Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: eqiwage
    Bugün: 0
    Dün: 0
    Toplam: 33759

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 626
    Üye: 0
    Toplam: 626

    FrpWorld.Com :: View topic - 4E iyi ve Kötü Yanları
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4E iyi ve Kötü Yanları View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 9:22 pm Reply with quoteBack to top

    Günde birkez yapılabilen powerlar sadece 4th demi var sanki?
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Wed Jul 29, 2009 9:43 pm Reply with quoteBack to top

    Aegron wrote:
    Günde birkez yapılabilen powerlar sadece 4th demi var sanki?


    Sana katıldığım tek konu bu.Aynı şeyler 3,5'te de var ve bunun adı yalnızca Power değil.Yani bir günde x kez bir şey yapmak 3,5'te de her sınıfta var neredeyse.Monk günde x kere Stunning Fist yapıyor mesela.Bu da bir nevi Power.

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    mathius
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 05, 2006
    Posts: 241

    PostPosted: Thu Jul 30, 2009 2:08 am Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:
    Kitap ve kuarlların dandikliğini gödrkten sonra silmemiş olsaydım şu anda sanırım barbarın HPsine bakıyor labilecektim ama hatırladığım kadarıyla en yüksek HP alan striker olduğundan 6-7 arası bir şey alıyor diye hatırlıyorum ben. 6 desek mesela 29x6=174 ve üstüne ilk seviye canı olarak 18 katarsak 192 ediyor. 200 değil doğru. Sadece 192...

    The Dungeons & Dragons Roleplaying Game has defined the medieval fantasy genre and the tabletop RPG industry for more than 30 years. In the D&D game, players create characters that band together to explore dungeons, slay monsters, and find treasure. The 4th Edition D&D rules offer the best possible play experience by presenting exciting character options, an elegant and robust rules system, and handy storytelling tools for the Dungeon Master.

    Underline dışında kalanlarıda okuduğu belirtmeliyim sanırım. Ancak oyunun asıl oynanış mantığını sadece o satırın açıkladığını ve geri kalanının işte bunlarıda yapabilirsiniz diye serpiştirildiğini bir tek benim fark edeceğimi sanmıyorum.

    Defalarca kere tekrar ettiğim gibi. Tek sıkımlık, eğlencesine, girdim çıktım oyunlar için zevklidir. Ama rol yapışınızı kısıtlıyor. sizi hem rol hem de hareket olarak sınırlıyor. Bu sınırları olabildiğince çok güç çıkartarak geçiştirmeye çalışıyor ama güçler de bir yerden sonra insanı boğuyor ve güç dengesii onca günde devam ettirmek iiçn ancak günde bir kere kullanılır güçler filan koyuyor ki tamamen havamı kaçırıyor.

    Best settingde yok. Best Supplementte yok. Best pruduction valuesda da adı geçmiyor. Ancak en iyi oyunlara koyulmuş ve aynı yukarıdaki açıklama var. Oyundan ne beklediğine göre yani buradaki.

    Kitabına ve kurallarına baktıktan sonra bu oyunun karakter çeşitliliğini nasılda yok ettiğini gördüm ki ben karakterlermde hep çeşitlilik ararım.

    3.5 son çıkan yaratıksal sınıfları ve şeyleri çıkartırsak 3.5E'de çok daha fazla bir çeşitlilik ve serbestlik vardı. Rol yapma oyunlarının mantığı bir karakter yaratıpta o karaktere uygun oynamak ise 4E'nin karakter yaratma çeşitliliğinden dahi çıkartabailirsiniz rollere ne kadar kısıt verdiğini.



    1-
    Edmond wrote:
    Aegron wrote:
    Günde birkez yapılabilen powerlar sadece 4th demi var sanki?


    Sana katıldığım tek konu bu.Aynı şeyler 3,5'te de var ve bunun adı yalnızca Power değil.Yani bir günde x kez bir şey yapmak 3,5'te de her sınıfta var neredeyse.Monk günde x kere Stunning Fist yapıyor mesela.Bu da bir nevi Power.


    2- Bu Ennie gibi yazılan yazılar profesyöneldir dolayısıyla vurgulanmak istenen sondadır.Ki Ennie senin altını çizdiğin yeri vurguluyor diye bir kesinlik yok.

    3-Best settingde olmasını beklemem çünkü Eberron pek sevilmiyor. FR ise Waterdeep şehrinde epic seviyede güçlü artifactlerin satıldığı, bütün yeraltının underdark adı altında toplandığı uğraşılmış ama bazı yerlerde de "ya burası sıktı sanki bir de mağraları mı yapıcaz" denilen bir setting ve bu setting Avatar üçlemesi kitabı üzerine yapılmış ki 3.5 te oynadığınız alanın yaklaşık 100 yıl sonraki hali.

    4-Bu kadar kısa sürede best supplement kazanmalarını bekleyemeyiz zaten çıkan supllementler yılların birikimi.

    5-Best production values satılan malın değerinin tam değerinde olması, koskoca wizards satıştan o kadar anlıyor kar elde etmek için fiyatı elbette yüksek tutacaktır.

    6-Barbar arkadaş evet her levelda sadece 6 hp alıyor ama 6 yı 29 ile çarpınca karakteri level 29 yaptın level 29 barbarın eğer 3.5 te olsaydı canı 395 olacaktı.

    7-Rollerin kıstılı olmasının bir sebebi var.Sen controllerı striker yaparsan strikerı lider yaparsan görevi yerine getiremezsin. şayet bir rouge arkadaşlarını korumaz kendi çıkarına gideni yapar dolayısıyla bu lidersel bir vasıf değil. Bir wizard'da bir goblini öldürmek isterse yapabileceği en güzel büyü sleeptir. magic missle , ray of frost, acid splash yapıp düşmanı dandik can yakmayan büyülerle öldürmeye çalışmaktansa şansını düşmanını durdurmak, kontrol etmekten yana yaver gider.Yani bu 4th ed. kitabı daha çok sana ne olucaksın değil de, tavsiye ve kural kitabıdır.

    8-Bunun yanında Best Writing,Best Interior Art,Best Cartography de de yoktur ama bu bardağın boş tarafıdır. Dolu tarafı ise;
    Best Aid or Accessory ,Best Game ,Product of the Year,Best Regalia , Best Miniatures Product ,Best Adventure,Best Rules,Product of the Year

    19 undan 8'inde başarılı olmuş ki,
    Ki başarısızlıklarından bazıları tam olarak kendi uzmanlıkları sayılmaz zaten,
    Best Electronic Book,Best Podcast,Best Free Product ise onların pek de uzmanlık alanı sayılmaz.

    Yani bence bu bir başarıdır. Sonuçta çok kalite isteyen bir ödül töreni ve kapak kalitesi, fiyatı, içindeki renkler, nasıl yazıldığına kadar hepsi inceleniyor ki Ennie için bir şirketin sadece bir tanecik ürünü bile kabul görmüşse bu başarıdır.

    9- Wizards kimseye zorla oy verin diye zorla evine girip silah dayamıyor. Bilgisayarını çökertmiyor. şöyle kötü yaparız böyle yaparız diye tehdit etmiyor. Wizards of the coasts'un sitesine girince zaten hiçbir rahatsız edici etken yok. D&D bölümüne girince de tüm ekranı kaplayan bir perde veya pop-up da çıkmıyor. Sadece herzamanki announcement yapılan yer çok ta büyük değil ve her zaman announcement yapılan yer en büyük yazı birimi ise o bölgede 36 punto ile "vote" yazmaktadır. Geri kalan harfler oldukça küçüktür. Ayrıca iddialı oldukları konuları yazmışlardır.

    10- Diğer firmaların sitelerinde bu announcementı yapmaları gereklidir.Yapmamaları satış yapmaktan anlamamalrından dolayıdır. Bu onların kendi şirketlerinin suçudur wizard's ın konuyla alakası yoktur. Kendi müşterilerinizi bilgilendirmiyorsanız burda müşterinin suçunu ne ararsın bilmiyorum ki zaten müşterileri frp ile alakalı az çok Ennie awards'ın ne zaman yapılacağı konusunda bir fikri olması da ayrı konudur.
    Back to top View user's profileSend private message
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 11:40 am Reply with quoteBack to top

    Tekrar dediğim gibi hala örnekler üzerinden yoğunlaşıyorsunuz olaya. Eğer örnekle gidilecekse zaten siz istediğiniz kadar örnek verin benim bir tane karşı örneğim savınızın doğru olmadığı anlamına gelir. Bakın örneklerle sadece anlamı pekiştirmeye çalışıyorum ve bu başlıktaki bir kaç üyemiz de öyle. Yani örneğimiz "konu" değil.

    Amanchanamun arkadaşım, Striker paladin olamaz ve leader de rogue olamaz diyorsun. Burada senin dediğinden anladığım şey(cümlenin devamındaki yazı da dahil) Paladin takımına yardım etme görevi olmalıdır, rogue ise saldırgan görevde olmalıdır.

    şimdi benim anlatmak istediğim şey, GÇREV nedir? Ne görevi? Kim benim yaptığım karaktere görev verebiliyor ki? Ben belki öyle bir karakterim ki sadece konuşuyorum. İşi hep diplomatik ve kurnaz yollarla hallediyorum ve de Leader olmayan bir karakterim, olamaz mı? Yani bir rogue için mesela önemli dex statına falan vermiyorum, zekama ve karizmama güveniyorum. Savaşta da yer almıyorum, prensibim bu. Olamaz mıyım böyle bir karakter. Ya da elimdeki scrollarla takımımı kuvvetlendirmeyi seçiyorum. Paladin arkadaşım da en önden dalan oluyor genelde, Savaş Tanrısı'na tapıyor ve prensibi bu. Böyle bir örnek oluşamaz mı. Yani Striker Paladin. Bana neden bir görev zorunluluğu veriliyor ki.

    Anlatmak istediğim, ben oyun oynarken karakterimi yaratırken ve geri kalan her şeyde özgür olmam gerektiği. Tamam bir şeyler yaparken kurallarına göre yaparım, ama karakterimi nasıl yöneteceğime de oyun karışmamalı. Bu çok komik bir durum ve önyargıyla da alakası yok.


    Mathius arkadaşım 2 numaralı maddende diyorsun ki "vurgulanmak istenen sondadır". Bizim dediklerimizin kesin olmayışını kendi kesinliğinle bağdaştırman apayrı sorgulanması gereken bir durumdur.

    Best settingde olmayışı, oynanabilir dünya yaratımının başarısızlığıdır. Bunun için ne tür yorumlarınız olur merak ediyorum.

    7. maddende tekrar söylemek istiyorum "görevi yerine getirmek nedir". Bana dünyamızda standart bir insanın "görev" lerini söyler misin? Ve bunları yapmak zorunda mıdır? Yapsa ya da yapmasa da kendi karakterini düzgünce oynamıyor mudur? Ya da bu zorunluluklar karakterin hayattan zevk almasını ne derece etkiler?

    Bir rogue arkadaşını korumaz diyorsun, örnek üzerinden gitmek istemiyorum ama, bir karakter her şeyi yapar. Tavsiye ve kural kitabı olarak nitelendiriyorsun, belki de haklısın ama ben bu tavsiyeyi daha çok "dayatma, alıştırma" olarak görüyorum ve aynı zamanda kendimi de "koyun" olarak görmüyorum. Açıkçası wizards of the coast başarılı bir firma diye oradan her çıkan malı yemem, sorgularım önce, ve yaptıkları yeni sistem de eskilerine göre zevksiz durmaktadır kanımca.

    Bir şirket sadece bir dalda bile katılabilmiş olsa başarıdır diyorsun, şirket için başarılıdır haklısın. Ama ben bir rol yapma oyuncusu ve tüketici olarak tek başarı almış bir sistemin beni mutlu etme olasılığı nedir?


    Sonuç olarak ben burada yöneltildiği gibi kimseye "sen az oyuncusun, sen başka sistem oynamadın" yakıştırması yapmıyorum. Kimin ne kadar bilgisi var beni hiç mi hiç ilgilendirmez, ben sadece bu başlıktaki konuya bakarım ve o konu etrafında güzelce tartışırım. Elimden geldiğince ön yargı yapmamaya çalışıyorum ama bir şeyi beğenmezsem hemen önyargı yakıştırması yapılıyor. Afedersiniz ama siz de sadece küçücük bir şeyi beğendiğinizde ben gelip size "Polyanna!, aman efendim koyun olmayın" desem ne kadar üzülürsünüz bir düşünün. Eğer bu sitede kişiler hakkında görüş almak istiyorsanız önce lütfen o kişiyle tanışın.


    Saygılarımla.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 12:24 pm Reply with quoteBack to top

    Selamlar.

    4th ed. da roller aslında powerların cinsinin belirlendiği bir etmen. Rogue striker demek, rogue bir kişiye fazlaca hasar verebilir demek. Controler demek birden fazla kişiye az damage verebilen demek. Leader demek birden cok arkadasının özelliklerini ve kabiliyetlerini buflayabilmek arttırabilmek demek. Defender demek arkadaslarına zeval gelmesini önleyebilen kararkter demek. Yoksa düşündüğünüz mantıkla konunun alakası yok.

    Yani rogue lider olabilir. Savasa karısmayabilir. Gay olabilir. Deli olur , sapık olur. herşey olur. ama powerlarını kullanırken diğerlerini koruma gucune sahip değildir. O tek bir kişiye max damage veren powerlarla donatılmıştır.

    4th ed. da eger divine bir kararkter olmak istiyor ama striker powerlarına sahip olmak istiyorsanız sececeğiniz karakter " avenger " dır.

    Geri döner isek masa üstünde yapılan bir rol yapma oyununda tabiki oyuncular belli görevlerle yönlendirilse de nasıl karakter sececeklerine kendileri karar verir, gorevleri yapıp yapmamak konusunda da özgürdürler.
    Bu 4th edition da da değişmedi zaten.

    4th edition bir kural kitabı. Futbolu anlatan bir kitap olsa kurallar verilse ne kadar cekici olmassa bu kitap ta sizlere cekici gelmeyebilir. Cunku bir kural kitabıdır.

    Rol yapacak olan senaryo yazacak olan sizlersiniz. Oyunlar ancak iyi bir anlatıcının elinde zevkli olur. 4th - 2nd 3rd gibi zengin bir geçmişe sahip değil ama bir beş sene sonra onun da devasa bir range kitap serisi olacak muhakkak.
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 12:34 pm Reply with quoteBack to top

    campaign le ilgili birşeyler söylemek isterim.

    kişisel kanatimdir ki ben fr campaign i begenmedim , bence vasat bir ürün.
    ama ne benim fikrim ne de o 5 aday arasında bu kitabıın olmaması bu urunun kötü oldugu anlamına da gelmez.

    Diğer 5 aday gercekten cok basarılı urun sundular ve aday olmayı hakettiler. Hotwar mesela mukemmel bir setting. Hakkı teslim etmek gerekir. Eger setting olarak olsaydı aday ben de hoppala derdim.

    Alex iyi futbolcu olsa bile ronaldinho daha iyi topcu olayı var burada. Yoksa fr campaign oyle tu kaka bir ürün değil.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 2:51 pm Reply with quoteBack to top

    Edmond wrote:
    Aegron wrote:
    Günde birkez yapılabilen powerlar sadece 4th demi var sanki?


    Sana katıldığım tek konu bu.Aynı şeyler 3,5'te de var ve bunun adı yalnızca Power değil.Yani bir günde x kez bir şey yapmak 3,5'te de her sınıfta var neredeyse.Monk günde x kere Stunning Fist yapıyor mesela.Bu da bir nevi Power.


    Sanırım asıl olayı kaçırıyorsunuz. Ben 3E delisi ya da 4E düşmanı değilim. 4E sistemde değişiklikler yaparak kendisine farklı bir rota çizmiş labilir. Ben 3E'deki kısıtlı güçleri de sevmezdim elbetteki. 3E süperdi de demiyorum. WotC'un çıkarttığı en iyi sistemdi diyorum. Ancak pek çok hoş olamayan ve oyuncunun hoşuna gitmeyen tarafı vardı ve 4E bunları daha da çok çn plana çıkarttı. 1 adım ileri 2 adım geri mantığı ile gitti.

    2E'den 3E'ye geçerken pek çok kişinin hoşuna giden şey House rule ile belki de düzelttikleri 6 saniyede 1 saldırı meselesiydi. İçinizden 6 saniye sayın ve bu sırada elinize bir sopa alıp bir şeyin bir sağına, bir soluna vurun. Sonuçta kaç defa vurabileceksiniz bakalım. Bana karşıdaki de savunuyor demeyin, temkinli saldırıyor demeyin, zorununda değil. Sadece saldırıyor.

    3E'de yükseleln seviye ile adam gibi saldıran karakterimiz daha fazla saldırmaya başlamıştı. 2E'de sadece savaşçılara has bir özelliklti bu. Sonra 4E ile sadece tek saldırıya makum ettiler.

    1. 4E savaşçıya hareket çeşitliliği getirmedi. 3E'de daha çok çeşitlilik vardı. Gözler görülür olsun diye 20. seviye fighetr için örnek vereceğim.

    4Ede 20. seviye fighter, sanırsam, bir adet müthiç güçlü vuruşunu düşmanına yapabiliyor. Tabi çoğunlukla basit hareketler ile gitmek durumunda kaldığından bu müthiş güç biraz düşüyor.

    3E'de 20 seviye bir savaşçı 4 saldırı yapabiliyor. Saldırılarını kullanacağı yerde bazı değişik hareketler de yapabiliyor. Bunlara örnek trip attac, grapple ve disarm olabilir. Tam zamanlı saldırılarına ise Bullrush ve charge koyulabilir.

    Yani 4E kuralına göre bir savaşçı hareketini yazıyorum. Anti powerplay mantığı ile yaratılmış marifetleri de eklesem savaşsal bir çeşitlilik elde edilmediğine göre devam edeyim.

    Quote:
    Maddder elindeki halbert'ı savurmak için anınını koplladı sonra çok güçlü bir vuruş yaptı.


    Yani daha sanatsal olabilir ama basit hali bu.

    3E de bir savaşçının hareketlerini yazayım birde. İmproved trip, Improved disarm, improved grapple.

    Madder, rakibinin silah tutan eline yaptığı bir saldırı ile silahını düşürttü. Silahsız rakibinin şaşkın bakışları arasında halbert'inin kargı tarafı ile topuğunun arkasından yakaladığı rakibinin dengesini bozarak düşmesni sağladı. Artık rakibiyerdeydi ve ne olduğunu anlamadan üstüne gelen halberttan son anda kurtuldu. Madder küçük adamın vuruştan kurtulmak için arkasını dönmesini fırsat sayarak hemen arkasına geçti ve sırtına dizini bastırarak savaşçının tamamen hareketsiz kalmasını sağladı. Artık rakibini yakalamıştı ve ellerini bağlayarak onu hapishaneye teslim edebilirdi.

    4E'nin savaşçıları sadece vurdumdan kurtardıını düşünenler sanırım bir kere daha düşünebilirler. Bana göre de farklı saldırı tarzlarının verilmesi güzel ama savaşçıların ellerinden taktiksel yaratılmış karakterleri ile böylesine zengin taktikler kurma yetilerini aldılar.

    2. Hareketler roundda bir kere kullanılmaz. Filmlerde birinin çelmeyi sadece bir kere attığını mı görürsünüz? Hayır. adam bir kişiye çelme takar ve düşen kalkmadan ikincisini de üstüne yığar. Ardından ikisi daha hareketlerini sağlayamadan farklı hareketlere de girişebilir. Bunu bir kaç kere yapabilir...

    Ancak 4E'de sadece bir kere çelme takıyor. Sonra atık herkes onu görüdğünden mi, 6 saniey içinde hareketin tüm mekanizmasını anladıklarından mı bilinmez savaşçı artık o hareketi yapamıyor, deneyemiyor bile.

    Bu örnekte gösteriyor ki savaşçımız güçlenmedi güçsüz düştü. Beceriksizleşti.

    3E süper demiyorum. Sinirinize dokunacak çok yönü var. Ama 4E sistem değişikliği yaparken bazı yönlerden güzel düşünüşmüş şeyleri kurarken, pek çok yönden 2E'nin kötü olarak adlandırdığı konları daha da kötü bir şekilde önümüze sürdü ve üstüne 3E'ye geçerken3E oyuncularının eleştirdiği kısımları daha da kötü hale getirdi.

    2E'dekiler artık yaratıkların sadece oyuncuların üstüne atılmak için yaratılmış gibi tasarlandıklarını düşünüyorlardı. Haklıydılar. Bir bakıma. 4E'yi ön görselerde 3E'nin o kadar da olmadığını bilirlerdi. 4E'de tasarımcılar dahi diyor. Artık tüm yaratıklar öldürülmek için var adeta. Hepsi de düşman sadece. Tüm canavarlar hikayenin gidiş hattında karşılaşılan ve geçilmesi için düşünülmesi gereken canlılar ve engeller değil. Çldürülerek bir sonraki seviyeye geçilmek için hak kazanılan hedef tahtaları.

    Bu felsefe resimleri ile de kendini belli ediyor.

    D&D 1E diye adlandıracağım sistemin resimlerini açıpta bakın.

    Karşısındaki lich'ten korkan bir savaşçı ve büyü yaparken liche bakamayan dahi bir büyücü. Sonlarını geldiğini fark etmişler anlaşılan.

    AD&D 2E olarak adlandıracağım sistemde resimlere bakın birde.

    Bir duvara sırıtını yaslamış ve dinlenen bir büyücü, bir dev tarafından yediği darbe ile uçan bir savaşçı, orkların geçişini izleyen bir kolcu, ölülere kutsal sembolünü gösteren bir rahip, eğitimini hocasından dinleyen bir paladin. Hepsi de artık D&D'nin nasılda karanlık zindanlarda savaşlardan daha fazla olduğunu gösteriyor.

    d20 3E olarak adlandıracağım sisteme bakalım birde.

    Bir yarı ork kapıyı kırarken arkasındaki beholder ne olduğuna anlam veremiyor. Bir cüce savaşçısı etrafındaki goblinlerle mücadele halinde. Bir rahip, bir yarı orkun yüzüne basarak tepeyi çıkmaya çalışıyor. Bir ranger goblinlerin arasına atlayarak hepsini birden nasılda rahatlıkla öldüreceğini düşünüyor. 3E bu şekilde çizimler ile anime mantığına döndüğünü ve işleri abarttığını gösterdi. Ancak rolleri kesinlikle boş vermedi. Ne varki pek çoğumuzu hayal kırıklığına uğratır ama beklenen şekilde daha da abartarak ve daha da renklendirerek 3E'nin sonunu getirmeye ve suyunu çıkartmaya başladı.

    4E çizimlerinde ise yaratıkların arasında inanılmaz vuruşlarını kullanan savaşçıları görüyoruz. Bizi yıldırımlar saçan kılcını etrafındaki tüm yaratıklara saplıyor. Birinde cüce isimlendirilmiş vuruşu ile dağları yıkıyor. Arkasında şimşekler çakan avenger çizere poz vererek daha da karizmatik görülmeye çalışıyor.

    Sınıflar zaten bambaşka bir hikaye. Prestij sınıf mantığı çok güzeldi. Herkes temel, basit sınıflarda başlayacak ve onrasında uzmanlaşmış ve kendine başka bir yön çizmiş sınıflarda ilerleyebilecekti. Çok suyu sıkılınca biraz bulamaş oldu tabii. Prestij sınıflar yerine daha bast sistemlerde kullnılbailirdi ama 4E bunu daha da fena hale getirdi.

    Herkes 2 seviyede bir her şeyine +1 alır! Kİmse bu sınırı geçemez. tüm becerilerde uzmanlaşmış olman ve olmaman arasında +5'lik bir fark olacak. Seviyenin artışı ile bu oran artmayacak aksine gçreceli olarak düşecek dahi. Artık herkes hiç alakası olmadığı şeylerde de yükselecekler. DM'nin eli daha fazla kısıldı artık. House rule yaratmak daha zor hale geldi. Katı bir D&D kural sistemi ile karşı karşıyayız.

    Bilmem sizin düşünceniz nasıldır. Bu olanlar hoşunuıza gidiyor olabilir ama benim hoşuma gitmedi. Siz sevebilirsiniz, bir sebebi vardır. 3E kötüydü 4E süper diye de düşnebilirsiniz. 3E'yi bilmeden 4E 'de başlamış birisi, zaten 3E'yi zor sever. 3E'nin satır aralarındaydı güzelikler, aynı 2E gibi.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 2:57 pm Reply with quoteBack to top

    Ancak yine tekrarlıyorum. Ben D&D fanatiğide değilim. Ben Houserule fanatiğiyim. Her daim houseruleların tüm sistemlereden çok daha güzel ve hoş olaylar çıkartacağını düşünürüm. Bu sebeple 4E'den ayrıyetten hoşlanmıyorum. Kimseyi de hoşlanmasın diye ikna etmeye çalışmıyorum. Fikrimi söylüyor ve bilgilendiriyorum sadece. Herkes kendi kararını verebilir.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 3:30 pm Reply with quoteBack to top

    2.ed, 3.ed, 4.ed kıyaslaması gibi gitmeye başladı.
    Başka başlık açacağıma buraya yazmayı tercih ettim.

    2.ed'in bence iki büyük sorunu vardı.
    1- Kurallar azdı ve bazı durumlarda DM'de oyuncu da ne uygulanacağını bilmiyordu. O zamanın laneti "DM ne derse olur" mantığı ise oyunun tadının kaçmasına yol açıyordu.
    2- Karakter gelişimi yok gibiydi. 1. seviye Berserker kiti rage olunca +1 attack +3 dmg kazanıyordu. 20. seviyede de aynı şekilde +1 attack +3 dmg kazanıyordu. Bu neredeyse bütün kitler için geçerliydi. Complete book of Elves'de Bladesinger kiti seviye attıkça gelişen bir model sunuyordu.

    3.ed 3.5ed'de bu iki büyük sorunu giderdiler. Artık herşeyin kuralı vardı, savaşta oluşan durumlara göre cevap alamayacağınız soru yok gibiydi. Ayrıca gerek prestige sınıflarda gerek normal sınıflarda karakterin özellikleri de gelişiyordu. Fakat bu sistemin de sorunları vardı.

    1- Kuralların fazlalaştırılması işin içinden çıkılmaz bir durum oluşturuyordu, birbirine eklenen (stack) avantajlar (bonus), eklenmeyen avantajlar. Her durum için farklı kural koymak savaş sürelerini uzatıyordu.
    2- Karakter eşitsizliği, gerek featler gerek prestige sınıflar bu eşitsizliği destekliyordu, kitaplar çıktıkça bu eşitsizlik artmaya başladı. Çyle ki bir partide barbar herkesi döverken arkasındaki parti alkış tutmakla yetinebilirdi.

    4.ed de bu sorunlara çare buldular. Kural fazlalaştırmanın anlamı yoktu. Rakibi kötü duruma düşürürsen sadece +2 avantaj kazanırsın. İster araya al, ister yere düşür, ister kör et. Karakterler artık aynı yol üzerinde gidiyorlar eşitliği güzel ayarlanmış güçler kullanıyorlardı. Tabiri caizse aslında oynanması gereken tek bir sınıf vardı, güçleri aklınıza yatanı tercih ediyordunuz.

    Tabii bu sistemin de sorunları ortaya çıktı.
    1- Karakterlerin güçlerinin ve farlılıklarının azaltılması.

    Aslında bu son üç sisteme bakınca kural sistemini oturtmuşlar fakat ikinci sorun olduğu gibi duruyor. Hem esnek biçimde karakter yapabilme hem de bu karakterlerin eşit değerde olabileceği bir sistem yaptıklarında daha güzel oynanabilir bir sistem ortaya çıkacaktır.

    Sistem haricinde 4.ed'in DMG'ı gerçekten içerik olarak çok güzel bir kitaptır. Sistemi oynamasanızda okumanızı tavsiye ediyorum.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 4:26 pm Reply with quoteBack to top

    4E'de de aynı şekilede toplanabilen artılar ve toplanamayan artıla yokmu. Ench. bonus veren iki alet aynı anda çalışıyor mu?

    Bana 4Ede savaşların daha çok karıştığı görüntüsü geldi aslında. Adam sadece -2 almıyor. Bilmemkaç tur boyunca yavaşlarken, bir yandan zehir hasarı alıyor ve her tur save atmalı. Morali düşmüş bilmemne hareketleri yüzünden ama bir yandan da moral veren başka bir hareket sebebiyle kaybı azalıyor. Derken bir bakıyorsun ki karakterlerin savaşları çok dha karışık ve matematiksel hesaplar ile doluyor.

    HP artımını kısıtlamaları geçekten iyi olmuş mesela. Ama karşılık olarak o kadar bünyesi kuvvetli adamın, cılız adamla aynı darbe miktarı ile yere yıkılması sorunu çıkıyor bence. Constution belki iyileşme miktarını etkiliyor olabilir ama eski etkinliğini yitirmiş.

    SPECIAL'da ne güzel oysa. Bünye ve güö değerin ne kadar ise o kadar HP oluyor. Sonra sadece bünye değerin kadar artıyor her seviyede. Gayette güzel bir çözüm. Savaşçı olacaklar da büynyelerine yüksek veriversin. Bu seviye ile HP artışına da bir sınır koyarsan oldu bitti bence.

    2E'de 9. seviyeden sonra sadece 2-3 HP alınırdı. Devasa vuruşlara gerek kalmıyordu.

    Ben 4E ile diğerlerini şu sebeple karşılaştırıyorum. Onca sistem gördünüz, senelerce uğraştınız, başka sistemleri de gördünüz ve bu işten profesyonel olarak para kazanıyorsunuz. Sonunda ise ne biçim bir sistem çıkartıyorsunuz karşımıza diye bağırmak istiyorum adamlara. O kadar kaynak, tecrübe ve bilgi birikimi. Onca zaman ayırma. Bu adamlar parayı bu işi yaparak kazanıyor ve sonunda sistemlerini gerçekten yıkarmışsaına değiştiriyorlar. Ancak hala aynı sorunlar ve daha da kötüsü aşılmış sorunların geri gelişi.

    Bu adamlar bunu bilerek mi yapıyorlar? "Kötü bir sistem yapalım ama ileride kitaplarımız ile daha çok destekleyelim ve daha çok satsın." diye mi düşünüyorlar acaba!?!

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 4:46 pm Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:
    4E'de de aynı şekilede toplanabilen artılar ve toplanamayan artıla yokmu. Ench. bonus veren iki alet aynı anda çalışıyor mu?


    Vurgulamak istediğim aynı anda çalışan şeylerin azaltılması. Power, Magic ve Feat diye üç tip bonus var. (Bir de isimsiz) Aynı tip olan hiç bir şey toplanmıyor.

    3.5'da Ac yükseltmek için
    Dodge, Natural Armor, Normal armor, Magic enchant vs. vs. birbirine eklenebiliyordu. Zaten karakterlerin kontrolden çıkmasını sağlayan şey de buydu.

    4.'de zırh için bahsedecek olursak sadece Armor enchant edilebiliyor, kalkan enchant edilemiyor yanında mesela.
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Fri Jul 31, 2009 5:07 pm Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:

    Bana 4Ede savaşların daha çok karıştığı görüntüsü geldi aslında. Adam sadece -2 almıyor. Bilmemkaç tur boyunca yavaşlarken, bir yandan zehir hasarı alıyor ve her tur save atmalı. Morali düşmüş bilmemne hareketleri yüzünden ama bir yandan da moral veren başka bir hareket sebebiyle kaybı azalıyor. Derken bir bakıyorsun ki karakterlerin savaşları çok dha karışık ve matematiksel hesaplar ile doluyor.


    Bu dediğinde haklısın. Karakterlerin powerları çok görünmüyor olsa da kullandığın her eşyada +1 power var bu da aslında karakteri eşyaya bağlıyor.

    Bu benzetmeyi yapanlarla wizard forumunda bayağı bir alay etmişti yaratıcılardan biri.
    Ama ben de yapmak zorundayım sistem Wow'a benziyor.
    Wow gibi bir oyunda
    1- Karakterlerin görev tanımlaması olmalı (Herkesin oynayabilmesi lazım)
    2- Karakterler eşit kuvvetlerde olmalı. (Klavye kabiliyetsizliği, bağlantı kötülüğü gibi şeyler yüzünden adaletsizlik sağlanıyor zaten.)
    3- Eşya karakterden daha önemli olmalı. (Sadece seviye kazanmak yetmez saatlerce eşya peşinde koşulmalı. )

    Bu fikirler üzerinden yapılan bir internet oyunu mükemmel bir fikir fakat masaüstüne taşımak aynı sonucu vermiyor.

    Yukarıda belirttiğim maddelerin parantez içindeki kısımları masaüstü oynayan insanlar için geçerli değil dolayısı ile bu maddeleri uygulamaya koymak manasızlaşıyor.
    Back to top View user's profileSend private message
    Amanchanamun
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Mar 17, 2008
    Posts: 40
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat Aug 01, 2009 7:19 am Reply with quoteBack to top

    Devrimk arkadaşımızın 2nd-3rd-4th geçisini beğendim. Katılıyorum.

    2nd 3rd ve 4th hepsi de eksiklik sahibi sistemler. Benim iddiam sadece oyun kuralları baz alırsak 4th un çok oturmuş bir sistem oldugu. Gerekli makyaj da ilerde yapılırsa cok daha temiz bir sisteme kavuşabiliriz.

    3rd ed. da birden fazla saldırmak kesinlikle sacmalıktır. Zaten aslında 2nd ve 3rd ed. da hatta 4th da combat tam bir sacmalık. 3rd bazlı düşünelim. İki kişi karşı karşıya geliyor. A kişisi + bilmemkacla zaten ilk saldırısında kesin vuruyor. Yani cart diye sokuyo kılıcı. Akabinde bi daha sokuyor. Bir daha sokuyo ve sonuncusunu vuramıyor. B ise banamısın demiyor o da car curt kesiyor. A sokuyor B kesiyor. Bu böyle birinin hpsi bitene dek sürüyor. Ya insanlarla dalga mı geçiyorsunuz nedir ? Böyle bir savaş mantıgı nasıl kabul edilebilir. Tamamen gerçek ve mantık dışı. Bir arkadaşım nasılsa hpm deli diyip cantasında yer kalmayınca bedenine sokuyordu kılıcı öyle taşıyordu. Çünkü bunu engelleyen bir mekanik yok.

    İnsan bedeni 2 bilemedin 3 darbeye dayanır ki bir kez bıçak yemek insanın dünyasını karartır. İç kanama hareketli zorlaştırır ve beden mücadele edemez.
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Sat Aug 01, 2009 7:31 pm Reply with quoteBack to top

    Amanchanamun wrote:
    Devrimk arkadaşımızın 2nd-3rd-4th geçisini beğendim. Katılıyorum.

    2nd 3rd ve 4th hepsi de eksiklik sahibi sistemler. Benim iddiam sadece oyun kuralları baz alırsak 4th un çok oturmuş bir sistem oldugu. Gerekli makyaj da ilerde yapılırsa cok daha temiz bir sisteme kavuşabiliriz.

    3rd ed. da birden fazla saldırmak kesinlikle sacmalıktır. Zaten aslında 2nd ve 3rd ed. da hatta 4th da combat tam bir sacmalık. 3rd bazlı düşünelim. İki kişi karşı karşıya geliyor. A kişisi + bilmemkacla zaten ilk saldırısında kesin vuruyor. Yani cart diye sokuyo kılıcı. Akabinde bi daha sokuyor. Bir daha sokuyo ve sonuncusunu vuramıyor. B ise banamısın demiyor o da car curt kesiyor. A sokuyor B kesiyor. Bu böyle birinin hpsi bitene dek sürüyor. Ya insanlarla dalga mı geçiyorsunuz nedir ? Böyle bir savaş mantıgı nasıl kabul edilebilir. Tamamen gerçek ve mantık dışı. Bir arkadaşım nasılsa hpm deli diyip cantasında yer kalmayınca bedenine sokuyordu kılıcı öyle taşıyordu. Çünkü bunu engelleyen bir mekanik yok.

    İnsan bedeni 2 bilemedin 3 darbeye dayanır ki bir kez bıçak yemek insanın dünyasını karartır. İç kanama hareketli zorlaştırır ve beden mücadele edemez.


    HP sisteminin saçmalığını ne kadar da güzel açıkladın. D&D sistemlerinintamamında aynı sorun var zaten. O arkadaşın birde 4E'de kılıcı karnına sokup üstüne second wind felan atıyordur şu anda. "Kılıç var ama tam HP dolaşıyorum" diyordur.

    Bu gibi hareketlerin en güzel karşıtı 2E bleeding damage'dı. Kan kaybını önlemek için iyileştirme ile ilgili bir becerini kullanman gerekirdi. E o becerilerri kullanınca da kılcıı çıkartman gerekecekti.

    Ayrıca kritik hasarın bir tablosu vardı ki inanılmaz korkulacak bir şeydi. Karizmadan 1 kaybetme, kalıcı olarak Hp kaybı... Çyle elimde kılıcım var o halde dalarım olmazdı. Ama yine de 2E de o kadar güzel bir sistem değildi.

    En iyisi House rule diyerek artık kaçıyorum.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    lightflarer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 05, 2008
    Posts: 639

    PostPosted: Sat Aug 01, 2009 11:43 pm Reply with quoteBack to top

    Darkgnome wrote:


    En iyisi House rule diyerek artık kaçıyorum.


    kesinlikle katılıyorum.
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.42 Saniye