Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: yqiqufa
    Bugün: 16
    Dün: 23
    Toplam: 90345

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1782
    Üye: 1
    Toplam: 1783

    Şu An Bağlı:
    01 : robert989

    FrpWorld.Com :: View topic - 4E iyi ve Kötü Yanları
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4E iyi ve Kötü Yanları View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Jul 28, 2009 12:34 am Reply with quoteBack to top

    Kalkanı sadece örnek olarak verdim ve kısıtı yanlış anlamışsın. Kısıt nicel kısıt yani günde bir kere, her çapışmada bir kere gbi kısıtlamalar oluyor.

    Wizard kafasına çarpan ağaç dalı ile ölmüyor. Hiç bir zaman o şekilde ölmedi. 1. seviye wizard dahi 14 HP hasar almalıydı ki ölsün. Hangi dal parçası acaba bu hasarı veren. "Brach of fireball" gbi bir şey olabilir mi acaba?

    Böyle cevaplarla gitmek yerine daha madde madde gitmeyi yeğlemeye çalıştım ama iki kişi arasındaki konuşmaya dönmeye başladı bu şekilde ve hoş olmuyor okuyanlar adına.

    Benim için görünen köy klavuz istemez. Ne dersem diyeyim senin fikrini değiştiremem ki öyle bir niyetim de yok, sadece fikrimi paylaşıyorum. Belki de benim eksi olarak gördüklerim okuyan için artı olacaktır. Burada yazdıklarım ile anti-4E grubuna bir destekte sağlamıyorum.

    Ha, 4E'nin daha şimdiden başarısız olarak nitelendirilmesi ve satışlarının alınan tüm o önlemlere rağmen çok kötü gitmesi belki de benim tezimi biraz daha destekleyici niteliklidir. Çnemsiz bazı ayrıntılar da olabilir. Benim ya da senin fikrini değiştireceğini de sanmıyorum.

    4E nini güzel yönleri de olabilir, ama o kadar kötü yönü var iken ve RP anlayışını katlederken ben ne yapayım 4E'nin o bir kaç güzelliğini.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Tue Jul 28, 2009 7:03 am Reply with quoteBack to top

    Konuyu biraz toparlamak adına kendimce iyi ve kötü yanlarını yazayım.

    İyi yanları:
    1- Yeni bir oyun yöntemi "Skill challenge" benim hoşuma gitti bu olay. Sadece uzun sürünce sıkıcı olabiliyor.
    2- Sınıfların görev sınırlarının belirlenmesi Defender, Striker vs. vs. Bu şekilde oyuncu ne yapmak istiyorsa ona göre bir sınıf seçiyor.
    3- Powerlar, bu her oyuncunun eşit derecede kafa yormasını sağlıyor. Wizard olan oyuncu büyüleri araştırıp dururken, Barbar oyuncunun sadece featlere bakıp yan gelip yatması durumu yok artık.
    4- Her powerın, featin ve özelliğin hassas bir teraziyle ölçülmüşcesine ayarlı olması.

    Kötü yanları:
    1- Çlümsüzlük. DM 3 lvl gruba 9 lvl grubun karşısına çıkacak canavarları çıkarttı. Kimse yere düşmeden canavarlar öldü.
    2- Büyülü eşyaların çok kuvvetli olması. (Neredeyse her eşyanın daily ya da encounter gücü var.)
    3- Uydurma sınıfların çıkması. Avanger, Invoker, Warden vb. bunlar frp ile içli dışlı bir çok kişinin kafasında bir şey oluşturmayacak sıfatlar.
    4- Yüksek seviyelerde encounter ve daily powerların bitmesi ve at-willlere mahkum olunması.
    5- 4.ed 'in sunduğu standart bir senaryo sistemi var. Oyuncuları zorlamayacak küçük savaşlarla healing surgelerini azaltmak ve sonunda büyük patronla karşılaşma. Bunun dışına çıktığınız zaman oyuncular her zaman galip çıkar.

    "Oyun sistemi rol yapmayı etkiler mi?" sorusuna ise cevabım evet. Herkesi dövmeye alışan bir topluluk DM'nin özene bezene hazırladığı düşmanla yapılacak konuşma-anlaşma ortamını bozarak kavga etme yoluna gider. Bu ne oyuncunun aymazlığı ne DM'nin yanlış sunumundandır. Sistem oyuncuyu buna iter.

    Çte yandan 4.ed power play'i %99 yok etmiş durumda. Sisteme denge ve eşitlik getirilmiş. Bu aşama da benim sorguladığım sistemin bu kadar dengeli olması şart mı? Dünya da hiç bir şey eşit değilken oyunu bu kadar dengeli yapmaya çalışmak bence gereksiz olmuş. Sanırım dengesiz bir oyun sistemi daha zevkli ve eğlenceli.
    Back to top View user's profileSend private message
    lightflarer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 05, 2008
    Posts: 639

    PostPosted: Tue Jul 28, 2009 7:08 am Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:
    Kalkanı sadece örnek olarak verdim ve kısıtı yanlış anlamışsın. Kısıt nicel kısıt yani günde bir kere, her çapışmada bir kere gbi kısıtlamalar oluyor.

    Wizard kafasına çarpan ağaç dalı ile ölmüyor. Hiç bir zaman o şekilde ölmedi. 1. seviye wizard dahi 14 HP hasar almalıydı ki ölsün. Hangi dal parçası acaba bu hasarı veren. "Brach of fireball" gbi bir şey olabilir mi acaba?

    Böyle cevaplarla gitmek yerine daha madde madde gitmeyi yeğlemeye çalıştım ama iki kişi arasındaki konuşmaya dönmeye başladı bu şekilde ve hoş olmuyor okuyanlar adına.

    Benim için görünen köy klavuz istemez. Ne dersem diyeyim senin fikrini değiştiremem ki öyle bir niyetim de yok, sadece fikrimi paylaşıyorum. Belki de benim eksi olarak gördüklerim okuyan için artı olacaktır. Burada yazdıklarım ile anti-4E grubuna bir destekte sağlamıyorum.

    Ha, 4E'nin daha şimdiden başarısız olarak nitelendirilmesi ve satışlarının alınan tüm o önlemlere rağmen çok kötü gitmesi belki de benim tezimi biraz daha destekleyici niteliklidir. Çnemsiz bazı ayrıntılar da olabilir. Benim ya da senin fikrini değiştireceğini de sanmıyorum.

    4E nini güzel yönleri de olabilir, ama o kadar kötü yönü var iken ve RP anlayışını katlederken ben ne yapayım 4E'nin o bir kaç güzelliğini.


    katılıyorum tamamen Very Happy

    Yalnız cidden bu işin WoW oynayan küçük çocuk kitlesiyle aslında dönmediğini ve onların bağlı kalmak zorunda oldukları bir "core" müşteri yani oyuncu listesi var. Bu kitle neredeyse her türlü kitapçık ve ürünle ilgilenirken bu yeni oyuncu yani müşteri kitlesi ekstralarla çok fazla ilgilenmiyor hatta direkt olarak orjinal ürünü "bir desteğim olsun bari" diyerekten almıyor, sadece ucuz ve kolay erişilebilene ulaşmaya çalışıyor. Bence çekirdek müşteriyi mutlu edecek bir 4.5 çıkarmaları çok önemli ve acil çünkü Wizards of the Coast bun 4th editiondan daha ciddi zararlar edebilir her an. Gerçi bu tür olaylar sayesinde eski çekirdek kitle White Wolf gibi firmaların yaptığı sistemlerle de tanışıyor ve çeşitlilik artıyor ama bizde hala 4'ü beğenmeyip kendi sistemlerimizi oluşturmak zorunda kalmayalım ya da 3.5 oynamayalım daha yenisi varken.
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Tue Jul 28, 2009 10:26 am Reply with quoteBack to top

    Devrimk, dediklerinin büyük bir kısmına katılıyorum ama tartışmak istediğim bir şey var:

    Sınıfların görev sınırlarının belirlenmesi demişsin, işte burada bence büyük bir hata var. Bir sınıfın görevinin olması çok büyük bir saçmalık olmalı. 2nd edition'un sevmediğim kısmı da oydu, sınıflar için ırk ve stat zorunlulukları vardı. Nedir yani Constitution'um düşük diye Ranger olamayacak mıyım, tamam zayıf bünyeli olabilirim ama azmediyorum arkadaşım. Senin kadar doğal yatkınlığım olmayabilir, ama ben de kendi çapımda ranger olabilirim.

    Aynısı 4ed'de de var. Striker bir paladin olamaz mı mesela? Ya da leader bir rogue?


    Diğer söylemek istediğim şey de Mathius arkadaşıma:

    Çrneklere takıldığını farkettim. Çrnek vermek, anlatımı güçlendirmek içindir. Asıl anlatmak istediğim şeye bir cevap sunmaman tartışmayı kısıtlıyor bence. Ayrıca 4 ed. ben bir şey yapmak istediğim zaman bunun için bir isim veremez ve izin vermeme gibi bir sınır koyamaz. Ne kadar yetersiz de olsam denerim, ancak feat veya sınıf destekleri ile yapmak istediğim şeyi daha başarılı yaparım o kadar. Ayrıca oldu ki isim verdi, benim yaratıcılığım nerede kaldı? Benim yapabileceklerim belliyse ne diye fantastik bir oyun oynuyorum ki.

    Orta çağ temalı ayrıca oyun. Ve eskiden de isimleri büyücü olan insanlar vardı. Minatorlar yaşıyor denirdi, druidler gezerlerdi. Oynadığım masa üstü oyunların "Fantastik" olduklarını unutmayalım. Yani "Fantastik" adı altında spesifik temalı oyunlar oynuyoruz. Gerçi bunları anlatmam çok faydasız, siz nasılsa biliyorsunuz ama hatırlatmak istedim.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Tue Jul 28, 2009 11:09 am Reply with quoteBack to top

    2.ed'deki bahsettiğin kısıtlama beni de rahatsız ederdi. Dm'lik yaptığım zaman Ranger, Druid,Paladin gibi yüksek stat isteyen sınıflara fazladan puan verirdim bulabildiğim çözüm buydu.

    Çte yandan benin değinmek istediğim nokta şu:
    Paladin anlatıldığı zaman hemen kulağa hoş geliyor ve oynanmak isteniyor. Oynamak isteyen adamın karakteri hiç uygun değil, "Hem dövüşüp hem kendimi iyileştiriyorum süper." diyerek paladini seçmiş. Halbuki aynı adama şimdi Defender sınıflar var bunlardan olmak istiyorsan önde durup dayak yiyeceksin dediğin zaman. "Hmm. O zaman başka bir şey olayım diyecektir." Aynı şekilde Wizardlar çok hasar vermeyi isteyenlerin değil olaya taktiksel yaklaşmayı sevenlerin tercihi olacaktır.
    Bu açıdan yani oyuncuyu yönlendirmesi açısından güzel buluyorum. Yaşadığım bir örneği vereyim savaşa girdikten sonra 5 tur kendini güçlendirmek için büyü yapan Favored soul
    (Divine power, Bear endurance vs.) partinin telef olmasına sebep olmuş, dispel'i yiyince de kendisi de ziyan olmuştu.
    şimdi bu adamın Favored Soul olması hem oyuncular hem oyun için doğru seçim değil bu seçimleri doğru yapmayı sağlıyor. Karakter esnekliğini kısıtlıyor o ayrı bir konu.
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Tue Jul 28, 2009 11:13 am Reply with quoteBack to top

    İşte esnekliği kısıtlaması üzen beni zaten. Ama hata yapabilir oyuncular aynı zamanda. Böyle böyle deneyimlerle alışıyoruz frpye zaten. Bence yararından çok verdiği zarar daha büyük...

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 11:51 am Reply with quoteBack to top

    4th edition - 3rd edition kavgasından ziyade başka birşey söyliycem.

    Bazı cümleleri yazarken dikkatli olalım. Kendi ön yargımızı katmayalım.

    Darkgnome arkadaşımız demiş ki 4th ed. cok az satıyormuş.

    4th edition gelmiş geçmiş en çok satan oyun ve satışları şu an rekorlar kırıyor. Ayrıca 4th edition Ennie awards ta yılın en iyi oyun adayı - adaylarından da biri.
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 12:01 pm Reply with quoteBack to top

    Kendisini best setting'e koymamışlar, daha ne olsun. Orada o sıraya koyulurken, kitap sayfasının kalitesine bile bakıyorlar, bizim tartıştığımız şey çok farklı. Ayrıca neyin rekorlarını kırıyor öğrenmek isterdim...

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 12:17 pm Reply with quoteBack to top

    1st 2nd 3rd 4th haricinde farklı firmaların onlarca oyununu oynamış biri olarak değerlendirme yapayım.

    1. Hp sistemi 4th ed da sadece saglık değil yorgunluk-takat-vucut dayanımı ve saglık seviyesi olarak degerlendirilmiştir. Bu baglamda second wind mantıklıdır ki Darkgnome arkadasımız a sunu belirtmek isterim ki second wind toplam hpnin dörtte birini yerine getirecektir. Bir barbarian 4th ed. da 200 hp ye sahip olamaz.Cunku her levelde 5-6 hp degeri alan bi karakter 30. level dahi oldugunda hpsi 170 civarında olacaktır. Cunlu 3rd ed. da oldugu gibi her level const. dan bonus gelmez 4th da.

    Hp sistemi dnd in en zayıf kısmıdır. Çunku bir insanın hpsi diye birşey olamaz. Her insan aynı darbeye maruz kaldıgında her halukarda olecektir. Her varlık 2-3 darbede ölür. Hp olan bir sistem zaten başta hatalıdır.

    2. Striker paladin olamaz , leader de rogue olamaz. Bu mantık kargasası oyun konseptiyle algılarınız arasındaki çelişkiden kaynalanır. Leader kavramı etrafındakilerin hareketlerini optimum bir şekilde arttırma görevinden ibarettir. Yoksa oyun içi yuksek karizmalı bir rogue grubun liderliğini üstlenebilir.

    3. Bir arkadaş kendi sistemini kurmaktan bahsetmiş. şöyle bir cevap vermek isterim. Eger high fantasy oynıcaksanız en uygun çözümdür 4th edition. Eğer ben gucun buyunun daha az oldugu bir dunyada oynamak istiyorum derseniz 3rd e donmenize gerek yok.
    A song of ice and fire - mukemmel bir oyun
    savage worlds - 3rd den cok daha mantıklı
    gurps - magic yan kitabıyla inanılmaz buyu ceşitligi sunuyor ve sistemi daha oturmus
    fate - cok daha basit ve uygulanabilir.
    Bu dunyada bir tek dnd yok ki !!!

    4. ewet wizard 3rd ed. da sacmalıgın daniskasıydı. 1d4 hp + cons bonus hpsi vardı. Cons 14 ise max 6 hp var yani. Agac dalı cok gerilirse ewet öldürürdü wizardı. Wizard 3rd ed. da büyücü taklidi yapan bir staff fighter elinde bi sopa , bi tane dandik büyü yapıp gün boyu sopa sallar. 4th edition wizardının yanında esamesi okunmuyor.

    arkadaşlar daha cok madde yazarım. Bana biraz ön yargılısınız gibi geliyor. Denemiş de olabilirsiniz ama ön yargılı denemişsiniz...
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 12:20 pm Reply with quoteBack to top

    En çok satılan kitap , en çok conventionlarda oynanan oyun, en çok satılan yan kitap , en cok satılan corebook vb.

    setting evet başarısız bencede. Diğer adaylar ise gerçekten çok kuvvetli.

    Sevgili yönetici ön yargınız benim için de var. Ben basit bir rpg takipçisi değilim...
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 12:25 pm Reply with quoteBack to top

    Evet berkay abi kesinlikle ön yargıdan ileri geliyor yoksa bu sitedeki kimsenin bilerek Dnd nin çıkardıgı bir sistemi kötülemeye çalışacağına inanmak istemiyorum. Elbet 4th nin de kendine göre eksikleri oalbilir. Sizi tatmin etmeyen kısımlar her edition da oldugu gibi 4 E de de mevcut ama bir yandan da bu açıklıkları sisteme kendiniz birşeyler katarak yapabilirsiniz. Mathius bunun canlı örneklerinden biri 4th de oyuncuları eglendirmek için sistemi kendimize göre esnekleştirebiliyoruz ve oyunun tadını anca bu şekilde istediğimiz oranda çıkarabiliyoruz.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    mathius
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 05, 2006
    Posts: 241

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 2:21 pm Reply with quoteBack to top

    SacoKhan wrote:
    Kendisini best setting'e koymamışlar, daha ne olsun. Orada o sıraya koyulurken, kitap sayfasının kalitesine bile bakıyorlar, bizim tartıştığımız şey çok farklı. Ayrıca neyin rekorlarını kırıyor öğrenmek isterdim...


    http://www.ennie-awards.com/nominations/nominees.asp

    Dikkatli bakın;
    Best Game,,Best Monster or Adversary,Best Rules,Product of the Year
    adı altında 4th ed. i görebiliyorum.
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 2:58 pm Reply with quoteBack to top

    Bence best game i

    a song of ice and fire alır

    o ayrı!

    Smile
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 5:25 pm Reply with quoteBack to top

    Site garip gelmeye basladı artık ya herkes tanıdık Very Happy
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 7:26 pm Reply with quoteBack to top

    Kitap ve kuarlların dandikliğini gödrkten sonra silmemiş olsaydım şu anda sanırım barbarın HPsine bakıyor labilecektim ama hatırladığım kadarıyla en yüksek HP alan striker olduğundan 6-7 arası bir şey alıyor diye hatırlıyorum ben. 6 desek mesela 29x6=174 ve üstüne ilk seviye canı olarak 18 katarsak 192 ediyor. 200 değil doğru. Sadece 192...

    şu anda tamamen ön yargılarım ile konuşuyoru, o konuda haklısınız. İndirdiğim kitapları bir süre karıştırıp kısıtlayıcılığını gördükten sonra silmemiş olsaydım belki dediklerinize kitapan da bakardım.

    şİmdi best rule kısmına sadece aldanmamak lazım. Ne bakımdan "best rules" ayrıntılara girince anlaşılıyor zaten.

    The Dungeons & Dragons Roleplaying Game has defined the medieval fantasy genre and the tabletop RPG industry for more than 30 years. In the D&D game, players create characters that band together to explore dungeons, slay monsters, and find treasure. The 4th Edition D&D rules offer the best possible play experience by presenting exciting character options, an elegant and robust rules system, and handy storytelling tools for the Dungeon Master.

    Underline dışında kalanlarıda okuduğu belirtmeliyim sanırım. Ancak oyunun asıl oynanış mantığını sadece o satırın açıkladığını ve geri kalanının işte bunlarıda yapabilirsiniz diye serpiştirildiğini bir tek benim fark edeceğimi sanmıyorum.

    Arada bir yerde kaybolmadıysa yorumumda demiştim." Diablo rol yapma oyunumudur değil midir?"benziyor bu. Bana göre değil ama pek çoğuna göre öyleydi eskiden. 4E mağaralara girme, yaratıkları öldürüp hazineye ulaşma konusunda zevkli olabilecek bir oyun. Bu konuda hiç kimse başka bir şey demiyorki. Defalarca kere tekrar ettiğim gibi. Tek sıkımlık, eğlencesine, girdim çıktım oyunlar için zevklidir. Ama rol yapışınızı kısıtlıyor. sizi hem rol hem de hareket olarak sınırlıyor. Bu sınırları olabildiğince çok güç çıkartarak geçiştirmeye çalışıyor ama güçler de bir yerden sonra insanı boğuyor ve güç dengesii onca günde devam ettirmek iiçn ancak günde bir kere kullanılır güçler filan koyuyor ki tamamen havamı kaçırıyor.

    Best settingde yok. Best Supplementte yok. Best pruduction valuesda da adı geçmiyor. Ancak en iyi oyunlara koyulmuş ve aynı yukarıdaki açıklama var. Oyundan ne beklediğine göre yani buradaki.

    Buradan D&D 4E 1. çıksa hiç şaşırmam. Çünkü arkadaşlar sürekli bayrak gibi "Bize oy verin" yazıları asmışlar sitelerinde. Diğer hiç bir sitede böylesi bir reklam görmedim. Aklıma son seçimler geldi birden D&D'nin bu hareketini görünce.

    Dediğim gibi. şu anda tamamen ön yardgılı yazıyorum. Kitabına ve kurallarına baktıktan sonra bu oyunun karakter çeşitliliğini nasılda yok ettiğini gördüm ki ben karakterlermde hep çeşitlilik ararım.

    Yine de bir deniyeyim dedim Aegron'un turnuvasna katılayım dedim. Tırnuva olmadı. O sıradakurallarını daha da sevmemeye başladım bu sistemin. O zamana kadar da kesinlikle ön yargılı olmamak için biri bana bu sistemi göstersin diye peşinden koştum ama selam verdim borçlu çıktım misali ben 3.5E öğretirken karşıdan pek besleme alamadım. Sad (Duygu sömürüsü, kişi kendini bilir.)

    3.5 son çıkan yaratıksal sınıfları ve şeyleri çıkartırsak 3.5E'de çok daha fazla bir çeşitlilik ve serbestlik vardı. Rol yapma oyunlarının mantığı bir karakter yaratıpta o karaktere uygun oynamak ise 4E'nin karakter yaratma çeşitliliğinden dahi çıkartabailirsiniz rollere ne kadar kısıt verdiğini.

    Yine ve yine ön yargılı yaklaştğüımı belirtiyorum. Yabancı kaynaklı sitede okuduğum yazıdan görmüştüm bu satış olayını. Algıda seçicilik yapmış olmama da muhtemekl ama bu konunun benim için önemli olmadığını ve kimse için de önemli olmayacağını belirtmiştim.

    Ancak bu anketten tek gördüğüm ise benim hiçte haksız olmadığım ve D&D 4E'nin sadece mağaraya gir, canavarları döv ve hazineye ulaş tanımından öteye pek gidemediği.

    Seven sevebilir. "İllaki sevilmeli", "Yanlış bilginizden sevmiyorsunuz siz" gibi yazılardan sonra patladım. Yoksa 4E sistemi il başlayıpta 3.5Eye sçyleyenlerden daha az söylediğim görüşündeyim. Görüşlerimi biraz daha iyi anlayabilmeniz için size bir de video bağlantısı vereyim. İyi seyirler. Smile

    http://www.youtube.com/watch?v=Qp6EbvJ0ssM

    http://www.youtube.com/watch?v=DuAaL7W6SSw&feature=related

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.61 Saniye