÅ?ler bunun anlamı sana 2x(1d6+4d6) hasar verecekler! (+4d6 otomatik silahlardan dolayı).

    Yani özetle :
    ---Basit programlar kalabalık olduklarında size karÅ?ı etkili olma Å?ansları var. Ã?ünkü basit programların attack zarları birbirine toplanarak tek bir kiÅ?ilermiÅ? gibi iÅ?lem görür.
    ---Attack’ın sadece defansı tutturması ve geçmesi deÄ?il, toplamda kaç tutturduÄ?u ve geçtiÄ?i de önemli; çünkü bir turda birden fazla kiÃ…?iyi ya da aynı kiÃ…?iye birden fazla vurmak da olası.


    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Aug 19, 2009 5:17 am Reply with quoteBack to top

    .


    Matrix Dwaxer System Updated

    Not: AÅ?aÄ?ıdaki kurallar opsiyoneldir.

    Konseptler & Feat’ler:
    Oyuncu Matrix oyununda oynatmak istediÄ?i karaktere bir konsept belirler. Tecrübe kazanıp zihnini açmaya devam ettikçe bu konsept doÄ?rultusunda bazı ekstra yetenekler geliÃ…?tirir. Pek çok oyun sisteminde “Feat” diye tabir edilen bu yetenekleri oyuncu, karakterinin max pp havuzu geniÃ…?ledikçe belli aralıklarda alabilecektir. BaÃ…?langıçta oyuncu konseptini belirler ve konseptinin müsaade ettiÄ?i featlerden 2 adet seçer. Daha sonra max pp havuzunun her +20 geniÃ…?lemesinde bir tane daha feat seçebilir. Ayrıca her konseptin baÃ…?langıçta verdiÄ?i ufak bir bonusu da vardır. Feat’ler ikiye ayrılır: düÅ?ük seviye featler ve yüksek seviye featler. DüÅ?ük seviye featler oyuncunun baÃ…?langıçta seçebilecekleri, genelde “abartılı hareketler”le baÄ?lantılı yeteneklerdir. 5 adet düÅ?ük seviye feat’i olduktan sonra oyuncu artık yüksek seviye featlerden de alabilir. Yüksek seviye featler genellikle “süper hareketler”le baÄ?lantılı yeteneklerdir.

    Oyuncunun karakter hazırlarken seçebileceÄ?i 3 konsept var:
    1-Güç ....... bonusu: dmg: +6
    2-Hız ........ bonusu: Temel Defans: +3, attack: +3
    3-PsiÃ…?ik ..... bonusu: pp: +10

    Güç Konsepti:
    Bu karakter zihnindeki inanmıÅ?lıÄ?ı, Matrix ortamında güç patlamaları oluÅ?turarak yansıtır. Anahtar kelimeler: kaba kuvvet, güç, dayanıklılık.

    Hız Konsepti:
    Karakterin pratik düÅ?ünce yapısı, Matrix ortamında kısa yolları bulmak ve kullanmak eÄ?ilimindedir. Anahtar kelimeler: hız, kıvraklık, defans, ataklık.

    PsiÃ…?ik Konsepti:
    Karakterin zihni Matrix’le uyum halinde olmaya çok meyillidir; çevresindeki veri akıÅ?ını hissetme ve yönlendirme konusunda doÄ?al bir yeteneÄ?i vardır. Anahtar Kelimeler: zihinsel güç, farkındalık, uyum.

