Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: Shatargat
    Bugün: 0
    Dün: 0
    Toplam: 33538

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 36
    Üye: 0
    Toplam: 36

    Warhammer 40000: Space Marines (1)








    Bir Space Marine Nasıl Oluşturulur?


    ... Engizisyon görevlileri kalenin içerisinde şüpheli bir şekilde etraflarına bakıp ilerlerken, Eczacı Malus gayet rahat bir şekilde bölümünün medikal gereçlerinin ne kadar bakımlı ve temiz olduğundan bahediyordu:



    - Gördüğünüz gibi burada aramıza yeni katılacak olanların, organ yerleştirmeleri büyük bir titizlikle yapılıyor. Aletlerimizin bakımı düzenli yapılır ve ameliyatlar sırasında mümkün olduğunca az acı verilmeye çalışılır...



    Tam o sırada bazı görevlileri kokudan titreten bir çığlık duyuldu. Bu çığlığı atan her kimse çok acı çekiyor olmalıydı. Eczacı Malus araya girerek:



    - Tabi acı önleyici ilaçlarımızın bile yetersiz kaldığı durumlar olabiliyor...

    - Peki gen havuzunuzun saflığı ve korunması?



    İşte engizisyon denetiminin en can alıcı noktası burasıydı. Eczacı Malus gayet rahat bir biçimde:



    - Gen havuzumuz kalemizin en güvenli noktasında saklanmaktadır. İnanın cephaneliğimiz bile oranın yanında vahşi hayvanlarla dolu bir orman kadar tehlikelidir. Bir gün kalemiz yok olsa bile gen havuzumuzun o odada sağlam kalacağına eminiz.

    - Göreceğiz...



    Grup hızlı adımlarla gen havuzunun saklandığı odaya ilerlerken arkadan organ ameliyatları ve bakımları devam eden geleceğin süper askerlerinin çığlıkları yankılanıyordu...”



    Warhammer 40K dünyasına adım atan kişilerin büyük ihtimalle ilk karşılaşacakları ırk Space Marines (SM) olacaktır. Bunun sebeplerinden biri SMlerin Games Workshop firmasının en gözde ırkı olmasıdır (ki bu yüzden diğer ırk oyuncuları tarafından “SMurfs” ismi verilerek aşağılanırlar) . İkincisi ise şüphesiz oyunun en karizmatik ırkı olmaları ve gel beni satın al dercesine durmalarıdır. Peki kimdir bu SMler? Ne yer ne içerler? Normal insanlardan farkları nedir? Bu yazıda bunlardan az çok bahsetmeye ve bir SMnin oluşumunu anlatmaya çalışacağım.



    Otuzuncu binyılda ve Büyük Sefer (Great Crusade) daha yeni başlamışken, insanların imparatoru Dünya üzerindeki ve bütün uzaydaki savaşları bitirecek ve bütün insanlığı kendi altında birleştirecek bir ordu yapmak için uğraşıyordu. İşte SMler bu arayış sırasında ortaya çıktılar. Normal bir insandan daha büyük, güçlü, zeki ve dayanıklıydılar. Çmürleri uzatılmış, yeni organlar eklenmiş ve uykuya olan ihtiyaçları ortadan kalkmıştı. Bu korkusuz askerler ve yüksek teknoloji sayesinde imparator binlerce yıl sürecek olan imparatorluğunu başlatmış oldu. Ayrıca kendi genlerini kullanarak yirmi adet primarch ürettirdi. Amacı bu primarchlara ordusunun komutasını vermekti, fakat bir kaos fırtınası daha çocukken bu primarchları bütün uzaya dağıttı.



    Büyük sefer sırasında imparator, primarchları teker teker bulup onları SM lejyonlarının başına geçirdi ve ilk lejyonlar böyle oluştu. Bu ilk lejyonların kurulmasını uzun savaşlar ve en sonunda en yetenekli primarch olan Horus’un isyanı izledi. Binlerce yıl içinde lejyonlar bölümlere (Chapter) dönüştü ve var olan lejyonların genetik havuzu kullanılarak yeni lejyonlar kuruldu. Herhangi bir isyan durumunda zor duruma düşmeyi engellemek için bir bölümün 1000 kişiden daha fazla olmasına da izin verilmedi.



    Bir SM Oluşturmak



    Normal bir insandan bir savaş makinası oluşturmak için 19 organa ve bunları oluşturacak 19 farklı genetik koda ihtiyaç vardır. Bu kodların bazıları bütün bölümlerin gen havuzunda aynı olmasına rağmen bazıları çok farklı şekillerde mutasyona uğramış ve hatta bazı bölümlerin bazı genleri yok olmuştur. Bu genetik farklılıklar çoğu bölüm için ayırt edici bir özellik ve bir gurur kaynağıdır. Bu organların takılma ve gelişme sırasına göre listesi ve detaylı bilgilerini aşağıda bulabilirsiniz.












