Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: apubanap
    Bugün: 0
    Dün: 1
    Toplam: 33765

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 403
    Üye: 0
    Toplam: 403

    FrpWorld.Com :: View topic - Call of Cthulhu (Oyunu Çğrenmek İsteyenlere Yazı Dizisi)
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Call of Cthulhu (Oyunu Çğrenmek İsteyenlere Yazı Dizisi) View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Tue Jun 10, 2008 8:31 pm Reply with quoteBack to top

    Bölüm 1: Call of Cthulhu 101, İpucu 1: Lovecraft ve Mitolojisi

    Call of Cthulhu (Ter: Cthulhu'nun Çağrısı) Howard Phillips Lovecraft'ın ve onun takipçilerinin eserlerine dayanan bir korku rol yapma oyunudur. Lovecraft eserlerinin çoğunu 1920 ve 30'ların başında yazmış olmasına rağmen 1937 yılında ölümünden önce kült olmaya başlamış bir korku öyküleri yazarıdır. O zamandan bu güne yazar olarak prestiji sürekli olarak artmış ve günümüzde 20. yüz yılın en önemli Amerikan Korku Çyküleri yazarı olarak kabul görür olmuştur. Lovecraft'ın kurguları saf bilim kurgudan gotik korku hikayelerine kadar uzanır, kurgusuz yazıları ise "Edebiyat' da Korku" ve "Doğaüstü Korkular" gibi konuları ve dostlarıyla yaptığı eşi benzeri olmayan yazışmaları kapsamaktadır.

    Yazar-Yayımcı August Derleth "Cthulhu Miti" teriminin gelişimine katılmış olan en önemli isim olsa da, bu kavramın yaratıcılık nişanı Lovecraft'a aittir. şeytani içerikli antik bilgi kaynağı kitaplar (Necronomicon), uyuyan ama bir gün uyanacak olan kozmik tanrılar (Cthulhu), insanlığın bildiği bütün gerçekliğin bir gün yıldızların doğru dizilimiyle yok olacağı fikirleri ilk olarak hep Lovecraft'ın hikayelerinde yer almıştır.

    Bu hikayeler diğer yazarların hayalgüçlerini ateşlemiş, ki çoğu Lovacraft'ın yakın yazışma arkadaşlarıdır, ve her birinin kendi hikayeleriyle Lovecraft'ın önderliğini yaptığı miti zenginleştirmesini sağlamıştır. Bu gün Cthulhu Miti halen yeni yazarlar tarafından Lovecraft'ın izini takip ederek zenginleştirilmektedir. (Çrn: Stephen King)

    Call of Cthulhu Oyunu bu geleneğin bir devamıdır. Yeni yetme yazarların tıpkı Lovecraft gibi herhangi bir yayım evi tarafından hikayelerini bastıramadıkları halde onları hayata geçirme imkanı buldukları bir oyundur. Bu gün bile dünyanın dört köşesinden, farklı dillerde, özellikle Fransa, Almanya, Japonya, İtalya, Polonya ve İspanya'dan amatör yazarlar bu Mitolojiye katkılar yapmaya devam etmektedir.

    Kendi yarattığı Mit'den bağımsız korku hikayeleri de yazabilen Lovecraft gibi Call of Cthulhu oyununa ait olan hiç bir senaryo Mit'in bir parçası olmak zorunda değildir. Halen tam olarak açıklayamadığımız dünyada, herhangi bir mitolojiye ait kılmadan da anlatmak zorunda olduğumuz pek çok korku hikayesi vardır ne de olsa ve Call of Cthulhu bu hikayeleri bir korku oyununa dönüştürebileceğimiz en güzel ortamdır.

    Yarın: Oyunun Kökleri

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Wed Jun 11, 2008 6:13 pm Reply with quoteBack to top

    Bölüm 1: Call of Cthulhu 101, İpucu 2: Oyunun Kökleri

    Her Cthulhu oyununun iki tip oyuncuya ihtiyacı vardır. Oyunculardan çoğu gizemleri ve içine düştükleri zor durumları bir çözüme ulaştırmaya çalışırken (ki oyunun kuralları bu oyuncu grubunu "Araştırmacı" (İng: İnvestigator) olarak adlandırır, profesyonel anlamda araştırmacılar olmadıkları halde oyunda karakterlerin yapması gereken olayları derinlemesine araştırmak olduğu için bu şekilde anılmaları doğru bulunmuştur. Player Character diye bir kavram yoktur.) bir oyuncu da bekçilik görevini üstlenir. (İng: Keeper) Oyunun kuralları bu oyuncuyu (İng: Keeper of the Arcane Lore) Kadim İlmin Bekçisi olarak adlandırır.

    Oyuncular bir veya birden fazla Araştırmacı kişiler yaratabilirler. Ancak bu sayının kararını verecek kişi oyunun Bekçisidir. Alışagelmiş adet her oyuncunun bir araştırmacı oynatmasıdır.

    Call of Cthulu oyununda unutulmaması gereken en önemli şey oyuncuların rol yaparken yarattıkları Araştırmacı'nın karakter ve yetenek limitlerine sadık olmalarıdır. Yarattıkları araştırmacının bildiği kadar az veya çok şeyi bilmeleri gerektiğini unutmamaları gerekir.

    Bu oyun sürekli olarak karakterleri yaşam ve ölüm arasındaki ince çizgilere soktuğundan (HRP'nin olmazsa olmazı) oyuncuların rol yapma istekleri daha da büyük bir önem kazanır çünkü oyun doğası gereği bu tür durumlarda iyi rol yapmayı iyi zar atmaktan daha fazla ödüllendirir.

    Korku rol yapma oyunlarının en büyük amacı iyi vakit geçirmektir. Ancak şunu da unutmamak gerekir ki, hızla çarpan kalbin ve sırttan süzülen soğuk bir ter damlasının yarattığı tatmin edici tecrübe, insan doğasının korkutulmaktan zevk alabileceğini göstermektedir. Tabi korku gerçek olmadığı sürece...

    Bazıları için korkudan sonraki rahatlama, bazıları içinse korkunun ta kendisi tatmin edici olabilir. Bu yüzden bu oyunun kökleri oyuncuların içindeki küçük korku tohumlarına olduğu kadar, köklerin gelişmesini sağlayan rahatlama süreçlerine de muhtaçtır.

    Oyunun bir diğer işlevi de oyuncuları Lovecraft'ın kendisine özgü karanlık insanlık felsefesi ve anlatış tarzı ile tanıştırmaktır: İnsanlar hayatta kalabilirler, ama asla üstün olamazlar.

    Onun fikirlerini yererken de, onları tartışmasız gerçekler olarak kabul ederken de aynı zevki bulabiliriz, çünkü çoğu zaman Lovecraft da kendisine gülmüş ve kendisi ile benzer fikirleri üreten arkadaşlarını hicveden hikayeler yazmıştır. Ancak yine de sürekli artan bir bağımlılık ve hırsla yazmaya devam etmiştir.

    Bugün Necronomicon'un gerçekten de en azından bir sayfasının İngiltere National Museum'da saklandığına inananların sayısı hiç de az değildir. Lovecraft'ın başkalarından da esinlenerek yarattığı kurgusu o kadar gerçekçi bir hal almıştır ki, aradan geçen yıllardan sonra kurgu gerçeğe, gerçek mite ve mit korkuya dönüşmüştür.

    Belki de korkunun en güzel yanı budur. Gerçek olmadığı zaman, sırtını bilinmezliğe dayadığında yenilmez olur, bu yüzden gerçekleri bilmek onu her zaman yok etmeyebilir... Cthulhu oyunu da köklerini insanın bu çelişkili doğasını keyif veren bir tecrübeye dönüştürmeye salmıştır.

    Yarın: Oyunun Kapsamı

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Thu Jun 12, 2008 7:05 pm Reply with quoteBack to top

    Bölüm 1: Call of Cthulhu 101, İpucu 3: Oyunun Kapsamı

    Oyunu en iyi tanımlayan şey Lovecraft’ın yazdığı hikayelerdir diyebiliriz. Bu yüzden de oyun Cthulhu Miti dahilinde yazılan bütün hikayeleri kapsar. Gerçekten de oyunda oynanan senaryolar Lovecraft’ın yazdığı öykülere benzer ama bu bir zorunluluk değildir. Cthulhu oyunları illa ki Cthulhu mitolojisinden tanrılar veya öğeler olmasını gerektirmez. Oyunun sistemi herhangi bir korku oyununa ev sahipliği yapacak şekilde tasarlanmıştır. Yani bu oyunla içinde hiçbir Cthulhu mitolojisi öğesi olmadan bir vampir, kurt adam, hayalet öyküsü de oynatabilirsiniz.

    Cthulhu mitolojisinden bir oyun oynatmak isteyenler için ise oyun üç tane dönem sunmuştur. 1890’lar, 1920’ler ve günümüz. Cthulhu mitolojisi bütün zamanları kapsıyor olsa da, bu mitoloji hakkında yazılan hikayeler (Günümüzde geçen oyunları da günümüz Cthulhu yazarlarının katkılarına borçluyuz.) yukarıda bahsi geçen tarihlerde geçtiği için oyun bu tarihleri öne çıkarmıştır.

    Esasen oyun herhangi bir tarihte oynanabilir ama oyunun gerçek tadını almak için hiçbir şeyden haberi olmayan cahil orta çağ Avrupalısından çok her şeye hükmettiğini ve bildiğini sanan günümüz insanına veya teknoloji ve hurafe arasında kendisine bir yer seçmek durumuna gelmiş yeni yetme 20.yy insanına ihtiyaç vardır. Ne de olsa hiçbir şey bilmeyen bir ortaçağ köylüsünün korkması çevresindeki her şeyi denklemlerle açıklayabilen bir fizik profesörünün korkması kadar korkunç değildir.


    BURADAN SONRASINI DİKKATLE OKUYUNUZ!!!!


    Cthulhu oyunu oyuncularda bıraktığı his ve tecrübe olarak diğer bütün rol yapma oyunlarından farklıdır. Diğer rol yapma oyunlarının çoğunda oyuncular karşılarına çıkan engel ve düşmanlarla doğrudan yüzleşip onları yok etmeyi deneyebilirler. Bu strateji Cthulhu senaryolarında felaket demektir. Diğer dünyalara ait canlılar ve tanrılar o kadar güçlüdürler ki onlarla doğrudan çatışmak araştırmacıları kaçınılmaz bir sona götürür. Çünkü onlara şöyle bir bakmak bile delirmek için yeterlidir.


    BİLGİ EDİNMEK

    Her şeyden önce araştırmacılar neyle karşı karşıya olduklarına karar vermelidirler. Bunun için kütüphaneye gidebilir, yerel sakinlerle konuşabilir, olayla ilgisi olanların günlüklerini bulmaya çalışabilir (Lovecraft bütün gününü yazarak geçirdiği için hikayelerindeki çoğu karakterin günlükleri vardır. Günlük oyunda çok önemli bir yer tutar. Günlüğün önemini daha sonra detaylı olarak anlatacağım.), hatta kadim kitaplardaki gizli bilgileri öğrenmeye çalışabilirler. Oyunda araştırmak önemli bir yer tuttuğu için güvenli olduğu sürece oyuncular gruplar halinde dağılıp güvenli olduğu sürece bir seferde daha çok bilgiye ulaşmayı deneyebilirler.

    Gazete arşivleri, yerel yönetim merkezlerindeki ölüm-doğum kayıtları, mektuplar, hastane ve okul kayıtları, karakol kayıtları hatta ticaret odaları bile aradığınız ip uçlarını bulmanızı sağlayabilir. Oyunun önemli bir özelliği bilgi ve ip ucu toplamaktır. Bu yüzden oyunculara “Araştırmacı” denmektedir çünkü yüzleştikleri güçler karşısındaki en büyük silahları bilgidir. Silahlar pek bir işe yaramazlar.

    Yerel sakinlerle dostane olmak da çok işe yarar, sonuçta yöreyi onlardan daha iyi bilen yoktur ve onlarla iyi ilişkiler kurmak ilk başta olmasa bile sonradan işe yarayabilir. Aklınızı yitirmeye başladığınızda size yardım edebilir, en azından sıcak bir çorba verip dünyada hala alışageldiğiniz gerçekliğin devam ettiği hissini uyandırabilirler. Gördüklerini vc bildiklerini sizinle paylaşıp hatta belki sizin yanınızda bu savaşa katılabilirler.

    OLAY MAHALİNİ İYİ İNCELE

    şüpheli bir şeylerin olduğu yerleri araştırırken etraftaki her şeyi didik didik aramayı sakın unutmayın. Cthulhu oyunu ipuçlarının eksiksiz toplanması ve doğru yorumlanması ile ilerler. Bu yüzden Keeper ipuçlarını her yere gizleyebilir.

    Araştırmacılar bir yeri incelerken bir şeyi unutmamalılardır. Tehlike her zaman geri dönebilir ve döndüğünde kaçmaktan tereddüt etmemek en doğru karardır. Bacakları Araştırmacıların en iyi dostlarıdır ve araştırmacılar dilerlerse her zaman geri dönebilirler. Yaşadıkları sürece.

    PLAN YAP

    Olayı çözdüğünde sorunla nasıl başa çıkacağının planını yap. Acemi oyuncular genelde bu tehlike bizi aşar diyip pes ederler. Halbuki Cthulhu oyunu zaten insanın kendisinin çok ötesindeki tehlikelerle ve varlıklarla yüzleştiğinde hissettiği korku üzerinedir. Cthulhu senaryolarında tehlike daima oyuncuları aşar ama yenilmeleri asla imkansız değildir. Tehlike ile yüzleşene kadar ip uçlarını doğru toplayan, onları doğru yorumlayan araştırmacılar daima “Bu şeyi yenmenin sadece tek bir yolu var. Biraz şansın da yardımı ile şunu yapabilirsek… Evet bir şansımız olabilir.” diyebildikleri bir an yaşayacaklardır.

    Eğer planınız çok fazla şansa ve bilinmeyene dayanıyorsa, bilin ki bir şeyleri atladınız ve geri dönüp her şeyi gözden geçirmenizde fayda var.

    KAFANI KULLAN

    Zaferle ayrılmanın en ucuz ve güvenli yolu Araştırmacıların kafalarını kullanmasıdır. Cthulhu oyununun yayımlanmış pek çok senaryosunda araştırmacıların hiç zarar görmeden, hiç fiziksel güce başvurmadan ulaşılabilecekleri çözümler vardır.

    Altın kural olarak şunu sakın unutmayın. Size fiziksel anlamda saldırmayan hiçbir yaratığa saldırmayın. Bunun dışında antik sözleri tekrarlamak, ayak izlerinin son bulduğu aynayı kırmak, garip heykeli eritmek, taşları doğru sırada dizmek yaşama şansınızı savaşmaktan daha çok arttıracaktır.

    Kitaptan alıntı:

    Cthulhu oyunu madenin dibinde kötü kalpli bir iblisin yaşadığını öğrenen oyuncuların sıraya girip bütün katları dolaşarak en sonunda iblis tarafından yenmeleri veya onu öldürmeleri üzerine değildir. Gerçek bir Cthulhu oyuncusu madende yangın başlatır, daha önce taşıyıcı kirişlere yerleştirdiği bombaları eş zamanlı patlatır ve madenin girişini kalın beton bir duvarla kapatır. Böylece belki de tehlikeyi sonsuza kadar toprağın altına gömer.

    FARKLI ARAşTIRMACILAR DAHA GÇÇLÇDÇR

    5 tane arkeoloji profesöründen oluşan bir araştırmacı gurubu iyi bir seçim değildir. Farklı yeteneklere sahip karakterler yaratmak gurubu daha güçlü kılar. Silahlar tanrılara karşı etkili olmasa da grupta en azından birisinin silahlar hakkında bir fikri olması her zaman iyi bir şeydir. Sonuçta gerçek dünyada silahların kozmik tanrılardan daha ölümcül olduğunu unutmamak gerekir ve içinde korkunç tanrılar olmadan da dünya zaten hayatta kalması hiç de kolay olmayan bir yerdir. Sokakları iyi tanıyan, veya oyun bir yağmur ormanında geçiyorsa bu ormanı tanıyan bir yerli bile tek başına bütün oyunculardan daha fazla katkı sağlayabilir. Oyunda antik dilleri bilen bir profesör bulmacaların çözümüne daha şanslı olabilir, ama o profesörü yeterince uzun süre hayatta tutabilecek bir grup yoksa bunun pek de bir önemi olmaz.

    BİRDEN FAZLA ARAşTIRMACI

    Eğer Keeper izin verirse oyuncular birden fazla araştırmacı yaratabilirler. Diğer oyunların aksine Cthulhu oyununda Araştırmacıların yaşam beklentisi çok düşüktür. Bu yüzden oyuncuların birden fazla araştırmacı ile oynamalarında bir sakınca yoktur. Araştırmacılar kendilerine bir hazine toplayıp bölgenin en yüksek seviyeye sahip savaşçısı olmaya çalışmazlar. Sadece hayatta kalmaları bile başarılı olduklarını gösterir.

    Bu oyunda oyuncular karakterlerinin her an ölebileceğini kabullenmek zorundadır. Cthulhu oyununda (burayı daha detaylı anlatacağım) en tecrübeli ve en etkili karakter deliliğe ve ölüme, tükenişe en yakın karakterdir. Çünkü bu oyunda kazandığınız her tecrübe sizi deliliğe daha çok yaklaştırır. Bu bakımdan Cthulhu karakterlerini muma benzetebiliriz. İşe yaradıkları sürece erirler ve en sonunda bitip sönerler.

    SİLAH DÇVÇşLERİNİ ENGELLEYİN

    Her oyuncunun kendi zevki vardır ama bu oyun silahlarla oynamanın başarı getirdiği bir oyun değildir. Cthulhu oyununda bir adet tabanca ve tek bir mermi yeterlidir. O da daha fazlasına dayanamadığınızda kendi kafanızı uçurmak için gereklidir.

    Mermi salvoları polisin dikkatini çeker, kanunlara saygılı olan herkes için silah sesi kanun dışı bir şeylerin olduğunun göstergesidir. Oyuncular bir yandan kötücül tanrılarla ve onların inananları ile uğraşırken bir yandan da polisi ikna etmek zorunda kalabilir, hapse düşebilir hatta idama bile mahkum olabilirler. Ayrıca silahlar zaten oyundaki pek çok Tanrıya ve yaratığa karşı etkisizdirler. Bu yüzden sadece onlara güvenmek faydadan çok zarar getirir.

    Cthulhu gerçek dünya gibidir. Silahlar ölümcüldür. (Oyunun sistemi tek bir mermiyi bile ölümcül hale getirecek şekilde yaratılmış ve grupta sizi ölümden geri getiren bir rahip yok. Eğer varsa zaten ölümden çok daha büyük bir probleminiz var demektir  )

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Wed Jul 30, 2008 2:12 pm Reply with quoteBack to top

    çok güzel bir yazı yazmışsın, eline sağlık.

    romanlar ve hikayeler dışında konuyla ilgili olarak bize tavsiye edebileceğin kitaplar nelerdir?
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Tue Nov 17, 2009 9:39 am Reply with quoteBack to top

    Bölüm 2: Call of Cthulhu d100 Sistemi'ne Giriş, İpucu 1: Karakter Kağıdı

    Karakter Kağıdı:

    şimdi öncelikle aşağıda verdiğim linki açıp kendinize bir karakter kağıdı basın. Her bir boşluğu neye göre doldurmanız gerektiğini anlatacağım.


    Çn: http://www.dragonsfoot.org/files/pdf/coc1920sheet1.pdf
    Arka: http://www.dragonsfoot.org/files/pdf/coc1920sheet2.pdf

    Sol üst tarafı öncelikle boş bırakın, sağ üst taraftaki sayıları doldurarak başlayalım.

    Characteristics & Rolls:

    - STR, CON, POW, DEX ve APP için 3d6 atıp sonucu yazıyoruz.
    - SIZ ve INT için 2d6+6 atıp sonucu yazıyoruz.
    - EDU için 3d6+3 atıp sonucu yazıyoruz.
    - SAN eşittir POW x 5. (POW 12 ise SAN=60
    - Idea = INT x 5
    - Luck = POW x 5
    - Know = EDU x 5
    - STR + SIZ = Damage Bonus
    - Ve son olarak “99 – Cthulhu Mythos” kutusuna 99 yazıyoruz, çünkü karakterlerin genelde oyuna başlarken hiç Cthulhu Miti bilgisi olmuyor.

    Hit Points

    CON ve SIZ puanlarınızı toplayıp ikiye bölüyorsunuz. Çıkan sayı buçuklu ise üste yuvarlanıyor. Çıkan sayıyı yuvarlak içine alın.

    Magic Points

    Büyü puanı ve POW birbirine eşit. POW’ın değerini yuvarlak içine alın.

    Sanity Points

    Yukarıdaki kararakteristikler kutusunda yazan Sanity (akıl sağlığı) puanınızı burada yuvarlak içine alıyorsuuz. Cthulhu Mythos puanınız arttıkça bu kutudaki rakamları 99’dan geriye doğru siyaha boyuyorsunuz. Bir diğer değişle Sanity puanınızın üst limiti giderek düşüyor.

    Çrnek: Cthulhu Mythos puanınız 5 ise henüz çok az olmakla birlikte Cthulhu Miti ile tanışmaya başlamışsınız demektir. Bu durumda oyunda POW’ınız ne kadar artarsa artsın, Sanity Pointiniz asla 94’den fazla olamaz. (Büyü ile POW’ınız 19’a çıkınca Sanity’nizin 95 olması gerekir, ama 5 CM puanınız olduğu için bu sayı 94’de sınırlanıyor.)

    Diyelim ki karakterimizin POW puanı 12 ve Sanity’si 60. Okuldan döndüğünde evde tüm ailesini kanlar içinde görüyor ve Sanity puanı (atılan zarlardan sonra) 4 puan düşüyor. Bu durumda oyuncunun bu kutuda 60, 59, 58 ve 57’nin üzerine bir slash koyması gerekir. Artık oyuncunun Akıl sağlığı puanı 56’dır. Ancak uzun süreli psikoterapilere bir cevap verebilirse bu skorunu tekrar 60’a (Baz skor) çıkartabilir.

    Occupation & Skills (Meslek ve Yetenekler)

    A. Gelirinizi ve elinizdeki nakit miktarını belirleyip kağıdın arkasındaki (Income& Savings) bölümüne yazın. Bunun için bir Roll Chart var ama siz Keeper’ın da onayı ile kafanıza göre de yazabilirsiniz.
    B. Kendinize bir meslek seçin. (Meslekler hakkında daha sonra bilgi vereceğim.) Her mesleğin yaklaşık 8-9 adet baz hüneri vardır. Mesela kitap bir polis dedektifinin baz hünerlerini şu şekilde vermiş: Bargain, Fast Talk, Law, Listen, Persuade, Psychology, Spot Hidden ve bir adet de oyuncunun seçtiği, mesleğe ve döneme uyan bir hüner. Seçtiğiniz hünerlerin yanlarındaki minik kutuları siyaha boyayın. Bunlar sizin baz hünerleriniz. Bu güne kadar aldığınız bütün mesleki eğitim bu hünerlerinizi pekiştirmek içindi. Bu yüzden EDU x 5’den elde ettiğiniz puanı bu hünerlere dağıtıyorsunuz. Bir hüner 99’dan fazla olamaz. 0 puan, o hüner hakkında hiç tecrübeniz yok demektir. 99 ise dünyanın en iyisi olduğunuz gösterir. (100’lük zar atıldığında gelen zar sizin puanınızdan büyükse başarısız oldunuz demektir. Misal 1 puan verdiyseniz başarma ihtimaliniz yüzde 1 demektir.)
    C. Kişisel ilgi alanlarınıza da bu oyunda yer var. INT x 10 kadar puanı karakter kağıdında Cthulhu Mythos hariç her türlü hünerinize dağıtabilirsiniz. (Mesleki baz hünerleriniz de dahil, bu sizin biraz işkolik olduğunuz gösterir.)
    D. Dağıtılmayan her puan yok sayılır, bu yüzden bütün puanlarınızı dağıtın. Unutmayın ki bazı hünerlere hiç puan vermeseniz de bunların kendilerine ait baz puanları vardır ve bunlar hünerin yanında parantez içinde verilir. (Çrnek: Listen 25%) Bu durumda verdiğiniz puanlar bu baz puanın üstüne eklenir, hiç puan vermezseniz bile baz puan kadar şansınız mutlaka vardır.

    Weapons (Silahlar)

    Listeden seçtiğiniz ve DM’in de kabul ettiği silahları buraya yazıyoruz. Yukarıda bahsettiğim hünerlere puan dağıtma işleminde puanlarınızı silahlara da dağıtabilirsiniz. Silahlara puanlar silah tipine göre dağıtılıyor.

    Hand to Hand Weapons (Bıçak, kılıç, gürz)
    Handguns ( Desert Eagle)
    Rifles (Av silahları, SKS Carbine,M1, M2)
    Shot Guns (12-gauge Shotgun)
    Assault Rifles (AK-47, M-16)
    Submachine Guns (Thompson, Uzi)
    Machine Guns (Gatling Gun, MG-42)
    Explosives & Heavy Weapons (Dinamit, Lav Silahı vb.)

    Bitirici Dokunuşlar

    Yüzünüzde veya vücudunuzda yara var mı? Akli bir dengesizliğiniz var mı? Hobiler, Fobiler? Arkaya yazın.
    Karakteriniz en genç EDU+6 yaşında olabilir. Yani 6 yaşında bir karakter oynatıyorsanız henüz bir eğitminiz yok demektir. Karakterinize belirlediğiniz yaş EDU + 6’dan 10 yaş büyükse EDU puanınızı bir arttırın, yirmiyse 2, otuz büyükse 3 vb.

    Çrnek: Karakter 45 yaşında, EDU=10. EDU + 6=16. Aradaki fark 29. EDU puanını 2 arttırmamız gerekir.

    Karakterler yaşlandıkça bazı puanları düşer. 40’ın üzerindeki her 10 yaş için STR, CON, DEX veya APP’ın arasından seçtiğiniz birini 1 düşürün.

    Oyun kağıdının arka tarafı kendi kendisini açıklıyor aslında. Burayı kendi isteğinize göre doldurabilirsiniz.

    Ben burada kitapta yazdığı şekliyle anlattım, elbette siz kafanıza göre değitirebilirsiniz. Çnce mesleğinizi belirleyip sonra puanları dağıtmak vb.

    Geçmiş olsun, ilk Cthulhu karakterinizi yarattınız. Sorularınızı lütfen soru cevap kısmında sorunuz.

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Feladul
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Nov 16, 2008
    Posts: 9
    Location: Ýstanbul

    PostPosted: Sat Dec 25, 2010 3:08 pm Reply with quoteBack to top

    eline saglık, benim bilgim daha çok hikaye kitaplarından geliyor hemen hemen hepsini okudum ama rp için hala yetersiz geliyor
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.55 Saniye