Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: Shatargat
    Bugün: 0
    Dün: 0
    Toplam: 33538

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 268
    Üye: 0
    Toplam: 268

    FrpWorld.Com :: View topic - 4th Karakter Hazırlama
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     4th Karakter Hazırlama View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat Aug 15, 2009 12:43 pm Reply with quoteBack to top

    1- IRK

    Karakter yaratımının ilk ayağı, ırkınızı belirlemek olacaktır. Çnceki versiyonları oynayanlar ırkları zaten bildiklri için buradan tek tek tanıtmayacağız. Ancak artık ırklar birbirinden çok daha farklı. Çncelikle hiç bir ırk penaltıya sahip değil. Hepsinin bonusları ve ırksal özellikleri var. Ayrıca seçilebilecek ırksal featler de var. Çrneğin dwarf ırksal featlerinden biri axe ve hammerları kullanırken daha çok hasar vermekken, eladrinlerinki ırksal ışınlanma mesafelerini arttırmak ve spearları daha efektif kullanmak üzerine. Bu yüzden karakter yaratırken ırkınızın artılarını iyi analiz emelisiniz çünkü ilk başlarda bile gidişatı çok etkiliyor (daha ilerideki seviyelerde daha çok etkiliyor). Doğal olarak bazı ırklar bazı sınıflara daha yatkın, bazılarına değil. Dwarfların yere sağlam basmalarını sağlayan özellikleri, con. bonusları, zehirlere karşı dirençleri wizard için çok gerekli şeyler değilken fighter için aşırı önemli olabiliyor. Eladrinlerin ışınlanmaları, dex bonusları ise cleric`e çok etkimezken rogue için tam gereken şeyler oluyor.

    Kısaca özetleyelim :
    Dragorborn : Fighter, Warlord, Paladin
    Dwarf : Fighter, Paladin, Cleric
    Eladrin : Wizard, Rogue, Warlock
    Elf : Ranger, Rogue, Cleric
    Half-elf : Warlord, Paladin, Warlock
    Halfling :Rogue, Ranger, Warlock
    Human : Hepsi...
    Thiefling : Warlock, Rogue, Warlord, Wizard

    için ideal ırklardır. Tabii ki bunlar zorunluluk değil ancak diğer sınıfları seçtiklerinde etkileri az da olsa düşüyor. Fakat farklı sınıf seçmek isteyenler için de herhangi bir kısıtlama yada penaltı yok. Bunların dışınaki ırklar da Monster Manual`in arkasında oynanabilir ırk olarak belirtilmiş durumda. Bunlar da sırasıyla :

    Bugbear, Doppelganger, Drow, Githyanki, Githzerai, Gnoll, Gnome, Goblin, Hobgoblin, Kobold, Minatour, Orc, Shadar-Kai, Shifter (Longtooth), Shifter (Razorclaw) ve Warforged.

    Bu ırkların da hepsinin ability bonusları var (penaltılar hiç birinde yok) ve ırksal olarak bazı skillere bonusları bulunuyor. AYrıca ırksal bir saldırı yada özellik te var. Birini kısaca göstereyim :

    Bugbear : +2 Str, +2 Dex, low light vision, +2 intimidiate, +2 stealth, oversized (bir boy büyük silahları kullanabilme), predatory eye (sneak attack sayılabilecek bir saldırı)

    Eskiden olduğu gibi racial hit dice olayı kaldırılmış ve ECL diye birşey yok. Tüm ırklar penaltısız ve doğrudan 1. leveldan başlayabiliyor. Fakat sahip oldukları yetenek, skill ve saldırılar tüm oynanışlarını değiştiriyor. Çrneğin bugbear fighter bile yapsanız iyi sakalanacak ve sneak attackı kullanacaksınız. Gnollerin her türü deliler gibi charge edecek, tüm koboldlar sağa sola erişilmesi zor bir biçimde kaçışacak. Vedoğaldır ki bu ırklar da belli sınıflarla daha iyi örtüşecek. Benim görüşüme göre Bugbear Rogue, Ranger ve Fighter için idealken, Gomelar Wizard ve Warlock için daha iyi olacaklar.

    2 - SINIF
    Seçilebilecek sınıflar belli, zaten diğer yazılarda onları yazmıştık. Bu sınıfların oynayacakları roller de belirli. Bu linklerden daha ayrıntılı olarak araştırabilirsiniz.

    http://forum.rpcraft.com/index.php?showtopic=26105
    http://forum.rpcraft.com/index.php?showtopic=26109

    Ama ideal bir parti için her rolden en az bir adam olması avantajlı olacaktır.

    3 - ABILITY SCORE
    Bunları belirlemek için artık yeni metodlar var ama doğaldır ki istediğiniz gibi belirlersiniz ister zar atın, ister point buy yapın, ister dmin söylediği toplamı kafanıza göre dağıtın. şahsen ben zar atmaktan yanayım. Ability scoreların modiferları ise aynı. Yani 18 hala +4, 10 hala bonussuz, 6 hala -2 vs...

    4 - SKILLER VE SKILL CHECKLER
    4. editionda skiller ve skill checkler epey değişmiş durumda. Her sınıfın seçebileceği skiller belli ve bunlardan kaç tanesinin trained olacağı da sınıfın açıklamasında yazıyor. Cleric`i örnek alalım :

    Trained Skills: Religion. From the class skills list below,
    choose three more trained skills at 1st level.
    Class Skills: Arcana (Int), Diplomacy (Cha), Heal
    (Wis), History (Int), Insight (Wis), Religion (Int)

    Yani bunlardan 3 tanesi sizin trainer (eğitilmiş) olduğunuz skilleriniz olacak ve bunları siz seçeceksiniz. Ayrıca seçseniz de seçmeseniz de Religion sizin trained skilinizdir. Toplam da 4 tane trained skilliniz var.

    Trained olunca ne oluyor? Trained olduğunuz skilde +5 bonusunuz oluyor. Biz kendi clericimize Religionun yanına Diplomacy, Heal ve History almış olalım. Böyece bu 4 skilimiz kafadan +5 olacaklar.

    Peki skill checkler nasıl işliyor?

    Esasında çok basit. Tüm skill ve ability checkelerin hesabı :

    Seviyenizin yarısı + o skill ile ilgili ability modifierınız + trained ise bonusunuz + eğer varsa ırksal bonus ve silah, büyü vsden gelen bonuslar.

    Bir örnek verelim. Karakterimiz level 8, Dragornborn Cleric ve intelligence 14(+2). History (int) atılcak olsun. Kaçla atarız?

    Seviyenin yarısı (8/2=4) + ilgili ability mod. (+2) + Dragornborn history bonusu (+2) + trained olduğu için +5 = +13 Bu kadar basit. Trained olmasaydı da 8 olacaktı. Level atladıkça skillere basmıyorsuuz yani. Featler arasında farklı skilleri de trained almanızı sağlayan şeyler var ki onlar da başka bir yazının konusu.

    5 - FEAT ve ABILITY ARTIşI
    Featlerle ilgili söylenecek birşey yok. Kullanımları aynı (fakat pek çok featin ismi aynı olmasına rağmen etkisi değişmiş ona göre ezbere almayın) Her sınıf eşit sayıda feat kazanıyor. Yani level30 olan her sınıfta 18 feat oluyor. Hangi levelda feat alındığını gösteren tablo zaten PHB sayfa 29 da mevcut. Aynı şekile her sınıf belli seviyelerde kalıcı olarak ability arttırıyor. 3. edition 4 seviyede bir olmak üzere 1 arttırıyordunuz. şimdi ise aynı tabloda yazdığı şekilde 2 tanesini birden bir arttırıyor yada tabloda yeri geldiğinde hepsini bir arttırıyorsunuz.

    6 - POWERS
    Geldik işin yeni ve zor kısmına. Esasında hiç zor olmadığını belirtmek lazım. Yine sayfa 29daki tabloda her levelda kaç tane yeni at-will, encounterlik, günlük yetenek ve utility öğreneceğinizi yazıyor. Belirli levellarda da bunları değiştirebilirsiniz ki o da tabloda var. Fakat level 30`da her sınıfın bildiği toplam yetenek 17 oluyor. Bunu değiştiren büyü, path ve eşylar da mevcut ama net rakam bu. Yani level 30 wizardda da 17, fighterda da 17 yetenek olacak. Böylece fighter ve benzerlerinin vasıfsızlığı gitmiş olurken yüksek levelcasterlar onlarca yüzlerce büyü arasında boğulmayacaklar.

    şimdi bunları açıklayalım. At-will saldırı yada yetenekler adı üstünde at-will yapılabilirler. Yani sınırsız... İsteseniz günde bin sefer wizard at-willi olan magic missile atabilirsiniz. Yada fighterın cleaveini sürekli basabilirsiniz.

    Per encounter olanlar ise her encounter başına bir kez yapılırlar. Encounter nedir derseniz örnekle açıklayayım : Yolda giderken 15 tane ork size saldırır, işte bu bir encounterdir. Orkları öldürürsünüz bir kaç tanesi kaçar. Siz de 5 dakika oturup dinlenecek zaman bulabilirseniz bu encounter bitmiş olur ve 5. dk dinlendiğiniz için per encounter yetnekleriniz tekrar kullanıma açılır. Doğal olarak enconter yetenekleri, at will olanlardan biraz daha iyi şeyler oluyor.

    Daily yetenekler ise günde bir kez yapılabilenlr oluyor ve genelde elinizdeki en iyi büyü yada saldırılar günde 1 sefer yapılabiliyor. Günün tanımı ise 6 saatlik uykunun geçmesi. Yani gece 6 saat uyursanız günlük büyüleriniz geri kazanılacaktır.

    Bunların dışında bir de utility denen yetenekler var. Utilityler günlük, encounterlik yada stance (üzerinizde kalıcı) şeklinde olabiliyorlar. Utilityler ise daha çok size avantaj sağlayan yada düşmanın avantajlarını ortadan kaldıran, buff diyebileceğimiz şeyler oluyor. Çrneğin rangerın bir utilitysi kalıcı olarak bous hız verirken bir diğeri günlük yapılıyor ve ilk saldıran düşmanın otomatik olarak ıskalamasını sağlıyor. Fighterınkilerden biri ise kalıcı olarak 2 AC veriyor.

    Utilitylerin genel görünümü ise o sınıfın rolün uygun oluyor. Anlattığımız gibi angerınki hız verirken, fighterınki ac verebiliyor, clericinki etrafındakilerin heal şansını arttırırken rogueunki ise bonus stealth veriyor.

    Tüm bu büyü yada yeteneklerin anlaşılması ise basit. Hepsinin tanımında çok net bir biçimde nasıl kullanıldıkları yazıyor. Bazıları standart action olurken bazıları minor action oluyor. Bazıları immediate counter bile olabiliyor. Yani biri size yada bir dostunuza saldırdığında karşılık olarak anında yapabiliyorsunuz. Fighterın yanındaki wizarda baltasını sallayan orkun önüne aniden çıkıp kalkanını uzatması gibi...

    Tüm bunların etki alanları ise burst , blast yada tek-çift yaratık şekline anlatılıyor ki bunların tanımları da PHB ta var ve anlamsı gayet basit.

    7 - ATTACK VE SAVE
    şimdi oyundaki temel değişikliklerden birisi de saldırı ve saveler. Çnce şunun bilinmesi lazım, hep bahsettiğimiz sayfa 29daki tabloda her sınıfın kazandığı saveler var ve bunlar standart. Sınıflar arası tek fark 1. seviyede aldıkları bonus oluyor. Çrnğin fighter 1. seviyede 2 fort alırken ranger 1 fort, 1 reflex alıyor. Wizard ise 2 will ile başlıyor.

    Yetenek ve büyülerle saldırırken ise neyi, neye karşı kullanacağınız yazıyor. Çrneğin fireball atarken şöyle yazıyor :

    Attack: Intelligence vs. Reflex Yani siz saldırınızı yapıyorsunuz, düşmanların reflex saveini geçmeye çalışıyorsunuz. Eskiden olduğu gibi save atılmıyor. Normal kılıçla saldırırken de Strenght vs. Armor oluyor ve düşmanın armorunu geçmeye çalışıyorsunuz. u yüzden 3 farklı save ve armor defences adı altında toplanmış durumda ve all defences increases 2 şeklinde büyüler ve yetenekler olduğunda hem Armor hem saveler artıyor.

    Saldırı nasıl yapılıyor?

    Aynı skill checkler gibi. Tüm sınıfların attack bonusları aynı :

    Seviyenin yarısı + ilgili ability modifier + silah ırk yetenek vs.. bonusları

    Çrneğin level8 ve 18 int sahibi bir wizard magic missile atıyor olsun.

    (8/2) + 4 = 8 ile saldırırır. Ve magic missile büyüsünde yazdığı gibi düşmanın reflex saveini geçmeye çalışır. Bir iki örnek gösterelim :

    QUOTE
    Ray of Enfeeblement Wizard Attack 1
    You point three fingers at your foe, curling them like talons.
    Weird green mist streams from your enemy?s flesh, carrying
    away its strength.
    Encounter ? Arcane, Implement, Necrotic
    Standard Action Ranged 10
    Target: One creature
    Attack: Intelligence vs. Fortitude
    Hit: 1d10 + Intelligence modifier necrotic damage, and the
    target is weakened until the end of your next turn.

    Neymiş? Encounter yani her encounterde 1 kez yapılabilir. Kullandığı kaynak Arcane, etkisi implement, türü necrotic enerji. Standart action yapılır, ranged 10 (yani en fazla 10 kare uzağa yapılabilir), hedef tek bir yaratık, saldırı türü intelligence kullanılıp düşmanın fort. savei geçmeye çalışılır ve vurursa 1d10+int modifier kadar hasar verir. Ayrıca vurursa hedef bir sonraki tura kadar zayıf düşer. Bu büyünün tam çözümü budur. Bir kaç tane daha örnek verelim.

    QUOTE
    Deep Cut Rogue Attack 5
    Each drop of blood is another nail in your enemy?s coffin.
    Daily ? Martial,Weapon
    Standard Action Melee weapon
    Requirement: You must be wielding a light blade.
    Target: One creature
    Attack: Dexterity vs. Fortitude
    Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage, and ongoing damage
    equal to 5 + your Strength modifier (save ends).
    Miss: Half damage, and no ongoing damage.

    Rogueların level5 te alabildikleri günlük yetenek. Kullandığı kaynak martial, türü silah saldırısı. Standart action olarak yapılır, arbede silahı ile olur ayrıca light blade (hafif kılıç yada dagger) kullanmak gereklidir. Hedef tek bir düşmandır, saldırı dex. modifier kullanılır ve düşmanın fort. savei geçmeye çalışılır. Vurursa 2(W) + Dex kadar hasar verir. (2W demek şudur : elinizde short sword varsa 2d6, dagger varsa 2d4) ayrıca 5+sizin Str modiferınız kadar da süregelen bir kanama etkisi yapar. Düşman save atarsa bu etki gider atamazsa atamadığı her round için kanamaya devam eder. Eğer ıskalarsanız bile saldırıyı yapar, atılan hasarın yarısını vurursunuz. Iskalayınca hasar vermeme yokmuş bu yetenekte, güzel değil mi? smile.gif

    QUOTE
    Martyr?s Blessing Paladin Utility 2
    You step into an attack made against an adjacent ally to save
    your comrade.
    Daily ? Divine
    Immediate Interrupt Close burst 1
    Trigger: An adjacent ally is hit by a melee or a ranged attack
    Effect: You are hit by the attack instead.

    Paladin level 2 utility. Günde 1 kez yapılır, divine kaynağı kullanır. Immediate olarak, engelleyici etkisi vardır. Mesafesi burst 1(yani sizin etrafınızda 1 kare yakınınızdaki herhangi bir yer) Trigger (tetikleyici) olay ise yanınızdaki bir dostunuza melee yada ranged bir saldırıda bulunulması. Etkisi ise saldırının dostunuza değil size vurması. Çrneğin çok yaralı wizardınızı aldınız yanınzda gezdiriyorsunuz, ormandan bir ok uçarak wizarda geliyor o anda ettiğiniz dua devreye giriyor ve ok size geliyor.

    Gördüğünüz gibi anlaması ve okuması biraz ingilizceniz varsa basit.

    8 - HITPOINT

    Hpler de atık epey değişik. Oyuncuların hpleri 1. levelda epey yüksek ancak sonra az artıyor. Yaratıkların ise (özellikle elit yada solu yaratıkların yani bir nevi bossların) hpleri çok fazla.

    HPnizi hesaplamak ise çok basit :

    Hit Points at 1st Level: 12 + Constitution score
    Hit Points per Level Gained: 5

    1. seviyede aldığınız HP her sınıf için belirli. Cleric`i örnek alalım. 12 + Con değeri (modifier değil dikkatinizi çekerim) Yani 16 con olsun. 1. seviyede HPniz : 12 + 16 = 28 oluyor. Ondana sonra da her level 5 artıyor ve con. değerinizin bundan sonrakilere bir artısı yok.

    9 - HEALING SURGE VE SECOND WIND OLAYI

    Healing surge, her sınıfın kendi özgü değeri olan, heal olabilme değerinizi belirleyen rakamdır. Clericinkine bakalım :

    Healing Surges per Day: 7 + Constitution modifier
    Yani günde 7 + con modiferı kadar surge kullanabilir. Ancak healing surge kullanırken her encounterda 1 kez kullanabilirsiniz ve kısa bir dinlenmeden sonra ancak diğer encounterda 1 kez daha kullanabilirsiniz. 1 gün sonra ise (yani uzun bir uykudan sonra) tüm surgelarınız yenilenir. Ayrıca healing büyüleri de sizin healing surge seviyenize göre belirlendiği için bunların hepsini harcamamalısınız ve daima bir kaç tane bırakmaya dikkat etmelisiniz. Bir healing surgeun sizi iyileştirebileceği rakam : toplam HPnizin çeyreği kadardır. (küsuratlı çıkarsa aşağı yuvarlanır) Bunu yaparken de second wind dene aksiyonu yapmış olursunuz. Bunun ne olduğunu da şimdi anlatacağım.

    Second Wind, sizin healing surgeunuzu harcamanızıa sağlayan kişisel büyü gibi birşeydir. Second Wind her encounterda 1 kez kullanılır ve stadnart action olarak yapılır. (bunu değiştiren ırk sınıf ve featler var) Second wind ile toplamınızın çeyreği kadar iyileşir ve tüm savunmalarınıza (Armor, will, reflex ve fort.) o turun sonuna kadar +2 bonus alırsınız.

    Yani Con modifierı +3 olan bir cleric, heal büyülerini hesaba katmazsak günde 10 kez second wind yapabilir. Gün bittiğinde ertesi güne 7 tane de kullansa 1 tane de kullansa hepsi yenilenmiş olarak başlar.

    şöyle bir toparlamak gerekirse heal olabilmek için kullanılabilecek metodlar şunlardır :

    a- Second Wind ile kendinizi iyileştirmeniz
    b- Bir dostunuz Heal skili yardımı ile sizi iyileştirebilir
    c- bir dostunuz heal büyüleri ile sizi iyileştirebilir

    Siz bilinçsiz bile olsanız b ve c deki metodlar sizi iyileştirebili ancak bunların pek çok türü sizin healing surgeunuzu harcar. Yani yanınızda cleric yada warlord var nasıl olsa beni iyileştirir diye tüm surgelarını harcarsanız iyileştiremeyebilirler. Bunların ayrıntıları bu sınıfların büyülerine zaten yazmaktadır (bu büyü iyileştirmeye çalışığınızın dostunuzun surge değerinden harcar yada harcamaz şeklinde)

    9 - ONGOING (SUREGELEN) ETKILERE KARşI SAVE
    Alevler, kanayan yaralar vs türü saldırılar sizde ongoing etkiye yol açar. Bunlar 3. editionun aksine sabittir. Yani kullanılan büyü yada yetenekte 5 ongoing damage diye yazar. Bu tip bir büyüye etkiye maruz kalan kişi yada yaratık her tur o hasarı almaya devam eder. Ancak her tur bir save atar. Bu save atışında herhangi bir bonus eklenmez ve sadece 20lik zar atılır. 1-10 arası atarsa etki sürer, 11-20 atarsa sonra erer. Bu kadar basit. Atamadığı sürece, atana kadar yada ölene kadar devam eder. Birden çok etki varsa hepsi için ayrı ayrı atar. Ancak birden çok etki, aynı tür ongoing hasar veriyorsa yüksek olan kabul edilir. Çrneğin rangerın kısa kılıcıyla 5 ongoing vurduysa, fighter da üstüne 10 ongoing verdiye yaratığa 10 etki eder yani ikisi toplanıp 15 olmaz. Ancak kılıçtan 10, bir alev büyüüden 5 etki ediyorsa ikisi de ayrı ayrı etkir ve ayrı ayrı save gerektirir.

    10 - INSIYATIF
    Eskisinden farklı olarak seviyenizin yarısı da insiyatifinize eklenir. Level 6 ve +4 dex sahibi olan rogue için bu değer +7 olur. Featlerle arttırılabilir.

    11 - KANAMA VE ÇLÇM
    Her karakter ve yaratık, toplam HPsinin yarısı kadar bloodied değerine sahiptir. Hpniz 0 ve altına düşerse yere düşer ve kanamaya başlarsınız. Çrnek karakterin HPsi 80, bloodied değeri 40 olsun. Bu adam 0 da yere düşer ve -40 a kadar kanamaya başlar. u sırada yerde iken her tur ölüme karşı bir save atılır. Bu save önemlidir ve sonuçları şu şekilde olur :

    1-10 arası atarsanız yerde kalmaya devam edersiniz. Eğer düzelmeden 3 kez 10 ve altında atarsanız doğrudan ölürsünüz.
    10-19 atarsanız bir değişiklik olmaz.
    20 atarsanız healing surge harcarsınız. (eğer varsa) Harcadığınıda da sanki 0dan iyileşiyormuş gibi işlem görürsünüz. Yani 80 hplik bir adam yerdeyken, bir yaratıktan 20 hasar daha aldı ve -20 oldu. Daha sonraki tur yine 15 hasar aldı ve -35 oldu. -40 ta ölecekken (normalde kanamaya devam etmez ancak birileri vurursa ölürsünüz yada 3 kez atamazsanız) adamımız 20 atar ve healing surge basmış olur. Healing surge de iyileşeceği rakam toplam hpsinin çeyreği olduğu için (yani 80in çeyreği 20) adamımız doğrudan 20 hp ile iyileşir. Yani -35 ten 20 düşerek -15 e gelmez.

    Hadi kolay gelsin....

    NOT:Yakında yapacagım bir video yada slaytıda buradan paylaşacagım...


    Bu yazı www.rpcraft.net den alıntıdır...


    Last edited by Aegron Linwelin on Wed Aug 19, 2009 10:22 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Shevarash
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: Jan 15, 2005
    Posts: 1310
    Location: Ä°zmir

    PostPosted: Wed Aug 19, 2009 3:05 pm Reply with quoteBack to top

    Oğlum izin almadan ne kopyalıyosun lan yazılarımı, kaynak göster bari ayı. Smile
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Aug 19, 2009 10:23 pm Reply with quoteBack to top

    Anam cihan abi yakalandık Very Happy
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    AlfTheMud
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Sep 01, 2009
    Posts: 36

    PostPosted: Tue Sep 01, 2009 7:28 pm Reply with quoteBack to top

    Smile Çok hoş .Herneyse kopyalama ya da değil çok faydalı olmuş teşekkürler.Bir de sorum var bu 4th Edition ne zaman çıktı?

    İyi Günler...
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.36 Saniye