    Organ Adı Uygun Yerleşme Yaşı Açıklama İkinci Kalp 10-14 En temel ve en gerekli organlardan biridir. Kişinin kendi kalbi ile senkronize çalışan bu kalp artan organ sayısı ile birlikte artan dolaşım ihtiyacını karşılar ve orjinal kalp zarar görse bile vücudu yaşatmaya devam eder. Ossmodulla Bezi 10-12 Bu organ kemiklerin gelişimini ve daha sert maddelerden tekrar inşasını sağlayarak devasa SM vücudunu taşıyacak bir temel oluşturur. Kemiklerin gelişimi için gereken seramik bazlı kimyasallar yiyecek ile birlikte verilir. Biscopea Bezi 10-12 Ossmodullaya çok benzemesine rağmen görevi kasların artan vücut büyüklüğü ile doğru orantılı olarak gelişmesini sağlamaktır. Haemastamen 12-14 Ana arter damarlarından birine yerleştirilen bu küçük organ kanın taşıyabileceği besin ve hava miktarını arttıracak değişiklikler yapar. Larraman Organı 12-13 Bu organ karın bölgesine yerleştirilir ve etrafı kısa sürede kılcal damarlar ile çevrelenir. Bu organın görevi lökositlerle birlikte çalışan ve yaraları kapatan larraman hücrelerini üretmek ve bulundurmaktır. Catalepsean Çıkıntısı 14-17 Beynin arkasına yerleştirilen bu çıkıntı ağır bir uyku ihtiyacı ortaya çıktığında beyin aktivitesini minimuma indirip kişinin beynini dinlendirirken uyanık kalabilmesini sağlar. Bu özelliğin yan etkileri aşağıda belirtilmiştir. Preomnor 14-16 Mideye bağlanan bu organ kişinin yediği zehirli şeylerin içindeki zehirli maddeleri arıtmasını sağlar. Omophagea 14-16 Beyne, omuriliğe ve sinir sistemi yoluyla sindirim sistemine bağlanan bu karmaşık organ kişinin yediği besinlerin içindeki genetik materyalde saklanan hatıraların bazılarını görmesini sağlar. Ek Akciğer 14-16 Bu üçüncü akciğer havayı filtreme özelliğine sahiptir ve zehirli ortamlarda diğer iki akciğere giden yolu tıkayıp sadece kendisi görev yapabilir. Occulobe 14-16 Beynin görme bölümü ile bütünleşen bu organ, gözün odaklanmasını kontrol etmekle kalmaz içindeki hücrelerin yapısını değiştirerek çok daha az ışıklı ortamlarda ve çok daha uzağı görmeyi sağlar. Lyman Kulakları 14-16 Varolan kulakların yerine geçerek daha iyi bir duyma yetisi ve belli frekanslara odaklanıp onları filtre etme yeteneği verir. Sus-an Zarı 15-16 Bu zar beynin üst kısmındaki zarın yerini alır ve kullanabilmek için özel eğitim gerekir. Çok acı veren durumlarda kişiyi komaya sokarak acı hissetmesini engeller, fakat uyandırma işlemi ancak dışardan birisi tarafından yapılabilir. Melanchrome 15-16 Deriyi ve saçları kontrol eden bu organ radyasyon alırsa deriyi kalınlaştırır. Birçok bölümün dış görünüşlerinin farklı olmasının sebebi bu organdaki mutasyonlardır. Oolitik Böbrek 15-16 Varolan böbreklerden çok daha iyi çalışan bu organ aynı zamanda kana karışmış olabilecek zehirli gazları da arıtır. Neuroglottis 15-16 Ağızda bulunan bu organ tad ve koku almayı kuvvetlendirir ve daha önce alınan tat ve kokuları hafızasında tutar. Mucranoid 16 Bu bez salgıladığı hormon ile ter bezlerinin yağlı, koruyucu ve temizleyici bir sıvı salgılamasını sağlar. Belcher Bezi 16-17 Dil altındaki bu bez asitli bir zehir depolar. Kişi herhangi bir şeyi ısırdığı zaman bu zehir-asit karışımını da boşaltabilir. Progenoidler 16-18 Boyunda ve karında birer tane bulunan bu organ kuşkusuz bölümler için en hayati organdır. Birkaç yıl içerisinde olgunlaşan bu organ, bütün organlardan genlerini alarak depolar ve sonradan çıkartılmak için bir depo oluşturur. Siyah Kabuk 16-18 Çzel sıvı dolu tanklarda yetiştirilen bu organ parçaları dilimler halinde kesilir ve kişinin vücudu bunlarla kaplanır. Kısa süre içerisinde derinin bir parçası haline gelen bu organ SM zırhlarını taşıyabilmeyi sağlar.





    Riskler, Hatalar ve Değişimler



    On bin yıllık süre içerisinde birçok SM bölümü için yeni askerlerin yapımı tekrarlana tekrarlana törensel bir nitelik kazanmış, nesilden nesile kusursuz bir şekilde aktarılması gereken bu bilgi zaman içerisinde yapılan hatalarla birlikte dogmalaşmıştır. Bu gün bazı bölümler bazı organların işlevinden (hatta varlığından) habersizken, bazıları için de mutasyonla değişmiş olan genler gayet normal sayılmaktadır.



    SM üretim süreci öncelikle bu iş için seçilmiş olan kişiler açısından bir risktir. Oldukça uzun süren, kanlı ve acılarla dolu bu yolda “eğitim zayiyatlarının” olması gayet normaldir. Bazen de bu işlemler ölümle olmasa da istenmeyen sonuçlarla bitebilir. Kişi akıl sağlığını kaybedebilir veya organların işlevleri değişebilir. Bu tip durumlarda uygulanabilecek iki yol vardır; imha veya farklı alanlarda kullanım. Bu tip durumlarda imha edilmeyen SMler için özel birlikler kuran bazı SM bölümleri vardır. Mesela Blood Angels içindeki ölüm takımları adı verilen birlikler akıl sağlığı yerinde olmayan ve savaş sırasında çılgınlık nöbetleri geçiren SMlerden oluşur.



    Bazen değişimler veya mutasyonlar bir gurur kaynağı olabilir. Bunun en iyi örneği Space Wolves bölümüdür. Space Wolves bölümünün gen havuzundaki hatalı genler yüzünden bu SMlerin uzun dişleri, yele gibi saçları ve hayvansı güdüleri vardır. Kurtlara olan bezerlikleri ile gurur duyan SW askerleri, genlerine yapılacak olan bir aşağılama vaya hakareti savaş sebebi sayabilir ve bu yüzden diğer SM bölümleri ile bile savaşabilirler.

    SMler için olmazsa olmaz olan iki organ vardır: Progenoidler ve Siyah Kabuk. Bu iki organdan birinin yokluğunda o bölümün geleceği tehlikeye girer. Progenoidlerden biri olgunlaştığında veya asker öldüğünde bölük eczacısı organı redactor adlı alet ile alıp bölümün geleceğini garantiler.



    Bütün SM bölümleri gen havuzlarının bir kısmını Mars gezegenindeki Adeptus Mechanicus merkezine yollamak zorundadır. Burada İmparatorun emri ile bu genler kullanılıp yeni bir bölüm kurulabilir.





    Günlük Hayat



    SM bölümleri farklı dünyalar üzerindeki üslerinde, farklı koşullar altında yaşamalarına rağmen benzer çalışma prensiplerine sahiptirler. Yorulmak nedir bilmeyen SMler için bütün gün aralıksız bir biçimde değerlendirilir. Bölüm liderleri gerekli durumlarda zaman çizelgelerini istedikleri gibi değiştirseler de savaş alanında bulunulmayan vakitlerde herhangi bir bölümün 24 saatlik zaman çizelgesi yaklaşık olarak şöyle olur:









    4:00 Sabah Duası

    5:00 Atış Talimi

    7:00 Yakın Dövüş Egzersizleri

    12:00 Çğle Duası

    13:00 Yemek

    13:15 Teorik eğitim

    15:00 Savaş Pratiği

    20:00 Akşam Duası

    21:00 Akşam Yemeği

    21:30 Gece Savaşı Egzersizleri

    23:15 Araç Gereç Bakım ve Tamiratı

    23:45 15 Dakika dinlenme

    24:00 Uyku



    Buradaki 15 dakika dinlenme genelde bölüm liderleri tarafından çok bulunsa da göz yumulmakta ve askerlerden dinlenme saatinde imparator için ne kadar çok çalıştıklarını hatırlamaları istenmektedir. Uykuya ihtiyacı olmayan SMlerin uyutulmalarının tek sebebi, uykusuz kalınan sürenin çok olması durumunda akıl sağlığının tehlikeye girmesidir. Savaş durumunda SMler yüzlerce saat boyunca uyumadan durmak zorunda kalabilirler.



    Çnemli gün ve haftalarda SM kalelerinde kutlamalar yapılır ve askerler arasında yarışmalar düzenlenir. Bu tür günler bütün bölümler için bir çeşit bayram ve tatil havasında geçer.



    SM Zırh ve Silahları



    Power Armor



    Power Armor, SMlerin bütün vücudunu tamamen kapatan bir zırhtır. En dışındaki seramik benzeri kimyasal bileşiklerle oluşturulmuş plakalar sayesinde kullanıcısını dış etkenlerden koruyan bu zırh aynı zamanda elektronik olarak kontrol edilebilen ve kullanıcısının hareketlerini taklit edebilen yapay bir kas sistemi ile donatılmıştır. Zırhın arkasındaki sırt çantası, özel olarak geliştirilmiş iletişim ve yaşam destek sistemlerini taşır.



    Power Armor giyebilmek için siyah kabuk organı vücuda yerleştirilmiş olmalıdır. Siyah kabuk bir SMye takılan en son organ olduğu için Power Armor giyebilmek bir kişi için gerçek anlamda bir SM olabilmeyi ifade eder. Siyah kabuk organı takılıncaya kadar bütün SM adayları daha hafif zırhler giyerek gözcülük gibi görevleri üstlenirler.





    Terminator Armour



    Teknolojinin çok daha gelişmiş olduğu eski dönemlerden kalma bu zırh tipini yapmayı 41. binyılda artık çok az kişi bilmektedir. En dış kısmı adamantiyum ve titanyum ile kaplı bu zırh, kalınlığı ve aşırı derecede ağır olması yüzünden çok daha gelişmiş bir yapay kas sistemi barındırır. Bu zırh o kadar büyüktür ki içinde çok fazla enerji isteyen ve karmaşık olan sistemlerin taşınmasına olanak vermektedir.



    Çok az sayıda olan bu zırhı ancak en elit SM askerleri giyebilirler ve bu zırhın gücü sayesinde en ağır silahları bile bir tüfek taşırcasına rahat taşıyabilirler. Son olarak bu zırhları en önemli özelliği içinde taşıdığı teleportasyon cihazı ile zırhı ve sahibini savaş alanının içine ve dışına ışınlayabilmesidir.






    Bolter ve Bolt Pistol



    Bolter (veya Boltgun) ve Bolt Pistol SMlerin standart silahıdır. Bu silahlar 0.75cal bolt mermisini oldukça yüksek bir hızla atarlar. Bu mermiler yüksek kinetik enerjileri ve içindeki ufak ama etkili patlayıcı ile çok yüksek hasarlar verirler. Bir bolt mermisinin herhangi bir yere çarpmasının sesi oldukça ayırt edicidir ve aynı zamanda etrafta bir SM bölüğünün veya takımının bulunduğuna dair önemli bir işarettir. Farklı işlere yarayan 6 tip bolt mermisi bulunsa da en çok kullanılan tip yüksek zırh delme kapasiteli standart bolt mermisidir.



    Bolt mermisi atan farklı tipte ve modelde birçok silahın ortak özelliği otomatik veya yarı-otomatik olması ve tetiğe her basışta 3-4 mermi atmasıdır. Standart şarjörler çok büyük olmalarına rağmen devasa bolt mermilerinden çok az taşıyabilirler. Bu yüzden uzun sürecek olan savaşlarda SMler farklı tiplerde ve oldukça ağır şarjörler kullanırlar.







    Ağır Silahlar



    SMler imparatorluğun hizmetinde olan her türlü ağır silahı kullanabilir, adapte edebilir ve geliştirebilir. Bu silahlar arasında en yaygın olanları; Plasma Tüfeği, Melta Silahı, Alev Makinası, Lazer Topu, Roketatar ve Makinalı Bolt Atıcı’dır.







    Plazma silahları yüksek sıcaklıkta plazma halindeki maddenin kuvvetli manyetik alanlardan geçirilerek püskürtülmesi esasına dayanır. Çok seri bir biçimde ateşlenmeleri ısınma ve patlama gibi sorunlara yok açabilir.


    Melta silahları kısa menzilli fakat etkili anti tank silahlarıdır. Kullandıkları yakıtın çok yüksek sıcaklıklarda erimiş faza getirip fırlatarak en kalın tank zırhlarını bile kısa mesafeden parçalayabilirler.


    Ağır bolt atıcılar çok sayıda bolt mermsini kısa bir sürede atabilen silahlardır. Genelde düşmanın sayıca yoğun olduğu yerlerde veya hafif zırhı araçların imhasında kullanılırlar.





    Bir dahaki sefere de SM Araçlarından bahsedeceğim. İmparator ruhlarınızı korusun!



    “ Mutantlar yaşadıkça barış olmaz, kafirler nefes aldıkça ruhlara huzur gelmez, inançsız hainler yaşadıkça merhamet gösterilmez.”

    Silver Skulls Bölümü Marşından Bir Parça



    Çağlar “kilerik” Kalaycıoğlu





    Not: “Warhammer 40K” ve “Space Marines” ile ilgili bütün resim ve bilgiler Games Workshop’ın tescilli fikir eserleridir.











    Çağlar "Kilerik" Kalaycıoğlu

    Copyright © FRP World © Fantezi Edebiyat ve FRP sitesi Tm haklar sakldr.

    Yaynlanma:: 2006-05-18 (5325 okuma)

    [ Geri Dön ]
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 1.45 Saniye