Modules
  • Ana Sayfa
  • AvantGo
  • Downloads
  • FAQ
  • Feedback
  • Forums
  • Journal
  • Private Messages
  • Recommend Us
  • Search
  • Statistics
  • Stories Archive
  • Submit News
  • Surveys
  • Top 10
  • Topics
  • Web Links
  • Your Account

  • Who's Online
    Şu an sitede, 1 ziyaretçi ve 0 üye bulunuyor.

    Henüz üye değilseniz, Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

    Languages
    Site Lisanını Seçin


    FrpWorld.Com :: View topic - GURPS
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     GURPS View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Wed Jul 11, 2007 2:39 am Reply with quoteBack to top

    GURPS

    Generic Universal Roleplaying System

    Sıkıldınız mı d20 den, farklı bir Å?eyler mi arıyorsunuz? Gurps size güzel bir alternatif sunmakta. Ã?lkemizde pek bilinmemesine raÄ?men yaklaÅ?ık 20 yıldır var olan bir sistem. Ne demiÅ?ler, bilmemek deÄ?il öÄ?renmemek ayıp. Ben de size gurps kitaplarından okuduÄ?um kadarıyla (sadece bir kere oynatma fırsatı buldum) sistemi anlatacaÄ?ım ve ruhunu vermeye çalıÅ?acaÄ?ım.

    4 kelimenin birleÅ?mesinde oluÅ?ur gurps, bu kelimelerin ne anlama geldiÄ?ini sırayla görelim.

    Generic: Kimimiz az kural detayı olan, kimimiz çok detaylı kuralları olan oyunlar severiz. Gurps size istediÄ?iniz detayda kural sunuyor, isterseniz az kuralla oynayın, isterseniz kuralların her tarafını kurcalayın, gurps size gerekli cevabı verecektir. Sistem basit kurallar sistemiyle baÅ?lıyor, sonra gidebileceÄ?iniz kadar gidiyor, kural kitabını inceledikçe o ana kadar aklıma gelmemiÅ? rol yapma öÄ?elerinin kural kitabı içinde karÅ?ılıÄ?ını buldum ve çok Å?aÅ?ırdım

    Universal: Gurpsu yapan aÄ?abeylerimiz, fantezi için ayrı, gelecek için ayrı, günümüz için ayrı, vahÅ?i batı için ayrı vs vs kurallar yapmayı gereksiz görmüÅ?ler. Bir kural sistemiyle hepsini oynayabilirsiniz.

    Roleplaying: Açıklama gereÄ?i yok gibi duruyor deÄ?il mi? Açıklaması Å?urda, Gurps sisteminde her Å?eyin(evet her Å?eyin) kuralsal olarak bir karÅ?ılıÄ?ı var ve bu durum, rol yapmayı teÅ?vik ediyor. Yani lvl 1 elf barbarian yaptım olmuyor Gurpsta, kitabı okudukça kiÅ?ilik özelliklerine gözünüz takılıyor ve onları da karakterinize eklemek istiyorsunuz. Ã?ünkü sistem bunu teÅ?vik ediyor.

    System: BildiÄ?iniz sistem iÅ?te, buradaki olay Gurpsun sistemiyle ilgili bütün öÄ?elerin bir kitapta toplanmıÅ? olması. Yani baÅ?ka ırklar, sınıflar, featler gibi Å?eyler için kitap almanıza gerek yok. Birden çok kitabı var tabii gurpsun, diÄ?er kitaplarda dünyalardan, fantastik senaryolardan vs. bahsediyor. Kural yok.

    Gurpsun öÄ?eleri

    Gurpsta altılık zar kullanılır, dolayısıyla paralar döküp yirmilik zar almanıza gerek yok Wink
    Kayboldu derdi yok, kaybolunca moralin bozulması ihtimalinin yarattıÄ?ı tedirginlik hissi yok.
    Dolayısıylata zar kısaltması olarak sadece "d" kullanılır. Ben de öyle kullanacaÄ?ım.

    Gurpsun üç tane zar atıÅ?ı (die roll) vardır. Bunlar;

    1- Success roll (BaÅ?arı Atımı)

    3d atılır, düÅ?ük gelmesi iyidir. Bir iÅ?i baÅ?arıp baÅ?aramadıÄ?ınızı belirler.

    2- Reaction roll (DavranıÅ? Atımı)

    Oyun yöneticisi (Game Master, GM) atar. 3d atılır, yüksek gelmesi iyidir. GM nin otomatik olarak size davranıÅ?ını belirlemediÄ?i oyuncu-olmayan karakterlerin (Non-Player Character, NPC) size davranıÅ?ını belirler. Yüksek gelirse güler yüzlü falan davranır yani.

    3- Damage Roll (Hasar Atımı)

    VuruÅ?unuzun gücüne göre herhangi sayıda d atılır. Ã?rneÄ?in ortalama (10) Strength (Kas gücü) olan biri longswordu (Uzun kılıç) savurması (swing) durumunda 1d+1 kesici hasar verir. EÄ?er eleman daha kaslı olsaydı vereceÄ?i hasar artacaktı, çünkü kılıç ile bir noktaya uygulayabileceÄ?i basınç da kas gücü doÄ?rultusunda artacaktı. (Ã?rnek 14 strli biri (en fazla insan strsi) 2d+1 vuracaktı)
    Kas gücü ne olursa olsun eline yarı otomatik bir makinelı alan eleman vurması durumunda 3d-1 dmg verecekti. Fakat yarı otomatik silah saniyede 13 adet mermi attıÄ?ı için toplamda yiyeceÄ?iniz dmg 39d-13 olacaktı (tabii hepsi vurursa). Ä°yi bir atıÅ?la o hasara ejderha indirebilirsiniz.
    Demek ki neymiÃ…?, yarı otomatik silahtan kaçıyormuÃ…?uz 

    Gurps ability (yetenek)leri

    ST: Strength

    Kas gücü, ne kadar aÄ?ırlık kaldırabileceÄ?inizi, kas gücüyle çalıÅ?an silahlarla ne kadar hasar vereceÄ?inizi belirler (hayır vurma ihtimalinizi belirlemez). Taban Hit Pointinizi (YaÅ?am Puanı) oluÅ?turur.

    DX: Dexterity

    Ã?eviklik, sıyrılma Å?ansınızı (dodge), vurma ihtimalinizi, hareket hızınızı etkiler. Ayrıca bir çok skill (özellik) için temel oluÅ?turur.

    IN: Intellect

    Zeka gücü, bir çok skill için temel oluÅ?turur, willpower (zihinsel kuvvet) ve perception (algılama) unuza taban oluÅ?turur.

    HT: Health

    Dayanıklılık, fiziksel direncinizi belirler, hareket hızınızı, sıyrılma Å?ansınızı etkiler. Bazı skillerle taban oluÅ?turur.

    Bunlar temel özelliklerdir. Olmazsa olmaz. Bundan sonrası opsiyonel.

    Gurpsta SavaÃ…?

    Gurpsta savaÅ? çok ölümcül olabilir, genellikle ilk vuran kazanır. Etkisiz hale getirilmek kolaydır. Ama bir insan o kadar kolay da ölmez, sistem bu mantıkla inÅ?a edilmiÅ?.

    Ã?rneÄ?in iki kiÅ?iyi savaÅ?tıralım. Ä°kisinin de tüm özellikleri 10 olsun, ellerinde de uzun kılıç olsun.

    Birinin diÄ?erine vurabilmesi önce 3d de 10 ve altında atması lazım (%50 ihtimal). Attı diyelim, karÅ?ısındakinin defans Å?ansı var. 3 tip defans (dodge, parry, block) var, daha sonra anlatırım. Savunan da tutturamadı diyelim. 1d+1 dmg yedi. 5 olsun.
    Kılıç kesici olduÄ?u için zırhı geçen her rakam ikiye katlanır. Hiç armor olmadıÄ?ını varsayalım. 5x2=10 dmg yedi eleman, Hit pointi bitti. Å?imdi bayılmamak için Health atacak, 10 ve altında atarsa sorun yok. Atamazsa bayılıyor, atarsa bile, bundan sonra ki dövüÅ? zarlarına eksi alacak. Ã?ünkü çok aÄ?ır yaralı. Ayrıca her turn (1 saniye) 1 hp kaybedecek ve bayılmamak için HT atmaya devam edecek. Ama birinin ölmesi için en az HP sine ulaÅ?ması lazım (bu durumda -10). O zaman bile HT-1 atarsa stabil hale gelebilir ve hp kaybetmesi durur.

    Kısaca böyle, ilgilenen arkadaÅ?ların sorularını bekliyorum. Daha önce oyna(t)mıÅ? olan varsa, bize tecrübelerini anlatırsa çok sevinirim. Hatta oyun açarsa katılırım bile, o derece yani.


    Last edited by Androner on Thu Feb 21, 2008 12:08 am; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Gwydion The Quick
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 04, 2006
    Posts: 16

    PostPosted: Tue Sep 11, 2007 12:48 am Reply with quoteBack to top

    Ben 1 - 1,5 yıl önce ciddi bir Å?ekilde GURPS ile tanıÅ?tım. Å?u ana kadar 1 Birthright oyunu oynatmıÅ?lıÄ?ım bir de ynie generic bir GURPS bilim-kurgu oyunum var. Kuralları ile kısmen haÅ?ır neÅ?ir olmuÅ?luÄ?um var dersem zannedersem abartmıÅ? olmam.

    Gerçekçilik, detay konularında oldukça baÅ?arılı bir sistem. Oyunlarda bu özellikleri arayan GM ve oyuncular için D&D (2, 3, 3.5) , WoD 'dan kat kat baÅ?arılı bir sistem. Generic bir kıural sistemi olduÄ?u için istenilen her türlü setting'de GURPS sistemi ile oyun oynanabilir. Birthright ve generic bir bilim kurgu için bir süre uÄ?raÅ?ıp GURPS'e bir dönüÅ?üm yapmıÅ?lıÄ?ım var oradan biliyorum. Ä°stenilen her türlü campaign bu kurallar ile oynanabilimekte.

    GURPS'ün (bence) en ciddi sorunu (ki sorun olarak görülürse) GM'in campaign baÅ?langıcıda uzun bir süre skill, advantage, ekipman listesi, (varsa) büyü gibi konuları uzun uzun düzenlemesi. Bu iÅ? gerçekçilik ve detay ne kadar istenirse o kadar uzayabiliyor. Ama oyuncular karakter yapmada rahatlıklarını ve esnekliklerinden çok memnun oluyorlar. Bir de oyuncular combat'da ve non-combat durumlarda akıllarına gelen abuk subuk herÅ?eyi oyun kuralları ile bir çözüme kavuÅ?turabiliyor GM.

    Ama bahsettiÄ?in gibi ülkemizde ciddi bir tanınma sorunu var GURPS'ün. Dolayısıyla oyuncu bulmak zor oluyor. Bir de D&D'den geçen oyuncular combat'ın ne olduÄ?unu anlamakta zorlandıklarından çok çabuk ölüp, sakat kalabiliyorlar D&D'den GURPS'e geçen DM ve gruplarının dikkatine (yaÅ?anmıÅ?tır).

    _________________
    Ã?nemli olan yolun sonunda ıÅ?ıÄ?ın olup olmadıÄ?ı deÄ?il, ıÅ?ıÄ?ın olduÄ?una inanmak ve ona ulaÅ?mayı istemektir.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Thu Sep 13, 2007 4:39 am Reply with quoteBack to top

    bilgilerini bizimle paylaÅ?tıÄ?ın için çok teÅ?ekkür ederim.
    Ã?lkemizde, genel olarak rol yapma oyunlarının geliÅ?tirilmesi açısından Gurps'un da oynatılmasının faydalı olacaÄ?ını düÅ?ünüyorum.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    Possessed
    Site Ã?izeri





    Joined: Mar 13, 2006
    Posts: 958
    Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...

    PostPosted: Thu Sep 13, 2007 4:52 am Reply with quoteBack to top

    Vay, Androner, ilk defa duydum Gurps'u, buyuk bir dikkatle okudum yazını. Cok basit ve anlasılır yazmıÅ?sın, tesekkurler! Hicbir sey bilmeyen biri (yani ben ve benim gibiler Very Happy ) cok rahat anlayabiliyor olayı. Daha detayına girerek anlatımını geniÅ?letirsen sevinirim. Simdi de ben biraz arastıracagım internetten, e-kitaplarını bulabilirsem indirmeyi dusunuyorum. Acıkcası etkilendim yazından Very Happy bizim arkadaslara da sorayım bunu

    _________________
    I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    AnARcHisT
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Sep 07, 2006
    Posts: 160
    Location: Nine Hells of Baator

    PostPosted: Thu Sep 13, 2007 7:55 am Reply with quoteBack to top

    Abi sistem çok iyi ben duymuÅ?tum Handbookunu falan indirdim.. Ama d20ye alıÅ?tık bi kere deiÅ?iklik gözümü korkutuo Å?imdi benim Very Happy aslında deiÅ?iklik iyidir ama neyse.. o baÅ?larda puan daıtma iÅ?i falan güzel biraz daha özellik alabilmek için bazı kötü özellikleri almayı göze almak falan nüans oluo biraz.. Onlarıda anlatırsan bence daha iyi olur.. Ama ben çok iyi annatımın için seni tebrik etmek isterim..
    Back to top View user's profileSend private message
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 10:17 am Reply with quoteBack to top

    Bu gurps sistemi cok hosuma gitti. acaba nerden bulabilirim e-kitap. elinizde link var mı??

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Raistlin
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: May 26, 2003
    Posts: 5819
    Location: Cehennem

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 1:15 pm Reply with quoteBack to top

    Bu yazidklariniz baya genel oldugu icin tam olarak kestiremedim. Gercekcilik ya da esneklik acisindan GURPS'un WoD'a gore avantaji nedir?

    Simdiden tesekkurler

    _________________
    That which doesn't kill you, makes you stronger
    Only God should have this power
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Gwydion The Quick
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 04, 2006
    Posts: 16

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 7:47 pm Reply with quoteBack to top

    Direk link forum'da verilebiliyor mu bilemiyorum ama Torrent ve/veya eMule network'lerinde ararsan kitapları bulabilirsin tahminen. 4th Edition'lar ile 3rd Edition'lar karıÅ?abilir dikkat.

    WoD (eski WoD'u kastediyorum nWoD hakkında pek bir bilgim yok yazdıklarım nWoD'u kapsamamaktadır) kural sistem açısından kanımca çok baÅ?arılı bir sistem deÄ?il. WoD sisteminde gerçekçilik açısından pek detaylandırılmıÅ? kurallar yok, bir çok konu çok kaba taslak geçilmiÅ?. GURPS neredeyse her konuda oldukça detaylı ve gerçeÄ?e yakın kurallara sahip (örnek: shock, critical hit table, uykusuzluk, silah/araç adaptasyonu,..vs). Her stat'ın ve skill'in alabileceÄ?i en fazla 5 dot olması ilerlemeyi oldukça kısıtlıyor. GURPS stat'lar 3 - 20 arasında olabilirken, skill'ler baÄ?lı olduÄ?u stat'a göre çok yükselebiliyorlar.

    Esneklik olarak bir çok skill tek bir skill altında toplanmıÅ? halde WoD'da. Mesela her türlü silah kullanmak Firearms adlı tek skill'de temsil edilmiÅ?. Benzer bir Å?ekilde Science adlı bir skill var acaba Kimya mıdır Matematik midir Mühendislik midir hepsi tek skill altında toplanmıÅ? ve onun da 5 seviyesi var Science 5 dot olan bir adam her türlü bilimde Nobel alacak Å?ekilde mi oluyor ???? GURPS'de çok fazla skill var bu da karakterlerin uzmanlaÅ?masını ve detaylandırılmasını artırıyor. Bir karakter bir çok branÅ?tan kaba taslak bilgi de bilebiliyor belli bir kaç konuda saÄ?lam uzman da olabiliyor.

    _________________
    Ã?nemli olan yolun sonunda ıÅ?ıÄ?ın olup olmadıÄ?ı deÄ?il, ıÅ?ıÄ?ın olduÄ?una inanmak ve ona ulaÅ?mayı istemektir.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 9:03 pm Reply with quoteBack to top

    sonunda buldum 3rd edition basic rules kitabını ama biraz karısık anlatmıÅ?lar. Enigmacıları caırmayı dusundum bi ara Smile

    ama avantaj ve dezavantaj olayını baya sevdim. yavas yavas anlamaya baslıorum.

    Kendime bir dunya yaratıyordum ve kural sistemi dusunmekteydim. Sanırım buldum. O yuzden tesekkurler valla...

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Gwydion The Quick
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 04, 2006
    Posts: 16

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 9:07 pm Reply with quoteBack to top

    haldor_goraxe, bulabilirsen 4th edition basic set ile baÅ?lamanı tavsiye ederim.

    _________________
    Ã?nemli olan yolun sonunda ıÅ?ıÄ?ın olup olmadıÄ?ı deÄ?il, ıÅ?ıÄ?ın olduÄ?una inanmak ve ona ulaÅ?mayı istemektir.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    haldor_goraxe
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Oct 26, 2005
    Posts: 275
    Location: Ýstanbul, sen??

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 9:11 pm Reply with quoteBack to top

    Onu da bulurum Very Happy
    arada fazla fark var mı ki??

    _________________
    Rakı ve Balık....Ä°Å?te Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin Ã…?uursuzluÄ?u kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Gwydion The Quick
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 04, 2006
    Posts: 16

    PostPosted: Sat Oct 13, 2007 11:15 pm Reply with quoteBack to top

    3rd Edition oynamıÅ?lıÄ?ım ya da oynatmıÅ?lıÄ?ım yok dolayısıyla nasıldır 3rd ed bilemiyorum. Ama yeni baÅ?larken sanki en güncelinden baÅ?lamak daha iyi olur diye düÅ?ünüyorum. Bir de 3rd ed üzerine bir sürü düzeltme yapmıÅ? olsalar gerek bu son versiyonda.

    _________________
    Ã?nemli olan yolun sonunda ıÅ?ıÄ?ın olup olmadıÄ?ı deÄ?il, ıÅ?ıÄ?ın olduÄ?una inanmak ve ona ulaÅ?mayı istemektir.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Sun Oct 14, 2007 2:46 am Reply with quoteBack to top

    Pek sevdiÄ?im bir sistem deÄ?il. Ã?zellikleriniz iyi olmadıÄ?ı sürece pek bir Å?ey yapamıyorsunuz. Stat artıÅ?ı-yapabilirlik "hayvan gibi artan fonksiyon" kapsamına girdiÄ?i için ben pek beÄ?enemedim.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Yener
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 12, 2005
    Posts: 1742
    Location: Ä°stanbul

    PostPosted: Tue Oct 30, 2007 2:18 am Reply with quoteBack to top

    Androner birazda büyüden bahsedermisin GURPS 'ta. Büyü sistemi nasıl, wod daki gibi çeÅ?itlilik sunuyor mu ? Yoksa dnd de olduÄ?u gibi belli spell list ler var bi dünya onların dıÅ?ına çıkamıyormusun ? Nasıldır bu konuyuda biraz açarsan sevinirim.

    _________________
    [b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    dfunk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Dec 21, 2004
    Posts: 504

    PostPosted: Tue Oct 30, 2007 6:27 pm Reply with quoteBack to top

    @yener: YAA! Onu ben soracaktım Evil or Very Mad

    Arcane ve divine magic nasıl iÅ?liyor GURPS ta açıklaya bilirmisin birde Å?u dezavantajlarla neyi kastediyorsunuz?
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt

    Sayfa Üretimi: 0.20 Saniye