Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: SharonMass
    Bugün: 21
    Dün: 23
    Toplam: 90350

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1822
    Üye: 0
    Toplam: 1822

    FrpWorld.Com :: View topic - Büyü kullanımı ve yorulma etkisi.
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Büyü kullanımı ve yorulma etkisi. View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    gandalfoftheday
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 17, 2003
    Posts: 212
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon Jun 23, 2003 1:05 pm Reply with quoteBack to top

    Herkese merhaba,
    Gerçi bu konudaki yazım haftaya bilgelik duvarında, ancak burada da bir tartışma açmak istedim.
    Bildiğiniz gibi büyü kullanımı, ciddi bir konsantrasyon, efor ve zihin gücü gerektirir. Ancak genellikle oyun içinde buna pek dikkat edilmez. Çzellikle combat sırasında düşük seviye bir büyü kullanıcısı bile art arda büyü kullanır ve bunun hiçbir yan etkisi olmaz. Bu hangi dünyada ya da sistemde oynuyor olursanız olun, göz önünde bulundurmanız gereken, gerçekçiliği sağlayacak bir özellik. Peki siz bunun için ne önerirsiniz? Nasıl bir sistem geliştirilebilir??

    _________________
    Ben Giderim,Adım Kalır<br>Dostlar Beni Hatırlasın...
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
    MASK
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 20, 2003
    Posts: 276

    PostPosted: Thu Jun 26, 2003 9:19 pm Reply with quoteBack to top

    Zor bir karar büyücünün güçsüz olması o karakterin seçilmesini englleyebilir bence büyülerin arasına ara konabilir ya da büyücü kendini zorlayıp bayılada bilir.büyücünün gücünü levlı dışında mesela constitutioni belirleyebilir bence

    _________________
    Hiç bir ıÅ?ık aynaya baktıÄ?ınızda gördüÄ?ünüz karanlıÄ?ı yok edemez.
    Back to top View user's profileSend private message
    gandalfoftheday
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 17, 2003
    Posts: 212
    Location: Ankara

    PostPosted: Sat Jun 28, 2003 12:27 pm Reply with quoteBack to top

    Sanırım yanlışbir anlaşılma lmuş. şöyle ki, yorulma yalnızca büyücüler için geçerli değildir. Bir savaşçınınçiftelli silahı sallayıpdurası, koşması, tırmanması vb da yorucu(ve terletici )bir iştir. Büyü kullanımı da aynı şekildebüyücüyü (zihinsel yönden) yorar. Sağlığı iyi olan birbüyücü elbette daha dayanıklıdır, ancak burada iradeden vezihinsel yorulmadan da söz ediyoruz. Ne dersin, nefes nefese kalmış birsavaşçının karşısındaardarda atyeş topları yollarken uhtemelen bizde "biraz" :lol: yorulmaz mıyız??

    _________________
    Ben Giderim,Adım Kalır<br>Dostlar Beni Hatırlasın...
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Sun Jun 29, 2003 4:08 pm Reply with quoteBack to top

    şahsi olarak geliştirdiğim bir şey yok. Ama (yanlış hatırlamıyor isem) Tome of Magic 2nd Edition NetBook'unda bir opsiyonel sistem vardı. Daha çok "mana"ya benzeyen bir spell point sistemi. Bu sistemde büyücünün "int"ine ve seviyesine bağlı olarak büyücünün "spell point"i hesaplanıyor. Ardından büyücü büyülerini bu spellpoint'e göre hafızasına alıyor. (mesela 7. seviye bir büyücünün 32 puanı olduğunu düşünelim, herhangi bir birinci seviye büyü 4 puandır, ikinci seviye 8 vs. Buna göre ezberini yapar, ve isterse 8 tane birinci seviye veya 4 tane ikinci seviye büyü ezberleyebilir.)
    İşin güzel tarafı şimdi: hazırlanmış olan bir tabloda "fatique" seviyeleri var. Bir büyücü belli bir miktar büyü yaptığında fatique'i düşüyor ve bir sonraki büyüyü yapması zorlaşıyar. Hatta kendini çok zorladığında büyü, büyücüyü ölüme kadar götürebiliyor.
    Birinci seviye bir büyücünün ikinci seviye bir büyü yapması (yüksek "int"li bir büyücü bu güce sahip, evet) onu ya komaya ya ölüme taşıyor (bunu da saving throw belirliyor).
    En son bu sistemi kullanırken (DM olarak) grubun büyücüsü (1. seviye) magic missile okuyup combat'ın ortasında yorgunluktan yere kapaklanmıştı. Bulabilirsem bir deşeyim de word olarak göndereyim isterseniz?..

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Raistlin
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: May 26, 2003
    Posts: 5819
    Location: Cehennem

    PostPosted: Mon Jun 30, 2003 10:05 pm Reply with quoteBack to top

    Dominion sisteminde büyücünün hitpointi kadar manası var diye düşünülür. Her büyü yaptığında subdual damage alarak hitpointinden çıkarılır. Büyücü hitpointi 0a düştüğünde yorgunluktan bayılır; birkaç dakika sonra kendine gelerek ayılabilir fakat çok yorgun bir büyücü çok güçlü bir büyü yapmayı deneyemez. Dominion da büyü aşırı güçlü olduğundan mantıklı bir sistem fakat FR'da ne kadar başarılı olarak oynanabilir o da tartışma konusu.
    Bu arada Dominion'da çok korkunç sanuçlar doğuran büyücüyü komaya sokan hatta öldüren miscast ihtimali de var. Bu büyücüyü çok güçlü fakat çok riskli bir class yapıyor. Bu arada bir lightning veya fireballa ölmeyecek pek karakter yok. Ancak zeka kullanarak bu tür güçlü büyülerden kaçılabiliyor, yoksa level 2 de olsan level 20 de olsan ateş yakar, elektrik çarpar ve insan yanınca ve çarpılınca ölür Very Happy
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Chaoticevil
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 14, 2003
    Posts: 52
    Location: Bursa

    PostPosted: Tue Jul 15, 2003 9:35 pm Reply with quoteBack to top

    Kim ne derse desin FR de büyücülerin üstğünlüğü second veya third editionda tartışılmaz.Bunun nedeni başlarda güçsüzde olsa ileride inanılmaz güçlü büyülerin yapıla bilmesidir.Bununa karşılık savaşçılar bir çok büyüye karşı savai bile yok varsada çok düşük.Bu olay çok mantıklı bence büyücülerinde önü biraz kesilmiş olur ve büyücü seçilmeden önce player 2 defa düşünür Smile

    _________________
    <div>Cya 6 month later...</div><br>
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mail
    Estebin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 20, 2003
    Posts: 105
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Jul 22, 2003 11:09 am Reply with quoteBack to top

    Arcanum diye bir bilgisayar oyununda büyü için fatique sistemi kullanıldığını görmüştüm. esasında dövüşmek de dahil her şey için. ama en çok büyüler yoruyordu. Orada hem strength hem constitution hem de willpower (wisdom yoktu orada) etkiliyordu bu fatique point miktarını. Tabi aynı oranlarda etkilemiyorlardı. Değişik oranlarda.
    Büyücülerin FRda çok güçlü olduğu savına ise katılmıyorum. Yüksek levellarda büyücülerin yaptıkları büyüler güçlense de gene de çoğu (ve en fazla hasar verenleri en manyak olanları) saving throw gerektiriyorlar. Aynı leveldaki mesela bir fighter deli gibi saving throwlara sahip oluyor ve pek çok büyüden pek hasar almadan yırtabiliyor.
    Onun dışında ben kendimden örnek vereyim. şimdi kesin herkes ters senaryolar kuracak karşılık olarak ya ben aklımdan geçeni söyleyim.
    Benim uzmanlaştığım silahlar arasında garote wire (bildiğin boğma ipi gibi bir şey) denen bir güzellik var. Ben büyücüye çaktırmadan yaklaşıp boğma ipini boynuna dolasam büyücü bana karşı ne yapabilir? değil büyü söylemek o durumda bana adını bile söyleyemez. Nefes alamıyor adam :!:
    şimdi karşı senaryoları önce ben kurayım da size zahmet vermeyim. Ya büyücü laboratuvarında bekliyorsa da çevresinde doğaüstü büyüsel tuzaklar varsa? Kolay, ben de ona başka bir şekilde saldırırım. Herkese bu garote wire numarası işler demedim. O da benim loncadaki gizli sığınağıma kolay kolay gelemez.
    Ya yanında wand of lightning vb çabucacık büyü çakan bir nesne varsa? Kolay. Büyüyü harekete geçirmek için bir söz söylemesi gerekiyorsa düzgün söyleyemeyecektir muhtemelen. Hadi bir şekilde çalıştırdı diyelim eşyayı o lightningi tam arkasında saklanmakta olan kişiye denk getirmesi kolay değil. Hadi başka bir büyü yapsın da denk getirilebilir bir şeyler olsun. O kadar hasarı da büyücüyü öldürene kadar kabul ederim. Her round 1d10dan kaç round canlı kalabilir ki? (adamı bırakmadan savuşturma şansım yoksa. belki de kalkan olarak kullanarak Smile )
    Adamın üstünde Finger of Death benzeri bir büyüyü trigger eden ve bunun için söz söylenmesi gerekmeyen bir eşya varsa bir zahmet ölürüm. O zaman benim de elimde garote wire of sharpness olur direk adamın kafası kesilir Very Happy Kaldı ki bu kadar güçlü büyüyü taşıyabilecek büyücü kendini belli eder ona göre önceden tedbir alınır bu kadar doğrudan bir saldırıya girişilmez.

    _________________
    Karanlık yolumu gösterir, sessizlik gerçeÄ?i bana fısıldar. Onlar benim yoldaÅ?ım, ben onların parçası.
    Back to top View user's profileSend private message
    Baron_Sengir
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 11, 2003
    Posts: 194
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon Aug 11, 2003 11:44 am Reply with quoteBack to top

    Kesinlikle seri büyü kullanımından sonra belli bi süre fatigue olmalı büyücüler.Benim bildiğim sağlam side effecti olan tek büyü wish.Adam duruma göre d6 hafta yataktan kalkamıyo,belkide komaya giriyo falan.Ama kesinlikle daha düşük lvl büyüler için de yan etkiler konmalı bence.Levitate kullanımında bile eğer büyücü sınırını zorluyosa bi şekilde başı ağrımalı,bitkin düşmeli falan.
    Alakasız olabilir ama aklıma bi soru geldi.Büyü ritüelinin ortasındaki bi büyücü dragon görürse noolur?Fear save atar mı?

    _________________
    Evil rises,darkness falls...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Estebin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 20, 2003
    Posts: 105
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Aug 12, 2003 10:56 am Reply with quoteBack to top

    Büyücü dragon görürse altına kaçırır mı diye save atılır mı bilmiyorum ama bahsettiğin "büyü yapmakta olan bir büyücü ejderhadan korkar mı" ise kesinlikle derim. Save atar beceremezse büyüyü felan bırakıp kaçmaya başlar. Aklı varsa savei atıp fear etkisinde kalmasa bile ejderhayı görünce kaçar bence. Çlümüne susamadıysa demek istiyorum.

    _________________
    Karanlık yolumu gösterir, sessizlik gerçeÄ?i bana fısıldar. Onlar benim yoldaÅ?ım, ben onların parçası.
    Back to top View user's profileSend private message
    Baron_Sengir
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 11, 2003
    Posts: 194
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Aug 13, 2003 7:28 am Reply with quoteBack to top

    Ewet kesinlikle haklısın canına susamayan ya da Dragon-slayer oynamayan herhangii bir karakter muhtemelen dragon görünce kaçacaktır. Ama ben şu dragonlara özgü fear save den bahsediyorum. Yani bildiğim kadarıyla bu save i atman için dragon u görmen yeterli dragon un sana ayrı bi büyü atmasına falan gerek yok.Benim merak ettiğim bir ritüelin içindeyken(hani büyücüler kendi içine gömülüp hullaa ummaa diye mırıldanırken etraflarından biraz kopuyolar ya)büyücü o save i atar mı onu merak ettim.Yani sormak istediğim bir DM'in buradaki kararı ne yönde olur?

    _________________
    Evil rises,darkness falls...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Raistlin
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: May 26, 2003
    Posts: 5819
    Location: Cehennem

    PostPosted: Wed Aug 13, 2003 5:27 pm Reply with quoteBack to top

    Uyurken de korkunç şeyler görürüz ve tüylerimiz diken diken olur hatta bazen çığlık atarak ya da etrafı tekmeleyerek uyanırız ama çok az olur bu. Yani willsave DC'sini çok düşük olarak atılmalı bence. Ama illede altına kaçıracak diye bir şey yok yani Dil
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Baron_Sengir
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Aug 11, 2003
    Posts: 194
    Location: Ankara

    PostPosted: Fri Aug 15, 2003 8:22 am Reply with quoteBack to top

    Ewet mantıklı aslında ben 2'nd ed. için konuşuyodum ama dediğini 2nd a çevirirsek "bol bonuslu bir fear save" diyebiliriz heralde...

    _________________
    Evil rises,darkness falls...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    Raistlin
    SeçilmiÅ? SavaÅ?çı





    Joined: May 26, 2003
    Posts: 5819
    Location: Cehennem

    PostPosted: Fri Aug 15, 2003 6:01 pm Reply with quoteBack to top

    şu second editionın sistemini de bir türlü öğrenemedim. O kadar baldur's age oynadık expansionlarına kadar bitirdik de 2nd editionı merak etmedim walla. Neyse 3rd daha iyi diyolar biz de onunla oynuyok napalım Very Happy
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    MaNiak
    Gölge Ustası





    Joined: May 17, 2003
    Posts: 492
    Location: Luskan

    PostPosted: Wed Aug 20, 2003 12:16 pm Reply with quoteBack to top

    second çok daha güzel ama güzel olmasına karşın ayrıntı ve kural dolu öğrenmek zor oynamak dehe eğlenceli çünkü zardan çok daha bağımsız 3. edition un en büyük avantajı kolaylaştırılmış ve örenilmesi için çoook daha basitleştirilmiş artı power play e daha yatkın hale getirilmiş dm den dm e değişir o ayrıda sora bütün frp dünyasının görüşüdür ki 3. edition monopoly leştirilmiş yani zara dayanan bir oyun olmaya başlamış tabi bunun nedeni ticari daha çok kişi örensin oynasın ve kitap zar satalım anlayışı bence 4. edition çıkarsa daha çok bir tiyatro oyunu tadı verir halde gelecek sistem de biraz değişecek ve yeni bir dünyayla gelecek çok salam bir dünyayla salam kitlerle benim arkadaşlarımın birkaçı farklı bir dünya ve campaing settingleriyle uğraşmakta eğer yapılabilirse çok sağlam olacak tabi herif kızdan zaman bulup yazamıyo yoksa herşey tamam adam bi bitirse yeri göğü inletecek bir dünya geliyo emin olun ki biz bu dünlada oynadık geçmişinin birazı bizim eserimiz zaten hikayelerde bizim oyunların geçtiği şeyler olcak büyük ihtimal ama yine sölüyom çook salam bi dünya
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    gandalfoftheday
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 17, 2003
    Posts: 212
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon Aug 25, 2003 11:46 am Reply with quoteBack to top

    Arkadaşlar,
    yazı biraz baştaki konudan sapmış ama biraz fikir beyan etmeden geçemedim. Çncelikle ejderhalar muhteşem varlıklardır. Onları fear ability'si olan monsterlar olarak görmek biraz küçümsemek oluyor.
    İkincisi, herkesi (sanırım ingilizce bilen herkesi) second'u incelemeye davet ediyorum. Çok daha açık ve yaratıcılık gerektiren bir sistem. Kural bolluğuna gelince, evet, 3E'ye alışınca başta zorlanabilirsiniz ama daha mantık emelli bir sistem. Ç'de herşey için kitap açıp tablo karıştırırken 2E'de kendi yorumunuz da kurallarla örtüşüyor. Bu konuda talep olursa bir discussion board açabiliriz. Hazır bir tanesi planetadnd forumlarında vardı ama bulmanız biraz zor olabilir.

    _________________
    Ben Giderim,Adım Kalır<br>Dostlar Beni Hatırlasın...
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.54 Saniye