Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: yqiqufa
    Bugün: 16
    Dün: 23
    Toplam: 90345

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 891
    Üye: 1
    Toplam: 892

    Şu An Bağlı:
    01 : robert989

    FrpWorld.Com :: View topic - 4.Ed. D&D
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4.Ed. D&D View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Aug 31, 2008 7:13 pm Reply with quoteBack to top

    .
    D&D 4th Edition PHB'taki bilgilere şu linkten ulaşmanız mümkün: http://dnd4.com/phb


    Evet, yavaş yavaş paylaşımlar başlasın artık. Very Happy Ben daha yeni bakıyorum ama sanırım bazılarımız kitapları okudu, hatta uygulamaya geçti. 3,5 ile farklılıkları ufak ufak anlatabiliriz.

    3.5'ta Magic itemlerin açıklaması DM Guid'da veriliyordu, (ben bunu 'neden PHB'de vermemişler?' diye mantıksız bulmuştum) bu sefer düzeltip PHB'de vermişler.
    Ve magic itemlerin de 1'den 30'a kadar levelleri var.


    1 platinium piace (pp) =100 gp olmuş; ayrıca 10.000 gp (ya da 100 pp) değerinde "astral diamond diye -ancak bir diş ağırlığında- elmas kullanılıyor sanırım. Ama sıradan insanları PP bile görmediğini de eklemişler.

    .


    Last edited by dwaxer on Tue Dec 02, 2008 12:25 pm; edited 4 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Sep 03, 2008 8:26 am Reply with quoteBack to top

    .

    Irklar:
    1- Dragonborn: Draconic humanoids (Edmond sen bayılırsın buna)
    2- Dwarf
    3- Eladrin
    4- Elf
    5- Half-Elf
    6- Hafling
    7- Human
    8- Tiefling

    Sınıflar:
    1- Cleric
    2- Fighter
    3- Paladin
    4- Ranger
    5- Rogue
    6- Warlock
    7- Warlord
    8- Wizard



    şöyle bir değişiklik var: Fortitude, reflex ve will defansları hesaplanırken ability modifier kullanımında bir avantaj getirilmiş anladığım kadarıyla; yani:
    Fort defense için “Strength” ya da “Constitution”dan gelen ability modifierin hangisi daha yüksekse onu kullanıyoruz.
    Reflex defense için “Dexterity” ya da “Intelligence”dan gelen ability modifierin hangisi daha yüksekse onu kullanıyoruz.
    Will defense için “Wisdom” ya da “Charisma”dan gelen ability modifierin hangisi daha yüksekse onu kullanıyoruz.


    .


    Last edited by dwaxer on Fri Oct 03, 2008 10:02 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Sep 03, 2008 8:52 am Reply with quoteBack to top

    ****

    Buraya Ability score’lar kaç olursa ability score modifieri kaç olacağını gösteren tabloyu da ekliyorum. 3,5 Ed.dakinin aynısı. Aslında akılda kalması çok basit: 10-11’in karşılığı 0, bunu aklında tutsan yeter 12-13 +1, 14-15 +2, vs böyle yükseliyor birer birer.

    Ability Score ve karşılık gelen modifier sayıları tablosu.
    Image

    Ability score.ları (Str, Dex, Con, Int, Wis, Cha) dağıtırken 3 metod kullanılabiliyor:

    1- Standart Array: 16, 14, 13, 12, 11, 10 sayılarını karakterinize istediğiniz gibi dağıtıyorsunuz. (bence en iyisi bu!)

    2- Customizing Scores: Çnce 8, 10, 10, 10, 10, 10 dağıtıp ardından elinizde kalan 22 puanı kafanıza göre bu sayılara ekleyebiliyorsunuz. Ancak belli seviyenin üzerine çıkabilmek için fazlaca puan harcamanız gerekiyor.

    13'e kadar normal şekilde 1'er 1'er yükseltiyoruz, yani 10'dan 13'e yükselmek için 3 puan.
    Ancak!
    10'dan 14'e = 5 puan
    10'dan 15'e = 7
    10'dan 16'ya = 9
    10'dan 17'ye = 12
    10'dan 18'e = 16 puan harcayarak yükseltebiliyorsunuz.

    Görüldüğü gibi ability scorelardan birinin başlangıç değerini 18'e yükseltip abartabilirsiniz ama o zaman diğer özellikleriniz aşağıda kalacak.

    Aşağıdaki tabloda bu sistemi kullanarak yapılabilecek çeşitli ability score dağılımları hazır olarak mevcut.

    Image


    3- Rolling Scores: Zar atarak tespit etme.

    ***


    Last edited by dwaxer on Tue Sep 09, 2008 12:19 pm; edited 3 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Sep 03, 2008 11:02 am Reply with quoteBack to top

    ***

    Alignment konusu (Yönelim diyoruz sanırım buna) yönelimler de hafifçe değişime uğramış. 5 adet olmuş.

    Alignments: (yönelimler)
    1- Good (özgürlük ve iyilik)
    2- Lawful Good (Uygarlık ve Asayiş)
    3- Evil (zorbalık ve nefret)
    4- Chaotic Evil (tahribat, yıkım)
    5- Unaligned (yönelimi yok)

    Good Alignment: Elinden geldiğince zayıfları korur. Sadece doğru olanı yapar.
    Lawfull Good Alignment: “Düzenli toplum bizi kötülükten korur!” Kanuna, düzene, “sistem”e inanır.
    Evil Alignment: “Diğerlerinin sahip olduklarını almayı istemek benim hakkımdır!” Kanunları kendi çıkarları için kullanarak fayda ve güç elde etmekte sakınca görmez. Diğerlerinin zayıflıklarından çıkar sağlar.
    Chaotic Evil Alignment: “İstediğimi elde etmek için ne yapmam gerekiyorsa yapabilirim!” Diğerlerini asla umursamaz. Güç, para, vs için rahatlıkla çalabilir, ihanet edebilir, öldürebilir.
    Unaligned: “Beni rahatsız etmeyin!” Kimsenin kötülüğünü istemez ama eğer ucunda iyi bir ödül olmadığı müddetçe başkalarına yardımcı olmak için kendini riske atmaz.


    ***


    Tanrılar:

    Avandra: (good)
    Değişim Tanrısı.
    Genellikle haflingler, tücarların ve her türlü serüvencinin takip ettiği Tanrı.

    Bahamut: (lawful good)
    Adalet, koruyuculuk, asalaet ve onur Tanrısı.
    Lawful good paladinler ve metalik dragonların öncelikle taptıkları Tanrı.

    Corellon: (unaligned)
    İlkbahar, güzellik ve sanatın Tanrısı. Sihir ve gaipten haber vermenin patronu.
    Genellikle sanatçılar, müzisyenler ve sihir yapmayı bir sanat olarak görenler tapınırlar ona.

    Erathis: (unaligned)
    Uygarlığın, medeniyetin Tanrısı.
    Kanun koyucular, öncüler, yargıçlar, şehirliler takip eder yolunu.

    Ioun: (unaligned)
    Bilgi, yetenek ve kehanet Tanrısı.
    Genelde bilgeler, kahinler, taktikçilerin taptığı Tanrı.

    Kord: (unaligned)
    şimşek Tanrısı ve şavaşın Lordu.
    Genelde savaşçılar ve atletler takib eder.

    Melora: (unaligned)
    Vahşi doğa ve deniz Tanrısı.
    Genelde Ranger, avcılar, elfler ve denizciler tapınırlar.

    Moradin: (lawful good)
    Yaratımın Tanrısı ve zanaatkârların (özellikle madenci ve demircilerin) Patronu.
    Çzellikle Dwarflar onu takip eder.

    Pelor: (good)
    Güneş ve Yaz Tanrısı, zamanın koruyucusu.
    Kötülüğe karşı olan herkesi destekler. Genelde insanlar, cleric, paladinler, rangerler tapınır.

    The Raven Queen: (unaligned)
    Çlüm Tanrısı; kaderi eğiren ve kışın patronu.

    Sehanine: (unaligned)
    Ay’ın ve Sonbaharın Tanrısı. İllüzyon ve hilebazlığın patronu. Ayrıca gölgelerde randevulaşan aşıkların koruyucusu.
    Genelde elfler, halflinler, gözcü ve hırsızlar tapınır.

    “Karakterinize uygun olarak” eğer evil ya da chaotic evil bir deity seçmek isterseniz DM’nize danışabilirsiniz; çünkü ayrıntılı açıklamalar DM Guide’daymış. Yine de isimlerini vereyim kısaca: Asmodeus, Bane, Gruumsh, Lolth, Tiamat, Torog, Vecna ve Zehir.
    “Zehir” dikkatimi çekti paylaşayım: Karanlık, zehir ve cinayet Tanrısı. Favori yaratımı yılanlardır. Yuan-tilerin en çok taptığı tanrıdır. Zehir Tanrısı’nın isminin Zehir olması ilginç değil mi? Güzel Türkçemizden bir evil-god için isim seçmişler bak hele sen!


    ***


    Last edited by dwaxer on Fri Oct 03, 2008 10:03 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Sep 03, 2008 7:52 pm Reply with quoteBack to top

    ***

    4.Ed’da 3’ten farklı bir uygulama da Attack Roll’a karakterin levelinin yarısı da ekleniyor. Çrneğin level 8 bir ranger rakibine ok attığında:
    Attack: 1d20+(1/2 level=4)+Dex.modifier+bonuslar olacak.

    Ayrıca Skill Checklerde de aynı kural geçerli; modifier, skiller ve bonuslara ilaveten, levelin yarısı da zarlara ekleniyor.

    Ve Ability Checklerde de aynısı geçerli; yine levelin yarısı ekleniyor.
    Çrneğin bir kapıyı kırmak için; Strength Check: 1d20+(1/2level)+Str.modifier


    “Feat”leri alınırken ki uygulama da şöyle:
    1.level karakterinizi ilk hazırladığınızda 1 feat alıyorsunuz. (eğer karakter ırkı human ise 2 feat alıyorsunuz) Ardından levelleri atladıkça her “çift sayılı level”de 1’er feat alıyorsunuz. Ayrıca 11. ve 21. levellerde de 1’er feat alıyorsunuz.

    11. ve 21. leveller önemli çünkü 11.level’e geldiğinizde Paragon Path (erdemlilik ya da kusursuzluk örneği) ve 21.level’de Epic Destiny (destansı) rütbelerine varıyorsunuz. Bu süreçler karakterin gücü, vs büyük etkiler gösteriyormuş, ekstra ekstra beceriler kazandırıyormuş karaktere. (şimdilik acelesi yok bu konunun)

    Powers: (güçler)
    Bu da yeni bir konu. Her karakter level atladıkça çeşitlenen güçlere sahip oluyor. Bu güçler çeşitli:
    - At-will Attack Powers: Bu güçler seçtiğiniz sınıftan geliyor. 1.level’de 2 adet seçiyorsunuz. İstediğiniz sıklıkta kullanabildiğiniz güçlerdir bunlar.
    - Encounter Attack Powers: Bu da sınıftan gelen bir güç. 1.level’de bir güç seçiyorsunuz. 3. ve 7. levellerde birer tane daha güç öğreniyorsunuz. 11.level olup Prone Path’a geçtiğinizde uygun bir güç daha kazanıyorsunuz. Ardından 13, 17, 23, 27.levellerde de birer tane daha Encounter Attack Power öğreniyorsunuz.
    - Daily Attack Powers: 1, 5, 9, 20, 15, 19, 25, 29.levellerde birer tane.
    - Utily Powers: 2, 6, 10, 16, 22.levellerde birer tane. Ayrıca Paragon Path’dan dolayı 12.level’de. Epic Destiny’den dolayı 26.levelde yeni birer Utily power alacaksınız.
    Hangi güçleri seçebileceğiniz ve ne işe yaradıkları karakterinizin sınıf (class) bilgilerinde verilecek.

    Retraining: (Yeniden Eğitim)
    Bazen yaptığınız seçimlerden pişman olursunuz; örneğin “keşke ‘alchemy’ feati yerine ‘combat casting’ feati alsaymışım!” dersiniz. İşte “Retraining” sizin böyle bir -geriye dönük- değişikliği yapmanıza olanak tanıyor. Yeniden eğitim yapıyorsunuz ve pişman olduğunuz ya da değiştirmek istediğiniz Feat, power, skill, vs’yi istediğiniz yeni bir feat, power ya da skill ile değiş tokuş ediyorsunuz. Ancak tabii ki gerekli şartları sağlamanız lazım ve her level atlayışta sadece bir değişiklik yapma hakkınız var!


    The Three Tiers: (üç rütbe)
    Heroic Tier: level 1-10
    Paragon Tier: level 10-20
    Epic Tier: level 21-30


    .


    Last edited by dwaxer on Fri Oct 03, 2008 10:03 pm; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Wed Sep 03, 2008 8:06 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Karakterlerin gelişim tablosunun bir kısmı aşağıda.

    Image

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Sep 06, 2008 9:44 pm Reply with quoteBack to top

    ******

    Races - Irklar:


    Image

    Dragonborn:
    Gururlu, onurlu savaşçılar. Eski ejderha Tanrı’nın kanından gelenler.

    Boy: 187-207 cm
    Kilo: 99-145

    Ability Scores: +2 STR, +2 CHA
    Size: Medium
    Speed (hız): 6 squaeres (kare)
    Vision (görüş): Normal
    Konuştuğu diller: Common, Draconic
    Skill Bonuses: +2 History, +2 Intimidate
    Dragonborn Fury (ejder öfkesi): Eğer kanamanız olursa attack rolls’a +1 ırksal bonus alırsınız.
    Draconik Heritage (ejder-doğmuş mirası): İyileşme dalganızın miktarı eşittir= ¼ max.HP + Con.modifier
    Dragon Breath (Ejder Nefesi): Ejder nefesinizi çarpışma (dövüşme) gücü olarak kullanabilirsiniz.

    Dragon Breath (Ejder Nefesi): Ağzını açıp kükreyerek saldığınız ejder nefesi, düşmanınıza öldürücü bir güçle çarpar.
    Saldırı asit, soğuk, ateş, şimşek ve zehir şeklinde olabilir. (karakteri hazırlarken seçmelisin)
    Bölgedeki herkesi etkiler.
    Attack: Reflex’e karşı yapılır. Str+2, Con+2 veya Dex+2 olabilir. (karakteri hazırlarken seçmelisin)
    Hit: 1d6+Con.modifier Dmg.

    Neden Dragonborn oynamak istersin:
    Ejder tipli olmak için.
    Kadim zamanlarda düşmüş bir imparatorluğun mirasçısı olmak için.
    Asit, soğuk, ateş, şimşek ve zehir şeklinde nfese sahip olmak için.
    Warlord, fighter ve paladin sınıflarına özellikle uygun oldukları için.

    Bir Dragonborn için onuru hayatından bile daha önemlidir! Düşmanına bile adaletli ve saygılıdır. Yemin bozmak ya da sözünü tutmamak en büyük onursuzluktur ve bir kere böyle bir olay olursa kişinin dürüstlüğü bitmiştir gözlerinde ve başka hiçbir sözüne güvenmezler. Kaybetmekten nefret ederler ve pes etmeden önce mazzam bir çaba harcarlar.

    Çeşitli Dragonborn isimleri kitapta var. (sayfa 35)




    ***



    Image

    Dwarf:
    Taş ve demir ustaları, korkusuzlar ve sıkıntılara karşı azimliler.

    Boy: 128-144 cm
    Kilo: 72-100

    Ability Scores: +2 CON, +2 WIS.
    Size: Medium
    Hız: 5 squares (kare)
    Görüş: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüş yeteneği var)

    Bildikleri Diller: Common, Dwarven
    Skill Bonuses: +2 Dungeoneering, +2 Endurance.
    Cast-Iron Stomach (Demir Mideli): Zehirlere karşı +5 ırksal bonus.
    Dwarven Resilience (Cüce Esnekliği): 2. Saldırıyı Standart Aksiyon değil de Minor (ikincil, küçük) Aksiyon olarak yapabilirler.
    Dwarven Weapon Profiency (Cüce Silahı Becerisi): Fırlatma çekici (throwing hammer) ve savaş çekici (warhammer) kullanma becerisine sahip olurlar.
    Encumbered Speed (Yüklü Sürat): Normalde başka ırkların hızını düşürecek zırhlar ve ağır yükler üzerlerindeyken bile normal hızlarında ilerlemeye devam edebilir.
    Stand Your Ground (Yere Sağlam Basan): İtme, çekme, kaydırma gibi dış etkenler yüzünden yerleri değiştirilmeye kalkılırsa; normalde zorlandığı yöne doğru 1 kare daha az giderler. Çrneğin normalde 1 kare kaydıracak kadar bir kuvvet uygulandığında cüceler istemezlerle hiç yerlerinden kıpırdamazlar. Ayrıca kendilerini yere yapıştıracak bir darbe aldıklarında; anında yere yapışmaktan kurtarmak için “saving throw” yaparlar.

    Neden bir Dwarf oynamak istersin:
    Sert, hırçın, huysuz ve kaya gibi güçlü olmak için.
    Atalarını şereflendirmek ya da Tanrı’na doğru yolda hizmet etmek için.
    Paladin, Cleric ve Fighter sınıflarına özellikle uygun olduğu için.

    Cüceler ortalama 135 cm boyundadırlar ama oldukça enlidirler. Silah, kalkan ve zırhları da dahil olmak üzere eşyalarını geometrik şekillerle, doğal taşlarla ve Atalarının resimleriyle süslemeyi severler. 150-200 yıl yaşarlar. Dağlara oyulmuş atalarının evlerini gururla korurlar. Taşa şekil vermeyi severler. Güçlü ve dayanıklıdırlar. Atalarından kalanlara ve geleneklerine bağlıdırlar. Düşmanlarını asla unutmazlar. Orklardan nefret ederler. Devlere de (giant & titan) düşmandırlar çünkü zamanında devler tarafından köle olarak kullanılmışlardır. Dwarflarla müttefik olmak gurur verici bir şanstır, çünkü tarihleri dostları ve klanı için canını veren kahramanlarla doludur. Dwarfların karakteristik özellikleri: Paragöz, cesur, sıkı çalışan, asil, düzenli, haşin, inatçı, kinci.

    Dwarf isimleri kitapta var; sayfa 37



    ****




    Image

    Eladrin:
    Sihirli ormanlarda yaşayan, zarif savaşçılar ve büyücüler.

    Boy: 167-186 cm
    Kilo: 59-81

    Ability Scores: +2 DEX, +2 INT.
    Size: Medium
    Hız: 6 kare
    Görüş: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüş yeteneği var)

    Bildiği Diller: Common, Elves.
    Skill Bonuses: +2 Arcana, +2 History.
    Eladrin Education (Eladrin Eğitimi): 5.Bölümdeki Listeden seçebileceğiniz fazladan 1 yetenek öğrenebiliyorsunuz.
    Eladrin Weapon Proficiency: Longsword kullanma yeteneği var.
    Eladrin Will: Will Defans= +1 ırksal bonus. Ayrıca Charm effects (cezbedilmeye) karşı saving throw’a +5 ırksal bonus.
    Fey Origin: Fey yaratıklarıyla anlaşabilme avantajı.
    Trance: Uyumazlar, onun yerine günde 4 saat meditasyona benzer bir transa geçerler ve bu süreç diğer ırkların 6 saat dinlenmesine eş değermiş gibi bütün güçlerini geri kazandırır. Çstelik trans esnasında etraflarını görürler (farkındalardır) yani bir düşman geldiğinde görebilirler.
    Fey Step: Fey adımlarıyla hareket edebilirler. Aniden 5 kare öteye teleport olabilirler. (encounter power)

    Eladrinler sihirli Fey yaratıkları gibi sihirlidir. Gaipteki doğada yaşarlar, şehirleri alacakaranlık alemindedir ama dış dünyaya da oldukça yakındır. Yarı hayâl yarı gerçek, vs.

    Neden Eladrin oynamak istersiniz?
    Mistik bir dünyadan ve gizemli olmak için.
    Zarif ve bilgili, kültürlü olmak için.
    Savaş alanında sağa sola teleport olup gaipteki gölgelere gizlenebilmek için.
    Wizard, Rogue ve Warlord sınıflarını oynamaya özellikle uygun bir ırk olduğu için.

    Kulakları sivridir. 300 yıldan fazla yaşarlar. Çlkeleri dağların arasındaki gizli vadilerde, ıssız adalarda, kadim ormanların derinliklerinde, vs bulunur. Çbür ırklarla aralarına mesafe koyarlar. Elflerin kuzenleridirler.
    Karakteristik özellikleri: Estetik, ihtiyatlı, tarafsız, özgür, sihirli, gaip dünyasından, sabırlı, kavrayışlı, zeki.


    *****



    Image

    Elf:
    Vahşi doğa ve ormanlarda özgürce gezinen dikkatli, hızlı okçular.

    Boy: 162-182 cm
    Kilo: 59-77

    Ability Scores: +2 DEX, +2 WIS.
    Size: Medium
    Hız: 7 kare.
    Görüş: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüş yeteneği var)

    Bildiği Diller: Common, Elven.
    Skill Bonuses: +2 Nature, +2 Perception.
    Elven Weapon Proficiency: Longbow ve Shortbow kullanma yeteneği vardır.
    Fey Origin: Fey yaratıklarıyla aynı orjinden gelmesi.
    Group Awareness (Grup farkındalığı): 5 kare yakınlıktaki elf-olmayan dostlarına Percepcion Chek’lerde +1 bonus kazandırır.
    Wild Step (Yaban adımları): Zorlu arazi bölümlerinden engellenmeden geçiş yapabilir.
    Elven Accuarcy (Elf ayarı): Free action olarak 2. bir attack roll yapabilir.

    Yabani ve özgür. Elfler ağaçların üzerinde gizlenerek ve ölümcül oklarını atarak ormandaki ülkelerini korurlar.

    Neden bir Elf oynamak istersiniz?
    Hızlı, sessiz ve yabani olmak için.
    Serüvendaşlarınıza ormanın derinliklerine ilerlerken yol göstermek ve düşmanlarınıza ok yağdırmak için.
    Ranger, Rogue ve Cleric sınıflarını oynamak için özellikle uygun olduğu için.

    200 yıldan fazla yaşarlar. Sivri, uzun kulaklıdırlar. Asla ağaç kesmezler, yürürken bile bitkileri, çalıları ezmemeye özen gösterirler. Doğaya çok büyük saygı ve sevgileri vardır.Asil ve neşelidirler. şarkı söylemeyi, dans etmeyi severler.
    Elf karakteristikleri: Çevik, içten, sezgileri güçlü, neşeli, kavrayışlı, zeki, hızlı, çalkantılı, yabani.


    *******



    Image

    Half-Elf:
    İnsan ve Elf ırkının en iyi özellikleriyle doğmuş lider ve kahramanlar.

    Boy: 165-188 cm
    Kilo: 59-86

    Ability Scores: +2 CON, +2 CHA.
    Size: Medium
    Hız: 6 kare
    Görüş: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüş yeteneği var)

    Bildiği diller: Common, Elven ve bir tane de seçime bağlı dil.
    Skill Bonuses: +2 Diplomacy, +2 Insight
    Dilettante (amatör): 1.levelde kendisine başka sınıflara ait bir at-will power seçer ve bunu encounter power olarak kullanır.
    Dual Heritage: Elf veya Human gereksinimi gösteren featleri kendisine alabilir.
    Group Diplomacy: 10 kare yakınındaki dostlarının Diplomacy check’lerine +1 bonus verir.

    Yarı-Elfler insanların ve elflerin en iyi özelliklerini kendi üzerlerinde toplamışlardır.

    Neden bir Half-Elf oynamak isteriz?
    Sempatik ve coşkulu bir lider olmak için.
    İki farklı kültürde de evinde olan karizmatik bir kahraman olmak için.
    Warlord, paladin ve warlock sınıflarına özellikle uygun olduğu için.

    Kulakları sivridir ama uzun değildir.
    Half-Elf karakteristikleri: Uyumlu, adapte olabilen, çekici, rahat, sokulgan, açık görüşlü.



    *****



    Image

    Halfling:
    Çabuk ve becerikli gezginciler. Boyu küçük, cesareti büyük.

    Boy: 116-127 cm.
    Kilo: 34-38

    Ability Scores: +2 DEX, +2 CHA.
    Size: Small (Dikkat! Diğer ırklara göre bir beden küçük)
    Hız: 6 kare
    Görüş: Normal

    Bildiği Diller: Common, seçime bağlı bir dil daha.
    Skill Bonuses: +2 Acrobatics, +2 Thievery
    Bold (cesur): Korkuya (fear) karşı saving throws: +5
    Nimble Reaction (atik tepki): Fırsat saldırılarına karşı (attack of opportunity) AC: +2 bonus.
    Second Chance (2.bir şans): Eğer düşman size bir atak yapıp vurursa, 2.şansınızı kullanarak tekrar zar sallamasını isteyebilirsiniz. İkinci atılan zar geçerli olur.

    Halflingler küçük boyutlu bir ırktır. Becerikli ve hızlıdırlar ayrıca sağlam sinirleri vardır. Bataklık bölgelerdeki bedevi halklarındandırlar ve ülkelerinde ne olup bittiği pek bilinmez.

    Neden bir Halfling oynamak istersiniz?
    Herkesin kolayca hafife alabileceği cesur bir kahraman olmak için.
    Sevimli, sıcak ve dost canlısı olmak için.
    Rogue, ranger ve warlock sınıflarına özellikle uygun olduğu için.

    Small (küçük) karakter oynamanın bazı özel durumları vardır. Çrneğin iki elle tutulan büyük silahları kullanamazsınız, vs.

    Halflingler sıcak ve eğlenceli tiplerdir. Genelde savaşta gizlilik ve kandırmaca yöntemlerini kaba kuvvet ve sihirden fazla kullanırlar.
    Halfling Karakteristikleri: Cesur, meraklı, kararlı, dost canlısı, iyi huylu, şanslı, atik, fırsatçı, pratik, becerikli, sıcak.


    ******



    Image

    Human:
    Hırslı, öncü, kahramanlarların ırkı, aynı zamanda hainlerin ırkı.

    Boy: 167-188
    Kilo: 61-100

    Ability Score: istediğiniz birine +2
    Size: Medium
    Hız: 6 kare
    Görüş: Normal.

    Bildiği Diller: Common ve istediği bir tane daha.
    Bonus At-Will Power: kendi sınıfından 1 tane daha ekstradan at-will gücü bilir.
    Bonus Feat: 1.levelde fazladan bir feat daha alır. (gereksinimler karşılanmalı tabii)
    Bonus Skill: Kendi sınıfına ait fazladan bir skill öğrenir.
    Human Defense Bonuses: Fortitude, Reflex ve Will defanslara +1 bonus.

    Neden Human oynamak istersiniz?
    Her zorlukla yüzleşebilecek azimli ve becerikli bir kahraman olmak için.
    En esnek ve çok yönlü ırka mensup olabilmek için.
    Her sınıfa uygun olduğu için.

    Human karakteristikleri: Uyumlu, hırslı, cesur, ayartılabilir, yaratıcı, öncü, zorlu, fırsatçı, becerikli, hoşgörülü.


    *****




    Image

    Tiefling:
    Gölgede yaşayanların ve karanlıktan korkmayanların parçalanmış imparatorluğunun mirasçıları.

    Boy: 167-188
    Kilo: 63-104

    Ability Scores: +2 INT, +2 CHA.
    Size: Medium
    Hız: 6 kare
    Görüş: Low-Light (karanlıkta da belli ölçüde görüş yeteneği var)

    Bildiği Diller: Common, seçime bağlı bir tane daha.
    Skill Bonuses: +2 Bluff, +2 Stealth
    Bloodhunt (kan avı): Kanamalı rakiplere karşı Attack Rolls: +1
    Fire Resistance: Ateşe dayanıklılık (resist fire)= 5 + 1/2 level
    Infernal Wrath (cehennem gazabı): Çfkeli mizacını rakibine yaptığı saldırıyı motive etmek için kullanır. (minor action) Bir önceki turda kendisine vuran rakibine gazabını kanalize ederek bir sonraki attack roll için +1 power bonus alır. Eğer düşmanına vurursa Charisma modifieri de extra damage olarak hasara eklenir.

    Onlar karanlık güçlerle ilgilenmiş asil insanların soyundan gelmektedir. Çok uzun süre önce imparatorlukları dünyanın yarısı tarafından zaptedilmiştir.

    Neden Tiefling oynamak istersiniz?
    Karanlık tarafı olan bir kahraman olmak için.
    Aldatmada, göz korkutmada ya da diğerlerinin aklını istediği yönde çelebilmekte iyi olmak için.
    Warlock, warlord ve rogue sınıfları için özellikle uygun olduğu için.

    Tieflinglerin boynuzları, bir metreyi aşan kuyrukları (tutma yeteneği olmayan) ve sivri dişleri vardır. Ten renkleri insan gibi ama yer yer kızıla çalan tonlardadır. Çlkeleri eskiden yıkılmış ve yurtsuz kalmışlardır. Kimseye kolay kolay güvenip hemencecik arkadaş olmazlar.

    Tiefling Karakteristikleri: Kurnaz, huzur kaçırıcı, heybetli, gizemli, gururlu, isyankâr, kendine güvenen, meymenetsiz, sinsi, laubali.



    *****


    Last edited by dwaxer on Fri Oct 03, 2008 10:06 pm; edited 4 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Sep 08, 2008 4:38 pm Reply with quoteBack to top

    *****


    Evet, 8 ırkı (race) tek tek anlattık şimdi sıra sınıflarda (class) Daha önce de belirttiğimiz gibi Cleric, Fighter, Paladin, Ranger, Rogue, Warlock, Warlord ve Wizard olmak üzere 8 adet de sınıf var. Irklar anlatılırken dikkat ettinizse her ırkın ability score ve skill bonus şeklinde kendilerine has avantajları vardı. Sınıfların da buna benzer bir takım avantajları ve özel güçleri var. Karakterinizi oluştururken bir ırk ve sınıf seçiyorsunuz; bu seçimleri yaparken ileride gelecek güçleri, yetenekleri, vs göz önüne alırsanız kendiniz için doğru seçimi yapmış olacaksınız. Güçler: At-Will/Encounter/Daily/Utility şeklinde 4 çeşit demiştik. Bilinen, kullanılabilen güçlerin sayısı level arttıkça artıyor. Bu sayılar önceden bir kısmını verdiğim tablonun sağ başında verilmiş zaten. Karakter gelişim tablosu: Sayfa 29 Çrneğin 2.levelde bilinen güçlerin sayısı 2/1/1/1 şeklindeyken 9.levele ulaştığınızda 2/3/3/2 oluyor.
    Güçlerin bazıları sınıfa özgü, muhakkak bildiğiniz güçler olacak örneğin Clericlerin “Turn Undead” özelliği gibi ancak diğer güçler seçime bağlı olacak ki bunların da seviyeleri level-29’a kadar çıkıyor. Ben ırkları açıklarken sadece level-3’e kadar örnekleri vereceğim, zaten oyuncu oyuna başladıktan sonra ileride gelecek güçleri kitaptan inceleyecektir. Yeri geldiğinde onları da tartışırız. Yalnız şunu belirteyim: Her sınıfın kendine özgü faydalı ve güzel güçleri var.

    Sınıflara geçmeden önce bazı konulara değinelim:
    Oyunda grup kurarken grupta bulunan karakterlerin oynayacağı rolleri de adlandırmışlar: Defenders, strikers, leaders, controllers. Çrneğin fighter oynayan birinin defender rolüne bürünmesi daha doğal çünkü savaşçı olduğundan düşmana karşı grubun geri kalanını koruması daha mantıklı. Ancak bu kural değil sadece tavsiye. Kafaya takacak kadar önemli değil bence.

    Paragon Path ve Epic Destiny’den de bahsedelim. Bildiğiniz gibi 11.levelde Paragon Path seçimi ve 21.levelde Epic Destiny seçimi vardı.

    Paragon Path:
    Her sınıf 11.level’e ulaştığında kendine spesifik bir yol seçiyor. Bu yollar genelde 4 adet oluyor. (Warlocklarda 3 adet) Size bir örnek verirsem ne demek istediğim daha iyi anlaşılacak: Çrneğin Rogue (düzenbaz) oynuyoruz. 11.levele kadar gelmeyi başardığınızda bir kusursuzluk örneği oluyorsunuz, bu noktadan itibaren özel bir uzmanlık alanı seçmelisiniz.
    Bu uzmanlıklar:
    1- Cat Burglar: Cambazlık ustasıdır, taklalar, hoplamalar, zıplamalar, tırmanmalar, vs cambazlıkta herkesten daha iyi, daha ustadır.
    2- Daggermaster: Hançer ustasıdır. Hançerler onun elinde adeta sanat yapar, keser, çizer, vs, ölümcül bir silahtır.
    3- Master Infiltrator: İçeriye sızma ustasıdır. Gizlice giremeyeceği yer yok gibidir.
    4- Shadow Assasin: Cinayet, suikast uzmanı.
    Oyuncu bu dört yoldan birini takip ederek konuda uzmanlaşır. Normal sınıf yeteneklerine ek olarak seçtiği Paragon Path’dan dolayı özel güçler yetenekler kazanacaktır. Çrneğin level-11 Daggermaster’in “Critical Opportunity” diye bir özelliği var; hançer ile saldırdığı rakibine eğer kritik vuruş yaparsa hemen ardından bir saldırı daha yapabiliyor! Bu sadece Daggermaster’e has bir özellik, başka bir Rogue yapamaz bunu.

    Epic Destiny:
    Bu genel anlamda bütün sınıfları kapsayan bir seçimdir. Artık destansı bir kişilik oldunuz ve bu seçiminiz nasıl hatırlanmak istediğinizi ifade eder. Level-21 olduğunuzda kendinize dört yönelimden birini seçersiniz, tabii bu seçimler de size özel, ayrıcalıklı güçler kazandıracaktır.
    1- Arcmage: Arcane sihir ustası.
    2- Deadly tricckster: Bir gezgin, hırsız, fırsatçı, hayatta kalan.
    3- Demigod: Tanrı yolundaki kişi.
    4- Eternal Seeker: Kaderin seni bulur.
    Epic Destiny’i ilerde daha ayrıntılı ele alırız.


    Biraz da Güç tipleri ve kullanılışlarından bahsedelim:
    Atack powers (saldırı güçleri) sadece savaşta kullanılırken, Utility powers (faydalı güçler) hem savaşta hem de savaş dışında kullanılan güçlerdir.
    Hatırlatma: Bütün sınıflar üç çeşit güç kaynağı kullanır:
    Arcane: Evreni dolduran sihirli enerjiyi çekererek. (spells - büyüler)
    Divine: Tanrıdan gelen enerji. (prayers - dualar)
    Martial: Savaşçının kendi gücü ve iradesi. (exploits - yiğitlikler)

    At-Will Powers:
    At-Will güçlerinizi sınırsız şekilde, istediğiniz zaman kullanabilirsiniz.

    Encounter Powers:
    Encounter (dövüşme) güçleri her kapışmada yalnızca bir kere kullanılabilir. Gücün tazelenmesi için kısa bir dinlenme molasına ihtiyaç vardır. Short Rest: 5 dakika, vs. Ardından tekrar kullanabilirsiniz encounter gücünüzü.

    Daily Powers:
    Daily powers; “günlük güçler” demek zaten; yani günde bir defa kullanabilirsiniz! Bunlar en iyi güçlerinizdir ve sizin fiziksel ve zihinsel kaynaklarınızı kayda değer miktarda tüketirler. Günlük bir gücünüzü kullandığınızda, tekrar aynı gücü kullanabilmek için iyi bir şekilde dinlenmelisiniz. Extended Rest: En az 6 saat, vs.


    Her sınıf açıklamasında güçlerin açıklaması yapılır. Çnce güçlerin isimleri yazılır. Kitapta bu isimlerin yazıldığı şerit bölümün rengi de ayrıca gücün çeşidini hatırlatır; At-will güçlerin isim başlığı yeşil üzerine yazılmıştır, Encounter güçlerin başlıkları kırmızı üzerine, Daily güçlerin başlıkları siyah üzerine yazılmıştır.
    Gücün isminin altında küçük bir cümleyle ne işe yaradığı yazar, ayrıntılı izahatı ise daha aşağılardadır.
    Keywords (anahtar kelimeler)
    Gücün nitelikleri sadece kelimelerle gösterilir; örneğin:
    “At-Will + Martial, Weapon” ya da “Encounter + Divine” ya da “Daily + Acid, Arcane, Implement” gibi...
    Bu kelimelere bakınca o gücün ne tip güç olduğunu, hangi kaynaktan beslendiğini ve sonuçlarını tahmin edebiliyoruz kolaylıkla.
    Çrneğin içinde “acid” kelimesi geçiyorsa asit etkisi olacağını, “poison” kelimesi geçiyorsa zehir etkisi oluşacağını anlıyoruz.
    Karışık etkilerde de şöyle bir formül var: Diyelim ki 25 Fire & Thunder (ateş ve şok) dmg (hasar) veren bir güç olsun; bunları eşit ağırlıklı kabul edeceğiz ve fazladan bir sayıyı da yazıda ilk sırada olan “fire”a vereceğiz, yani dmg fire=13, thunder=12 olacak.

    Anahtar Sözcükler:
    At-will, Encounter, Daily’nin neler olduğunu biliyorsunuz zaten.

    Power source (güç kaynakları): Arcane, Divine, Martial. Basit ataklar, ırksal güçler ve Epic Destiny güçleri kaynağa ihtiyaç duymazlar.

    Damage Type (Hasar tipleri):
    Acid: Aşındırıcı sıvı
    Cold: Buz kristalleri, buzul havası, donmuş sıvılar.
    Fire: Ateş patlamaları, ışınları ya da basit bir kıvılcım.
    Force: İnanılmaz derecede sert ama şekilsiz, görünmez bir enerji.
    Lighting: Elektrik enerjisi.
    Necrotic: Eti katılaştıran ve ruhu yaralayan mor-siyah enerji.
    Poison: Zehir, kişinin canını (HP: Hit point) azaltır, vs.
    Psychic: Kişinin zihnini etkiler.
    Radiant: Yakıcı beyaz ışık ya da pırıltılı renkler.
    Thunder: şok dalgası ve sağır edici sesler.

    Effect Type: (etkileme tipleri)
    Charm: Zihinsel olarak etkilemek, kişiyi yönlendirebilmek.
    Conjuration: Eşya ve sihirli yaratıklar yaratma gücü.
    Fear: Korkutma, dehşete düşürme etkisi.
    Healing: Canını (HP) iyileştirme gücü.
    Illusion: Duyuları ya da zihni kandırma gücü.
    Poison: Canlıyı zehir etkisiyle yavaşlatma, köstekleme, vs.
    Polymorph: Bir yaratığın ya da canlının görünüşünü, fiziksel formunu değiştirmek.
    Reliable: Eğer bir reliable (emniyetli) gücünüzü kullanırken bir şekilde ıskalasanız bile o gücü harcamış sayılmazsınız.
    Sleep: Uyutma ya da baygın düşürme gücü.
    Stance: stance (durum, vaziyet) kullanılan gücü sürdürür; bu, kapışma sürdükçe, 5 dakika ya da bir başka stance güç kullanana kadar devam edebilir.
    Teleportation: Canlıyı bir yerden başka bir yere anında gönderme (teleport etme) gücü.
    Zone: Bir bölgenin üzerinde hemen geçmeyen bir etki yaratma gücü.

    Accessories: (aksesuarlar)
    Bir güçle birlikte kullanabileceğiniz eşyaları belirtir. İki çeşittir: Weapon (silah) ve Implement (alet, araç, donanım) Bu eşyaları da gücünüzle birlikte kullandığınızda, eşyalardan gelen sihirli güçler, dmg ve çeşitli bonuslar gücünüzün tesirine eklenir.
    Implement: Wizardların kullandığı staff (asa), orb (küre), wand (küçük asa); warlockların kullandığı wand, rod (çubuk) ve Divine prayersların (gücünü Tanrı’dan alanlar) kullandıkları holy symbols (kutsal semboller) implementlere örnektir. Ancak bir gücün açıklamasında “implement” anahtar kelimesi geçiyor diye o gücü kullanırken implement bulundurma zorunluluğu yoktur!
    Weapon: Açıklamada “weapon” kelimesi geçiyorsa söz konusu gücü kullanmak için muhakkak silah bulundurmak gereklidir! Eğer şartlar uygunsa yumruk ya da tekme, vs silah olarak kullanabilirsiniz.

    Action Type: (aksiyon tipi)
    Çzel güçlerin açıklamalarında onları hangi tip aksiyon olduğu belirtilir: Standart action, move action, minor action ya da free action
    Trigger: (tetikleyici) Bazı güçler ise trigger kullanır ya da kullanabilir. Tetikleyiciyi önceden belirtmek zorundasınız. Çrneğin: Yakındaki bir arkadaşım yaralanırsa... gibi. Ancak belirttiğiniz durum oluştuğunda gücünüz harekete geçer.

    Attack Type and Range (saldırı tipi ve menzili):
    Dört tip atak vardır: Melee, ranged, close ve area.

    Melee: Silahla ya da yumruk vs göğüs göğüse çarpışma saldırısı. Burada önemli bir nokta örneğin bir bıçakla saldırıyı yapıyorsanız aranızda mesafe olmaz ama uzun bir mızrakla saldırıyorsanız aranızda 1 kare mesafe, yani “rakibiniz 2 kare ötede” olabilir. Bu durumda kullanacağınız söz konusu gücün “dokunmak” (touch) gerektirip gerektirmediği önem kazanır. Bir de hatırlatma: “Medium size”dan iri olan yaratıklar 1 kareden öteye uzanabilirler.

    Ranged: Bu tip bir güç hedefe uzaktan etki eder. Çç başlıkta toplayabiliriz:
    Ranged, weapon: Söz konusu özel güç için silah kullanmak zorunluluğu varsa silahın normal menzilinden (normal range) uzakta ama uzak menzilinden yakındaysa (long range) attac roll: -2 ceza alır. Çrneğin “shortbow”un (küçük yay) kısa menzili 15, uzun menzili 30’dur. Demek ki shortbow ile kullanacağımız bir özel gücümüzü 20 kare öteye gönderiyorsak saldırı zarımıza attac roll=-2 ceza gelir.
    Ranged [number]: Böyle verilen bir anahtar kelime söz konusu gücümüzü orada (number) yazan sayı kadar öteye kullanabileceğimizi gösterir. Çrneğin Ranged 15 yazıyorsa en fazla 15 kare öteye uygulayabilirsiniz o gücü.
    Ranged sight: Gücünüzü uzaktan kullanabilirsiniz ancak hedefinizi görebilmelisiniz ve aranızda temiz bir görüş hattı olmalı.

    Close: Close (yakın) güçler bulunduğunuz karenin etrafındaki (komşu) kareleri kaplayan bölgesel bir etki yaratırlar ve çoğunlukla birden fazla hedefi vururlar.
    Close Burst [number]: Close burst gücü “number” bölümünde yazan kadar hedefe (ve her yöne) uygulama imkânı verir.
    Close Blast [number]: Close Blast size “number” bölümünde yazan kadar, hemen dibinizde bulunan canlı cansız hedefleri belirleyip özel gücünüzü onlara uygulamanızı sağlar.
    Area wall [number] within [number] squares: Bir duvar gücü oluşturmak için.

    Personal: (şahsi)
    Böyle bir şey yazıyorsa bunun anlamı o gücün sadece sizi etkileyeceğidir.

    Prerequisite or Requirement (önceden gereksinim ya da gereksinim):
    Prerequisite: Çnceden seçmiş olman gerekenler; örneğin söz konusu güç için “gizlenme” kullanacaksan önceden eğitimini alman gerekirdi.
    Requirement: Çzel gücünü kullanırken gereken geçici gereksinimler. Çrneğin söz konusu özel gücün için hançer kullanman gerekebilir.

    Target:
    Çzel gücünü kime veya kimlere kullanacaksın; hedef!

    Attack (saldırı):
    Attack: Strength vs. AC
    Attack: Charisma vs. Will... gibi ayrıntılar ilerki konularda

    Hit (vuruş, hasar):
    Hit: 1[W] + Str. Modifier dmg.
    Hit: 3d6 + Int. Modifier force dmg. And the target is dazed until the end of next turn...
    Gibi, ayrıntılar ilerki konularda.

    Ongoing Damage (devam eden hasar): Hedef ongoing dmg almışsa her tur sıra kendisine geldiğinde duruma uygun olarak belirli bir hasar alır. Her turda aynı hasarı almaya devam eder. Aynı tip, aynı sebepten ongoing dmg üst üste gelirse hasarın miktarı artmaz çünkü bunlar statik (sabit) hasarlardır.

    Duration (süreç): Kullanılan özel gücün kaç tur etkili olacağını belirtir.

    Miss (ıskalama):
    Miss: Half dmg (ıskalarsan yarı hasar)
    Miss: Half dmg and no ongoing fire dmg (ıskalarsan yarı hasar olur ve devam eden ateş hasarı oluşmaz)
    Gibi... Yarı hasarı hesaplarken de unutmamamız gereken, küsüratlı sayıları daima aşağıya yuvarlıyoruz. 15’in yarısı 7,5’tan 7 olur anlayacağınız. D&D4’te bütün kusüratlı sayılar aşağı yuvarlanır; 5,99 bile olsa 6’ya değil 5’e yuvarlanır sayısal değer. Çrneğin hasar=1 ve yarısı 0,5 ise 0 kabul edeceğiz.

    Secondary Target and Secondary Attack (ikincil hedef ve ikincil saldırı):
    Secondary Target: One creature within 3 square of you (sana 3 kare mesafede bir yaratık)
    Secondary Target: Each enemy adjancent to primary target (asıl hedefinin etrafındaki bütün düşmanlar)
    Gibi... Bazı özel güçler asıl hedeflerinden ayrıca ikincil bir hedefe de etki edebilirler; o zaman yukarıdakilere benzer açıklamalar gözükür.

    Effect: (etki)
    Kullandığınız gücün etkilerini açıklar

    Conjurations: (ruh çağırma, büyücülük)
    Bu anahtar kelime sihirli bir şekilde yaratılan bir eşya ya da yaratığa işaret eder. Bir conjuration’a saldırılamaz, fiziksel olarak etki edilemez. Conjuration’u yaratanın dostları conjuration’un kapladığı alandan geçebilir ama düşman geçemez. Hava durumu, atmosfer koşulları conjuration’u etkilemez. Çrneğin sözünü ettiğimiz şekilde bir conjuration olan buzdan bir el, çok sıcak bir yerde bile olsa hiç etkilenmeden işlevine devam eder.

    Zones (bölgeler):
    Bu kelime özel gücün sihirli bir bölge oluşturduğuna işaret eder. Bu bir arazi çeşidi de olabilir (örneğin çimenlik, ağaçlık, vs) ya da içinde bulunan herkesi yakan alevlerle kaplı bir mıntıka da olabilir. Açıklamasında aksi söylenmedikçe zone’a saldırılamaz, fiziksel etkide bulunulamaz.

    Sustain (desteklemek):
    Sustain minor: When you sustain the power, you make a secondary attack (özel gücü desteklediğinde ikinci bir saldırı yapabilirsin)
    Gibi... minor, move, standart aksiyonlarla daha önceden kullandığın bir gücün etkilerini devam ettirebilirsin. Koşulları yukarıdaki gibi anahtar kelime eşliğinde açıklanır.


    Evet, Sınıflara ait güçlerin nasıl okunacağını, vs yazdık ve kısa kısa değindik. şimdi tek tek sınıfları açıklamaya geldi sıra. Sınıfların da en çok yer işgal eden bilgileri level atladıkça elde edilen güçler. Bu güçlerin yanında levellerini görüyorsunuz zaten; yani örneğin şöyle yazıyor: “Level 5 Cleric Utility Prayers” ya da “Level 7 Encounter Prayers” gibi... Bunun anlamı bu güçleri ancak o levele çıkınca seçip kullanabilirsin. Ben her sınıfı açıkladıktan sonra level 1,2,3 ve 29 (son) güçlerine örnekler vereceğim ayrıca paragon path güçlerine de deyineceğim.

    şu ana kadarki izlenimlerim D&D 4.Ed. öğrenmesi ve kullanması kolay bir sistem gibi duruyor ve zevkli olacak sanki. Bunları okuyanlar varsa (vardır umarım) yorum filan yapıp takıldıkları yer hakkında sorabilirler. Çalışalım bunlara Ekim ayında 4.Ed. forum Rpsi yaparız.


    *****


    Last edited by dwaxer on Fri Oct 03, 2008 10:07 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Mon Sep 08, 2008 5:04 pm Reply with quoteBack to top

    Biz önceden bir adım attık 4.0 ed.'a. Oynaması zevkli. Hatta karakterimi warlord dragonborn yapmıştım. Powerlar beni kendisine hayran bırakan özelliklerin başında gelir. Buradan da okuyarak ingilizce phbyi desteklemiş olurum. Eline sağlık, bu çalışma bir sürü kişinin işine yarar ve umarım sevdirir. Çünkü ben 4.0'ı daha çok sevdim...

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÅ?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Mon Sep 08, 2008 6:58 pm Reply with quoteBack to top

    Dwaxer sana nasıl teşekkür edebilirim ki? Çzellikle Dragonborn'u açıklaman harika olmuş Very Happy Tabiî tahmin edebileceğiniz gibi en sevdiğim ırk olacaklar 4. editionda Very Happy

    Onun dışında yaptıkları yenilikler hoşuma gitti.Çrneğin hiçbir ırkın bir stata eksi almaması güzel (anlamsız da değil bence) ve insanın istediği birisine +2 alması çok hoş olmuş.Yani ırka göre sınıf seçme kalkmış.Artık ırkı seçtiğin sınıfa göre düzenleyebiliyorsun sanki.

    Aslında sınıfları çok merak ediyorum.Warlord sınıfını özellikle.

    Çalışmalarının devamını diler ve teşekkürlerimizi sunarız Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Mon Sep 08, 2008 7:04 pm Reply with quoteBack to top

    Dragonborn warlordu sana anlatabilirim. Power olarak ne alabilirsin en iyi gibisinden. İşte o tür şeyleri Very Happy Bana sorabilirsin tabii dwaxer'e sor önce Smile

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÅ?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Sep 08, 2008 7:35 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Tabii ben sıradan gideceğim için Warlord en sonlarda olacak. Melek görünümlü Å?eytan Ama hepsini okuyacağım nasıl olsa. Burada da Türkçe özetleri paylaşıyorum ki amacım; merak eden herkesin oyuna girebilecek kadar bilgi sahibi olabilmesi. Clicks sen ve bilgisi olan herkes de paylaşabilir görüşlerini 4.Ed. hakkında.

    Biraz önce şöyle bir baştan aşağı göz gezdirdim, gerçekten de hoşuma gitti. Oynamayı çok kolaylaştırmışlar ve oyuncuların yenilmesi riskini azaltmışlar. Bir sürü avantajlar vermişler oyuncuya ama bunları hap gibi değil de akıllı stratejilerle kullanabilecekleri şekilde vermişler. Combat kısımlarında düzenlemeler var ama eski aksiyonlar pek de değişmemiş, 3,5 bilenlerin işi çok kolay.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Mon Sep 08, 2008 7:38 pm Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    .

    Biraz önce şöyle bir baştan aşağı göz gezdirdim, gerçekten de hoşuma gitti. Oynamayı çok kolaylaştırmışlar ve oyuncuların yenilmesi riskini azaltmışlar. Bir sürü avantajlar vermişler oyuncuya ama bunları hap gibi değil de akıllı stratejilerle kullanabilecekleri şekilde vermişler. Combat kısımlarında düzenlemeler var ama eski aksiyonlar pek de değişmemiş, 3,5 bilenlerin işi çok kolay.

    .


    Bence bir şeyi unutuyorsun.Hani oyuncuların yenilme riskini azaltmışlar demişsin de, bence ben her durumda ölebilirim, bana edition farketmez, Universal bir şey bu Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    CLiCKs
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 03, 2007
    Posts: 1392
    Location: Bursa

    PostPosted: Mon Sep 08, 2008 7:41 pm Reply with quoteBack to top

    şimdi biraz aydınlattım Edmondu dragonborn hakkında ama bu sefer millet fireball lighting bolt felan yemeyecek buff yersiniz en güzelinden Smile Dwaxer bir oyun yaparsan ve ben müsait olursam yerim hazırlarsın emin ol dragonborn olurum Very Happy (Tabii izin verirsen). Zevkine doyamadım. Tam benim tarzımda bir karakter yaratılıyor. Commander gibi bir şeysin yahu Very Happy

    _________________
    Ben gelecek için hiç endiÅ?e duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
    Albert Einstein
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Mon Sep 08, 2008 7:54 pm Reply with quoteBack to top

    CLiCKs wrote:
    şimdi biraz aydınlattım Edmondu dragonborn hakkında ama bu sefer millet fireball lighting bolt felan yemeyecek buff yersiniz en güzelinden Smile Dwaxer bir oyun yaparsan ve ben müsait olursam yerim hazırlarsın emin ol dragonborn olurum Very Happy (Tabii izin verirsen). Zevkine doyamadım. Tam benim tarzımda bir karakter yaratılıyor. Commander gibi bir şeysin yahu Very Happy


    He he, bir oyunda iki tane olur di mi Dragonborn Very Happy

    Ben Dragornborn paladin, sen Warlord, veya tam tersi Very Happy

    Koparız Melek görünümlü Å?eytan Melek görünümlü Å?eytan Melek görünümlü Å?eytan

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.62 Saniye