arkadaşlar 3.5 taki 1200 civarı büyü 4th ta nereye kayboldu? yani phb ve arcane power daki 20 tane büyü mü sadece? büyü derken 3.5taki sorcerer/wizard büyülerinden bahsediyorum
4th biraz saçmaladı çoğu 3.5, 2 insanına göre. Büyüler gitti, yerine 'pwerlar' geldi. Her sınıfta var bunlardan, her siviye için 4 tane falan. büyücülerin büyüleri de powera dönüştürüldü. Bu yüzden de büyücüler savaşçıların 'daha ilginç güçleri olanları' haline geldi. Büyü yok, power var
Joined: May 20, 2003
Posts: 818
Location: Istanbul
Posted:
Wed Feb 24, 2010 3:35 pm
4th editiondaki Wizard powerları, 3rd editiondaki büyülere karşılık geliyor. Toplamda sayıları azaldı diyebiliriz ama zaten hiç kullanılmayan o kadar büyü vardı ki. Bunları derleyip toplarlayıp combat içi ve dışı diye ayarırarak daha bol kullanım alanı yarattılar.
iki türlüde olur bana ondan sorun yok ama eskiye alışık olduğumuzdan dolayı...
kullanılmayan bir sürü büyü var diyorsunda onlar oynamayı bilmeyenler için. bırak spider spawn, infravision gibi büyüleri bile kullanmayı chain contingency bile kullanmayı akıl etmeyenler çok gördüm. Varsa yoksa fireball, magic missile, acid arrow. Ondan sonra büyücü falan etkisiz diyenler çıkıyor işte, halbuki her sınıf etkili kullanılmalı. Millet stoneskin yapıp büyü savaşına girerken contingency gibi büyüleri isabetli kullanarak 3-4 tane savunma büyüsünü bir anda yapabilir, 3-4 tane saldırı büyüsünüde ard arda dizebilirsin, fireball yerine cone of cold gibi büyüler çok daha dar alanda takım arkadaşlarına zarar vermeden güzel bir katliam yapabilir. Ama dediğim gibi 2-3 tane büyünün yoğun olarak kullanılması bu duruma soktu büyücülerin büyülerini. Ama siyonisistlerin büyü yapma tarzına benzetmişler biraz, kullanışlı oldukça, çok powerplay üzerine kurulu sadece, akıl ve taktik anlayışı yok olmuş iyice, yeni nesil oyuncuları ve oyunla yeni tanışanları mutlu etsede, her ne kadar genç yaşıma rağmen eski oyunculardan olmamdan dolayı beni rahatsız etmedi değil açıkçası. Flexible olmak lazım ama tüm sistem değişmiş be abi
bence de,ayrıca 3.5 ta o kadar çok adventure büyüsü vardı ki örneğin dragon magic teki hoard gullet benim favorilerimdendir ben yeni power sistemini hiç beğenmedim fighterla wizard aynı utility,encounter,daıly powerlara sahip olucaklarsa wizard da fighter alsın,onun dışında sistem kesinlikle 3.5ten iyi diye düşünüyorum tabi 4th edition topic in de de söylendiği gibi dragonborn gibi bir saçmalık da var
Joined: May 20, 2003
Posts: 818
Location: Istanbul
Posted:
Wed Feb 24, 2010 9:02 pm
Amaç hasar vermek, ikisi de 2d6 + d6/Level hasar veriyor, birisi Wizard, diğeri Fighter. Farkı nedir ki şimdi bu ikisinin zaten? İsimler farklı diye farklı farklı birşey yapmış olmuyorlar. Wizard spell cast etti 9d6 vurdu, Fighter 3 attack yaptı, 3d6+3d6+3d6 vurdu, aynı şey, isimleri farklı sadece.
Zaten farklı olsaydı, biri diğerinden daha avantajlı olsaydı sistem dengesiz derdik, zayıf olan karakter talep görmezdi. Olay tamamen makyajda.
yine de 3,5 iyiydi. İki tarafında birbirine göre üstün tarafları vardı, aklı olan kazanıyordu yine. Aslında o olay en güzel 2E'deydi ama 3 falan çıkınca 2 fanatiği olan ben bile bir yerden sonra neden pala ve katana için tamamen ayrı özellik puanları harcıyorum diye düşünmeye başladım özellikle iki elli kılış ve bir buçuk elli kılıç (bastard sword) için bu özellik çok geçerli.
Zaten farklı olsaydı, biri diğerinden daha avantajlı olsaydı sistem dengesiz derdik, zayıf olan karakter talep görmezdi. Olay tamamen makyajda.
Bak buna takılıdım işte. Ve sana laflar hazırladım Dilbao
Yok, hayır, laf maf hazırlamadım, ama sınıflar arasındaki farkın makyaja indirgenmesi anlamsız bence. Her sınıf farklı oynayış tarzına hitap etmeli bence. Hatta daha iyisi, her sınıf her oynayış tarzına hitap etmeli. O açıdan 3.5 wizard/sorcererları iyiydi bana kalırsa; isteyen 'ben pata küte dalarım, fireball atarım ortaya, sonra cone of cold falan derken adamlar ölmüş olur' diyor, başkası: 'takım arkadaşlarım halleder, ben arkadan sinsice dururum, hasar almam, rakibin altına yağ sürerim ki kaysın' derken bir diğeriyse: 'hah, şu adam uçurumun kenarında duruyor ya? ben toprağı çamur yapayım şimdi, bak nasıl düşüyor' gibi taktikler kurabiliyordu. Yani bence 3.5 büyücülerinin (sorcerer, wizard, hatta bard, druid, cleric olsun) en önemli özelliği esneklilkeri, kullanmasını bilen oyuncuların elinde cidden ölümcül hale gelmesiydi, büyü seçimi ne olursa olsun. (ha bütün büyüleri sending gibi şeylerse onu bilemem )
Savaşçılarsa, daha gerçekçi taktikler kullanabiliyordu; 'bak ben şuraya beş fitlik adım atayım, attack of opportunity yememiş olurum böylece. sonraki el ilk iş silah değiştiririm, 10-fit yetişebilen mızrağımı alırım elime, kalan standart actionla da saldırırım' falan gibi.
Yani iki sınıf arasındaki fark güçlerin adının farklı olmasından ibaret değildi 3.5'ta, o daha hoştu bence.
Ha 2 daha iyi olabilir, hiç oynamadım, bilmiyorum. Ama 3.5 en azından bu açıdan 4'ten üstündü. Ha, ikisi de eğlenceli mi? Kesinlikle, ama ikisinin de tadı farklı.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.
FRPWorld, yeni bir frp dünyası
Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır. Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.