Yav, ne zaman çıkar diye sohbet etmiştik.. Mayıs 2008'de çıkıyormuş..
Ben çok şaşırdım..
4th edition internet merkezi etrafında olacakmış.. heh.. Görüntüler diyorki, FRP'yi de nette oynamanız için yeni setting çıkartıyoruz. Tabi internette oynamanız içinde para vereceksiniz. Bu tür bir değişim bence kesin WoW'un başarısı yüzünden.
Anladığım Kadarıyla,
- Her class/race kombinasyonu bir sürü ama bir sürü racial/normal feat seçenekleri ve özel özellikler alarak geliştirebiliyor: Rol yaparak değilde karakter kağıdıyla farklılıklar yaratılıyor.
- Videolardan bir tanesinde kitchen table yerine bilgisayarda oynayabileceksiniz diyor.. Heh masaüstü RPG'yi asosyal bilgisayar oyununa dönüştürüyoruz diyor.
Son: Masaüstü FRP'yi MMORPG'ye dönüştürmek oyunu veledler oynasın demek gibi bir şey.. Çok salakça geldi bana.. gerçi ABD, AB pazarını kaç yaşındaki tüketiciler oluşturuyor bilmiyorum ama.. çok salakça..
_________________ (\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(='.'=) signature to help him gain world domination.
(")_(")
Sanırım kitap ve minyatür satışları pek tatmin etmedi. İnterneti kullanarak korsan kullanımı engelleyecekler
D&dnin iyi yanı aslında popüler olmasıydı herkes bildiği için kolay oynanabilir. Sistem olarak da diğerlerine kıyasla zayıf geliyor bana.
Bakarsınızmasaüstü oyuncuları farklı şeylere döner kurtuluruz biz de bu tekelden. Zaten bazı şeyler aşılmaya başlandı. Tanıtım videosunu da izledim. YEni sistemi övmek için kendileriyle dalga geçmişler resmen 3 boyutlu zindan zımvırtıları falan var. Neye tarıyacaksa öyle bişey istiyen bi bilgisayar oyunu alsın çok daha kolay. Archonite haklı adamlar roleplayi katlediyor.
Gelecek özgür kural sistemlerinde :p
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Joined: Nov 29, 2006
Posts: 864
Location: Istanbul
Posted:
Sat Aug 18, 2007 6:36 am
Başardılar!
Sonunda oyunu Monopolye çevirmeyi başardılar. 6 kutu ilerle, atak tuşuna bas, zar at, altı kutu ilerle. Yuh!
Çağın yeniliklerine direnemezsiniz. FRP elbette bilgisayarla bir şekilde kucaklaşacak. Bu kaçınılmaz. Ama eğer bu gösterdikleri gibi olacaksa hiç olmasın daha iyi.
Bence bu şekilde D&D oynamaktansa online Risk oynamak daha eğlenceli. Bir farkı da yok.
_________________ <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
Joined: Oct 26, 2003
Posts: 78
Location: istanbul / Ankara
Posted:
Sun Aug 19, 2007 8:17 am
2nd edition dan ötesini çıkartamadılar, çıkartamazlar da.. Eh figürlerin satışını sevmemiş olabilirler ama biz hastasıyız onların. Umarım uygun tepki gelir de evrensel olarak yaptıkları hatayı anlarlar.
Joined: Mar 10, 2005
Posts: 2585
Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden
Posted:
Sun Aug 19, 2007 8:25 am
D&D'nin her zamanki ne yaptığını bilmemezliği. Bizim neslimiz sosyalliği sever, bilgisayar başında oturup saçmalamayı değil ama onlar anlamaz işte, nasıl olsa birileri yer ve satın alır onları...
_________________ And i still wonder if you ever wonder the same!...
Zaten adamlarında bu sietemden tek beklendtileri para. Hiç ellerini atmadıkları, daha doğrusu atmaya çalışıpta pek başarılı olmadıkları bir alana kaymak için kural sistemlerinin arkasına sığınıyorlar. 3E çıktığında zaten bir arkadaşım "3E bilgisayar oyunları için çıkarılmış bir sistem!". 4E bakalım ne kadar daha basitleştirilmiş olacak.
Artık bu yazıları yazarken hiç kızma, gücenme yada üzülme yok bende. D&D'a mı kaldık sanki. Çnceden de kalmamıştık şimdide kalmadık. Ben ancak bu sistemi bu kadar sömürenleri kollayanlara bozulurum.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Joined: Dec 13, 2006
Posts: 392
Location: Mersin-Eskiþehir-Ýstanbul
Posted:
Sun Aug 19, 2007 7:15 pm
5 sene çıkması için çok erkendi resmen işin ticaretine vurdukları için yapıyorlar ama acınası olan şey reklamını yaparken kendi yaptıkları şeylere bok atmaları.Resmen tanıtımlarda eski editionlarla alay ediyorlar insanın önce kendi emeğine saygısı olur.
_________________ <div>I am the Alpha and the Omega, the first and the last, the beginning and the end, the A and the Z, the one who is, the one who was, and the one who is coming, the Almighty, the Ruler of All.</div><br>
Joined: Oct 08, 2004
Posts: 1861
Location: aksaray-izmir
Posted:
Sun Aug 19, 2007 7:26 pm
Ao wrote:
5 sene çıkması için çok erkendi resmen işin ticaretine vurdukları için yapıyorlar ama acınası olan şey reklamını yaparken kendi yaptıkları şeylere bok atmaları.Resmen tanıtımlarda eski editionlarla alay ediyorlar insanın önce kendi emeğine saygısı olur.
Katılıyorum. 5 th edition çıktığında da şimdi övdükleri 4th edition ile mi alay edecekler.
_________________ Bir tek seni bana çok gördü dünya
Ä°yiler bu savaÅ?ı kaybetmiÅ?
Peki ben nası büyük adam olucam
Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
bu ne ya yıkıldım ben şimdi. ben 3.5 fln ne die oturdum başına bazı abilerim elleme oğlm onu 1. den snra bozuldu o iş fln dedi ama aşşa yukarı aynıdır dedi fln derken bi baktım burdayım şimdi herfler 4. çıkartıolar hemde çok iğrenç yani online oyunları gibi berbat bişi yapıcaklar inanın bu hamleleride online hamleleri gibi frp yi insanlardan uzaklaştırıcak insanlar frp diyince aklına onu getiricek yani ben son nesil gibi gözüküorum tabi olayı ne kdr doğru öğrenicem adam gibi biri elimizden tutup doğru öğreticek fln fıstık umarım durdurulur bu yaptıkları kursaklarında kalır
Bilgisayarla oyunun tanışmasını kimse engelleyemez.Ancak bu oyunla bilgisayarın nasıl tanıştıklarına bağlı.Eğer ki reklam böyleyse oyun kalsın diyeyim.
Ama tabii ki Frp Bilgisayarda oynanabilecek seviyeye gelmeli.Ancak biraz ileride olcak gibi duruyo
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
Joined: Jan 12, 2005
Posts: 1742
Location: Ä°stanbul
Posted:
Wed Sep 12, 2007 6:28 am
Arkadaşlar yanlış anlamalar olmuş sanırsam, adamlar internet üzerinden oynamanın yanı sıra, masa üstü oynama imkanıda sunuyorlar, rulebook larda olacak yani yine. Ayrıca PC den kullanılabilen rulebook larıda mevcut.
Birde d30 gibi yeni bir zar sistemi tasarladıklarını duymuştum 4th de kullanırlarmı bilemiyorum.
Ama özellikle yeni oyuncular PC den online oynamak varken, masa üstü oynamayı tercih eder mi onu bilemem. Bizim tercih etmeyeceğimiz kesin. Artık 4th da dnd kutu oyunu gibi bir yaş sınırlaması koyarlarsa şaşırmam açıkçası .
_________________ [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
İşte buradayız. Yazıları anlaşılır olmaları için biraz toparladım. İlk olarak, Santa Fe odası beklenenden küçüktü. 200 kişilik yer ayırılmıştı, yani katılanlardan 50 eksik. Yani, yerlerde oturan ve ayakta dikilen çok insan vardı.
Andy Collins, Mike Mearls, Rich Baker, ve Bill Slavicsek sunumu yaptı. (Eğer isimleri bilmiyorsanız, son birkaç yılda hiç D&D kitabı açmamışsınız demektir)
Yeni çıkan ürünleri tanıtarak başladılar. Bazıları 3.5, bazıları da içinde D&Dinsider içeriği bulunan, yani 4E’ye geçişi mümkün olan ürünler. Bunların arasında Exemplars of Evil (Büyük dehşetli kötü adamlar), Dragons of Eberron, City of Stormreach, Elder Evils (Exemplars’dan bir kısım kötü adamı ya da Ctulhu tarzı şeyleri kullanabileceğiniz mini-maceralar), ve Deserts of Desolation, 4E’deki bazı yenilikleri içerecek olan (Yeni trol ve fire archon gibi) sıradaki mini-geliştirme paketi. Ve yeni sürümün oyuncakları var; Zindanda hayatta kalma rehberi gibi kahve masası kitapları, Part-Time Sorceress’ın itirafları gibi kitaplar, Zindan zeminleri ve Han Kavgası, yeni toplanabilir zar oyunu.
Aralıkta, ilk büyük 4E önizlemesini göreceğiz; Sınıflar ve Irklar. Ocak bize Dünyalar ve Canavarları getirecek. İkisi de büyük sayıda konsept art ve materyal getirecek. Sonrasında Dungeons of Dread gelecek. Bu küçük geliştirme paketi için gösterilen konsept art dört kollu bir iskeletti
PHB’nin mayısta çıkması için hazırlanılıyor; Nisanda ilk önizleme macerasını alacağız. İsmi Kee of Shadowfell olacak bu macerada çabuk başlama kuralları ve hazır materyal bulunacak. Böylece hemen oynamaya başlayabileceksiniz. Genel manada 4E’nin çeşitli karşılaşmalarla nasıl ilgileneceğini gösterecek. Yani savaş dışı karşılaşmalar, sosyal karşılaşmalar ve dinamik savaş alanları gibi.
Mayıs 2008’de PHB çıkıyor. Çzellikle belirttiler ki, bu bir evrim, devrim değil. Yani 2e’den 3e’ye geçişten daha fazla yenilik var. Onlar da şöyle:
-30 level, yani temel materyallerde epik desteği
-DM için daha kolay. şimdiki gibi 4-5 oyuncunun tek yaratığa saldırmasına odaklanmak yerine oyuncu grupları ile yaratık gruplarının kapışmasını ve ona rağmen işlerin tıkırında gitmesini planlıyorlar.
-Belirgin roller: Her karakterin nasıl katkıda bulunacağı belirlenecek, fakat karaktere gerekli ekipmanlar verilecek ve sonra diğer şeyler. Yani iyileştiriciniz druidse, iyileştirme yapabilecek ve druid olmasıyla ilgili diğer neredeyse bütün özellikleri duracak. Bunu tam açıklayamıyorum ama her karakterin dolduracağı roller olacak ve bunları doldurmaları onların sonu olmayacak.
-Yeni güç kaynakları. Mistik, ilahi, savaşsal ve zamanla psionic (temel değil ama desteklenecek) Böylece herkesin seçenekleri olacak. Yani clericlerin, büyücülerin hangi büyüyü seçecekleri, savaşçının kaç power attack yapacağından daha derin seçenekler.
Bu bir güçlendirme mi? Evet ve hayır. Daha çok hayır gibi fakat herkesin anlamlı seçenekler yapacağı demek oluyor.
Tome of Battle, savaşçılara büyü kazanırma yönünde bir deney gibi göründü bize. Hatta başarılı bir deney, duyduğumuz kadarıyla.
Her sınıf istediği her an, her karşılaşmada ve günlük çalışan çeşitli özelliklere sahip olacak. Yani, hâlâ kaynak yönetimi fakat günlük büyüleriniz bitse bile güçten düşmeyeceksiniz. Çzel bir örnek olarak; bir büyücü günlük büyüleri bittiği için kurmalı yaya muhtaç kalmayacak.
Seviye atlarken her seviyede yaklaşık olarak bir seçeneğiniz olacak – yeni bir güç, marifet, başka bir şey. Bir çok seçenek olacak fakat sadece biri için endişeleneceksiniz.
Büyülü malzemelere zorunlu kalmaktan oyunu kurtaracaklar. Büyülü malzemeler olacak, fakat malzeme olarak; yani hâlâ sıkı olabilecekiniz fakat sınıfınızdan ötürü, malzemelerinizden değil.
Seviye Dağılımı:
1-10 Kahramanlık- düşmanlar orklar ogreler, bazı devler ve ufak ejderhalar. Maceralar yerel olacak.
11-20 Paragon- şimdiki erken onlular ve orta onlular arasına denk geliyor. Bir krallığı tehdit eden tehditlerle uğraşılacak.
21-30 Epik- Dünya ya da Boyutsal tehlikeler.
Bütün seviyelerin aynı mantıkta oynanmasını istiyorlar. Yani 25. seviye bir adamın 80 farklı özelliğin altında ezilmesini değil. Farklar hikayede olacak, nasıl oynadıklarında değil.
PHB ve MM 288, DMG ise 256 sayfa olacak.
Karşılaşmalarda daha çok canavar içeren yeni bir karşılaşma dizaynı olacak. Canavarlar kendi rolleri ve özelliklerine sahip olacaklar. Orclar orc özelliklerine sahip olacaklar, savaşçı ya da barbar özelliklerine değil. Mearls asit tüküren bir orc şamanı fikrini ortaya attı ve takım tarafından coşkuyla onaylandı.
Haziranda MM’nin çıkışını göreceğiz. Sizlerin de Gargantuan Orcus’un resmini görmenizi isterim – çok sıkı. Hatta MM’nin kapağında da yer alıyor. 288 sayfada 300 canavar listelemeyi planlıyorlar. Benzeri stat blokları ile bu mümkün olabilir
Değişmeyenler::
-Bu bir masaüstü RPG (bu masaüstü online olabilse bile)
-Kooperatif hikaye anlatımı oyunu olacak.
-Hâlâ ortaçağ fantezisi ve bunu vurgulayacaklar. Greyhawk yine varsayılan set; dünyayı saran imparatorluk ve krallıklar istemiyorlar. Yerine, karanlık tarafından sarılı ışık noktaları istiyorlar. Bunların arasında ticaret olacak fakat bunlar da yollardan gidip gelecek. Maceracılar, yoldan dışarı çıkabilen kişiler olacak.
PHB’de örnek tanrılar ve kendinizinkini yapmak için bloklar olacak. Asmodeus, Tiamat ve Orcus gibi figürler oyunda yine yer alacak.Vecna, Mordenkainen ve Bigby gibi Greyhawkizmler olacak. DM’e daha fazla esneklik sağlamak istiyorlar.
Yasaklar değil seçenekler önemli bir nokta. Sıkmayan karakterler yapmayı kolaylaştıracaklar.
-Bir soru geldi; Bu Vancian büyü kullanımının sonu mu olacak? Cevap evet ve hemen. Bunun elementleri yine olacak fakat günde ezberlediği büyüleri biten bir büyücü gücünün %80’inde olacak.
-Hâlâ d20, hâlâ OGL var, fakat modifiye edilmiş olarak. (O geceki OGL toplantısına katılamadım) Yetenek sistemi yontulacak; eğer terzi olmak istiyorsanız karakter kağıdınıza terzi yazın çünkü meslek: terzi yeteneğini atıyorlar. Odak, aktif yeteneklerde olacak. Bazı yetenekler birleştiriliyor. Kim saklanmayı sessiz hareket olmadan alır ki? Neredeyse kimse, yani bu ikisi birleşiyor. Ayrıca yetenekler daha interaktif oluyor. Böylece diplomasi, sadece bir zar atışından daha fazlası olacak.
Peki ya geçiş konusu? Ortaya koydukları geçiş materyallerinin hiç birinin her şeyi kapsayamadığını itiraf ettiler. şimdi, 8 yıllık kitap var, nasıl hepsini çevirebilirler ki? WoTC takımlarının oyunları 3.5’den 4e’ye geçişi sırasında yaptıkları, karakteri baştan kurup, ne olmaları gerektiği şeklindeymiş. Rich, 8.seviye warmage/warblade’inden bahsetti. 8 sınıf seviyesi seçmiş ve sonuçta ortaya çıkan, asıl niyetini ortaya koyan bir karakterdi. Andy, kardeşinin spellthiefinden bahsetti; wizard/rogue halinde yapıldığında dahi büyü kullanan düzenbaz hissiyatını verebilmiş.
Haziranda da DMG.
4E’nin 4 parçası:
-Fiziksel Çrünler
-Toplum (Community)
-Organize Oyun
-Dijital sunular.
D&D Insider
-Websitesinde yer alan bedava önizlemeler ve benzeri materyaller bedava olacak.
-Çyelik, bir Dungeon ya da Dragon dergisi kadar paraya gelecek, fakat daha fazla genel içerik olacak gibi.
-Dragon ve Dungeon, hâlâ yeni başlayanların yayınlanacağı bir yer olacak.
şimdi Sorulara Cevaplar:
Prestij Sınıflar olacak fakat farklılar. Daha çabuk entegre etmeyi planlıyorlar. Bir prestij sınıf olmak için temel sınıfınızı bırakmanızı istemiyorlar – Bir Frenzied Berserker olabilirsiniz fakat yine de barbar olarak ilerleyeceksiniz. Bunun üzerinde çok şey söylemediler.
Çok uzun planlar yapmayacağınız şekilde ayarlamaya çalışıyorlar oyunu. PHB2’deki retraining kurallarına benzer şeyler yardımcı olabilir. Ayrıca bazı feat ağaçlarını da yok etmek yine yardımcı olabilecek. Whirlwind buna örnekti, 5 ya da o civarda bir öngereksinim ile; tek bir şey için birkaç seviye uğraşmanızı istemiyorlar.
Çoklusınıflar daha işlevsel olacak. Daha fazla yalan olan kombolar olmayacak – bir savaşçı/büyücü, hem savaşçı hem büyücü olarak berbat olmayacak. Buna yardım etmek amacıyla güç eğrilerini düzeltmeye çalışıyorlar.
XP daha kolay olacak; artık CR’yle grup seviyesini karşılaştırmak yok. Hatta CR gidiyor, monster level ile değişiyor. Bir karşılaşma üretmek için istediğiniz XP değerini belirleyecek ve bunun için gereken toplam XP miktarını veren yaratıkları seçeceksiniz. Bu, karşılaşmaları modifiye etmeyi de kolaylaştıracak.
Cesur ve katı oyun ile ilgili bir sorunun cevabı ise, bu tarzın en azından PHB’de yer almayacağıydı. Belki DMG’de – fakat illa ki ilkinde değil.
Canavarlar için odak, canavarın neyi yapmaya yatkın olduğu yönünde olacak. 3.0’dan 3.5’e geçişte olduğu gibi, bir çok canavar özelliğini kısacaklar çünkü yaşam süresi 7 round olarak hesaplanan canavarlara 30 kadar özellik gerekmeyecek.
Dungeon ve Dragon’un dijital sayıları offline okunabilir olacak. D&Dinsider kitap açıklamaları ise online olmanızı gerektirebilecek (hatta başkalarının da okumaması için şifre gerektirebilir)
Sihirbaz ve büyücü birbirinden oldukça uzaklaştırılacak. İki sınıf arasında sadece kaynak yönetiminden daha büyük farklar olacak.
Arge'deki önemli bir alıntı "X sınıfı Y sınıfını öldürür ve eşyalarını alır" Çrnek - Korucu ve İzci bir çok ortak temayı işliyor. İkisi de gerekli mi? Pek değil. Böylece korucu izciyi öldürür ve eşyalarını alır. İzci gider fakat özellikleri korucu için seçenekler olarak kalır.
Bu 4.0 değil. Bu 4'üncü sürüm. Bir 4.5 istemiyorlar. Düzeltmeler sanal kitapların üzerine indirilebilir olacak.
Canavarlar, PC olarak kullanılabilir nitelikte yaratılmayacak, bunun yaratıkları kısıtladığı düşüncesi nedeniyle. Bazı yaratıklar bariz ırk seçenekleri şeklinde olacak; goblinler ve benzeri gibi. Goblin temel oyuncu ırkı olarak çok destek görmeyecek olsa da, talep üzerine çevrimiçi geliştirmelere tabi olabilir.
Biraz daha az sınıf olacak, çünkü her biri daha fazla yer kaplayacak.
Yönelimler şimdiki hallerinde olmayacaklar. Andy Collins bir mekanik element olarak görmek istemiyor yönelimi, Bill onu destekliyor, böylece Andy istediğini yapıyor.
Büyülü eşya yapımı XP kullanacak mı? Kesinlikle hayır! XP bir kaynak değildir. Andy böyle diyor ve yine istediğini yaptırıyor. Aynı şekilde, XP yiyen canavarlar da yok.
Dungeon dergisinde yayınlanan her macera sanal masaüstünde de oynanabilir olacak.
Irklar için aktif sıkı şeyler yamak istiyorlar. Böylece cüce savaşçı, elf savaşçıdan farklı olacak ve bu cücenin goblinlere karşı +1 almasından fazla olacak. Mike, iyi bir dayak yemesine rağmen cüce olduğu için devam eden cüce savaşçısından bahsetti.
ECL'den bilinçli bir kaçış söz konusu - uzaklaşmak istedikleri bir ağırlıktı. Her şeyin oynanabilir olmamasını istedikleri için, bu yardım edebilir.
Yukarda yazanlar Wizards'ın 4th edition hakkında yaptığı açıklamaları gözlemleyen birinin yazısından arkadaşım Türklider tarafından çevrilmiştir, inşallah yeni sistem hakkında fikir sahibi olmanıza yardımcı olur.
Joined: Dec 24, 2005
Posts: 236
Location: Four Corner Square No:4 Old City/Silvermoon-SILVER MARCHES
Posted:
Thu Sep 13, 2007 3:17 am
hmm netten update ile FRP hmmm...
Biz DM'lere yazık değilmi yaw her gün "acaba kural değiştimi acaba şöyle mi oldu böylemi oldu?" diye nette kitaplarımı karıştırıcaz.
Eyvah eyvah yaa... Peki acaba update için para mı vericez yoksa kitabı aldığımızda interaktif kitap sürekl netten update mi olacak.
Genel olarak benim lvl atlama mantığımı yapmışlar bu iyi... Yani lvl atladığında seçimler yapmak bana mantıklı geliyor. EXP olayına da gıcıktım o da iyi olmuş. Hele lvl 20, 10dextrityli fighter'ın çıplakken 10 AC ye sahip olması ve gelen geçenden dayak yemesi de bana saçma geliyodu onu da düzeltmiş görünüyorlar. Bu da iyi
Genel olarak güzel bence ama hala şüphelerim mevcut...
_________________ Bir kiÅ?inin ölümü bir trajedi, bir milyon insanın ölümü ise bir istatistiktir.
Joseph Stalin
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.