abim annattıydı tanımadıÄ?ı bir grup insanla oynamıÅ? aÅ?Å?adaki oyunu
dm: Å?imdi bir ovada ilerliyorsunuz ilerde dagın yamacında bahçeli büyük bir ev var
oyuncu1:yanından geçip gidelim
dm:olmaz daglar çok dik
oyuncu2:diÄ?er taraftan geçelim
dm:o taraftada jungle var geçit vermiyo
oyuncu1:iyi girelim bari
(kötü dm)
dm:kaçın abi üç yüz tane tane orc geliyo
oyuncu:kaçalım o zaman biz
denir ve oyun bu playerlarla ve dmle gitmez denir ve kaçılır
o da biÅ?ey mi bizim bi dm vardı "sercan kulakların cınlasın" adam dungeons and dragons u sadece dungeon da gecen biÅ?ey zannediyodu. bizi dungeondan dungeona dragondan dragona sallıyodu. biraz aÅ?mıstım o zamanlar ucan bi halım var buyucuyum diÄ?er arkadaslar yuruyor ben yukardan etrafı kolacan ediyorum. dungeon gibi biÅ?ey gorursem donup kacıcam. DM bize dondu "--abi bi delik acılıyo ayagınızın altında ve dungeon giriÅ?i oldugunu anladıgınız bi delige dusuyonuz."
playerlar=??????
ben= abi ben ucuyorum hatırlarsan
DM= ha sende arkadaslarının dusmesine goz yummayıp dalıyon dungeona tam arkandan delik kapanıyo.
Playerlar=yuhhhhh abi ben bırakıyom....
TAMAMEN GERÃ?EKTÄ°R YALANIM VARSA BÄ° DAHA MAGE OYNATMAK NASÄ°P OLMASIN...
bi arkadaÅ?la orta dünya (ank.da bi cafe bilen biliodr zati) diÄ?er bi arkadaÅ?ı beklioduk canımız sıkılıdı hadi dedim bana frp oynat. adam hikaye konusunda gayet baÅ?arılı biÅ?ey buldu. ben yaÅ?lı bi elf okçuyum ...
en sonunda bnm gıcık kararlarıma dayanamayan bu cins ark. ın oytunu bitiriÅ? sözü...
- yolda yürürken bi adamın pelerinine bastın adam sana laf etti sen de ona laf ettin en son bi ıslık çaldı 100 tane assassin gelip üzerinde anatomik inceleme yaptı, öldün...
Oldun böle bir olayın neresi kötü allah rızası için adam oraya girmelerini istiyor belki senaryosunu oraya göre ayarlamıÅ?tır.
Dm:KarÅ?ınızda 2 yol var bir oramana bir vadiye gider.
Player'lar:Hmm orman tehlikeli biz vadiden geçicez
Dm:Hmm demek öyle pekala yolda gitmeye baÅ?ladınız birden "piyano" düÅ?tü ve hepiniz öldünüz.
_________________ hayatın daima görmediÄ?imiz bir yanı vardır. ve hep o yanı görmek isterken asıl kısmını kaçırırız...
Joined: Nov 11, 2005
Posts: 16
Location: zonguldak
Posted:
Sat Nov 12, 2005 2:51 am
bu dm ne böyle ya??oyunculara özgürlük tanımamıÅ?ki bu.resmen kendi istediÄ?ini yaptırmıÅ?.ayrıca korkan kender ise ayrı bü konu
Joined: Nov 12, 2005
Posts: 7
Location: Ä°stanbul
Posted:
Wed Dec 07, 2005 4:40 am
[quote]bu dm ne böyle ya??oyunculara özgürlük tanımamıÅ?ki bu.resmen kendi istediÄ?ini yaptırmıÅ?.ayrıca korkan kender ise ayrı bü konu
Quote:
Katılıyorum..Valla bence bıraksaydınız kendi kendine oynasaydı.."Ã?ok Amaçlı DM" olarak da frp tarihine geçmiÅ? olurdu böylece..
Kötü oyun adayı:
Kahramanlarımızın kaldıÄ?ı evin önünde bir adam öldürülür. Bunu farkettikleri halde adamın cesedini ortada bırakıp evlerine geri dönerler. Ardından sonraki sabah guardların gelip kapıyı kırarcasına çalmasının ardından guardlarla savaÅ?ırlar (neden yani?) ardından 2sini öldürüp birinin kaçmasını saÄ?ladıktan sonra Å?ehirden uluorta ellerinde kanlı kılıçlarla kaçmaya çalıÅ?ınca guardların öldürüÅ?ündende haberi olan Å?ehir halkı ve ardından yetiÅ?en baÅ?ka guardlar tarafından linç edilirler.
(Dmde kötüydü biras tabi..)
Ayni oyunu oynadim.Ben yandaki evde idim.3 kere satsam mi arklari dedim.sonra arkadan guardlara daldim.Biri kacti.biz pesinden.Halk bize engel oldu.Bi barbar(Kuraltanimaz iyi ) koyluleri bicip yol acti(rage).en son ben duvarlarin arkasina saklanmistim .
_________________ Diablo 1'in unutulmazları:
Hello my friend, Stay a while and listen(Cain The Elder)
I sense a soul searchs for his answers(Adria The Witch)
What ails you my friend(Peppin the healer)
Hi, What Can I do for you?(Rahmetli Griswold The Blacksmith)
Joined: Aug 03, 2004
Posts: 1245
Location: Ä°stanbul (Ä°zmir)
Posted:
Tue Feb 28, 2006 8:06 pm
Siz bunlara kötü DM mi diyorsunuz?? En azından sizi girmenizi istediÄ?i yere hemen sokmuÅ?, eziyet etmemiÅ?. Ä°Å?te kötü DM:
Chapter I: Kayıp Pantolon
Bir nehirden karÅ?ıya geçmemiz gerekiyor, sebebi zaten ayrı bir hikaye. ArkadaÅ? derinliÄ?i iple ölçmeye çalıÅ?ırken suya düÅ?tü (paladin), ben onu kurtardım (büyücü) ama bizim ders almamızı isteyen DM arkadaÅ?ın pantolonunun suya düÅ?tüÄ?ünü söyledi.. (Sadece bununla kalsa iyi, zavallı adam pantolonsuz kaldıÄ?ı için -2 str, -2 con gibi bir penaltı aldı)
Chapter II: Geçilmez DaÄ?
Biz bu olaydan sonra nehirden geçmekten vazgeçip köprü falan aramaya baÅ?ladık. DM bize nehrin bir maÄ?araya girdiÄ?ini söyledi. Bizim de sütten aÄ?zımız yandıÄ?ı için girmeyelim dedik. MaÄ?aranın üzerinden tırmanalım dedik. Günlerce tırmandık ve orasının yere inmediÄ?ini, sonsuza kadar uzandıÄ?ını söyledi. (nasıl oluyor?) (ben de anlamadım) Bu yolculukta da yemeÄ?imiz bittiÄ?i için gördüÄ?ümüz çam aÄ?açlarının kozalaklarını yedik. Her kozalak için fort attık, tutturamayan hasta oldu. MaÄ?araya girdik çaresizce. Nehrin kenarından giden bir yolu takip ettik sonunda nehir sıÄ?laÅ?tı, karÅ?ıya geçtik ve geri döndük. Böylece nehri geçmiÅ? olduk. GeçmiÅ? olsun..
Benim de çok efsane bi railroad(*1) olayım olmuÅ?tu. Yine ben bunlar kadar mantıksız yapmadım ama, sonuçta railroad railroaddır.
Oyuna yeni baÅ?ladık, ben de hazırlanmıÅ?ım ama tek macera hazırlamıÅ?ım öküz gibi. baÅ?ka hazırlıÄ?ım olmadıÄ?ından da oyuncular farklı bir Å?ey yapmaya kalktıÄ?ında (o zamanlar deneyimsizdim de ) beceremiyordum. Onlar da iki dakka hoÅ?görü göstereyim demediler. Neyse;
Ä°ki muhafız olarak baÅ?ladılar. Bulundukları kasabanın yanında bir kale inÅ?aatı filan vardı. Yardım isteyen çıÄ?lıklar duyduklarında koÅ?up yaÅ?lı kadını ninjatorik acayip assasinimsi adamlardan kurtardılar. Adamlar (o zaman takla yeteneÄ?ini yeni öÄ?renmiÅ? olan benim gazımdan dolayı) taklalar atıp bıçaklar fırlatıyor, duvardan muvardan hopluyolar, zıplıyolar filan... Zor zahmet kadını kurtardıktan sonra kadın bu adamların kalenin yapımına büyük baÄ?ıÅ? yaptıÄ?ı için kendisini öldürmeye geldiklerini, kalenin yapımını sabote etmek isteyen bu adamları durdururlarsa ödül vereceÄ?ini söyledi (kendisi güya zengin bir duldu. Niye kaleyle ilgileniyosa manyak...)
Oyuncular olur olur diye kadını geçiÅ?tirdikten sonra ninjatorik adamlardan tırsıp kaleye gitmediler. Gidip kasabanın çarÅ?ısında geziyorlar, annelerinin yanına gidip yemek yiyorlar filan ama kaleye gitmemeye kesin kararlılar. Ã?nce asıldıkları hatunlar "gelin kalede içelim biÅ?iler, manzarası güzelmiÅ?" diyerek kandırmaya çalıÅ?tı, olmadı. Halktan konuÅ?tukları bir kaç önermede bulundu, yine yemediler. En son uyumaya barakalara gittiklerinde gece öldürülmelerine ramak kaldı uykuda, kurtuldular ama bu sefer sekiz katı korktular. Derken askerlerden biri, "benim gece nöbetim kaledeydi, siz de izindeymiÅ?siniz, annem hastaymıÅ? yerime bakar mısınız?" diyerek, iki kiÅ?iye tek kiÅ?ilik nöbeti (niyeyse?) verdi. Asker olduklarından mecbur kabul ettiler, gittiklerinde yine ninjatorik adamların karanlıktan attıkları acayip asitler, ateÅ?ler vs. ile zor durumda kaldıktan sonra oyunu bıraktılar
Hâlâ "ninjatorik adamlar" geyiÄ?i döner biraraya geldiÄ?imizde. Bu oyundan sonra yine oyunculara oranla daha karizmatik ve atraksiyonlu adamlar üç beÅ? ortaya çıktıktan sonra Å?ikayetlere dayanamayıp ortadan kaldırdım, oyunlar daha eÄ?lenceli oldu
Joined: Nov 29, 2006
Posts: 864
Location: Istanbul
Posted:
Mon Jan 15, 2007 9:18 pm
Hmm evet linear senaryolar hakikaten ızdıraptır... Benim de Å?öyle bir anım olmuÅ?tu...
FRP'yi ilk öÄ?rendiÄ?im yıldı, yaz tatilinde yazlıktaydım ve sonsuz zamanım vardı...
DM'imiz yemeden içmeden bir hafta boyunca mükemmel bir oyun hazırladıÄ?ını söyleyerek bizi gaza getiriyordu.
En sonunda oyuna baÅ?ladıÄ?ımızda adamın "Diablo" gibi bir oyun hazırladıÄ?ının farkına vardık... Dungeon'da 10 kat aÅ?aÄ?ıya indiÄ?imizde bile daha hala goblinler çıkıp duruyordu... (Diablo çıkmamıÅ?tı o zamanlar ama...)
Neyse sonunda dayanamayıp sorduk adama... Abi zindanın yeri nasıl bir Å?ey?
DM: Zindan topraÄ?ın altına kazılmıÅ?.. yer toprak.
Oyuncu: Kazıyoruz abi... (Adam paranoyak olduÄ?u için town dan kazma kürek de satın almıÅ?tı... )
DM: (Bozularak) Bir alt kata indiniz abi.
Oyuncu: Kazıyorum.
DM:(Biraz sinirli...) Bir alt kata indiniz.
... aradan 20 dakika geçer, artık saymadıÄ?ımız kadar çok kat hızlı hızlı geçilmiÅ?tir. Diyalog DM ile oyuncu arasında inatlaÅ?maya dayanır ve Å?öyle bir hal alır...
O: Kazıyorum. DM: Bir alt kata iniyorsun. O: Kazıyorum. DM: Bir alt kata iniyorsun. O: Kazıyorum. DM: Bir alt kata iniyorsun.
O: Bir alt kat çıkmayıncaya kadar kazıyorum.
DM: KarÅ?ına Å?öyle bir yaratık çıktı. (Ã?zelliklerini kapatarak Tarasq'ın 2E MM deki resmini gösterir. O zamanlar hepimiz o yaratıÄ?ı ilk kez görüyoruzdur. DM o kitaba bakmamızı yasaklamıÅ?tır çünkü.)
Oyuncu saldırır, DM zar atar... Oyuncu DM'in sürekli zar atmasından sıkılır ve abi benim 22hp'im var zaten artık zar atmasan da olur diyerekten oyunu bırakır.
Daha sonradan bizler yaratıÄ?ın özelliklerini okuyup nasıl olup da oraya sıÄ?abildiÄ?ini düÅ?ünüp dururuz.
Kısacası benim bir desturum var. O da olabildiÄ?ince DM Friendly oynamaktır. Her DM'in yeteneÄ?i ve kurgu kabiliyeti farklı. Bu yukarıda bahsettiÄ?im olayda DM çok üzülmüÅ?tü çünkü günlerce Dungeon tasarlamıÅ?tı ve gerçekten de bir sürü kat yapmıÅ?tı ama biz 10. katta doÄ?al olarak oyundan sıkılmıÅ?tık.
EÄ?er DM hevesliyse ve gerçekten ortaya bir emek koyduysa bazen biraz DM'e de destek çıkmakta fayda var. Sonuç olarak biraz uysal olarak çok baÅ?arısız bir kurguya sahip bir oyunu bile zevkli hale getirebilirsiniz. Yok eÄ?er hiç çekemiyorsanız o zaman da oyundan çıkarsınız olur biter....
Bazı oyuncular oyunun amacını unutup DM'in iyi kapatmadıÄ?ı delikleri bulup codebreaker'lık yapmaya çalıÅ?ırlar, oyunun plotundaki olaylara hiç bulaÅ?madan illa özgür olacak diye apalakasız Å?eyler yapar ve bir anlamda DM'i yoklar...
Ama yukarıda anlatılanlar gerçekten çok bariz acemice oyun yönetimler olmuÅ?.
DM aÅ?aÄ?ılanırcasına oyunu eline verildiÄ?inde açıkcası hep yüreÄ?im parçalanıyor...
_________________
ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÃ…?in ifadesidir.
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Mon Jan 15, 2007 10:03 pm
Bir keresinde düello yaptıracaktım iki arkadaÅ?a(bu sitedenler). Ä°kisi de gayet yüksek level o yüzden bende saçma bir arena olmasın dedim, hikayeli mikayeli deÄ?iÅ?ik egzotik olsun dedim. Biraz da gıcıÄ?ımdır Yugolothlar esir alsın diye düÅ?ündüm. Ã?Yle kocaman 30 katlı bir arenaya geldiler etrafta türlü türlü yugoloth var. Bizimkiler bir iki turn birbirlerine atak yaptılar sonra bi tanesi coÅ?tu arenanın en üstüne uçtu büyüyle. (gıcıÄ?ım demiÅ?tim dimi) bi güzel indirdiler bunu aÅ?aÄ?ı, noluyo demeye varmadan bu seferde seyircilere daldı bu, birsürü ok yedi tabi doÄ?al olarak. Ben de diÄ?er elemanın tarafını tutmaya baÅ?ladım. Baktı bu baya hasar yedi ben oynamıyom erteleyelim dedi, ben de eywallah istediÄ?in gibi olsun dedim gıcık üzerine gıcık bir oyundan kurtuldum.
Halbuki arenayı egzotik yapmıÅ?tım, zaman ayarlı tuzaklar falan vardı, environment effects falan vardı, hiçbiÅ?i yapmaya fırsat bırakmadılar. Ben de böyle yaptım. Siz yapmayın...
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
o da biÅ?ey mi bizim bi dm vardı "sercan kulakların cınlasın" adam dungeons and dragons u sadece dungeon da gecen biÅ?ey zannediyodu. bizi dungeondan dungeona dragondan dragona sallıyodu. biraz aÅ?mıstım o zamanlar ucan bi halım var buyucuyum diÄ?er arkadaslar yuruyor ben yukardan etrafı kolacan ediyorum. dungeon gibi biÅ?ey gorursem donup kacıcam. DM bize dondu "--abi bi delik acılıyo ayagınızın altında ve dungeon giriÅ?i oldugunu anladıgınız bi delige dusuyonuz."
playerlar=??????
ben= abi ben ucuyorum hatırlarsan
DM= ha sende arkadaslarının dusmesine goz yummayıp dalıyon dungeona tam arkandan delik kapanıyo.
Playerlar=yuhhhhh abi ben bırakıyom....
TAMAMEN GERÃ?EKTÄ°R YALANIM VARSA BÄ° DAHA MAGE OYNATMAK NASÄ°P OLMASIN...
yalan diyenmi var böyle zırtapoz DM'lere çok rastladık biz, normaldir yani
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum