Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: SharonMass
    Bugün: 21
    Dün: 23
    Toplam: 90350

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1767
    Üye: 0
    Toplam: 1767

    FrpWorld.Com :: View topic - Lords of the Far ..... YORUMLAR?
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Lords of the Far ..... YORUMLAR? View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Fri Apr 02, 2010 9:59 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Lords of the Far

    Bu stratejik FRP diyebileceğimiz, ülke yönetme ve aynı zamanda rol yapma sistemi. D&D tarzında fantastik bir atmosferde geçiyor. Ancak oyuncular wizard, cleric, paladin gibi karakterleri yönetmiyor, toprak sahibi bir lord rolündeyken bu tip maceracıları kiralayarak ya da kendi saflarına çekerek, emrinizde çalıştırıyorsunuz, yani questlere gönderiyorsunuz. Oyunun hikayesine göre, uzak sınırlarda bir araziye kale kurup burayı ve etrafını yavaş yavaş gelişen yerleşim yerleri haline getiriyorsunuz. Etraftaki toprakları gerek savaşla ya da barışçıl yöntemlerle ele geçirip kendinize bağlıyorsunuz. Veya kendi halinizde yaşayın ama kolay değil. Macera dolu yabancı topraklarda hayatta kalma savaşı veriyorsunuz.

    Oyundaki bütün değerler KP diyeceğimiz Kaynak Puanı ile ölçülecek!
    Çrneğin:
    -Parasal olarak 1 KP = 1000gp dir; ister KPÂ?yi altına, ister altını KPÂ?ye dönüştürebilirsiniz.
    -Sahip olduğunuz her 1 arazi parçası için 1 KP harcamanız lazım. 1 parça arazi yaklaşık 10 mil yarıçapındaki bir toprağı temsil eder.
    -Kiralayacağınız heroların her bir leveli için 1 KP harcamanız gerekir; yani örneğin emrinizde level-2 bir paladin olacaksa 2 KP masrafı olur
    -Askeri birliklerin de değişik değerleri vardır; 100 kişilik bir Archer birliği 3 KP gerektirirken, 20 atlı şövalye 5 KP tutar.
    -Kendi Lord karakterinizin Liderlik:4d6 değerine bonus yüklemek için de KP harcayabilirsiniz; 3 KP ayırırsanız Liderliğiniz:4d6+3 olur. Bu değer diplomasi, disiplin ve sadakat gibi checkÂ?lerde devreye girer.
    -1 KP harcayarak 1 Destiny Point (kader puanı) kullanabilirsiniz (KP geri gelmemek üzere harcanır) Bu sayede çok çok kötü bir durumdan kurtulabilir ya da imkansızı gerçekleştirmek için tanrısal yardım alabilirsiniz)

    KP harcamak kavramı aslında satın almak gibi değil de kiralamaya benzemektedir. Belli bir KP havuzunuz var (başlangıçta 20 KP) Bu KP miktarı oyundaki başarılarınıza göre ve size bağlı topraklardan gelen vergileri dönüştürerek artabilir. Çrneğin level-3 bir cleric tuttunuz, bunun anlamı o cleric sizin emrinizde olduğu müddetçe KP havuzundan 3 KP daima cleric için harcanacak ama eğer o cleric sizden bir sebeple ayrılırsa artık o 3 KPÂ?yi başka bir yöne kaydırabilirsiniz. Zaten illa ki bütün KPÂ?leri bir yerlere bağlamanız zorunlu değil, elde her ihtimale karşı tutabilirsiniz. KP çoğunlukla kalıcı olarak harcanmaz ama bazı durumlarda sonsuza kadar kaybolabilir; örneğin Destiny Point yakarsanız gider. Bir de araziniz düşman tarafından ele geçirilir ya da isyan çıkarsa, geri almadıkça o toprağın KPÂ?si size fayda etmez.

    Başlangıçta aldığınız 20 KP ile şunlara karar vermeniz gerekir:
    -Kaç arazi parçanız olacak?
    -Lordun liderlik bonusu?
    -Herolar?
    -Kalenin defans bonusu?
    -Askeri birlikler?

    Lordun çok detaylı bir karakter kağıdı olmasına gerek yok; teknik detaylarla uğraşmak istemezsek Lordunuzu bir hero tipinde yani paladin, fighter vs olarak nitelendirebilirsiniz. Lordun başlangıçta 1 olan levelini yüksek tutmak istersek Destiny Point gibi her level için 1 KP yakmalısınız. Bunun haricinde akılda tutulacak tek değer (varsa) liderlik bonus değeri olacaktır.

    Oyunda zaman faktörü dikkatle DM tarafından not edilir ve her ay başında vergi hesabı yapılır. Oyuncular sahip olduğu her arazi parçası başına bir d6 zarı alır ve sonucu 100 gp ile çarpar. Yani örneğin 4 arazi parçanız varsa aylık vergi vs geliriniz: 4d6x100gp olacaktır. Ne kadar çok arazi sahibi olursa, o kadar çok geliri olur. Ve unutulmaması gereken, her 1000gpÂ?yi 1 KPÂ?ye dönüştürmenin mümkün olduğudur! Ayrıca arazinin uygunluğuna bağlı olarak bazı arazi parçalarına maden, market, liman vs yapılarak ekstradan +d6Â?lar elde edilebilir. Doğal olarak karelere ya da altıgenlere bölünmüş bir harita olmalıdır. Başlangıç olarak her oyuncu evine komşu kaç arazisi olduğuna karar verdikten sonra, oyun ilerledikçe başka araziler daha almak için ya askerle işgal etmeli ya da hero gönderip, diplomasi, entrika vs ile ele geçirmesi gerekir. Ayda birden fazla arazi işgal edilemez!

    Oyuncunun canlandırdığı Lord, Hero grubuna emir verip bir göreve gönderebilir ama elemanların karşısına yaratıklar çıkınca onları tek tek dövüştürmesine gerek yoktur ama illa ki yok enazından taktik vereyim diyorsa keyfi bilir. Çzetle oyunculardan beklenen, daha büyük düşünüp, işleri yapan değil yaptıran olmaları, taktik verip rol yazmalarıdır.


    Lordun karakter bilgilerine örnek:

    Lord Arthur (fighter)
    Liderlik:4d6+2
    KP: 18/2 (aktif/yedek)
    Arazi: (A2, B2, C3... gibi harita kodları yazılır)
    Kale Bonusu: +3 (buradaki +3Â?ün anlamı kaleyi savunurken bütün adamlarınız Att, def ve dmg:+3 alırlar)
    Eşyalar ve Nakit: (gp miktarı ile hazinedeki kayda değer eşyalarınızı yazarsınız)

    Kale Bonusu:
    Bu bonus oyuncunun kalesini nasıl inşaat ettiğini belirten bir sayıdır. Çncelikle her askeri birlik kendi arazisini savunuyorsa att, def ve dmg +1 alır. Ancak oyuncu adamlarıyla beraber kalesini (evini) savunurken kalenin büyüklüğüne göre (yani bağladığı KP miktarına göre) bu değerler artar. KP:2 daha yatırıp Lord evinin etrafına sur çevirirse askerler, lord ve herolar savunmada att, def ve dmg:+3 alırlar. Bu bonusların +20Â?ye kadar yolu vardır, yani 20 KPÂ?lik devasa bir kale olana kadar. (ancak bunun için bir kral kadar zengin olması gerekecektir)

    Liderlik Konusu:
    Liderlik bonusu konusundan biraz daha bahsedelim. Lordun Çlkeyi yönetmesi için NPCÂ?lerin lorda sadık olmaları lazım; bu da ne kadar etkili bir lider olduğuna bağlıdır. Çrneğin evine yakın arazilerden vergi toplanırken Â?Loyalty DC:6Â? (kolay) zorluk derecesine göre Liderlik check yapılır. Kaybederse o yöre halkı artık lordu iplemiyor demektir ve vergi vermezler, hatta bağımsızlıklarını ilan edecek kadar ileri gidebilirler. Lordun evine komşu arazilerin Â?Loyalty DC:6Â? iken, uzaklaştıkça bu zorluk değeri birer birer artmaya başlar. Çrneğin Lordun kalesine 3 arazi parçası kadar uzak olan arazinin sadakat zorluk derecesi DC:9Â?dur. Lorda bağlı herolara da (özellikle hayati tehlikesi yüksek) bazı emirler vermek Liderlik check gerektirir ve her heronun (classa bağlı olarak) sadakat DCÂ?si farklıdır. Çrneğin bir paladin lorda bağlılık yemini etmişse Sadakat DC:3 oldukça güvenilir iken bir hırsızın DC:12 ele geçirdiği teslim etmesi gereken bir hazineyi cebe atmaması daha zordur. (tabii lord eğer paladine git şu beşikteki bebeyi kes derse birden sayılar alt üst olabilir, çünkü paladinlerin kendince şerefli kuralları vardır) Askeri birlikleri savaşa gönderdiğinde de başlarındaki komutanların yönetme kabiliyetleri Lordun Liderlik bonusunu alır.


    Askeri Birliklere Çrnekler:
    (Yayalar 100, atlılar 20 kişiliktir)
    KP:+1 daha harcanarak Att/Dmg: +1/+1 upgrade olabilir
    KP:+1 daha harcanarak Def/DR: +1/+1 upgrade olabilir
    KP:+1 daha harcanarak Disiplin DC:-3 iyileştirilebilir

    Archers:
    (KP:3) Disiplin DC:9
    HP: 60
    Att/Dmg: 4d6/6 (melee:3d6/3)
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)

    Cavalry (medium armor):
    (KP:4) Disiplin DC:6
    HP: 90
    Att/Dmg: 4d6/7 (charge:5d6/10)
    Def/DR: 11/3
    Speed: 12 (x6)

    Cavalry (heavy armor):
    (KP:5) Disiplin DC:6
    HP: 90
    Att/Dmg: 4d6/7 (charge:5d6/10)
    Def/DR: 8/5
    Speed: 8 (x5)

    Peasants:
    (KP:1) Disiplin DC:12
    HP: 60
    Att/Dmg: 3d6/3
    Def/DR: 8/0
    Speed: 6 (x4)

    Knights:
    (KP:4) Disiplin DC:6
    HP: 120
    Att/Dmg: 5d6/7
    Def/DR: 7/6
    Speed: 4 (x2)

    Swordsmen:
    (KP:3) Disiplin DC:9
    HP: 120
    Att/Dmg: 4d6/6
    Def/DR: 9/3
    Speed: 5 (x3)

    Pikemen:
    (KP:3) Disiplin DC:9
    HP: 120
    Att/Dmg: 4d6/6 (against cavalry: dmg:+2)
    Def/DR: 9/3
    Speed: 6 (x3)


    Combat:
    Turn baseÂ?dir.
    Çncelik sıraları belirlenirken [(Attack zarları)-DR] formülü kullanılır.
    Saldıran taraf attack zarını atar, karşı tarafın defans değerini tutturursa saldırı başarılıdır ve dmg değeri karşı tarafın HPÂ?sini düşürür
    Eğer Attack değeri rakibin defansını 5 fazla tutturduysa dmgx2, 10 fazla olduysa dmgx3 diye katlanarak artar, yani saldırı başarısı ne kadar yüksekse dmg da o kadar yüksek olur; attackÂ?ın her 5 fazlası için bir ekstra dmg değeri daha eklenir.
    Toplam dmg değerinden, rakibin zırh DR (dmg reduction) değeri düşülerek ne kadar HP hasarı olduğu net olarak belirlenir.
    HPÂ?si yarıya düşen birliği savaşta tutabilmek için her turda başarılı Liderlik check yapılmalıdır, aksi takdirde askerler emri uygulamaz ya da kaçabilir.
    HPÂ?si 1 olan birlikten kalan askerler kaçarlar. 0 ise adamların hemen hepsi ölmüş demektir.


    Hero Tiplerine Bazı Çrnekler:
    (aşağıdakiler bazı klasik tiplerdir, oyuncu DM ile anlaşarak istediği gibi değişik hero seçnekleri yaratabilir veya ufak detayları değiştirebilir. Ayrıca örnekler level-1Â?dir, level yükseldikçe spell ve special eklentileri olacaktır doğal olarak)
    L ile gösterilen bonus heronun leveline eşittir; L = Level
    Zar değeri verilmemiş her kabiliyet: 2d6Â?dır! (default)

    Barbarian:
    Loyalty DC: 9
    HP: 150
    Att/Dmg: 5d6+L/8
    Def/DR: 10/2
    Speed: 7 (x5)
    Intimidate: 5d6+L
    Athletic, Agility, Endurance: 4d6+L
    Will, Survival: 3d6+L

    Bard:
    Loyalty DC: 9
    HP: 90
    Att/Dmg: 3d6+L/3
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)
    Bluff, Disguise, Music: 5d6+L
    Awareness, Diplomacy, Agility, G.Information, Knowledge, Stealth: 4d6+L
    Thievery: 3d6+L
    Spells: [2L/Day/each], Level-1(Fascinate; will-DC:9+L)

    Cleric:
    Loyalty DC: 6
    HP: 90
    Att/Dmg: 3d6+L/3
    Def/DR: 9/3
    Speed: 6 (x3)
    Healing, Language: 5d6+L
    Knowledge, Will: 4d6+L
    Diplomacy: 3d6+L
    Spells: [2L/Day/each], level-1 (Heal:1d6+L) (Bless: grup:Att&Dmg:+1)

    Fighter:
    Loyalty DC: 6
    HP: 120
    Att/Dmg: 5d6+L/7
    Def/DR: 7/6
    Speed: 5 (x2)
    Athletic, Intimidate, Endurance: 4d6+L

    Paladin:
    Loyalty DC: 3
    HP: 120
    Att/Dmg: 4d6+L/7
    Def/DR: 7/6
    Speed: 5 (x2)
    Will: 5d6+L
    Athletic, Intimidate, Diplomacy, Endurance: 4d6+L
    Knowledge, Language, Healing: 3d6+L
    Special: Detect Evil

    Ranger:
    Loyalty DC: 6
    HP: 90
    Att/Dmg: 4d6+L/6
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)
    Survival: 5d6+L
    Agility, Awareness, H.Animal, K.Nature: 4d6+L
    Athletic, Endurance, Will, Healing: 3d6+L

    Sorcerer:
    Loyalty DC: 9
    HP: 60
    Att/Dmg: 3d6+L/3
    Def/DR: 8/1
    Speed: 6 (x4)
    Will, Agility, Bluff, Knowledge, Diplomacy: 3d6+L
    Spells: [4L/Day/each], level-1(Magic Bolt: Att/Dmg:4d6+L/4 & ignores DR) (Mage Armor: Def:+2, 1hour/L)

    Thief:
    Loyalty DC: 12
    HP: 90
    Att/Dmg: 4d6+L/3 (sneak; dmg:+2)
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)
    Awareness: 5d6+L
    Thievery, Agility, G.Information, Stealth: 4d6+L
    Bluff, Disguise: 3d6+L

    Assasin:
    Loyalty DC: 12
    HP: 90
    Att/Dmg: 4d6+L/4 (sneak; Att:+1d6, dmg:+3)
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)
    Awareness, Agility, Stealth: 4d6+L
    Thievery, Bluff, Disguise, G.Information: 3d6+L
    Special: Poison (Endurance-DC:9+L, P.dmg:+5 & Att/Def:-2/-2)

    Wizard:
    Loyalty DC: 9
    HP: 60
    Att/Dmg: 3d6+L/2
    Def/DR: 7/0
    Speed: 6 (x4)
    Knowledge, Language: 5d6+L
    Will: 3d6+L
    Spells: [2L/Day/each], level-1(Magic Bolt: Att/Dmg:4d6+L/4 & ignores DR) (Mage Armor: Def:+2, 1hour/L) (Detect Magic)


    Askeri Birlikler ile Hero Etkileşimleri:
    Eğer heroÂ?lar askeri bir birliğin içinde onlara destek olursa, her heronun L değeri kadar o askeri birliğin Att, Def ve Dmg değerlerine eklenir.
    Peki herolar ile 100 kişilik askeri birliklerin HP, Att, Def, vs değerleri birbirine çok yakın? Bir ya da birkaç hero tutup da bir askeri birlik ile savaşa tutuşursa ne olur? Bu durumlar için şöyle bir formülümüz var:
    Askerler herolara karşı Att:-1d6, Dmg:-2 ve Def:-2 alırlar
    Her hero başına 1d6 asker ile savaşıyormuş gibi combat çevrilir (yani örneğin 3 hero bir askeri birlikle savaşıyorsa o anda karşılaştıkları asker sayısı 3d6Â?dır) Ancak bu sayı hiç azalmaz, her ölen askerin yerine yenisi geldiğinden toplam 100 kişilik birlikteki herkes tükenene kadar combat devam eder.

    .


    Last edited by dwaxer on Mon Apr 05, 2010 10:47 am; edited 3 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Fri Apr 02, 2010 11:05 pm Reply with quoteBack to top

    Ben varım hocam, köyün delisi gibi her oyundayım Dil

    Bir de bu kiraladığımız grupları eğer göreve yollarsak onlardan haber alana kadar onlarla alakamız olmamalı, yani onları yönetmemeliyiz gerçekçilik açısından, Tanrı değiliz ki onlarla iletişim kuralım. Bizim kendi karakterimiz o sırada şatosunda oturup çay içiyor olacak çünkü.

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Apr 03, 2010 9:24 am Reply with quoteBack to top

    .

    Saygınlık diye tabir ettiğim değeri Liderlik olarak değiştirdim. Hem daha iyi uydu, hem de saygı duyulmayan bir lord da korku ile liderlik yapabilir.


    Lordun karakter bilgilerine örnek:

    Lord Arthur (fighter)
    Liderlik:4d6+2
    KP: 18/2 (aktif/yedek)
    Arazi: (A2, B2, C3... gibi harita kodları yazılır)
    Kale Bonusu: +3 (buradaki +3Â?ün anlamı kaleyi savunurken bütün adamlarınız Att, def, dmg:+3 alırlar)
    Eşyalar ve Nakit: (gp miktarı ile kayda değer hazinedeki eşyalarınızı yazarsınız)

    Kale Bonusu:
    Bu sizin kalenizi nasıl inşaat ettiğinizi belirten bir sayıdır. Çncelikle her askeri birlik kendi arazisini savunuyorsa att, def ve dmg +1 alır. Ancak kalenizi (evinizi) savunurken kalenin büyüklüğüne göre (yani bağladığınız KP miktarına göre) bu değerler artar. KP:2 daha yatırıp Lord evinin etrafına sur çevirirseniz askerleriniz savunmada +3 alır. Bu bonusların +20Â?ye kadar yolu vardır, yani 20 KPÂ?lik devasa bir kale olana kadar. (ancak bunun için bir kral kadar zengin olmanız gerekir)

    Liderlik Konusu:
    Liderlik bonusunuz konusundan biraz daha bahsedelim. Çlke yönetmek için insanların sizin emirlerinizi sadakatle uygulaması lazım; bu da ne kadar etkili bir lider olduğunuza bağlı. Çrneğin evinize yakın arazilerinizden vergi toplanırken DC:6 (kolay) zorluk derecesine göre Liderlik check yapılır. Kaybedersen o yöre halkı artık sizi iplemiyor demektir ve vergi vermezler ve hatta sizden bağımsızlıklarını ilan edecek kadar ileri gidebilirler. Evinize komşu arazilerin sadakat DC:6 iken uzaklaştıkça bu zorluk değeri birer birer artmaya başlar. Çrneğin lord evinize 3 arazi parçası kadar uzak olan arazinin sadakat zorluk derecesi DC:9Â?dur. Size bağlı herolara da (özellikle hayati tehlikesi yüksek) bazı emirler vermek Liderlik check gerektirir ve her heronun sadakat DCÂ?si farklıdır. Çrneğin bir paladin size bağlılık yemini etmişse Sadakat DC:3 oldukça güvenilir iken bir hırsızın DC:9 ele geçirdiği teslim etmesi gereken bir hazineyi cebe atmaması daha zordur. (tabii paladine git şu beşikteki bebeyi kes dersen birden sayılar alt üst olabilir) Askeri birlikleri savaşa gönderdiğinizde de başlarındaki komutanların yönetme kabiliyetleri sizin Liderlik bonusunu alır.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Apr 03, 2010 1:20 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Askeri Birliklere Çrnekler:
    (Yayalar 100, atlılar 20 kişiliktir)
    -KP:+1 daha harcanarak Att/Dmg: +1/+1 upgrade olabilir
    -KP:+1 daha harcanarak Def/DR: +1/+1 upgrade olabilir

    Archers:
    (KP:3) Disiplin DC:9
    HP: 6
    Att/Dmg: 4d6/6 (melee:3d6/3)
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)

    Cavalry (medium armor):
    (KP:4) Disiplin DC:6
    HP: 9
    Att/Dmg: 4d6/7 (charge:5d6/10)
    Def/DR: 11/3
    Speed: 12 (x6)

    Cavalry (heavy armor):
    (KP:5) Disiplin DC:6
    HP: 9
    Att/Dmg: 4d6/7 (charge:5d6/10)
    Def/DR: 8/5
    Speed: 8 (x5)

    Peasants:
    (KP:1) Disiplin DC:12
    HP: 6
    Att/Dmg: 3d6/3
    Def/DR: 8/0
    Speed: 6 (x4)

    Knights:
    (KP:4) Disiplin DC:6
    HP: 12
    Att/Dmg: 5d6/7
    Def/DR: 7/6
    Speed: 4 (x2)


    Swordsmen:
    (KP:3) Disiplin DC:9
    HP: 12
    Att/Dmg: 4d6/6
    Def/DR: 9/3
    Speed: 5 (x3)

    Pikemen:
    (KP:3) Disiplin DC:9
    HP: 12
    Att/Dmg: 4d6/6 (against cavalry: dmg:+2)
    Def/DR: 9/3
    Speed: 6 (x3)


    Combat:
    Turn baseÂ?dir.
    Çncelik sıraları belirlenirken (Attack zarları)-DR formülü kullanılır.
    Saldıran taraf attack zarını atar, karşı tarafın defans değerini tutturursa saldırı başarılıdır ve dmg değeri karşı tarafın HPÂ?sini düşürür
    Eğer Attack değeri rakibin defansını 5 fazla tutturduysa dmgx2, 10 fazla olduysa dmgx3 diye katlanarak artar, yani saldırı başarısı ne kadar yüksekse dmg da o kadar yüksek olur; attackÂ?ın her 5 fazlası için bir ekstra dmg daha eklenir.
    Toplam dmg değerinden, rakibin zırh DR (dmg reduction) değeri düşülerek ne kadar HP hasarı olduğu net olarak belirlenir.
    HPÂ?si yarıya düşen birlik için her yeni bir emir verirken başarılı Liderlik check yapılmalıdır, aksi takdirde askerler emri uygulamaz ya da kaçabilir.
    HPÂ?si 1 olan birlikten kalan askerler kaçarlar. 0 ise adamların hemen hepsi ölmüş demektir.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat Apr 03, 2010 3:54 pm Reply with quoteBack to top

    Okuyupta yorum atmamak elde değil.
    Çok hoş çok!!
    Kesin varım

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr.Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Apr 03, 2010 9:25 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Hero Tiplerine Bazı Çrnekler:
    (aşağıdakiler bazı klasik tiplerdir, oyuncu DM ile anlaşarak istediği gibi değişik hero seçnekleri yaratabilir veya ufak detayları değiştirebilir. Ayrıca örnekler level-1Â?dir, level yükseldikçe spell ve special eklentileri olacaktır doğal olarak)
    L ile gösterilen bonus heronun leveline eşittir; L = Level
    Zar değeri verilmemiş her kabiliyet: 2d6Â?dır! (default)

    Barbarian:
    Loyalty DC: 9
    HP: 15
    Att/Dmg: 5d6+L/8
    Def/DR: 10/2
    Speed: 7 (x5)
    Intimidate: 5d6+L
    Athletic, Agility, Endurance: 4d6+L
    Will, Survival: 3d6+L

    Bard:
    Loyalty DC: 9
    HP: 9
    Att/Dmg: 3d6+L/3
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)
    Bluff, Disguise, Music: 5d6+L
    Awareness, Diplomacy, Agility, G.Information, Knowledge, Stealth: 4d6+L
    Thievery: 3d6+L
    Spells: [2L/Day/each], Level-1(Fascinate; will-DC:9+L)

    Cleric:
    Loyalty DC: 6
    HP: 9
    Att/Dmg: 3d6+L/3
    Def/DR: 9/3
    Speed: 6 (x3)
    Healing, Language: 5d6+L
    Knowledge, Will: 4d6+L
    Diplomacy: 3d6+L
    Spells: [2L/Day/each], level-1 (Heal:1d6+L) (Bless: grup:Att&Dmg:+1)

    Fighter:
    Loyalty DC: 6
    HP: 12
    Att/Dmg: 5d6+L/7
    Def/DR: 7/6
    Speed: 5 (x2)
    Athletic, Intimidate, Endurance: 4d6+L

    Paladin:
    Loyalty DC: 3
    HP: 12
    Att/Dmg: 4d6+L/7
    Def/DR: 7/6
    Speed: 5 (x2)
    Will: 5d6+L
    Athletic, Intimidate, Diplomacy, Endurance: 4d6+L
    Knowledge, Language, Healing: 3d6+L
    Special: Detect Evil

    Ranger:
    Loyalty DC: 6
    HP: 9
    Att/Dmg: 4d6+L/6
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)
    Survival: 5d6+L
    Agility, Awareness, H.Animal, K.Nature: 4d6+L
    Athletic, Endurance, Will, Healing: 3d6+L

    Thief:
    Loyalty DC: 12
    HP: 9
    Att/Dmg: 4d6+L/3 (sneak; dmg:+2)
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)
    Awareness: 5d6+L
    Thievery, Agility, G.Information, Stealth: 4d6+L
    Bluff, Disguise: 3d6+L

    Assasin:
    Loyalty DC: 12
    HP: 9
    Att/Dmg: 4d6+L/4 (sneak; Att:+1d6, dmg:+3)
    Def/DR: 10/2
    Speed: 6 (x4)
    Awareness, Agility, Stealth: 4d6+L
    Thievery, Bluff, Disguise, G.Information: 3d6+L
    Special: Poison (Endurance-DC:9+L, P.dmg:+5 & Att/Def:-2/-2)

    Wizard:
    Loyalty DC: 9
    HP: 6
    Att/Dmg: 3d6+L/2
    Def/DR: 7/0
    Speed: 6 (x4)
    Knowledge, Language: 5d6+L
    Will: 3d6+L
    Spells: [2L/Day/each], level-1(Magic Bolt: Att/Dmg:4d6+L/4 & ignores DR) (Mage Armor: Def:+2, 1hour/L) (Detect Magic)


    Askeri Birlikler ile Hero Etkileşimleri:
    Eğer heroÂ?lar askeri bir birliğin içinde onlara destek olursa, her heronun L değeri kadar o askeri birliğin Att, Def ve Dmg değerlerine eklenir.
    Peki herolar ile 100 kişilik askeri birliklerin HP, Att, Def, vs değerleri birbirine çok yakın? Bir ya da birkaç hero tutup da bir askeri birlik ile savaşa tutuşursa ne olur? Bu durumlar için şöyle bir formülümüz var:
    Eğer Askeri birlik bir heroya saldırıyorsa +2D alır
    Eğer hero askeri birliğe saldırıyorsa Askeri birlik Def:+20 alır
    Herolar askeri birliğe grup halinde saldırırken Att & Dmg değerlerini birleştirebilirler

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat Apr 03, 2010 9:42 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Evet oyuncular yavaş yavaş geldiğine göre, Lordlar da yavaş yavaş hazırlansın. Aşağıda oyunun giriş paragrafı var. Bu bilgiler ışığında Lordunuzun özgeçmişini, aile yapısını evli mi çocuklu mu (ancak çocuklar henüz küçük olsun) ve başlangıç için olan 20 KPnizi harcayarak merkez üssünüz, toprağınız, adamlarınız vs karar verin. Bu arada en az 1 KP Destiny Point için ayırmanızı teklif ediyorum, sigorta gibi mucize filan.

    ........

    Lords of the Far
    Çlümcül Pafund ÇölüÂ?nün ötesindeki verimli topraklar keşfedildiğinden beri on yıldan fazla olmuştur. Â?Uzak TopraklarÂ? adı verilen bu vaha-ülke uçsuz bucaksız lanetli Pafund ÇölüÂ?nün uzak bir köşesinde, tılsımlı olduğu iddia edilen devasa bir gölün etrafındadır. Dağlar adeta kendilerini kuşatan sıcak çölden korumak ister gibi ülke boyutlarındaki araziyi çembere almışlar ve yüksek zirvelerinden akıttıkları yeraltı kaynak sularını Tılsım GölüÂ?ne doğru akıtmaktaydılar. Topraklar verimliydi ve dağlarda kömür, demir, gümüş, altın gibi madenler bol boldu. Bu henüz yabani sayılabilecek toprakların tek kusuru, oraya gitmek için geçilmesi gereken zorlu çöldü. Buna rağmen toprak kapma yarışındaki göçmenler tası tarağı toplayıp Uzak Topraklara gitmeye çoktan başlamışlardı bile. Ayrıca bu topraklardaki eski bir uygarlığın kalıntılarından, tılsımlı eşyalarla dolu saklı hazinelerden o kadar çok bahsediliyordu ki, bir sürü maceracı da bu esrarengiz yerin cazibesine kapılıp oraya gitmektedirler. Henüz ancak köyler ve ufak kasabalar şeklinde yerleşimler olan Uzak Topraklar belli ki kısa sürede kalabalıklaşacaktır.

    Siz de bu fırsatı kaçırmak istemediniz ya da asil aileniz sizi teşvik etti ve Uzak TopraklarÂ?da kendi lordluğunuzu kurmak için belli bir sermayeyi, parayı ve adamı alarak göç ettiniz. şimdi de beğendiğiniz bir arazi seçip, artık oraları kendinizin yöneteceğini ilan ettiniz. Acaba bu esrarengiz ülke size kolayca kucak açacak mı?

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat Apr 03, 2010 10:35 pm Reply with quoteBack to top

    Güzel bi giriş olmuş. Oyunlar başlasın Wink

    Yalnız benim bu hafta girememe gibi bir sorunum olabilir.
    SINAV HAFTASI!!! Sad

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr.Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sun Apr 04, 2010 9:50 am Reply with quoteBack to top

    Maho Ağa gelir gelmez Uzak Topraklar'ın tamamına el koydu, karşı koyanı vurdurttu, koymayana toprağı sürdürttü."

    Diye bir giriş geldi içimden (çünkü sınıfta bana Maho Ağa derler de Very Happy ) ama ciddi olalım şimdi.

    Lord Edmond (Sorcerer)

    Sanırım herkeste 18/2 şeklinde KP'ler.

    Çyleyse

    5 parça toprağım olacak (Bilemiyorum çok mu, ama sanmıyorum.) (5 kp)

    2 birlik okçu (toplam 6 kp)

    2 birlik peasants (2 kp) (Bunları tarladaki işçiler olarak düşündüğüm için aldım?)

    1 Level Wizard

    1 Level Cleric

    1 birlik swordsmen (3 kp)

    Haritayı bilmediğim için arazilerime isim veremedim.

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Sun Apr 04, 2010 10:18 am Reply with quoteBack to top

    Yalnız kare başına gelir demişsin, fakat her şehir / her köy aylık aynı parayı kazanmaz ki. Hele hele bi şehirle bi köyün geliri çok daha farklı olur. Ben mesela oynarsam küçük ama zengin bi krallık kurarım başlar başlamaz, ama toprağım olmazsa nasıl olacak bu iş? Dengesiz olmuş Dil

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Apr 04, 2010 3:23 pm Reply with quoteBack to top

    AlenthasLeasess wrote:
    Yalnız kare başına gelir demişsin, fakat her şehir / her köy aylık aynı parayı kazanmaz ki. Hele hele bi şehirle bi köyün geliri çok daha farklı olur. Ben mesela oynarsam küçük ama zengin bi krallık kurarım başlar başlamaz, ama toprağım olmazsa nasıl olacak bu iş? Dengesiz olmuş Dil

    Bir harita hazırlayacağım (şeklini hikayeden az çok tahmin edersiniz) bunu karelere böleceğim (altıgen daha iyi olurdu aslında tabii) Her kare yaklaşık 40 km çapında bir araziyi temsil ediyor. Başlangıçta en az bir araziniz olmak zorunda çünkü üzerine kale kuracaksınız. Arazilerden 1d6*100gp geliyor derken bu ortalama bir gelir, tarım ve hayvancılıktan gelen vergi. Ancak bir arazi üzerinde ne bileyim büyük bir kasaba, ticaret merkezi, maden, liman vs olursa ekstra 1d6'lar eklenecek tabii ki.
    Bu arada her araziden gelir gelecek ah ne güzel diyebilirsin ama bunun depremi var, seli var, goblin baskını, kurtadam salgını vs gibi feleketlerin başınıza gelmesi de mümkün. Bunu DM keyfine göre değil, her ay atacağı kader zarıyla belirleyecek. Yönettiğiniz toprakları sadece bir gelir kapısı olarak düşünmeyin; orada yaşayan insanların dertleriyle ilgilenmek ve madem ki devlet rolüne soyunuyorsunuz, oraya kanun düzen götürüp, kötülüklerden de korumanız gerekir. Köylüler size elçiler gönderip dertlerini anlatacaklar her ay; eğer onları dinlemez geri çevirirseniz gittikçe size karşı olurlar.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sun Apr 04, 2010 3:40 pm Reply with quoteBack to top

    Edmond wrote:

    Lord Edmond (Sorcerer)
    Sanırım herkeste 18/2 şeklinde KP'ler.
    Çyleyse
    5 parça toprağım olacak (Bilemiyorum çok mu, ama sanmıyorum.) (5 kp)
    2 birlik okçu (toplam 6 kp)
    2 birlik peasants (2 kp) (Bunları tarladaki işçiler olarak düşündüğüm için aldım?)
    1 Level Wizard
    1 Level Cleric
    1 birlik swordsmen (3 kp)
    Haritayı bilmediğim için arazilerime isim veremedim.

    -Edmond 18/2 KP diye bir mecburiyet yok, istersen 20'sini de yatırabilirsin.
    -5 parça toprak başlangıç için az değil doğrusu ama olsun
    -Askerlerin çok fazla, nerdeyse ordu yapmışsın tabii tercih meselesi. Peasant birlikleri için her ay sana birlik başına 100gp vereceğim çünkü barış zamanında çiftçilik yapabiliyorlar.
    -Lord Edmond'u sorcerer yapmışsın; sorcerer için ilk seviyede 2 büyü ardından her levelde yeni bir büyü düşünüyorum ama bu büyüleri günlük yapabilme limitin wizardın 2 katı olacak. Ancak baştan uyarayım senin bir büyücü olman halk tarafından pek de hoş karşılanmayacak, köylü kısmı senden korkacaklar doğal olarak. Eğer tercih ettiğin büyü filan ya da konsept fire, cold, dragon, vs gibi söyle ona göre ayarlayalım lordunun özelliklerini.
    -şimdi yanlış anlamazsan sana heroların hakkında bir şey söyleyeceğim. Bir wizard, 1 cleric biraz sakat değil mi; araya bir de tank koysaydın? Smile Bir de bu party hem yolunu kaybeder, hem de gelen tehlikeyi zamanında farkedemez, ne de gizli şeyleri bulabilirler. Mr.Green Bence şunlara biraz takviye yap

    Değişiklikler yapabilirsin; daha acelemiz yok.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Apr 05, 2010 11:27 am Reply with quoteBack to top

    .

    Aslında Yukarıdaki sistemi uyarlayarak bir tür masaüstü oyun yapmak istiyorum. Biraz modifiye edilerek, ticari olarak piyasaya bile sürülebileceğine dair içimde iyimser bir tahmin var.
    64 karelik bir haritada en az iki oyuncu kalelerini kurar. 64 kare olması oyunu beta aşamasındayken dama tahtası üzerinde deneyebilmemiz için. Başlangıçta karşılıklı köşelerde (ya da çok oyuncu varsa birbirlerinden uzakta haritanın kenarlarında) olacaklar ve sırayla her seferinde bir kareyi keşfedecekler. Keşifler oyuncunun gönderdiği herolar aracılığıyla olur. Hero sayısı 5 ile sınırlıdır.

    Yeni bir arazi keşfinde şunlar olur:
    1-Oyuncu Altmış iki kartlık Land destesinden rastgele birini çeker ve o arazinin yapısını öğrenir. Land kartlarında şunlara benzer kısa yazılar vardır (tabii ticari versiyonda resim olacak):
    -Ormanlık Arazi; KP:+1
    -Gümüş Madeni kurulabilir; getirisi: +1d6x100 gp
    -Küçük bir kasaba var. 1 Peasant birliği koruyor. DC:15 Liderlik ya da Diplomacy check ile sana katılabilirler, aksi halde topraklarını savunacaklar
    -Altın Madeni kurulabilir; getirisi; +2d6x100gp
    -Goblin Köyü var; 100 Goblin asker ve 3 Warg
    -Kadim şehir kalıntıları; KP:+(1d6-3)
    -Lanetli Bataklık; KP:-1
    Bu ve benzeri bilgiler oyuncuya avantaj, dezavantaj sağlayacak ya da araziyi ele geçirmesi için yapması gereken ön koşulu bildirecek (örneğin goblin köyünün ortadan kaldırılması gibi) Kartlar benzersiz olmak zorunda değil; aksine köy kasaba, orman, maden kartlarından bol bol, harabeler, teleport kapısı ve düşman yaratık klanları gibi kartlardan da birkaç tane olabilir. Çekilen kartlar sakın ha tekrar desteye konmamalı, kenara ayrılmalıdır.

    2-Aynı oyuncu turun devamında bu sefer de 62Â?lik başka bir desteden rastgele bir Quest Kartı çeker; bu kart o arazideki hero grubunun yapabileceği görevi gösterir. Bu görevler kartlardaki açıklamaya göre bazen hemen başlar, ya da oyuncu isterse herolarını riske atmamak için o görevi kabul etmez. Kabul edilmeyen görevlerin bazıları (kartta belirtildiği üzere) daha sonra o araziye geri dönülüp yapılabilir ama bazıları için doğal olarak artık çok geçtir. Ertelenen Quest kartları kenara ayrılarak saklanır ama iş işten geçiyorsa kart ortadan kaldırılır. Heroların level yükselmesi de bu questler sayesinde olur. İlk etapta level-1 başlayan herolar iki görev başarırlarsa level-2 olurlar. Ardından üç görev daha başardıklarında level-3, ardından dört görev daha level-4, gibisinden giderek artar. Quest kartlarında şuna benzer özet senaryolar yazmaktadır:
    -Yakınlarda korkunç bir ejder vardır ve insanları yemektedir. Birileri bu canavarın inine gidip iğrenç yaşamına bir son vermeli. Çdül: Tılsımlı Zırh (Def:+2, DR:+2), 2d6x1000gp
    -Yolda giderken bir çiftlik evini kuşatmış saldıran 10 orc gördünüz; yardım etmezseniz aileyi öldürecekler. Çdül: şöhret: KP:+1
    -Bir tepenin kıyısından geçerken oralarda pusuya yatmış bir GiantÂ?a rastladınız. Eğer grubunuzun Survival checkÂ?i DC:12 tutarsa devin ayak izlerini farkettiğiniz için dikkatliydiniz ve o sizi görmeden siz onu farkettiniz (isterseniz uzaklaşın ya da ilk darbeyi vurun) aksi takdirde o sizi farketti ve saldırdı. Çdül: Tılsımlı Balta (Att:+1, Dmg:+2), 1d6x500gp

    Quest combatlarındaki yaratıkları rakibiniz olan oyuncu(lar) oynatır. Oyunda amaç ülkenin hakimi olmaktır ve rakibinizin herolarını öldürmek işinize gelir. Çlen Heronun yerine gelen yenisi tekrar level-1 olacaktır çünkü. Ancak ressurection yapabilen bir cleric ya da scroll filan varsa ya da Destiny Point yakarak kurtulma seçenekleri var tabii.

    3-Turun bu aşamasında ise oyuncu askeri birliklerini hareket ettirir. Savaş gerekiyorsa ordular çarpıştırılır. Ordular, varsa Land kartlarındaki savaş durumlarına sokulabilir ama quest kartlarına asla müdahale edemezler. Questler sadece herolar içindir.

    Turda yapılacak başka bir şey kalmayınca sıra diğer oyuncuya geçer ve sırayla gider. Eğer diğer oyuncuların oynattığı lordlar ölürse, tek kalan oyunu kazanır.

    Buraya kadar okumuş olan varsa, umarım bunun zevkli ve eğlenceli bir masaüstü strteji oyunu olacağını düşünmüştür. Land ve Quest kartlarından başka bir de questlerde bahsi geçen yaratıkların özelliklerini gösteren bir monster list olması gerekiyor. Monsterlerin detayları da yukarda classların gösterildiği gibi basit tutulmalıdır. Bir de wizard, cleric spell list olmalı.
    Combatlar da haritalarla filan, çevre faktörlerini katarak değil, basitçe Â?FighterÂ?im 3 numaralı orcÂ?a saldırır!Â? Â?ClericÂ?im rangerÂ?imi iyileştirir!Â? gibisinden ya da karşı takımı oynatan arkadaş, Â?ejderha bütün grubuna birden alev nefesi fışkırttıÂ? Â?haydut wizardına ok atar!Â? gibisinden anlatarak zarlar atılır sonuçlar alınır.


    Evet yorumlar ve monster, land, quest dizaynlarına yardımlar olursa şimdiden teşekkürler.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Mon Apr 05, 2010 8:26 pm Reply with quoteBack to top

    Hımm, iyiymiş yav. Tam da aklımdan geçen şeylerdi. Başlasın da ben de katılırım, aklımda bir şeyler oluşmaya başladı. Bakalım.

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Mon Apr 05, 2010 9:10 pm Reply with quoteBack to top

    .
    Ben ayın 14'üne kadar sallıyorum çünkü önemli ve konsantre olmam gereken bir işim var ama o tarihten itibaren oyuna güzel vakit ayıracağım. Çnemli bir nokta da sizlerin (umarım en azından 3-4 lord olur) oynadıklarınızı bir öykü haline sokmaya çalışacağım. Tabii sizin yazdıklarınız da olacak, en sonunda ocakbaşına koymaya değecek bir hikaye çıkarmaya çalışacağız umarım.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.63 Saniye