arkadaÅ?lar 3.5 taki 1200 civarı büyü 4th ta nereye kayboldu? yani phb ve arcane power daki 20 tane büyü mü sadece? büyü derken 3.5taki sorcerer/wizard büyülerinden bahsediyorum
4th biraz saçmaladı çoÄ?u 3.5, 2 insanına göre. Büyüler gitti, yerine 'pwerlar' geldi. Her sınıfta var bunlardan, her siviye için 4 tane falan. büyücülerin büyüleri de powera dönüÅ?türüldü. Bu yüzden de büyücüler savaÅ?çıların 'daha ilginç güçleri olanları' haline geldi. Büyü yok, power var
Joined: May 20, 2003
Posts: 818
Location: Ä°stanbul
Posted:
Thu Feb 25, 2010 1:35 am
4th editiondaki Wizard powerları, 3rd editiondaki büyülere karÅ?ılık geliyor. Toplamda sayıları azaldı diyebiliriz ama zaten hiç kullanılmayan o kadar büyü vardı ki. Bunları derleyip toplarlayıp combat içi ve dıÅ?ı diye ayarırarak daha bol kullanım alanı yarattılar.
iki türlüde olur bana ondan sorun yok ama eskiye alıÅ?ık olduÄ?umuzdan dolayı...
kullanılmayan bir sürü büyü var diyorsunda onlar oynamayı bilmeyenler için. bırak spider spawn, infravision gibi büyüleri bile kullanmayı chain contingency bile kullanmayı akıl etmeyenler çok gördüm. Varsa yoksa fireball, magic missile, acid arrow. Ondan sonra büyücü falan etkisiz diyenler çıkıyor iÅ?te, halbuki her sınıf etkili kullanılmalı. Millet stoneskin yapıp büyü savaÅ?ına girerken contingency gibi büyüleri isabetli kullanarak 3-4 tane savunma büyüsünü bir anda yapabilir, 3-4 tane saldırı büyüsünüde ard arda dizebilirsin, fireball yerine cone of cold gibi büyüler çok daha dar alanda takım arkadaÅ?larına zarar vermeden güzel bir katliam yapabilir. Ama dediÄ?im gibi 2-3 tane büyünün yoÄ?un olarak kullanılması bu duruma soktu büyücülerin büyülerini. Ama siyonisistlerin büyü yapma tarzına benzetmiÅ?ler biraz, kullanıÅ?lı oldukça, çok powerplay üzerine kurulu sadece, akıl ve taktik anlayıÅ?ı yok olmuÅ? iyice, yeni nesil oyuncuları ve oyunla yeni tanıÅ?anları mutlu etsede, her ne kadar genç yaÅ?ıma raÄ?men eski oyunculardan olmamdan dolayı beni rahatsız etmedi deÄ?il açıkçası. Flexible olmak lazım ama tüm sistem deÄ?iÅ?miÅ? be abi
bence de,ayrıca 3.5 ta o kadar çok adventure büyüsü vardı ki örneÄ?in dragon magic teki hoard gullet benim favorilerimdendir ben yeni power sistemini hiç beÄ?enmedim fighterla wizard aynı utility,encounter,daıly powerlara sahip olucaklarsa wizard da fighter alsın,onun dıÅ?ında sistem kesinlikle 3.5ten iyi diye düÅ?ünüyorum tabi 4th edition topic in de de söylendiÄ?i gibi dragonborn gibi bir saçmalık da var
Joined: May 20, 2003
Posts: 818
Location: Ä°stanbul
Posted:
Thu Feb 25, 2010 7:02 am
Amaç hasar vermek, ikisi de 2d6 + d6/Level hasar veriyor, birisi Wizard, diÄ?eri Fighter. Farkı nedir ki Å?imdi bu ikisinin zaten? Ä°simler farklı diye farklı farklı birÅ?ey yapmıÅ? olmuyorlar. Wizard spell cast etti 9d6 vurdu, Fighter 3 attack yaptı, 3d6+3d6+3d6 vurdu, aynı Å?ey, isimleri farklı sadece.
Zaten farklı olsaydı, biri diÄ?erinden daha avantajlı olsaydı sistem dengesiz derdik, zayıf olan karakter talep görmezdi. Olay tamamen makyajda.
bu arada fighter ve wizard aynı powerlara sahip olcaksa demiÅ?im aceleden aynı sayıda daıly utılıty encounter olukcak o,sonra yanlıÅ? anlaÅ?ılmasın
yine de 3,5 iyiydi. Ä°ki tarafında birbirine göre üstün tarafları vardı, aklı olan kazanıyordu yine. Aslında o olay en güzel 2E'deydi ama 3 falan çıkınca 2 fanatiÄ?i olan ben bile bir yerden sonra neden pala ve katana için tamamen ayrı özellik puanları harcıyorum diye düÅ?ünmeye baÅ?ladım özellikle iki elli kılıÅ? ve bir buçuk elli kılıç (bastard sword) için bu özellik çok geçerli.
Zaten farklı olsaydı, biri diÄ?erinden daha avantajlı olsaydı sistem dengesiz derdik, zayıf olan karakter talep görmezdi. Olay tamamen makyajda.
Bak buna takılıdım iÅ?te. Ve sana laflar hazırladım Dilbao
Yok, hayır, laf maf hazırlamadım, ama sınıflar arasındaki farkın makyaja indirgenmesi anlamsız bence. Her sınıf farklı oynayıÅ? tarzına hitap etmeli bence. Hatta daha iyisi, her sınıf her oynayıÅ? tarzına hitap etmeli. O açıdan 3.5 wizard/sorcererları iyiydi bana kalırsa; isteyen 'ben pata küte dalarım, fireball atarım ortaya, sonra cone of cold falan derken adamlar ölmüÅ? olur' diyor, baÅ?kası: 'takım arkadaÅ?larım halleder, ben arkadan sinsice dururum, hasar almam, rakibin altına yaÄ? sürerim ki kaysın' derken bir diÄ?eriyse: 'hah, Å?u adam uçurumun kenarında duruyor ya? ben topraÄ?ı çamur yapayım Å?imdi, bak nasıl düÅ?üyor' gibi taktikler kurabiliyordu. Yani bence 3.5 büyücülerinin (sorcerer, wizard, hatta bard, druid, cleric olsun) en önemli özelliÄ?i esneklilkeri, kullanmasını bilen oyuncuların elinde cidden ölümcül hale gelmesiydi, büyü seçimi ne olursa olsun. (ha bütün büyüleri sending gibi Å?eylerse onu bilemem )
SavaÅ?çılarsa, daha gerçekçi taktikler kullanabiliyordu; 'bak ben Å?uraya beÅ? fitlik adım atayım, attack of opportunity yememiÅ? olurum böylece. sonraki el ilk iÅ? silah deÄ?iÅ?tiririm, 10-fit yetiÅ?ebilen mızraÄ?ımı alırım elime, kalan standart actionla da saldırırım' falan gibi.
Yani iki sınıf arasındaki fark güçlerin adının farklı olmasından ibaret deÄ?ildi 3.5'ta, o daha hoÅ?tu bence.
Ha 2 daha iyi olabilir, hiç oynamadım, bilmiyorum. Ama 3.5 en azından bu açıdan 4'ten üstündü. Ha, ikisi de eÄ?lenceli mi? Kesinlikle, ama ikisinin de tadı farklı.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum