Sıradan bir Gerekli Å?eyler gezintisi sırasında, MURP'un kural kitabına rastladım ve aradıÄ?ım süper kahraman sisteminin bu olduÄ?unu düÅ?ünerek satın almaya karar verdim ki fiyatı da 10 liraydı. Bir kural kitabı için fazlasıyla ucuz yani. Tabii kitap 128 sayfalık, bundan 20'si hazır karakterlere ayrılmıÅ?(ki her Marvelör'ün arasında bir favori bulabileceÄ?ine inandıÄ?ım 42 hazır karakter var, Wolverine, Thor, Dr. Strange, Daredevil gibi nispeten ünlü iyi karakterler ve Dr. Octopus, Green Goblin gibi kötüler, ayrıca da Kang ve YellowJacket gibi, Türkiye'de ün kazanamamıÅ? kimi karakterler mevcut. Hazır karakter yelpazesi geniÅ? yani. Parantez uzadı biraz) geri kalanı kural, güç listesi (kendi güçlerinizi de yaratabiliyorsunuz basitçe) ve küçük bir kısmı da hazır bir maceraya ayrılmıÅ?. 95. sayfadan sonrası oyun yöneticisi bölümü, o kadar kural anlatılmıyor yani.
Madem aldım, kitabı okudum, sistemi tnıtıp belki bir oyun açmak benim görevim. Hadi bakalm.
Ã?ncelikle, tahmin edebileceÄ?iniz gibi bu süper-kahraman temalı bir sistem ve kuralları da bir çizgiromanı andırması için akıcı hazırlanmıÅ?. Kural dediÄ?im, çok kural yok yani. Ã?zellikleri bunlar MURP'un:
-Sınıf yok. Yani yetenek tabanlı bir sistem. Ama öyle detaylı bir yetenek listesi de yok. Garip bir Å?ey.
-Zar yok. Bunun yerine mana'yı andıran, etkili ve eÄ?lenceli, stratejik düÅ?ünmeye iten bir sistem kullanılmıÅ?. Tamamen matematiksel, ama kaÄ?ıt üzerinde iÅ?lemlerle uÄ?raÅ?mıyorsunuz tabii Sayılar küçük.
-Kurallar az. Karakter yaratımı dıÅ?ında kurallarla boÄ?uÅ?mayacaksınız. Basit bir HaÃ?S(Hareket Ã?özümleme Sistemi, ARS orjinali, Action Resolution System) var ki bu da bildiÄ?imiz büyük sayı kazanır mantıÄ?ı.
-Aklınıza gelen her kahramanı yaratabilirsiniz. Karakter yaratımı sizi çok az sınırlıyor.
Hal böyleyken, kural kitabında durmadan bahsedilen iki, üç Å?ey var. Bunlardan biri 'Marvel çok güzel çizgiromanlar üretir', diÄ?eri de 'sistem çok basit, gerçekten' konusu. Sistem basit tabii, ama basitlik biraz çeÅ?itlilikten yemiÅ?.
Oyunun temel mantıÄ?ı Å?u, bir amaç için ne kadar çaba, puan harcarsanız, baÅ?arılı olma ihtimaliniz o kadar yüksek. Bunun için 'taÅ?ları' kullanıyorsunuz. Ã?ok basit, kompakt.
Ä°ki tip taÅ? var, beyaz taÅ?lar, ki bunlar karakterinizin canı, ve kırmızı taÅ?lar, ki bunlar da karakterinizin enerjisi. Her beyaz taÅ?, üç kırmızı taÅ? deÄ?erinde bir enerji rezervi yaratıyor. Mesela 4 beyaz taÅ?ınız varsa, en fazla 12 kırmızı taÅ?ınız olabiliyor aynı anda. Bunun yanında her beyaz taÅ?, her tur 1 kırmızı taÅ? yaratıyor tekrardan, harcananların yerini doldurmak için.
Ã?rnek karakterlerimiz Spider-Man ve Storm olsun, mesela. OY da oyun yöneticisi. Komik oluyor kısaltınca. Neyse. Spider-Man'in tırmanma hareketi 5 puan, Storm'un uçma hareketi 5, güç niteliÄ?i de 3 puan diye varsayalım. Bunları anlamamıÅ? olabilirsiniz, okuyun, anlarsınız
Spider-Man: Duvara tırmanıyorum, tırmanma hareketime üç taÅ? koydum ki hızlı çıkayım.
OY: Duvar kayganca biraz ama.
Spider-Man: O zaman beÅ? taÅ? koyacaÄ?ım ben.
OY: Peki. Sen ne yapacaksın Storm?
Storm: Ben de uçayım yukarı doÄ?ru. Ä°ki taÅ? koyuyorum uçmaya.
OY: Tamam, Storm, sen hemen çatıya çıktın, ama Spider-Man, senin elin ayaÄ?ın kaydı, tırmanamıyorsun.
Storm: O zaman ben taÅ?ırım onu. 1 taÅ? koyuyorum bu sefer uçmaya, hızlı çıksak ne olur, aÄ?ır aÄ?ır çıksak ne olur. Güç niteliÄ?ime de iki taÅ? koyuyorum, Spider-Man'i taÅ?ımak için.
OY: Tamam, gücün anca yetti zaten Spider-Man'i taÅ?ımaya. TaÅ?ıdın, ikiniz de çatıdasınız.
GördüÄ?ünüz gibi, ne kadar enerji harcamayı göze alırsanız, o kadar baÅ?arılı oluyorsunuz. Ama mesela, sizin tek sınırınız sahip olduÄ?unuz kırmızı taÅ?lar deÄ?il. Her oyundaki gibi, burada da nitelikleriniz var. Bunlar zeka(intelligence), güç(strength), çeviklik(agilty), hız(speed) ve dayanıklılık(durability). Yukarıdaki örnekte, Storm'un gücü 1 olsaydı mesela, Spider-Man'i kaldırmaya yetmezdi, sadece 1 taÅ? koyabileceÄ?i için. Nereden anladık kaldıramayacaÄ?ını, çünkü bir tablomuz var, Z&D(Zorluk ve Direnç, Difficulity and Resistance) diye, kendisi her nitelikte belli iÅ?ler baÅ?armak için ne kadar puan gerektiÄ?ini listeliyor. Tabloyu da koyarım bir ara.
Ä°Å? hareketlere (süper güçlere falan) gelince ancak biraz daha deÄ?iÅ?iyor. Aynı niteliklerdeki gibi, o hareketin seviyesi ne kadarsa, ancak o kadar taÅ? koyabiliyorsunuz o güce. Yalnız hareketler daha spesifik Å?eyler olduÄ?u için, ekstradan deÄ?iÅ?kenler ve bazen nitelik eklenmesi gibi durumlar var. Niteliklerde ise sadece nitelik kadar taÅ? koyabilirsiniz.
Hareketlerden de bahsedeyim. Bu hareketler çok çeÅ?itte geliyor, ve siz kendi hareketlerinizi yaratabiliyorsunuz. Ä°ki tür hareket var, normal hareketler ve süper hareketler. Karakterinizi yarattıktan sonra, süper hareketlerinizi deÄ?iÅ?tiremiyorsunuz doÄ?aüstü Å?eyler olmadıkça, ama normal hareketlere yenisini eklemeniz mümkün. Bir hareketin puanı, Å?öyle belirleniyor: satın alırken hareket harcadıÄ?ınız puan, varsa satın aldıÄ?ınız deÄ?iÅ?kenler ve yine varsa nitelik bonuslarıyla toplanıyor. Ã?rnek verelim:
Wolverine, yakın dövüÅ? hareketi alırken 7 puan harcıyor ve bu harekete çeviklik bonusu eklemeyi seçiyor, ki çevikliÄ?i de 4. Daha sonra yakın dövüÅ? hareketi için 'pençe' deÄ?iÅ?kenini 3 puanla alıyor. Bu sayede, Wolverine yakın dövüÅ? yeteneÄ?ine 7+3+4'ten, 14 taÅ? koyabiliyor. MaÅ?allah diyoruz.
Peki, 14 taÅ? koysun, n'olacak, aÄ?zını burnunu nasıl kırıyor milletin diyebilirsiniz. Anlatayım izninizle. Siz taÅ?larınızı istediÄ?iniz harekete koyuyorsunuz. Sonra, o harekete koyduÄ?unuz taÅ?ların istediÄ?iniz kadarını savunmaya geçiriyorsunuz, sonrası tufan. Wolverine örneÄ?inden gidelim.
Wolverine 14 taÅ? koyuyor yakın dövüÅ? hareketine. KarÅ?ısında adamın biri var. Bu on dört taÅ?ın dördünü savunmaya geçiriyor. 10 taÅ?la da rakibine saldırıyor. Rakibi savunmaya 2 taÅ? koymuÅ?, Wolverine'in 10 taÅ?ından iki tanesi savunmayı delmeye gidiyor, 8 kırmızı taÅ? hasar veriyor rakibine.
DövüÅ?ün temel mantıÄ?ı bu yani. Bir numarası yok gördüÄ?ünüz gibi. Hah, Å?u biraz kafa karıÅ?tırabilir, her tur, bir karakterin aldıÄ?ı her 1-3 kırmızı taÅ? hasar için 1 beyaz taÅ?canı gider. Yani karakteriniz 1 kırmızı taÅ?lık hasar alıyorsa tek turda, 1 beyaz taÅ? gider. O turda iki ya da üç kırmızı taÅ?lık hasar alsa da 1 beyaz taÅ?ınız gider. Yukarıdaki örnekte tek turda 8 taÅ? hasar verdi Wolverine, rakibinin 3 beyaz taÅ?ı gitti yani. Peki, hasar alınca ölünmüyor mu, ölünüyor. Å?öyle ölünüyor; ne zaman ki aldıÄ?ınız kırmızı taÅ? hasarı sahip olduÄ?unuz beyaz taÅ?ların sayısını geçer, bayılmayı seçebilirsiniz. Bayılırsanız can taÅ?larınız gitmez. Her kırmızı taÅ?, sizi iki tur boyunca baygın bırakır. Yine yukarıdaki örnekte, Wolverine'in rakibinin beyaz taÅ? sayısı sekizden azsa, 3 beyaz taÅ? hasar almak yerine 16 tur bayılmayı seçebilir. Diyelim ki bir beyaz taÅ?ın altına düÅ?tü canınız, o zaman yeni kırmızı taÅ? üretemiyorsunuz ve beyaz taÅ?larınız yerine 2 kırmızı taÅ? alıyorsunuz. Bu taÅ?lardan birini kaybederseniz, komaya giriyor ve hiçbir Å?ey yapamıyorsunuz. Sonucusunu da kaybettiÄ?iniz vakit ölüyorsunuz.
Kimi saldırılar da niteliklere saldırıyor. Bu gibi durumlarda, uygun savunma (zihinsel savunma mı, büyülü savunma mı artık neyse) niteliÄ?e ekleniyor ve o sayıyı geçen saldırılar hasar vermeyi baÅ?armıÅ? oluyor. Ã?rneÄ?in zekaya yapılan baÅ?arılı bir telepati saldırısıyla rakibin zihinini ele geçirmiÅ? oluyorsunuz.. Bir de sersemletme saldırıları var, bunlar da beyaz taÅ?lar yerine kırmızı taÅ?ları götürüyorlar rakipten.
Z&D sistemine deÄ?inelim. Sistem Å?öyle tanımlanmıÅ?: "Z&D sistemi diyor ki, bir Å?eyi yapmak için yeteneÄ?e ve aynı zamanda gerekli enerjiye sahip olmanız gerekli." Gerçekten bu kadar bu sistem yani. Açalım biraz. Zorluk bir hareketin ne kadar karmaÅ?ık olduÄ?unu gösteriyor, dirençse o hareketi gerçekleÅ?tirmek için ne kadar zorlamak gerekeceÄ?ini. Wolverine, gel oÄ?lum.
Wolverine'in canı bir uçak kullanmak istedi. Normal bir uçak yani. Uçak Araç Sürme hareketiyle kullanılır. Wolverine'in araç sürme hareketinin puanı 5. Uçaklarla da arası iyi. Hemen Z&D tablosunu açıyoruz, uçak kullanmak için gereken puan 3müÅ?. Yapabilir yani. Ama 3 taÅ? deÄ?il, 1 taÅ? harcayacak, çünkü direnci 1 uçak sürmenin.
Yani, bazen direç zorluktan daha küçük ya da daha büyük olabiliyor. Siz gerekli puana sahipseniz o harekette ya da nitelikte, zorluÄ?u geçmiÅ?siniz demektir, direnç kadar enerji harcamanız yeter.
Ä°Å?leri bir arkadaÅ?la birlikte de yürütebilirsiniz. Bunun için çok katı kurallar yok. Å?öyle bir mantık çizilmiÅ?, aynı nitelik ya da hareketten aynı sayıya sahip olan iki kiÅ?i, bir sayı üste geçmiÅ? sayılır. Ã?rneÄ?in zekası 2 olan 2 kiÅ?i, birlikte zeka için 3 gerektiren bir iÅ?i halledebilirler. Böyle bir Å?ey denmiyor kitapta, ama basitçe Å?öyle, puanları toplayın, bir çıkarın, iÅ?te o kadar iÅ? yapılır. Zekası 3 ve 1 olan iki insan ancak 3'ün kendi baÅ?ına halledebileceÄ?i bir iÅ?i yapabilir, zekası 3 ve 2 olan iki kiÅ?i 4'e eÅ?itlenir gibi. Ama tabii kitapta sadece aynı puana sahip insanların birlikte çalıÅ?masından bahsedilmiÅ?.
Bir de canımızı nasıl geri alırız konusundan bahsedeyim. Normalde canınız, karakter iyileÅ?me güçlerine sahip deÄ?ilse, ya da tedavi olmazsa oyun sırasında iyileÅ?miyor. Ã?ç farklı iyileÅ?me tipi var, doÄ?al iyileÅ?me, tıbbi iyileÅ?me ve mutant/büyülü iyileÅ?me. DoÄ?al iyileÅ?mede ilk kırmızı taÅ? 12 saatte, her beyaz taÅ? da 24 saatte iyileÅ?iyor. Ama kimse enerji harcamıyor, her Å?ey kendiliÄ?inden iyileÅ?iyor yani. Tıbbi ve büyülü/mutant iyileÅ?melerinde, iyileÅ?tiren koyduÄ?u kırmızı taÅ? kadar kırmızı taÅ?ı her tur, ve hareket puanı kadar beyaz taÅ?ı her gün iyileÅ?tirebilir. Bazı karakterler de iyileÅ?me faktörlerine sahip, yaralarn çabucak kapanmasını saÄ?layan. Ä°yileÅ?me faktörüne sahip bir karakter saat baÅ?ı 1 beyaz taÅ?, hızlandırılmıÅ? iyileÅ?me faktörüne sahip bir karakterse her iki turda bir beyaz taÅ? iyileÅ?tirebilir. Bu iki iyileÅ?me faktörü, ayrıca karakterlerin her tür her beyaz taÅ? için bir kırmızı taÅ? yerine, her iki beyaz taÅ? için 3 kırmızı taÅ? yaratmasını saÄ?layabilir.
Sözlük de burada. Oyunda kullanılan terimlere buradan bakabilirsiniz.
Spoiler:
Alan etkisi: Alan etksinie sahip bir güç, kendisine eklenen tüm taÅ?larla alandaki herkese etki eder. Alanın büyüklüÄ?ü için koyulması gereken taÅ?ları Z&D'de ilgili kısımda öÄ?renebilirsiniz
Avantaj: Hareket ya da deÄ?iÅ?kene eklenen ekstradan nitelikler, özellikler avantajdır.
Can ve enerji taÅ?ları(stone): Beyaz taÅ?lar can, kırmızı taÅ?lar enerji içindir.
DeÄ?iÅ?kenler(modifiers): DeÄ?iÅ?kenler, oyunun bir bölümüne -örneÄ?in bir harekete ya da savunmaya- taÅ? ekler. Aynı zamanda bir iÅ?i zorlaÅ?tırabilir de. DeÄ?iÅ?kenlerden gelen tüm taÅ?lar genel havuz'dan karÅ?ılanır, yani bedavadır.
Deneyim satırları(lines of experience): Bir karakterin oyunda neler yaptıÄ?ını özetleyen satırlardır. Bir harekete 10 tane satır atandıÄ?ında, o hareketin puanı 1 artar.
Dezavantaj: Dezavantajlar, bir hareketin ya da deÄ?iÅ?kenin yetersizliklerini gösterir, bu yetersizlikler de sözkonusu hareket ya da deÄ?iÅ?kenin bedelini alçaltır.
Direnç seviyesi: Direnç seviyesi bir hareketi baÅ?arıyla sonuçlandırmak için gereken taÅ? sayısıdır.
Enerji rezervi: Bir karakterin kullanabileceÄ?i toplam kırmızı enerji taÅ?ı sayısı. Bu sayı, karakterin 'iç enerjisini' belirler, bazen dıÅ? enerjiler de eklenebilir.
Genel havuz: Bedelsiz enerji taÅ?ları. Buradaki taÅ?lar dıÅ? enerji kaynakları için kullanılır.
Geri dönüÅ? karesi(Flashback panel): Her görev, oyun sezonu sırasında her karakterin bir kere kullanma hakkına sahip olduÄ?u bir yetenek. Bu yetenek sayesinde karakter o anki durumla alakalı geçmiÅ? bir 'anıyı hatırlar' ve karakter 1 ekstra kırmızı taÅ?ı durum deÄ?iÅ?keni olarak kazanır. Bu normal oyun düzenini bozar va bir geri dönüÅ? paneli kullanmak bedelsizdir, zaman da almaz.
Güçlükler(challenges): Karakterinizi oynarken rolünü yapmanız gereken bir nitelik. Her karakterin en az bir güçlüÄ?ü olmak zorundadır. Sahip olduÄ?u her güçlük için, karakter birkaç karakter yaratım taÅ?ı kazanır.
Hareketler(actions): bir karakterin yapabileceÄ?in herhangi bir Å?ey bir haraekettir. Süper güçlerden tutun, dövüÅ? türlerine, sosyal yeteneklere, mucitliÄ?e kadar her Å?ey bir harekettir. Bir de normal hareketler var ki bunlar da herkesin yapabileceÄ?i Å?eylerdir, kumar, basketbol oynamak, falan filan.
Hareket kutusu: Karakter kapıdınızda hareketlerinizi yerleÅ?tirdiÄ?iniz bölüm hareket kutusudur. Bu hareket kutularına ek olarak ayrıca o harekete yerleÅ?tirdiÄ?iniz kırmızı enerji taÅ?larını da koyarsınız. Her kutuya hareketin adı, hareket puanı, nitelik bonusları ve kısa kısa kurallar yazılır. normal hareketlerin hareket kutusu almasına gerek yoktur.
Hareket puanı: Bir hareket puanı, karakterin o hareketteki yetenek seviyesini temsil eder ve o harekete yerleÅ?tirebileceÄ?i kırmızı enerji taÅ?larını gösterir.
Kare(Panel): Bir el. Her turda tek karekterin yaptıÄ?ı her hareket bir kare alır. Bir kare, aynı çizgiromanlardaki gibi çok farklı bir süreyi gösterebilir, saniyelerden tutun da, günlere kadar.
Karakter yaratma taÅ?ları(bu da stone :D ): Karakter yaratırken kullandıÄ?ınız 40 beyaz taÅ?ı, nitelik, güçler ve deÄ?iÅ?kenlere harcayabilirsiniz. Bu taÅ?ları oynarken deÄ?il, sadece karakter yaratırken kullanırsınız. Karakter yaratma sürecinde, istediÄ?iniz zaman 1 beyaz taÅ?ı 3 kırmızı taÅ?a dönüÅ?türebilir, ya da 3 kırmızı taÅ?ı 1 beyaz taÅ?a dönüÅ?türebilirsiniz.
Nitelikler(abilities): nitelikler, karakterinizin sahip olduÄ?u beÅ? temel özellik olan zeka, hız, çeviklik, güç ve dayanıklılıÄ?ı gösterir. GerektiÄ?inde, bir hareket yerine bir nitelik kullanılabilir ya da bir harekete nitelik bonusu eklenebilir. Bu durumda, harekete eklenen niteliÄ?in puanı kadar sayı eklenir.
Nitelik bonusu: Nitelik bonusu, bir harekete niteliÄ?in puanı kadar ekstra taÅ? eklemenizi saÄ?lar. Kimi hareketlerin kendilerinden nitelik bonusları vardır, ama nitelik bonusları bir harekete avantaj olarak satın alınabilir. hiç bir hareketin ikiden fazla nitelik bonusu olamaz ve hareket bonusuyla saÄ?lanan taÅ?lar karekterin enerji rezervinden gelmelidir.
Savunma deÄ?iÅ?kenleri: Savunma deÄ?iÅ?kenleri savunmanıza genel havuzdan taÅ?lar ekler.
Sayfa(Page): Bir tur. Her karakter kendi karesini oynadıÄ?ında bir sayfa tamamlanmıÅ? olur ve diÄ?erine geçilir.
Uzmanlıklar(specialities): Bir hareketin belli bir alanını gösterir. Deneyim satırlarıyla bir harekete yeni uzmanlıklar ekleyebilirsiniz. Ã?rneÄ?in, yakın dövüÅ? için kılıç uzmanlıÄ?ı, menzilli dövüÅ? için keskin niÅ?ancılık gibi uzmanlıklar alabilirsiniz. Bu uzamanlıklar genellik durum deÄ?iÅ?kenlerine etki ederler.
Zorluk seviyesi: Bir hareketin ne kadar karmaÅ?ık olduÄ?unu zorluk seviyesi belirler. Hareket ve nitelik puanlarıyla deÄ?iÅ?kenlerin toplamı yapmak istediÄ?iniz hareketin zorluk seviyesine en azından eÅ?itse hareketi yapmayı deneyebilirsiniz.
Z&D tablosu: Bu tablo, deÄ?iÅ?ik hareketler için zorluk ve direnç seviyelerinin sıralandıÄ?ı geniÅ? kapsamlı bir tablodur.
Ã?f, amma uzattım ha! Å?imdilik bu kadar, yarın büyük ihtimalle tekrar güncellerim mesajı, bir çeki düzen veririm, oyunda kullanılan terimleri listelerim(bunu yaptım bile!), sonra karakter yaratımından bahsederim. Siz de varsa sorunuzu sorun.
Last edited by Lydronk on Wed Nov 04, 2009 5:06 am; edited 4 times in total
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Tue Nov 03, 2009 5:48 am
TeÅ?ekkür ederim böyle bir yazıyı okuttuÄ?un için. Ben duymuÅ?tum ama ayrıntılı inceleme fırsatım olmamıÅ?tı. Sanırım zamanında sitede bunun gibi bir sistem yaratma fikir üretme olmuÅ?tu, ya da ben yanlıÅ? hatırlıyorum. Ama olsun süper kahraman denmesi bile zevklidir, gerçi süper kahraman diyince sınıf ayrımı tabiki kalkmalı yetenekler devreye girmeli. Aslında DnD'nin feat sistemini ekleyerek üzerine güzel bir Å?eyler yapılabilir.
Benim kafamda olan DnD'nin feat sistemi, WoD'un skill satın alma sisteminin bir deÄ?iÅ?iÄ?i ve üzerine güzel hazırlanmıÅ? bir yetenek aÄ?açları çok etkili bir sisteme dönüÅ?türebilir.
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
Hmm, MURP'taki sistem D&D'nin feat sistemine çok benziyor da, WoD'u pek anımsattıÄ?ını söyleyemem. Mage'in büyü sistemiyle D&D'nin feat sisteminin birleÅ?tirilmiÅ?i gibi. Yetenekler (skiller) de bu 'büyü sistemine' enjekte edilmiÅ?. Yetenek aÄ?açları karakter yaratırken satın alınan süper güçlere of featimsi Å?eylerin eklenmesiyle oluÅ?uyor ki her yetenek de üzerine feat eklenmesine izin vermiyor.
Hem ne demek, bol bol okuturum ben böyle yazıları
Mutants & Masterminds hakkında bir yazı yazmıÅ?tım belki okuyanlarınız olmuÅ?tur. Süper kahraman mantıÄ?ını güzel oturtmuÅ? bir sistem. Süper kuvvet tabir edilen (uçma, elinden ıÅ?ın fırlatma gibi) özellikleri alabilirsiniz ya da featlerle karakterinizi Nick fury, Punisher tarzı bir karakter yapabilirsiniz.
Evet, M&M'i hatırlıyorum (Bir de M&M çikolata drajeleri var, onları da severim). Hatta baÅ?lık da burada. Ama bence D&D tabanlı sistemler özel bir sistemin tadından yoksun oluyor genelde. Yani kurulum eklemek için D&D çok uygun bir sistem, ama hepten tür deÄ?iÅ?tirmek, fanteziden bilim kurgumsuya geçmek biraz tadını alıyor diye düÅ?ünüyorum. Yanılıyorumdur belki
D&D derken d20 sistemini kastediyorsan M&M'de d20 sisteminde. M&M'in bence en önemli kaybı seviye atlama sisteminin saÄ?lıklı bir biçimde gerçekleÅ?tirilemeyiÅ?i.
Neyse MURP hakkında bilgileri buradan takip ediyoruz sayende. VerdiÄ?in örnekle ilgili bir soru soracaÄ?ım:
Lydronk wrote:
Spider-Man: Duvara tırmanıyorum, tırmanma hareketime üç taÅ? koydum ki hızlı çıkayım.
OY: Duvar kayganca biraz ama.
Spider-Man: O zaman beÅ? taÅ? koyacaÄ?ım ben.
OY: Peki. Sen ne yapacaksın Storm?
Storm: Ben de uçayım yukarı doÄ?ru. Ä°ki taÅ? koyuyorum uçmaya.
OY: Tamam, Storm, sen hemen çatıya çıktın, ama Spider-Man, senin elin ayaÄ?ın kaydı, tırmanamıyorsun.
Storm: O zaman ben taÅ?ırım onu. 1 taÅ? koyuyorum bu sefer uçmaya, hızlı çıksak ne olur, aÄ?ır aÄ?ır çıksak ne olur. Güç niteliÄ?ime de iki taÅ? koyuyorum, Spider-Man'i taÅ?ımak için.
OY: Tamam, gücün anca yetti zaten Spider-Man'i taÅ?ımaya. TaÅ?ıdın, ikiniz de çatıdasınız.
Burada uçma özelliÄ?i duvarda yürüme özelliÄ?inden daha üstün gözüküyor, karakter yaratılırken aynı puan verilerek mi alınıyor yoksa duvarda yürüme daha ucuz mu?
Yoksa bu örnekte verilen bir hata mı ya da sistemde olan genel bir adaletsizlik mi?
Bir de Hero Clix diye bu süper kahramanların minyatürleri vardı. Altında da deÄ?iÅ?tirilebilen rakamlar mevcuttu bu minyatürler bu oyuna uygun mu?
Uçmak duvarda tırmanmaktan 2 puan daha pahalı. Ama Storm'un durumu biraz farklı, onun uçma gücü Element UstalıÄ?ından gelidiÄ?i için bir puan daha düÅ?ük oluyor, yani duvarda yürümekten 1 puan fazla ödüyor Storm bu güç için; ama uçmayı havayı kontrol ederek saÄ?lıyor, yani mesela yavaÅ?ça yükselen zehirli gaz dolu bir odada uçmaya çalıÅ?ırsa hava akımları oluÅ?turarak uçtuÄ?u için gaz odaya hemen yayılır, normal uçuÅ?ta bu gibi eksiler yok. Bir de bahsettiÄ?imiz Element UstalıÄ?ı gücü birazcık pahalı.
DeÄ?iÅ?tirilebilen rakamlar oyuncunun ve oyun yöneticisinin çok iÅ?ine yarar aslında. Bu rakamlar canı da, karakterin o an sahip olduÄ?u kırmızı taÅ?ları da ifade etmek için kullanılabilir. Ã?zel olarak bu oyun için yaratıldıklarını sanmıyorum, ama oyunu daha pratik hale getireceÄ?i kesin.
Aslına bakarsan, MURP de çok tatmin edici deÄ?il seviye atlama konusunda. Yani evet, dengeli bir biçimde geliÅ?iyor karakterler, ama yeni güç alamıyorlar. Güçlerinin kulaanım alanlarını geniÅ?letebiliyorlar, o da her güç için geçerli deÄ?il. Tabii bir alternatif kural yardııyla kareketerlerin yeni güç alması falan saÄ?lanabilir, ama oyun dengesini bozar belki.
marvel'u pek sevmiyorum açıkçası, çünkü karakterlerin boku çıkıyor hep. Detective Comics (DC) hep daha çekici geldi bana Batman ve Watchmen senaryoları sayesinde. �zellikle Watchmen'in 12 bölümlük çok tadında bir çizgi roman olması çok güzel.
Adında Marvel diyor sistemin, ama aslen herhangi bir süper kahramanı yaratabilirsin, Batman olsun, Rorschach, Doctor Manhattan olsun. Herhangi bir süper kahramanı yaratabiliyorsun yani, sadece Marvel evreninde geçiyor, ki biraz zamanla DC evrenini de yaratabilirsin bu oyunda.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum