Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: ibocaju
    Bugün: 14
    Dün: 23
    Toplam: 90343

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1365
    Üye: 2
    Toplam: 1367

    Şu An Bağlı:
    01 : ywyquki
    02 : ibocaju

    FrpWorld.Com :: View topic - D&D ve Gerçekçilik
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     D&D ve Gerçekçilik View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 28, 2007 1:37 pm Reply with quoteBack to top

    Çncelikle sormak istiyorum. Siz 16. level bir fighter'ı ne olarak görüyorsunuz? ismi FIGHTER bunun, savaş için eğitilmiş, bu adam egzotik sayılabilecek yöresel ve kültürel silahlar dışında her türlü silahın eğitimini almış. Siz çok özel bir eğitim derken neyi kastediyorsunuz bilmiyorum. Eğer yetenekler olarak özel çalışmalardan bahsediyorsanız, D&D'de daha da fazla ok atabiliyorsunuz. Fantezi dünyasındayız diyorum, tekrar düşünün. Fizik kurallarına çok takmışsınız kafayı. Eğer fizik kurallarına bu kadar aşıksanız, D&D sisteminde oynamamanız gerekiyor. Daha çok sizin yaşadığınız çağları anlatan bir sistem gereklidir.

    Bir de değinmeden edemeyeceğim RANGER dediğiniz adam okçu değildir. Eğer zaten ok üzerinde yoğunlaşmışsa aynı levelda okçuluk üzerine yoğunlaşmamış bir Fighter'dan daha iyi ok atar. Kaç tane ok attığı önemli değil yani, ikisi de 4 ok atar ama ranger attığını vurur.

    İnsiyatif olayına gelince de, bu en iyi insaiyatif yöntemidir bana göre. Çünkü insiyatifi kazanmış kişi rakiplerinin ne yapacağını görür. Yine herşey aynı anda olmasına rağmen rakibine görerek davranmış kişi avantajlı olur. Açıkçası diğer yöntemde insiyatifi atamamak en iyisi, en son ben hamle yapacağım için ne kimse benim hareketime karışabiliyor ne de başka bir şey yapabiliyor. İstediği kadar bana sense motive atsın, o adam bir hareketi yaptıktan sonra ben gayet tersini yapabilirim anlatabildimmi arkadaşlarım?

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    NocturnaL_Soul
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 04, 2006
    Posts: 287
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Mon May 28, 2007 2:43 pm Reply with quoteBack to top

    Bende konunun sadece fighter olmadıgını sölemye çalıştım zaten War 16 ınında +16 attack bonusu var, ve 4 tane atabilyor bu adamda WARIOR belki ama, ki zaten 4 tane atılamaz demiyorum ama atıpta rahatlıkla vurulamaz, 34 tane atılıp ne kadar vuruldugu mesela görülmüş.

    Quote:

    Bir de değinmeden edemeyeceğim RANGER dediğiniz adam okçu değildir. Eğer zaten ok üzerinde yoğunlaşmışsa aynı levelda okçuluk üzerine yoğunlaşmamış bir Fighter'dan daha iyi ok atar. Kaç tane ok attığı önemli değil yani, ikisi de 4 ok atar ama ranger attığını vurur.


    Ranger dedigimiz adam okçu degildir ve Fighter eger ok üzerinde uzmanlaşırsa ranger dan çok daha başarılı olur D&D kurallarına göre sölüyorum. Çünkü ranger herkesçe okçudur bilmemnedir olarak görülsede okmu çift silahmı diye seçimi ok bile yapsanız fighter ında aynı özelliklere sahip olabilcegni görürüz. Level 11 e gelen ranger 3 tane okla ilgili feat alır ve bundan öte okçulukla ilgili hiçbi özel tarafı yok, fighter sa level 11 e gelince toplam 10 tane feat almış oluyo bunların hepsini bi güzel okçuluk feat'i alırsa gelisn en saglam ranger. Herneyse konu o degildi zaten.

    Benim demek istedgim ok atamazsın diil, atarsın ama vurabilme ihtimali çok az olması lazım yoksa kassan atarsın 5 tanede altı tane de. AYrıca hiç tutturulamazda demyiroum tutturuluar tabi ama diyroumki şimdi, bir dakika örnek vericem:

    Mesela level 16 warior var elimizde bi tane dex score'uda 18 olsun 400 ft ötede bi adam bekliyor. Oku kullanacak arkadaşın elindede gayet sıradan bir longbow ve büyüsüz oklar var, adamdada büyülü hiçbir eşya yok. şimdi attack bonus hesaplayalım:

    +20/+15/+10/+5 oluyor. Diyceksiniz zaten atmak bu kadar zor oldugu için her attack de 5 ceza alıyosun, öyle zaten bu yüzden koymuşlar ama yinede yetersiz diyorum. şimdi 400 ft ötede duran adam ( ki 120 metre) AC si 10 bile olsa kaçınaiblir bu darbeden, 120 metreden görür yana bir adımını atar olur biter attack bonusunun ilk 20 idi menzilden dolayı 8 ceza alıyor, kurallara göre bu adamı HER türlü vurucak gib görünoyr bende diyorumki bu yetersiz.
    Back to top View user's profileSend private message
    NocturnaL_Soul
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 04, 2006
    Posts: 287
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Mon May 28, 2007 3:07 pm Reply with quoteBack to top

    Bu arada yanlış okumuşum "yoğunlaşmamış" demişsin ama yinede ranger'a gelen okla ve yayla ilgili şeyler 3 tane feat den ibaret, ki bunların ikisi istege baglı olarak kullanılıyo ve kendi cezaları var. Sonuçta Ftr ve Rgr'ın attack bonus lar aynı. Konu sınıflar degil attack bonusa balgı atabilcegin ok sayısı aslında.

    Hatta konu oda degildi aslında, sadece oku tartışmak degildi veya initiative'i, başka saçma kurallar gelmiyormu kimsenin aklına yada bu okla iligli soruna bi çözüm fikri varsa mesela?
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon May 28, 2007 3:30 pm Reply with quoteBack to top

    Ben söylemek istediğim söyledim bu konuda, zaten dediğin gibi her atışta -5 alıyor stacklenerek, bu da bir dezavantajdır. Ama yeterlimidir bilemem, sonuçta özel olarak ok eğitimi almış biri değilim, yaşamadan anlayamam doğru bir sistem mi uygulamışlar diye.

    şu an için benim aklıma gelenlerden bir tanesi hitpoint artışına bağlı olarak yüksekten düşme olayı, lvl 20 bir barbarın yüksekten ölme şansı çok az...ama yine de mantıklı, dayanıklı olabilir belki gerçekten de...

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Mon May 28, 2007 3:32 pm Reply with quoteBack to top

    Arkadaşlar bu mevzuyu bu şekilde uzatmaya gerek yok, evet dnd nin pek çok eksiği olduğuna katılıyorum (ki buna buraya yazı yazan herkes katılmış gördüğüm kadarıyla) bu bir gerçek, Ama her şey oyuncu ve DM in elinde.

    şimdi dnd kurallarını gerçekçi bulmayan arkadaşlarıma tavsiyem (Gediz ve Batu sadece sizin için söylemiyorum): G.U.R.P.S adında bir setting var, çıkışı dnd den bile daha eski ve adamlar kendi kural sistemlerini oturtabilmek için inanılmaz kasmışlar yıllarca üzerinde inanılmaz düşünülmüş bir setting, onda bu tarz hattaları bulamazsınız hatta gerçekçilik seviyesi getirilebilecek en üst seviyede. Yıllardır kendini FRP ye adamış ve bu setting i incelemiş kişiler G.U.R.P.S dan daha ayrıntılı ve gerçekçi üzerinde düşünülmüş bir setting olmadığından bahsederler. Hatta yarattığınız karakterlerin özelliklerini verirken her insanda olabilecek dez avantaşlarınızı bile dağıtıyorsunuz (bir fobinizin olması yılandan korkmak vs gibi, bir tikinizin olması (evet yanlış okumuyosunuz) vs... ) Oyunda öyle sebetsiz yere zırt diye gelen bir özellik bulamazsınız. Ayrıca bu setting i her dünya ya uyarlayabiliyorsunuz ister FR ister DL ister RavenLoft vs...vs... Bunun dışında GURPS un kendi dünyasıda Middle Earth gibi FR gibi DL gibi fantastik bir dünya yani içinde elf ler cüceler, orc larda var. Sistemide d6 yani kullandığınız tek bir zar var, tavla zarıyla bile oynayabiliyorsunuz bu oyunu Smile .

    Arkadaşlar tavsiyem şudur en kısa zamanda bu setting i biryerlerden bulun okuyun ve öğrenin, hayatınızda bulup görebileceğiniz en gerçekçi setting dir GURPS Wink .

    Bir de şunu eklemek istiyorum istiyorum en değerli altın kural şudur : "eğer ben DM ve oyuncular oynadığım oyundan zevk alıyorsak, süper eğleniyorsak hangi kuralla oynandığının hiç bir önemi yok demektir."

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Bogus
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Nov 29, 2006
    Posts: 864
    Location: Istanbul

    PostPosted: Tue May 29, 2007 5:02 am Reply with quoteBack to top

    AnARcHisT wrote:

    Gelelim şu meşhur ok muhabbetine Bogus çok güzel şeyler yazmışsın hepsi de doğru sayılır ama yorumun yanlış.. İngilterenin Longbowmanleri demişsin iyi hoş hatta Age of Empires'te çok severdim ben.. Ama bak ne diyoruz? "LONGBOWMAN" ne diyoruz? "Babamesleği".. Adamlar fighter bile değil resmen "okçu" adamların hayatı ok.. Biz burda War16 gibi bi karakterin bile yapabilmesinden söz edioruz.. O longbowman'leri D&Dye endexlersek bence prestij sınıf olurlar.. Ayrıca dakikada 34 ok attı sadece ikisi saplandı diyosun işte bizde bundan bahsediyoruz.. Dakikada attığın 34 okun tek bi hedef üzerinde verimliliği ne kadar olabilir ki? Adamın dakikada 40 ok atması karşıdan silme adam geliyodur Helm's Deep teki gibi çıkar sura kaldırır yayını atar da atar oklarını Ahmete çarpmazsa Mehemete çarpar ona da çarpmazsa elbet birine çarpar.. Hail of Arrows olur yani o zmn avantajı olur işte..


    Bu konuda ben bir yorum yapmadım, gördüğümü anlattım. Dakikada 34 ok atıldığını gördüm, 40 ok atabilenler olduğunu duydum. Ama senin yaptığın yoruma katılıyorum.

    Yüksekten düşme konusuna gelince. DM's Guide'da belirli bir mesafeden sonra (kaçtı hatırlamıyorum, her seferinde açıp bakmam gerekiyor... Smile ) HP'niz kaç olursa olsun ölüyorsunuz. Boğulma için de durum aynı.

    Daha önce de burada bahsedildiği gibi D&D d20 sistemi kendisini öyle aman aman gerçekçi olmak için paralayan bir sistem değil. Ama her şey için de bir kural bulmaya çalışmışlar. Çünkü sistemin mantığı bu. Kendi içersinde bir tane "Ana Kural"'ı yok. Bu yüzden sayfalarca kitap basılıyor ama hala toparlayamıyorlar.

    Ana kural olarak ne mi kastediyorum? Mesela White Wof'un oyunlarında 8-9-10 Success'dir. Mis gibi kural işte... DM kafasına göre der ki 4 Success lazım senin bunu yapman için. Ve bu kural ıncık cıncık bir yerlerde yazmadığı için de oyuncu arayıp bulmaya kasmaz, alır eline zarı atar, 4 Success gelirse gelir, gelmezse gelmez. Dakikalarca tartışma ve kural taramasından kurtulursunuz.

    Mesela aynısı Cthulhu'da WotC elini atıp bozmadan önce de vardı. Orada da bir tane tablo var, Difficulty Check olarak kullandığın bir şeye karşı bir şey yaptığında oraya bakıyorsun ve sana yüzdesini söylüyor. Tek sayfa. Kitapta başka hiç bir şeye bakmana gerek yok. O sayfanın da mantığını iki üç kere baktıktan sonra bir daha bakmayıp çözüyorsun.

    Ben D&D'nin sistemini biraz Windows'a benzetiyorum. Patchlerle ve kendi içersinde tutarsızlıklarla dolu, hala DOS üstünden çalışmaya çalışan garip bir program gibi.

    Benim de saçma bulduğum yığınla kural var. 16. Level Human fighter'ın STR si 22 olabiliyor. Açın bakın kitaba üzerinde kaç kilo taşıyabiliyor. Tamamen saçma.

    Eskiden Weaponların speed'i vardı. 2E de. şimdi kaldırdılar. Yazık oldu ve daha saçma oldu.

    Bence D&D'nin d20 sistemi biraz Homeros'un zihninden çıkmış gibi. Yunan Mitolojilerini anımsatıyor. Zar gelirse neredeyse herşey mümkün... Epik bir sistem. Farklı bir gerçeklik. Ama tabi yine de saçmalıkları paylaşalım, en azından belki üstesinden gelmenin yolunu buluruz.

    _________________
    <div><strong>ÇıÄ?lıkta henüz umut vardır, çıÄ?lık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükeniÅ?in ifadesidir.</strong></div>
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue May 29, 2007 7:37 am Reply with quoteBack to top

    O zaman aklıma geldiği kadarıyla bazı gerçekçi olamayn tarafları oyunlarımızda nasıl daha gerçekçi yaptığımızı da yazmaya çalışayım. Ne yazık ki üstüne eğildiğimiz sistem 2E idi ama size bir fikir verebilir. O sıralarda 3E çıkmadığından yada çok yeni olduğundan 3E kuralları hakkında bilgimiz yoktu tabii.

    2Ede sadece savaşçı sınıflarının saldırı sayıları artıyordu ve hatırladığım kadarıya bu silahına göre değişiyordu. Çrneğin 8. seviyede bir dövüşçü 2 kere kılıç sallayabiliyor yada 3 dartı aynı anda atabiliyordu. Diğer eline bir silah daha almak saldırı sayına sadece 1 daha ekliyordu. Skill's and powers kitabını oyunlarınızda kullnırsanızsanız diğer sınıflarda dha yüksek seviyelerde daha pahallıya alıyordu bu özelliği. BU özellik sayesinde +1 saldırı +2 hasar kazanıyordun ve 1 döngü içinde 1/2 fazladan saldırı yapıyordun. Yani kılıç ile 2 döngüde 5 saldırı yada dart ile 1 döngüde 4 saldırı. Bu sistem yüzünden aşırı yavaş saldıran savaşçıları biraz düze çıkartmak için şöyle bir sistem getimiştik. Yapacağı tüm saldırılara -5 alarak 1 fazladan saldırı, yapacağı tüm saldırılara -10 alarak 2 fazladan saldırı. Yani bir savaşçı +10 ile saldırıyorsa ve 1 kere saldırıyorsa +0 ile 3 kere saldırabiliyordu. 3Ede nedense böylesi bir sistem yerine diğerine hiç etki etmeden artan saldırılar getirmişler bilmiyorum.

    Büyücüler içinde ben hiç sevmesemde değişik bir component sistemi geitirlmişti ve işe yarıyordu. DM kitaptaki büyülere bakmayı yada hepsinin component'ını ezberlemeyi istemiyordu. Bu sebeple her büyü seviyesi için 50 gp component koymuştu. yani bir büyücü 3. seviye bir büyüyü yapmak için 150 altınında oluyordu ve her büyüyü yaparken çok düşünüyordun bu sayede. Tabii buna göre de çıkan para insan parası değildi. Bu yüzden çok güçsüz düşen büyücülerde bir gün içinde belli sayıda büyüyü ezberliyor ve bu repertuardan o gün ne kadar hakları varsa o kadar büyü yapabiliyorlardı. Mesela 2. seviyeden 4 büyü ezberleyebilen bir büyücü istediği 4 büyüyü ezberliyor ve bunlardan birini 4 kere yapıp diğerlerini yapmayabiliyordu. Büyücüler oldukça güzel bir esneklik getirmişti bu sistem.

    Savaşçıların saldırılarında sadece saldırıyorum yoktu. O kadarsavaşçı olmuşsun değişik tarzda taktiklerinde olması gerek. Kısıtlı sayıda featler bu olayı bence çözmüyor. Kola, bacağa, kafaya bazı penaltılar alarak saldırabiliyorudunuz. Savaşçılara çeşitlilik getiriyordu yine ve zırhların vücudu kapatan kısımlarının (Çrneğin miğfer, omuzluk, bileklik) değerini artırıyordu. Bu sisteme benzer bir sistemi AD&D yaralanma sistemi olarak çıkartmıştı.

    Değişik tipteki silahların değişik özellkleri vardı. Çrneğin bir kılıcın saplama özelliği ile büyüklüğüne göre x2 hatta x3 hasar verebiliyordun. Ancak karşılığında çok büyük saldırı penaltılarını da kabul etmen gerekiyordu. Oklar her saplanışlarında karakterlerin saldırılarına -1 geliyordu ve çok olduğunda karakter hareketi yavaşlıyordu. Mızrağı sapladığın kişinin içinden çıkartmazsan hareketlerine penaltı verdirebiliyordun ve hareket ettikçe hasar almasını sağlayabiliyordun. Balyoz yada balta tarzı ağırlığından yararlanılan silahlarda önceden saldırıp adama yeterli hasarı verirsen adamın dengesini kaybetmesini ve döngü sırasının yitirilmesini sağlıyodun. Kanayan yaralar, kırılan kemikler uçuşuyordu etrafta. Smile Her silahın farklı hızı olması da (Bogusun bahsettiği olay) neredeyse tüm silahlar özellik olarak eşitleniyordu.

    Sadece savaşçıların alabildiği savaş stilleri yaratmıştık. Çift elli savaş stilinde gelişirsen silahın çok düşük olan hızını yükseltebiliyor ve fazladan hasar verebiliyordun. Çift ellide aldığın penaltı düşüyordu, tek ellide +zırh alıyordun. Yani üstteki özellikleride ekleyince savaşçılar hak ettikleri güce ve taktiksel verimliliğe kavuşuyorlardı.

    2Enin bir diğer güzelliğide sadece puan verdiğin silahlarda bilgili olmalarıydı. Eline bilgili olmadığı bir silahı aldığında penaltı alıyordu. Benzer tipte ama bilmediği bir silahta ise bu penaltı azalıyordu. 3E de bunu bir taraftan güzelleştirip bir taraftan da kötülemişler.

    Zırh sistemi çok saçma D&D'da. Nedense üstüne kalın bir zırh giydiğinde sana vurulması zorlaşıyor. Bunun yerine 3E "Unearted arcana" daki zırhın verdiği AC değerinin yarınısını AC diğer yarısınıda DR olarak almanız. Bizde buna benzer bir sistem uyguluyorduk ve herkesin daha çok hoşuna gidiyordu.

    Off yaz yaz bitmez aslında. D&D sistemi bence bir fikir olarak bakılabilir. Kural sisteminde ise istenilen yönde değişiklikler yapılması oyunu daha zevkli kılar. Yeterki bu değişiklikler dengeleri çok fazla bozmasın.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    AngelOfTheFallen
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Apr 20, 2007
    Posts: 3

    PostPosted: Tue Jun 05, 2007 10:24 am Reply with quoteBack to top

    Darkgnome oldukça iyi özetlemiş aslında olayı.
    3E çıktığında koşaral yeni sistem kitaplarını alan pek çok arkadaşım vardı. 3-4 hafta geçmeden de kitapları zamanla tozlanacakları raflara kaldırmışlardı.

    2ed. players handbook bu oyunu uzun süredir oynayan birisi için kesinlikle yetersizdir. Ancak bunun için ek kitaplar vardır.

    Her sınıfın özelliklerini derinlemesine anlatan class kitapları gibi. Bir de olmazsa olmaz 3 kitap daha vardır : Combats&Tactics, Spells &Magic ve Skills& Powers.

    Combats&Tactics ordu ile girilen savaşlar için çeşitli bilgilerden tutun, Savaşçılar için özel yetenekler (Two weapon style gibi) sunuyordu. Bir oyuncu Silah proficiency puanını bunlara vererek bu skilleri alabiliyordu. Ayrıca Sialh slt sistemi savaşcılar için 5 kadameydi, bu da kendisini bu yola adamış kişilere çok büyük avantajlar veriyordu.

    Called Hit tabloları vardı sonra, vücudun her bir bölgesi için, oraya yaplan critical hitlerin ne sonuçlar doğurabileceği anlatılırdı. Her silah ve her yaratık türü için farklı tablolar vardı. (insan anatomisi ile bir ayının anatomisi aynı değildir sonuçta)

    skill& powers pisişik güçler hakkında geniş bilgi ve monk ve asassin tarzı karakterler için martial art skilleri vardı.

    Spells&Magic ise büyüye vebüyü yapmaya farklı bakış açıları sunuyordu.
    2ed hüküm sürdüğü 15 yılı aşkın sürede çok yol katetmişti. PEk çok kural kitabi ve ek kitaplar ile oyun zevkini yükseltmeyi başarabilmişerdi.

    Ne yazı ki 3E de bunların hiçbirisini bulamadım. Çıkan kuralların amacı oyunu dengelemekti elbet ama bana kalırsa işin suyunu çıkarrttılar ve D&D sistemini Hack& Slash yönüne sürüklemekten öteye gidemediler.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Jun 05, 2007 11:24 am Reply with quoteBack to top

    Ancak 3E de oldukça güzel değişiklikler getirdi. Çrneğin NWP ve WP yerine koyulan marifet ve beceriler çok daha anlamlı ve güzel oldu. Sadece hırsızlara yönelik olan savaşçıların ancak ek kitaplar sayesinde kendileridnen bir şeyler heba ederek alabildikleri sessiz hareket tarzı herkesin yapabileceği özellikler herkese maal edildi. Kötüde yapsan yapabiliyorsun Very Happy . SPECİAL ile AD&D arası bir sistem yaratılmaya çalışılmış bence ama bazı güzel ayrıntılar her iki sistemden de kaybedilmiş.

    Bu sistemlerde mantık aramak yerine manga yada animelerde görülen karakterler gibi düşünmek gerekiyor. Zaten MM'i açan bir kişide bu yönde ilerlemek istediklerini manga tarzı çizimlerden anlayabilir.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    laraken
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2003
    Posts: 78
    Location: istanbul / Ankara

    PostPosted: Thu Aug 09, 2007 12:32 pm Reply with quoteBack to top

    Discovery Channel da izlediğim bir belgeselde ok üstadı bir eğitimci at üstünde giderken 2 saniyede bir ok atabiliyordu neredeyse, ayrıca at üstünde ve dizginleri bırakmış bir vaziyette, 10 metreden ard arda konmuş iki miğferi delerek. kısa ve at üstü kullanıma uygun moğol okları ile.. Bilginize.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
    barabus
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 18, 2005
    Posts: 400
    Location: istanbul

    PostPosted: Sun Aug 12, 2007 2:52 pm Reply with quoteBack to top

    uzun zaman sonra gördüğüm ilk konu bu Very Happy gerçeklikten uzak olacak tabii ki , fantastik bi oyun bi kere , levelleri okları bi yana bırakalım normal bi insanın hp 6 bilemedin 7 , bi balta darbesi birini öldürür yada tek ok yetebilir ama oyunlarda ölee mi Very Happy

    beni esas rahatsız eden söylenen sözler için zarın ortada göstere göstere atılması , bi oyuncu kendi şansını belirleye bilmeli ama karşındakine inanmışsa gerçekten bunu
    için her fırsatta zar atmaya çalışmamalı ,,

    bu bence gerçekçilikden uzaklaştırıyor ,, birde baya bi zorlu oyunlar oynadıktan sonra , ben artık biraz daha figüran olmak istiyorum , mesela geçenlerde ayağı bi nedenden topal kalmış emekli fighter oynadım , adam gelip bi han açmış han işletiyor , han muhabbetleri döndü , ne büyü ne ok , içiyoruz sadece güzel kadınlar var , çok da pahalı değil , zaten pis biyer de , ölee bardakların temizliğine falan bakacaksanız , hiç gelmeyin zaten ,,
    ayrıca da sağlam için bi cüce dostum var ,, haa cücelerin hepsi sağlam içer bilirim ama haftada iki akşam onun yarıştıkları üzerine biz burda bahis oynarız Very Happy

    gelin yani davetlimsiniz , iyi şarap bulamasanızda iyi muhabbet garantilidir

    ve gerçekçilik de işte tamda budur , bi oyunu gerçekçi kılmak oyuncunun elinde...
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.56 Saniye