Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - Bu FRP nereye gidiyor?
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Bu FRP nereye gidiyor? View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 882
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 12:53 am Reply with quoteBack to top

    Politik bir Å?eymiÅ? gibi açtım baÅ?lıÄ?ı, ksura bakmayın Razz Å?imdi, kafamı kuraclıyor bu bir süredir. Madem siteye döndüm, bari anlatayım size de, sizin de fikrinizi alayım Very Happy

    Å?imdi, D&D 4e'nin çıkıÅ?ı çok garip bir olay benim açımdan. Hani benim D&D geçmiÅ?im 3.0'da baÅ?lıyor, ama bildiÄ?im kadarıyla 2nd edition ve 3.0 arasında 3.5 ve 4e arasında olduÄ?u kadar fark yoktu. Yani sanki 4e D&D deÄ?il, daha yeni, daha farklı bir oyun sistemiymiÅ? gibi. Eski D&D'ciler 4e'ye geçiÅ?te zorlanıyor, ben de garipsiyorum 4e'yi, oyun mantıÄ?ı kökten deÄ?iÅ?tirilmiÅ?.

    Ama mesela Pathfinder var bu arada, kendisi eski D&D mantıÄ?ında yeni bir oyun, ama yeni bir D&D olacak kadar farklılık getirmiyor kurallara. 3.5'in 3.0'a yaptıklarını 3.5'e yapıyor bir açıdan.

    Å?imdi, d20 sistemin en önemli parçası olan D&D, Pathfinder ve 4e olarak ikiye ayrılmıÅ? durumda. Ä°kisi de çok güçlü deÄ?iller ama. Bir tek D&D 4e'nin adı var, o yüzden kozu fazla. Pathfindersa, eski D&Dcilerin tam aradıkları tat. Ama iÅ?te, ikisi de çok güçlü deÄ?iller. Å?imdi FRP denilen Å?eyin Türkiye'deki en önemli kısmını d20 oluÅ?turuyor, d20'yse bu biçimde ikiye ayrılmıÅ? durumda.

    Buradan nereye gideceÄ?iz? Pathfinder D&D'nin yerini mi alacak? D&D kendi halinde bir d20 sistem olarak mı devam edecek? d20 tarihe mi gömülcek? Hangisi daha hayırlı olur?

    Ben Pathfinder'ı destekliyorum aslında. WoD'a bakın, sadece iki kere sistem deÄ?iÅ?tirdi henüz; buna raÄ?men fazlasıyla satılıyor kitaplar. Pathfinder da sistemi oturtup, üzerine bol bol yan kitap çıkartırsa süper olur. Bence yani Very Happy
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 2:14 am Reply with quoteBack to top

    Ben de FRP'ye 3.5 ile baÅ?ladım. Sonrasında 4.0'ı gördüm. Aslında eskiler garipsese de ben mantıklı ve daha rahat oynanabilir buldum. Ä°leriki seviyelerde DM'in iÅ?i zorlanıyor ama karakterlere incelik getirilmiÅ?.

    Ä°ncelikten kastım, bildiÄ?imiz üzere 3.5'te holy ve magical classlar büyüyle de iÅ?lev yapıyordu. Ama rogue, fighter, barbarian, ranger gibi classlarla combat hareketlerini çeÅ?itlendiremiyor, taktik kuracak gibi çalıÅ?tıramıyor. Tabii yeri gelince güzelde taktik yapılır ama 4.0'da bunun için powerlara ek özellik verilmiÅ?. Saldırıdan önce ve sonra, combat sonuna kadar, bir dahaki turun sonuna kadar vb. ayrı powerlarda dahil. Bunlarla beraber güzel taktik yapılıp, combatta sadece 'attack' yapmıÅ? olmuyorsun. Combat renkleniyor, çekiÅ?me yaÅ?anıyor, avantajlı duruma düÅ?üyorsun(power abilitylerle ya da powerlarla), dezavantajlı duruma düÅ?üyorsun(karÅ?ıdakinin herhangi özelliÄ?iyle) yani daha çok düÅ?ünmeye zorlanıyorsun. Ben 3.5'te bu kadar incelik göremedim. Ya da oyunlarımda dahil deÄ?ildi.

    Bu arada Å?unu da belirtmek isterim. Bence 3.5 için yukarıda saydıÄ?ım classlar featler üzerinden oynanıyor. Sadece class abilityleri ve featlerle karakter yürütmenin sıkıcılıÄ?ını ve tekdüzeliÄ?ini de atmıÅ?tır 4.0 sistemi 3.5'ten.

    HatırladıÄ?ım kadarıyla da site içinde biri Å?öyle söylemiÅ?ti. '4.0 sistemi 3.5'le pek alakalı deÄ?il. Hatta D&D sisteminden de apayrı bir sistem. Onu farklı kategoriye sokmalılar' gibi bir Å?eydi. Sallayıp sallamadıÄ?ımdan pek emin deÄ?ilim Mr. Green Sanırım bunu (ya da benzerini) da dwaxer söylemiÅ?ti.

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÃ…?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 4:12 am Reply with quoteBack to top

    Clicks'e katılmıyorum. Masaüstü oyunlarda her ne kadar da yüksek seviyelere ulaÅ?amıyor olsak da Baldur's Gate, Icewind Dale gibi bilgisayar oyunlarında epic seviyelere çıkabiliyorsunuz. Bilgisayar oyunlarında yapılan dmg, yaptıÄ?ın saldırıya karÅ?ı düÅ?manının DC'si gibi Å?eyleri görebiliyoruz. Ve bütün savaÅ?ı da görebildiÄ?imiz için belki masaüstü gibi ince ayar yapılamıyor ama neler olup bittiÄ?i daha açık oluyor. Buna ve epic bir partinin cehennem gibi high-fantasy mekanlarda dolaÅ?ıp kadim ejderhaları kestiÄ?ini düÅ?ünecek olursam karÅ?ılaÅ?ılan çoÄ?u encounterın magic resistance'ı oluyor, ya da Save vs Death için 1 bile atsa Power: Word Kill gibi büyülerden kaçabiliyorlar. Alan büyüleri de dostlara zarar verdiÄ?i için yüksek levellarda büyücüler sadece "support" görevi görüyorlar (haste, summon monster, summon fallen planetar -ki bu "yaratık" büyücüden bile daha çok iÅ?e yarıyor ve 3.0'da geliyor).

    Ayrıyetten D&D'nin bir Roleplay oyunu olduÄ?unu göz önünde bulundurursak "özel yeteneklere" baÄ?lı kalmak bu rol yapma ögesini tamemen kaldırıyor, yerine bilgisayar oyunlarındaki gibi hep aynı hareketlerle saldırılara sebep oluyor. Halbuki 3.5 gibi oyunlarda taktiÄ?i ve hareketleri deÄ?iÅ?tirerek -ve DM'in izniyle- çok farklı saldırılar yapılabilinirdi. Bu skill'ler oyundaki gerçekçiliÄ?i de kaldırıyor bir yerde. SandıÄ?ınız gibi deÄ?il tabii ki, benim bahsettiÄ?im tahmin edilebilirlik. Mesela Drizzt hep doÄ?açlama savaÅ?ırdı hatırlarsanız. Hatta çoÄ?u savaÅ?ta Drizzt düÅ?manının yapacaÄ?ı her hareketi önceden bilmesinin sebebi düÅ?manının dövüÅ?ü nereden öÄ?rendiÄ?ini bilmesinden kaynaklanıyordu. DüÅ?manının stilini bildiÄ?i için ona karÅ?ı saldırılar geliÅ?tiriyordu. Å?imdi Faerûn'da herkesin bir skill alıp sürekli onu kullandıÄ?ını düÅ?ünecek olursak o kadar bilindik bir hareket olur ki çok geçmeden bunun counter-attack'ı çıkar ve saldırı boÅ?a gider. D20 zaten benim damak tadıma göre çok high-fantasy'ydi Å?imdi daha da beter oldu.

    edit: Yeni gelen Dragonborn da o kadar gereksiz bir ırk ki...

    edit2: Ya gnomlar? DüÅ?ünsene, 3.5 oynuyorsun, sonra DM gelip diyor ki oyunu 4.0'a çeviriyoruz, aynı karakterlerle. Grupta bir gnom vardı birden bire "RARWRRRR" diye fırlıyor yerinden ve diÄ?er oyunculara saldırıyor. Adamlar "Noluyo lan?!?" derken gnom bir kez daha acayip sesler çıkartıyor. Nasıl olduysa birden bire common unuttu Surprised

    Zaten orkların bile monster olarak geçmesini saçma buluyordum, gnomların monster olması iyice soÄ?umama neden oldu. Sonuçta zeki yaratıklar.

    _________________
    Image

    Last edited by Alenthas on Sun Oct 11, 2009 4:21 am; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 882
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 4:20 am Reply with quoteBack to top

    Alenthas'ın editine: Ya evet ya! Ne diye gnomları temel ırk olamkatan çıkarıp yerine daha 'fantastik' bir ırkı temel ırk olarak koyuyorsunuz ki? Saçma! Razz

    Ama burada bir 3.5 vs. 4e tartıÅ?ması hedeflemiyorum, onun için ayrı baÅ?lıklarımız olması lazım. Sonuçta FRPcilerin bir tarafı Å?uanda 4e'ye baÅ?lamıÅ?, bir tarafı 3.5'ta kalmıÅ?, diÄ?er tarafı Pathfinder'a geçmiÅ?, bir baÅ?ka tarafı tamamen yeni sistemlere geçmiÅ? durumda. Bu durum hakkında ne düÅ?ünüyorsunuz, onu diyordum Very Happy
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 4:23 am Reply with quoteBack to top

    Clicks bir konuda haklı iken bir konuda haksız. Haksız olduÄ?u konu 3,5'te taktik yapılamayacaÄ?ı, Combat'ların tekdüzeliÄ?i. Haklı olduÄ?u konu ise Feat'ler olmadan gerçekten Clicks'in dediÄ?i gibi olması.

    Å?öyle ki benim 9. seviye Monk'um (niye hep bu örneÄ?i veriyorum ya :S ) Bir tur içinde rakibine 3 kez vurabiliyor. Herhângi bir Attack eksisi yemeden.Bunlardan herhângi birinde isterse Stunning Fist, veya Fiery Fist, veya rakibi kendisinden uzaksa Ki Blast güçlerinden birisini kullanabiliyor. Dolayısıyla rakibi daha kendisine saldırmadan ortalama 3d10+1d6 veya, 3d10+Stun yiyebiliyor.Bütün bunları yapmak istemezse keÅ?iÅ?im bir anda silahsız kalabiliyor. Veya kendisini yerde de bulabilir. Veya Spring Attack featini aldıysam rakibe uzak olsam da gelip vurup kaçabilirim. Veya rakiplerim birden fazlasıyla aralarında taklalar atıp her birine vurabilirim ve Tumble sayesinde kolay kolay kimse bana vuramaz.Ama zaten Spring Attack almak için Dodge ve Mobility featleri gerektiÄ?inden dolayı AOO'ya karÅ?ı AC'ye gelen öküz gibi featler olması daha güzel.

    Veya daha farklı bir kombinezon olarak Power Attack featini alıp, elime Quarterstaff alabilirim ve tek turda 3 ataÄ?ımı yaparken Power AtaÄ?ı kullanırım. Böylece Attack'a -X alırken, Damage'e +2X alırım ve bir yandan da Two-Weapon Fighting featini alırıp Atack'a -2 daha alıp Damage'e bir saldırı daha eklemiÅ? olurum. Yani dilediÄ?in kadar kombinezon ve deÄ?iÅ?ik saldırı çeÅ?itliliÄ?i var. Ayrıca Power olayı zaten hep saçma gelmiÅ?ti bana. Bence bu daha iyi.

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 4:24 am Reply with quoteBack to top

    Vallahi pathfinder nedir, ne deÄ?ildir hiç bilmiyorum. "Sen ne seversin yauv?" diyecek olursan GURPS'u çok severim, tam benlik. Onun dıÅ?ında iki hafta önce Androner saÄ? olsun Eberron'u öÄ?rendim biraz, benim için yine fazla fantastik fakat teknolojinin direk büyüden saÄ?lanması çok hoÅ?uma gitti, o yönden çok güzel bir setting.

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 4:30 am Reply with quoteBack to top

    (Birileri X-Men Origins: Wolverine oynuyor galiba Razz )

    Edmond wrote:
    Å?öyle ki benim 9. seviye Monk'um (niye hep bu örneÄ?i veriyorum ya :S ) Bir tur içinde rakibine 3 kez vurabiliyor. Herhângi bir Attack eksisi yemeden.Bunlardan herhângi birinde isterse Stunning Fist, veya Fiery Fist, veya rakibi kendisinden uzaksa Ki Blast güçlerinden birisini kullanabiliyor. Dolayısıyla rakibi daha kendisine saldırmadan ortalama 3d10+1d6 veya, 3d10+Stun yiyebiliyor.Bütün bunları yapmak istemezse keÅ?iÅ?im bir anda silahsız kalabiliyor. Veya kendisini yerde de bulabilir. Veya Spring Attack featini aldıysam rakibe uzak olsam da gelip vurup kaçabilirim. Veya rakiplerim birden fazlasıyla aralarında taklalar atıp her birine vurabilirim ve Tumble sayesinde kolay kolay kimse bana vuramaz.Ama zaten Spring Attack almak için Dodge ve Mobility featleri gerektiÄ?inden dolayı AOO'ya karÅ?ı AC'ye gelen öküz gibi featler olması daha güzel.


    Bu konuda haklısın. 4.0'da gelen (düÅ?manın prone pozisyonunda olması, düÅ?mesi falan) özellikler güzel bir geliÅ?me. Fakat örnek vermek gerekirse, adını hatırlamıyorum ama ranger saldırısını hatırlıyor musunuz? Yok efendim iki kılıcıyla etrafında dönüp elektrik saçıyormuÅ? da bilmem ne. E yuh artık...

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 882
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 4:30 am Reply with quoteBack to top

    Pathfinder'ı bilmemek ayıp gibidir. Tam ayıp deÄ?il ama.

    Pathfinder bir nevi 3.5'in gözden geçirilmiÅ? versiyonu. Yani yeni D&D diyebiliriz, sadece 4e'den daha özüne sadık bir D&D. http://paizo.com/pathfinderRPG

    Oku da öÄ?ren Razz KirasözleÅ?meleri...
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun Oct 11, 2009 5:42 am Reply with quoteBack to top

    4E'de power koyma karÅ?ındakini bir taktik üstüne yarattıÄ?ın karakterin ile kitlemeni önlüyor. Ayrıca bazı marifetler de hayal edildiklerinden farklı çalıÅ?maya baÅ?ladıktan sonra power ile sadece hayaldaki Å?ekli ile kullnılması saÄ?lanılıyor.

    Mesela leap attack marifetini alalım. Burada herkesin gözünde tüm hızıyla koÅ?up, sıçrayıp bütün gücüyle silahını savurmasıydı. Bunu yaparken dengesiz bir saldırı olacaÄ?ını düÅ?ünüyorlardı. Ancak pounce(charge sonrası tam saldırı), Shock trooper(Power attack ile vurma Å?ansını deÄ?il AC'yi düÅ?ürme) 1 tur içinde alanı içinde kalan ejderhaları biçen bir güç ortaya çıkarttı. Marifetlerin hepsi de hayal edilenden uzaklaÅ?tı.

    Marifetlerin sadece statik sayılar katması ve hareketsel eklentilerin powerlar ile saÄ?lanması ile karakterleri daha olmalasını istedikleri gibi tutmayı baÅ?ardılar. Dikkat ederseniz birbiri ile kombo kullnılabilecek marifetlerden olabildiÄ?ince kaÅ?ınıyorlar ve ucu açık (power attack gibi ne kadar verirsen o kadar alırsın) güç, marifet ve büyülü eÅ?yaları olabildiÄ?ince vermiyorlar.

    Bu iki kuraldan iki yerde dıÅ?arı çıktıklarını gördüm. Biri half elflerin diletenta ile istedikleri bir at-will saldırısını encounter olarak kullanabilme yetisi ki, 11. seviyedeki bir marifet ile bunu at-will'e çevirebiliyorlar ve diÄ?eri de bloodclaw silahları (saldırı sırasında silaha harcadıÄ?ınız HP'nin 3 katı hasar verirsiniz.) Her ikisi de karakter yaratıcılar tarafından sonuna kadar sömürülerek 3E'de bile görülmeyecek hasarlar veren manyaklar yaratıldı.

    4E daha çok emek harcayarak ve dizginleri daha çok ellerinde tutmaya çalıÅ?tıkları bir sistem. Bu anlayıÅ?tan sanırım 3E ile deÄ?il benim gibi 2E baÅ?layan kiÅ?iler daha çok sıkılıyor. Nedeni kural sistemi deÄ?il, felsefesi. DM ile pazarlıÄ?a girip, karakterinden bir Å?eyleri düÅ?ürüp baÅ?ka Å?eyleri yükselttiÄ?in ve becerilerin denge deÄ?il hayal gücü için var olduÄ?u sistemlerini istiyorlar. Ä°Å?in kötü yanı 2E sistemine geri dönülmesi istense bu sistemin ne kadar sıkıcı olabileceÄ?ini de biliyoruz. Bilgisayar çaÄ?ında hala masa baÅ?ında savaÅ?tan çok sohbet ettiÄ?imiz ve karakter canlandırmanın yaratık kesmeden daha deÄ?erli olduÄ?u bir masa üstü oyuna ihtiyacı var eski sistemlerin. Sistemler yenileÅ?tikçe daha çok bilgisayar baÅ?ından daha kolaylıkla anlaÅ?ılbilecek bir hale geliyor.

    Sanırım 2E ve 4E arasındaki farkı anlatmak için en iyi yol Å?u olacak. 4E'de her power'ın baÅ?ında bizim gözümüzde canlandırmamız için yazılmıÅ? kısa tasvirler 2E'de oyuncu tarafından DM'ye anlatılırdı. DM yapılana göre eksiler, artılar ya da yapılır veya yapılamaz derdi. 4E ise o tasvirlerden sonra gelen sayısal kısım.

    3E'de yarattıÄ?ım kadar uç nokta hiç bir karakteri yaratabileceÄ?imi sanmıyorum. Bir yerden sonra adeta süper kahramanlar yaratabiliyorduk. 1 turda 300+ hasar veren atom karınca, kızınca aÅ?ırı güçlenen hulk, duvarlara tırmanan, aÄ? atan örümcek adam, güçleri ile kendini hasar almaz yapan Colossus ve daha niceleri. Sanrıım bunu 4E'de yapamamak insanın biraz canını sıkıyor.

    Ayrıca 4E'deki rol kısıtlamaları da biraz can sıkıcı. Ancak oyunun içine girdikçe bu kısıtları bir yere kadar yıkabildiÄ?ini görebiliyorsun. HoÅ?a gitmeyen ne yaparsan yap en çok hasar verenin rogue veya ranger, en dayanıklının warden, en tuttuÄ?unu bırakmayanın fighter olması. Karakter yaratıcılarının en büyük zevki olan bir sınıfı alıp ona bambaÅ?ka bir hava ve rol katma istediÄ?ini mahvediyorlar.

    Ayrıca 4E çok fazla sayılar üstüne kurulu sanki. 3E'de de sayılar vardı ama 4E'de sayılar çok deÄ?erlenmiÅ? durumda. +1 daha vurma almak, +3 hasar daha almak, +1 AC daha kazanmak çok daha deÄ?erli oluyor. Sebebi, kısıtlamalar onu delmek isteyenleri daha da saldırgan hale getirir.

    4E'de gerçekçiliÄ?e bir bazı yönlerden yaklaÅ?ma var. Mesela her combatta bir kere Å?çyÅ?e bir soluklanıp kendinizi tekrar savaÅ?a hazırladıÄ?ınız secondwind var. 3E'de 15 seviye olupta skill point vermediÄ?inden defalarca kere gördüÄ?ü Å?ey hakkında hala fikri olmayan karakterler 4E ile berteraf edildi. Artık tüm becerilerde seviyenin yarısı kadar artı alınıyor. Burada da karakterin normalde hiç bilememesi gerekn Å?eyleri bilmesi devreye giriyor gerçi. Bence dha iyi bir sistem oluÅ?turulabilir di ama basitliÄ?i de olabildiÄ?ince ön plana çıkartmaya çalıÅ?mıÅ?lar.

    Onca Å?eyi anlattım ama aslında burada sanki iki farklı sistemden bahsediyoruz. 4E ve 3E gerçekten de farklı ele alınmalı. Biri role ve oyuncunun doymsuz isteklerine cevap bulmaya çalıÅ?ırken, diÄ?eri basitlik, eÅ?itlik ve savaÅ?ları konu alıyor.

    Pathfinder bana 3.5E'nin bazı kısır taraflarını toparlamı bir sistem gibi geliyor. Bazı yönlerden iyi ama bazı yönlerden çok fazla oyuncunun isteklerine göre Å?ekilllendirilmiÅ? sanki. Kesinlikle 3E'den daha iyi ama 4E sistemi il karÅ?ılaÅ?tırmak ona hem hakaret hem de yüceltme gibi oluyor.

    Acaba aranızda ev kuralları ile 2E oynamıÅ?, karakterini yaratırken DM ile bir temel özellik yerine baÅ?ka bir Å?ey için pazarlık etmiÅ? biri var mı? Yok ise benim bu iki sistemi karÅ?ılaÅ?tırırken aslında ne kadar nostaljik takıldıÄ?ımı anlayan olmamıÅ?tır.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi ka
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 14, 2009 7:15 pm Reply with quoteBack to top

    Konu D&D ekseninde döndüÄ?ünden, konu baÅ?lıÄ?ının "Bu D&D Nereye Gidiyor"a çevrilmesini öneriyorum. Evet, yapıyorum bunu.

    Å?imdi D&D'nin bu yenilenmesi hadisesiyle ilgili olarak: Ben 2nd'la baÅ?ladım, bir süre oynadım, 3rd filan beni cezbetmedi, bıraktım. O ara D&D veya d20M ile oynatılan sadece iki üç oyun oynadım. Ki bir kaç sene, onun dıÅ?ında alternatif sistemler filan. Sonra 4th çıktı. Allah'ım o ne kadar güzel bir oyundu öyle... Ama saygı duymak lazım, 4th herkesin harcı deÄ?ildir, belli bir oyun yöntemine öykünür, tıpkı 3.x'in baÅ?ka bir oyun yöntemine öykündüÄ?ü gibi (konuyla ilgili olarak threefold theory okuyabilirsiniz).

    Sistemler X senede bir yenilenir. Yukarıda bir yerde WoD'un hepi topu 1 kez reset yediÄ?i gibi bir bilgi var. DoÄ?ru. Bir kez resetlendi, baÅ?tan baÅ?landı. Fakat WoD'un (hem yeni, hem eski) toplam ömrü, D&D'nin toplam ömrünün yarısından az. Bunu göz önünde bulundurmak gerek. Kaldı ki ilk WoD'un zamanı içinde bile tam olarak bir "yeniden yazma" olmasa da, 3'ten 3.5'a geçiÅ? gibi bir takım edisyon farklılıkları yaÅ?andı. 91'de çıkan Vampire kitaplarıyla 98 sonrası çıkan Vampire kitapları arasında farklar var. Gözden kaçırmamak gerek...

    Misal GURPS 4th edisyonuna seneler önce geçmiÅ?ti. Kimse de "niye ya" diye sormadı. Ã?ünkü 3, sonradan çıkan Compendium I-II-III ve IV ile karmakarıÅ?ık hale gelmiÅ?ti. Bütün bunları toparlayıp, bir baÅ?tan yaratma ihtiyacı doÄ?muÅ?tu. GURPS'ün de 3rd'ü ölmemiÅ?ti fakat 4th'a gereksinim vardı. Yeni baÅ?layanlar için çok zor bir sistem haline gelmiÅ?ti zira. Å?imdi her Å?ey daha makul.

    Benim temel olarak önerdiÄ?im: Büyük Å?irketlerin oyunlarından kurtulun! Hangileriniz D&D ya da WoD ya da SJG'den baÅ?ka bir Å?irketten çıkmıÅ? bir oyun oynadı? Bir gözünüzü açıp, etrafa bakın ve özellikle baÄ?ımsız tasarımcıların nasıl harika Å?eyler ortaya koyduÄ?unu bir görün. Bunu özellikle tavsiye ediyorum. D&D, Å?u, bu, ölür, kalır, ona bir Å?ey diyemem fakat baÄ?ımsız oyunlar Å?u an genel itibariyle hobiye o kadar enteresan fikirlerle geliyorlar ve o kadar farklı tatlar kazandırıyorlar ki inanmak mümkün deÄ?il. Ha, elbette, zevk alıyorsanız, oynayın, takılın. Neticede bu hobinin "tek ve doÄ?ru bir zevk alma yöntemi" mevcut deÄ?il Smile Wink

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Fri Oct 16, 2009 9:11 pm Reply with quoteBack to top

    altına imzamı atıyorum...

    4th sevmiyorsanız dnd den kurtulun.........
    Back to top View user's profileSend private message
    lightflarer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 05, 2008
    Posts: 639

    PostPosted: Sat Oct 17, 2009 5:48 am Reply with quoteBack to top

    Lydronk wrote:
    Politik bir Å?eymiÅ? gibi açtım baÅ?lıÄ?ı, ksura bakmayın Razz Å?imdi, kafamı kuraclıyor bu bir süredir. Madem siteye döndüm, bari anlatayım size de, sizin de fikrinizi alayım Very Happy

    Å?imdi, D&D 4e'nin çıkıÅ?ı çok garip bir olay benim açımdan. Hani benim D&D geçmiÅ?im 3.0'da baÅ?lıyor, ama bildiÄ?im kadarıyla 2nd edition ve 3.0 arasında 3.5 ve 4e arasında olduÄ?u kadar fark yoktu. Yani sanki 4e D&D deÄ?il, daha yeni, daha farklı bir oyun sistemiymiÅ? gibi. Eski D&D'ciler 4e'ye geçiÅ?te zorlanıyor, ben de garipsiyorum 4e'yi, oyun mantıÄ?ı kökten deÄ?iÅ?tirilmiÅ?.

    Ama mesela Pathfinder var bu arada, kendisi eski D&D mantıÄ?ında yeni bir oyun, ama yeni bir D&D olacak kadar farklılık getirmiyor kurallara. 3.5'in 3.0'a yaptıklarını 3.5'e yapıyor bir açıdan.

    Å?imdi, d20 sistemin en önemli parçası olan D&D, Pathfinder ve 4e olarak ikiye ayrılmıÅ? durumda. Ä°kisi de çok güçlü deÄ?iller ama. Bir tek D&D 4e'nin adı var, o yüzden kozu fazla. Pathfindersa, eski D&Dcilerin tam aradıkları tat. Ama iÅ?te, ikisi de çok güçlü deÄ?iller. Å?imdi FRP denilen Å?eyin Türkiye'deki en önemli kısmını d20 oluÅ?turuyor, d20'yse bu biçimde ikiye ayrılmıÅ? durumda.

    Buradan nereye gideceÄ?iz? Pathfinder D&D'nin yerini mi alacak? D&D kendi halinde bir d20 sistem olarak mı devam edecek? d20 tarihe mi gömülcek? Hangisi daha hayırlı olur?

    Ben Pathfinder'ı destekliyorum aslında. WoD'a bakın, sadece iki kere sistem deÄ?iÅ?tirdi henüz; buna raÄ?men fazlasıyla satılıyor kitaplar. Pathfinder da sistemi oturtup, üzerine bol bol yan kitap çıkartırsa süper olur. Bence yani Very Happy


    WoD daha çok görüp duuduÄ?umuz Å?eylerden oluÅ?tuÄ?undan sistem deÄ?iÅ?sede oyun deÄ?iÅ?mez o yüzden çok satar ama D&D'nin bence cıvıÄ?ı çıktı iyice, bu 4th edition için ufak bir cihaz ya da bilgisayar için program olarak çıksaydı süper olabilirdi meselaç
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Sat Oct 17, 2009 7:11 pm Reply with quoteBack to top

    Amanchanamun wrote:
    altına imzamı atıyorum...

    4th sevmiyorsanız dnd den kurtulun.........


    hafif saçma geldi.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Sun Oct 18, 2009 2:29 am Reply with quoteBack to top

    SacoKhan wrote:
    Amanchanamun wrote:
    altına imzamı atıyorum...

    4th sevmiyorsanız dnd den kurtulun.........


    hafif saçma geldi.


    Saçma gelmesin Mr. Green Berkay abi D&D yi en basından beri takipçilerinden ve birçok karÅ?ılaÅ?tırma yapmıÅ? biri bu konuda...

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr. Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon Oct 19, 2009 6:16 am Reply with quoteBack to top

    Açıkçası profesyonel çalıÅ?malarla yarıÅ?maları çok zor öyle sistemlerin, en fazla "aa adamlar güzel düÅ?ünmüÅ?ler" diyebiliriz. Ama geri kalanından hepimizin memnun olmayacaÄ?ı daha olası bir durum.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.17 Saniye