Açıkçası şu ana kadar kaç monk gördüysem hepsi STR manyağı idi.Tamam, yüz yüze dövüş diye kas gücü önemli olabilir ama eğer dengeli bir Monk isteniyorsa eğer bir MONK AC eksiğini Dex ve Wis ile kapatabilir.Eh, Attack ve Damage zarının düştüğünü düşünecek olursak bunu Weapon Finesse ile kapatırsa AC'si sıradan bir savaşçınınkine yetişir, bununla birlikte Attack zarı da sıradan bir savaşçınınkine çok rahat yetişebilir. STR'ye verilen her puanı DEX'e ve Wis'e vermek çok daha mantıklı değil mi sizce de? Böylece hem Attack zarı artarken hem AC artar? STR'ye 12 verilse bile +1' gelirse hasara, Flurry of Blows sayesinde her iki yumruğa +1 gelir ve yyükselen seviyelerin de etkisi ile hasarı da yeterince karşılayabilir?
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
.
Evet, bence de monkun dex str'den yüksek olmalı ve wis ise en az 14 yani str'ye eşit olması lazım. Madem bu başlığı açtınız, karakter hazırlarken power playcı yaklaşımları hiç sevmeyen biri olarak demek isterim ki her karakterin konseptiyle çelişmeyen şekilde hazırlanması lazım bence. Monk deyince ilk aklıma gelen (belgesellerini de izlediğim) Shao-Ling keşişleri. Arkadaşlarda dex müthiş; hiçbirinde bir gram yağ yoktur ve kas yapıları da Arnold S. gibi değildir.
Evet, ben de o keşişlerden etkilendiğim için hep Monk oynarım zaten. Monk'ların yalnızca hız bonusları bile onların çevikliğini ve hızlarını gösterir.
Ve bu keşişlerin psişik güçlerinin DnD'ye katılmamış olması çok acı verici. Bir keşiş psişik güçleri ile meşhurdur gerçek hayatta.Hatta eminim ki birçoğunuzun aklına bağdaş kurmuş ve levitasyon yapan (bildiğimiz uçan) ve beyin güçleri ile çan çalan elemanlar gelmiyor mu?
Neyse, Wisdom'u düşük Monk'lar da çok anlamsız. Yani bu bir Fighter değil, din adamı neticesinde. Bence DnD'de minimum ability gibi bir şey olmalı sınıflarda.
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
3.5 da Monk pek düzgün tasarlanmamış sınıflardan biri. Wis ve Dex yüksek istiyor ayrıca Str ve Con'da lazım.
Peki Int ve Cha? Barbarda sorun değil ama aptal bir monk görmek hoşuma gitmiyor doğrusu.
Monk 2.da muhteşemdi.
2.ed bilmeyenler için ufak bir anlatım yapayım:
Weapon prof ve Non weapon proflar vardı.
Weapon proflar sayesinde kullanabileceğiniz silahları ve o zaman için çok kısıtlı olan şimdiki feat benzeri özellikler alınırdı.
Non weapon proflarla ise genellikle savaşlarda kullanılmayan şimdiki skiller gibi özellikler içindi.
Monk'un özelliği Nonweapon proflarıyla weapon prof alabilmesiydi.
Ayrıca:
Weapon focus: Seçtiğiniz silahla saldırırken +1 avantaj verir (1 kere alınabilir)
Weapon specialization: Seçtiğiniz silahla saldırırken +2 hasar eklersiniz. (1 kere alınabilir)
Buna karşılık Monkun alabildiği prof:
Martial Artist: Yumruklarınıza +1 saldırı +1 hasar alırsınız. (Sınırı yoktur)
Bu proflar seviye ve zeka ile geliyordu. 18 zekalı bir monk bir savaşçıdan ya da barbardan çok daha ölümcüldü.
Monk'un zaten puan verilmesi gereken en önemli iki özelliği wisdom ve dexterity'dir. Sonuç olarak her ne kadar psionic güçler kullansada Divine Mind sınıfına girdiği için monklar rahip olarak ele alınabilir. O yüzden wisdom önemlidir, kaldı ki wisdom Monklarda inanılmaz AC bonuslar veriyor. Dexterity ise kesinlikle çok önemli çünkü monk her ne kadar çok güçlü darbeler savursada silahsız olmanın hız avantajını çok iyi kullanmak zorunda ve savunma yapacak bir silah yada zırh kullanmadığı için constitution kadar dexterity'si de çok önemli. Zaten Strength'i arttıran çok fazla eşya var monklarında kullanabildiği.
2. Edition'da Monk'lar çok güçlüydü zaten sonra biraz dengeye soktular. Mesela inanılmaz bir büyü dirençleri vardı.
Savaşçıların da NWP'lerini WP olarak kullanma hakları vardı. 18 İnt'li savaşçı da çok ölümcül oluyordu aslında.
Str vurma ve hasar, dex hız ve hoplaa diye düşünmemek gerek.
Str.; jump, climb, swim gibi dayanıklılık gerektiren özeliklere veriliyor.
Dex.; Move silently, hide, balance, tumble gibi özelliklere yarıyor.
şu damların tepesinde koşup duran "Free runner" denen adamlar var ya. Onların böylesi şeyleri yapmasnın sebebi olarak az yağ, çok kas olmaları gösteriliyor. adamlar Str abartmış ki kendini çekiyor, çok sıçrıyor, engel tanımıyor.
Dex daha çok kişinin kıvraklığını ve el göz koordinasyonunu veriyor. Ancak monkların uçlardaki, herkesin aklında yer eden o özelliklerini str. veriyor. Havada uçan adamlar, düz duvara tırmanan Jackie Chan'ler.
Ttabi 3.5'da can sıkıcı olan ne kadar hantal olursa olsun bu adam çok iyi sıçrıyor, hopluyor. Oysa bence her beceriye iki özellk atansaydı ve ikisinden düşük olanına göre artılar alsaydın daha iyi olurdu. Aynı durumun tam tersini 4E'de yaptılar yine hoş olmadı.
Kuralsal olarak keşişlere güç fazlalığınınverilmesi de sadece vurayıç Vurunca da sert vurayım diye değil sadece. Taktiksel hareketler güç ile alakalı olduğundan. Grapple, trip attack, disarm, sunder, bullrush.
Birisi ile dövüşürken, rakibinin kollarını bacakalrını düğümleyen, yakalayıp onu giysisinin parçası ile bağlayan monk str monk oluyor. (Use ropea vermiş)
Birisinin yumruğunu havada yakalayıp onu yere deviren monkta str monk oluyor.
Bir vuruşu ile kapıları kıran, betanda delik açan monklar da str monk oluyor.
Yani str aslında vurma şansından çok bu gibi özellikleri sonuna kadar sömürebileceğinden tercih edilir bence. Ben asıl olarak bunlara bakıyorum.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
.
Darkgnome yazdıklarının sebebi D&D klasik 3,5 da climb, jump vs gibi bazı skillerin aslında hem str hem de dex'le alakalı olması gerektiğidir. (gerçi sen de bu noktaya temas etmişsin) Pathfinder D&D versiyonunda jump'ı Acrobatics(dex) skilinin içine entegre etmişler mesela, belli ki adamlar da bunu düşünmüş. Ben olsam Jump ve climb için str ve dex'in ortalamasını filan alan bir formül düşünürdüm ama herhalde işleri karmaşıklaştırır diye kimse bu yola gitmek istemiyor. Yine de str bazlı monk dizayn edenlerin, str abanırken, "str abanayım da monkum damdan dama iyi sıçrasın!" diye yapmıyordur, bence yumrukları tekmeleri iyice gömçürtsün diye yapıyor bunu. bazı power playcilerin utanmasa ya da alignement gereksinimleri çakışmasa, barbarian/monk multi-class yapıp combatta monkunu rage'e filan sokacağına eminim
Hatta powerplayci olsaydım (!) ben barbarian'ı boş verir, phyrokinetisist ve monk yapardım. Phyrokinetisist'in herhangi bir chaotic olabileciği bana izah edildiğinde ise, monkun kafasına düşen bir saksı ve birden dönüşen kişiliği hakkındalki inanılmaz inandırıcı hikayemi DM'ye anlatmaya başladım. ( )
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.