Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: Shatargat
    Bugün: 0
    Dün: 0
    Toplam: 33538

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 38
    Üye: 0
    Toplam: 38

    FrpWorld.Com :: View topic - Star Trek Online
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Star Trek Online View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Fri Jan 07, 2011 11:03 pm Reply with quoteBack to top

    Star Trek Online Hakkında Bilmek İstediğiniz Her şey Çok Yakında Burada...

    Gemim USS Istanbul Türkiye semalarında...



    Image

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Efla
    Site Admin
    Site Admin





    Joined: Apr 10, 2004
    Posts: 3916
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Jan 07, 2011 11:29 pm Reply with quoteBack to top

    Hem sevindim hem üzüldüm.

    Sevindim çünkü gerçekten oyunu nasıl yapmışlar merak ediyorum. Ben de bir trekkie sayılırım.

    Kendi gemini kontrol etmek çok hoş bir fikir gibi.
    Hemen bir picard havasına bürünüverdim bile (Evet ben TNG cuyum)

    Çzüldüm çünkü online oyun olduğu için muhtemelen özenicem ama vakit ayıramayacağım yalan olacak. Of...

    Neyse bekliyoruz merakla.
    O zamana kadar,

    Live Long and prosper \\ //

    _________________
    Chaos is the law of nature,
    Order is the dream of man.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    catboy
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Jan 19, 2007
    Posts: 3268
    Location: Izmir

    PostPosted: Sat Jan 08, 2011 12:29 am Reply with quoteBack to top

    Daha bugün Oyungezer dergisinde yılın hayal kırıklığı seçildiğini okumuştum ve araştırdım cidden 2010 yılının en büyük hayalkırıklığı seçilmiş, yani Star Trek hayranları için ne ifade eder bu bilemem tabi... Rolling Eyes
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Sat Jan 08, 2011 7:47 am Reply with quoteBack to top

    Anaam güzelmiş ama ya. Dünyaya gelebildiğini bilmiyordum, çok hoş olmuş. Yalnız geminin ismi neden USS onu merak ettim, çünkü açılımı "United States Ship" olduğundan İstanbul ile uyumlu olmuyor Dil Gerçi görünüş olarak güzel duruyor, onu kabul ediyorum ama, dediğim gibi...

    Yazını büyük bir merakla bekliyorum. En kısa zamanda yazman umuduyla.

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Sat Jan 08, 2011 11:43 am Reply with quoteBack to top

    Geminin isminin başındaki USS maalesef benim de çok gıcık olduğum bir şey ama yapacak bir şey yok. Bütün gemilerin ismi USS ile başlıyor.

    Bir de prototip anlamına gelen başka bir kod da var, ben onu koyacağım gemimin başına zamanı gelince.

    Oyunun hayal kırıklığı olup olmadığına ise detaylı olarak değineceğim.

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Sat Jan 08, 2011 2:36 pm Reply with quoteBack to top

    Star Trek Online

    Kaptanın seyir defteri... Yıldız tarihi 9522.6

    KlingonÂ?lulara hiç bir zaman güvenmedim ve hiç bir zaman da güvenmeyeceğim. Oğlumun ölümünden dolayı onları affetmem mümkün değil. Klingon Yüce MeclisiÂ?nin şansölyesine, bir barış görüşmesine olan yolculuğunda eşlik etme görevimiz, bana kalırsa en iyi ihtimaller dahilinde bile problemli bir uğraş olacak. SpockÂ?a göre bu tarihe geçecek bir olay, ona inanmayı çok isterdim, ama tarihe geçecek olaylar önce benim gibi adamları nasıl geçecekler?

    Kaptan James T. Kirk


    Aaah bu sözleri duyduktan sonra hangimiz üniformalarımızı giyip kaptan köşkünden köprüye koşmak istemedik ki?

    Star Trek online sayesinde artık bu imkana sahibiz çünkü bu oyunda herkes kendi gemisinin kaptanı.

    Oyun 2409 senesinde geçiyor, Star Trek NemesisÂ?den yaklaşık 30 yıl sonra. Oyunun hikayesini anlatmayacağım, çünkü her şey sizin çevrenizde şekilleniyor. Level atladıkça oyunun arka plan hikayesini de öğrenmeye başlıyorsunuz. Elbette sizden güçlü düşmanlar, sizden rütbeli kaptanlar ve bilgili ırklar var, ama her şeyin odak noktasında siz varsınız. Ve tabi sizin gibi hisseden binlerce oyuncu daha...

    Oyuna Klingon veya Yıldız Filosu'na mensup bir karakter yaratarak başlıyorsunuz. Klingon'lar şu anda hemen hemen galaksinin geri kalanıyla savaş halindeler. Bu yüzden aynı tarafta değiliz.

    Henüz bir Klingon karakter yaratmadığım için size Yıldız Filosundan bahsedeceğim.

    Yıldız Filosu diplomatik olduğu kadar askeri de bir oluşum olduğundan oyunda seviyeler aslında rütbelere tekabül ediyor. Henüz kaptan rütbesine gelmemiş olmanıza rağmen oyuna kendi geminiz ile başlıyorsunuz. Bu durum pek çok Star Trek hayranında hayal kırıklığı uğratan bir durum. Ne yazık ki mompg kuralları bazen kurgunun önünde geliyor. Ancak oyunun yaratıcıları bu şikayetleri öngörmüş olacak ki, henüz bir teğmenken size neden bir gemi verildiğini uzun uzun açıklıyorlar ve bunun daha önce de zor zamanlarda yapılan bir şey olduğunu söylüyorlar.

    Oyundaki rütbeler şöyle:

    Level 0:Ensign (Tutorial)
    Level 1-10 Lieutenant, Tier I Ship
    Level 11-20 Lt.Cmdr, Tier II Ship
    Level 21-30 Commander, Tier III Ship
    Level 31-40 Captain, Tier IV Ship
    Level 41-50 Rear Admiral, Tier V Ship

    Ben şu anda 31. LevelÂ?ım. Yani yeni Kaptan oldum. Tier IV bir Exploration CruiserÂ?ım var.

    Oyunda level atladıkça, yönettiğiniz gemilerin de sınıfı yükseliyor. Yani aslında size henüz bir Teğmen olduğunuz zaman sandal büyüklüğünde minicik bir şey veriyorlar ve ancak Commander seviyesi ile birlikte nispeten bir şeye benzemeye başlayan gemileriniz oluyor.

    STOÂ?da sadece üç tanecik karakter sınıfı var. Mühendis, Bilim ve Taktik. Aslında Star Trek bilmeyenlerimiz bile buna aşinalardır. Mühendisler hep sarı renk giyerler, Bilim görevlileri mavi. Taktik görevlileri ise kırmızı. Bu mantıkla KirkÂ?ün kırmızı elbisesi onun bir taktik uzmanı olduğunu gösteriyor...

    Karakterinizin sınıfı nasıl bir oyun oynayacağınızı kökten değiştiriyor. Bu yüzden bu aşamada oyun stilinize göre doğru karar vermek hayati önemde.

    Her bir sınıf hakkında detaylı bilgi vermeden önce, aynı mantıkla gemilerin de farklı sınıfları ve seviyeleri olduğunu söylemek zorundayım. Gemilerin üst seviyelerine rütbe atladıkça ulaşabilirken, sınıfını seçmekte özgürsünüz.

    Cruiser, Escort ve Science Vessel ise oyundaki gemi sınıfları... Escort genelde taktik officerların, science vessel science officerların, cruiser ise mühendislerin favori seçimi oluyor. Ancak çok tehlikeli karma kaptan-gemi kombinasyonları da yapmak mümkün. Bunu biraz büyüye yönelmiş fighter, veya priestliğe sulanmış wizard gibi düşünebilirsiniz. Gemi ve kaptan eşleşmelerinin ne olduğunu daha iyi anlayabilmeniz için şöyle bir benzetmede bulunacağım.

    Escort Â? Taktik Kaptan: İki elli silah kullanan pure fighter damage per second karakteri
    Cruiser Â? Taktik Kaptan: Tek el kalkan, tek el silah, pure fighter.
    Science Vessel Â? Taktik Kaptan: Fighter-Mage, Ranger vs.
    Escort-Mühendis Kaptan: Barbar (Her şey onların lehineyken ölümcüller ama bu çok kolay değiştirilebiliyor.)
    S.Vessel-Mühendis Kaptan: Çldürmeyen ve ölmeyen tuhaf bir şey.
    Cruiser-Mühendis Kaptan: Dwarven Defender. Pure Tank. En hantal kombinasyon.
    Escort-Science Kaptan: Assassin diyebiliriz. İlk 20 saniye geçtikten sonra korkulacak bir yanları yok.
    Cruiser-Science Kaptan: Kendi de oynamaz, seni de oynatmaz.
    Vessel-Science: İşte bunlar sorun... Oynaması oldukça zor, ama bir kez kavrandığı zaman her grubun yanında istediği gemi tipi. Genelde bunlar yumuşatır, EscortÂ?lar avlar. CruiserÂ?lar da balon gibi gezerler etrafta.

    Image



    Oyunda EscortÂ?lar son derece hızlı ve mükemmel manevra yeteneklerine sahipler. Silahları genelde ön tarafa konuşlandırılmış. Bu da kuyruğunuza geçip sizi canınızdan bezdirecekleri anlamına geliyor.

    Oyunda manevra kabiliyetiniz hayati öneme sahip. EscortÂ?lar genelde cruiser sınıfı gemilerin arkasına geçip allah ne verdiyse saydırıyorlar. Tüm hasar kalkanın tek bir yönünde toplanınca inflak etmek de kaçınılmaz oluyor.

    Yıldız filosunun gemilerinin genel özelliği nispeten güçlü kalkanlara sahip olmaları. Klingon gemileri ise daha dps odaklı. Bu da aralarında bir denge oluşmasını sağlıyor. Bir diğer mantıkla, Klingon escortu oyunda en çok hasarı bırakan gemiyken, Yıldız filosu kruvazörleri de en çok hasarı kaldırabilen gemiler oluyor.

    Birbirinin arkasını kollayan Yıldız filosu kruvazörleri kolay altedilebilen bir düşman değil. Çte yandan ne yaptığını bilen iki klingon escortu da insanı kolayca delirtebiliyor. Zira tam yok edecekken kayboluyorlar, ve o sırada diğeri onun yarım bıraktığı işi bitirmek için görünmezlik örtüsünü indiriyor.

    Gördüğünüz gibi hangi karakteri veya gemiyi seçerseniz seçin, iyi bir kaptan olmak zorundasınız. Farklı gemi tiplerine göre farklı takım oyunları geliştirmeniz gerekiyor. Ve hayatta her zaman olduğu gibi en zayıf yerinizin Â?kıçÂ? tarafı olduğunu unutmamanız gerekiyor.

    Peki hepsi bu kadar mı?

    Elbette hayır. Köprü mürettebatı olmadan Star Trek olur mu?

    Oyunda ilerledikçe rütbeli mürettebat sayınız da artıyor. Mesela 10 tane rütbeli mürettebatınız varsa bunları köprüde çeşitli görevlere atıyorsunuz. Gemide bulunan taktik, mühendislik ve bilim konsollarına atanan mürettebatlar çeşitli özellikleri ile size destek oluyorlar.

    Tıpkı kendi karakterinize dağıttığınız gibi mürettebatınıza da kazandığınız skill pointÂ?leri dağıtıyorsunuz. Rütbelerini arttırabiliyorsunuz. Ama hiç bir mürettebat sizinle aynı rütbeye sahip olamıyor. Gemideki en rütbeli personel siz olmak zorundasınız, ki bu mantıklı değil mi?

    Peki bu tam olarak ne demek?

    Mesela Tier III bir Heavy CruiserÂ?ın köprüsünde

    1 tane Ensign Mühendis (Tier 1 Mühendislik yeteneği)
    1 tane Lt.Commander Mühendis (Tier 1, Tier 2, Tier 3 Mühendislik Yeteneği)
    1 tane Lieutenant Science (Tier 1, Tier 2 Science Yetenek)
    1 tane Lietenant Taktik (Tier 1, Tier 2 Taktik Yetenek)

    pozisyonu var ve her yeni rütbe ile her bir NPC rütbeli mürettebat, bir adet yer, bir adet de uzay yeteneği kazanıyor. Mürettebat en fazla Commander rütbesine gelebiliyor. Kaptan olamıyorlar.

    Mürettebat rütbeleri ve sahip oldukları özellikler:

    Ensign: 1 Yer, 1 Uzay
    Lieutenant: 2 Yer 2 Uzay
    Lt. Commander: 3 yer 3 Uzay
    Commander: 4 yer 4 Uzay

    Image


    Birbirinden farklı çeşit çeşit yetenek var. Her mürettebat belli bir yetenek dizilimi ile emriniz altına giriyor. Rütbe aldıkça bu özellikleri kullanılabilir hale geliyor. Ancak bu yeteneklere mahkum değilsiniz. Mürettebatınız mevcut bir yeteneğinden feragat edip bunun yerine başka bir yetenek öğrenebiliyor.

    Mühendislik yetenekleri genelde hayatta kalma üzerine, taktik yetenekler karşıya hasar verme üzerine ve bilim yetenekleri de diğer gemide bir şeyleri bozma, etkisiz hale getirme veya sizin bazı özelliklerinizi kuvvetlendirme üzerine oluyor. (Buff ve debuff yani.)

    Dolayısı ile bir Heavy CruiserÂ?da rütbeli mürettebatınızın bildiği 4 tane mühendislik yeteneği, iki tane taktik ve iki tane bilim yeteneği kullanılabilir durumda emrinizi beklerken, bir escortÂ?da bu sayı (2 mühendislik, 2 bilim 4 taktik oluyor. ScienceÂ?da da 4 bilim, 2 taktik, 2 mühendislik)

    Kaptanların yeteneklerini de işin içine kattığınızda gerçekten karşınıza çıkacak rakibi önceden tahmin edebilmeniz oldukça zor oluyor. STOÂ?nun en güzel yanı da bence bu.

    Oyunu son derece zevkli kılan bir diğer özellik ise rare ve common silahların muazzam farklar yaratmayacak şekilde tasarlanmış olmaları. İyi bir kaptan kötü bir donanımla iyi donanıma sahip kötü bir kaptanı yenebiliyor.

    Çok fazla detaya girersem çok fazla uzayacak ama şöyle söyleyeyim.

    Oyunda, özellikle uzay savaşlarında, silahlar ve kalkanlar taş, makas, kağıt mantığına göre yapılmış.

    Herşeyi maffeden mükemmel kombo diye bir şey yok. Bunun en güzel kanıtı da forumlarda bunu uzun uzun tartışan, herkesin kendini haklı gördüğü farklı silah Â? gemi Â? kaptan seçimleri olması.

    Kalkanları indiren silahlar genelde gemiye bir hasar veremezken, gemiye hasar verenler de kalkanlara bir şey yapamıyor.

    Rakibi 45 dereceden vurabilen silahlar ağır hasar veriyor ama iyi manevra yapabilen bir gemi sürekli önünüzde bu dar açıda beklemiyor. Diğer yandan 360 derece vurabilen makineler de bütün umutlarını kör noktanıza takılmaya bağlamış bir escortÂ?u üzüntüye boğuyor. Ama bu sefer de ağır hasar almaya alışık cruiserÂ?lar karşısında bir şansınız olmuyor, çünkü bu hafif silahlar cruiserÂ?ın kalkanlarını geçemiyor.

    Bir diğer mantıkla, 45 derecelik silahın beklenen dpsÂ?ı ile 360 derecelik silahın beklenen dpsÂ?si aynı. Birini nadiren kullanabiliyorken, diğerini sürekli kullanabiliyorsunuz. Yetmiyormuş gibi 90 ve 250 derecelik açıya sahip olan farklı silahlar da var. Böylece her şey karman çorman oluyor. Oyun stilinize ve geminizin tipine göre silahlar seçip belli bir taktik oluşturmaya çalışıyorsunuz.

    Mükemmel manevra kabiliyeti olan escortlar, tahmin edersiniz ki 45 derecelik silahları seçiyor. Hantal cruiserÂ?lar ise bir türlü dönemedikleri için daha geniş açılara etki eden silahları tercih ediyorlar. Ancak bu genel kuralı doğru belleyen bir escort kaptanı, bir cruiserÂ?ın arkasına takıldığında, sırf bu anı bekleyerek silah seçimi yapmış bir cruiser kaptanı ile karşılaşmışsa, bir anda suratında patlayan Plasma topları ile bozguna uğrayabiliyor.

    Tüm bu ayırt edici özellikler ile STO, uzay savaşları oldukça zevkli bir oyun. Birbirini tanıyan, kollektif taktik kurabilen kaptanlar karşı tarafı her seferinde bozguna uğratıyor. Çoğu zaman taktikler gemilerin özelliklerinden daha ön plana çıkıyor. Birbirlerinin kuyruğunda daire çizen, böylece zayıf yerlerini koruyan disiplinli kruvazörler, üçgen şeklinde uçan, böylece bir seferde en çok hasarı bırakan escortlar ve bir oraya bir buraya yetişen Science Vessel'lar.

    Ancak oyunun bu durumu bazı eleştirilere de neden oluyor. Uçuş similasyon oyunları oynayan insanlar için Star Trek'in uzay savaşları tam bir hayal kırıklığı, çünkü oyunda uzay savaşında muktedir olmanız için pilotluk yeteneklerine hemen hemen hiç ihtiyacınız yok. Belki biraz Escort kaptanları uçuş zevkine varıyor olsa da, genelde kazananı geminin oluşturulma taktikleri ve mürettabatın yetenekleri belirliyor.

    Dahası oyun uzun vakit geçireni çok fazla ödüllendirmiyor. Rare silahlar ile common silahlar arsındaki fark muazzam değil.
    Uçuş yeteneğinin bir önemi olmadığı için bu sefer de bütün uzay savaşları tek düze olmaya başlıyor. Tek yepmanız gereken hedefinizi seçmek ve sırayla silahlarınızı ateşlemek gibi gözükmeye başlıyor. Hele ki bir escort peşinize takılıp Â?takipÂ? tuşuna bastığında her iki taraf için de gemiyi yönlendirmenin artık pek bir anlamı kalmıyor.

    Dahası bir seferde tek bir düşmana ateş edebiliyor olmanız da oyunun bir diğer eliştirilen özelliği.

    Tüm bu kısıtların oyunda uçuşun ve uzay savaşlarının keyfini düşürdüğünü ben de kabul ediyorum. Ancak bu kısıtlar ve silahların dps'den çok taş makas kağıt özellikleri oyunda çok keyifli bir dengenin oluşmasını sağlıyor ve genelde hard gamer'ların hiç bahsetmediği, oyunun en güzel özelliği de bu bana göre....

    Bilgisayarın başında 100000 saat geçiren, gemisini rare itemlarla donatmış bir kaptan, günde sadece 1 saat girip çıkan, ama gemisini o adamın taktiğini bozacak şekilde kurmuş bir kaptana kolayca yenilebiliyor.

    Çzellikle gemilerin kalkanları bu mantığı en güzel özetleyen şey.

    Mesela iki tane kalkanı ele alalım.
    Base: 6662 , 6 saniyede bir 68 şarj
    Base: 6338 , 6 saniyede bir 106 şarj

    Mesela ilk kalkan, ikincisinden daha pahalı, ancak ben ikincisini tercih ediyorum. İyi bir kaptan dediğim gibi gemisini taktiğine göre donatmayı bilmek zorunda. Excel'de Solver'ı kullanarak bir denklem kurdum ve bu denklem bana kalkanların birbirine denk olduğu zamanı gösteriyor. Bu iki kalkan tam 51.16 saniye sonra birbirlerine denk oluyorlar, ve sonrasında ikinci kalkan öne çıkıyor. Yani savaşın ilk 51.16 saniyesi birinci kalkan iyi bir seçimken, savaş daha uzun sürüyorsa ikinci kalkan daha iyi bir seçim oluyor.

    Hantal ve yavaş dönen kruvazörlerin uzun süre ateş altında kalacak şekilde tasarlanmaları gerekiyor. Çünkü tecrübelerime göre bilgisayara karşı savaşlar çoğunlukla daha uzun sürüyor. Ancak PVP arenasında arkanıza bir Escort takılırsa 51.16 saniye Escort'un sizi yok etmesi için çok uzun bir süre. Bu durumda da ilk kalkan daha avantajlı. Yüksek base gücüyle Escort'a karşı daha uzun hayatta kalma imkanı sunuyor. Tabi bunda Escort'un hull damage mı yoksa kalkan damage mı vermeye odaklanmış olduğu da büyük önem taşıyor. Eğer çok iyi bir takım kurmuş, biri kalkana biri hull'a odaklanmış silahlarla donatılmış iki klingon escortu varsa, ilki kalkanınızı bitirip görünmez olurken, ikincisi geminizin gövdesine torpidolar yollayıp işinizi bitiriyor.

    Yani olay tamamen taktiğiniz ile alakalı. Geminizi tanımanız ve oyun stilinize göre donatmanız el göz koordinasyonunuzdan 1000 kat daha önemli bir şey. Bu da hard gamer'ları oyundan soğutan, oyunu tek düze kılan bir şey çünkü yüksek oyuncu yetenekleri pek bir işe yaramıyor ve uzun vakit geçirdikleri için oyunla, oyunu sıkıcı buluyorlar. Asıl keyifli olan geminizi donatırken excel'i de kullanarak yaptığınız hesaplamalar oluyor. Oyunda az vakit geçirmenize rağmen bu hesaplamalar sayesinde geçirdiğiniz bu kısa zaman son derece keyifli oluyor.

    Hatta sırf bu yüzden, terfi alıp yeni ve daha güçlü bir gemiye geçtiğinizde bir süre bocalıyorsunuz ve bu yeni geminiz, eski ve güçsüz geminizden daha başarısız oluyor. Çünkü 10 level boyunca her şeyini tanıdığınız, huyuna suyuna göre donattığınız gemi ile kıyaslandığında yeni geminiz size çıplak ve beceriksiz geliyor.

    Bundan sonraki bölümde yer savaşlarına ve oyundaki quest'lere değineceğim. Çzellikle oyunun en büyük hayal kırıklığı questler. Ama bu konuda da benim söyleyeceklerim var elbette.

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.95 Saniye