Burada tavsiyelerinizi paylaşırsanız maddelere ekler güzel bir başvuru kaynağı oluşturabiliriz.
Oynatıcılar için tavsiyeler:
1- Ne kadar istekli olurlarsa olsunlar çok oyuncu toplamayın. En fazla alacağınız oyuncu sayısı dört (4) olsun.
2- Forum oyunlarında oyuncular sohbet kısmını gayet güzel becerirler fakat hareket kısmında tutukluk yaşarlar. Onları yönlendirecek bir yardımcı (Npc) faydalı olacaktır.
3- Oynattığınız oyun sistemleri basit olsun, eğer karmaşıksa savaş esnasında oyuncularınızın AC, HP, Saldırı avantajı ve diğer artılarını eksilerini attıkları mesajlara eklemelerini isteyin.
Çrnek wrote:
Yolverine
AC: 21, +50 Temp HP
Att: +13/+13 Dmg: 3d6+5
İşinizi oldukça kolaylaştıracaktır.
4- Konuşma yapılan kısımlarda bütün oyuncularınızın mesaj atmasını beklemenize gerek yoktur. Konuşmayı bir-iki oyuncunuzla da yürütebilirsiniz.
Last edited by devrimk on Tue Sep 15, 2009 9:14 pm; edited 1 time in total
1- Bilhassa oynatıcının yazılarını dikkatli okuyun, size bir çok ipucu vermeye çalışıyordur.
2- İlk bir kaç mesajınızda kendinizi tasvir edin, isminizi konuşmaların sonuna "dedi Yolverin." şeklinde belirtin.
3- Biraz serbestlikten kimseye zarar gelmez, oyun mekaniğiyle ilgili olmadığı sürece yapacağınız hareketler oynatıcı için de yeni fırsatlar doğuracaktır.
4- Savaşlar sırasında tur içinde yapabileceğiniz hareketleri attığınız mesaja not edin. Bilhassa 4.ed D&D immediate interrupt hareketlerinden bahsediyorum. Mümkünse bu tip güçleri seçmemeye çalışın.
4- Savaşlar sırasında tur içinde yapabileceğiniz hareketleri attığınız mesaja not edin. Bilhassa 4.ed D&D immediate interrupt hareketlerinden bahsediyorum. Mümkünse bu tip güçleri seçmemeye çalışın.
Bu hataya baska bir sitedeki oyunumda düştüm bir daha düşmem insallah. Tur döndürmesi zor oluyor gerçekten
Aegron Linwelin: Bu durumda acaba benim combo güme gitmiş mi oluyor?
İki grup karşılaşır ve savaşa çarpışma başlamıştır bir süre sonra baktım çarpışma çok süryor ve bende sıkılmaya başladım. Bir okçu benim bir yandaşıma saldırır.
Knightly Intercession: Immidiate iterrupt
Okçuyu yanıma ışınlanır ve saldırımı yaparım.
2d12+22
Okçunun yandaşıma vurması gereken hasarı bana gelmiştir ve bloodied eder beni. Dövmemdeki büyü aktif hale gelir ve bir basit saldırı yaparım.
Backlash Tattoo (AV2 84) 4200 Immidiate reaction
1d12+22
Ardından okçunun turu biter ve sıra bana gelir. Ardent stirke (Minor) ve Longtooth shifting(minor) ardından Radiant smite(Standart) ile yaratığı biraz daha yumuşatırım.
2d12+44
Birde üstüne Action point ile Divine Pursuit yaparım ki önümde kalabalık yapmasın leşi
2d12+29 + 5 square push
Toplam: 7d12+117
Sonra 5 kare kadarlık harektimin istediğim kadarını kullarak diğer bir saldırmaya müsait düşmana yaklaşır ve başka bir yandaşıma daha saldırmasını beklerim ki Charge of the holy conqueror(Immidiate interrupt) kullanayım.
2d12+29
Sıra bana gelince Ardent stirke (Minor) ve Divine strength(minor) ardından Force of arms(standart)
2d12+45
Çldüremezsem action point ve ardından Holy strike
1d12+34
Toplam: 5d12+108
Çlmez ise ölümü beklerim çünkü buradaki her saldırımda 3 HP kaybettim
Toplam: 21 HP
Bu comboları kullanmayı çok istiyordum oysa.
4 kişi olayına da katılıyorum. Oyunlar diğer tülü çok yavaş ilerlemekte. DM'ler zor durumlara düşmekte. 4E için drum sadece immidiate değil birde tüm güçlerin etkilerini takip etme olsa gerek. Bence hangi oyun olursa olsun tüm oyuncular içinde bulundukları durumu, saldırlarının vurma ihimalini verecek formülü ve değerleri ve hatta savunma değerlerini yazmalıolar. Oyuncuyken pek fark edilmese dahi DM olduğunda tek tek bilgileri karakter kağıdından çıkartmak çok zor oluyor.
DM'lere tavsiyem de, oyunculardan kendi istedikleri gibi bir karakter kağıdı hazırlamalarını istemesi. Karakter kağıdı ve sohbetlerin ayrıca konuşulabileceği, oyuncuların da edit yetkisinin olduğu bir forum ana başlığında bir başlık açılması ve oyuncuların karakterlerindeki tüm değişiklikleri ve oyun için filkirlerini buraya işlemelerini istemesi de kendi üstündeki yükü kaldırabilir ve oyunculara da biraz olsun rahatlık verecektir. Aksi taktirde tüm yük DM üstüne kalmakta.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Ancak immidiate olayını ready action misali önceden belirtirsen bence bir sorun olmamalı.
- CLICK's ile aramıza aldığımız adam bana değil de Lin'e saldırırsa, "charge of the coquerer"ı kullanacağım. (Atına da açıklaması)
- Dwaxer'in adını hatırlayamadığım karakterine şu yaratık çok yaklaştı. Dwaxer'e saldırması durumunda "Knightly intercession" kullanacağım (Altına da açıklaması)
Zaten bazı immidiate reactionlar kesin meydana geliyor. Mesela ben im dövmemden gelen bloodied olduğunda immidiate reaction olarak yanındaki birisine simple attack yapılması. Bu da saldırdığı kişi, o kişi öldüyse kendisine vuran kişi diye olcaktır.
Bu oyuncularında edit yetkisinin olduğu bir yere de karakter kağıtlarının kopyalanması ve oyuncuların değişiklikleri buradan yapabilmesi ve "Bilmemne oyunu hakkında" bölümlerinin de, herkesin edit yetkisinin olduğu bir yere açılması bence gerekli. Ancak bunun ortak olarak belirlenmiş olması gerek. Herkes istediği yere açamaz. Mesela;
- Agora
- Serbest kürsü
- Açılacak yeni bir ana başlık (Efla)
Başka bir tavsiye de, benim gibi kalemi güçsüz, klavyesi fena, okuması yavaş kişiler oyun açmasın. Oyuncularıma bir alan içinde dışarıdaki ölülerin onları göremeyeceğini bulundukları alanın aslında başka bir boyutta gibi olduğunu o alana asla giremeyeceklerini bir canlandırma ile anlatmaya çalıştım. Ama o kadar başarısız oldum ki gelen cevap, karakterin savunma pozisyonuna geçmesi ve ilk yaklaşana saldıracağı şeklinde oldu.
NPC'ler sizin için önemli. Devrimk'in dediği gibi gruba anlatamadıklarımnızı gösterme konusunda oldukça başarılılar ve şansızlıklara karşı bir önlem olarak kullanılabiliyorlar. Ancak için işine fazla katınca da sanki onlar yönlendiriyormuş gibi oluyor.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
İllaki yeni bölüm değil, ama her oyun başlığı için birde yorum ve sohbet başlığı, bilgilendirme başlığı ve karakter kağıdı başlığı açılıyor.
Sohbet başlığında oyuncular bir yazı gönderikten sonra eklemek, değişiklik yapmak, bir yerini düzeltmek istediğinde böyle bir şansı olmuyor. Bu sebeple de mesaj kalabalığı meydana geliyor.
Karakter kağıdı için için de aynı durum geçerli. Edit yetkisi sadece DM'lerde olduğundan karakter kağıtlarındaki tüm değişiklikleri kendilerinin tek tek yapmaları gerekiyor. Sadece seviye atlama ile değil, karakterin üstündeki eşyalar ile de karakter kağıdı ilgilidir. Oyuncularda bu şans olsa ellerine geçen eşyaları ve kaybettiklerini, kendilerinde oluşan bazı değişiklikleri burada işleyebilirler. RP alanında ise edit yapamadıkları kısım kalır ve DM buradan hile yaptığından kuşkulandığı kişileri belirler. Sitenin bir karakter kağıdı kısmı olmadığından bu bir sorun bana göre.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.