    “Feat”ler:
    Featler açıklanırken, isimlerin (isimler genelde ing.) yanlarında parantez içinde bazı harfler göreceksiniz; (G) güç, (H) hız, (P) psiÃ…?ik konseptini simgeliyor. Ã?rneÄ?in bir feat’in yanında (P, H) simgeleri varsa bunun anlamı o feat’i ancak psiÃ…?ik ve hız konseptindeki oyuncular alabilir; yani güç konseptindeki oyuncu alamaz! GörüldüÄ?ü gibi her konsept her feat’i alamıyor.
    ---Dikkat! Sayısal bonus veren “Feat”ler tek baÃ…?larına kullanılamazlar, sadece boost yapıldıÄ?ında üstüne bonus olarak eklenirler. Ã?rneÄ?in “Jump” adındaki feat sıçramaya +1d6 bonus verir; bunun anlamı: siz abartılı zıplarken önce en az 1 pp harcayarak +1d6 boostlamanız lazım, feat’iniz olduÄ?u için de +1d6 daha gelir ve toplamda 1 pp harcayarak 2d6 zıplama zarı atarsınız. Boostlamadan feat çalıÅ?maz! (boostlamadan çalıÅ?an bazı featlerin açıklamalarında boostlamaya gerek olmadıÄ?ı yazıyor)
    ---Not: bütün aynı tür bonuslar üst üste eklenebilir. Ã?rneÄ?in almıÅ? olduÄ?unuz yüksek seviye bir feat ile düÅ?ük seviye feat’iniz aynı harekete bonus veriyorsa, birbirleriyle toplanırlar.
    ---Not: DüÅ?ük ve Yüksek seviye featleri incelerken “abartılı hareketler”in baÃ…?arılı olması için zarı toplamda en az 3’e ihtiyaç olduÄ?unu unutmayalım! Süper hareketlerin de toplamda en az 30’u bulması gerekir!

    1-DüÅ?ük Seviye Featler:
    ---Jump(hepsi) Abartılı sıçramalara +1d6
    ---Unarmed Attack(G,H) Silahsız dövüÅ?te saldırılara Attack:+1d6
    ---Melee Weapon Attack(G,H) İlkel silahlar (bıçak, kılıç, sopa, vs) kullanırken Attack:+1d6
    ---Retreat(G, H) Kaçarken aldıÄ?ı Dmg:-1d6
    ---Rage(G,P) Kaba kuvvet gerektiren; kırma, itme, çekme ve fırlatma aksiyonlarında +1d6 ve combat da ise “hasar aldıÄ?ınızda” bir sonraki turunuzda (isteÄ?e baÄ?lı deÄ?il, mecburi) Attack:+1d6, Dmg:+1d6 gelir ama Defans:-1d6 düÅ?er
    ---Machine Gun(P,H) Otomatik silahlarda Attack:+1d6
    ---Cleave(G) Combatta ölen düÅ?manlardan kazandıÄ?ı moral pp miktarları daima normalin 2 katıdır. Ayrıca düÅ?manı “etkisiz hale getiren” bir darbe vurduÄ?unda bir sonraki Attack:+1d6 olur.
    ---Damage Reduction(G) “Defansını hiç boostlamadıÄ?ında” aldıÄ?ı her dmg:-1d6 azalır.
    ---Power Attack(G) EÄ?er isterse (Attack:-?d6 ve Dmg:+?d6) attack boostlarından seçtiÄ?i kadarını dmg’a transfer ederek daha fazla hasar vermeyi deneyebilir. (zarlar atılmadan karar verilmeli)
    ---Melee Weapon Dmg(G) İlkel silahlar (bıçak, kılıç, sopa, vs) kullanırken Dmg:+1d6
    ---Unarmed Dmg(G) Silahsız dövüÅ?te hasarlara Dmg:+2d6
    ---Defensive Fight(H) EÄ?er isterse (Attack:-?d6 ve Defans:+?d6) attack boostlarından seçtiÄ?i kadarını defansa transfer ederek kendini daha fazla koruyabilir. (zarlar atılmadan karar verilmeli)
    ---Dodge(H) Combatta Defans:+1d6
    ---Double Gun(H) Ä°ki elinde de ateÅ?li silah varsa; Attack:+1d6 ve Dmg:+1d6 (silahlardan gelen +2d6 ya da +4d6 bonuslar, çift silah yüzünden normalde ikiye katlanmazlar)
    ---Gunfire(H) Tek tük ateÅ? eden (tabanca, pompalı, vs) silahlarda Attack:+1d6
    ---Run(H) Abartılı hızlı koÅ?ma +1d6. Ayrıca; bir yandan kaçarken dönüp arkasındakilere ateÅ? edebilir! (normalde bu durumda en az Attack:-2d6 ceza alması lazımdı)
    ---Alarm(P) DüÅ?man bir programın yaklaÅ?tıÄ?ını 6d6 saniye öncesinden hisseder (otomatik çalıÅ?an bir feat; boostlamaya gerek yok)
    ---Analyze(P) GördüÄ?ü (ya da deÄ?iÅ?ik bir yöntemle hissettiÄ?i) bir yabancı program hakkında bilgiler edinebilir; varlık miktarını (yani attack, defans, dmg) varsa avantaj ve zayıflıklarını ve hatta çok kaba bir Å?ekilde size karÅ?ı niyetini.
    ---History(P) BulunduÄ?u mekanda 4d6 saat öncesine kadar olmuÅ? olayları hissedebilir.
    ---Mind Control(P) Zihin gücünü kullanarak, 2d6 toplam defansa sahip program(lar)ı, 2d6 saniye boyunca felç edebilir. Ya da bir “basit” programı 6d6 saniye boyunca emri altına alıp yönetebilir.
    ---Seeing(P) Duvarın arkası gibi yakın mesafeleri ya da Matrix’de ayrı düÅ?tüÄ?ü “arkadaÃ…?ları”nı zihninde görebilir.
    ---Minor Telekinesis(P) Zihin gücüyle konsantre olarak “hafif” objeleri oynatabilir, havada “yavaÃ…?ça” uçurabilir, kilitli olmayan kapıları açma kapama vs gibi basit eylemleri uzaktan yapabilir. Devamlı konsantrasyon gerektiren bir eylemdir.
    ---Minor Telepathy(P) “GörüÅ? alanı içindeki” arkadaÃ…?ıyla zihinsel yoldan konuÃ…?abilir (1 saniyede ancak uzun 1 cümle iletip cevabını alabilir) Ayrıca yabancı bir programla konuÃ…?urken programın söylediÄ?i bir Ã…?ey üzerine hemen anlık bir boost yaparak cümlenin yalan olup olmadıÄ?ını anlayabilir.

    2-Yüksek Seviye Featler: (aÃ…?aÄ?ıdaki featler belli konseptlere bonus verir, ama anlatılan hareketleri “her konseptten oyuncunun” DC:30 tutturmak Ã…?artıyla yapabileceÄ?ini unutmayınız. “Zarına:+10” demek, normalde DC:30 tutturmak yerine DC:20 tutturmak gerekmesidir! SürekliliÄ?i olan süper hareketler, birinci saniyede yediÄ?i pp miktarını her geçen saniye tekrar tekrar tüketirler! Süper hareketler combat esnasında yapılıyorsa, “genelde” aynı turda “ayrıca” attack da yapılabilir)
    ---Bat Walking(hepsi) (zarına:+10) Karakter tavanda yürüyerek defansını arttırabilir; Defans:+(3d6+10)
    ---Delete(hepsi) (zarına:+10) Karakter koÅ?arak karÅ?ısındaki düÅ?man bir programın içine girer ve bütün yazılımsal varlıÄ?ını bir anda siler! DüÅ?man yok olurken karakter o noktada tekrar belirir.
    ---Healing(hepsi) (zarına:+10) Karakter kendi pp’lerinden (dokunarak) baÃ…?ka bir arkadaÃ…?ına istediÄ?i miktarda aktarma yapabilir. Bu iÃ…?lem sonucunda diÄ?er kiÃ…?i ölmüÅ? bile olsa (fazla zaman geçmemiÃ…?se) tekrar diriltilerek baÄ?lantı saÄ?lanabilir.
    ---Quickload(hepsi) (zarına:+10) Karakter Matrix’in içindeki, max 6 dakika öncesine kadar bulunduÄ?u bir yere teleport olabilir. ArkadaÃ…?ları da karaktere temas ederlerse hep birlikte teleport ederler.
    ---Force Shield(P,G) (zarına:+10) Karakter biraz ötesinde önüne 5 metre kadar yarıçapında görünmez bir enerji kalkanı oluÅ?turur. Bu kalkan hiçbir hasar verici etkiyi diÄ?er tarafına geçirmeyecek kadar saÄ?lamdır.
    ---Stop the Sentinel(P,G) (zarına +10) Karakter üzerine gelen bir (ya da birbirine yakın birkaç) sentineli çalıÅ?maz hale getirir. (psiÅ?ik bunu programını deÄ?iÅ?tirerek, Güç konseptli olan ise iç gücünü yüksek voltaj elektrik biçiminde robota aktararak baÅ?arır)
    ---Vampiric Touch(P,G) (zarına +10) Karakter tek bir düÅ?man programa çıplak elleriyle vurarak (unarmed) hasar verirken, verdiÄ?i dmg miktarına eÃ…?it pp’i düÅ?manın varlıÄ?ından kendi havuzuna emer! (ancak karakterin max pp havuzu miktarını aÃ…?amayacaÄ?ını unutmamak gerekir!)
    ---Clone(P,H) (zarına:+10) Karakter Matrix’teki varlıÄ?ının bir kopyasını oluÃ…?turarak aniden iki kiÃ…?i haline gelir. Ä°ki kopya da birbirinin tıpatıp aynısıdır, ikisi de karakterin yeteneklerine sahiptirler ve aynı anda ama ayrı ayrı davranıÅ?larda bulunabilir ve dövüÅ?ebilir, hatta baÃ…?ka süper hareketler bile yapabilirler (yalnız pp havuzu ortaktır) Ancak kopyaların birbirinden 50 metreden fazla uzaklaÃ…?maması gerekir, aksi taktirde klon yok olur.
    ---Counterattack(P,H) (zarına:+10) Karakter o kadar hızlı davranır ki ya da sezgisi o kadar kuvvetlidir ki, önce bütün düÅ?manların ne yapacaklarını görür ve stratejisini bunlara göre ayarlayarak, yine de onlardan önce hareket edebilir! Normal combat kurallarına göre oyuncular o turda yapacakları bütün hareketleri ve attack, defans, dmg boost miktarlarını turun baÃ…?ında, “düÅ?manların zarlarını görmeden” söylemek zorundalar. Ancak Counterattack süper hareketini yapan oyuncu önce bütün düÅ?manların (GM tarafından tesadüfi belirlenen) yapacakları hareketleri, attack, defans, dmg bütün zarlarını görür ve tüm bunlara göre bir strateji oluÃ…?turarak hamlelerini yapabilir.
