Açıkçası Å?u ana kadar kaç monk gördüysem hepsi STR manyaÄ?ı idi.Tamam, yüz yüze dövüÅ? diye kas gücü önemli olabilir ama eÄ?er dengeli bir Monk isteniyorsa eÄ?er bir MONK AC eksiÄ?ini Dex ve Wis ile kapatabilir.Eh, Attack ve Damage zarının düÅ?tüÄ?ünü düÅ?ünecek olursak bunu Weapon Finesse ile kapatırsa AC'si sıradan bir savaÅ?çınınkine yetiÅ?ir, bununla birlikte Attack zarı da sıradan bir savaÅ?çınınkine çok rahat yetiÅ?ebilir. STR'ye verilen her puanı DEX'e ve Wis'e vermek çok daha mantıklı deÄ?il mi sizce de? Böylece hem Attack zarı artarken hem AC artar? STR'ye 12 verilse bile +1' gelirse hasara, Flurry of Blows sayesinde her iki yumruÄ?a +1 gelir ve yyükselen seviyelerin de etkisi ile hasarı da yeterince karÅ?ılayabilir?
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
.
Evet, bence de monkun dex str'den yüksek olmalı ve wis ise en az 14 yani str'ye eÅ?it olması lazım. Madem bu baÅ?lıÄ?ı açtınız, karakter hazırlarken power playcı yaklaÅ?ımları hiç sevmeyen biri olarak demek isterim ki her karakterin konseptiyle çeliÅ?meyen Å?ekilde hazırlanması lazım bence. Monk deyince ilk aklıma gelen (belgesellerini de izlediÄ?im) Shao-Ling keÅ?iÅ?leri. ArkadaÅ?larda dex müthiÅ?; hiçbirinde bir gram yaÄ? yoktur ve kas yapıları da Arnold S. gibi deÄ?ildir.
Evet, ben de o keÅ?iÅ?lerden etkilendiÄ?im için hep Monk oynarım zaten. Monk'ların yalnızca hız bonusları bile onların çevikliÄ?ini ve hızlarını gösterir.
Ve bu keÅ?iÅ?lerin psiÅ?ik güçlerinin DnD'ye katılmamıÅ? olması çok acı verici. Bir keÅ?iÅ? psiÅ?ik güçleri ile meÅ?hurdur gerçek hayatta.Hatta eminim ki birçoÄ?unuzun aklına baÄ?daÅ? kurmuÅ? ve levitasyon yapan (bildiÄ?imiz uçan) ve beyin güçleri ile çan çalan elemanlar gelmiyor mu?
Neyse, Wisdom'u düÅ?ük Monk'lar da çok anlamsız. Yani bu bir Fighter deÄ?il, din adamı neticesinde. Bence DnD'de minimum ability gibi bir Å?ey olmalı sınıflarda.
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
3.5 da Monk pek düzgün tasarlanmamıÅ? sınıflardan biri. Wis ve Dex yüksek istiyor ayrıca Str ve Con'da lazım.
Peki Int ve Cha? Barbarda sorun deÄ?il ama aptal bir monk görmek hoÅ?uma gitmiyor doÄ?rusu.
Monk 2.da muhteÃ…?emdi.
2.ed bilmeyenler için ufak bir anlatım yapayım:
Weapon prof ve Non weapon proflar vardı.
Weapon proflar sayesinde kullanabileceÄ?iniz silahları ve o zaman için çok kısıtlı olan Å?imdiki feat benzeri özellikler alınırdı.
Non weapon proflarla ise genellikle savaÅ?larda kullanılmayan Å?imdiki skiller gibi özellikler içindi.
Monk'un zaten puan verilmesi gereken en önemli iki özelliÄ?i wisdom ve dexterity'dir. Sonuç olarak her ne kadar psionic güçler kullansada Divine Mind sınıfına girdiÄ?i için monklar rahip olarak ele alınabilir. O yüzden wisdom önemlidir, kaldı ki wisdom Monklarda inanılmaz AC bonuslar veriyor. Dexterity ise kesinlikle çok önemli çünkü monk her ne kadar çok güçlü darbeler savursada silahsız olmanın hız avantajını çok iyi kullanmak zorunda ve savunma yapacak bir silah yada zırh kullanmadıÄ?ı için constitution kadar dexterity'si de çok önemli. Zaten Strength'i arttıran çok fazla eÅ?ya var monklarında kullanabildiÄ?i.
2. Edition'da Monk'lar çok güçlüydü zaten sonra biraz dengeye soktular. Mesela inanılmaz bir büyü dirençleri vardı.
SavaÅ?çıların da NWP'lerini WP olarak kullanma hakları vardı. 18 Ä°nt'li savaÅ?çı da çok ölümcül oluyordu aslında.
Str vurma ve hasar, dex hız ve hoplaa diye düÅ?ünmemek gerek.
Str.; jump, climb, swim gibi dayanıklılık gerektiren özeliklere veriliyor.
Dex.; Move silently, hide, balance, tumble gibi özelliklere yarıyor.
Å?u damların tepesinde koÅ?up duran "Free runner" denen adamlar var ya. Onların böylesi Å?eyleri yapmasnın sebebi olarak az yaÄ?, çok kas olmaları gösteriliyor. adamlar Str abartmıÅ? ki kendini çekiyor, çok sıçrıyor, engel tanımıyor.
Dex daha çok kiÅ?inin kıvraklıÄ?ını ve el göz koordinasyonunu veriyor. Ancak monkların uçlardaki, herkesin aklında yer eden o özelliklerini str. veriyor. Havada uçan adamlar, düz duvara tırmanan Jackie Chan'ler.
Ttabi 3.5'da can sıkıcı olan ne kadar hantal olursa olsun bu adam çok iyi sıçrıyor, hopluyor. Oysa bence her beceriye iki özellk atansaydı ve ikisinden düÅ?ük olanına göre artılar alsaydın daha iyi olurdu. Aynı durumun tam tersini 4E'de yaptılar yine hoÅ? olmadı.
Kuralsal olarak keÅ?iÅ?lere güç fazlalıÄ?ınınverilmesi de sadece vurayıç Vurunca da sert vurayım diye deÄ?il sadece. Taktiksel hareketler güç ile alakalı olduÄ?undan. Grapple, trip attack, disarm, sunder, bullrush.
Birisi ile dövüÅ?ürken, rakibinin kollarını bacakalrını düÄ?ümleyen, yakalayıp onu giysisinin parçası ile baÄ?layan monk str monk oluyor. (Use ropea vermiÅ?)
Birisinin yumruÄ?unu havada yakalayıp onu yere deviren monkta str monk oluyor.
Bir vuruÅ?u ile kapıları kıran, betanda delik açan monklar da str monk oluyor.
Yani str aslında vurma Å?ansından çok bu gibi özellikleri sonuna kadar sömürebileceÄ?inden tercih edilir bence. Ben asıl olarak bunlara bakıyorum.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
.
Darkgnome yazdıklarının sebebi D&D klasik 3,5 da climb, jump vs gibi bazı skillerin aslında hem str hem de dex'le alakalı olması gerektiÄ?idir. (gerçi sen de bu noktaya temas etmiÅ?sin) Pathfinder D&D versiyonunda jump'ı Acrobatics(dex) skilinin içine entegre etmiÅ?ler mesela, belli ki adamlar da bunu düÅ?ünmüÅ?. Ben olsam Jump ve climb için str ve dex'in ortalamasını filan alan bir formül düÅ?ünürdüm ama herhalde iÅ?leri karmaÅ?ıklaÅ?tırır diye kimse bu yola gitmek istemiyor. Yine de str bazlı monk dizayn edenlerin, str abanırken, "str abanayım da monkum damdan dama iyi sıçrasın!" diye yapmıyordur, bence yumrukları tekmeleri iyice gömçürtsün diye yapıyor bunu. bazı power playcilerin utanmasa ya da alignement gereksinimleri çakıÅ?masa, barbarian/monk multi-class yapıp combatta monkunu rage'e filan sokacaÄ?ına eminim
Hatta powerplayci olsaydım (!) ben barbarian'ı boÅ? verir, phyrokinetisist ve monk yapardım. Phyrokinetisist'in herhangi bir chaotic olabileciÄ?i bana izah edildiÄ?inde ise, monkun kafasına düÅ?en bir saksı ve birden dönüÅ?en kiÅ?iliÄ?i hakkındalki inanılmaz inandırıcı hikayemi DM'ye anlatmaya baÅ?ladım. ( :evillaugh: )
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum