Ã?zellikle forumlarda hikaye yazma meraklı çok kullanıcı olduÄ?undan ve bu hikayelerine katılmak isteyen ama sadece izlemekle ve yorum yapmakla yetinmek zorununda kalan kullanıcılar olduÄ?undan, forumlarda kullanılabilecÄ?eini düÅ?ündüÄ?üm bir oyun sitili oluÅ?turdum (10 dakikada kafadan salladım (Aslında sistem bile yok)).
Oyunun oyanınıÅ?ı:- Oyunda oyuncular karakterleri üstünde söz sahibi deÄ?illerdir. Sadece belli noktalarda nasıl hareket edeceklerini belirlerler. Ayrıca belli durumlarda nasıl hareket edeceklerini de oyun efendisine söyleyebilirler. Oyun efendisinin baÅ?kalarının karakterleri üstüne yazdıÄ?ı bir romanın içinde kendi yarattıÄ?ı karakteri etkileyebilmek isteyen oyuncular içindir.
- Oyuncular, oyun efendisinin betimlediÄ?i olayları renklendirmek için kendi karakterini anlatan kısımları, olayları deÄ?iÅ?tirmeyecek Å?ekilde, tekrar betimleyebilir, karakterlerinin davranıÅ? ve düÅ?üncelerini daha zengin bir dilde anlatabilirler.
Oyunun kuralları:- Oyun efendisi görevi açıklar.
- Oyuncular karakterlerini yaratır.
- Toplantı aÅ?amaları hariç karakterleri oyun efendisi oynatır.
- Her biten görev +1 seviyedir.
- Her görev tüm karakterin seviyesi toplamı kadar toplantı içerir.
- Zarlar oyun efendisine yardım eder ama son söz oyun efendisinindir. (Oyun efendisi zar sonuçlarını açıklamalıdır)
Görev: Asıl baÅ?arılması gereken iÅ?.
Toplantı: Oyuncuların karakterlerini yönlendirebildikleri kısımlardır. Sosyal ve taktiksel olarak iki türü vardır.
. Sosyal: Oyun efendisi her oyuncuya diÄ?erlerinin bilmediÄ?i bir bilgi verir. Bilgiyi alan oyuncu bilgi ile ilgili iyi bir performans gördüÄ?ünde bilgiyi diÄ?er Oyuncular ile paylaÅ?ır. Bilgi paylaÅ?ımını klasik bir oyun efendisi gibi istediÄ?i Å?ekilde verebilir. Ã?rneÄ?in bir köylünün aÄ?zından, masa üstündeki bir nottan. Oyun efendisi ister ise, bilginin nasıl verileceÄ?ini de belirleyebilir.
. Taktiksel: Oyun efendisi oyunculara bulundukları durumu anlatır ve karakterlerinin nasıl davranmasını istediÄ?ini sorar. Sonrasında karakterler savaÅ? boyunca bu Å?ekilde davranarak savaÅ?ırlar. Bir çarpıÅ?ma birden fazla toplantıdan oluÅ?abileceÄ?i gibi, tek bir toplantıda birden fazla çarpıÅ?ma da aÅ?ılabilir. Karar oyun efendisinindir.
Karakter yaratım kurallarının olabildiÄ?ince basit olması bence bir gerekliliktir. Basit bir sayısal tanımlama sonrasında karakter kaÄ?ıtları geçmiÅ?ler, beklentiler ve bunlara uygun artılar ve eksilerden oluÅ?malıdır. Bu kısımları sayısal olarak oyunda nasıl kullanacaÄ?ını "deÄ?iÅ?iklikler" kısmında oyun efendisi karakter kaÄ?ıtları üstüne iÅ?lemelidir.
Ã?rnek sistem::::
Seviye: Her seviye karakterin becerilerine ya da daÄ?ıtılması için +1 PUAN kazandırır. Her 2 seviyede 1 birincil özelik +1 artırılabilir. Her 10 seviyede tüm birincil özelikler +1 artak. Her seviyede +1 Å?ans puanı alınır.
. Å?ans puanı: Å?anssız zarlar, hatalı taktikler gibi sebebplerle karakterlerin istenmeyen bir yerde ölmemesi için kullanılan puanlar. Ä°yi rol ve katılım ile oyuncular karakterlerine kazandırabilirler.
Beceriler
Sosyal: İkna, tehdit, blöf.
Taktik: SavaÅ? alanının iyi kullanımı.
Gizlilik: Yan kesicilik, saklanma, sessizlik.
İzcilik: İz sürme, hayvan ve bitki bilgisi.
Silah (Yakın): Balta, mızrak, kılıç, kalkan. Büyük silahı olan ilk saldırır. Küçük silahı olan daha çok saldırır.
Silah (Uzak): Yay, sapan, bıçak ve dart atma, toz atma.
Simya/Kimya: Büyü sanılabilecek konular hakkında bilgi, iyileÅ?tirme.
Mekanik/Mimari: Silah yapımı, bina yapımı, araç tamiri, zırh yapımı, tuzak kurma, bulma, bozma.
Büyü: Belli bir büyüyü yapabilme. Kaç puan gerektiÄ?ini oyun efendisi belirler.
Ã?zel: Ã?sttekiler dıÅ?ında belli bir özellikte geliÅ?miÅ? olma.
DeÄ?iÅ?iklikler: Karakterin fiziksel ve zihinsel olarak diÄ?erlerinden ayrıldıÄ?ı nokta.
Ä°ri: +5 HP, -2 gizlilik, -2 savuÅ?turma (+1 silah boyutu)
Ufak: -5 HP, +2 gizlilik, +2 SavuÃ…?turma (-1 silah boyutu)
Kurnaz: +2 zeka, -2 Ruh
Saf: +2 Ruh, -2 zeka
...
Denemek isteyene açık.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Bence ayaküstü çok güzel bir sistem uydurmuÅ?sun. Daha basite indirgersek; pyuncular toplaÅ?ır, karakterlerini yaratıp göreve gönderir. Bir gün sonra oyun efendisi sonuçları açıklar. Ona göre seviye atlayanlar puanlarını daÄ?ıtır, ölenler yeni karakter açar. (ya da ölmek çok mu acımasız oldu, onun yerine iyileÅ?me süreci 1 gün oynayamasın sonra bir daha katılabilsin göreve)
Ama oyun efendisini zorlayabilir bu, herkesi tek tek hesaplayacak ve bir gün sonra bir daha.
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Haklısın...
DediÄ?in gibi kaba haliyle çok benziyor.
Sanırım Artemisin aklındaki...
Sanırım Artemisin oyununda karakter yaratıp sonrasında sonucunu beklediÄ?in Facebooktaki oyunlar gibi bir kurulum var.
Benim aklımdaki biraz daha farklı...
Benim aklımdaki ise, oyun efendilerinin kahramanları baÅ?kalarının yarattıÄ?ı karakterler olan oyunlarında, zarlar yardımı ile hikayelerini yazmaları ve bir görev boyunca tüm karakterlerin sahiplerinin önemli anlarda kendi karakterlerinin kararlarını alabilmeleri Å?eklinde. Yani bir çarpıÅ?manın her round'unda karar almak yerine, sadece çarpıÅ?manın baÅ?ında karar almak ve gerisini karakterinin kiÅ?iliÄ?ine göre oyun efendisinin yazmasına izin vermek yada bir Å?ehirde aradıÄ?ının ne olduÄ?unu ve nasıl arayacaÄ?ını belirttikten sonra tekrar oyun efendisine karakterini teslim etmek Å?elinde.
Elde etmek istediÄ?im... (Dünyanın hakimi olmak dıÅ?ında...)
Forumlardaki pek çok oyunun uzun süren ve bu sırada bir iÅ?i çıkması sebebiyle oyunu bırakan kullanıcılar yada bir noktada tek bir karakterin bir ip ucunu bulması gerekirken diÄ?erlerinin handa beklemesi gerekmesinden kaynaklandıÄ?ını gördüm. Ayrıca oyun efendilerinin düÅ?ündüklerini düÅ?ünemeyen, göremeyen, saçma olduÄ?unu düÅ?ünen bir grup yüzünden oyun efendilerinin tıkandıklarına da Å?ahit oldum. Ayrıca oyun efendilerinden sürekli cevp bekleyen oyuncuların sıkıÅ?tırması da cabası. Haftada 1 giren oyuncu ile gün aÅ?ırı giren oyuncunun beklendtilri farklı oluyor.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum