Bir zaman önce baÅ?ladıÄ?ım, devamını uzun süredir getirmediÄ?im bir proje. Görsellerini filan
da kendim çizmiÅ?tim, tabi bir çoÄ?u internette bulunan Å?eyler üzerinden geçilme ama olsun
Oyunumuz falloutvari bir evrende geçiyor. Nükleer bir savaÅ? sonrasında, sıÄ?ınaklarda
yaÅ?ayanlar dıÅ?ında herkesin öldüÄ?ü ya da mutanta dönüÅ?tüÄ?ü bir yerdeyiz. Kaynaklar
sınırlı, yaÅ?ama olasılıÄ?ı az. Böyle bir Dünya'da Vault122'de baÅ?lıyor maceramız. Aslında
rpg öÄ?eleri içeren bir kaynak yönetimi oyunu. Tarz olarak fallout-tycoon gibi birÅ?ey yani.
Oyun baÅ?ında farklı mesleklere mensup 3-4 survivor'ımız var. Bunların statlarını daÄ?ıtıp
yeteneklerini geliÅ?tirdikten sonra görevlere gönderiyoruz. Her görev, farklı
yeteneklerdeki insanların daha kolay tamamlayabileceÄ?i Å?ekilde tasarlanmıÅ? olacak ve
bunlar küçük detaylara gizlenecek. Bir bakkalı araÅ?tırmaya giden ekiple aÅ?çıyı da
göndermek mantıklı olacak mesela ya da yıkılmıÅ? bir binadan adam kurtarma görevine
boyutları küçük olduÄ?u için ekstra çevik olan çocuk karakterini göndermek mantıklı
olabilecek. (lafın geliÅ?i )
Oyun kısmı ise çok daha basit, görevlere gönderdiÄ?imiz adamlar bir miktar süre geçtikten
sonra geri dönecek. Döndükleri zaman da durum raporu bildirecekler. Bu rapor, olayların
nasıl geliÅ?tiÄ?ini, kimin hangi yeteneklerinin görevde iÅ?e yaradıÄ?ını, ganimetleri,
kurtarılanları, ölenleri, yaralananları filan detaylıca iÅ?leyecek. Buna uygun bir Å?ekilde
kurtulan insanlarımızı geliÅ?tirmeye, sıÄ?ınaÄ?ımıza gerekli yapıları kurmaya, kaynaklarımızı
düzgün bir Å?ekilde idare etmeye devam edeceÄ?iz.
Geçen ay baÅ?lamıÅ?tım bu projeye, ne dersiniz adam olur mu sizce?
Güzel olabilir bence.
1- Göreve yolladıÄ?ımızda adamlar ne kadar süre içinde geri dönecek?
2- Tamamen yanlıÅ? ekip yolladıÄ?ımızda görevi baÅ?arma ihtimali var mı yok mu?
3- Oyunda bizim karakteri yönetebileceÄ?imiz savaÅ? durumları olacak mı?
Deviantartta çizimlerim var istersen kullanabilirsin. Karakter portrelerini çizerim bu tipler aklına yatarsa.
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Tue Sep 28, 2010 1:37 am
Abi çizimler süper, tarz olarak da tam istediÄ?im gibi aslında.Ama çizimlerin tamamen vektörel olması gerekiyor. Flash da çizebiliyordun galiba? Ben bir iki karakter senaryosu çıkartsam bu tarz karakterler çizmeyi denemek ister misin?
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
Abi çizimler süper, tarz olarak da tam istediÄ?im gibi aslında.Ama çizimlerin tamamen vektörel olması gerekiyor. Flash da çizebiliyordun galiba? Ben bir iki karakter senaryosu çıkartsam bu tarz karakterler çizmeyi denemek ister misin?
Olur çizerim.
Sistem Special'mi olacak yoksa onu öylesine mi koydun?
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Tue Sep 28, 2010 5:45 am
YaÅ?asın yarın'a hazırlarım o zaman 1,2 karakter.
Valla en çok sevdiÄ?im sistem SPECIAL benim o yüzden koydum, baÅ?ka önerin var mı?
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Tue Sep 28, 2010 6:07 am
Komple karakter derken? Zaten bi çeÅ?it simülasyon oyunu olacaÄ?ı için karakterlerin tam çizimlerine ihtiyacım olmayacak. Ama oyun içindeki pek çok görselin vektörel olması yararıma olacaktır.
Kısaca anlatmak gerekirse karakter özellikleri D&D'deki gibi str, dex, con, int, wis, cha ile ifade edilmiyor da, strength, perception, endurance, charisma, intelligence, agility, luck ile ifade ediliyor.
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
Flash çizdim fakat pek içime sinmedi, tabii üzerinde uÄ?raÅ?ılabilir.
Sonrasında sana gösterdiÄ?im tipi biraz modifiye ettim.
O daha güzel oldu 10 kb tutuyor.
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Wed Sep 29, 2010 12:25 am
Alttaki çok daha iyi gözüküyor abi, o zaman tamamen bitmap'e geçiÅ? yapalım, 10kb gayet iyi çünkü. Bu arada alttakini çok beÄ?endim, eline saÄ?lık
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
Joined: Mar 13, 2006
Posts: 958
Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
Posted:
Wed Sep 29, 2010 3:00 am
Oho Artemis Entreri, sende de baya proje varmıÅ?.
SPECIAL güzel ve deÄ?iÅ?ik bir sistem, biraz fazla detay aslında ama yakıÅ?ıyor bu türe.
Bu arada Flash'ın ruhuna uygun olan bence üsttekiydi ama sen karar vereceksin tabii ki.
Kolay gelsin diyelim, en kısa zamanda da oynayalım, hoÅ? bir oyun olacaÄ?a benziyor. YapabileceÄ?imiz bir Å?ey var mı diye soracaÄ?ım ama Devrimk'le anlaÅ?mıÅ?sın, ikinize de kolay gelsin.
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Wed Sep 29, 2010 4:15 am
SaÄ?ol Possessed
Aslında anlaÅ?malık bir durum yok, isteyen herkes karakterlere portre, bölümler için görsel (her bölümün kendine ait bir görseli olacak.), konsept çizimler, ya da oyun tasarıma dair Å?eyler hazırlayabilir. Açıkçası oyun haline getirip getiremeyeceÄ?im konusunda kesin birÅ?ey söyleyemiyorum çünkü Å?u sıralar uÄ?raÅ?mam gereken çok Å?ey birikti. Ama böyle zaman içinde ufak tefek eklentiler yapmak güzel oluyor. DediÄ?im gibi katkı saÄ?lamak isteyen herkes bi ucundan tutabilir. Ã?rneÄ?in aklına bir karakter fikri gelirse sende bunu çizip gönderebilirsin çok sevinirim. (yapılacak çok Å?ey var nede olsa)
Bu arada devrim abi sorularına cevap vermeyi de unutmuÅ?um.
1. Süre: 4-5 saat ile 1-2 gün arasında deÄ?iÅ?en zamanlar olarak düÅ?ünmüÅ?tüm kafamda. Sizce?
2. Elbette olacak, hatta pek çok görevi dostlarının yardımı da olmadan baÅ?arman zor olacak. (sosyal bir oyun olacaÄ?ı için oyunu oynayan diÄ?er arkadaÅ?ların, görevlerde yardım edebilecek.)
3. Hayır, düÅ?ünmüyorum. Oyun mekaniÄ?i yeterince karıÅ?ık olacak ama belki mini-game tarzı birÅ?eyler koyulabilir. Sizce olmalı mı?
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
Joined: Mar 13, 2006
Posts: 958
Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
Posted:
Wed Sep 29, 2010 5:35 am
O, hoÅ? olur ama bence de önce minimuma odaklan. Yani bir karakterle bir göreve çıkmayı oturttuÄ?un zaman sonsuz karakter ve görev ekleyebilirsin artık. Bir anda bir sürü Å?ey yapmaya kalkınca olmuyor, benim de baÅ?ıma geldi
Aha bir saniye, birçok kiÅ?inin aynı dünyada dolaÅ?tıÄ?ı ve birbiriyle etkileÅ?ime geçebildiÄ?i bir browser oyunu gibi bir Å?ey mi düÅ?ünüyorsun sen? 2 numaralı yanıtın kafamı karıÅ?tırdı. Bu arada yapılacak Å?ey çoksa 1-2 günlük süre koyabilirsin; ama oyunu açıp bir Å?eye basıp 2 gün beklemek için oyundan çıkarsam biraz sıkıcı olabilir.
Turn base oyunları çok seven ve hala oynayan biri olarak söylüyorum ki, otomatik savaÅ?lar daha iyidir. Bence direkt savaÅ? raporu gelsin, hatta belki yanda savaÅ?ın matematiksel dökümü de olabilir.
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Joined: Jun 14, 2005
Posts: 1521
Location: Ýstanbul
Posted:
Tue Oct 12, 2010 5:34 pm
Kimyager'in dudakları çok komik olmuÅ? abi ama güzel
AÅ?çıysa tek kelimeyle mükemmel.
Ekledim bunları ama siteyi güncellemedim henüz.
Kimyager'in karizmayı düÅ?ürüp aÅ?çınınkini de arttıralım bari
Sıradaki elemanımız mühendis - engineer
Kafamdaki portresi baret takmıÅ? tulum giymiÅ? bir adam.
Göreve gönderilmediÄ?i zamanlarda barınakta inÅ?a edilen yapıların hızını arttıracak bir yeteneÄ?i olacak.
Pratik zekası yüksek olacak, hızlı kararlar verebiliyor olacak.
(savaÅ?a gönderildiÄ?i zaman initiative arttırıcı bir etken olabilir.)
Onarım yeteneÄ?i olacak, buna uygun görevlerde çeÅ?itli bonuslar saÄ?layacak.
Her birimin savaÅ?mak için bir de silahı var. Mühendisin de Å?ok silahı olacak. SavaÅ?lar simüle edilirken Å?ok silahıyla vurulan adam baygın düÅ?ecek birkaç tur.
Sonra ki elemanımız Ressam
Portre olarak Bob Ross'a gönderme yapabiliriz diye düÅ?ündüm, hani trt1 de çıkan bonus kafalı ressam vardı ya. O tarz birÅ?ey olabilir.
Ressam hayalgücü kuvvetli bir karakter. Barınakta bulunduÄ?u süre boyunca inspiration'ı arttırarak her gün baÅ?ında bir olayın daha iyiye gitmesini saÄ?lıyor. (yapılar daha çabuk inÅ?a ediliyor, kaynaklar artıÅ? gösteriyor, birimler görevden çabuk dönüyor falan filan.)
Göreve gönderildiÄ?i zaman ise genelde arka planda durarak resmediyor, böylece görevde kazanılan tecrübenin bir kısmını barınaÄ?a taÅ?ıyarak oradaki insanlara da bu belli bir % kazandırıyor. (Ã?rneÄ?in görevden 1000 xp kazandıysa elemanlar ilk seviyede bunun %5'i olan 50xp'yi diÄ?er elemanlar da kazanıyor.)
Zorda kalınca fırçası ve paleti ile savaÅ?ması için de bir yeteneÄ?i var. DiÄ?er elemanlara göre daha etkisiz tabi ki.
Son yetenek olarak aklıma henüz birÅ?ey gelmedi.
Å?imdilik bir de savaÅ?çı karakter ekleyebiliriz: Keskin NiÅ?ancı
Portre olarak hitman tipinde bir adam yapabiliriz. Kel, manyak tipli bir eleman iÃ…?te.
Keskin niÅ?ancı açık alan görevlerinde özellikle baÅ?arılı. Yetenekleri de çoÄ?unlukla savaÅ?mak üzerine.
Mesafe arttırıcı bir yeteneÄ?i olacak, seviyesine baÄ?lı olarak daha uzak mesafelerden savaÅ?a dahil olabilecek. Tabi gittiÄ?i görevlere göre bu yetenek lüzumsuz kalabilir. (dar ve kapalı bir alanda mesafe o kadar önemli olmaz sonuçta.)
Saldırıları ölümcül olabilecek. (% ihtimalle critical strike)
Görevlerden kaçma üzerine yeteneÄ?i var. Uzaktan savaÅ?tıÄ?ı için iÅ?ler yolunda gitmediÄ?i zaman barınaÄ?a tek baÅ?ına da olsa dönebilecek.
Tabi bir de sniper kullanma yeteneÄ?i olacak.
_________________ Been there. Seen that. Got the scars.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum