3rd player's handbookta alignmentleri çok iyi açıklamıÅ? zaten tartıÅ?ılmasına gerek yok diye düÅ?ünüyorum. Kendi oyunlarımda genelde Alg seçimini serbest bırakırım. Ancak gruptakilerin egolarının birbirine girmesini engellemek içinde çok klas bi yöntem bulduÄ?umu düÅ?ünyom.
Alg oynatan kiÅ?inindir. Ancak bir grup oyunu olduÄ?u için evil bi karakter diÄ?erlerini kesmeye kalkar bilmemne. Oyun boka sarar. O yüzden kiÅ?i grubu kendi algsine göre yönlendirmeye çalıÅ?malı. NE bi karakter, grubun NE olmasını saÄ?lamaya çalıÅ?malı. Grup iyilik yapmaya baÅ?layınca onları ikna etmeye çalıÅ?malı, eÄ?er beceremiyorsa onlara sormadan kendi adamı sormadan öldürür.Yani alg lar grubun dıÅ?ındaki dünyaya yönelmeli grup elemanlarının kendisine deÄ?il. Bunun yanında da grup içinde de kendi alg ını savunmalı ona göre tartıÅ?malar çıkmalı fln.
Ben NE büyücü seçmeye bayılırım, zeki olduÄ?umdan aptal bi savaÅ?çıyı yanıma çekmekte hiç zorlanmam mesela.
Joined: Oct 01, 2003
Posts: 4316
Location: istanbul
Posted:
Fri Dec 12, 2003 9:04 pm
haklısın ama yanına çekebildiklerin genelde npc ler oluyor gerçek oyuncular genelde böle bi Å?ey denersen rahatsız oluyorlar ve oyunun kalitesi düÅ?üyor.
_________________ her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediÄ?ini anlayamasın
güç amacın, k
ya mesela bi aptal bi faytır, benim zekamla baÅ?a çıkmaya kalkıÅ?mamalı. Vizdımı iyiyse iyi bi arkadaÅ?ı onu benim zekamın pençelerimden koruyabilmeli. Ama faytır ivıl olduÄ?umu öÄ?renip RP yapamadan bana karÅ?ı atıp tutuyosa oyuncunun kalitesinin düÅ?üklüÄ?ündendir. Bu arada grubun iyi ve zeki zıppır Rogue'u o faytırı kazanmak için biÅ?iylerde yapmalı fln.Böylelikle oyun içinede oyun oluyo ve çok renk katıyo harbiden.
Joined: Oct 01, 2003
Posts: 4316
Location: istanbul
Posted:
Mon Dec 22, 2003 8:29 pm
abi faytır yerine savaÅ?çı yazabilirmisin(sadece bi soru. biraz garip geliyor da). haklısın bence de öyle olmalı fakat yine de kimse kolay kolay dediÄ?ni kabul etmiyor. ben edebiilirim ama bazı arkadaÅ?lar karekterlerine çok baÄ?lanıyorlar.
_________________ her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediÄ?ini anlayamasın
güç amacın, k
Joined: May 26, 2003
Posts: 5819
Location: Cehennem
Posted:
Mon Dec 22, 2003 9:30 pm
Matteo wrote:
3rd player's handbookta alignmentleri çok iyi açıklamıÅ? zaten tartıÅ?ılmasına gerek yok diye düÅ?ünüyorum. Kendi oyunlarımda genelde Alg seçimini serbest bırakırım. Ancak gruptakilerin egolarının birbirine girmesini engellemek içinde çok klas bi yöntem bulduÄ?umu düÅ?ünyom.
Alg oynatan kiÅ?inindir. Ancak bir grup oyunu olduÄ?u için evil bi karakter diÄ?erlerini kesmeye kalkar bilmemne. Oyun boka sarar. O yüzden kiÅ?i grubu kendi algsine göre yönlendirmeye çalıÅ?malı. NE bi karakter, grubun NE olmasını saÄ?lamaya çalıÅ?malı. Grup iyilik yapmaya baÅ?layınca onları ikna etmeye çalıÅ?malı, eÄ?er beceremiyorsa onlara sormadan kendi adamı sormadan öldürür.Yani alg lar grubun dıÅ?ındaki dünyaya yönelmeli grup elemanlarının kendisine deÄ?il. Bunun yanında da grup içinde de kendi alg ını savunmalı ona göre tartıÅ?malar çıkmalı fln.
Ben NE büyücü seçmeye bayılırım, zeki olduÄ?umdan aptal bi savaÅ?çıyı yanıma çekmekte hiç zorlanmam mesela.
Abi tebrik ediyorum bizler de Alignmentsız oynuyoruz ve yaptıÄ?ımız Å?eylere sözlerimize göre birbirimizi tanıyoruz böylece gizli bir evil da olabiliyor gurubun içinde ve olayın tadı önceden belli olmuyor. Böylece çok güzel sürprizler olabildiÄ?i gibi insanlar bazen birbirine Å?üpheyle yaklaÅ?ıyor ve çok daha iyi rpler doÄ?abiliyor.
Å?iddetle tavsiye ederim alg gizli olmasını ama oyuncular Dm'le biraz konuÅ?up anlaÅ?malı yoksa herkes CE olursa olayın cılkı çıkar.
Ã?rneÄ?in ben CN bir karakter oynatırım ve grubun isteklerine de pek karıÅ?mam. EÄ?er benim tarzıma uymuyorsa yaptıkları Å?ey (ki bu çok vahÅ?i bir katliam da olabilir, çok gereksiz saf bir iylik de olabilir mesela bütün parasını temple'e baÄ?ıÅ?lamak gibi) ben bu olaya katılmam ve hatta yaptıkları ile dalga geçerim. Varsın grup istediÄ?ini yapsın umursamam.
Hatta bir kere grupbir kombata girmiÅ?ti ve gurubun barbarı olarak kollarımı kavuÅ?turup onları izlemiÅ?tim. Son anda büyücü ölmek üzereyken acıdım da olaya müdahale ettim, sonra da vazgeçirmeye çalıÅ?tım bir daha yardım etmemekle tehdit ederek...
Tabii Evil karakterli zeki bir adam bütün isteklerini gruba çaktırmadan empoze etmeye çalıÅ?ırsa da muhteÅ?em bir oyun ortaya çıkabilir... Onlara olmayacak Å?eyler vaad edip kafalarını karıÅ?tırabilir. Zaten sanırım senin bahsettiÄ?in fighter'ları kandırma durumu da bu Å?ekilde oluyor. Adamın algılayamayacaÄ?ı derecede karmaÅ?ık Å?eylerle baÄ?daÅ?tırarak kafasındaki doÄ?ruyu kendi doÄ?runla deÄ?iÅ?tirebilirsin. Tabii bunun için önce fighter'ın güvenini kazamalısın sanırım...
Kolay gelsin...
_________________ That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
Joined: Oct 05, 2003
Posts: 871
Location: eskiþehir
Posted:
Sun Jun 20, 2004 5:06 pm
bence de oyunlarda alignment gizli olmalı ama Å?u ana kadar hiç böyle bi oyun oynamak nasip olmadı sonuçta oyunun gerçekliliÄ?ini artırmak için böyle bi uygulama daha mantıklı olsa gerek
ve yeminer senin demek istediÄ?ini anlayamadım galiba
_________________ you are not alone ; so don't be afraid in the dark and cold m'thain d'streea
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum