Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: eqiwage
    Bugün: 0
    Dün: 5
    Toplam: 33759

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 470
    Üye: 1
    Toplam: 471

    Şu An Bağlı:
    01 : AshSana39

    FrpWorld.Com :: View topic - 2d6 Basit Oyun Sistemi (Deneme Çlü Klübü YORUM)
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     2d6 Basit Oyun Sistemi (Deneme Çlü Klübü YORUM) View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat May 08, 2010 12:12 am Reply with quoteBack to top

    .


    2d6 Basit Sistem

    Bunu hemen her oyun konseptine uyabileceğini sandığım bir sistem olarak düşünüyorum. Tabii test etmeden kesin sonuca varamayız.

    2d6 ya da 2z6 diyebileceğimiz, iki adet altı yüzlü zarla, yani bildiğimiz tavla zarıyla oynanıyor. Tecrübeli bir oyun yöneticisinin kontrolünde ve hazırladığı senaryolara uygun olarak oynanacak RP oyunlarının sayısal formülleri için bu sistem kullanılabilir.

    1.Kural:
    Oyun yöneticisi, ortamın koşullarına uygun olarak -5 ile +5 arasında ceza ya da bonus verebilir.

    2.Kural:
    Karakter özellikleri -5 ile +5 arasında olabilir; (bunlar 2d6 zarınıza eklenecek) normalde bu sınırları aşamaz ama koşullara bağlı bonus veya cezalarla geçici olarak bu sınırları aşabilir.

    Karakter Çzellikleri:
    Karakter özellikleri oyunun fantastik mi, bilimkurgu mu, gerçek hayat mı oluşuna ya da ihtiyaca göre oyun yöneticisi tarafından düzenlenebilir. Aşağıda Fantastik konseptli bir oyundaki karakter kağıdı örneği var.
    şimdilik her özellik 0 ile gösterilmiş ama zamanla bunların her biri -5 ile +5 arasında değişik derecelere kayabilir; yani yükselebilir de, alçalabilir de!
    Her özellik kullanılırken, 2d6 zar atılarak, bonus sayı eklenir.

    Karakter: İsim
    Güç: 0
    Dayanıklılık: 0
    Can: 50+Güç+(2*Dayanıklılık)
    Çeviklik: 0
    Zeka: 0
    İrade: 0
    Karizma: 0
    Defans: 0
    Saldırı: 0, hasar: (silah+Güç)
    Nişancılık: 0, hasar: (silah)
    Büyü: 0
    İkna: 0
    Bilgi(X): 0
    .... başka başka özellikler eklenebilir!

    Çrneğin karakter hırsızlık yapıyorsa hemen bu özellik listenin altına ilave edilebilir ya da iz sürme, bir sanat dalı, meslek, simya vs spesifik özellikler eklenebilir listeye.

    Tavsiye edilen oyun biçimi:

    Tavsiye edilen oyun biçimi:
    Tavsiye 1: Oyuncu karakter kağıdını hazırlarken Güç:+2, Zeka:-1, Nişancılık:+3, vs gibi belirli miktarda puanları özelliklerine dağıtMAZ. Başlangıçta bütün özellikleri sıfır (0) olarak başlar. Oyun başladıktan sonra oyuncu hangi özelliklerini başarılı olarak kullandıysa o özellikler Oyun YöneticisiÂ?nin kararıyla arttırılır, hangi özelliklerinde başarısız olduysa o özellikleri de eksi mertebelerine doğru geriler. Unutmayın ki her bir özellik en az -5, en fazla da +5 olabilir. (sadece geçici sebeplerle bu sınır aşılabilir)

    Çrneğin karakter ok atarak hedefini birkaç kere vurduysa, Oyun Yöneticisi oyuncuya, Â?senin karakter Nişancılık konusunda tecrübe kazandı, artık Nişancılık:+1 oldu!Â? der. Ya da örneğin birkaç kere yalan söylerken yakalanan karakterin İkna:-1 olur gibi...

    Yani özetle oyuncu oynattığı karakteri oyun içinde şekillendirmiş olacak.

    Tavsiye 2: Bunun yerine oyuncuya karakterini şekillendirmesi için, (maksimum +3Â?e kadar yükseltebilme gibi sınırlama koyarak) bazı özellikleri arttırabilmesine imkan verilebilir; ancak karakter her +1 puan arttırımında başka bir özelliği de -1 azaltmak zorundadır; yani başlangıçta bütün özelliklerin bonus toplamı yine sıfır olacak, oyun yöneticisi senaryo ilerledikçe ve oyuncular tecrübe kazandıkça bonus arttırımı şeklinde ödüller verecektir.

    Bu iki tavsiye dışında, isterseniz karakteri konseplerine uygun, belirli miktarda puan dağıtarak, avantajlı da başlatabilirsiniz. Tercih sizin, takdir oyun yöneticisinindir.


    Çrneğin karakter ok atarak hedefini birkaç kere vurduysa, Oyun Yöneticisi oyuncuya, Â?senin karakter Nişancılık konusunda tecrübe kazandı, artık Nişancılık:+1 oldu!Â? der. Ya da örneğin birkaç kere yalan söylerken yakalanan karakterin İkna:-1 olur gibi...

    Yani özetle oyuncu oynattığı karakteri oyun içinde şekillendirmiş olacak.

    Tabii bunun yerine karakteri belirli miktarda puan dağıtarak, avantajlı da başlatabilirsiniz. Tercih sizin, takdir oyun yöneticisinindir.

    Çzellikler:
    Çzellikler daima 2d6 zar atılarak ve her özelliğinizin karşısındaki bonus ya da ceza eklenerek sınanır. Bu sınanma tek başınayken Oyun Yöneticisinin belirleyeceği bir zorluk derecesine karşı olur. Başka kişilerle olan etkileşimlerde ise karşıdaki karakterin ilgili özelliği ile 2d6 atılarak sınanır.
    Çrneğin:
    Saldırı zarı hedefin Defansına karşı atılır
    Hasar zarı hedefin Dayanıklılığına karşı atılır (ve farkı hedefin CanÂ?ından düşülür)
    İkna ve Karizma zarları, hedefin İradesine karşı atılır.
    Bunun gibi örnekler çoğaltılabilir; önemli olan karakterin oyun içinde yaptığı eyleme en uygun özelliği çalıştırarak yine karşıdaki en uygun zorluk derecesi ya da karşı-özelliği akla mantığa uygun bir biçimde tespit etmektir.

    Savaş ve Tur usülü hareket:
    -Savaşları tur usülü gerçekleştiriniz! Yapacağınız hareketlerde her turda 12 (tık) aksiyon puanı kullanmanız tavsiye edilir.

    -Oyuncu bu 12 tık hareket puanıyla 12 adım ilerleyebilir ama eğer koşarsa 1 tık ile 2 adım gidebilir, ancak koşmak bütün özellik zarlarına 1 tur boyunca -2 ceza alması demek olur.

    -Saldırılarda da, atılan 2d6Â?ya karakterin Â?SaldırıÂ? özelliği bonusu veya eğer ateş ediyorsa Â?NişancılıkÂ? özelliği bonusu eklenerek hedefin Â?DefansÂ? özelliğini tutturup tutturmadığına bakılır. Tutturursa başarılıdır ve hasar tespit edilir. Saldırırken turda harcanan tık aksiyon puani için de: her silahın kendine has aksiyon puan harcaması göz önüne alınır. Çrneğin yumruk, yani silahsız dövüş 4 tık değerindedir. Mesela hedefin yanındaki biri bir turda 12 tık hakkı olduğuna göre 3 yumruk üst üste atabiliyor demektir. Hangi silahın kaç tık ile atak yaptığı tabloda yazmaktadır, farklı silahlar için oyun yöneticisine danışınız. Çrnekler: kılıç:6tık, tabanca:5tık, çift-el-balta:9tık, vs...

    -Hasarları da silah tablosundan bakarak hesaplıyoruz. 2d6 zar atılarak tabloda yazan değer eklenir. Ayrıca kılıç, balta, yumruk vs gibi yakın mesafe silahlara karakterin Â?GüçÂ? özelliği bonusu da eklenmektedir! Hasar miktarı tespit edilirken verilen hasardan hedefin Â?DayanıklılıkÂ? özellik bonusu çıkarılır! Bu dayanıklılık özelliği savaş hasarlarına karşı giyilen zırhlarla yükselebilmektedir. (bakınız zırh tablosu)

    -Alınan hasarlar Can miktarını düşürür. Can:0 olduğunda baygınlık, -20 olduğunda da ölüm gelir. Karakter canının yarısı değerine düştüğünde, tur başına 12 tık 11Â?e düşer ve alınan her 5 hasar için -1 tık daha eksilir. Bu kural ağır yaralanan karakterin hareket kabiliyetini gittikçe kaybetmesini temsil etmektedir.



    Image

    .


    Last edited by dwaxer on Wed May 19, 2010 11:13 am; edited 4 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat May 08, 2010 1:29 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Çlümden Korkmayanlar Kulübü: Nekromanyaklar!

    Hakmarun kıtasının, canlılara göre karanlık günleri, siz namevtlere göre ise ölüler festivalinin başlangıç zamanlarıydı. Hortlak Kralınız DoresainÂ?in, İblis Prens Orcus ile oluşturduğu ittifakın orduları gittikçe güçlenmekteydi. Kadim harabelerden oluşan Necrotox şehri üs olarak seçilmiş ve iblislerle namevtler, başta ürkünç Sis Vadisi olmak üzere yavaş yavaş sıcakkanlı varlıkların yaşam alanlarının ele geçirilmesi genişleyerek devam ediyordu.

    Mizahi yönü ağır basan bir oyun ile bu 2d6 basit sistemini denemek istiyorum. Grup namevtlerden oluşacak, yani Â?undeadÂ?ler. Hakmarun denen bir kıtayı ele geçirerek sıcakkanlı canlıların hepsini kendiniz gibi birer namevte çevirme amacını güden çeşitli maceralar yaşayacaksınız.

    Grupta mümkünse her karakter çeşidinden birden fazla olmasını istemiyorum.
    Seçebileceğiniz karakter tipleri: Vampir, Zombi, Lich, Hayalet, Hortlak, İskelet, Mumya vs şeklinde. (aklına başka namevt tipi gelen olursa söylesin)

    Oyunda 2d6 kurallarını ciddiyetle uygulayacağız ama rol yapmalarda biraz mizahi katkı, esprili bir dil hoş olur diye düşünüyorum. En azından ben o yöne çekmeye çalışacağım.

    Karakterlerin özelliklerini hazırlayınca atacağım buraya. Evet oynamak isteyenler parmak kaldırsın. Bu da bir beta testidir; sistemi deneyip, çalışıp çalışmadığına bakacağız ve gerekiyorsa düzeltmeler yapacağız.

    Image


    Namevt Ortak Çzellikleriniz:
    ---Korku Sınaması: Sıcakkanlı bir hedefe yakın mesafeden hasar verdiğinizde (ya da Â?Böö!Â? şeklinde korkutma yaptığınızda) ayrıyetten Karizma => İrade sınaması yapılır ve hedefin iradesini kaç farkla geçerseniz, hedef derhal o kadar tık sizden kaçarak uzaklaşır ve namevtlere karşı zarına kalıcı, -1 ceza alır. Korku sınaması başarılı da olsa, başarısız da olsa, bir kişiye ancak bir defa yapılabilir!
    ---Kutsal su, kutsal ışık, vs gibi Â?kutsalÂ? her etkiden +5 fazladan hasar alırsınız.
    ---Güneş ışığı altındayken her özelliğinize -2 ceza alırsınız. Vampirler ise ölür.
    ---Karanlıkta görebilirsiniz.
    ---Negatif enerji, canlılara hasar verdiği halde, sizi iyileştirir.
    ---Zehirlenme ya da hastalıktan etkilenmezsiniz, uyku ihtiyacınız yok.

    Çzel Bonus: Espri Bonusu (EB)
    Güzel bir espri patlatan karakterin bir sonraki zarında +1 ile +5 arası esprinin komikliğine göre bonus ya da yaralıysa iyileşme gelir.

    Hayalet:
    Bir sebepten ötürü öte tarafa geçememiş, ölmüş birinin arızalı ruhudur. Yarı saydam bir görüntüye sahiptir. Uçabilir, duvarlardan geçebilir. Açlık hissetmez. Hayalet ancak büyü, ateş ve demir silahlardan hasar alabilir. Fakat isabet alsa bile yine de %50 ihtimalle hasar almama şansı vardır.
    Katı cisimlere etkide bulunamaz ama canlıların ruhuna dokunabilir. Saldırıları zırh indiriminden etkilenmez. Birine başarılı saldırı yaptığında ona verdiği zarara ek olarak, düşmanın Güç, Dayanım, Çeviklik, Zeka, İrade ve Karizma özelliklerinden biri %50 olasılıkla -1 kalıcı ceza alır.
    ---Telekinezi: (10 tık, 1 saatte 1 defa) ruhsal enerjisini maddesel boyuta konsatre etmeye çalışarak bir Güç testi yapar; ve katı maddeleri etkilemeye çalışır. Formül: Güç testi sıfır ya da ekside kalırsa başarısız olmuştur; artı değerli sonucun karesi alınarak hayaletin etkileyebileceği (itip çekebileceği, vs anlık bir etki!) ağırlık, kg cinsinden bulunmuş olur. Eğer testin sonucunda hesaplanan ağırlık limitinin yarısı kadar ağırlıkta bir eşya oynatılmak isteniyorsa, hayalet bu eşyayı havada taşıyabilir, ancak taşıdığı her tur canından -1 puan azalır.

    Hortlak:
    Hortlağın ısırdığı biri 1/3 ihtimalle Hortlak virüsü kapar ve ölürse bedeni bir müddet sonra o da bir hortlağa dönüşmüş olarak canlanır. Hortlaklar sıcakkanlı yaratıklara karşı büyük bir açlık çekerler. Hortlak karakter, eğer sıcakkanlı bir yaratığa fazla yaklaşırsa İrade zarı atarak en azından 7 tutturmalıdır; eğer iradesi başarısız olursa hemen o canlıya (yemek için) saldırır. Ancak iradesi bir kere başarılı olursa da bir daha o canlıya saldırmak konusunda kendini kontrol edebilir. Hortlak genelde bir hançer keskinliğinde pençeleri ve dişleriyle hedefine saldırır (silahsız dövüş sayılsa da, pençe ve dişlerin hasar:+3)
    Hortlak ceset yiyerek canını iyileştirebilir.
    --HortlakÂ?ın 1 turda en az 12 hasar verdiği kişi 1/3 ihtimalle 1d6 tur paralize olur!

    İskelet:
    Bir büyücü tarafından canlandırılmış, kemikler topluluğudur. Düşük zekalı olsa da çeşitli zırhlar ve silahları kullanabilir. Not: Tablodaki iskelet değerleri, zincir zırh, küçük kalkan, arbalet ve kılıç kuşanmış bir karakterin değeridir. Aksesuarlar değiştirilebilir.
    İskeletler; sopa, jop, topuz gibi Â?eziciÂ? silahlardan, +3 daha fazla hasar alırlar.

    Lich:
    (Liç) Bilgiye susamış bir büyücünün, ölümsüz olabilmek için kendini özel bir ritüelle namevte dönüştürmüş halidir. Lich de iskeletimsi bir yapıya sahip olduğundan sopa, jop, topuz gibi Â?eziciÂ? silahlardan, +3 daha fazla hasar alır.
    ---Büyüleri:
    ---Negatif Enerji: (8 tık) (uzaktan ışın ya da dokunarak) (Saldırı veya Nişancılık) => DefanÂ?sa
    Canlı varlıklara 2d6+7 hasar veren bu büyü, namevt dostlara uygulandığında aynı miktarda canını iyileştirici etki yapar.
    ---Negatif Patlama: (10 tık, 4 saatte 1 kere) Karizma=>Dayanım (çevredeki herkese)
    Koyu mor bir enerji patlaması LichÂ?ten etrafa yayılır. Düşmanlar 2d6+10 hasar görürken, dost namevtler ise aynı oranda iyileşirler.
    ---Çlü Kaldırma: (10 dk ritüel, günde 1 defa) Bir ceset ya da iskeleti büyüyle canlandırabilir. Namevt köle bir gün boyunca LichÂ?e hizmet eder.
    ---Enerji Kalkanı: (8 tık, 1 saatte 1 defa) 10 dakika boyunca LichÂ?in etrafında bir koruyucu güç kalkanı oluşur: Dayanım:+5 verir.

    Mumya:
    Kadim zamanlarda mumyalanmış ve unutulmuş güçlü kişilerin daha sonra bir büyücü tarafından canlandırılmış halidir. Vücudu tamamen eskimiş sargı bezleriyle kaplıdır.
    Dikkat: Mumya koşamaz ve tur başına tık sayısı 12 değil 10Â?dur! Ancak canı yarıya düştüğünde değil çeyreğe düştüğünde tık cezası almaya başlar.
    ---Korkudan Felç Etme: Mumyanın Â?Korku SınamasıÂ? başarılı olursa, hedef ondan kaçamaz, 1d6 tur paralize olur.
    ---Mumya Laneti: Eğer mumya bir kişiye bir turda en az 12 hasar verirse derhal bir Güç=>Dayanım testi yapılır ve tutarsa hedef kişinin Dayanım ve Karizma değerleri kalıcı olarak -1d6Â?şar düşer. Not: Mumya Laneti denemesi başarılı da olsa, başarısız da olsa, bir kişiye ancak bir defa yapılabilir!
    Mumya saldırırken ellerini kullanır. (Mumya Tokadı hasarı: +2) Mumyalar Ateşten +5 daha fazla hasar alırlar.

    Vampir:
    Başka bir vampir tarafından kanından verilerek dönüştürülmüş, canlıların kanını emerek güç kazanan yaratıktır. Görüntüsü insandan farklı olmadığı için halk arasına karışabilir. Not: Tablodaki vampir ince deri zırh ve kılıç kuşanmıştır.
    Vampirler güneş ışığına maruz kaldıkları her turda 2d6 hasar alırlar!
    ---Gece Yaratığı: (10 tık, 4 saatte 1 kere) yarasaya dönüşebilir.
    ---Cezbetme Büyüsü: (10 tık, günde 1 kere) Kurbanın gözlerine bakarak Karizma=>İrade sınaması yapar, tutturursa hedefteki kişi bir gün boyunca vampirin bütün emirlerini yerine getirir. Ancak kişinin canını tehlikeye sokacak bir emir verildiğinde Karizma=>İrade testi tekrarlanmalı ve yine başarılmalıdır. Olmazsa, kurban uyanabilir.
    ---Kan Emme: (10 tık) Saldırı=>Çeviklik şeklinde bir yakın saldırı yaparak, düşmanın boynundan ısırmak suretiyle kanını emmeye çalışır. Başarılı olursa Hasar:2d6+10 ve bu miktarın yarısı kadar da kendi CanÂ?ına eklenir. Vampirin canı maksimum olsa bile, (bir saat kadar sonra normale dönmek üzere) can değeri yine de yükselir.

    Zombi:
    Uğursuz büyülerle canlandırılmış cesetlerdir.
    Dikkat: Zombiler koşamaz! Canı yarıya düştüğünde değil, çeyreğe düştüğünde tık cezası almaya başlar. Düşük zekalı olsa da çeşitli zırhlar ve silahları kullanabilir. Not: Tablodaki zombi değerleri kalın deri zırh ve topuz kuşanmış şekildedir. Zombiler ateşten ve Â?kesiciÂ? (kılıç, balta) silahlardan +3 daha fazla hasar alırlar.
    ---Vebalı Isırık: (8 tık) Saldırı=>Çeviklik şeklinde bir yakın saldırı yaparak, düşmanı ısırmak amaçlı bir hamle yapar. Başarılı olursa 2d6+10 hasar ve hedefin 1d6 tur boyunca defansı:-2 ceza aldığı gibi, ayrıca 1/3 ihtimalle zombi virüsü kapmış ise kalıcı olarak kurbanın defansı:-1d6 olur.
    ---Ceset Gurme: (10 tık) Eğer düşman ağır yaralı, yani canı tık cezası alacak kadar düşmüşse, Saldırı=>Çeviklik şeklinde başarılı bir yakın saldırı yaparak, ya da hedef ölü veya baygınsa otomatik başarıyla, Zombi, kurbanın kafatasını parçalayarak beynini yer. Bu yemek zombiye 2d6+10 kadar ekstra can verir. (ya da iyileştirir) Eğer normal canını aşmışsa bir saat içinde normal can seviyesine geri döner.

    .


    Last edited by dwaxer on Sun May 16, 2010 6:30 pm; edited 2 times in total
    Back to top View user's profileSend private message
    fmc
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Sep 30, 2009
    Posts: 309
    Location: antalya

    PostPosted: Sat May 08, 2010 4:20 pm Reply with quoteBack to top

    ben varolabilmek isterim. kurtadam olamıyorum mu? ben çok severim kurtadamları. hulkda olabilirim. olmazsa wampir dışındaki iskeleti seçsem hoş olabilebilir mi acaba?

    _________________
    Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
    Back to top View user's profileSend private message
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat May 08, 2010 4:55 pm Reply with quoteBack to top

    fmc wrote:
    ben varolabilmek isterim. kurtadam olamıyorum mu? ben çok severim kurtadamları. hulkda olabilirim. olmazsa wampir dışındaki iskeleti seçsem hoş olabilebilir mi acaba?

    Kurtadam sıcakkanlı yani canlı yaratık olduğundan maalesef grupta olmaz. Hortlak olabilirsin, kurt adama çok benziyo Razz şimdi karakterleri hazırlayayım, detaylı gördüğünde seçim yapabilirsin.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat May 08, 2010 5:46 pm Reply with quoteBack to top

    Vampirim Mr.Green

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr.Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sat May 08, 2010 6:39 pm Reply with quoteBack to top

    Aegron hızlı davranmış xD

    Hayalet olmak en mantıklısı o zaman.

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat May 08, 2010 8:36 pm Reply with quoteBack to top

    .

    Image


    Namevt Ortak Çzellikleriniz:
    ---Korku Sınaması: Sıcakkanlı bir hedefe yakın mesafeden hasar verdiğinizde (ya da Â?Böö!Â? şeklinde korkutma yaptığınızda) ayrıyetten Karizma -> İrade sınaması yapılır ve hedefin iradesini kaç farkla geçerseniz, hedef derhal o kadar tık sizden kaçarak uzaklaşır!
    ---Kutsal su, kutsal ışık, vs gibi Â?kutsalÂ? her etkiden +5 fazladan hasar alırsınız.
    ---Güneş ışığı altındayken her özelliğinize -2 ceza alırsınız. Vampirler ise ölür.
    ---Karanlıkta görebilirsiniz.
    ---Negatif enerji, canlılara hasar verdiği halde, sizi iyileştirir.
    ---Zehirlenme ya da hastalıktan etkilenmezsiniz, uyku ihtiyacınız yok.

    Çzel Bonus: Espri Bonusu (EB)
    Güzel bir espri patlatan karakterin bir sonraki zarında +1 ile +5 arası esprinin komikliğine göre bonus ya da yaralıysa iyileşme gelir.

    Hayalet:
    Bir sebepten ötürü öte tarafa geçememiş, ölmüş birinin arızalı ruhudur. Yarı saydam bir görüntüye sahiptir. Uçabilir, duvarlardan geçebilir. Açlık hissetmez. Hayalet ancak büyü, ateş ve demir silahlardan hasar alabilir. Fakat isabet alsa bile yine de %50 ihtimalle hasar almama şansı vardır.
    Katı cisimlere etkide bulunamaz ama canlıların ruhuna dokunabilir. Saldırıları zırh indiriminden etkilenmez. Birine başarılı saldırı yaptığında ona verdiği zarara ek olarak, düşmanın Güç, Dayanım, Çeviklik, Zeka, İrade ve Karizma özelliklerinden biri %50 olasılıkla -1 kalıcı ceza alır.
    ---Telekinezi: (10 tık, 1 saatte 1 defa) ruhsal enerjisini maddesel boyuta konsatre etmeye çalışarak bir Güç testi yapar; ve katı maddeleri etkilemeye çalışır. Formül: Güç testi sıfır ya da ekside kalırsa başarısız olmuştur; artı değerli sonucun karesi alınarak hayaletin etkileyebileceği (itip çekebileceği, vs anlık bir etki!) ağırlık, kg cinsinden bulunmuş olur. Eğer testin sonucunda hesaplanan ağırlık limitinin yarısı kadar ağırlıkta bir eşya oynatılmak isteniyorsa, hayalet bu eşyayı havada taşıyabilir, ancak taşıdığı her tur canından -1 puan azalır.

    Hortlak:
    Hortlağın ısırdığı biri 1/3 ihtimalle Hortlak virüsü kapar ve ölürse bedeni bir müddet sonra o da bir hortlağa dönüşmüş olarak canlanır. Hortlaklar sıcakkanlı yaratıklara karşı büyük bir açlık çekerler. Hortlak karakter, eğer sıcakkanlı bir yaratığa fazla yaklaşırsa İrade zarı atarak en azından 7 tutturmalıdır; eğer iradesi başarısız olursa hemen o canlıya (yemek için) saldırır. Ancak iradesi bir kere başarılı olursa da bir daha o canlıya saldırmak konusunda kendini kontrol edebilir. Hortlak genelde bir hançer keskinliğinde pençeleri ve dişleriyle hedefine saldırır (silahsız dövüş sayılsa da, pençe ve dişlerin hasar:+3)
    Hortlak ceset yiyerek canını iyileştirebilir.
    --HortlakÂ?ın 1 turda en az 12 hasar verdiği kişi 1/3 ihtimalle 1d6 tur paralize olur!

    İskelet:
    Bir büyücü tarafından canlandırılmış, kemikler topluluğudur. Düşük zekalı olsa da çeşitli zırhlar ve silahları kullanabilir. Not: Tablodaki iskelet değerleri, zincir zırh, küçük kalkan, arbalet ve kılıç kuşanmış bir karakterin değeridir. Aksesuarlar değiştirilebilir.
    İskeletler; sopa, jop, topuz gibi Â?eziciÂ? silahlardan, +3 daha fazla hasar alırlar.

    Lich:
    (Liç) Bilgiye susamış bir büyücünün, ölümsüz olabilmek için kendini özel bir ritüelle namevte dönüştürmüş halidir. Lich de iskeletimsi bir yapıya sahip olduğundan sopa, jop, topuz gibi Â?eziciÂ? silahlardan, +3 daha fazla hasar alır.
    ---Büyüleri:
    ---Negatif Enerji: (8 tık) (uzaktan ışın ya da dokunarak) (Saldırı veya Nişancılık) => DefanÂ?sa
    Canlı varlıklara 2d6+7 hasar veren bu büyü, namevt dostlara uygulandığında aynı miktarda canını iyileştirici etki yapar.
    ---Negatif Patlama: (10 tık, 4 saatte 1 kere) Karizma=>Dayanım (çevredeki herkese)
    Koyu mor bir enerji patlaması LichÂ?ten etrafa yayılır. Düşmanlar 2d6+10 hasar görürken, dost namevtler ise aynı oranda iyileşirler.
    ---Çlü Kaldırma: (10 dk ritüel, günde 1 defa) Bir ceset ya da iskeleti büyüyle canlandırabilir. Namevt köle bir gün boyunca LichÂ?e hizmet eder.
    ---Enerji Kalkanı: (8 tık, 1 saatte 1 defa) 10 dakika boyunca LichÂ?in etrafında bir koruyucu güç kalkanı oluşur: Dayanım:+5 verir.

    Mumya:
    Kadim zamanlarda mumyalanmış ve unutulmuş güçlü kişilerin daha sonra bir büyücü tarafından canlandırılmış halidir. Vücudu tamamen eskimiş sargı bezleriyle kaplıdır.
    Dikkat: Mumya koşamaz ve tur başına tık sayısı 12 değil 10Â?dur! Ancak canı yarıya düştüğünde değil çeyreğe düştüğünde tık cezası almaya başlar.
    ---Korkudan Felç Etme: Mumyanın Â?Korku SınamasıÂ? başarılı olursa, hedef ondan kaçamaz, 1d6 tur paralize olur.
    ---Mumya Laneti: Eğer mumya bir kişiye bir turda en az 12 hasar verirse derhal bir Güç=>Dayanım testi yapılır ve tutarsa hedef kişinin Dayanım ve Karizma değerleri kalıcı olarak -1d6Â?şar düşer. Not: Mumya Laneti denemesi başarılı da olsa, başarısız da olsa, bir kişiye ancak bir defa yapılabilir!
    Mumya saldırırken ellerini kullanır. (Mumya Tokadı hasarı: +2) Mumyalar Ateşten +5 daha fazla hasar alırlar.

    Vampir:
    Başka bir vampir tarafından kanından verilerek dönüştürülmüş, canlıların kanını emerek güç kazanan yaratıktır. Görüntüsü insandan farklı olmadığı için halk arasına karışabilir. Not: Tablodaki vampir ince deri zırh ve kılıç kuşanmıştır.
    Vampirler güneş ışığına maruz kaldıkları her turda 2d6 hasar alırlar!
    ---Gece Yaratığı: (10 tık, 4 saatte 1 kere) yarasaya dönüşebilir.
    ---Cezbetme Büyüsü: (10 tık, günde 1 kere) Kurbanın gözlerine bakarak Karizma=>İrade sınaması yapar, tutturursa hedefteki kişi bir gün boyunca vampirin bütün emirlerini yerine getirir. Ancak kişinin canını tehlikeye sokacak bir emir verildiğinde Karizma=>İrade testi tekrarlanmalı ve yine başarılmalıdır. Olmazsa, kurban uyanabilir.
    ---Kan Emme: (10 tık) Saldırı=>Çeviklik şeklinde bir yakın saldırı yaparak, düşmanın boynundan ısırmak suretiyle kanını emmeye çalışır. Başarılı olursa Hasar:2d6+10 ve bu miktarın yarısı kadar da kendi CanÂ?ına eklenir. Vampirin canı maksimum olsa bile, (bir saat kadar sonra normale dönmek üzere) can değeri yine de yükselir.

    Zombi:
    Uğursuz büyülerle canlandırılmış cesetlerdir.
    Dikkat: Zombiler koşamaz! Canı yarıya düştüğünde değil, çeyreğe düştüğünde tık cezası almaya başlar. Düşük zekalı olsa da çeşitli zırhlar ve silahları kullanabilir. Not: Tablodaki zombi değerleri kalın deri zırh ve topuz kuşanmış şekildedir. Zombiler ateşten ve Â?kesiciÂ? (kılıç, balta) silahlardan +3 daha fazla hasar alırlar.
    ---Vebalı Isırık: (8 tık) Saldırı=>Çeviklik şeklinde bir yakın saldırı yaparak, düşmanı ısırmak amaçlı bir hamle yapar. Başarılı olursa 2d6+10 hasar ve hedefin 1d6 tur boyunca defansı:-2 ceza aldığı gibi, ayrıca 1/3 ihtimalle zombi virüsü kapmış ise kalıcı olarak kurbanın defansı:-1d6 olur.
    ---Ceset Gurme: (10 tık) Eğer düşman ağır yaralı, yani canı tık cezası alacak kadar düşmüşse, Saldırı=>Çeviklik şeklinde başarılı bir yakın saldırı yaparak, ya da hedef ölü veya baygınsa otomatik başarıyla, Zombi, kurbanın kafatasını parçalayarak beynini yer. Bu yemek zombiye 2d6+10 kadar ekstra can verir. (ya da iyileştirir) Eğer normal canını aşmışsa bir saat içinde normal can seviyesine geri döner.

    ***********************

    Evet karakterler de böyle!
    Ve unutmayalım: karakter özelliklerinin çoğu değişmez değil, yaşanılan tecrübelerle iyi ya da kötü yönde değişebilir! Tabii oyun yöneticisi buna karar verecek ama oyuncular da hatırlatmada bulunsun.

    Farkındayım, her karakter birbirine yakın güçte değil, ama yapacak bir şey yok, zaten birbirinizle yarışmayacaksınız, aksine bir ekip çalışması olacak. Bence her karakterin kendine has güzellikleri var, ayrıca oyun kayda değer ilerleme gösterirse yeni yeni bazı özellikler de eklenecek.

    Oyunu grafiklerle desteklemekten çok, detaylı tasvirlerle, bir öykü gibi ilerletmeyi düşünüyorum. Evet yorumlarınızı esirgemeyin. Bunun da bir beta test olduğunu unutmayalım; bakalım 2d6 sistem nasıl gidecek; çalışırsa siz de gerçek hayattaki oyunlarınızda uygularsınız belki. Mr.Green

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sat May 08, 2010 9:43 pm Reply with quoteBack to top

    Hesapladım, Aegron benden "tanımsız" kat daha güçlü. Böylesine güçsüz bir karakter olduğunu tahmin etmemiştim Hayalet'in. Niyeyse aklımda hep kılıç taşıyan hayaletler vardı ama buradaki "Casper" tarzı bir hayaletmiş. Vazgeçtim hayaletten Very Happy

    Madem öyle Liç olayım. Ama Liç sanki büyücülüğünü pek taşımıyor üstünde? Hani düşük level bir paladin'in yapabileceği büyüler kadar kısıtlı geldi de büyüleri. Hâlbuki Liç büyücünün gelebileceği son noktalardan birisi diye biliyordum?

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    dwaxer
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: May 21, 2007
    Posts: 6687

    PostPosted: Sat May 08, 2010 10:12 pm Reply with quoteBack to top

    Edmond wrote:
    Hesapladım, Aegron benden "tanımsız" kat daha güçlü. Böylesine güçsüz bir karakter olduğunu tahmin etmemiştim Hayalet'in. Niyeyse aklımda hep kılıç taşıyan hayaletler vardı ama buradaki "Casper" tarzı bir hayaletmiş. Vazgeçtim hayaletten Very Happy

    Madem öyle Liç olayım. Ama Liç sanki büyücülüğünü pek taşımıyor üstünde? Hani düşük level bir paladin'in yapabileceği büyüler kadar kısıtlı geldi de büyüleri. Hâlbuki Liç büyücünün gelebileceği son noktalardan birisi diye biliyordum?

    Hemen power-play başladı! Razz Mizahi oyun yaptığımızı söylemiş miydim?
    Hem bence hayalet süper bir karakter; hem uçuyor, hem de duvarlardan vs geçebiliyor, başlı başına bu iki özellik bile bence çok değerli yapıyor elemanı.

    Neyse, Edmond sen lich olmak istiyorsun; evet lich aslında manyak güçlü bir karakter olması lazım ama baksana şimdiden onun karakter benimkinden güçlü muhabbetleri başladı. Buna D&D3,5 ya da 4 vs penceresinden bakmayalım; basit 2d6 sistemi penceresinden bakalım. Normal hero karakterler oynatsaydık her özellik sıfırdan başlatacaktık mesela. Gruba bir lich olması lazım gerçekten, çünkü aynı zamanda iyileştirme gücü de var. Bunun yanısıra dediğim gibi ilerki aşamalarda yeni büyüler eklenecek listeye. şu anda namevtliğe geçiş sürecinde olduğundan daha bütün büyülerini hatırlayamıyorsun. Razz

    Evet;
    Edmond => Lich
    Aegron => Vampir
    Fmc => ? (hortlak olabilir belki, pençeler filan)

    Edmond senin hikayen şöyle olabilir: Karanlık sanatlara meraklı bir büyücüydün; Hortlak Kralın başka boyuttan Hakmarun'a gelip istilaya başlamasıyla onun saflarına katılıp namevt olmayı seçtin. Ancak ritüel sırasında bazı şeyler ters gitti, bazı büyülerini unuttun; şimdi ise sana eski bilgilerini hatırlatacak tılsımlı eşyaların peşindesin. Bu arada konumuz itibariyla Kralın yardımcılarından biri sizin gruba görev veriyor; bu görevleri başarırsanız, istediğin büyüsel olsun, tılsımlı eşya olsun her türlü yardımı alacağını da biliyorsun. Çünkü Hortlak Kral Doresain yandaşlarını tabii ki kollayacaktır.

    Beğendiysen, insan zamanın hakkında bir özgeçmiş düşünebilirsin istersen ve özel kişiler, olaylar vs atayabilirsin, ilerde senaryoda karşına çıkabilsin diye.

    .
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Sat May 08, 2010 10:21 pm Reply with quoteBack to top

    Edmond abi ne de olsa mizahi oyun ya sen lich ol yada başka bişey baktın olmadı ben seni vampir yapıveririrm Very Happy

    Hadi ava çıkalım artık!! Razz

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr.Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    Edmond
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 03, 2006
    Posts: 5509
    Location: Ã?anakkale

    PostPosted: Sun May 09, 2010 12:07 am Reply with quoteBack to top

    Sen mizahi olacak deyince, ben o kadar da mizahi olacağını düşünmemiştim. Eğer dediğin kadar mizahiyse, yani tümüyle mizah üzerine kuruluysa ben hortlak olcam. şu ana kadar hep merak ediyordum nasıl her gördüğüne saldıran tamamen çılgın bir karakter, tamamen savaşçı bir karakter nasıl olabilirim diye.

    Daha gerizekalı olmayı isterdim ama zombinin koşma özelliği yok. İskelet ise istediğim tipte değil.

    Bu arada ben bir sistemin test edilmesi için power-play gerektiği kanısındaydım Very Happy Madem rol istiyorsun, hortlak oluveririm ben de Very Happy

    _________________
    I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

    The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

    I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

    -Freddie Mercury
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN Messenger
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Sun May 09, 2010 12:48 am Reply with quoteBack to top

    Abi o zaman bende zombi mi olsam Rolling Eyes
    Yok ya vampir iyidir kan emecem ben kan!!! Mr.Green

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr.Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    devrimk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 03, 2005
    Posts: 2082

    PostPosted: Sun May 09, 2010 6:06 am Reply with quoteBack to top

    Ben de zombi olacağım taliplisi yoksa. Aklıma şöyle bir fikir geldi. Gerçek hayatında profesör olan Albert Romero hain bir büyücü tarafından öldürülüp zombiye çevrilmiştir. Çstün zakası arasıra gidip gelmekte fakat hem hantal vücudundan hem de konuşma yetisi kaybolduğu için bu zekasını gösterememekte iç çatışmalar yaşamaktadır. Çrneğin şöyle sahneler geliyor aklıma:

    Romero kendine yardımcı olacak asistnına gitmeye karar verdi.
    "Bir yolu olmalı mutlaka bir yolu olmalı." diye düşündü.
    Labaratuarından içeri girdi, asistanı onu fark etmemiştir. Yanına yaklaştı asistanı ani bir hareketle döndü gözleri çılgınca bir korkuyla açılmıştı, kaçmaya çalıştı. Romero konuşmaya çalıştıysa da ağzından boğuk bir hırıltı çıktı bu asistanını delice bir paniğe sürükledi çığlıklar atmaya eline ne geçerse Romero'ya doğru atmaya başladı. Romero asistanının çığlıklarını bastırmak için eliyle ağzını kapamaya çalıştı. Asistanı yumruk ve tekmeler atarken elini sıkıca bastırdı, çıt diye bir ses duydu, asistanın boynu kırılmıştı. Yeni vücudunun muazzam kuvvetini hesaba katmamıştı. Romero üzüntüyle asistanını itekledi sanki hayata dönmesini bekler gibiydi. Beklentisi gerçekleşmeyince asistanın kafasına doğru baktı beyni kim bilir ne kadar lezzetliydi? Ne de olsa okumuş yazmış bir adamdı, hiç bir şey düşünmeyen aptal köylülerden daha lezzetli olmalıydı mutlaka. Çstelik karnı da açıkmıştı, aptal asistanı madem yardım etmemişti o zaman karnını doyurmasına yardımcı olsundu.
    Fikirler aklında dolaşırken Asistanının beyninin elinde olduğunu fark etti, afiyetle sıcak beyni yemeye başladı.


    Yazdıktan sonra pek komik gelmedi doğrusu, neyse üzerinde çalışırım biraz.
    Back to top View user's profileSend private message
    Aegron Linwelin
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jul 18, 2007
    Posts: 2614
    Location: Bursa

    PostPosted: Sun May 09, 2010 6:30 am Reply with quoteBack to top

    Komik olmasada çok hoş olmuş bence oyuna renk katar tabi bize de birşeyler anlatmaya çalışıp böyle yapmadığın sürece Razz

    _________________
    Thanks Mario but The princess is in another castle!!
    Mr.Green Razz
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteMSN Messenger
    fmc
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Sep 30, 2009
    Posts: 309
    Location: antalya

    PostPosted: Sun May 09, 2010 6:34 am Reply with quoteBack to top

    dwaxer wrote:
    fmc wrote:
    ben varolabilmek isterim. kurtadam olamıyorum mu? ben çok severim kurtadamları. hulkda olabilirim. olmazsa wampir dışındaki iskeleti seçsem hoş olabilebilir mi acaba?

    Kurtadam sıcakkanlı yani canlı yaratık olduğundan maalesef grupta olmaz. Hortlak olabilirsin, kurt adama çok benziyo Razz şimdi karakterleri hazırlayayım, detaylı gördüğünde seçim yapabilirsin.

    .


    olur vampir olmayımda ne olursam olayım. sonuçta rp. rolü keseriz evella Very Happy

    _________________
    Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.42 Saniye