Frp World Ana Menü
  • Frp World
    » Anasayfa
    » Forum
    » Anketler
    » Akademi
    » Kitap Tanıtımları
    » Haber Arşivi
    » Haber Gönderin
    » Makale Gönderin

  • Üyelere Özel

  • Kişisel
    » Hesabınız
    » Özel Mesajlar
    » Üye Listesi
    » Üye Arama
    » Siteden Çıkış

  • Site Bilgileri
    » Top10
    » Site Hakkında Yorumlarınız
    » İstatistikler
    » Destekleyen Siteler

  • Kullanıcı Menüsü
    Hoşgeldin, Diyar Gezgini
    Üye Adı
    Şifre
    (Kayıt Ol)
    Üyelik:
    Son Üye: ibocaju
    Bugün: 14
    Dün: 23
    Toplam: 90343

    Şu An Bağlı:
    Ziyaretçi: 1517
    Üye: 0
    Toplam: 1517

    FrpWorld.Com :: View topic - Oyun/Sanat
    Forum FAQ  |  Search  |  Memberlist  |  Usergroups   |  Register   |  Profile  |  Private Messages  |  Log in

     Oyun/Sanat View next topic
    View previous topic
    Post new topicReply to topic
    Author Message
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 883
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon Oct 26, 2009 10:20 am Reply with quoteBack to top

    Kimi masaüstü oyunlar, oyun sistemleri çok sanatsal olabiliyor. Bunlar hani D&D gibi daha vur kır parçala sistemleri değil de, doğası gereği gereçkliği sorgulayan, insan zihnini, ilişkilerini ve insanlığını sorgulayan sistemler. Bahse varım bu dediğim aklınıza ya WoD'un Mage'ini, Changeling'ini, Vampire'ını ya da hiç olmadı Werewolf'unu getirmiştir. Bunlar işte zaten doğası gereği sanatsal oyunlar. Ama bahse varım WoD dışında bir sürü 'sanatsal oyun' vardır.

    Söz konusu eğlence sektörü olunca, işin sanat kısmını çoğunlukla bağımsız yapımlarda görüyoruz. En basit örnek Dwaxer'ın bir iki sene önce oluşturduğu basit ama eğlenceli Böcükozmos sistemi. Kendisi her açıdan Dwaxer'ın yazdığı hikayeler kadar sanatsaldı. Bundan sanırım onun bahsetmesine izin vermek daha doğru olur.

    Ama vkp(vur kır parçala) sistemleri de sanatsallığı ancak bir yere kadar sınırlandırabiliyor. Bahse varım aranızda inanılmaz sanatsal bir D&D senaryosu oynamış olan, oynatan vardır.

    şimdi tabii burada sanatın tanımı da işin içine giriyor, ama felsefe yapmayalım lüften Very Happy

    Benim sanatsal oyun deneyimim Böcükozmos ve WoD'un ötesine geçmiyor. D&D'de de sanatsal şeyler oynatmaya çalıştım, ama oyuncu bulamayınca olmadı Very Happy Halbuki hareketli de bir şeydi, yazık oldu senaryoya Very Happy

    Eh, neyse, siz de başlığa katılın bari. Sanatsal oyun oynadınız mı, oynattınız mı, oynatacak mısınız? Bir oyunu ne sanatsal yapıyor falan. Dinliyorum (psikolog gibi oldu böyle Very Happy Biraz yani. Olmadı mı?)
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Mon Oct 26, 2009 11:38 am Reply with quoteBack to top

    Sanatsal oyun biraz değişik bir tanımlama olmuş ancak başlık senin olduğuna göre bu şekilde isimlendirmeye gidilebilir. şahsen ben "rol ağırlıklı" gibi bir isim seçerdim.

    bu tarz oyunların en değişiğini Saco'nun da katıldığı bir METUCON'da oynamıştım. Klüp başı bize tek oturumluk çok kişilik sadece rol ağırlıklı şimdiki zaman, fantastik bir oyun teklif etmişti. Baya bir "Call of Chuthulhu" havasındaydı. Herbirimizin kend meslek veya ilgi alanlarına yönelik mesleklerimiz vardı ve bu oyun sırasında daha derin bir rol yapmamızı sağlamıştı. Oyun boyunca zar adından bir nesneye elimizi sürmedik... ve hayır oyun efendisi de zar atmadı. Ne yapıyorsak rollerimiz ile yapıyorduk.

    Sanırım bunu bir ötesi live action oluyor, ki bence live actionda bir miktar sanat girer işin içine.

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Dura
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 27, 2004
    Posts: 281
    Location: Derfas

    PostPosted: Mon Oct 26, 2009 2:51 pm Reply with quoteBack to top

    role play ağırlıklı oyunlar her zaman tercih sebebidir benim için.. kombat bile yapıyor olsan ona göre yaparsın çünkü.. tasvirlerle, hatta çoğu zaman DM, oyuncular ayağa kalkıp bire bir mizansen yaparlarsa dövüş sahnesi müthiş olur/oluyor.. şiddetle tavsiye ederim.. sonra oturup zarınızı atarsınız ama sık sık kalkın masadan.. karakter şiiti unutun..

    jestler ve mimiklerle oynattığınız karakteri zenginleştirin.. ses tonunuzla keza.. bunlar oyunun kalitesini arttırır ki çok da "sanat" içerip sıkıcı olacak şeyler değildir inanın ki.. bilakis sizi oyunun içine daha çok çeker.. orada arkadaşınız ahmeti mehmeti değil karşınızdaki göbekli, babacan hancıyı görürsünüz DM elini karnına koyup "ho ho ho" diye gülerken..

    velhasılı kelam, masadan kalkın azizim.. size deliymişsiniz gibi bakacaklardır eğer dışarda bir cafede vs oynuyorsanız..

    sahi, bu kimin umrunda ki..?

    _________________
    Aurë entuluva...!!
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    SacoKhan
    Forum Yöneticisi





    Joined: Mar 10, 2005
    Posts: 2585
    Location: YalnızlıÄ?ın hüküm sürdüÄ?ü yerden

    PostPosted: Mon Oct 26, 2009 4:53 pm Reply with quoteBack to top

    O oyunu hatırlıyorum, çok hoştu hakikaten. Sanatsal oyun diyince aklıma sistem olarak In Nomine geldi. Bir deneyin ya da araştırın derim.

    _________________
    And i still wonder if you ever wonder the same!...
    Back to top View user's profileSend private messageICQ Number
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Oct 27, 2009 2:18 pm Reply with quoteBack to top

    Ben şahsen WoD oyunlarını pek "sanatsal" olarak tanımlamam mesela. Fakat konu hakkında bir kısım fikirlerim varmışcasına.
    Bu fikirleri beyan etmeden önce, Lydronk, rica etsem, konuyu biraz daha açar mısın? Yani buradaki "sanatsal oyun" ile tam olarak ne kast ediyorsun, bunu iyice bir anlamak istiyorum... Mümkünse örnekler de vererek, mesela "mage sanatsaldır" değil de, "şu şu şu sebeplerle mage'i sanatsal buluyorum" gibi...
    şimdiden zaman ayırıp yanıtladığın için teşekkür ederim.

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 883
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Oct 27, 2009 3:00 pm Reply with quoteBack to top

    Madem peşinen teşekkür etmişsin, bana da cevaplamak düşer (yani teşekkür etmeseydin cevaplamayacaktım Dil )

    Sanatsallık da son derece göreceli tabii, o yüzden çok geniş bir tanım oldu belki cidden 'sanatsal'. Ama zaten herkes kendi sanat anlayışına göre yorumlasın oyunları, bakış açımız genişlesin amaç. Onun gibi bir şey yani Very Happy

    Bana sorarsan Mage şöyle sanatsal, sonuçta ortada kabul edilen gerçekliğin aslında yalan olması gibi bir durum var. Mageler gerçekliğin ötesini görebiliyorlar, ama o 'yalan gerçeklikle' yaşamak, ona uyum sağlamak zorundalar. Bir tip gerçeklik sorgulaması var burada, ve her ne kadar parmak uçlarından alev topları fırlatabilen insanlar olsalar da büyücülerin de sıradanlaşmaya çalışması gerekiyor. İnsanın inandığı şey ve aslında olan şeyi inceliyormuş gibi Mage. Aynı zamanda bir çeşit 'ya böyle olsaydı' sorusu da var gibi: "Ya dünya büyüyü zorlanmadan kaldırabilseydi, ya herkes uyanık, büyücü olsaydı?" ya da: "Ya hepsi bir yalansa?" (HAYIIIIIIRR! diye bağırmak geldi içimden bunun üzerine Very Happy )

    Vampire da öyle mesela, kan emmeyi; ateşten, ışıktan zarar görmeyi; ölümsüzlüğü zaten tarih boyunca metafor olarak yorumlamışlar insanlar, sanatsal bir değer katmışlar. Bir anlamda ölü vampirler aslında 'normal insanlardan' daha diri değiller mi? Daha serbest yaşamıyorlar mı? Belki hayatın basit zevklerinden mahrumlar, ama hayatın özüne sahipler sonuçta. Bu çeşit bir özgürlüğün bedeli ne?

    Werewolf'u da eklemem lazım. Bir 'kişi' ne zaman insan olur, ne zaman hayvan olur? Vahşi olmak düzensiz olmayı gerektirir mi? Vahşet haksız mıdır, sebepsiz midir, gerekli midir?

    Hah, nWoD'da bir de Promethean var, sistemi çok detaylı bilmiyorum, ama konu olarak yine insanlık üzerinde duruyor. Golemlerin insan olma mücadelesi. Yaşama isteği insan olmak için yeterli mi mesela? Yoksa insanlığı arayıp bulmak mı gerekiyor? Çğrenilebilir bir nitelik mi insanlık?

    Yani genel olarak WoD oyunları bu tarz şeyleri sorguladığından, oyuncuları ve oyun yöneticisni bu tarz şeylerle uğraşmaya ittiğinden bana sanatsal geliyor. Ha tabii bunları sanatsallıktan uzak oynamak da pekala mümkün, ama temel sistem mantığı bu tarz sorular üzerine oturduğundan çoğu WoD oyununun, sanatsal diyorum ben.

    Peki, hazır mesaj yazmışken bir de soru atayım ortaya. Rol yapmak her zaman sanatsal mı? Hem zarlara sadık kalıp, hem sanatsal bir biçimde yürütülebilir mi bir oyun, yoksa şu şeyleri masadan silkmek mi lazım illa? (Ben de ne çok soru cümlesi kurdum ha... Very Happy )
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Calengil
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 21, 2008
    Posts: 24
    Location: Maladomini - Baator

    PostPosted: Tue Oct 27, 2009 10:51 pm Reply with quoteBack to top

    Quote:
    Peki, hazır mesaj yazmışken bir de soru atayım ortaya. Rol yapmak her zaman sanatsal mı? Hem zarlara sadık kalıp, hem sanatsal bir biçimde yürütülebilir mi bir oyun, yoksa şu şeyleri masadan silkmek mi lazım illa? (Ben de ne çok soru cümlesi kurdum ha... Very Happy )


    Rol yapmak her zaman sanatsal değil aslında. Rolü yapan kişiye göre değişir bence. Hem zarlara sadık kalınıp, hem de sanatsal yürütülebilir mi oyun. Evet tabi yürütülebilir. Zarlar sadece gidişatı değiştirir.

    Ben birine kılıcımı savururken, zaman durur zarımı atarım sonuca göre tasvirimi yaparım. Ki DM'le karşılıklı gerçekleşmektedir bu olay. DM olduğum zamanda oyuncumun saldırısını tasvir etmesini isterim.

    Bunun en güzel örneğini şu anki partimde görüyorum zaten. Combat esnasında bile hareketleri, tavırları, taktikleri ile sanatsal bir biçimde savaşıyorlar. Bir noktada aslında savaşta bir sanat sayılabilir. Oyuncum harala gürele dalıpta sadece zar atan tipten değil. Böyleleri var mıdır evet? Ama savaşırken Dnd dediğimiz (sizlere göre Vur, Kır, Parçala Sistemi) sistemde kendi içerisinde savaşta role imkan tanıyor.

    Action dalgaları ile yapıyor bunu hemde. Minör, Standart, Move Action'dan oluşan turumuzu değerlendirelim.

    Oyuncu: Göğsüme yediğim darbeyle, ağzımda biriken kanı yere tükürdüm. (Minor) Ve Düşmanıma atılarak (Move) Kılıcımı soldan bir yay çizecek şekilde göğsüne savurdum. (Standart)

    Gibi düşünülebilir.

    Kısacası, işin "Sanat" dediğimiz kısmı bence bu oyunu oynayan kişilerde bitiyor. Ve genel olarak sorulan soruya cevabım; Her sistem ya da oyun, kendince sanata imkan tanıyor.

    _________________
    Wolves are always alone..
    Back to top View user's profileSend private message
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Tue Oct 27, 2009 10:54 pm Reply with quoteBack to top

    Son mesajından sonra, benim mesajımın soruna cevap olmadığını anladım. Sanatsal derken sanırım belli bir düşüncenin insanlara nakledilişini sağlayan, eğlencenin yanında farklı görüş ve düşünceleri de oyunculara vermeye çalışan oyun sistemlerini sormuşsun.

    Buna cevap veremeyceğim bile...

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 883
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 28, 2009 9:27 am Reply with quoteBack to top

    N'ooldu kurudun kaldın? Very Happy

    Yok be Darkgnome, illa ki bir fikrin vardır ya! Hadi ya! Lütfen ya! O kadar oyun sistemiyle uğraşıyorsun, bir fikrin vardır mutlaka?
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Darkgnome
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 31, 2004
    Posts: 3918
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 28, 2009 3:15 pm Reply with quoteBack to top

    Mesela fikir olarak son mesajımda hata yaparak "kurulum" yerine "sistem" yazmışım diyebilirim sanırım. Kurulumların hepsine biraz mühendisliklik, biraz sanatsallık var.

    Sanata sevk eden sistem olarak, forum oyunlarını verebilirim. Gördüğüm en iyisi ise Meleran sistemi. Duyuguları, düşüncelerin ve hareketlerin tasvirini ne kadar iyi yapar isen, karakterin de o miktarda başarılı oluyordu.

    Bence ticari odaklı yapılmamış her sistem bir sanat eseridir. Her birinde anlatılmak istenen bir görüş ve/veya alternatif bir durumda neler olacağı insanlara gösterilmeye çalışılmaktadır.

    Misal forgotten realms hala ortaçağ teknolojisinde olmasına rağmen bazı açılardan da çok gelişmiştir. Bu kadar büyünün olduğu ve zeki insanların büyü yolunu seçtiği bir dünyanın nasıl bir yer lacağını göstermektedir.

    Buna alternatif olarak teknolojik bir atılım ile büyülü dünyada nasıl bir değişimin meydana gelebileceğini, büyü ile teknolojinin nasıl da birbirine düşman olabieceğini gösteren ARCANUM bilgisayar oyunu da değişik bir sanatsal deneme gibidir.

    Bilmeden konuşma ve bilerek insanları yanlış bilgilendirme, nükler savaş sonrası dünya ve savaş sonrası insanlık konularına inen FALLOUT dünyası da sanatsal ve insanlara bazı düşünceleri iletmeye çalışan bir kurulumdur.

    RP oyunlarının hepsinde bence insanların bize iletmek istedikleri bir takım görüşleri ve hayali benzetmeleri vardır. Hepsinin ortak amacı ise hayal güçlerinin birleşerek, birlikte ve daha verimli bir şekilde çalışmalarını sağlamalarıdır. Buna Ticari kaygıları fazla ağır basmış kurulumlar ulaşamaz. Sanırım D&D kurulumlarında bu görülebilir, ancak bir forgottn realms dünyasında ülkeler arası ilişkiler ve bazı olayların birbirine olan etkileri o kadar güzel irdelenmiştir ki bence muazzam bir sanat eseri olmasa dahi kesinlikle küçümsenmemesi gereken çok büyük bir çalışmanın sonucudur.

    Tüm bu yazdıklarımdan sonra demek istediğimi sanırım daha iyi anladın Lydonk...

    Sanatsal kurulumlar, sistemler konusunda ben yorum dahi yapamayacağım. Bunun sebebi sadece sistem ve kurulumlar konusundaki bilgisizliğim değil, yetersiz bilgim ile yapacağım yorumlarda bazı güzel düşüncelere haksızlık etme korkumdur.

    Sanatsal derken eğer rol ağırlıklı demek istemişsen zaten ilk mesajımda cevap vermiş oluyorum herhalde Very Happy

    _________________
    Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
    Eskisi kadar zevk vermese de, son bir kez daha!
    "
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    occultsearcher
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jun 26, 2003
    Posts: 368
    Location: Ankara

    PostPosted: Wed Oct 28, 2009 4:23 pm Reply with quoteBack to top

    şimdi ben tüm şu muhabbetten, temel olarak "sanatsal"dan öte, "meselesi olan" ve "deneysel" oyunları anladım.
    "Sanatsal oyun" düşünemiyorum. Belki bu hobinin tamamını "sanatsal" olarak tanımlanabilecek bir aktivite olarak gördüğümden filandır. Emin değilim.

    Neyse, genel olarak bağımsız oyunlar (indie diye bilinir) epey "deneysel" oyunlardır. Gerek mekanik olsun, gerek şu, gerek bu.

    Bu tarz oyunların içinde "meselesi olan" oyunlar da ortaya çıkıyor sıklıkla. Mesela Dogs in the Vineyard, esasında oyuncuların ahlaki yargılarını incelemek için güzel bir materyaldir. Çok ilginç sonuçlar verir. Oyuncuların, çözmeleri gereken konular oluşu ve onları sorgulayabilecek hiçbir gerçek iradenin olmayışı, büyük kötü için küçük kötüye göz yumup yummadıkları vesaire gibi şeyler. Bunlar oyunun içinde kendiliğinden ortaya çkabilecek, görebileceğimiz şeyler.
    Bir başka bağımmsız oyun olan My Life With Master, bir archvillain ve henchmanleri üzerinden, "şiddete dayalı, sorunlu ilişkiler"i inceler. İlişkinin bir yanının, diğer kişiyi mutlak tehdit ve saldırılar ile sindirmesini ve ezilen tarafın da bu ilişkiden kurtulmasını anlatır.
    Schizonauts, yapısı gereği kimliği sorgulayan bir oyun aynı şekilde. Zira oyunun sonuna kadar, oyuncular bile karakterlerinin tam tarafını bilemiyorlar... İlginç, kafa karıştırıcı ve paranoyak bir oyun.

    Gerçekten ilginç oyunlar çıkabiliyor bu tarz...

    _________________
    M - There is indeed such a conspiracy
    "When you see filth, call it filth"
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's websiteYahoo MessengerMSN MessengerICQ Number
    Lydronk
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Feb 10, 2006
    Posts: 883
    Location: Ankara

    PostPosted: Sat Oct 31, 2009 7:18 pm Reply with quoteBack to top

    Lütfen sayın Karagnom, devam ediniz, iyi gidiyordunuz! Demek istediğini anladım anlamasına, ama daha fazla anlamaya da hayır demezdim, daha çok anlat! Very Happy Haksızlık yapsan ne olur zaten, şu koca forumda kaç kişiyizi kim gücenecek. Maksat konu dönsün.

    Hmm, Occultsearcher, bak dediklerin çok iliginç. şu dediğin sistemler hakkında bilgilendirici linkler almak hoşuma giderdi. Ama şimdi, söz konusu doğaçlama oyunculuğumsu bir şey olunca, sanatsallık için bir 'mesele' gerekli değil mi? Çbür türlü nasıl 'sanat yapmaya' getireceksin ki oyuncuları (ve hatta oyun yöneticisini)? Deneysellik şart değil sanatsallık için derim ben, ama çok eğlenceli oluyor şüphesiz.
    Back to top View user's profileSend private messageMSN Messenger
    Androner
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Jan 07, 2004
    Posts: 808
    Location: istanbul

    PostPosted: Thu Jul 08, 2010 1:29 pm Reply with quoteBack to top

    biraz geç kalmışım konuya yorumda bulunmak için ama yeni gördüm başlığı.

    Rol yapma oyunlarının, Oyun mu Sanat mı olduğunu sorarsanız, Oyun derim. Adında geçiyor da, böyle olmasının esas sebebi ortada bir seyirci kaygısının olmamasıdır. Tüm sanat türleri seyirciye (okuyucu, izleyici, dinleyici) bir şeyler vermek, bir şeyler hissettirmek kaygısı taşır. RYO'da böyle bir kaygının olmaması onun sanat olmasını engelliyor.

    Ama oyuncu olarak, yaptığınız roller, tasfirler, oyun yöneticisi olarak yazdığınız senaryolar, tabii ki "sanatsal"dır. Herbiri, diğer sanatlarda kullanılan şeyler aslında.

    _________________
    [img]http://images.quiz.wegame.com/production/personalities/34/badge.jpg[/img]
    Back to top View user's profileSend private messageSend e-mailMSN MessengerICQ Number
    fmc
    Kullanıcı
    Kullanıcı





    Joined: Sep 30, 2009
    Posts: 309
    Location: antalya

    PostPosted: Thu Jul 08, 2010 4:55 pm Reply with quoteBack to top

    beğendim yorumu. sanat değil ama sanatsal. güzel bir betimleme oldu.

    _________________
    Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
    Back to top View user's profileSend private message
    Display posts from previous:      
    Post new topicReply to topic


     Jump to:   



    View next topic
    View previous topic
    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot vote in polls in this forum


    Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

    :: HalloweenV2 phpBB Theme Exclusive ::
     
    FRPWorld.Com ülkemizdeki fantezi edebiyatı ve frp sevenleri bir araya getirmeyi amaçlayan bir web sitesidir. 2003 yılında kurulmuş olan sitemiz kullanıcı ve yöneticilerimizin katkıları ile büyüyüp Türkiyenin en büyük frp sitelerinden birisi olmuştur. Galerisi, indirilecekler kısmı, akademisi, yazarları ile sitemiz tam bir frp hazinesidir. FRPWorld sizin de desteklerinizle böyle olmaya devam edecektir. FRP'nin doyumsuzca yaşandığı bu diyara hoş geldiniz.

    FRPWorld, yeni bir frp dünyası


    Sitede bulunan yazı, doküman ve diğer içerikler siteye ait olup başkaları tarafından kopyalanması, dağıtılması ya da ticari amaçla kullanılması yasaktır.
    Siteye yapmış olduğunuz katkılar frpworld.com'un olup bunları yayınlama ya da yayınlamama hakkı site yöneticilerine aittir.


    Sayfa Üretimi: 0.55 Saniye