Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Thu Nov 05, 2009 11:27 pm
Quote:
Bioware'ın merakla beklenen ve meÅ?hur Baldur's Gate serisinin halefi olarak nitelendirilen rpg oyunu Dragon Age : Origins çıktı.
Detaylı karakter özelleÅ?tirebilme ve rol yapma sistemi , taktiksel ve gruba dayalı savaÅ? sistemi gibi özellikleriyle ön plana çıkan ve fantastik bir dünyada geçen oyun klasik rpg oyunlarını bir kaç adım ileri taÅ?ımayı hedefliyor.
Dragon Age: Origins (DAO), BioWare’ın özüne dönüÅ?ünü simgeliyor Origin, Ä°ngilizce’de köken anlamına geliyor Yapımcı firma ise bunun oyun için iki anlama geldiÄ?ini belirtiyor; oyunda hikayelerine tanık olacaÄ?ımız karakterlerimizin her birinin, birbirinden farklı ve derinliÄ?e sahip geçmiÃ…?lerinin / kökenlerinin oluÃ…?u ile BioWare’ı BioWare yapan Baldur’s Gate (BG) serisine (“Efsanesine” demek daha doÄ?ru olur) geri dönülmesi BG’ye geri dönüÅ? ise DAO’nun tek kiÃ…?ilik oluÃ…?undan ve oynanıÅ?ındaki benzerliklerden kaynaklanıyor Ejder Ã?aÄ?ı anlamına gelen oyunumuzda, ejderhalara ne sıklıkla rastlayacaÄ?ımızı tam olarak bilemesek de, oyunun yayınlanan bir fragmanında gördüÄ?ümüz, ejderhanın tepesine atlayarak güzelim varlıÄ?a binek muamelesi yapan elemanın, kontrol edebileceÄ?imiz karakterlerden biri olduÄ?u söylentisi mevcut Ayrıca E3 fuarından aldıÄ?ımız bilgilere göre, bu güzide ırka ait bir kızıl ejderle kapıÅ?mak zorunda kalabiliriz (Eyvah ki ne eyvah!)
Firmanın iddiasına göre DAO, BG serisinin manevi halefi olacak DAO’nun hedefi bu durumda gayet açık; BG’den aldıÄ?ımız keyfi ve tecrübeyi bir adım öteye taÃ…?ımak “Neden manevi?” sorusuna gelen cevap ise bir çoÄ?unuzu üzebilir DAO tamamen farklı bir kurgu evrende geçecek: Ferelden Ä°smi bizi hiç tatmin etmedi itiraf etmek gerekirse Zaten yazarların, uydurma dünya ve yer isimlerinin Türkçe’ye uyup uymadıklarını kontrol ettiklerini de pek sanmıyoruz Forgotten Realms ve Star Wars gibi belli baÃ…?lı kuralları olan evrenlerde (D&D’da kural kaldı mı ki?) çalıÅ?manın kendine has problemlerinin olduÄ?unu belirten firma yetkilileri, kendileri tarafından sıfırdan yaratılan bir evreni tasarlarken, kuralları kafalarına göre manipüle etme rahatlıÄ?ına sahip olmanın oyuna olan katkısının ekip için son derece önemli olduÄ?unu ve özellikle kurgu yönünden çok daha esnek olabileceklerini belirtiyor The Realms’ın yavaÃ…? yavaÃ…? cılkının çıkarılmasının, firmanın bu kararında ne kadar etkisi var bilemiyoruz (Drizzt abimin kitap sayısı 40’ı bulmak üzere) Peki bu firma, her Ã…?eyi sıfırdan yaratacaÄ?ı bu oyun için yeterince piÃ…?ti mi? Vallahi BioWare piÃ…?mediyse hiçbir Ã…?ey yeteri kadar piÃ…?emez demektir sevgili okurlarımız Kimsenin görmediÄ?i, sadece tarih kitaplarında mit olarak anlatılan ejderlerin, en yüksek daÄ?ların ardındaki yuvalarına kadar yükseltilen beklentilerimiz karÃ…?ılanmazsa ne olur peki? Toplanıp BioWare’ı basarız, o kadar!
Nerede kalmıÅ?tık? Ferelden, diÄ?er BW dünyaları gibi mükemmel deÄ?ildir GeçmiÃ…?inde büyük savaÃ…?lar görmüÅ?, tiranlara ev sahipliÄ?i etmiÃ…?, birçok kez yok olmanın kıyısından dönmüÅ?tür Ve sonunda kaçınılmaz olarak eski düÅ?man Blight geri döner Blight, gerçek hayatta bir tür bitki hastalıÄ?ı olsa da DAO’da Gri Muhafızlar’ın (Grey Wardens) baÃ…? düÅ?manıdır ve Ferelden’i -büyük ihtimalle- ele geçirme amacındadır (Hal hatır sormaya geldiklerini sanmıyoruz) Bu arada, Ferelden’in Gri Muhafızlar’ı da kendi aralarında çekiÃ…?mektedirler
Tahmin edebileceÄ?iniz gibi, kılıç kalkancılarla sihirbazlar pek iyi geçinemezler ve kimse de zaten haydutları sevmez ve hatta yoklarmıÅ? gibi davranılır Muhafızların birlik olamadıÄ?ı bu kötü günlerde Blight, durumdan faydalanmaya kalkar Biz de bu mantar enfeksiyonunu durdurmakla görevli, karın tokluÄ?una çalıÅ?an zavallılarızdır Tolkien’in Orta Dünya’sı ile Ravenloft arası bir atmosfere sahip olacaÄ?ı belirtilen Ferelden’in karanlık bir kahramanlık oyunu olacaÄ?ı belirtiliyor Dolayısıyla karanlık bir atmosfere sahip olacak bu oyunda, kahramanvari kararlar alınacaÄ?ını tahmin ediyoruz (Tam tersi de olabilir tabii ki) Bu, Ã…?imdilik izlediÄ?imiz fragmanlardan da net bir Ã…?ekilde anlaÃ…?ılıyor Blight’lar ölümsüz mü, zombi mi, bunları Ã…?imdilik bilemiyoruz ancak çok iÄ?renç ve çirkinler, dolayısıyla kötü koktuklarını tahmin etmek de yanlıÅ? olmaz Gears of War’un Locust’larına benzerlikleri ise dikkat çekici Son zamanlarda birçok oyunda Locust’lara benzer yaratıklarla karÃ…?ılaÃ…?ıyoruz nedense
Karakterlerimize ait olacaÄ?ı söylenen bu ”kökenleri” bir Ã…?ekilde seçebilecek olsak da, karakter yaratımı konusunda -ki eski BW oyunlarında bu iÃ…? için ayrıca kitaplar yazılmıÅ?tır- ne kadar esnek olacaÄ?ımız henüz merak konusu Kökenleri, geçmiÃ…?i ya da kısaca arka planı daha önceden hazırlanmıÅ? karakterleri mi oynayacaÄ?ımız, yoksa yarattıÄ?ımız karaktere en yakın arka planın otomatikman mı seçileceÄ?i henüz kesin deÄ?il Ancak firma bu konuda iddialı Bu adamlar bir konuda bu kadar iddialı ise durup dinlemekte fayda var Bu, oyuna henüz nasıl adapte edildiÄ?i -iyi ki- belli olmayan ”köken” sisteminin, oyunda aldıÄ?ınız kararlar kadar kurgu dinamiÄ?ine büyük ölçüde etkisi olacak Soylu bir kana sahip olup krallık tacı için türlü entrikanın yaÃ…?andıÄ?ı bir maceraya atılabileceÄ?imiz gibi, fakir bir mahallenin delikanlısı olarak, komÃ…?ularımızı haraca baÄ?layan eÃ…?kıyalardan (Farelerden olmasında! Bıktık farelerden) koruyabileceÄ?iz ya da biz böyle umuyoruz Mahallenin delikanlısından kral yapmaya kalkıÅ?masınlar da
Ã…?imdilik hazır olduÄ?u doÄ?rulanan ”Origin” tipleri ise Ã…?unlar: Soylu insan, Ã…?ehir elfi, burjuva cüce, soylu cüce, büyücü Karakter yaratımlarında BG’de olduÄ?u gibi ne kadar serbest olacaÄ?ımız kısmı, konuyla ilgili ön yargı yaratsa da firma, ”Origin” dıÅ?ında da karakterlere sahip olabileceÄ?imizi belirtti Ä°Å?in güzel yanı, oyunun tek kiÃ…?ilik oluÃ…?u ile Origin hikayeleri birlikte, iÃ…?in kurgu kısmındaki derinliÄ?i, ayrıntıyı ve gerçekçiliÄ?i arttıracaktır Bu tarz bir tasarımla yapımcı ekip, belli tipteki karakterler üzerinde yoÄ?unlaÃ…?abilecekler Diyaloglardan tutun da ara sahnelere kadar her Ã…?ey, tüm Origin tipleri için ayrı ayrı hazırlanacaÄ?ından ve elden geçirileceÄ?inden dolayı -ya da öyle umduÄ?umuzdan-, oyun çok daha doyurucu ve oturmuÃ…? bir yapıya sahip olacaktır Ancak firma, her Ã…?eyi önceden hazırlasa dahi, DAO’nun çizgisellik hissi vermeyeceÄ?ini, alacaÄ?ımız kararlar ve kökenlerimizin, etrafımızda gerçekleÃ…?en olayların ve dünyanın gidiÃ…?atını deÄ?iÃ…?tireceÄ?ini ısrarla belirtiyor; hatta yapımcılar üstüne basa basa “dünya” kelimesini kullanıyor
Parti sisteminin de dahil edildiÄ?i DAO’da bir baÃ…?ka güzel unsur ise grubumuzun diÄ?er üyeleri ile her türlü etkileÃ…?ime girebilmemiz Grubumuza katılan diÄ?er karakterler de birbirleri ile sosyal bir baÄ?a sahip olacak Bu baÄ?ın ne kadar güçlü olacaÄ?ı ise tamamen aldıÄ?ınız kararlara baÄ?lı Gruptan ayrılmaların da mevcut olacaÄ?ı belirtilen oyunda, BG’deki gibi diÄ?er karakterleri fazla kızdırdıÄ?ınızda size düÅ?man olabilirler
DAO ile ilgili E3’ten en önemli not, karakterimizin diÄ?er karakterle yaÃ…?adıklarının deÄ?iÃ…?kenliÄ?i ve gerçekçiliÄ?i BioWare, iÃ…?in özellikle romantizm konusuna oldukça aÄ?ırlık vermiÃ…? gibi gözüküyor Daha önceki oyunlarında, NPC’ler bazen aÃ…?klarından olmadık Ã…?eyler yapabiliyor, kıskançlık krizlerine girip koca bir malikane dolusu insanı kılıçtan geçirebiliyordu DAO’da ise durum sandıÄ?ımızdan daha da fazla derinliÄ?e sahip Grubunuza dahil olan ya da olamayan diÄ?er karakterleri de ilgilendiren konularda aldıÄ?ınız kararlar, sandıÄ?ınızdan daha karmaÃ…?ık sonuçlar doÄ?urabilir Ã?zellikle seçim yaparken gözünüze önemsiz gelebilecek birçok ayrıntının, oyunun kurgu dinamiÄ?ine olan etkisi sanılandan daha fazla olacak gibi gözüküyor Kurgunun kalitesinin artmasının üzerimizde negatif bir etki yaratacaÄ?ı da bir gerçek Hikaye akıÅ?ı bize ne kadar gerçekçi gelir ve oyunun sürükleyiciliÄ?i bizi ne kadar içine çekerse rol yapmakta da o kadar çok güçlük yaÃ…?ayacaÄ?ız demektir Ã?yle ki sahiplendiÄ?imiz karakter gitgide bize benzeyebilir Görevleri bitirmek, Ferelden’i kurtarmak uÄ?runa istemediÄ?imiz Ã…?eyleri yapmaktan sonsuza dek kaçamayacaÄ?ımız belli oldu sanırız Aman çok kaptırmayın
Grubumuz, biz dahil toplam dört kiÃ…?iyi geçemeyecek maalesef Konsolların kontrol eksikliÄ?ini PC oyuncularının çekiyor olması rahatsız edici Firma -ve baÃ…?ka bilirkiÃ…?iler- RPG’lerde ideal grubun üç veya dört kiÃ…?ilik olması gerektiÄ?ini savunsa da bizce bu tamamen oyuncunun inisiyatifine bırakılması gereken bir durum Bu kadar kalabalık çatıÅ?maların mevcut olduÄ?u bir oyunda yönetilebilen karakter sayısını bu kadar düÅ?ük tutmak, bize pek de mantıklı gelmedi açıkçası Oyun genelinde, ana karakteriniz dıÅ?ında grubunuza katabileceÄ?iniz ve tarafınızdan yönetilen iki tip karakter mevcut olacak Ä°lk tipin NWN’deki gibi karakter özelliklerine ve geliÃ…?imine karıÅ?amazken, ikincisininse üzerinde daha fazla kontrole sahip olacaÄ?ız Büyük bir ihtimalle BG’deki sistemin aksine karakterlerin geliÃ…?imine çok fazla etki edemeyeceÄ?iz Bir çoÄ?umuz, -BG deki gibi- partideki karakterlerin taktıÄ?ı küpeye kadar ayrıntılı bir biçimde üzerlerine düÅ?mek isteyebilir BG’deki önemli bir diÄ?er faktör ise oyunun kendine has stratejiler içermesi idi Pasif strateji olarak deÄ?erlendirebileceÄ?imiz, karakterlerinizin sahip olduÄ?u kiÃ…?isel özelliklere göre çeÃ…?itlilik gösteren diyalogların iÃ…?e yaramadıÄ?ı durumlarda devreye aktif strateji, yani çatıÅ?ma stratejileri giriyordu Burada en çok göze batan ise özellikle grubumuzdaki karakterlerin ve düÅ?manın yapay zekasıydı DAO’da da yapay zekaya BG’de olduÄ?u gibi genel komutlar verebilecek ve çatıÅ?ma sırasında yapmaları gerekeni belirleyebileceÄ?iz BG oynarken önünüze gelen herkesi rahat rahat kılıçtan geçiremiyordunuz; hatta grubunuzda belli baÃ…?lı büyüleri yapabilen bir büyücü veya belli özelliklere sahip karakterler yoksa deÄ?il kılıçtan geçirmeyi, kılıcı kınından çıkaracak vaktiniz bile olmuyordu Hele hele ejderhalar Her büyünün farklı karÃ…?ı büyüsü olduÄ?u BG’nin strateji unsurları bile zamane stratejilerine kök söktürürken, halefinin durumunun ise çok da umut vaat ettiÄ?ini söylemek doÄ?ru olmaz Son zamanlarda piyasanın üzerine çöken, güzel gözüken, havalı ve kolay oyun üretme mantıÄ?ı, firmanın aksini iddia etmesine raÄ?men DAO’yu da pençesine alabilir; bu yüzden çok fazla ümitlenmemekte fayda var
Hepsini okudum ve gerçekten çok heyecanlandım. OynamıÅ? olan, oynayan, oynamayı düÅ?ünen var mı
_________________
Last edited by Alenthas on Tue Jan 05, 2010 1:08 am; edited 2 times in total
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Fri Nov 06, 2009 1:44 am
catboy wrote:
benim bu oyun zaten bekleme listemde, çıkınca hemen oynamayı planladıÄ?ım bir oyun kendisi... heyecanla bekliyorum...
Ã?ıktı ki! Millet oynamaya baÅ?ladı bile. Türkiyeye geldi mi emin deÄ?ilim ama gelmediyse korsanlayacaÄ?ım. Geldiyse yarın gidip almayı düÅ?ünüyorum, bakalım. Her duruma karÅ?ın bu akÅ?am indirmeye baÅ?lıyorum
Ya kardeÅ?im! Kasmayın grafiklere Å?u kadar, bilgisayarım kaldırmıyor!!
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Sat Nov 07, 2009 5:45 am
Bu arada sanırım oyun 11'inde gelecek Ben indiriyorum vallahi, geldiÄ?inde bakarız.
Ä°nternet üzerindeki fiyatlar: Collector's Edition 65 USD, normal olanı ise 50 USD. Bu fiyat muhtemelen Türkiyede 80'lere çıkar. Ã?ok büyük bir fiyat farkı olmazsa marketten alacaÄ?ım. Ki muhtemelen olacak, o yüzden yurt dıÅ?ından getirtmeyi düÅ?ünüyorum.
Buyrun oyunun flash versiyonu. Bunu oynayarak açtıÄ?ınız achievementler & unlockları EA üyeliÄ?iniz varsa login olup kaydedebiliyorsunuz. Böylelikle oyunu satın aldıÄ?ınızda burada açtıÄ?ınız bir kaç itemı kullanabileceksiniz sanırım. Güzel bir özellik bence.
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Sat Nov 14, 2009 10:18 am
Vallahi ben indirdim oynamaya baÅ?ladım bile (Kaç gündür niye siteye girmiyorum sanıyorsunuz?) Bugün yarın satın almayı planlıyorum. Orjinali Blood Dragon Armor veriyor ve bunu sadece DAO'da deÄ?il aynı zamanda Mass Effect 2'de de kullanabileceÄ?iz!
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Sun Nov 15, 2009 7:48 pm
Evet, kaç gündür bunu yazmak için yanıp tutuÅ?uyorum
Oyunun sevdiÄ?im yanlarından biri oyun içerisinde spoiler vermeyecek Å?ekilde önemli olaylar oldukça screenshot çekmesi. BaÅ?kası baktıÄ?ında ne olup bittiÄ?i anlaÅ?ılmasa bile kendin baktıÄ?ın zaman "aaa, bak Å?öyle olmuÅ?tu" diyebiliyorsun.
http://rapidshare.com/files/307269620/Story.rar.html
Merak etmeyin içinde spoiler anlamında pek bir Å?ey yok. Son screenshot sandıÄ?ınız gibi deÄ?il Hapse düÅ?tüm ve oralarda herkesi soyuyorlar, bizi de aynı hücreye koymuÅ?lar o kadar...
Ben zaten elfleri sevmem, cüceler de favorimdir. O yüzden hiç yapmadıÄ?ım bir Å?eyi yaptım ve cüce soylu savaÅ?çıyla baÅ?ladım. Genellikle hep büyücü falan olurdum (gerçi cüce büyücü olamaz ama, insan büyücü falan olabilirdim). Ä°yi bir karar almıÅ?ım, çünkü karÅ?ına güçlü büyücüler geliyor ama benim karakterim kadar güçlü bir savaÅ?çıyla karÅ?ılaÅ?madım (hem de ne dual ne de two-handed kasıyorum, shield mastery + berserker + champion, yani kısaca elinde kılıç-kalkan dolaÅ?an, arkadaÅ?larına buff veren, berserk takılan bi herifim). Bu arada her levelda 3 tane attribute puanı kazanıyoruz. Å?u an benim STR 42'de
Mesela DnD'den güzel yanları var. Ã?zellikler ve büyüler günlük deÄ?il stamina ve manaya göre kullanılıyor. Yani her büyü yaptıktan sonra rest yapmak zorunda kalmıyorsunuz, mana, can ve stamina savaÅ? bittikten sonra daha hızlı doluyor (zaten olduÄ?unuz yerde rest yapamazsınız. EÄ?er herhangi bir bina / dungeon içindeyseniz ilk önce bir Å?ehre gitmeniz, ordan da dünya haritasına geçip saÄ? üst köÅ?ede çıkan kamp ikonuna tıklamalısınız). Rest yapamadıÄ?ımız için Å?öyle çok güzel bir özellik koymuÅ?lar, karakter her öldüÄ?ünde (eÄ?er herhangi bir karakter ölür de diÄ?erleri savaÅ?ı tamamlarsa) bir yara alıyor, bu da özelliklerinden birisini düÅ?ürüyor. Ne kadar çok ölürsen o kadar güçsüzleÅ?iyor. Bunu da büyüyle kapatamıyoruz. Injury kit kullanmamız gerekiyor ki eÄ?er hardda oynuyorsanız kolay kolay bulamazsınız. Ama büyücülerin restoration kısmından "Cleansing Aura" alırsanız -ki sanırım 12-14 levela kadar beklemeniz gerekiyor- o zaman sakatlıkları da aurayı yapan büyücü dıÅ?ında herkesi temizleyebilirsiniz.
EÄ?er karakteriniz üzerinizde kalan herhangi bir buff kullandıysa (iÅ?te bu dediÄ?im Cleansing Aura gibi, ya da mesela Berserk, Stone Skin, Arcane Shield, Powerful Swings vs) kullandıÄ?ınız süre boyunca stamina ve manadan kalıcı olarak eksiliyor. Mesela benim savaÅ?çımda Shield Wall ve Presice Striking sürekli açıktır, o yüzden staminanın yarısı kalıcı olarak gidiyor. KapattıÄ?ınızda doluyor tabii ki.
Hikaye tam anlamıyla muhteÅ?em. Ä°hanetler, entrikalar, ölümler, anlatamam yahu. Mesela özellikle en baÅ?larda grubunuzdaki hemen herkes ölüyor, ya da sen öldürüyorsun. Duruma göre. Bazen partideki elemanlar ihanet edebiliyor, size iftira atabiliyor ya da sizi öldürmeye çalıÅ?abiliyorlar. O yüzden partinizde bile olsa herkese güvenmeyin. Cidden, diÄ?er oyunlarda bu pek olmazdı, zaten bazı karakterler olurdu ki onları yanında bulundurmak zorunda olurdun, onlar da belki ilerde sana ihanet ederdi. Ama bunda yanına almak zorunda olmadıÄ?ın, yapmak zorunda olmadıÄ?ın Å?eyler bile oyununu etkileyebiliyor. Mesela ben Morriganla romance ilerlettim, bana bir yüzük verdi. Onu yanımda bulundurduÄ?um sürece (inventoryde görünmüyor zaten) nereye gidersem gideyim beni bulabilir. Hapse düÅ?tüÄ?ümde onların beni gelip kurtarmasını bekleyebilirdim ama eÄ?er birilerinin öldürülmesi gerekiyorsa bunu Kerdoxtan daha iyi kimse yapamaz O yüzden beklemedim ve kaçtım.
Neyse Ã…?imdilik bu kadar, daha sonra devam ederim.
Ya ben bu tarz oyunların genelde collectors edition hallerini almayı daha çok isterim ama kısmet deÄ?ilmiÅ?. bu arada insert esprisi güzeldi, bence de oraya gerekli ana avrat ile baÅ?layan cümleleri doldurabiliriz...
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Thu Nov 19, 2009 12:09 am
Ben artık bir Å?ekilde yurtdıÅ?ından getirtmeyi planlıyorum. Almanyadan getirtsem acaba Almanca mı olur? Sonra saatlerce Ä°ngilizce dil indir falan... Neyse bakacaÄ?ız. Bu arada ben oyunu dün bitirdim ve oyun hala Türkiyeye gelmedi, ne diyeyim ki artık
Dragon Age: Origins Collector's Edition contains:
* Collectable and limited edition steel case
* Cloth map of the world
* Bonus dvd
o A making of documentary
o Digital soundtrack
o Wallpapers
o Concept art video
o Strategy video
o And more!
* 3 pieces of exclusive in-game content
o Bergen’s Honor: A massive helmet made out of dragonbone (+2 to armor, +25 physical resistance, +6 to attack)
o Grimoire of the Frozen Wastes: A special book that adds +3 to all attributes when read
o Final Reason: A magical staff of immense power (adds to damage, spell power, and fire damage)
* Additional downloadable in-game content
o "The Stone Prisoner" downloadable bonus quest and downloadable character, Shale
* Downloadable "Blood Dragon Armor" for Mass Effect 2 and Dragon Age: Origins
o An exclusive customized armor set for both Mass Effect 2 and Dragon Age: Origins
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum