Aslında oyun oynatmayacaktım ama... bu kaçıncı tövbe bozuÅ?um!
Ama eÄ?er oynatsaydım; Å?öyle sistemden baÄ?ımsız, çok basit kuralları olan bir oyun oynatsam.
�yle basit kuralları olsun ki, herkes oynayabilsin ve bana da hesaplar, haritalar vs gibi saatlerimi alacak angaryalar yüklemesin
Ama zevkli olsun
Oyunda bahsi geçen dünya ya da diyarda oyuncuların kendilerine ait, ama iyi ama mütevazi birer evleri, arazileri olsun, vs ve bu mülklerini geliÅ?tirebilsinler
Vs, vs, vs...
Å?u sıralar ortalık pek sakin, katılımcı olacaÄ?ından da pek emin deÄ?ilim ama sadece oynayacak kiÅ?ilere soruyorum:
Bu oyunun konseptinin ne olmasını istersiniz?
Bence günümüzde geçen bir oyun yeterince ilginç olabilir? Zaten günümüz dünyası da öyle deÄ?il mi? Herkes bir rol yapma peÅ?inde, cha'sına d20'yi koymayanı dıÅ?lıyorlar.
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
.
Ben diÄ?erlerini iÅ?aretledim oylamada tarafsız olmak için.
.......
Bu arada beklerken Å?unu tartıÅ?abiliriz: Senaryo, bilindik bir filmden alıntı olsun mu, ya da romandan? Veya tamamen özgün mü olsun?
Bence sistemi sonuna kadar zorlayacak bir oyun olmalı. En mantıklısı bol beceri denemeli, bol savaÅ?lı bir oyun olacaktır. Å?imdiki ya da ileri gelecek olması D&D sistemine çok aykırı olduÄ?undan bu sistemide zorlayabilir bence. STR'nin deÄ?eri düÅ?er ve Int ile Dex'in deÄ?eri artar. Con gereksiz kalır felan o durumda.
Bir kaleye baskın düzenlemek için kapıyı aömaya gizlice girmiÅ? bir grup olabilir.
Bir savaÅ?ta üst üst savaÅ?ı kazanmak için görev alan elit bir grup olabilir. (Bu sayede pek çok karakter ve marifet denenebilir.)
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
günümüz cinayetini iÅ?aretledim ama kaleyi kuÅ?atmak olsun bir Å?ehirde içten içe ayaklanma çıkarmak veya tutuklu bir direniÅ?çiyi hapisten kurtarmak. banka soymak veya bir yerlere baskınlar düzenlemek hoÅ? Å?eyler olabilir bence. :clap:
_________________ Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
Å?imdiki ya da ileri gelecek olması D&D sistemine çok aykırı olduÄ?undan bu sistemide zorlayabilir bence. STR'nin deÄ?eri düÅ?er ve Int ile Dex'in deÄ?eri artar. Con gereksiz kalır felan o durumda.
Zaten D&D sistemini kullanmayacaÄ?ız ki Darkgnome. Sanırım yanlıÅ? anlama olmuÅ?, baÅ?ta yazdım, ne oynarsak oynayalım çok basit bir sistem kullanacaÄ?ız diye. Ã?yle basit olacak ki herkes oynayabilecek diye yazmadım mı ilk mesajda.
Å?imdiki ya da ileri gelecek olması D&D sistemine çok aykırı olduÄ?undan bu sistemide zorlayabilir bence. STR'nin deÄ?eri düÅ?er ve Int ile Dex'in deÄ?eri artar. Con gereksiz kalır felan o durumda.
Zaten D&D sistemini kullanmayacaÄ?ız ki Darkgnome. Sanırım yanlıÅ? anlama olmuÅ?, baÅ?ta yazdım, ne oynarsak oynayalım çok basit bir sistem kullanacaÄ?ız diye. Ã?yle basit olacak ki herkes oynayabilecek diye yazmadım mı ilk mesajda. .
Yani D&D çatma sistem için de aynı durum geçerli deÄ?ilmi. Å?u yeni yaptıÄ?ın hafifletilmiÅ? D&D ile oynayacaÄ?ımızı sanmıÅ?tım.
Bu arada hafifletilmiÅ? sistem sana aÄ?ır gelebilir bence.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Å?u yeni yaptıÄ?ın hafifletilmiÅ? D&D ile oynayacaÄ?ımızı sanmıÅ?tım.
Bu arada hafifletilmiÅ? sistem sana aÄ?ır gelebilir bence.
Yok, o dediÄ?in gibi, bol zar atmalı ve masaüstünde oynamak için yapılmıÅ? bir sistem.
Ben Kara Murat tarzını iÅ?aretledim. Böyle bir oyun forumda oynatılmamıÅ?tı, Dwaxer'ın eÄ?lenceli üslubuyla birleÅ?ince çok güzel Å?eyler çıkabilir.
Sistem olarak dwax100'ü öneriyorum Fallout oyununda kullanarak çok rahat ettim. Sistemi biraz daha tutarlı hale getirmek için defans zarlarında 50 atmıÅ? gibi (take 10) kuralı uygulanabilir. Ayrıca yetenek (skill) zarları da atılmadan kaç puan konulmuÅ?sa ona göre bir çizelge hazırlanarak sonuçlar belirlenebilir.
Evet, son beÅ? gün, ardından oyunumuz baÅ?lıyor! Oylamada kıran kırana bir rekabet var; bakalım muhafazakar D&D hayranları mı, yoksa yenilikçi gerçekçilik akımını destekleyenler mi kazanacak! Yoksa baÅ?ka bir süpriz mi bizi bekliyor?
.
devrimk wrote:
Sistem olarak dwax100'ü öneriyorum
Valla Devrim sistem olarak görüp görebileceÄ?in en basit sistemi kullanıyorum ki, sitede kalan herkes oyuna katılabilsin. Hatta hemen açıklayayım sistemi aÅ?aÄ?ıda:
d6’lı Basit oyun sistemi: (çok kısa sürecek merak etmeyin)
---Oyunda temel olarak baÃ…?arıyı belirlemek adına 3d6 (üç adet tavla zarı) zarları karÃ…?ılıklı atılır, oyuncu rakip 3d6’ya eÃ…?it ya da yüksek atarsa baÃ…?arılı olmuÃ…? demektir.
---Ancak oyuncunun oynattıÄ?ı karakterin özelliÄ?ine göre bazı konularda uzman olacaÄ?ından bu konularda karakterin fazladan zarı olabilir. Oyuncu seviye yükseldikçe veya kahramanlık derecesi, tecrübesi, ustalıÄ?ı vs arttıkça, “GeliÃ…?tirme Puanı” (GP) kazanacak ve bunu geliÃ…?tirdiÄ?i yeteneÄ?ine yatıracaktır. 1 GP size belli bir yetenekte +1d6 zar kazandırır, +2.d6’yı kazanmak için ise 4GP biriktirip yatırmak gerekir! (+3d6 diye bir Ã…?ey yok zaten)
---Ã?rneÄ?in karakteriniz bıçak kılıç benzeri kesici silahları kullanma konusunda yüksek tecrübe sahibiyse, 1 GP’sini “Kılıç Uzmanı” diye bir yeteneÄ?e yatırır ve böyle kılıç kullanma gerektiren bir sahne olursa 3d6 yerine 4d6 atar. Ama Dikkat! AttıÄ?ı 4 adet d6 zardan en yüksek 3 tanesi toplanıyor!! Yani her zaman toplamda 3 adet zarın deÄ?eri birbirine eklenir; sizin, bir yetenekte 4 ya da 5 zarınız olması size küçük gelen 1 ya da 2 sayıyı eleyebilmeniz avantajını kazandırır.
---Son olarak: Ayrıca herkesin günde 1 defa kullanabileceÄ?i bir “Joker” GP’si vardır; bu da Heroic performans gösterebilmeniz için, geçici olarak “her türlü yeteneÄ?e” eklenerek, denemenize fazladan bir zar kazandırır.
Ä°Å?te bu kadar. Ayrıca opsiyonel olarak “Rol Play”in kalitesi, zekice ya da kahramanca bir eylem, vs zarlarınıza (atmadan evvel) bir-üç puan ilave ettirebilir.
Sistem basitleÅ?tirilecekse bence zarların kullanılacaÄ?ı yerlerin de olabildiince düÅ?iürülmesi iyi olur. Zarlı ve zarsız olarak bazı yetenekler belirleyebilirsin.
Diplomasi, blöf, bilgi toplama, yakın çevre bilgisi... (vb.) gibi D&D de puan yatırılarak geliÅ?tirilen yetenekler 1 puan verilerek alınsın ve anlamı karakterin bu tip becerileri rolünde oynamasına olanak saÄ?laması olsun. Blöf alamayan adam gibi blöf yapamasın, diplomasi almayan, adam gibi diplomasi yapamasın. Yani puan harcayarak bunları kullanma hakkı elde edilsin ve bazı belirgin hikayesel olaylar dıÅ?ında bu beceriler sadece ilk oyuna baÅ?larken alınabilsin.
Saldırı, savunma, tuzak bozma, iz sürme...(vb.) gibi özellilkler ise zarlarla belirlensin bence. Bunlar konuÅ?ma deÄ?il hareket tabanlı olmasının yanında baÅ?arısızlık riskinin her zaman olabileceÄ?i kısımlar.
Ayrıca bazı durumlarda zar atmak yerine belli bir sayının alımı da olabilir. D&D 10 alma gibi. KiÅ?i tüm zarlarında 3 atmıÅ? sayılır. Fazladan her zarı için de 2 daha eklenebilir.
3d6 yerine 9 atmıÅ? gibi davranma.
4d6 yerine 11 atmıÅ? gibi davranma.
5d6 yerine 13 atmıÅ? gibi davranma.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum