Benim oyunlarımın %80'inde düÅ?manların neredeyse tamamı insanlardan oluÅ?ur.Yani insan derken, humanoid mi ne iÅ?te.Elf Ä°nsan vs.
Ve oyunlar zindanlardan ziyade Å?ehir ortasında geçer.
Fakat zindanlarda geçenlerde:
Tuzaklar:
Klasik ateÅ? tuzaÄ?ı vs. Gruplarımda Rogue oynatmadıÄ?ı için kimse, tuzakları aÅ?ırı büyük yapıp kurtulmalarını imkansızlaÅ?tırmam.Ama grupta Rogue varsa, tuzakların DC:25 vs. olur
DüÅ?manlar:Girdikleri her yeni odada düÅ?man sayısı bir artar VEYA düÅ?manlardan birisi bir seviye daha güçlenir.Bazen iki olur bu sayı. (en baÅ?ta ise 3 düÅ?man vs.)
Zindanları 7-8 odadan ve 5-6 koridordan ibaret yaparım.Büyük yapmam.Ã?ünkü genelde oynattıÄ?ım gruplar küçüktü, hâliyle savaÅ?ta bütün ihtiyaçlar karÅ?ılanamıyordu.
Mesela eÄ?er grupta Cleric varsa, 7-8 oda yerine 13-14 oda yapabilirsin.
Ya da grupta Paladin varsa, odalardan birisini zombilere ayır.
Grupta Rogue varsa, tuzakları çok zor yap.Ä°Å? çıksın Ve bol kıvrımlı yap, sneak attack yapsın
Ranger varsa, koridorları uzun yap ki etkisi artsın oklarının.
Ben bizimkilere göre düÅ?man çıkartırım, fakat 10. seviyeden itibaren kura ile düÅ?man çekerim Tabiî bu iÅ?in Å?akası ama artık grubu önemsemem.KarÅ?ılarına iblis bile çıkartabilirim
Fakat bütün Dungeon gruba göre düzenlenir.
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Wed Aug 20, 2008 1:54 am
Gayet güzel bilgiler fakat benim bütün oyunlarda karÅ?ı olduÄ?um bir durum. Mesela bir kaç odaya ork koyarsın sonra gider bir odaya vampir koyarsan bu tam anlamıyla bir mmorpg oyununa benzer. Vampirin orada ne iÅ?i var ki? Ben derim ki eÄ?er canavar koyacaksan canavarların orada olmasının bir sebebi olsun. Her odadaki canavar sayısı aynı olmasın, hatta her odada canavar olması bile gerekmiyor. Mesela eÄ?er o canavarın o odada bir iÅ?i varsa oraya gitsin. Ve canavarlar "aha pcler Å?u kapının ardında, hazır olun içeri girecekler birazdan" demesinler. Hatta mümkünse oyuncular bir odaya girdiÄ?inde canavar bir iÅ?le uÄ?raÅ?ıyor olsun.
Dungeon hazırlarken koyduÄ?un düÅ?manların orada olmasının bir sebebi olsun yani.
Joined: Mar 13, 2006
Posts: 958
Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
Posted:
Wed Aug 20, 2008 3:26 am
AlenthasLeasess wrote:
Gayet güzel bilgiler fakat benim bütün oyunlarda karÅ?ı olduÄ?um bir durum. Mesela bir kaç odaya ork koyarsın sonra gider bir odaya vampir koyarsan bu tam anlamıyla bir mmorpg oyununa benzer. Vampirin orada ne iÅ?i var ki? Ben derim ki eÄ?er canavar koyacaksan canavarların orada olmasının bir sebebi olsun. Her odadaki canavar sayısı aynı olmasın, hatta her odada canavar olması bile gerekmiyor. Mesela eÄ?er o canavarın o odada bir iÅ?i varsa oraya gitsin. Ve canavarlar "aha pcler Å?u kapının ardında, hazır olun içeri girecekler birazdan" demesinler. Hatta mümkünse oyuncular bir odaya girdiÄ?inde canavar bir iÅ?le uÄ?raÅ?ıyor olsun.
Dungeon hazırlarken koyduÄ?un düÅ?manların orada olmasının bir sebebi olsun yani.
Ä°Å?te benim gibi düÅ?ünen biri!! Zindan olayını hiç sevmem, hiçbir zaman da anlamamıÅ?ımdır zindanın tam olarak ne olduÄ?unu. "Biri gelse de dalsak; ama levellarımıza göre dizilelim ki, gelen maceraperestler(!) bizi sırayla indirsinler." mantıÄ?ıyla kapının açılmasını bekleyen yaratıkları hiçbir zaman anlamadım. O yaratıklar orda boÅ? boÅ? naparlar, ne yerler ne içerler?! Ama onlara bir mantık uydurarak oralara yerleÅ?tirmeye kabul derim.
_________________ I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
benim zindan kastımda mesela bi büyücü size görev veriyo iÅ?te Å?u kolyeyi bul diye o kolye de bir zindan gibi mezarda..iÅ?te o kolyeyi yapanın mezarı falan cesedin üstünde adam da oraya gömülmüÅ?..yani mantıklı bi nedeni olan zindanlardan bahsediyorum tabi bencede AlenthasLeasess haklı..ya bi dungeon da hep aynı canavarlar olmalı yada benzer ırklar yada birlikte olmalarının bir nedeni olan canavarlar olmalı..evet baÅ?ka dungeon tasarlama yöntemi söylemek isteyen var mı ?
benim zindan kastımda mesela bi büyücü size görev veriyo iÅ?te Å?u kolyeyi bul diye o kolye de bir zindan gibi mezarda..iÅ?te o kolyeyi yapanın mezarı falan cesedin üstünde adam da oraya gömülmüÅ?..yani mantıklı bi nedeni olan zindanlardan bahsediyorum tabi bencede AlenthasLeasess haklı..ya bi dungeon da hep aynı canavarlar olmalı yada benzer ırklar yada birlikte olmalarının bir nedeni olan canavarlar olmalı..evet baÅ?ka dungeon tasarlama yöntemi söylemek isteyen var mı ?
zindanlara yerleÅ?miÅ? bir goblin grubu da olabilir yani..zindan derken mezarları falan içine alan bi kategoriden bahsediyorum..baÅ?ka yöntemleri olan var mı ?
Joined: Oct 04, 2007
Posts: 2670
Location: Innsmouth
Posted:
Wed Aug 20, 2008 11:02 pm
Mesela zindanın içerisine zamanında yerleÅ?miÅ? bir goblin kabilesi olabilir. Fakat bu zindan aslında bir mezarlıktır, çok eskiden yıkılmıÅ? adı bile duyulmayan bir imparatorluÄ?un kralları yatıyordur. Bu krallar canlanır, goblinler zombilerle savaÅ?ıp büyük kayıplar verirler. İçeri girdiklerinde karakterlerin iki seçeneÄ?i olur: goblinleri ve zombileri öldürmek ya da zombileri öldürüp goblinlere yardım edip bilgi elde etmek.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum