Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: ixowukuta
    Bugün: 19
    Dün: 35
    Toplam: 90383

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1738
    Üye: 1
    Toplam: 1739

    Şu An Bağlı:
    01 : ixowukuta

    FrpWorld.Com :: View topic - Frpworld Flash Oyunu Çnerileri
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Frpworld Flash Oyunu Çnerileri View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Artemis Entreri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 14, 2005
    Posts: 1521
    Location: Ýstanbul

    PostPosted: Mon Jan 11, 2010 8:58 pm Reply with quoteBack to top

    Selam arkadaşlar,

    Epey vakit oldu gelmeyeli. Doğrusu buralardaydım hep ama nedense birşeyler yazasım gelmiyordu hiç. İnsan yazacağı şeyler hakkında fazla düşünmemeli. Yaz gitsin hemen. Eskiden böyle değildim, şimdi birşey yazmadan önce 30 kere düşünüyorum, kaç tane mesaj atmaya yeltendim de silip çıktım siteden tahmin edemezsiniz Smile

    Neyse konumuza gelelim. Umarım bu mesajı da gönder tuşuna basmadan silip terk-i diyar eylemem. Kısa bir süredir flash programlama ile uğraşıyorum. Amacım çocuklukdan beri hayalim olan oyun geliştirme sektörüne katılabilmek. Bu amaç doğrultusunda yazın başından beri bir sürü oyun yaptım, çok azını yayınladım, daha da azından memnun kaldım. Tabi bu içimdeki şevki zerre öldürmedi, aksine yeni yaptığım her oyunda daha çok çaba harcıyorum.

    Flash oyun dedik ama içinizde ne olduğunu tam olarak bilmeyenler olabilir, bunlar web tabanlı küçük oyunlar genelde boyutları birkaç kb'dan 10mb'a kadar değişiyor. (Birkaç istisnası var tabi) İnternetle içli dışlı olan birçok insan vaktiyle bu oyunlardan birini kesin oynamıştır. Aranızda sık sık oynayanlarda olduğunu tahmin ve ümit ediyorum. Ben de büyük bir keyifle sık sık oynarım.

    Neyse efendim, son yayınladığımız oyuna göz atmak isterseniz linki budur: Screw Effect

    Bu tanıtıcı bilgilerden sonra başlığın asıl amacına gelirsek; Frpworld'e özgü bir oyun programlamak çok eskilerden beri aklımda olan birşeydi. Teknik açıdan bu yeterliliğe ulaştığımı hissediyorum, en azından basit bir flash oyunu geliştirebileceğimi düşünüyorum. Aklınızda böyle bir oyuna dair herhangi bir fikir varsa paylaşırsanız burada beraber tartışabiliriz. Bu ister oyun mekanikleriyle ilgili olur, ister hikaye ile ilgili olur, ister oyuna koyulabilecek müzik tarzını tartışırız istersek grafiklerini. Aklınıza gelen herşeyi bu başlık altında konuşabiliriz.

    Saygılar

    _________________
    Been there. Seen that. Got the scars.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Darktimes
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 02, 2006
    Posts: 809
    Location: istanbul

    PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:23 pm Reply with quoteBack to top

    Evet oyununa baktım bence hoş olmuş yalnız frpworld adına nasıl bir flash oyunu yapmak istediğini anlayamadım, oyunun türünü lafım yok ama konsepte uygun olması adına rpg bir flash yaparsın diye düşünmüştüm.Ha olmadı insanlar eğlensin diye küçük küçük flashlar da olabilir.

    _________________
    Ultima bırakılmaz, ara verilir Wink
    Back to top View user's profileSend private message
    Artemis Entreri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 14, 2005
    Posts: 1521
    Location: Ýstanbul

    PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:39 pm Reply with quoteBack to top

    Aslında aklına gelen her şekilde olabilir. Sonuçta türü rpg de olsa çeşit çeşit rpg ler var. Sadece yazıya ve hikayeye bağlı bir oyun da olabilir, strateji de olabilir, diablo tarzı kesip biçmeli de olur, sıra-tabanlı da olur, daha bir sürü çeşidi var bunun.

    _________________
    Been there. Seen that. Got the scars.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:55 pm Reply with quoteBack to top

    Çoook iyi ya! Yarın ilk işim ilk bölümü geçmek olacak Very Happy
    Back to top View user's profileSend private message
    catboy
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Jan 19, 2007
    Posts: 3268
    Location: Izmir

    PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:55 pm Reply with quoteBack to top

    Ben de baktım, beğendim de ama beceremedim... Very Happy
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    Artemis Entreri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 14, 2005
    Posts: 1521
    Location: Ýstanbul

    PostPosted: Mon Jan 11, 2010 10:06 pm Reply with quoteBack to top

    Bu oyunu bir yarışma için hazırlamıştık. Yarışmanın kuralı 60 saniyede bitecek bir oyun yapmaktı. O yüzden hem kısa, hem de geçmesi zor bir oyun yapmaya karar verdik. Geçmek için çok uğraşmayın çok zor çünkü kafayı yedirtiyor Dil

    _________________
    Been there. Seen that. Got the scars.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Possessed
    Site Ã?izeri





    Joined: Mar 13, 2006
    Posts: 958
    Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...

    PostPosted: Tue Jan 12, 2010 12:16 am Reply with quoteBack to top

    Artemis Entreri wrote:
    İnsan yazacağı şeyler hakkında fazla düşünmemeli. Yaz gitsin hemen. Eskiden böyle değildim, şimdi birşey yazmadan önce 30 kere düşünüyorum, kaç tane mesaj atmaya yeltendim de silip çıktım siteden tahmin edemezsiniz Smile


    Ben de çok yaparım bunu Very Happy Dediğin gibi fazla düşünürsen yazmayı vazgeçene kadar gidiyor olay. Ama fazla düşünmeden de yazmamalı Smile

    Neyse konuya dönelim. Oyunun çok hoş ya, acayip tatlı. Bravo yani. Biraz oynadım, 8050 en yüksek skorum Very Happy Tabii kendi konum olan yerden sorayım, grafikler de senden mi yoksa sadece yazılımla mı uğraştın? Çok yaratıcı buldum, çizimler de çok hoş.

    Açıkçası çok sonra söylemek istiyordum (yani biraz ilerleme kaydedince), ben de bir yazılımcı arkadaşla beraber oyun yapıyoruz. Oyunumuz fantastik bir atmosferde 2D RPG. Grafikleri ben çiziyorum arkadaş yerleştiriyor. Tabii biz Flash kullanmıyoruz, arkadaş oyunun motorunu kendi yazdı. Ama çarpışmalarda takıldık, bunu atlatabilirsek oyun hızlıca gelişecek. şu anda sadece bir ana menümüz ve ufak bir haritada ok tuşlarıyla koşturtabildiğimiz bir sprite kızımız var. Yalnız çarpışmalar olmadığı için derenin, dağların üzerinden geçebiliyoruz Very Happy Neyse bizim daha çok fırın ekmek yememiz lazım, daha yeniyiz.

    Oyun yapımıyla uğraşan başka kişileri gördüğüme sevindim. Flashta ufak bir RPG ya da strateji falan yapılacaksa o projede benim de bir tuzumun olmasını isterim. şöyle güzel fantastik bir şeyler yapalım!

    Hatırladığım kadarıyla bir aralar Darkgnome'un bazı oyun fikirleri vardı ama başka şeyi de hatırlıyor olabilirim...

    _________________
    I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Artemis Entreri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 14, 2005
    Posts: 1521
    Location: Ýstanbul

    PostPosted: Tue Jan 12, 2010 12:56 am Reply with quoteBack to top

    Çizimlerini yıldız teknik iletişim tasarımı bölümünde okuyan bir arkadaşım yaptı. Yazın da başka bir oyun projesinde, staj sırasında tanışmıştık. Ortaya çıkan oyun rezil oldu ama sonuçta ilk denememizdi Smile Linki de şöyle: Fellow Sheep

    Çarpışmalarla ilgili olan probleminize ilişkin, box2d diye bir fizik motoru var. Ben flash oyunlarımda çoğunlukla onu kullanıyorum. Bir göz atmanızda yarar var. www.box2d.org
    Aslen C++ için yazılmış bir fizik motoru ancak pek çok dile çevrilmiş. Yazılımcı arkadaşın büyük ihtimalle kullandığı dile çevrilmiş versiyonunu bulacaktır.

    Eğer vakit bulabileceğini düşünüyorsan beraber birşeyler yapmaktan bende keyif duyarım. Ortaya güzel birşeyler çıktığı takdirde oyunun kalitesine bağlı olarak sponsorlama + reklam geliri gibi güzelliklerde oluyor ki amaç olmasa da tadı tuzu oluyor harcanan emeğin. Böyle bir durumda da emek harcayanlar arasında bir paylaştırma yapılabilir.

    Darkgnome ses ver, sen oyun tasarımı işinde iyisindir potansiyel var hakkaten Smile

    _________________
    Been there. Seen that. Got the scars.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Alenthas
    Forum Yöneticisi





    Joined: Oct 04, 2007
    Posts: 2670
    Location: Innsmouth

    PostPosted: Tue Jan 12, 2010 2:34 pm Reply with quoteBack to top

    Yalnız lütfen, eğer yaparsanız ciddi bir şey olmasın. Flash platformunda ciddi oyunlar gerçekten çok saçma oluyor. Mesela RPG bile olsa, ne bileyim işte; bir lich olsa, sonra bunun cüppesi düşse, bir baksak ki aslında bu bir tavşanmış! Surprised Tavşan iskeleti falan... Böyle olmalı flash oyunlar Very Happy
    Back to top View user's profileSend private message
    Darktimes
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 02, 2006
    Posts: 809
    Location: istanbul

    PostPosted: Tue Jan 12, 2010 4:28 pm Reply with quoteBack to top

    AlenthasLeasess wrote:
    Yalnız lütfen, eğer yaparsanız ciddi bir şey olmasın. Flash platformunda ciddi oyunlar gerçekten çok saçma oluyor. Mesela RPG bile olsa, ne bileyim işte; bir lich olsa, sonra bunun cüppesi düşse, bir baksak ki aslında bu bir tavşanmış! Surprised Tavşan iskeleti falan... Böyle olmalı flash oyunlar Very Happy


    Evet çok enteresanmış.Hatta öldürmek için kanser oluyorsun ama canı çok azaldığında tavşana dönüşüp tavşan kesmişsin kadar tecrübe puanı vermeli Evil or Very Mad Very Happy

    _________________
    Ultima bırakılmaz, ara verilir Wink
    Back to top View user's profileSend private message
    catboy
    Site Yazarı
    Site Yazarı





    Joined: Jan 19, 2007
    Posts: 3268
    Location: Izmir

    PostPosted: Tue Jan 12, 2010 4:35 pm Reply with quoteBack to top

    Darktimes wrote:
    AlenthasLeasess wrote:
    Yalnız lütfen, eğer yaparsanız ciddi bir şey olmasın. Flash platformunda ciddi oyunlar gerçekten çok saçma oluyor. Mesela RPG bile olsa, ne bileyim işte; bir lich olsa, sonra bunun cüppesi düşse, bir baksak ki aslında bu bir tavşanmış! Surprised Tavşan iskeleti falan... Böyle olmalı flash oyunlar Very Happy


    Evet çok enteresanmış.Hatta öldürmek için kanser oluyorsun ama canı çok azaldığında tavşana dönüşüp tavşan kesmişsin kadar tecrübe puanı vermeli Evil or Very Mad Very Happy


    İşte bu fikre bayıldım... Very Happy AlkıÅ?
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's website
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Jan 12, 2010 6:21 pm Reply with quoteBack to top

    Bu ne güzel bir oyundur böyle.

    BEnim aklıma geln fikir arka fonu değiştirilebilen bir oyun. Madem fantastik olacak fantastik her yaratığa dönüşebildiğimiz bir oyun güzel olabilir.

    Mesela bir uçurumu geçmemiz gereksin. Bunun için ya çok iyi sıçramalı, çok hızlı tırmanmalı ya da uçmalıyız. Sıçrama ve tırmanma için kurt adam, uçma için hayalet olabilir. Hatta her dönüşüm bize farklı güçler verebilir.

    Kurt adam: Fazla sıçrama ve tırmanma.
    Hayalet: Duvarlardan geçme.
    Vampir: İnsanları kandırma.
    Deli doktor: Tek kullanımlık, mekanik problemleri çözebilen bir igora sahip olma.
    Peri: Dünyayı farklı görme ve bu sayede geçilemez olduğu düşünülen yerleri geçme.
    Tüccar: Puan ödeyerek o problemi geçme.
    Canavar: Su altında nefes alabilme, gazlardan etkillenmeme, daha zor ölme.
    Kahraman: Hiç bir gücü yok

    Bir sorunu geçebilmek için farklı değişimlerden yararlanılabilsin. Farkı her değişimin farklı puanlara maal olması. En pahalısı "Tüccar" olur ki puan vererek sorunu atlatabilirsin ve en düşüğü Kahraman olur ki elindekiler ile geçmeye çalışırsın. Kahraman ile oyunu bitirmek imkansız olsun ama...

    Oyunda istenilen sonuca ulaşıldığında elinizdeki puana göre bir sıralama ve sizin sorunların üstesinden gelme karakterinizi belirten bir ırkınız olur. Oyunu bitirmek sorun değil ama herkes sizin ne tarz karakterleri oynamayı dha çok sevdiğiniz hakkında bir fikir edinebilir.

    Peri gibi hayal gücü çok gelişmiş ve her şeyi merak eden biri mi?
    Tüccar gibi sonuca odaklı ve yolu çokta takmayan biri mi?
    Canavar gibi kaba kuvvetle içlerini çözen biri mi?
    Hayalet gibi her zorlukta bir arka kapı arayanlar gibi mi?

    Karşınızdaki zorluklar da fantastik çğelerden alınabilir.

    Köprünün bekçisi: (Bir problemini çözmeniz gerekir, çözmezseniz sizi köprüden geçirir ama fırlatarak. Canavar olursanız hayatta kalırsınız, vampir ile kandırabilirsiniz, kahraman ile sorunu elinizden geldiğince çözersiniz, peri ile başka bir köprü daha bulursunuz, kurt adam ile köprünün üstünden sıçrarsınız. Tabi bunları yapmak da farklı maharetler gerektirebilir.)

    Ejderha: Sonunda alevlerine maruz kalmaktan, sizi bir yere uçurmaya kadar pek çok değişik yola saptırabilirsiniz.

    Komutan ve ordusu, yaşayan ölüler, büyücü, zelzele, insan yiyen çiçek, dryad, nymph, kartal adam, lepröşan, kanatlı at, savaşçı, hırsız, avatar, melek, zebani...

    Zamanla geliştirilebilir ve ilerletilebilir de. Bakarsınız kocaman bir dünya haline bile gelebilir.

    Açıkları çok gibi ama geliştirilebilecek bir oyun bence.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Tue Jan 12, 2010 6:25 pm Reply with quoteBack to top

    Elinize sağlık Screw Effect gayet güzel bir oyun olmuş.

    Frpworld için oyun fikrine gelince;

    Hack'n Slash tarzı başlangıç için iyi olabilir, Savaşçı, Hırsız, Büyücü gibi üç farklı karakteri seçip her karakter bölümü farklı biçimde geçebilir.
    Çrnek:
    Dev duvarı savaşçı vura vura yıkarken, hırsız gizli geçit bulur, büyücü ise üstünden uçar.
    Back to top View user's profileSend private message
    Dura
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 27, 2004
    Posts: 281
    Location: Derfas

    PostPosted: Wed Jan 13, 2010 8:14 am Reply with quoteBack to top

    fellow sheep ne güzel bir oyunmuş yahu.. çok keyifli.. o ne şirin grafikler öyle.. =)) çok hoşuma gitti bi boş zaman bulup bitirmeyi planlıyorum..

    oyun fikrin ise hayli ilgi çekici Artemis..

    RPG olması konusunda çok emin olamamakla beraber bir çok oyundan oluşan bir "oyunlar silsilesi" yapılabilir..

    bak şimdi bir sürü şey düşündürdü bana bu..

    örneğin oyunlardan biri bir hanın işletmesi ile ilgili olabilir.. hana gelen misafirlere en iyi hizmeti vermek için kendini yırtan bir hancı olup, ahıra, mutfağa, ortamdaki servise koşturabilir oyuncu.. zaman ilerledikçe başarı seviyesine göre yeni elemanlar, seyisler, müzisyenler alarak işini bir miktar ferahlatır ve yine başarı seviyesine göre (müşteri memnuniyeti neticesinde gelen altın ve gümüşler) hanı genişletip yeni üniteler ekleyebilir.. daha büyük ahır, üst kata daha fazla oda, her kat için bir banyo, yeni salonlar..vs önü açık gelişmenin.. geliştikçe daha çok müşteri, daha çok kazanç, daha çok eleman, çok daha genişlemiş ve imkanları artmış bir han..? yeni gelen müşterilerin çıkardıkları çıngarları engellemek de mühim olmalı.. hiçbir hancı hanının ortasında bir fireball patlamasını istemez sanırım.. =))

    örnekse bu han bir oyun olur.. sonraki başka oyunlar da başka içerikler taşıyabilir, daha maceralı, daha büyülü, daha üçkağıda dayalı, daha kahramanlık isteyen, daha çeviklik gerektiren, zekayı ön planda tutan..vs

    ve hepsi de birbiri ile ilişkili konulara sahip de olabilir..

    örneğin hepsi birbirinden izler taşır..

    meselaaa... hmmm evet kılıç ve büyü türevi bir macera oyununun oyuncusu oyunun bir yerinde yukarıdaki hana girip hancıdan (az evvelki kendini yırtan hancımız) görevi ile ilgili bilgiler alabilir, yahut birşeyler yiyip içip sağlık durumunu düzeltip oyuna devam edebilir.. oyunlar böylesi birbirinden izler taşırsa çok hoş olabilir bence.. genel bir bütünlük içinde 4-5 ya da daha fazla farklı küçük oyun düşünürsek tek oyunun içinde çok fazla öğeyi birbirine bulaştırmadan güzel sonuçlar elde etmemiz mümkün olabilir diye düşünüyorum..

    _________________
    Aurë entuluva...!!
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Artemis Entreri
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 14, 2005
    Posts: 1521
    Location: Ýstanbul

    PostPosted: Wed Jan 13, 2010 11:58 am Reply with quoteBack to top

    Fikirleriniz için çok sağolun. Sırasıyla uygulanabilirliklerinden ve kendimce değerlendirmemden bahsedeyim.

    Darkgnome

    Fikir çok acaip. O kadar oyun oynamışlığım var böyle birşeyi ne duydum ne gördüm. Bazı oyunlarda okçu-savaşçı-büyücü üçgeninde değişebiliyorduk ama senin fikrin çok daha farklı ve orjinal. Bir tek benzer olarak abimin cep telefonunda bir oyun vardı, oyun sırasında topun biçimini değiştirirek hareket ediyorduk. Yeri gelince balon'a dönüşüp süzülüyor, yeri gelince balçık top olup aralardan geçiyorduk. Senin fikrin için ise, bir flash oyununa uygulanması zor gibi geldi bana. (benim seviyemde birisi için) Nedenlerine gelirsek:
    - İlk olarak çok fazla farklı birim var, bunların hepsinin çizilmesi ve anime edilmesi çok zor olacak. Ayrıca mekanlar ve etkileşimde bulunacağımız karakterlerde farklı farklı. Bu oyunda çizer+animatör arkadaşın işi çok çok fazla.
    - Çok sağlam bir arayüz gerekiyor oyuncunun aklını karıştırmamak için. Dönüşebildiğimiz karakter sayısı arttıkça neyi seçeceğimizi şaşırabiliriz veya rastgele seçimler yapabiliriz.
    - Bir oyundan çok anket tarzına dönüşmesinden korkarım. Oyuncu yaptığı seçimlerde karakterleri kendisi yönetip sonuçlarına katlancak mı? Yoksa araya animasyon girip direk seçimi doğrultusunda yaşadıkları mı gözükecek? Yani canavar seçtiğimizde oyun bir anda hack&slash olcak belki ama onun dışındaki karakterlerde tüm oyun mekaniği bir anda değişecek. Bu hem yapması çok zor hem de riskli bir iş. Yaptıktan sonra hiç beğenmeyebiliriz.

    Kısaca fikrin biraz daha geliştirilip, daha oyuncuyla etkileşimli hale getirilmesi ve belirli sınırlar altına alınması gerekiyor. Frpworld'ün ilk oyunu için biraz ağır oldu.


    devrimk

    O kadar çok oyun var ki öyle. Yani hack&slash bile yapcaksak, diğer bütün oyunlardan ayrılan bir tarafı olması taraftarıyım. Aklıma şöyle bir fikir geldi. Oyunda farklı farklı savaş sahneleri olacak bölüm seçme ekranında. Bu farklı bölümler, farklı zamanlardaki farklı savaşlardan alıntılar olacak ve oyuncu farklı karakterleri canlandırcak. Çrneğin bir bölümde tüccarları yağmalayan bir haydut'u canlandırırken başka bir bölümde kral'ı koruyan bir paladin, veya bir başka bölümde lord'a suikast düzenleyen katil'i oynarız. Hem oyun geliştirilebilir bir dinamiğe sahip olur. 1 sahne bile hazırlamışken oyun herkes tarafından oynanabilir olur ama zaman geçtikçe yeni sahneler ekleriz.


    Dura

    O tarz mekan işletme oyunlarını hep sevmişimdir. Genel bi isimleri vardı da şimdi unuttum Smile (dash di galiba, dinner dash vardı) Yalnız oradan oraya koşturma işini oyuncuya bırakmak bir flash oyun için fazla gelebilir. Sadece servis yapacak olsak bir nebze ama hem mutfak hem ahır hem odalar biraz yorabilir oyuncuyu. Daha çok bir han işletme oyununa dönüştürebilirsek daha güzel olabileceğini düşünüyorum. Yani biz sadece karar verme mekanizması olcaz. (tycoon oyunları gibi) Elimizdeki parayı mutfağı geliştirmeye mi harcayalım, daha çok masa mı kuralım, yeni eleman mı alalım, oda sayısını mı arttıralım, ahır, banyo gibi hizmetlere mi harcayalım, ozan kiralayıp müşterileri mi eğlendirelim, yoksa güvenlik güçlerini mi geliştirelim falan filan gerçekten fikir çok güzel ve geliştirmeye de açık.

    Hanımız kendi başının çaresine bakarken biz hancımızla bir kahraman olma yolunda görevlere atılabiliriz. Hatta handan gelen paralarla yeni güçler, silahlar satın alırız. Tabi bu ikinci kısım han oyunundan bağımsız da olabilir senin dediğin gibi sadece izler taşır. Belki hanımıza gelen müşterilerin üzerine tıklayarak onların görevlerine devam etmek bile olabilir.

    Ya da oyunu basit tutup sadece hanın işletilmesine, veya hizmet edilmesine de karar verebiliriz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------


    Güzel şeyler geliyor. Başka fikir yok mu? Smile

    _________________
    Been there. Seen that. Got the scars.
    Back to top View user's profileSend private messageVisit poster's websiteMSN Messenger
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.67 Saniye