    ---Ghost Form(P,H) (zarına:+10) Karakter hayalet gibi belli belirsiz hale bürünür. Katı yüzeylerin içinden geçebilir, “normal hızında” ama uçuyormuÃ…? gibi her yöne hareket edebilir. Combat sırasında kendisi düÅ?manlara normal olarak saldırabilirken, düÅ?manları hayalet formundaki karaktere baÃ…?arılı attack yapsalar bile %50 ıskalama olasılıkları vardır.
    ---Armageddon(G) (zarına:+10) Karakter çevresindeki Matrix enerjisini önce emerek, ardından ani bir patlamayla yine etrafına yansıtır. Bu olayın etkisi bir çanta dolusu C4 patlamıÅ? gibi yıkıcı olur ve “kendisi hariç” çevredeki “herkes” 6d6 dmg alır. (ayrıca patlama etkisiyle yıkılan kiÃ…?iler ölmeseler bile 1d6 saniye boyunca sersem olurlar)
    ---Earthquake(G) (zarına:+10) Karakter yere öylesine kuvvetli vurur ki, oluÅ?turduÄ?u Å?ok dalgası kendisinden 20 metre yarıçapında uzaktaki herkese 2d6 dmg verir ve 2d6 saniye boyunca sersemlemelerine yol açar. EÄ?er bu olay bir binada oluyorsa yapının saÄ?lamlıÄ?ına göre, bulundukları daire 1-6 kat aÅ?aÄ?ıya çökebilir. Asfalt yoldalarsa cadde kanalizasyon kanallarına çökebilir, köprüdeyse köprü yıkılabilir vs.
    ---Iron Will(G) (zarına:+10) Karakter Matrix’teki vücudunun sanki demirdenmiÃ…? gibi kurÃ…?un geçirmez, yaralanmaz olduÄ?una kendini inandırmaya çalıÅ?ır. AldıÄ?ı “her hasar”dan dmg:-(3d6+10) düÅ?er; yani DR kazanır.
    ---Knock Back(G) (zarına +10) Karakter bir düÅ?mana öyle bir darbe vurur ki; verdiÄ?i normal dmg deÄ?erlerinin yanısıra rakibin ayakları yerden kesilerek hızla geri doÄ?ru uçar. Duvarlara filan rastgelirse de kırarak, duvarda delik açarak yoluna devam eder. 50-100 metre geriye uçtuÄ?undan, toparlansa bile hemen yanına gelemez.
    ---Confuse( H) (zarına:+10) Karakter combatta attack yapmak yerine, yıldırım hızıyla mekanda koÃ…?arak, “bütün” düÅ?manlara, hasar olarak etkisiz ama yönünü Ã…?aÃ…?ırtacak darbeler indirir. Bunun sonucunda düÅ?man programların her biri saçmalayabilir. GM her düÅ?man için 1d6 zar atar; eÄ?er 1d6=6 gelirse düÅ?man kontrolünü kaybetmez ve normal olarak size saldırısını yapar, eÄ?er 1d6=4 ya da 1d6=5 gelirse o turda sersem gibi olup hiçbir eylemde bulunamazlar, eÄ?er 1d6=1, 2 ya da 3 geldiÄ?inde ise düÅ?man program yanlıÅ?lıkla kendi yandaÃ…?ına saldırır ya da ateÃ…? eder (en yakındakine)
    ---Disarm( H) (zarına +10) Karakter düÅ?man(lar)ına normal attack ile saldırır ama dmg vermek yerine usta ve hızlı manevralarla düÅ?man(lar)ın elinden silahlarını kapar. (disarm yapmak için karakterin en az bir elinin boÃ…?ta olması gerekir ki düÅ?mandan silahını alabilsin; yani karakterin yaptıÄ?ı attack cinsi “unarmed”dir)
