Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: ErwinLopez
    Bugün: 20
    Dün: 35
    Toplam: 90384

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1889
    Üye: 1
    Toplam: 1890

    Şu An Bağlı:
    01 : ixowukuta

    FrpWorld.Com :: View topic - Oyun İçinde Katana
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Oyun İçinde Katana View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Illyra
    Forum Yöneticisi





    Joined: Jan 25, 2005
    Posts: 2113
    Location: Duskwood

    PostPosted: Sat Dec 22, 2007 3:21 pm Reply with quoteBack to top

    Bir süre önce katana lar hakkında araştırma yaptım sonra kendimde dahil katana nın oyunlar içinde yalnış kullanıldığını farkettim.

    katana mütiş aerodinamiği ile üç çeşit karbondan tamamen eski teknoloji ile çeşitli ayrı ustalar tarafından yapılıyor. ama şu varki katana ile yapılan bir kılıç dövüşünde eğer dövüş süresi çok uzarsa katana nın temelini oluşturan ve mükemmel keskinliğini sağlayan yumuşak karbon dayanıksız kalarak kırılıyor..

    ee bu nasıl oluyor demiştim bende, üstelik katana asla saplamak için kullanılmıyormuş, bunun yerine saplama hamleleri için katana nın daha miniği olan wakizashi kullanılıyormuş ki sanırım DM's guide da okumuştum oyun içinde wakizashi aynı katana nın masterwork bastard sword olarak kullanılması gibi, wakizashi de masterwork short sword olarak kullanılıyormuş. aynı zamanda bu üçlemenin en küçüğü olan tanto masterwork dagger olarak oyun içine alınabiliyormuş..

    yani bu şmdi demek oluyor ki (sanırım) katana tek başına kılıç düellolarında kullanılmaz (yukarıda açıklayacaktım ama araya wakizashi girdi, iki samurai nin arasında geçen karşılaşmalar üç dakikadan fazla sürmezmiş bu zaten anca 5 dk gibi bir süreden sonra katana kırılmaya yüz tutarmış).. O zaman katana ve wakizashi anca two-handed mi kullanılır, aynı zamanda wakizashi ile tanto kullanamak için mutlaka feat mi seçmeliyiz ? yada eğer katana yı sert çelikten kullansak müthiş keskinliği kaybolacak..

    aslında benim aklım şmdi dahada karışık.. umarım bu konuda fikirleriniz ve bildiklerinizi sizde burada paylaşırsınız....

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    betonx
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 25, 2005
    Posts: 12
    Location: ruins of R'Lyeh

    PostPosted: Mon Dec 24, 2007 1:22 pm Reply with quoteBack to top

    katananın üretimi oldukça uzun va zahmetli bir süreç, 8 kez su verilerek dövülüyor bildiğim kadarı ile ve dediğin gibi kılıç duelloları birkaç hamlede bitiyor, kılıçlar birbirine vurulmuyor; çünkü öyle olursa direk kılıçlardan birisi kırılıyor(muş) ne zaman oyuna katana soksak biraz büyüsü kaçıyor, uzun süre düşünmek lazım ayarlayabilmek için...

    edit:" katananın üretimi oldukça uzun va zahmetli bir süreç" demişim, aslında bu az bile kalıyor şöyle ki; bir katana ustası hayatı boyunca toplam 20-25, "masterwork" olan 3-4 katana ancak yapabiliyor, ve bi katananın dövülmesi yıllar alıyor...
    "8 kez su verilerek dövülüyor " demişim: avrupalılar kılıçlarını bir kez su verip tekrar döverlerdi; diğer bazı "doğu" uygarlıkları ve biz türkler kılıçlarına 2 kez su verirlerdi... bu şekilde aradaki fark daha iyi anlaşılıyor sanırım


    Last edited by betonx on Tue Dec 25, 2007 8:40 am; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    Illyra
    Forum Yöneticisi





    Joined: Jan 25, 2005
    Posts: 2113
    Location: Duskwood

    PostPosted: Mon Dec 24, 2007 2:27 pm Reply with quoteBack to top

    evet bencede sadece masterwork sword almak oyun içinde katana kullanabilmek için yeterli değil.

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Wed Jan 16, 2008 8:53 am Reply with quoteBack to top

    Japon kılıçlarına uygun en iyi seçenekler bence elf kılıçları.
    Races of the wild kitabından:

    Light Melee
    Wakizashi = Elven Lightblade.....1d6.....18-20x2

    One Handed
    Katana = Elven Thinblade.........1d8.....18-20x2

    Two Handed
    Nodachi = Elven Courtblade......1d10....18-20x2

    Bu kılıçların diğer özelliği "Weapon finnese" marifetiyle kullanılabilmeleri.
    Kırılma problemine gelince D&D'de iyi yapılmış malzemenin kırılması gibi bir durum söz konusu değil. Bunun için Sunder hesaplarında kılıçlar bir kötü kademeden hesaplanabilir. Böylece biri kılıcı kırmak isterse bu diğer kılıçlara göre daha kolay olacaktır.
    Back to top View user's profileSend private message
    Illyra
    Forum Yöneticisi





    Joined: Jan 25, 2005
    Posts: 2113
    Location: Duskwood

    PostPosted: Wed Jan 16, 2008 12:42 pm Reply with quoteBack to top

    Ama yinede o keskinliği veren yumuşaklığı yok yani.

    neyse ben çok taktım buna bu yeter Smile çok saol devrimk sanırım katana yerine bunlar kullanılabilir.

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Thu Jan 17, 2008 10:29 am Reply with quoteBack to top

    Çncelikle dnd oyunlarında katananın kullanımı zaten tam bir handikap. Ben Kara-Tur ve Kara-Tur vari uzak doğu teması işleyen settingler dışında katananın kullanımına karşıyım.

    şimdiye kadar oyunlarımın hiç birinde katana kullanılmasına izin vermedim (dadece bir kez bir forum rp sinde izin verdim oda bir istisnadır). Çünkü uzak doğu teması işleyen bir setting hiç oynatmadım. FR (faerun), DL, Eberron, DS gibi settinglerde kesinlikle kullanılmamalı bence, çünkü gerçekten çok ebest kaçıyor, özelliklede FR (faerun) ,DL ve Eberron için. Çünkü bu settingler avrupa temalı hepimiz biliyoruz ki iskandinav ve yunan mitolojisinin etkisi oldukça büyük. Olay kültürdür, yani katana çok farklı bir kültürün ürünüdür, kendi içinde izole olmuş dışarıyla bağlantısını kesip kendi iç çekişmelerine odaklanmış bir kültürün, yani Japonya.

    Yani kısacası Avrupa vai bir havayı yansıtan bir oyunda işin içine samurayların girmesi ne kadar abest ve keyifsiz ise aynı şey katana işinde geçerlidir.

    Ama tabi iş yine DM e karakterinizin öz geçmişine falanda bakar mesela dersinizki işte benim karakter faerun 'a kara-tur dan gelme falan filan, yanlız bu hikayede artık inanılmaz demode oldu Smile .

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Thu Jan 17, 2008 1:30 pm Reply with quoteBack to top

    Ancak diğer silahlar için de aynısı geçerlidir. Mesela bir rapier olduğu zamanlar Avrupası ile bir twohanded sword'un olduğu zamnaların Avrupasıda farklı zamnalara girerken bir scimitar ise daha çok araplara özgü bir silahtır ki yatağan tarzı silahları dahi D&D ye koyabilirsin. Yani Katanayı diğerlerinden farklı tutmanın bence çokta bir gekelili yoktur. Bir konuda çok haklısın katana oyunun havasından alma kapasitesine sahip olabilir.

    Katana hakkında anlatılan kolay kırılma olayını bilmiyordum ancak tahmin yürütebiliyordum üniversite eğitimim malzeme üstüne olduğundan. Ancak hiçte merak edip bakmamışıtım açıkçası. Ne var ki aslında katana için söylenen bu özellik gibi kullandıkça bleylenmesi gereken kılıçlar da klımıza gelmeli. Nasıl oluyorda hiç bleylenmeyen o kılıç sürekli aynı hasarı verebiliyor.

    Son olarak Malzemesine o kadar takmaya gerek yok ki bunu DMnin kılıcın yapımında bir miktar büyü kullanılmasına yada bizde bulunmayan büyülü olmasa da olan bir malzeme ile yapıldığıda söylenebilir. Sonuçta adam yarasa pisliğinden alev topu yaparken bu kadar bilimsel düşünmüyorsunuz değilmi. Rahat bırakın savaşçıları Dil

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Illyra
    Forum Yöneticisi





    Joined: Jan 25, 2005
    Posts: 2113
    Location: Duskwood

    PostPosted: Fri Jan 18, 2008 12:49 pm Reply with quoteBack to top

    büyü olayı hiç aklıma gelmemişti bu aklımdaki tüm takıntıyı çözdü. teşekkür ederim dark gnome Smile

    _________________
    Image
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.57 Saniye