Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - GURPS
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     GURPS View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Wed Oct 31, 2007 4:20 am Reply with quoteBack to top

    GURPS ta arcane ve divine diye bir ayrım yoktu sanırım. Direk Magic yani olay Smile .

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Wed Oct 31, 2007 5:11 am Reply with quoteBack to top

    Gurps'ta büyü...

    Bu konuyu anlatmadan önce biraz skillerden bahsetmekte fayda var.

    Her skill'in temel aldıÄ?ı bir yetenek vardır.
    Bu yetenekler genelde IQ ve DX'tir.

    Silah kullanma skillerinin hepsi DX'i temel alırlar.
    Ã?rneÄ?in kılıç kullanma skill'i (beceri demek istiyorum) DX'ten temel alır.

    Gurps'ta karakter yaratırken Oyun yöneticisinin verdiÄ?i puana göre daÄ?ıtım yaparsınız.
    Tüm yetenekler 10 sayısını temel alırlar, yani DX'inizi 10 yapmak için 0 (sıfır) puan harcarsınız.

    Kılıç becerisi DX average olarak geçer. yani kılıç becerisine 1 puan verdiÄ?iniz zaman DX-2 temelinde kılıç kullanırsınız. Bu da DX'i 10 olan bir kiÅ?i için 8 eder. yani normal Å?artlarda (+ ve ya - verme hakkı oyun yöneticisinde saklıdır, ki bazı genel geçer kurallar da kitapta yazılmıÅ?tır) 3d'de 8 ve altında bir zar atarsanız, kılıcınız hedefine doÄ?ru yol alır.

    Büyüler de aslında beceri mantıÄ?ında çalıÅ?an öÄ?eleri gurps'un.
    Her büyü IQ tabanlı bir yetenektir, en kolayı IQ harddır. yani bir puan verdiÄ?inizde IQ-3 temelinde büyüyü yaparsınız.

    Gurps'ta bir kaç çeÅ?it büyü yapma sistemi var.
    Ama ana kitapta anlatılan biraz D20'ye benziyor. ama daha geniÅ? kapsamlı olarak düÅ?ünün. Ã?rneÄ?in büyülerde seviye diye (1. seviye, 2. seviye vsvs) bir olay yok. Alignment zaten yok. Bir de belirli bir liste olmasına raÄ?men büyüler o kadar geniÅ? düÅ?ünülmüÅ? ki kendinizi sınırlı hissetmiyorsunuz.
    Büyü yapma gücünüz büyü becerilerinize verdiÄ?iniz puanla ilgili, arcane-divine diye bir ayrım yok, büyü büyüdür.

    Biraz örnekle ilerlemek istiyorum.
    AteÅ? büyülerinden bahsedelim örneÄ?in
    AteÅ? büyülerini açınca karÅ?ımıza ilk olarak aÅ?aÄ?ıdaki büyü geliyor.

    Ignite Fire
    Regular
    Ufak bir alanda yüksek ısı oluÅ?turur ve yanıcı maddeleri ateÅ?ler. Bir kere yandıktan sonra ateÅ? normal olarak yanmaya devam eder.
    Bedel: Verilmek istenen ısıya göre deÄ?iÅ?ir.

    ikinci büyü
    Seek Fire
    Information
    Yakındaki bir ateÅ?i bulmaınzı saÄ?lar. Uzaklık etkinleri (genelde - yönde) baÅ?arı Å?ansınızı etkiler.
    Bedel:1

    �ç...
    Create Fire
    Area
    Yoktan ateÅ? var etmenizi saÄ?lar. büyüyü sürdürdüÄ?ünüz sürece ateÅ? yakıt olmadan yanmaya devam eder.
    Süresi: 1 Dakika
    Temel bedeli:2 bir dakikadan uzun sürdürdüÄ?ünüz her dakika için extradan 1. fakat kendi kendine yanabilen ateÅ?ler için büyüyü sürdürmeniz gerekmez.
    �ncül: Ignite fire ve ya seek fire.

    Burda bahsetmek istediÄ?im Å?ey, gördüÄ?ünüz gibi üçüncü büyü diÄ?er iki büyüden birini öncül olarak istedi, bu örnekler ilerde artarak devam ediyor. ileri seviye büyüler öncekileri öncül olarak istiyor. yani ateÅ? konusunda uzmanlaÅ?mak isteyen bir karakter ateÅ?e fazla puan vermek durumunda kalıyor.

    Devamı gelcek tabii, gelmez mi...
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Wed Oct 31, 2007 5:13 am Reply with quoteBack to top

    Bedelden bahsetmeyi unuttum hay allah...

    Büyü yapmak yorucu bir iÅ?tir.
    Bedel sizin FP'nizdir.
    Health (HT) score'unuzu taban alır. normal bir insanda 10'dur.
    Bi günde kaç büyü yapabileceÄ?inizi de siz hesaplayın.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Wed Oct 31, 2007 5:16 am Reply with quoteBack to top

    Bu sistem benim gercekten hosuma gitmeye basladı...

    ama bu beceri olayını pek anlayamadım....DX ile ilgili olan Confused

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Wed Oct 31, 2007 5:56 am Reply with quoteBack to top

    Gurps'ta olasılıÄ?ı olan her hareket bir beceriye baÄ?lıdır.

    Kılıç kullanmakta bu becerilerden biri, kılıç ile hedefe vurma olasılıÄ?ınızı belirler.

    Oyun yöneticisi oyuncuya karakterlerini yaratması için 100 puan vermiÅ?.
    DX'i 12 yapmıÅ? bir kiÅ?i Kılıç becerisine de 4 puan harcamıÅ?. toplamda 44 puan harcamıÅ?.

    1 puan verince dx-2 oluyordu. 4 puan verince dx seviyesine gelecek.

    Yani kılıçla vurması için 3d'de 12 ve ya altında atması yeterli.
    Tabii iÅ?in savunma kısmı ayrı.
    DX'ini 13 yaparsa 13 ve ya altında atması gerekecek gibi.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Sun Nov 04, 2007 7:51 pm Reply with quoteBack to top

    Birde bu GURPS her türlü oyuna uyarlanabilen bir sistem bildiÄ?im kadarı ile uzay çaÄ?ında geçen bir oyunda oynanabiliyor bununla, orta çaÄ?da geçen bir oyunda oynanabiliyor, yani generic dünyalara inanılmaz müsade ediyor, sınırlaması yok.

    Peki bu GURPS 'un kendine ait sistemle beraber çıkan dünyalarıda varmıdır ?

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Mon Nov 05, 2007 4:35 am Reply with quoteBack to top

    Bir çok dünyası var GURPS'un. onları ayrı baÅ?lıklarda anlatmayı düÅ?ünüyorum.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Mon Nov 05, 2007 4:47 am Reply with quoteBack to top

    Gerçekten harika olur Androner. Birde yakın bir tarihte GURPS oynayacaÄ?ımızı düÅ?ünürsek çok yararlı olur Wink .

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    WeS_DeX
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 03, 2007
    Posts: 736
    Location: Grand Line

    PostPosted: Mon Nov 05, 2007 5:08 am Reply with quoteBack to top

    Bu gurps baya güsel bir sisteme benzior en azından karısık bir sistem deil.

    Fakat anladıgım kadarıyla olaylar biraz daha kısaltılmıs yani kolaylastırılmıs gibi.

    Eger sitemizde Gurps ile ilgili bir oyun baslatırsan katılmak isterim fakat olayları tamamen arastırmam gerekecek.Deisik bir sistemmiÅ? anlatımların icin sana tesekkür ediorum androner.Anlasılabilecek bir dille anlatmayı basarmısssın gercekten.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Mon Nov 05, 2007 4:50 pm Reply with quoteBack to top

    Rica ederim.
    Oyunumuzun tarihi tam olarak belli deÄ?il, ayrıca profilinden anladıÄ?ım kadarıyla Ä°zmir'de oturuyorsun. Bizim oyun istanbulda olacak.

    Gurps ile çok fazla oyun oynatmadıÄ?ım için karıÅ?ıklıÄ?ı hakkında fazla bir Å?ey söyleyemeyeceÄ?im. Ama çok sayıda yetenek, avantaj ve dezavantaj olması basit bir sistem olmadıÄ?ının göstergesi bence.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Mon Nov 05, 2007 9:35 pm Reply with quoteBack to top

    Benim GURPS'tan anladıÄ?ım Å?u... Sistemin ne kadar karıÅ?ık ne kadar basit olacaÄ?ını belirleyen DM ve Oyuncular. Ã?ünkü neredeyse herÅ?ey için bi kural var ama onları kullanmamak sana baÄ?lı...

    Gerçektende her dünyaya uyabilen, lastik gibi bi sstem. Cok kullanıÅ?lı bence...

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Tue Nov 06, 2007 3:45 am Reply with quoteBack to top

    Birde oyunu hazır karakterler ile oynayalım dediÄ?ine göre Androner GURPS 'ta karakter hazırlamak baya uzun bir Å?ey deÄ?il mi ? Bu kadar özellik varken Smile .

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Tue Nov 06, 2007 3:57 am Reply with quoteBack to top

    ben hala su özelliklerle vurus arasındaki olayı anlayamadım... Bir oyun olursa izleyici olarakta olsa gelmek isterim..

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Athanas
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Nov 05, 2007
    Posts: 2

    PostPosted: Tue Nov 06, 2007 4:12 am Reply with quoteBack to top

    Ben Å?u intellect olayını pek anlayamadım. Hem Will'i hem de perception' ı kapsıyor demiÅ?siniz. Her ne kadar stat ler konusunda d20' yi de baÅ?arılı bulmasam da gurps bu konuda biraz sıÄ? kalıyor gibi geldi anlattıklarınıza bakılırsa. Biraz daha bilgilendirmeniz mimkün mü. Herhangi bir algılama olayında (d20 karÅ?ılıÄ?ı spot, listen gibi) sistem nasıl iÅ?liyor?
    Back to top View user's profileSend private message
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Tue Nov 27, 2007 8:50 pm Reply with quoteBack to top

    IQ, will ve perception'u kapsamıyor, onlara temel oluÅ?turuyor. yani IQ'su 10 olan birinde will ve per taban olarak 10 olur. ama puan vererek ya da alarak will ve per deÄ?iÅ?tirme hakkımız var. SıÄ?lık/derinlik konusunda ise subjektif bir konudur, ayrı bir baÅ?lıkta tartıÅ?ılabilir. Ama Gurps genel olarak detaylarla oynama hakkını GM'e veriyor.

    Algılama vs gibi özelliklerin baÅ?arı olgusu kılıçla saldırmak gibi.
    Ã?rnek olarak

    Detect lies diye bir skill var Per/A (perception/average olarak geçiyor)
    KarÅ?ınızdakinin yalan söyleyip söylemediÄ?ini anlayabiliyorsunuz.
    Bir de fast-talk diye bir skill var IQ/A (IQ/average olarak geçiyor)
    bu da yalan söylemek için.

    Detect lies'ı 13, fast-talk'ı 12 olan bir kiÅ?inin kendi kendine yalan söylesin, bakalım yutacak mı?

    Durum A

    Fast-Talk için Success roll'a 11 attı.
    Detect lies için Success roll'a 14 attı.

    Durum B

    Fast-Talk için Success roll'a 10 attı.
    Detect lies için Success roll'a 12 attı.

    Durum C

    Fast-Talk için Success roll'a 9 attı.
    Detect lies için Success roll'a 10 attı.

    Durum D

    Fast-Talk için Success roll'a 13 attı.
    Detect lies için Success roll'a 15 attı.

    Durum A'da fast-talk'u success olduÄ?u, detect-lies'ı fail olduÄ?u için kendi yalanına (biraz saf bir arkadaÅ? kendisi) inandı.

    Durum B'de ikisi de Success fakat fast-talk 2 farkla, detect-lies 1 farkla. Yani fast-talk'ı daha baÅ?arılı. Dolayısıyla gene kendi yalanına inanmıÅ? oluyor (hay allah!)

    Durum C'de gene ikisi success, hem de ikisi de 3 farkla. Bu durumda taban puan'ı yüksek olan kazanır yani detect-lies. Bu sefer kendi yalanını yutmadı arkadaÅ?.

    Durum D'de ikisi de fail, fakat fast-talk 1 farkla, detect lies 2 farkla, bu durumda da kendisini uyutmuÃ…? oluyor arkadaÃ…?.

    Devamı gelcek. bekleyin.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.27 Saniye