Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: Shatargat
    Bugün: 0
    Dün: 0
    Toplam: 33538

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 265
    Üye: 1
    Toplam: 266

    Şu An Bağlı:
    01 : catboy

    FrpWorld.Com :: View topic - Forum için oyuncu ve oynatıcılara tavsiyeler.
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Forum için oyuncu ve oynatıcılara tavsiyeler. View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Tue Sep 15, 2009 9:13 pm Reply with quoteBack to top

    Burada tavsiyelerinizi paylaşırsanız maddelere ekler güzel bir başvuru kaynağı oluşturabiliriz.

    Oynatıcılar için tavsiyeler:

    1- Ne kadar istekli olurlarsa olsunlar çok oyuncu toplamayın. En fazla alacağınız oyuncu sayısı dört (4) olsun.

    2- Forum oyunlarında oyuncular sohbet kısmını gayet güzel becerirler fakat hareket kısmında tutukluk yaşarlar. Onları yönlendirecek bir yardımcı (Npc) faydalı olacaktır.

    3- Oynattığınız oyun sistemleri basit olsun, eğer karmaşıksa savaş esnasında oyuncularınızın AC, HP, Saldırı avantajı ve diğer artılarını eksilerini attıkları mesajlara eklemelerini isteyin.

    Çrnek wrote:
    Yolverine
    AC: 21, +50 Temp HP
    Att: +13/+13 Dmg: 3d6+5


    İşinizi oldukça kolaylaştıracaktır.

    4- Konuşma yapılan kısımlarda bütün oyuncularınızın mesaj atmasını beklemenize gerek yoktur. Konuşmayı bir-iki oyuncunuzla da yürütebilirsiniz.


    Last edited by devrimk on Tue Sep 15, 2009 9:14 pm; edited 1 time in total
    Back to top View user's profileSend private message
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Tue Sep 15, 2009 9:14 pm Reply with quoteBack to top

    Oyuncular için tavsiyeler:

    1- Bilhassa oynatıcının yazılarını dikkatli okuyun, size bir çok ipucu vermeye çalışıyordur.

    2- İlk bir kaç mesajınızda kendinizi tasvir edin, isminizi konuşmaların sonuna "dedi Yolverin." şeklinde belirtin.

    3- Biraz serbestlikten kimseye zarar gelmez, oyun mekaniğiyle ilgili olmadığı sürece yapacağınız hareketler oynatıcı için de yeni fırsatlar doğuracaktır.

    4- Savaşlar sırasında tur içinde yapabileceğiniz hareketleri attığınız mesaja not edin. Bilhassa 4.ed D&D immediate interrupt hareketlerinden bahsediyorum. Mümkünse bu tip güçleri seçmemeye çalışın.
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Tue Sep 15, 2009 9:33 pm Reply with quoteBack to top

    devrimk wrote:
    4- Savaşlar sırasında tur içinde yapabileceğiniz hareketleri attığınız mesaja not edin. Bilhassa 4.ed D&D immediate interrupt hareketlerinden bahsediyorum. Mümkünse bu tip güçleri seçmemeye çalışın.


    Bu hataya baska bir sitedeki oyunumda düştüm bir daha düşmem insallah. Tur döndürmesi zor oluyor gerçekten
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Sep 15, 2009 10:59 pm Reply with quoteBack to top

    Aegron Linwelin: Bu durumda acaba benim combo güme gitmiş mi oluyor?

    İki grup karşılaşır ve savaşa çarpışma başlamıştır bir süre sonra baktım çarpışma çok süryor ve bende sıkılmaya başladım. Bir okçu benim bir yandaşıma saldırır.
    Knightly Intercession: Immidiate iterrupt
    Okçuyu yanıma ışınlanır ve saldırımı yaparım.
    2d12+22
    Okçunun yandaşıma vurması gereken hasarı bana gelmiştir ve bloodied eder beni. Dövmemdeki büyü aktif hale gelir ve bir basit saldırı yaparım.
    Backlash Tattoo (AV2 84) 4200 Immidiate reaction
    1d12+22
    Ardından okçunun turu biter ve sıra bana gelir. Ardent stirke (Minor) ve Longtooth shifting(minor) ardından Radiant smite(Standart) ile yaratığı biraz daha yumuşatırım.
    2d12+44
    Birde üstüne Action point ile Divine Pursuit yaparım ki önümde kalabalık yapmasın leşi
    2d12+29 + 5 square push

    Toplam: 7d12+117

    Sonra 5 kare kadarlık harektimin istediğim kadarını kullarak diğer bir saldırmaya müsait düşmana yaklaşır ve başka bir yandaşıma daha saldırmasını beklerim ki Charge of the holy conqueror(Immidiate interrupt) kullanayım.
    2d12+29
    Sıra bana gelince Ardent stirke (Minor) ve Divine strength(minor) ardından Force of arms(standart)
    2d12+45
    Çldüremezsem action point ve ardından Holy strike
    1d12+34

    Toplam: 5d12+108

    Çlmez ise ölümü beklerim çünkü buradaki her saldırımda 3 HP kaybettim Very Happy

    Toplam: 21 HP Sad

    Bu comboları kullanmayı çok istiyordum oysa.

    4 kişi olayına da katılıyorum. Oyunlar diğer tülü çok yavaş ilerlemekte. DM'ler zor durumlara düşmekte. 4E için drum sadece immidiate değil birde tüm güçlerin etkilerini takip etme olsa gerek. Bence hangi oyun olursa olsun tüm oyuncular içinde bulundukları durumu, saldırlarının vurma ihimalini verecek formülü ve değerleri ve hatta savunma değerlerini yazmalıolar. Oyuncuyken pek fark edilmese dahi DM olduğunda tek tek bilgileri karakter kağıdından çıkartmak çok zor oluyor.

    DM'lere tavsiyem de, oyunculardan kendi istedikleri gibi bir karakter kağıdı hazırlamalarını istemesi. Karakter kağıdı ve sohbetlerin ayrıca konuşulabileceği, oyuncuların da edit yetkisinin olduğu bir forum ana başlığında bir başlık açılması ve oyuncuların karakterlerindeki tüm değişiklikleri ve oyun için filkirlerini buraya işlemelerini istemesi de kendi üstündeki yükü kaldırabilir ve oyunculara da biraz olsun rahatlık verecektir. Aksi taktirde tüm yük DM üstüne kalmakta.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Wed Sep 16, 2009 8:56 am Reply with quoteBack to top

    Malesef bu durumda immediate powerlarını kabul edemem Darkgnome buda seni kötü etkiliyor biliyorum ama yapacak birşeyim yok Mr.Green

    Oyun esnasında zaten devrimk in dediği gibi Atack: 15vs AC Damage: 1d12+7 gibi belirtirseniz sevineceğim.
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Sep 16, 2009 12:40 pm Reply with quoteBack to top

    Ancak immidiate olayını ready action misali önceden belirtirsen bence bir sorun olmamalı.

    - CLICK's ile aramıza aldığımız adam bana değil de Lin'e saldırırsa, "charge of the coquerer"ı kullanacağım. (Atına da açıklaması)

    - Dwaxer'in adını hatırlayamadığım karakterine şu yaratık çok yaklaştı. Dwaxer'e saldırması durumunda "Knightly intercession" kullanacağım (Altına da açıklaması)

    Zaten bazı immidiate reactionlar kesin meydana geliyor. Mesela ben im dövmemden gelen bloodied olduğunda immidiate reaction olarak yanındaki birisine simple attack yapılması. Bu da saldırdığı kişi, o kişi öldüyse kendisine vuran kişi diye olcaktır.

    Bu oyuncularında edit yetkisinin olduğu bir yere de karakter kağıtlarının kopyalanması ve oyuncuların değişiklikleri buradan yapabilmesi ve "Bilmemne oyunu hakkında" bölümlerinin de, herkesin edit yetkisinin olduğu bir yere açılması bence gerekli. Ancak bunun ortak olarak belirlenmiş olması gerek. Herkes istediği yere açamaz. Mesela;

    - Agora
    - Serbest kürsü
    - Açılacak yeni bir ana başlık (Efla)

    Başka bir tavsiye de, benim gibi kalemi güçsüz, klavyesi fena, okuması yavaş kişiler oyun açmasın. Oyuncularıma bir alan içinde dışarıdaki ölülerin onları göremeyeceğini bulundukları alanın aslında başka bir boyutta gibi olduğunu o alana asla giremeyeceklerini bir canlandırma ile anlatmaya çalıştım. Ama o kadar başarısız oldum ki gelen cevap, karakterin savunma pozisyonuna geçmesi ve ilk yaklaşana saldıracağı şeklinde oldu. Very Happy

    NPC'ler sizin için önemli. Devrimk'in dediği gibi gruba anlatamadıklarımnızı gösterme konusunda oldukça başarılılar ve şansızlıklara karşı bir önlem olarak kullanılabiliyorlar. Ancak için işine fazla katınca da sanki onlar yönlendiriyormuş gibi oluyor.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Efla
    Site Admin
    Site Admin





    Joined: Apr 10, 2004
    Posts: 3916
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Sep 16, 2009 1:46 pm Reply with quoteBack to top

    Karakter kağıtlarında oyuncuların değişiklik yapması için mi yeni bi r bölüm açılması gerekiyor diyorsun Darkgnome. Doğru anlayabilmiş miyim =)

    _________________
    Chaos is the law of nature,
    Order is the dream of man.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Sep 16, 2009 3:03 pm Reply with quoteBack to top

    İllaki yeni bölüm değil, ama her oyun başlığı için birde yorum ve sohbet başlığı, bilgilendirme başlığı ve karakter kağıdı başlığı açılıyor.

    Sohbet başlığında oyuncular bir yazı gönderikten sonra eklemek, değişiklik yapmak, bir yerini düzeltmek istediğinde böyle bir şansı olmuyor. Bu sebeple de mesaj kalabalığı meydana geliyor.

    Karakter kağıdı için için de aynı durum geçerli. Edit yetkisi sadece DM'lerde olduğundan karakter kağıtlarındaki tüm değişiklikleri kendilerinin tek tek yapmaları gerekiyor. Sadece seviye atlama ile değil, karakterin üstündeki eşyalar ile de karakter kağıdı ilgilidir. Oyuncularda bu şans olsa ellerine geçen eşyaları ve kaybettiklerini, kendilerinde oluşan bazı değişiklikleri burada işleyebilirler. RP alanında ise edit yapamadıkları kısım kalır ve DM buradan hile yaptığından kuşkulandığı kişileri belirler. Sitenin bir karakter kağıdı kısmı olmadığından bu bir sorun bana göre.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.39 Saniye