Aslında oyun oynatmayacaktım ama... bu kaçıncı tövbe bozuşum!
Ama eğer oynatsaydım; şöyle sistemden bağımsız, çok basit kuralları olan bir oyun oynatsam.
Çyle basit kuralları olsun ki, herkes oynayabilsin ve bana da hesaplar, haritalar vs gibi saatlerimi alacak angaryalar yüklemesin
Ama zevkli olsun
Oyunda bahsi geçen dünya ya da diyarda oyuncuların kendilerine ait, ama iyi ama mütevazi birer evleri, arazileri olsun, vs ve bu mülklerini geliştirebilsinler
Vs, vs, vs...
şu sıralar ortalık pek sakin, katılımcı olacağından da pek emin değilim ama sadece oynayacak kişilere soruyorum:
Bu oyunun konseptinin ne olmasını istersiniz?
Bence günümüzde geçen bir oyun yeterince ilginç olabilir? Zaten günümüz dünyası da öyle değil mi? Herkes bir rol yapma peşinde, cha'sına d20'yi koymayanı dışlıyorlar.
_________________ I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
Bence sistemi sonuna kadar zorlayacak bir oyun olmalı. En mantıklısı bol beceri denemeli, bol savaşlı bir oyun olacaktır. şimdiki ya da ileri gelecek olması D&D sistemine çok aykırı olduğundan bu sistemide zorlayabilir bence. STR'nin değeri düşer ve Int ile Dex'in değeri artar. Con gereksiz kalır felan o durumda.
Bir kaleye baskın düzenlemek için kapıyı aömaya gizlice girmiş bir grup olabilir.
Bir savaşta üst üst savaşı kazanmak için görev alan elit bir grup olabilir. (Bu sayede pek çok karakter ve marifet denenebilir.)
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
günümüz cinayetini işaretledim ama kaleyi kuşatmak olsun bir şehirde içten içe ayaklanma çıkarmak veya tutuklu bir direnişçiyi hapisten kurtarmak. banka soymak veya bir yerlere baskınlar düzenlemek hoş şeyler olabilir bence.
_________________ Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
şimdiki ya da ileri gelecek olması D&D sistemine çok aykırı olduğundan bu sistemide zorlayabilir bence. STR'nin değeri düşer ve Int ile Dex'in değeri artar. Con gereksiz kalır felan o durumda.
Zaten D&D sistemini kullanmayacağız ki Darkgnome. Sanırım yanlış anlama olmuş, başta yazdım, ne oynarsak oynayalım çok basit bir sistem kullanacağız diye. Çyle basit olacak ki herkes oynayabilecek diye yazmadım mı ilk mesajda.
şimdiki ya da ileri gelecek olması D&D sistemine çok aykırı olduğundan bu sistemide zorlayabilir bence. STR'nin değeri düşer ve Int ile Dex'in değeri artar. Con gereksiz kalır felan o durumda.
Zaten D&D sistemini kullanmayacağız ki Darkgnome. Sanırım yanlış anlama olmuş, başta yazdım, ne oynarsak oynayalım çok basit bir sistem kullanacağız diye. Çyle basit olacak ki herkes oynayabilecek diye yazmadım mı ilk mesajda. .
Yani D&D çatma sistem için de aynı durum geçerli değilmi. şu yeni yaptığın hafifletilmiş D&D ile oynayacağımızı sanmıştım.
Bu arada hafifletilmiş sistem sana ağır gelebilir bence.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
Ben Kara Murat tarzını işaretledim. Böyle bir oyun forumda oynatılmamıştı, Dwaxer'ın eğlenceli üslubuyla birleşince çok güzel şeyler çıkabilir.
Sistem olarak dwax100'ü öneriyorum Fallout oyununda kullanarak çok rahat ettim. Sistemi biraz daha tutarlı hale getirmek için defans zarlarında 50 atmış gibi (take 10) kuralı uygulanabilir. Ayrıca yetenek (skill) zarları da atılmadan kaç puan konulmuşsa ona göre bir çizelge hazırlanarak sonuçlar belirlenebilir.
Evet, son beş gün, ardından oyunumuz başlıyor! Oylamada kıran kırana bir rekabet var; bakalım muhafazakar D&D hayranları mı, yoksa yenilikçi gerçekçilik akımını destekleyenler mi kazanacak! Yoksa başka bir süpriz mi bizi bekliyor?
.
devrimk wrote:
Sistem olarak dwax100'ü öneriyorum
Valla Devrim sistem olarak görüp görebileceğin en basit sistemi kullanıyorum ki, sitede kalan herkes oyuna katılabilsin. Hatta hemen açıklayayım sistemi aşağıda:
d6’lı Basit oyun sistemi: (çok kısa sürecek merak etmeyin)
---Oyunda temel olarak başarıyı belirlemek adına 3d6 (üç adet tavla zarı) zarları karşılıklı atılır, oyuncu rakip 3d6’ya eşit ya da yüksek atarsa başarılı olmuş demektir.
---Ancak oyuncunun oynattığı karakterin özelliğine göre bazı konularda uzman olacağından bu konularda karakterin fazladan zarı olabilir. Oyuncu seviye yükseldikçe veya kahramanlık derecesi, tecrübesi, ustalığı vs arttıkça, “Geliştirme Puanı” (GP) kazanacak ve bunu geliştirdiği yeteneğine yatıracaktır. 1 GP size belli bir yetenekte +1d6 zar kazandırır, +2.d6’yı kazanmak için ise 4GP biriktirip yatırmak gerekir! (+3d6 diye bir şey yok zaten)
---Çrneğin karakteriniz bıçak kılıç benzeri kesici silahları kullanma konusunda yüksek tecrübe sahibiyse, 1 GP’sini “Kılıç Uzmanı” diye bir yeteneğe yatırır ve böyle kılıç kullanma gerektiren bir sahne olursa 3d6 yerine 4d6 atar. Ama Dikkat! Attığı 4 adet d6 zardan en yüksek 3 tanesi toplanıyor!! Yani her zaman toplamda 3 adet zarın değeri birbirine eklenir; sizin, bir yetenekte 4 ya da 5 zarınız olması size küçük gelen 1 ya da 2 sayıyı eleyebilmeniz avantajını kazandırır.
---Son olarak: Ayrıca herkesin günde 1 defa kullanabileceği bir “Joker” GP’si vardır; bu da Heroic performans gösterebilmeniz için, geçici olarak “her türlü yeteneğe” eklenerek, denemenize fazladan bir zar kazandırır.
İşte bu kadar. Ayrıca opsiyonel olarak “Rol Play”in kalitesi, zekice ya da kahramanca bir eylem, vs zarlarınıza (atmadan evvel) bir-üç puan ilave ettirebilir.
Sistem basitleştirilecekse bence zarların kullanılacağı yerlerin de olabildiince düşiürülmesi iyi olur. Zarlı ve zarsız olarak bazı yetenekler belirleyebilirsin.
Diplomasi, blöf, bilgi toplama, yakın çevre bilgisi... (vb.) gibi D&D de puan yatırılarak geliştirilen yetenekler 1 puan verilerek alınsın ve anlamı karakterin bu tip becerileri rolünde oynamasına olanak sağlaması olsun. Blöf alamayan adam gibi blöf yapamasın, diplomasi almayan, adam gibi diplomasi yapamasın. Yani puan harcayarak bunları kullanma hakkı elde edilsin ve bazı belirgin hikayesel olaylar dışında bu beceriler sadece ilk oyuna başlarken alınabilsin.
Saldırı, savunma, tuzak bozma, iz sürme...(vb.) gibi özellilkler ise zarlarla belirlensin bence. Bunlar konuşma değil hareket tabanlı olmasının yanında başarısızlık riskinin her zaman olabileceği kısımlar.
Ayrıca bazı durumlarda zar atmak yerine belli bir sayının alımı da olabilir. D&D 10 alma gibi. Kişi tüm zarlarında 3 atmış sayılır. Fazladan her zarı için de 2 daha eklenebilir.
3d6 yerine 9 atmış gibi davranma.
4d6 yerine 11 atmış gibi davranma.
5d6 yerine 13 atmış gibi davranma.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
"
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.