Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - Mutants & Masterminds
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Mutants & Masterminds View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sun May 25, 2008 5:55 pm Reply with quoteBack to top

    Mutants & Masterminds 2ed, Green Ronin firmasının süper kahramanlar üzerine kurduÄ?u bir sistem. D&D'ye göre bazı köklü deÄ?iÅ?iklikleri var, burada kısaca anlatacaÄ?ım.

    Karakter yaratırken elimizde belirli bir puan oluyor (Her seviye için 15 puan). Bu puanları oyuncu statlara, güçlere, featlere, skillere, saving throwlara, saldırı ve savunmaya kendi daÄ?ıtıyor.

    PUAN DAÄ?ITIMI
    Statlar
    BaÅ?langıçta bütün statlar 10'dur. 1 puan karÅ?ılıÄ?ı 1 stat artar. Statların artıları ve eksileri D&D 3ed gibidir.

    Saldırı ve Savunma
    BaÅ?langıcı 0'dır. Her 2 puan karÅ?ılıÄ?ı 1 artar.

    Saveler
    BaÅ?langıcı 0'dır. Her 1 puan karÅ?ılıÄ?ı 1 artar. (Fort, Ref ve Will diye üç ayrı kısım mevcut.)
    Ayrıca bir de Toughness save var, bu sadece feat alarak arttırılabiliyor.

    Skills
    En ucuz olan bölüm. Her 1 puan karÅ?ılıÄ?ı 4 skill puanı kazanılır.

    Feats
    Her feat 1 puan.

    Güçler
    Güçlerin seviyesi 1 puan vererek arttırılır.

    Ekipmanlar
    Karakterinizin aldıÄ?ı eÅ?yalar da parayla deÄ?il puanlar sayesinde oluyor. Ekipmanların kaybolması yada bitmesi diye bir sorun yok. Bunun kitapta ayrıntılı bir listesi var ama genel olarak:
    Her +1 hasar veren silah için 1 puan
    Her +1 savunmanızı yükselten zırh için 1 puan

    Zayıflıklar
    Seçilecek zayıflıklar sayesinde puan kazanmak mümkün.

    SINIRLAR
    Bunların bir sınırıda var, seviyenize göre bu sınırlar belirleniyor.
    Saldırı en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Savunma en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Güç ya da büyüyle verilecek zarar en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Tougness save en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Fort, Ref, Will saving throwları en fazla seviyeniz kadar olabilir.
    Skill en fazla seviyeniz+5 kadar olabilir.
    Statların bonusları en fazla seviyeniz+5 kadar olabilir.

    Peki bu sınırlar aÅ?ılamaz mı?
    Saldırınıza yükseltip, hasarınızı azaltabilirsiniz.
    Savunmayı yükseltip, Toughness saveinizi düÅ?ürebilirsiniz.

    SAVAÅ? SÄ°STEMÄ°
    Asıl köklü deÄ?iÅ?iklikler burada.
    Hit Point yok.
    Hasarlar sabit 1d6-1d8 gibi deÄ?iÅ?kenler yok.
    Turda sadece 1 kere saldırı yapılabiliyor. (Ä°ki elle dövüÅ?mede dahil)
    Büyü ya da güçler için kullanım sınırlaması yok. (Her tur alev püskürtebilirsiniz.)

    Ã?rnek:
    STR'si 20 (+5) elinde sopa (+2) olan mutant bir insana saldırıyor.
    Mutant saldırı puanı+1d20 atıyor.
    İnsan savunma puanı+1d20 atıyor.
    Mutant baÅ?arılı olursa 7 hasar vermiÅ? sayılıyor.
    Ä°nsan bundan nasıl etkilendiÄ?ini anlamak için Toughness Save atılıyor.
    Toughness save zorluÄ?u 15+ (Hasar) 7= 22
    BaÅ?arılı olursa hiçbir yara almıyor.
    BaÅ?arısız olursa bereleniyor (Bruised)
    5'den daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa bereleniyor ve afallıyor. (Bruised&Staggered)
    10'dan daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa afallıyor ve sersemliyor. (Stunned&Staggered)
    15'den daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa bayılıyor. (Unconscious)

    Yaralanma durum listesi:
    Berelenme (Bruised) -1 Toughness saving throwuna alır, bu cezalar her berelenmede toplanır.
    Afallama (Staggered) turda sadece bir move ya da standart hareket yapabilir.
    Sersemleme (Stunned) Dodge bonusunu kullanamaz, -2 savunmaya alır, hareket edemez.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun May 25, 2008 7:31 pm Reply with quoteBack to top

    devrimk wrote:
    BaÅ?arılı olursa hiçbir yara almıyor.
    BaÅ?arısız olursa bereleniyor (Bruised)
    5'den daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa bereleniyor ve afallıyor. (Bruised&Staggered)
    10'dan daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa afallıyor ve sersemliyor. (Stunned&Staggered)
    15'den daha yüksek farkla baÅ?arısız olursa bayılıyor. (Unconscious)

    Yaralanma durum listesi:
    Berelenme (Bruised) -1 Toughness saving throwuna alır, bu cezalar her berelenmede toplanır.
    Afallama (Staggered) turda sadece bir move ya da standart hareket yapabilir.
    Sersemleme (Stunned) Dodge bonusunu kullanamaz, -2 savunmaya alır, hareket edemez.


    Bence bu sistemin en güzel yönü olmuÅ?. HP konusundaki o abartılmayı ortandan kaldırıyor. Ancak yüksek seviyelerde sanki bir hasar almama tarzı yaklaÅ?ım baÅ?latır bu. Süper güçlü yaratıklar söz konusu olunca mantıklı ama insalar arasında savaÅ?larda anormalliÄ?e kaçıyor.

    Quote:
    Peki bu sınırlar aÅ?ılamaz mı?
    Saldırınıza yükseltip, hasarınızı azaltabilirsiniz.
    Savunmayı yükseltip, Toughness saveinizi düÅ?ürebilirsiniz.


    BUrada + ve - leri olay sırasında sen ayarlıyorsun sanırım. Yani güçlü ama dengesiz bir yumrukla, rakibini tartan temkinli ama güçsüz yumruklar arasında gidiÅ? geliÅ?ler. Peki bu sistem bana SAGA sistemindeki bir olayı hatırlattı.

    Bir elf düÅ?ünelim aÄ?acın tepesinde nöbet tutuyor. Sonra nöbeti devralmaya arkadaÅ?ı geliyor o da aÄ?açtan çevik hareketlerle yavaÅ?ça iniyor. Ancak aynı elf arkadaÅ?ı geldiÄ?inde deÄ?ilde ileriden hızla kamplarına uçan bir ejderha gördüÄ?ünde inmek istese acele etmesi gerekecek. Bunun içinde hızlı olması gerekecek. Ancak sadece hızlı inmenin yetersiz olacaÄ?ını düÅ?ündüÄ?ünden acele ile iniyor ve bu sefer risk alıyor. (SAGA da bunun için risk kartları vardı. Bu kart normalde diÄ?er kartların ile toplayacaÄ?ın puanların üstüne daha da puan eklemeni saÄ?lıyordu. Ancak bir baÅ?arısızlık sonucunda sonucu felaketle bitiyordu bu kart kullnıldıÄ?ında) AÄ?açtan paldır küldür düÅ?üyor ve kolu bacaÄ?ı kırılıyor.

    Bu oyundaki bu + yada - lerde aynı Å?ekilde mi çalıÅ?ıyor? BilmediÄ?im için sallayacaÄ?ım

    +2 saldırısı var ama yetmiyor
    +1 daha atırıyor ve -1 zırhına alıyor
    +2 daha artırıyor ve -2 zırhına alıyor ve +1 baÅ?ına bir Å?ansızlık gelme olasılıÄ?ı oluyor
    +3 daha alıyor ve -4 zırhına alıyor ve +1 baÅ?ına bir Å?ansızlık gelme olasılıÄ?ı oluyor
    +4 daha alıyor ve -6 zırhına ve +2 baÅ?ına bir Å?ansızlık gelme olasılıÄ?ı oluyor

    gibi bir ilerleme ile bir yerden daha fazlasını alması engelleniyor mu yoksa böyle bir Å?ey yok mu?

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi ka
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sun May 25, 2008 10:52 pm Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:

    BUrada + ve - leri olay sırasında sen ayarlıyorsun sanırım. Yani güçlü ama dengesiz bir yumrukla, rakibini tartan temkinli ama güçsüz yumruklar arasında gidiÅ? geliÅ?ler. Peki bu sistem bana SAGA sistemindeki bir olayı hatırlattı.


    Bu deÄ?indiÄ?in tip ayarlamalar Power Attack (-saldırı/+ hasar), Defensive Attack (-saldırı/+savunma), Accurate Attack (-hasar/+saldırı), All-out Attack (-savunma/+saldırı) gibi featlerle yapılabiliyor. Bu deÄ?iÅ?iklikler sınırlamaların üzerine çıkılabilmesini saÄ?lıyor.

    Kastedilmek istenilen Ã…?udur:
    10 seviye bir karakterin saldırısı da hasarı da en fazla 10 olabilir.
    Fakat iyi isabet ettiremeyen ama vurduÄ?u zaman çok hasar veren bir karakter yapmak istiyorsanız Å?öyle bir ayarlamaya gidebilirsiniz.
    Saldırısını en fazla 6 olmayla kısıtlayıp, hasarı 14'e çıkartırsınız. Bu -4/+4 standart özelliÄ?i olur ve karakter kaÄ?ıdına bu Å?ekilde yazılır.
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sun May 25, 2008 11:24 pm Reply with quoteBack to top

    �rnek olması için kitapta bulunan iki karakteri buraya yazıyorum. İkiside 10. seviye ama bu denk oldukları manasına gelmiyor. Powerplay yapması çok kolay bir sistem o yüzden kuralları iyi bilen bir DM ve vicdanlı oyuncular gerekiyor.

    DÃ?VÃ?Å? USTASI
    10. Seviye
    Abilities
    Str: 18
    Dex: 20
    Con: 16
    Int: 10
    Wis: 15
    Cha: 11

    Saves
    Toughness: +7/+3*
    Fort: +8
    Ref: +13
    Will: +6

    Skills:
    Acrobatics 11 (16)
    Concentration: 10 (12)
    Escape Artist 10 (15)
    Intimidate 10 (10)
    Notice 8 (10)
    Stealth 11 (16)

    Feats:
    Accurate Attack
    Acrobatic Bluff
    Assessment
    Blind-Fight
    Chokehold
    Critical Strike
    Defensive Attack
    Defensive Roll (4)
    Elusive Target
    Grappling Finnese
    Imp. Defense
    Imp. Disarm
    Imp. Grapple
    Imp. Intiative
    Imp. Throw
    Imp. Trip
    Instant up
    Luck (2)
    Move-by Action
    Power Attack
    Redirect
    Stunning Attack
    Takedown Attack
    Uncanny Dodge

    Combat
    Attack +16
    Damage +4 (çıplak el)
    Defense +13
    Initiative +9

    Toplam Harcanan Puan 150
    Abilities 30
    Save 17
    Skills 17 (68 rank)
    Feats 28
    Combat 58



    SÃ?PER KAHRAMAN
    10. Seviye
    Abilities
    Str: 14 (34)
    Dex: 12
    Con: 14 (34)
    Int: 10
    Wis: 12
    Cha: 13

    Saves
    Toughness: +12
    Fort: +12
    Ref: +6
    Will: +8

    Skills:
    Notice 8 (9)
    Profession 4 (5)
    Search 8 (8 )

    Powers
    Enhanced Strength 20
    Enhanced Constitution 20
    Flight 5 (250 MPH)
    Immunity (Life Sport)
    Impervious Toughness 12
    Quickness 3
    Super Strength 6 (Heavy Load 100 tons)

    Combat
    Attack +8
    Damage +12 (çıplak el)
    Defense +8
    Initiative +1

    Toplam Harcanan Puan 150
    Abilities 15
    Save 12
    Skills 5 (20 rank)
    Feats 0
    Powers 86
    Combat 32
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 26, 2008 12:51 am Reply with quoteBack to top

    Power play konusunda açıkları varsa kesinlikle tercih etmeyeceÄ?im bir sistem olacaktır. Aynısı bana Star Wars'da da olmuÅ?tu. D&D sisteminin aynısıydı vitality ve wound sistemi kullanılıyordu ama oyunda 20. level bir karakterin olabileceÄ?i en güçlü karakteri yapmıÅ?tım. DM karÅ?ıma EPÄ°K LAZER(!) çıkartmak zorunda kalmıÅ?tı emlak dükkanının tekinde. Bazen öyle sistemler cidden kötü oluyor, benim gibi oyuncular açık buldukları an çok hoÅ?larına gider ve üzerine gider o açıkların ama çoÄ?u öyle olan oyuncular benim gibi vicdanlı deÄ?ildir. Ben DM oyun üzerinde kontrolünü yitirdiÄ?i zaman çok üzülürüm. Sanırım bu sistem de öyle gözüküyor :/

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon May 26, 2008 1:27 am Reply with quoteBack to top

    Olabilecek en güÅ?lü karakter diye bir Å?eyin olmaması gerek zaten. Ã?yle bir karakter bir oyunda var ise o zaman Dm'nin oynatıÅ?ında bir sorun oluyor. Ancak olabilecekler

    - En iyi yakın dövüÅ? karakteri
    - En iyi menzilli dövüÅ? karakteri
    - En kuvvetli vuran karakter
    - En hızlı karakter

    Temeli D&D olduÄ?u için elbetteki bir yerlerde falsosu olacaktır. HP'yi kaldırınca o statik dövüÅ?ler sırasında adamın canından gitmemesi onlarca yaratıkla dövüÅ?ebiÅ?lmesi için dayanıklılık koymak gerekiyor.

    Yalnız Saconun tecrübe ile söylediÄ?i Å?eye kalkıpta çok bilmiÅ? cevap veremem herhalde. Benimde aradıÄ?ım sistemlerden güçlenmenin karÅ?ılıÄ?ında güçsüzleÅ?mek ve hatta normalin üstünde bir güce kavuÅ?mak için çok daha büyük güçsüzlüklere boyun eÄ?mek. Zaten ilk mesajımda verdiÄ?im örnektende bunu anlamıÅ?sınızdır.

    Saco: Senin oyununda ne olduÄ?unu bilmiyorum ve ona göre konuÅ?amayacaÄ?ım, ama sana o en güçlü karakteri yarattırırken, DM istediÄ?in her özelliÄ?i almana izin mi verdi yoksa her özellik için senin hikayene bir Å?eyler daha ekledi mi? Daha açık Å?ekilde o kadar iyi savaÅ?an bir karakterin herhalde hayatı savaÅ? olmalı ve sosyal yönden tam bir beceriksiz olmalı. Mesela hayatı arenada geçmiÅ? bir gladyatör tarzı bir jedi felan mı oldun? (Hani nasıl oluyorsa) O zaman senin oyununda senin karakterini gayette güzel savaÅ?a dahi girmeden alt etmeleri gerekmezmiydi? Senin oyunculuÄ?unun ne kadar iyi ve ne kadar egodan uzak olduÄ?unu bildiÄ?im için ben burada DM'nin bir suçu olduÄ?u görüÅ?ündeyim.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi ka
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 26, 2008 6:03 pm Reply with quoteBack to top

    Karakterim bir jedi dı evet. Bir grup serseri ve sonrasında karÅ?ılaÅ?tıÄ?ımz kuvvetli bir sith grubundan sonra olanlar oldu. Kuvvetli sithin üzerinden çıkan bir eÅ?ya beni yavaÅ? yavaÅ? ele geçirmeye baÅ?ladı. Bunun üzerine kötü tarafa doÄ?ru kaymaya baÅ?ladım. E tek baÅ?ıma olduÄ?um için de gayet kendimi geliÅ?tirme Å?ansım oldu, ha belki forceu yeterince iyi kullanamıyordum ama asıl force kullanıcılarından aÅ?aÄ?ı kalır bir yanım yoktu. Ama gel gör ki her hangi bir menzilli veya yakın dövüÅ? karakteri önümde duramıyordu. Ben de karakterimi nasıl daha güçlü hale getiririm diye araÅ?tırırken bir çok açıÄ?ını buldum sistemin. Å?öyle örnekleyeyim; kılıç kullanan bir jedi oyunda 5 kat melee 3 kat force kullanıcısı oluyorsa ben 7 kat melee 2 kat force kullanıcısı bir sithtim. Ve tüm bu olanlar dark side ı kullanmadan yani "rage" kullanmadan" oluyordu.

    Haliyle böyle bir durum üzdü beni, yani karakterimin ancak epik bir lazerle veya hebele höbölö tanrısıyla falan durdurulabilmesi. Ä°sterdimki eski oyun arkadaÅ?larımdan biri olan bir jedi bana yetiÅ?ebilsin güzel bir düellodan sonra ben yenileyim ve iyilik kazansın. Ya da olmadı ben kazanim farketmez Razz

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon May 26, 2008 7:18 pm Reply with quoteBack to top

    Zaten filmlerden gördüÄ?üm kadarıyla ranged bir karakterin bir jedi yada bir sith'e karÅ?ı hiç bir Å?ansı olmuyordu. Anca ordan oraya savruluyorlardı. Very Happy

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi ka
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 26, 2008 7:23 pm Reply with quoteBack to top

    Eh pek tabi orası öyle de, force kullanıcılarına karÅ?ı da iyiydim sorun orada. Hani bir denge yoktu karakterimde benim levelımdaki arkadaÅ?lar armor classları 25-26 civarındayken ben 33-34 olarak geziyordum. Hasar verme konusunu açmıyorum, her vuramadıÄ?ınız da bir saldırı Å?ansı kazanıyordum Very Happy

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon May 26, 2008 7:54 pm Reply with quoteBack to top

    E oha ama. Very Happy Aslına böyle featler D&Dde de çok var. Yok karÅ?ındaki Å?unu yapınca Aoo kazan. Yok bir Aoo kazandınmı 3 tane yapabil. Yok her saldırın birde trip attack versin felan derken karÅ?ındakini aciz durumda bırakıyorsun. Bu güçleri DR magazine gibi bir dergiden bulduysan op dergiler zaten sistem bozucu Å?eyler çıkartmakta çok baÅ?arılılar.

    Neyse iÃ…?te bence bu sistem bir denenmeyi hak ediyor.

    Birde bunlar süper kahraman. Süper kahramanlarda denge olmaz. Bakınız Süpermen - Batman. Batman'in eline su bile dökemez süpermen Razz

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi ka
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 26, 2008 8:35 pm Reply with quoteBack to top

    aslında bütün oyuncular iyi niyetli olsa, biri diÄ?erinden üstün olsun ne olacakki. Ama çoÄ?u oyuncuda hırs olduÄ?u için ister istemez dengeli sisteme ihtiyaç oluyor.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.17 Saniye