Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - Oyun/Sanat
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Oyun/Sanat View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 882
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon Oct 26, 2009 8:20 pm Reply with quoteBack to top

    Kimi masaüstü oyunlar, oyun sistemleri çok sanatsal olabiliyor. Bunlar hani D&D gibi daha vur kır parçala sistemleri deÄ?il de, doÄ?ası gereÄ?i gereçkliÄ?i sorgulayan, insan zihnini, iliÅ?kilerini ve insanlıÄ?ını sorgulayan sistemler. Bahse varım bu dediÄ?im aklınıza ya WoD'un Mage'ini, Changeling'ini, Vampire'ını ya da hiç olmadı Werewolf'unu getirmiÅ?tir. Bunlar iÅ?te zaten doÄ?ası gereÄ?i sanatsal oyunlar. Ama bahse varım WoD dıÅ?ında bir sürü 'sanatsal oyun' vardır.

    Söz konusu eÄ?lence sektörü olunca, iÅ?in sanat kısmını çoÄ?unlukla baÄ?ımsız yapımlarda görüyoruz. En basit örnek Dwaxer'ın bir iki sene önce oluÅ?turduÄ?u basit ama eÄ?lenceli Böcükozmos sistemi. Kendisi her açıdan Dwaxer'ın yazdıÄ?ı hikayeler kadar sanatsaldı. Bundan sanırım onun bahsetmesine izin vermek daha doÄ?ru olur.

    Ama vkp(vur kır parçala) sistemleri de sanatsallıÄ?ı ancak bir yere kadar sınırlandırabiliyor. Bahse varım aranızda inanılmaz sanatsal bir D&D senaryosu oynamıÅ? olan, oynatan vardır.

    Å?imdi tabii burada sanatın tanımı da iÅ?in içine giriyor, ama felsefe yapmayalım lüften Very Happy

    Benim sanatsal oyun deneyimim Böcükozmos ve WoD'un ötesine geçmiyor. D&D'de de sanatsal Å?eyler oynatmaya çalıÅ?tım, ama oyuncu bulamayınca olmadı Very Happy Halbuki hareketli de bir Å?eydi, yazık oldu senaryoya Very Happy

    Eh, neyse, siz de baÅ?lıÄ?a katılın bari. Sanatsal oyun oynadınız mı, oynattınız mı, oynatacak mısınız? Bir oyunu ne sanatsal yapıyor falan. Dinliyorum (psikolog gibi oldu böyle Very Happy Biraz yani. Olmadı mı?)
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon Oct 26, 2009 9:38 pm Reply with quoteBack to top

    Sanatsal oyun biraz deÄ?iÅ?ik bir tanımlama olmuÅ? ancak baÅ?lık senin olduÄ?una göre bu Å?ekilde isimlendirmeye gidilebilir. Å?ahsen ben "rol aÄ?ırlıklı" gibi bir isim seçerdim.

    bu tarz oyunların en deÄ?iÅ?iÄ?ini Saco'nun da katıldıÄ?ı bir METUCON'da oynamıÅ?tım. Klüp baÅ?ı bize tek oturumluk çok kiÅ?ilik sadece rol aÄ?ırlıklı Å?imdiki zaman, fantastik bir oyun teklif etmiÅ?ti. Baya bir "Call of Chuthulhu" havasındaydı. Herbirimizin kend meslek veya ilgi alanlarına yönelik mesleklerimiz vardı ve bu oyun sırasında daha derin bir rol yapmamızı saÄ?lamıÅ?tı. Oyun boyunca zar adından bir nesneye elimizi sürmedik... ve hayır oyun efendisi de zar atmadı. Ne yapıyorsak rollerimiz ile yapıyorduk.

    Sanırım bunu bir ötesi live action oluyor, ki bence live actionda bir miktar sanat girer iÅ?in içine.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi ka
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Dura
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 27, 2004
    Posts: 281
    Location: Derfas

    PostPosted: Tue Oct 27, 2009 12:51 am Reply with quoteBack to top

    role play aÄ?ırlıklı oyunlar her zaman tercih sebebidir benim için.. kombat bile yapıyor olsan ona göre yaparsın çünkü.. tasvirlerle, hatta çoÄ?u zaman DM, oyuncular ayaÄ?a kalkıp bire bir mizansen yaparlarsa dövüÅ? sahnesi müthiÅ? olur/oluyor.. Å?iddetle tavsiye ederim.. sonra oturup zarınızı atarsınız ama sık sık kalkın masadan.. karakter Å?iiti unutun..

    jestler ve mimiklerle oynattıÄ?ınız karakteri zenginleÅ?tirin.. ses tonunuzla keza.. bunlar oyunun kalitesini arttırır ki çok da "sanat" içerip sıkıcı olacak Å?eyler deÄ?ildir inanın ki.. bilakis sizi oyunun içine daha çok çeker.. orada arkadaÅ?ınız ahmeti mehmeti deÄ?il karÅ?ınızdaki göbekli, babacan hancıyı görürsünüz DM elini karnına koyup "ho ho ho" diye gülerken..

    velhasılı kelam, masadan kalkın azizim.. size deliymiÅ?siniz gibi bakacaklardır eÄ?er dıÅ?arda bir cafede vs oynuyorsanız..

    sahi, bu kimin umrunda ki..?

    _________________
    Aurë entuluva...!!
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Tue Oct 27, 2009 2:53 am Reply with quoteBack to top

    O oyunu hatırlıyorum, çok hoÅ?tu hakikaten. Sanatsal oyun diyince aklıma sistem olarak In Nomine geldi. Bir deneyin ya da araÅ?tırın derim.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 28, 2009 12:18 am Reply with quoteBack to top

    Ben Å?ahsen WoD oyunlarını pek "sanatsal" olarak tanımlamam mesela. Fakat konu hakkında bir kısım fikirlerim varmıÅ?casına.
    Bu fikirleri beyan etmeden önce, Lydronk, rica etsem, konuyu biraz daha açar mısın? Yani buradaki "sanatsal oyun" ile tam olarak ne kast ediyorsun, bunu iyice bir anlamak istiyorum... Mümkünse örnekler de vererek, mesela "mage sanatsaldır" deÄ?il de, "Å?u Å?u Å?u sebeplerle mage'i sanatsal buluyorum" gibi...
    Å?imdiden zaman ayırıp yanıtladıÄ?ın için teÅ?ekkür ederim.

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 882
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 28, 2009 1:00 am Reply with quoteBack to top

    Madem peÅ?inen teÅ?ekkür etmiÅ?sin, bana da cevaplamak düÅ?er (yani teÅ?ekkür etmeseydin cevaplamayacaktım Razz )

    Sanatsallık da son derece göreceli tabii, o yüzden çok geniÅ? bir tanım oldu belki cidden 'sanatsal'. Ama zaten herkes kendi sanat anlayıÅ?ına göre yorumlasın oyunları, bakıÅ? açımız geniÅ?lesin amaç. Onun gibi bir Å?ey yani Very Happy

    Bana sorarsan Mage Å?öyle sanatsal, sonuçta ortada kabul edilen gerçekliÄ?in aslında yalan olması gibi bir durum var. Mageler gerçekliÄ?in ötesini görebiliyorlar, ama o 'yalan gerçeklikle' yaÅ?amak, ona uyum saÄ?lamak zorundalar. Bir tip gerçeklik sorgulaması var burada, ve her ne kadar parmak uçlarından alev topları fırlatabilen insanlar olsalar da büyücülerin de sıradanlaÅ?maya çalıÅ?ması gerekiyor. Ä°nsanın inandıÄ?ı Å?ey ve aslında olan Å?eyi inceliyormuÅ? gibi Mage. Aynı zamanda bir çeÅ?it 'ya böyle olsaydı' sorusu da var gibi: "Ya dünya büyüyü zorlanmadan kaldırabilseydi, ya herkes uyanık, büyücü olsaydı?" ya da: "Ya hepsi bir yalansa?" (HAYIIIIIIRR! diye baÄ?ırmak geldi içimden bunun üzerine Very Happy )

    Vampire da öyle mesela, kan emmeyi; ateÅ?ten, ıÅ?ıktan zarar görmeyi; ölümsüzlüÄ?ü zaten tarih boyunca metafor olarak yorumlamıÅ?lar insanlar, sanatsal bir deÄ?er katmıÅ?lar. Bir anlamda ölü vampirler aslında 'normal insanlardan' daha diri deÄ?iller mi? Daha serbest yaÅ?amıyorlar mı? Belki hayatın basit zevklerinden mahrumlar, ama hayatın özüne sahipler sonuçta. Bu çeÅ?it bir özgürlüÄ?ün bedeli ne?

    Werewolf'u da eklemem lazım. Bir 'kiÅ?i' ne zaman insan olur, ne zaman hayvan olur? VahÅ?i olmak düzensiz olmayı gerektirir mi? VahÅ?et haksız mıdır, sebepsiz midir, gerekli midir?

    Hah, nWoD'da bir de Promethean var, sistemi çok detaylı bilmiyorum, ama konu olarak yine insanlık üzerinde duruyor. Golemlerin insan olma mücadelesi. YaÅ?ama isteÄ?i insan olmak için yeterli mi mesela? Yoksa insanlıÄ?ı arayıp bulmak mı gerekiyor? Ã?Ä?renilebilir bir nitelik mi insanlık?

    Yani genel olarak WoD oyunları bu tarz Å?eyleri sorguladıÄ?ından, oyuncuları ve oyun yöneticisni bu tarz Å?eylerle uÄ?raÅ?maya ittiÄ?inden bana sanatsal geliyor. Ha tabii bunları sanatsallıktan uzak oynamak da pekala mümkün, ama temel sistem mantıÄ?ı bu tarz sorular üzerine oturduÄ?undan çoÄ?u WoD oyununun, sanatsal diyorum ben.

    Peki, hazır mesaj yazmıÅ?ken bir de soru atayım ortaya. Rol yapmak her zaman sanatsal mı? Hem zarlara sadık kalıp, hem sanatsal bir biçimde yürütülebilir mi bir oyun, yoksa Å?u Å?eyleri masadan silkmek mi lazım illa? (Ben de ne çok soru cümlesi kurdum ha... Very Happy )
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Calengil
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 21, 2008
    Posts: 24
    Location: Maladomini - Baator

    PostPosted: Wed Oct 28, 2009 8:51 am Reply with quoteBack to top

    Quote:
    Peki, hazır mesaj yazmıÅ?ken bir de soru atayım ortaya. Rol yapmak her zaman sanatsal mı? Hem zarlara sadık kalıp, hem sanatsal bir biçimde yürütülebilir mi bir oyun, yoksa Å?u Å?eyleri masadan silkmek mi lazım illa? (Ben de ne çok soru cümlesi kurdum ha... Very Happy )


    Rol yapmak her zaman sanatsal deÄ?il aslında. Rolü yapan kiÅ?iye göre deÄ?iÅ?ir bence. Hem zarlara sadık kalınıp, hem de sanatsal yürütülebilir mi oyun. Evet tabi yürütülebilir. Zarlar sadece gidiÅ?atı deÄ?iÅ?tirir.

    Ben birine kılıcımı savururken, zaman durur zarımı atarım sonuca göre tasvirimi yaparım. Ki DM'le karÅ?ılıklı gerçekleÅ?mektedir bu olay. DM olduÄ?um zamanda oyuncumun saldırısını tasvir etmesini isterim.

    Bunun en güzel örneÄ?ini Å?u anki partimde görüyorum zaten. Combat esnasında bile hareketleri, tavırları, taktikleri ile sanatsal bir biçimde savaÅ?ıyorlar. Bir noktada aslında savaÅ?ta bir sanat sayılabilir. Oyuncum harala gürele dalıpta sadece zar atan tipten deÄ?il. Böyleleri var mıdır evet? Ama savaÅ?ırken Dnd dediÄ?imiz (sizlere göre Vur, Kır, Parçala Sistemi) sistemde kendi içerisinde savaÅ?ta role imkan tanıyor.

    Action dalgaları ile yapıyor bunu hemde. Minör, Standart, Move Action'dan oluÅ?an turumuzu deÄ?erlendirelim.

    Oyuncu: GöÄ?süme yediÄ?im darbeyle, aÄ?zımda biriken kanı yere tükürdüm. (Minor) Ve DüÅ?manıma atılarak (Move) Kılıcımı soldan bir yay çizecek Å?ekilde göÄ?süne savurdum. (Standart)

    Gibi düÅ?ünülebilir.

    Kısacası, iÅ?in "Sanat" dediÄ?imiz kısmı bence bu oyunu oynayan kiÅ?ilerde bitiyor. Ve genel olarak sorulan soruya cevabım; Her sistem ya da oyun, kendince sanata imkan tanıyor.

    _________________
    Wolves are always alone..
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 28, 2009 8:54 am Reply with quoteBack to top

    Son mesajından sonra, benim mesajımın soruna cevap olmadıÄ?ını anladım. Sanatsal derken sanırım belli bir düÅ?üncenin insanlara naklediliÅ?ini saÄ?layan, eÄ?lencenin yanında farklı görüÅ? ve düÅ?ünceleri de oyunculara vermeye çalıÅ?an oyun sistemlerini sormuÅ?sun.

    Buna cevap veremeyceÄ?im bile...

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi ka
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 882
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 28, 2009 7:27 pm Reply with quoteBack to top

    N'ooldu kurudun kaldın? Very Happy

    Yok be Darkgnome, illa ki bir fikrin vardır ya! Hadi ya! Lütfen ya! O kadar oyun sistemiyle uÄ?raÅ?ıyorsun, bir fikrin vardır mutlaka?
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Thu Oct 29, 2009 1:15 am Reply with quoteBack to top

    Mesela fikir olarak son mesajımda hata yaparak "kurulum" yerine "sistem" yazmıÅ?ım diyebilirim sanırım. Kurulumların hepsine biraz mühendisliklik, biraz sanatsallık var.

    Sanata sevk eden sistem olarak, forum oyunlarını verebilirim. GördüÄ?üm en iyisi ise Meleran sistemi. Duyuguları, düÅ?üncelerin ve hareketlerin tasvirini ne kadar iyi yapar isen, karakterin de o miktarda baÅ?arılı oluyordu.

    Bence ticari odaklı yapılmamıÅ? her sistem bir sanat eseridir. Her birinde anlatılmak istenen bir görüÅ? ve/veya alternatif bir durumda neler olacaÄ?ı insanlara gösterilmeye çalıÅ?ılmaktadır.

    Misal forgotten realms hala ortaçaÄ? teknolojisinde olmasına raÄ?men bazı açılardan da çok geliÅ?miÅ?tir. Bu kadar büyünün olduÄ?u ve zeki insanların büyü yolunu seçtiÄ?i bir dünyanın nasıl bir yer lacaÄ?ını göstermektedir.

    Buna alternatif olarak teknolojik bir atılım ile büyülü dünyada nasıl bir deÄ?iÅ?imin meydana gelebileceÄ?ini, büyü ile teknolojinin nasıl da birbirine düÅ?man olabieceÄ?ini gösteren ARCANUM bilgisayar oyunu da deÄ?iÅ?ik bir sanatsal deneme gibidir.

    Bilmeden konuÅ?ma ve bilerek insanları yanlıÅ? bilgilendirme, nükler savaÅ? sonrası dünya ve savaÅ? sonrası insanlık konularına inen FALLOUT dünyası da sanatsal ve insanlara bazı düÅ?ünceleri iletmeye çalıÅ?an bir kurulumdur.

    RP oyunlarının hepsinde bence insanların bize iletmek istedikleri bir takım görüÅ?leri ve hayali benzetmeleri vardır. Hepsinin ortak amacı ise hayal güçlerinin birleÅ?erek, birlikte ve daha verimli bir Å?ekilde çalıÅ?malarını saÄ?lamalarıdır. Buna Ticari kaygıları fazla aÄ?ır basmıÅ? kurulumlar ulaÅ?amaz. Sanırım D&D kurulumlarında bu görülebilir, ancak bir forgottn realms dünyasında ülkeler arası iliÅ?kiler ve bazı olayların birbirine olan etkileri o kadar güzel irdelenmiÅ?tir ki bence muazzam bir sanat eseri olmasa dahi kesinlikle küçümsenmemesi gereken çok büyük bir çalıÅ?manın sonucudur.

    Tüm bu yazdıklarımdan sonra demek istediÄ?imi sanırım daha iyi anladın Lydonk...

    Sanatsal kurulumlar, sistemler konusunda ben yorum dahi yapamayacaÄ?ım. Bunun sebebi sadece sistem ve kurulumlar konusundaki bilgisizliÄ?im deÄ?il, yetersiz bilgim ile yapacaÄ?ım yorumlarda bazı güzel düÅ?üncelere haksızlık etme korkumdur.

    Sanatsal derken eÄ?er rol aÄ?ırlıklı demek istemiÅ?sen zaten ilk mesajımda cevap vermiÅ? oluyorum herhalde Very Happy

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi ka
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Thu Oct 29, 2009 2:23 am Reply with quoteBack to top

    Å?imdi ben tüm Å?u muhabbetten, temel olarak "sanatsal"dan öte, "meselesi olan" ve "deneysel" oyunları anladım.
    "Sanatsal oyun" düÅ?ünemiyorum. Belki bu hobinin tamamını "sanatsal" olarak tanımlanabilecek bir aktivite olarak gördüÄ?ümden filandır. Emin deÄ?ilim.

    Neyse, genel olarak baÄ?ımsız oyunlar (indie diye bilinir) epey "deneysel" oyunlardır. Gerek mekanik olsun, gerek Å?u, gerek bu.

    Bu tarz oyunların içinde "meselesi olan" oyunlar da ortaya çıkıyor sıklıkla. Mesela Dogs in the Vineyard, esasında oyuncuların ahlaki yargılarını incelemek için güzel bir materyaldir. Ã?ok ilginç sonuçlar verir. Oyuncuların, çözmeleri gereken konular oluÅ?u ve onları sorgulayabilecek hiçbir gerçek iradenin olmayıÅ?ı, büyük kötü için küçük kötüye göz yumup yummadıkları vesaire gibi Å?eyler. Bunlar oyunun içinde kendiliÄ?inden ortaya çkabilecek, görebileceÄ?imiz Å?eyler.
    Bir baÅ?ka baÄ?ımmsız oyun olan My Life With Master, bir archvillain ve henchmanleri üzerinden, "Å?iddete dayalı, sorunlu iliÅ?kiler"i inceler. Ä°liÅ?kinin bir yanının, diÄ?er kiÅ?iyi mutlak tehdit ve saldırılar ile sindirmesini ve ezilen tarafın da bu iliÅ?kiden kurtulmasını anlatır.
    Schizonauts, yapısı gereÄ?i kimliÄ?i sorgulayan bir oyun aynı Å?ekilde. Zira oyunun sonuna kadar, oyuncular bile karakterlerinin tam tarafını bilemiyorlar... Ä°lginç, kafa karıÅ?tırıcı ve paranoyak bir oyun.

    Gerçekten ilginç oyunlar çıkabiliyor bu tarz...

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 882
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun Nov 01, 2009 5:18 am Reply with quoteBack to top

    Lütfen sayın Karagnom, devam ediniz, iyi gidiyordunuz! Demek istediÄ?ini anladım anlamasına, ama daha fazla anlamaya da hayır demezdim, daha çok anlat! Very Happy Haksızlık yapsan ne olur zaten, Å?u koca forumda kaç kiÅ?iyizi kim gücenecek. Maksat konu dönsün.

    Hmm, Occultsearcher, bak dediklerin çok iliginç. Å?u dediÄ?in sistemler hakkında bilgilendirici linkler almak hoÅ?uma giderdi. Ama Å?imdi, söz konusu doÄ?açlama oyunculuÄ?umsu bir Å?ey olunca, sanatsallık için bir 'mesele' gerekli deÄ?il mi? Ã?bür türlü nasıl 'sanat yapmaya' getireceksin ki oyuncuları (ve hatta oyun yöneticisini)? Deneysellik Å?art deÄ?il sanatsallık için derim ben, ama çok eÄ?lenceli oluyor Å?üphesiz.
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Thu Jul 08, 2010 11:29 pm Reply with quoteBack to top

    biraz geç kalmıÅ?ım konuya yorumda bulunmak için ama yeni gördüm baÅ?lıÄ?ı.

    Rol yapma oyunlarının, Oyun mu Sanat mı olduÄ?unu sorarsanız, Oyun derim. Adında geçiyor da, böyle olmasının esas sebebi ortada bir seyirci kaygısının olmamasıdır. Tüm sanat türleri seyirciye (okuyucu, izleyici, dinleyici) bir Å?eyler vermek, bir Å?eyler hissettirmek kaygısı taÅ?ır. RYO'da böyle bir kaygının olmaması onun sanat olmasını engelliyor.

    Ama oyuncu olarak, yaptıÄ?ınız roller, tasfirler, oyun yöneticisi olarak yazdıÄ?ınız senaryolar, tabii ki "sanatsal"dır. Herbiri, diÄ?er sanatlarda kullanılan Å?eyler aslında.

    _________________
    [img]http://images.quiz.wegame.com/production/personalities/34/badge.jpg[/img]
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    fmc
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Sep 30, 2009
    Posts: 309
    Location: antalya

    PostPosted: Fri Jul 09, 2010 2:55 am Reply with quoteBack to top

    beÄ?endim yorumu. sanat deÄ?il ama sanatsal. güzel bir betimleme oldu.

    _________________
    Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.17 Saniye