    ---Sneak Attack( H) (zarına +10) Karakterin saldıracaÄ?ı düÅ?man(lar) eÄ?er karakteri görmüyorlar, yerini bilmiyorlar, “yakınlarda olduÄ?unu tahmin bile edemiyorlar”, onun “farkında bile deÄ?iller” ise, karakter bu düÅ?man ya da düÅ?manların “aktif defans”larını hiçe sayarak (yani defansif boostlar yok kabul edilir, düÅ?manın sadece sabit defansı hesaba katılır) attack yapabilir ve verdiÄ?i dmg:+6d6 artar.
    ---Super Run( H) “süper hızlı koÃ…?ma” Zarına:+10 (o kadar hızlı koÃ…?ar ki, o hızla apartman duvarları üzerinden koÃ…?maya devam edip yukarı bile çıkabilir)
    ---Time Warp( H) (zarına +10) Zaman durmadı, ama karakter o kadar hızlı hareket eder ki adeta etrafında zaman durmuÃ…? gibi olur. Combat esnasında 1 tur içinde 6 defaya kadar “ayrı ayrı attacklar” yapabilir! (bütün attackların ve dmg’ların pp harcamaları da ayrı ayrı yapılacak tabii ki)
    ---Dimension Door(P) (zarına +10) Karakter Matrix’teki herhangi bir kapının programını geçici olarak deÄ?iÃ…?tirerek, o kapının kendi istediÄ?i (en fazla 1 km ötede) bir baÃ…?ka mekana açılmasını saÄ?lar. Bu iÃ…?lem kapı kapalıyken yapılır, karakterler kapıyı açıp istedikleri yere geçerler ve kapı tekrar kapandıÄ?ında baÄ?lantı kesilir.
    ---Domination(P) (zarına +10) 12d6 deÄ?erinde varlıÄ?ı olan düÅ?man ya da yabancı program(lar)ı istediÄ?i gibi yönetebilir. Konsantrasyon boyunca (yani her saniye pp harcamaya devam ettikçe) programlar “telepatik” emirlerine uyacaklardır
    ---Fly(P) Uçma zarına +10 (karakter yüksek süratlerde uçabilir)
    ---Illusion(P) (zarına:+10) Karakter bir eÅ?yanın ya da bildiÄ?i (daha önce yakından gördüÄ?ü) bir kiÅ?inin ilüzyonunu yaratabilir. Bu ilüzyonu telepatik olarak kontrol edebilir, hareketin yanısıra hatta konuÅ?turabilir. Ä°lüzyon hareket etse de çevresine fiziksel etkide bulunamaz! Gerçek gibi gözükür ancak ilüzyona dokunulduÄ?unda sahteliÄ?i ortaya çıkar. Devamlı konsantrasyon gerektirir.
    ---Invisibilty(P) (zarına:+10) Karakter görünmez hale gelir. Ancak combat moduna girerse görünmezliÄ?i bozulur. (Not: PsiÃ…?ik konseptteki bazı NPC’ler ve ajanlar, görünmez de olsa karakteri algılayabilirler)
    ---Psychic(P) (zarına:+10) Bir kiÅ?iye ya da eÅ?yaya dokunarak onun geçmiÅ?inde olanları görebilir.
    ---Teleport(P) (zarına:+10) max 1 km uzaÄ?a kadar bildiÄ?i bir noktaya teleport olabilir
    ---Telepathy Greater(P) (zarına:+10) Karakter zihinsel olarak odaklanarak, pek yakında olmasalar bile arkadaÅ?larıyla zihinsel iletiÅ?im kurabilir, gerekirse konferans görüÅ?mesi bile yapabilir (ancak herkes saniyede bir cümle kurabilir) Ayrıca karakter karÅ?ısındaki bir düÅ?man ya da yabancı programın, varsa zayıf bir tarafını, düÅ?künlüÄ?ünü, korkusunu, arzusunu, sakladıÄ?ı önemli bir sırrı, vs zihinsel olarak okuyabilir. (hepsini birden deÄ?il, sadece en önemlisini)


    Not:
    Bu featlere oyuncu ve GM birlikte karar vererek baÅ?ka featler ekleyebilirler. Burada verdiklerim umarım konsept-feat iliÅ?kisine ve oyunda yapılabilecek bazı süper hareketlere örnek olmuÅ?tur.

    .


    Last edited by dwaxer on Fri Aug 21, 2009 6:19 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Aug 21, 2009 3:36 am Reply with quoteBack to top

    .

    ArkadaÅ?lar deneme oyunu sırasında farkına vardım konseptlere baÅ?ta verilen bonuslarda dengesizlik olmuÅ?; psiÅ?iklere diÄ?erlerine göre çok fazla avantaj geliyor, çünkü pp:+10 gelmesi ayrıca temel defansı da +1 ve max boost'u da +1 arttırmıÅ? oluyor ki, bu da karakter seçiminde diÄ?er konseptleri gözden düÅ?ürebilir. o yüzden diÄ?er konseptlere verilen avantajları da biraz arttırıyoruz. Yeni durumda Å?öyle olacak:

    Oyuncunun karakter hazırlarken seçebileceÄ?i 3 konsept var:
    1-Güç ....... bonusu: dmg: +6
    2-Hız ........ bonusu: Temel Defans: +3, attack: +3
    3-PsiÃ…?ik ..... bonusu: pp: +10

    BildiÄ?iniz gibi oyunumuz Beta aÅ?amasındadır; bu tip deÄ?iÅ?iklikler, ayarlamalar zaman zaman olabilir.
    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Aug 23, 2009 7:43 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Kısıtlama getirmekten nefret ederim ama oyunda arkadaÃ…?ımız kullanınca Ã…?ak diye anlaÃ…?ıldı ki “Delete” süper hareketi, düÅ?mana ateÃ…? etmeye çalıÅ?maktan çok daha avantajlı ve tek harekette hedefi ortadan kaldırabiliyorsunuz. O kadar düÅ?ünüp de senaryo için kafa patlatan hiçbir GM, bazı “Boss” karakterlerin tek hamlede (combatın baÃ…?ında) infaz edilmesini kabul etmiyecektir. Bu sebeple “Delete” hareketini azcık deÄ?iÃ…?tirdim; artık delete yapabilmek için karÃ…?ındaki programın varlık deÄ?eri sizinkinden düÅ?ük olmalı! (yani “Boss”ları delete etmeden önce en azından biraz hırpalamak gerekir) DüzeltilmiÃ…? tanım aÃ…?aÄ?ıda:

    ---Delete(hepsi) (zarına:+10) Karakter koÃ…?arak karÃ…?ısındaki düÅ?man bir programın içine girer ve bütün yazılımsal varlıÄ?ını bir anda siler! DüÅ?man yok olurken karakter o noktada tekrar belirir. Dikkat: bu “delete” süper hareketini yapabilmek için o andaki pp miktarınızın, yok etmeye çalıÅ?tıÄ?ınız programın varlıÄ?ından yüksek olması gerekir! Aksi taktirde programı silmeye gücünüz yetmez ama yine de 6d6 dmg verirsiniz. Ã?rneÄ?in 53 pp’niz kalmıÅ? ve birini silmeye kalktınız ama meÄ?erse onun Matrix’teki varlıÄ?ı da en azından 53 ya da daha fazlaymıÅ?. Bu durumda o programla bir çarpıÅ?ma yaÃ…?arsınız ama içine giremezsiniz, yine de programa 6d6 hasar verirsiniz.

    ...........

    Ayrıca küçük bir eklenti hatırlatması:
    Combatlarda karakterlerin pp miktarı 60’ın altına düÅ?tüÄ?ünde attack ve dmg için max boost miktarları da aynı oranda düÅ?üyor. (iyice hırpalandıÄ?ından dolayı artık iyi saldıramıyor) Ã?rneÄ?in 44 pp’si kalmıÅ? bir karakter eÄ?er hâlâ durup dövüÅ?üyorsa bile attack ve dmg deÄ?erlerini en fazla 4 boostlayabilir!

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Tue Aug 25, 2009 12:36 am Reply with quoteBack to top

    .

    Süper hareketler ile attack veya abartılı hareketler birlikte kullanılır mı?

    ---“Süper hareket” yaptıÄ?ımız turda aynı zamanda “abartılı hareket” yapamayız! (ancak abartılı hareketin feat’ine sahip olanlar için böyle bir kısıtlama yoktur)

    ---1 turda ancak 1 “abartılı hareket” yapabiliriz! (ancak abartılı hareketin feat’ine sahip olanlar için, featlerinden dolayı gelen abartılı hareketler bu kısıtlamaya girmez)

    ---1 turda sadece 1 süper hareket yapabiliriz ama bazı süper hareketlerin yanısıra attack da yapabiliriz. Bazı süper hareketler ise kendisi baÅ?lı baÅ?ına bir attack olduÄ?undan ayrıca baÅ?ka attack yapmaya izin vermezler. (hangileri olduÄ?u aÅ?aÄ?ıda listelenmiÅ?tir) Defans boost ise her turda kısıtlanmaya uÄ?ramadan yapılabilir.

    Fazladan attack yapmaya izin vermeyen süper hareketler:
    Delete, Healing, Quickload, Stop the Sentinel, Vampiric Touch, Armageddon, Earthquake, Knock Back, Confuse, Disarm, Sneak Attack.

    ---Dikkat! Bu süper hareketleri yapmaya çalıÅ?ırken baÃ…?arısız olursak (DC:30 zarı tutturamamak) bu sefer aynı turda attack yapabiliriz! Yani hareketi normal combat attack’ına dönüÅ?türebiliriz.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.22 Saniye