Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: uvifazo
    Bugün: 0
    Dün: 5
    Toplam: 33780

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 547
    Üye: 0
    Toplam: 547

    FrpWorld.Com :: View topic - Vault 122
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Vault 122 View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Darktimes
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 02, 2006
    Posts: 809
    Location: istanbul

    PostPosted: Fri Oct 15, 2010 10:01 am Reply with quoteBack to top

    Darkgnome'nin dediğine katılıp oyunu detaylandırmanın ve tabii geliştirmenin oyunun kalıcılığı ile doğru orantılı bir etki yaptığını düşünüyorum.Kendimden örnek vermek gerekirse genelde bir çok web browser oyunu oynamışımdır ama tek vazgeçemediğim EN ayrıntılı olandı, burda da bahsi geçmişti belki duymuşsunuzdur.Belki çok da uzun süre olarak algılanmayabilir ama bu oyunu 3.5 seneden fazla bir süredir oynuyorum.Senaryo ile birlikte ayrıntılının oyundaki kalıcıkta büyük bir payı var.Tabii özel bir forum platformuna sahip oluşları sitede vakit geçirmek isteyenler için birebir.Sonrası için ideal fikirler bunlar.

    Zaten ultima online oynamış olanlar da ne kadar ayrıntılara önem verilmiş olduğunu bilir gerçi o web browser oyunu değil ama hala da benim favori oyun sıralamam da çok iyi yerdedir.Kaç yılında çıktığından bahsetmeme gerek yok sanıyorum Smile

    Bu proje hakkında da karakterlerin kaba vücut yapıları çizilip eşyalar üzerlerine yerleştirilebilir.Çok ayrıntılı olmasa da yüzüklerin, pantolonun yerleştirildiği bir bölme yapılma fikri hoş bence.Bu benim genel bir yorumum, hikayesiydi, görevleriydi derken uğraşılabilecek bir düşünce ilerleyen zamanlarda.

    _________________
    Ultima bırakılmaz, ara verilir Wink

    Last edited by Darktimes on Fri Oct 15, 2010 1:47 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Possessed
    Site Ã?izeri





    Joined: Mar 13, 2006
    Posts: 958
    Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...

    PostPosted: Fri Oct 15, 2010 1:09 pm Reply with quoteBack to top

    Vay, çok hızlı bir gelişim gösteriyor oyun. Her baktığımda yeni şeyler görüyorum. Yalnız benim eleştirim de şu yönde; gittikçe Falloutlaşıyor. Esin kaynakları olabilir tabii, olmalı da. Ama bu Fallout evreninde geçen bir öykü gibi görünmeye başladı. Amacınız buysa tamam; ama başka bir oyun çıkarmak istiyorsanız biraz dikkat.

    Bu arada özellikle Devrimk için Tank Girl ve Mad Max'ten başka bir esin kaynağı daha söylemek isterim: Borderlands. Atmosferi ve karakter tasarımları ilginç bir oyun. Ayrıca Artemis Entreri de karakterler için skill hazırlarken buradan faydalanabilir. Wikisinde her şey resimlerle yazılmış. Bir de acayip zengin bir silah kataloğu var. Bakın wikisi:
    http://borderlands.wikia.com/wiki/Borderlands_Wiki

    _________________
    I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Oct 15, 2010 7:05 pm Reply with quoteBack to top

    Aldığım cesaretle daha da ileri giderek bazı anlamadığım noktaları aydınlatma kapsamında öneriler getireceğim.

    - Sanırım...
    * O zaman....
    ** Bu sayede

    - Her oyuncu kendi karakterini değil grubunu yaratıyor. Bu grubu 3-4 kişiden oluşturabiliyor ve görevin içeriğine göre, göreve gidecek olan grubunun elemanlarını değiştirebiliyor. Göreve gidenler tecrübe puanı kazanıp seviye atlarken, gitmeyenler de Vault içinde bazı araştırmaların, inşaatların ve erzak toplamanın hızlanmasını sağlıyor. Ancak bu bahsettiğim teknoloji, inşaat ve erzakların içeriği daha belirlenmiş değil.

    *1. Oyunun ismini Vault 122 yerine Vault olarak değiştirsen.

    *2. Nükleer savaş yerine yok olan bir dünyadan kaçan insanlar yapsan. Gelişleri ile dünyanın dengesi bozulmuş olsa. Çöller, denizler, buzullar... Hepsi bir arada, yanyana olan dengesiz ve herşeyin beklenebileceği bir dünya.

    *3. Oyun öncelikle Vault 122'den başlasa ve oyundaki herkes sadece bir karakter ile başlasa ve kazandığı paralar ile teknoloji, teçhizat, zırzavat alabilse.

    *4. Oyunda yeni karakterler sadece belli görevler ile açılabilse. Bu görevler alınmadığı sürece o karakterler alınamasa.

    *5. Tüm karakterleri bir araya topladıktan sonra belli teknolojileri de elde edince, Vault içinden ayrılıp kendine ait bir karakol kurabilme yetkin olsa ve bu karakol üstünden giderek daha ileride görevleri almak isteyenlerin sana belli bir yüzde verme zorunluluğu olsa. Ayrıca kurulan karakolda Vault'ta ortaya çıkarılmış tüm teknolojilerin araştırılarak yaratılabilmsei ve gelen grupların Vault'a geri dönmeden buradan alışveriş edebilme ve zaman kazanma seçenekleri olsa.

    *7. Karakolların savunmalarından açanlar sorumlu olsa ve zaman zaman bu karakolların başına gelen felaketlerden karakol her kurtulduğunda içindekiler tecrübe kazansa, savunma başarılı olmadığında ise karakol çökse ve yeni bir karakol kurana kadar oyuncu karakoluna yaptığı tüm gelişmelerden mahrum kalsa.

    *6. Vault çevresi çok dolduğu zaman Vault 123 açılsa.

    ** Çöle dönmüş bir dünyadan daha zengin, hayal gücü ile her yöne sapabilecek, bir dünyada, sadece görev bitirme değil kendine ait bir şeyler kurmaya çalışan oyuncular arasında tatlı bir rekabet ortamı sağlanabilir, savunma görevlerinde yardım alabilmek için Guildler kurulabilir. Ayrıca her yenilik sadece Vault'taki kadar olacağın kontrol hala onda olacak.

    ** Oyuna daha fazla ilgi ve dikkat toplanabilecek.

    ** Gözümün önüne gelen HoM&M vari bir harita üstünde, Fallout tackticks vari ancak ikisinden de çok daha basit, bir yandan da daha farklı özelliklere sahip bir oyun.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Artemis Entreri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 14, 2005
    Posts: 1521
    Location: Ýstanbul

    PostPosted: Fri Oct 15, 2010 8:12 pm Reply with quoteBack to top

    İlginç bir öneri. Çncelikle fikri kısmen de olsa beğenmeme rağmen konu hakkında kendi düşüncelerimi de belirteyim.

    * Bilgilendirme: Sandığın kısım doğru. Kaynaklar, yapılar belirlenmiş ama tamamen değil ve yazıya dökülmedi henüz. Bir ara ayrıntılarıyla anlatırım yine bu başlıkta.

    1. Ticari kaygımız yok belki ilk aşamada ama oyunun geniş bir kitle tarafından oynanıyor olması büyük bir tatmindir benim için. Bu sebeple önce sosyal oyun (günümüzde facebook oyunu demek daha doğru olabilir piyasanın %95'ine facebookun sahip olduğunu düşünürsek) oynayan kitlenin alışkanlıkları ve neler sevdiğine/oynadığına göz atmamız gerekir. Ayrıca ilerde oyun ticarileşirse bundan en iyi şekilde de kar etmek gerekir. (Aksini düşünmek için fazla idealist olmak gerekiyor.) Tabi bir yandan da asıl amacımızı unutmamak lazım. Yani sadece ticari kaygıyla da yola çıkarsan sonunda kendini farmville 2 yaparken bulabilirsin. Bu istenmeyen bir durum.

    Bu tarz oyunlar detaylandıkça güzelleşir gibi bir kanı var. Bir kısım için evet, doğru olabilir gerçekten de. Ama genel olarak casual oyun oynayan insanlar oyun dinamikleri açısından detayı sevmez. (görsellerde detay sevilir yine.) Yani siz tutup da farmville de - tamam tarla ekiyorsun ama her tarlanın da bir seviyesi var, ayrıca domates ektin ama hormon miktarını seçmen lazım, şimdi bu domatesleri kaçtan satmaya çalışcaksın vs. vs. gibi oyunu zilyon şekilde detaylandırırsanız o oyun oynanmayacaktır. Kulağa daha zevkli gelen oyun elementlerinin büyük bir çoğunluğu tasarım aşamasında çöpe atılır.

    Game Design diye bir meslek var dünyada. Türkiyede henüz yaygınlaşmadı. İnternetten ders aldım vaktiyle birkaç tane. Çğretilen temel şey şuydu. Game Designer yeni dinamikler icat eden değil, kaldırması gerektiği dinamikleri bilen kişidir. Artistçe bir söz ama bir kaç oyun tasarım eksiklikleri veya fazlalıkları (design flow) yüzünden elinizde patlayınca ya da çevrenizdeki dostlarınızın elinde patlayınca doğruluğunu görüyor insan.

    Inventory üzerinden örnek vermek isterim. Tek bir karakterin inventory'siyle uğraşmayı hepimiz severiz. Itemları özene bezene seçer, aralarındaki farklara bakıp doğru olanı giydiririz. Elinizde kontrol edebileceğiniz 10 karakter olunca bu anlamlı olacak mı sizce? Ya da bunca çeşit item a mantıklı özellikler ekleyebilecek miyiz? İnsanlar bu 10 karakterin de inventorysi ile uğraşmak isteyecek mi? Bunca elementi dengeli bir şekilde sunmak mümkün mü? Bence bu soruların cevaplarını vermek çok zor. Bu denli bir detayın casual marketine uymadığını, bu riski almaya da değmeyeceğini düşünüyorum. Çünkü o kadar dinamiği ve görseli eklemek de kolay değil bir oyuna. Daha önceden de bahsettiğim gibi oyuncuya ait tek bir inventory olabilir.

    Oyunun ismi konusunda: Dediğim gibi değiştirebiliriz. Sadece Vault bile olabilir, ama değişecekse daha orjinal birşeyler olması tercihimdir.

    Nükleer savaş sonrasını insanlar sever. (ben dahil olmak üzere Very Happy) dediğin gibi bir dünyayı ise yaratmak zor gerçekten.

    Yeni karakterlerin açılması konusunda tamamen katılıyorum. Zaten öyle yapmayı planlıyorduk. Oyuncu seviyesine göre açılacak ya da dediğin gibi bazı görevlerin tamamlanmasıyla açılacak karakterler olacak. Hatta gerçek parayla satılacak bazı karakterler de olabilir ticari kısım düşünüldüğünde.

    Quote:
    *3. Oyun öncelikle Vault 122'den baþlasa ve oyundaki herkes sadece bir karakter ile baþlasa ve kazandýðý paralar ile teknoloji, teçhizat, zýrzavat alabilse.


    Tek bir karakteri görevlere göndermek de pek stratejik bir taraf göremedim. Benim kafamdaki oyun stratejik düşünme üzerine kurulu olduğu için asıl amacın kaynak yönetimi olması tercihimdir. Yani elimde 3-4 birim var, hangisini/hangilerini hangi göreve göndermen gerektiğini düşünmen ve seçmen gerekiyor.

    Karakol mekanizması çok karışık geldi, belki biraz daha açarsan daha iyi anlayabilirim.
    Yalnız oyunun teknik açıdan da yapılabilir olması gerekiyor. Anladığım kadarıyla işin içine biraz fazla multiplayer etkileşim sokmak istemişsin. Böyle birşey yapmaya gücüm olmayabilir Very Happy

    Quote:
    ** Çöle dönmüþ bir dünyadan daha zengin,


    Fallout evrenini yerme mi söz konusu? Very Happy
    Oyuncuların neyi daha çok seveceklerini bilmek mümkün mü?
    Mesela ben çöle dönmüş bir dünyayı çok severim...

    _________________
    Been there. Seen that. Got the scars.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sat Oct 16, 2010 9:24 am Reply with quoteBack to top

    Artemis'le üzerine yoğunlaştığımız projeyi açıklıyorum:
    İstimbol!

    Oyunla ilgili fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyoruz.
    http://www.frpworld.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=202194#202194
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.39 Saniye